Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.102 din 2 octombrie 2002  privind regimul de introducere pe piata si de exploatare a echipamentelor pentru agrement    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.102 din 2 octombrie 2002 privind regimul de introducere pe piata si de exploatare a echipamentelor pentru agrement

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 758 din 17 octombrie 2002

În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 6 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Prezenta hotãrâre reglementeazã regimul de introducere pe piata şi de exploatare a echipamentelor pentru agrement.
ART. 2
În sensul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile de mai jos semnifica dupã cum urmeazã:
a) echipament pentru agrement - orice utilaj, instalatie sau dispozitiv acţionat prin forta sau greutatea omului, electric, pneumatic, hidraulic, mecanic, precum şi prin orice alte surse de energie, pe un amplasament temporar sau definitiv, destinat agrementului, jocului sau destinderii persoanelor fizice;
b) echipament pentru spaţiile de joaca - acel echipament pentru agrement, conceput sau destinat pentru a fi utilizat în special de copii, la care intervine exclusiv greutatea sau forta fizica a fiinţei umane, şi destinat folosirii pe un spaţiu colectiv de joaca, temporar sau permanent;
c) spaţiu de joaca - perimetrul delimitat şi amenajat în scopul agrementului, în care este instalat cel puţin un echipament pentru spaţiile de joaca;
d) echipament pentru parcurile de distracţii - acel echipament pentru agrement care nu este un echipament pentru spaţiile de joaca;
e) parc de distracţii - perimetrul delimitat şi amenajat în scopul agrementului, în care este instalat cel puţin un echipament pentru parcurile de distracţii, temporar sau definitiv;
f) distractie extrema - o activitate oferitã de un organizator, prin intermediul unui echipament pentru agrement, unuia sau mai multor consumatori în scop de distractie sau de recreere şi la care senzatia de pericol sau de provocare pe care o resimte consumatorul îl incita în principal sa participe;
g) explotarea echipamentului pentru agrement - punerea la dispoziţie consumatorilor a unui echipament pentru agrement;
h) exploatantul echipamentului pentru agrement - persoana fizica sau juridicã, deţinãtoare cu orice titlu a unui echipament pentru agrement, pe care îl pune la dispoziţie consumatorilor;
i) exploatantul parcului de distracţii sau spaţiului de joaca persoana fizica sau juridicã ce are în administrare un parc de distracţii sau un spaţiu de joaca. În cazul în care exploatantul echipamentului nu poate fi identificat, exploatantul spaţiului de distracţii sau exploatantul spaţiului de joaca preia rãspunderea exploatantului echipamentului;
j) organizator de distracţii extreme - orice producãtor, distribuitor sau prestator de servicii care organizeazã o distractie extrema;
k) coordonator de securitate - persoana angajata, calificatã şi autorizata, desemnatã de organizator pentru a veghea la securitatea echipamentului, a consumatorilor, precum şi a terţelor persoane în timpul distractiei extreme;
l) produs pentru agrement - bun material destinat utilizãrii individuale sau colective, în scopul agrementului;
m) locator - orice persoana fizica sau juridicã ce oferã spre închiriere consumatorilor produse pentru agrement;
n) echipament de protecţie individualã - echipamentul sau accesoriile oferite o data cu produsul pentru agrement închiriat, de cãtre locator sau exploatant, în scopul protejãrii vieţii, sãnãtãţii şi securitãţii consumatorului fata de pericole ce pot aparea ca urmare a utilizãrii normale şi previzibile a produsului respectiv;
o) personal tehnic de deservire - persoana angajata, calificatã şi autorizata, desemnatã de exploatant în vederea întreţinerii echipamentului pentru agrement, în scopul menţinerii acestuia în parametrii tehnici de funcţionare declaraţi sau specificati de producãtor;
p) autorizaţie de funcţionare a echipamentului pentru agrement - documentul emis de un organism desemnat, pe baza unei metodologii, prin care se certifica faptul ca echipamentul pentru agrement satisface cerinţele esenţiale de securitate;
q) accident grav - un accident mortal sau un accident care produce o vãtãmare corporalã grava a consumatorului;
r) incident grav - un incident care ar putea da naştere unui accident grav.
ART. 3
(1) În vederea introducerii pe piata, orice echipament pentru agrement trebuie sa îndeplineascã cerinţele esenţiale de securitate prevãzute în anexa nr. 1.
(2) Pentru a se certifica îndeplinirea acestor cerinţe esenţiale de securitate, producãtorul sau reprezentantul sau autorizat, persoana juridicã cu sediul în România, va obţine un certificat de conformitate de tip, eliberat de organismul desemnat.
(3) Producãtorul sau reprezentantul sau autorizat, persoana juridicã cu sediul în România, asigura şi declara ca echipamentele pentru agrement sunt conforme cu tipul de echipament descris în certificatul de conformitate de tip şi ca satisfac cerinţele esenţiale de securitate prevãzute în anexa nr. 1. Producãtorul sau reprezentantul sau autorizat în România întocmeşte în scris o declaraţie de conformitate.
(4) Declaraţia de conformitate trebuie pastrata timp de 10 ani de la realizarea ultimului echipament de acelaşi tip şi pusã la dispoziţie autoritãţilor competente, la solicitarea acestora.
(5) Producãtorul sau reprezentantul sau autorizat, persoana juridicã cu sediul în România, furnizeazã, o data cu echipamentul pentru agrement, recomandãri şi instrucţiuni privind amplasarea, montarea, instalarea, exploatarea, întreţinerea, evaluarea riscurilor şi a categoriilor de utilizatori, sub forma unor documente insotitoare ale echipamentului, redactate în limba romana, fãrã a exclude prezentarea şi în alte limbi.
(6) Producãtorul sau reprezentantul sau autorizat, persoana juridicã cu sediul în România, inscriptioneaza pe echipament, lizibil şi durabil, denumirea echipamentului, datele de identificare a producãtorului, anul de fabricaţie al echipamentului şi caracteristicile tehnice ale acestuia.
(7) În cazul în care producãtorul sau reprezentantul sau autorizat nu are sediul în România, obligaţiile prevãzute la alin. (1)-(6) revin importatorului.
ART. 4
(1) Exploatantul parcului de distracţii, indiferent dacã parcul de distracţii se afla pe un amplasament temporar sau definitiv, trebuie:
a) sa obţinã autorizaţia de funcţionare a parcului de distracţii;
b) sa efectueze bransamentele necesare în vederea punerii în exploatare a echipamentelor pentru agrement în conformitate cu normativele tehnice în vigoare;
c) sa încheie cu exploatantul echipamentului pentru agrement un document în forma scrisã din care sa rezulte cel puţin acceptul sau pentru amplasarea echipamentului pentru agrement şi perimetrul pentru amplasare, în cazul în care exploatantul echipamentului pentru agrement nu este şi exploatantul parcului de distracţii;
d) sa informeze consumatorii, printr-un panou de avertizare, amplasat la intrarea în parc, despre:
- denumirea parcului şi numãrul autorizaţiei de funcţionare a parcului de distracţii, emisã de autoritãţile administraţiei publice locale;
- datele de identificare a exploatantului parcului, inclusiv adresa/sediul acestuia;
- numerele de telefon, în caz de urgenta, ale salvãrii, pompierilor, poliţiei şi al protecţiei consumatorilor;
- amplasarea echipamentelor pentru agrement, scop în care va expune harta parcului de distracţii;
e) sa asigure o supraveghere autorizata şi sa imprejmuiasca parcul de distracţii;
f) sa asigure dotarea parcului de distracţii cu alimentare cu apa curenta, toalete, WC-uri publice, canalizare corespunzãtoare şi instalaţii de iluminat pe timpul nopţii;
g) sa delimiteze aleile de acces la echipamentele pentru agrement din parcurile de distracţii, astfel încât sa se evite intrarea consumatorilor în raza de acţiune a echipamentelor aflate în mişcare sau în alte zone care pot prezenta pericol pentru viata, sãnãtatea sau securitatea acestora;
h) sa anunţe imediat producerea oricãrui accident sau incident grav autoritãţilor competente;
i) sa aibã în dotare o trusa de prim ajutor pentru cazuri de urgenta, iar locul unde este amplasata aceasta sa fie vizibil consumatorilor, prin afişare.
(2) Prevederile alin. (1) lit. a), c), lit. d) liniutele 1-3, lit. g) şi h) sunt aplicabile în mod corespunzãtor şi exploatantilor spaţiilor de joaca.
ART. 5
Înainte de fiecare punere în exploatare a echipamentului pentru agrement pe un nou amplasament exploatantul echipamentului trebuie sa îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
a) sa se asigure ca echipamentul pentru agrement ce urmeazã a fi exploatat îndeplineşte cerinţele esenţiale de securitate prevãzute în anexa nr. 1;
b) sa încheie un document în forma scrisã cu exploatantul parcului de distracţii sau al spaţiului de joaca, din care sa rezulte cel puţin acceptul acestuia pentru amplasarea echipamentului pentru agrement şi perimetrul pentru amplasare, în cazul în care exploatantul echipamentului pentru agrement nu este şi exploatantul parcului de distracţii;
c) sa efectueze o analiza de risc în exploatare, luându-se în considerare cel puţin prevederile anexei nr. 2;
d) sa se asigure ca pe fiecare echipament sunt inscriptionate lizibil, durabil şi vizibil denumirea acestuia, datele de identificare a producãtorului, anul de fabricaţie şi caracteristicile tehnice ale echipamentului;
e) sa obţinã autorizaţia de funcţionare a echipamentului de la organismul desemnat.
ART. 6
Pe toatã durata exploatãrii exploatantul echipamentului pentru agrement trebuie:
a) sa exploateze echipamentul pentru agrement conform instrucţiunilor de exploatare furnizate de producãtor;
b) sa întocmeascã şi sa respecte o procedura de inspecţie şi întreţinere a echipamentului, care sa cuprindã cel puţin:
- gradul de calificare a personalului tehnic de deservire folosit;
- verificãri periodice;
- mãsuri de întreţinere;
- controale periodice, efectuate de un organism autorizat de organismul desemnat;
c) sa informeze consumatorii, printr-un panou de avertizare amplasat în imediata apropiere a echipamentelor, cu privire la:
- denumirea echipamentului şi datele de identificare a exploatantului;
- modul corect de utilizare şi comportamentul adecvat;
- potentialele pericole, asa cum au fost ele identificate în cadrul analizei de risc în exploatare, inclusiv asupra vârstei minime, limitei de greutate sau stãrii de sãnãtate a consumatorilor, dupã caz.
ART. 7
(1) Informarea consumatorilor se face în mod obligatoriu în limba romana, fãrã a fi exclusa şi prezentarea în alte limbi, pe un panou de avertizare durabil, amplasat vizibil şi inscripţionat cu caractere lizibile.
(2) În cazul echipamentelor din staţiunile şi zonele turistice, informarea consumatorilor se va face în mod obligatoriu şi în cel puţin doua limbi de circulaţie internationala.
(3) Este interzisã atentionarea: "Utilizare şi pericol pe riscul dumneavoastrã" sau orice atentionare similarã.
ART. 8
(1) Pentru organizarea unei distracţii extreme organizatorul acesteia desemneazã, pe toatã durata de desfãşurare, un coordonator de securitate. Dacã organizatorul nu desemneazã un coordonator de securitate, acţioneazã el însuşi în calitate de coordonator de securitate, fiind necesarã autorizarea sa. Coordonatorul de securitate trebuie sa fie prezent pe toatã durata distractiei extreme.
(2) Organizatorul ia mãsurile necesare în scopul evitãrii pericolului pentru securitatea utilizatorilor sau a terţilor în timpul distractiei extreme, în condiţii normale sau în alte condiţii previzibile de cãtre acesta. Aceste mãsuri se referã în special la:
a) montaj, verificãri periodice, mãsuri de întreţinere a echipamentelor prezente;
b) verificãri periodice şi mãsuri de întreţinere a produselor pentru agrement utilizate;
c) desemnarea numai a coordonatorilor de securitate autorizaţi;
d) instruirea coordonatorului de securitate şi la instrucţiunile necesare desfãşurãrii atribuţiilor;
e) avertismente şi inscriptionari.
(3) Organizatorul trebuie sa dispunã de urmãtoarele date pentru distractia extrema:
a) lista de produse pentru agrement necesare distractiei extreme ce pot avea un impact asupra securitãţii, o descriere, o identificare a acestor produse şi o definire a caracteristicilor lor;
b) schema distractiei extreme.
(4) Prevederile art. 5 şi 6, aplicabile exploatantului echipamentului pentru agrement, se aplica în mod corespunzãtor şi organizatorului distractiei extreme.
(5) Produsele prevãzute la alin. (3) lit. a), utilizate în cadrul distractiei extreme, trebuie certificate în acest scop de cãtre organismul desemnat.
ART. 9
(1) La momentul închirierii de cãtre consumator a unui produs pentru agrement locatorul trebuie sa ofere consumatorului informaţii în limba romana, fãrã a exclude prezentarea lor şi în alte limbi, cu privire la:
a) modul de folosinta a produsului închiriat;
b) mãsurile de securitate ce trebuie luate cu ocazia utilizãrii produsului închiriat.
(2) Dacã produsul pentru agrement închiriat nu este destinat sa fie utilizat în localurile, clãdirile sau pe terenurile locatorului, informaţiile prevãzute la alin. (1) sunt furnizate de cãtre locator consumatorului printr-o comunicare verbalã şi prin înmânarea unui document conţinând aceste informaţii, o data cu produsul închiriat.
(3) Dacã produsul pentru agrement închiriat este destinat sa fie utilizat în localurile, clãdirile sau pe terenurile locatorului, informaţiile prevãzute la alin. (1) sunt furnizate de cãtre locator consumatorului printr-o comunicare verbalã şi cel puţin sub una dintre urmãtoarele forme:
a) înmânarea unui document cãtre consumator;
b) un anunţ de maniera lizibila, pe un suport durabil şi aplicat într-un loc vizibil pentru consumator.
(4) Locatorul este obligat sa punã la dispoziţie consumatorului, cu titlu gratuit, echipamentele de protecţie individualã adecvate, care sunt recomandate sau impuse în modul de utilizare a produsului pentru agrement închiriat. Este interzis locatorilor sa punã la dispoziţie consumatorilor produse pentru agrement în lipsa echipamentelor de protecţie individualã impuse de producãtor.
ART. 10
Consumatorii trebuie sa respecte modul corect de utilizare şi sa se informeze asupra potentialelor riscuri, asa cum au fost furnizate de exploatantul echipamentului, precum şi sa utilizeze echipamentele de protecţie individualã care le sunt puse la dispoziţie de cãtre locator.
ART. 11
(1) Organismul desemnat în sensul prezentei hotãrâri este Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, denumita în continuarea ISCIR.
(2) Metodologia pentru emiterea autorizaţiei de funcţionare a parcului de distracţii şi a spaţiului de joaca se stabileşte prin ordin comun al ministrului administraţiei publice, ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei, ministrului sãnãtãţii şi familiei şi al ministrului turismului, pana la data de 31 decembrie 2002.
(3) Metodologia pentru emiterea certificatului de conformitate de tip se elaboreazã de cãtre ISCIR CERT şi se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, pana la data de 31 martie 2003.
(4) Metodologia pentru emiterea autorizaţiei de funcţionare a echipamentului pentru agrement se elaboreazã de cãtre ISCIR INSPECT şi se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, pana la data de 31 martie 2003.
(5) Metodologia pentru efectuarea analizei de risc în exploatare se elaboreazã de cãtre ISCIR INSPECT şi se aproba prin ordin comun al ministrului industriei şi resurselor şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei, pana la data de 31 martie 2003.
(6) Metodologia pentru certificarea produselor utilizate în cadrul distractiei extreme se elaboreazã de cãtre ISCIR CERT şi se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor, pana la data de 31 martie 2003.
(7) Normativul referitor la autorizarea, gradul de calificare a personalului tehnic de deservire şi a coordonatorului de securitate pentru distractia extrema se elaboreazã de cãtre ISCIR INSPECT şi se aproba prin ordin comun al ministrului industriei şi resurselor şi al ministrului sãnãtãţii şi familiei, pana la data de 31 martie 2003.
ART. 12
(1) Pentru serviciile prestate, precum şi pentru eliberarea autorizaţiilor de funcţionare a echipamentelor pentru agrement organismul desemnat va putea percepe tarife.
(2) Lista cuprinzând tarifele se aproba prin ordin al ministrului industriei şi resurselor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, pana la data de 31 martie 2003.
ART. 13
(1) Producãtorul, reprezentantul sau autorizat, persoana juridicã cu sediul în România, sau, în cazul în care aceştia nu au sediul în România, importatorul este obligat sa se conformeze dispoziţiilor prezentei hotãrâri în termen de 90 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a metodologiei prevãzute la art. 11 alin. (3).
(2) Exploatantii parcurilor de distracţii şi exploatantii spaţiilor de joaca sunt obligaţi sa se conformeze dispoziţiilor art. 4 alin. (1) lit. a) în termen de 90 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a metodologiei prevãzute la art. 11 alin. (2).
(3) În cazul echipamentelor pentru agrement aflate în exploatare la data publicãrii prezentei hotãrâri în Monitorul Oficial al României, Partea I:
a) exploatantii echipamentelor pentru agrement sunt obligaţi sa se conformeze dispoziţiilor art. 5 lit. c) şi e) şi ale art. 6 lit. c) liniuta a 3-a, în termen de 90 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a metodologiilor prevãzute la art. 11 alin. (4) şi (5);
b) respectarea de cãtre exploatantii echipamentelor pentru agrement a prevederilor art. 5 lit. d) şi ale art. 6 lit. a) se va face, în cazul imposibilitãţii obţinerii documentaţiilor tehnice respective de la producãtor, reprezentantul sau autorizat, persoana juridicã cu sediul în România, sau, în cazul în care aceştia nu au sediul în România, de la importator, prin obţinerea de documente tehnice similare, avizate de organismul desemnat, întocmite în prealabil de agenţi economici autorizaţi de acelaşi organism.
(4) Organizatorii de distracţii extreme sunt obligaţi sa se conformeze dispoziţiilor art. 8 alin. (5), în termen de 90 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a metodologiei prevãzute la art. 11 alin. (6).
(5) Exploatantul echipamentului pentru agrement şi organizatorul distractiei extreme sunt obligaţi sa se conformeze dispoziţiilor art. 6 lit. b) prima liniuta, respectiv ale art. 8 alin. (1) şi alin. (2) lit. c), în termen de 90 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a normativului prevãzut la art. 11 alin. (7).
ART. 14
(1) Autoritãţile competente prevãzute la art. 3 alin. (4) şi la art. 4 alin. (1) lit. h) sunt Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor şi ISCIR.
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute de prezenta hotãrâre se fac de cãtre reprezentanţii împuterniciţi ai autoritãţilor competente menţionate la alin. (1).
ART. 15
(1) Nerespectarea prevederilor prezentei hotãrâri constituie contravenţie şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) încãlcarea prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2), ale art. 5 lit. a), c) şi e), ale art. 6 lit. a) şi b) şi ale art. 8 alin. (2) şi (5) se sancţioneazã cu amenda de la 100.000.000 lei la 500.000.000 lei şi oprirea temporarã a prestãrilor de servicii pana la remedierea deficienţelor;
b) încãlcarea prevederilor art. 3 alin. (5) şi (6), ale art. 4, art. 5 lit. b) şi d), art. 6 lit. c), art. 8 alin. (3) şi ale art. 9 se sancţioneazã cu amenda de la 10.000.000 lei la 100.000.000 lei şi oprirea temporarã a prestãrilor de servicii pana la remedierea deficienţelor;
c) încãlcarea prevederilor art. 7 se sancţioneazã cu amenda de la 2.000.000 lei la 20.000.000 lei şi oprirea temporarã a prestãrilor de servicii pana la remedierea deficienţelor.
(2) Sancţiunile prevãzute la alin. (1) sunt aplicabile şi persoanelor juridice.
(3) Contravenţiilor prevãzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 .
ART. 16
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la 10 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 17
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul industriei şi resurselor,
Dan Ioan Popescu

Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul turismului,
Matei-Agathon Dan

p. Ministrul administraţiei publice,
Ionel Flesariu,
secretar de stat

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Protecţia Consumatorilor,
Rovana Plumb,
secretar de stat

Bucureşti, 2 octombrie 2002.
Nr. 1.102.

ANEXA 1

CERINŢE ESENŢIALE DE SECURITATE

1. Echipamentul pentru agrement trebuie sa fie fabricat astfel încât sa poatã funcţiona şi sa fie reglat şi întreţinut fãrã a se expune la pericole din punct de vedere al securitãţii, atunci când aceste acţiuni sunt realizate în circumstanţele stabilite de producãtor.
2. Mãsurile de precautie luate trebuie sa vegheze la excluderea oricãrui pericol în condiţii normale sau previzibile de utilizare, pe durata de viata scontata a echipamentului.
3. Gradul de pericol legat de utilizarea echipamentului pentru agrement trebuie sa fie în raport cu aptitudinea utilizatorilor. În scopul punerii acestui principiu în practica se stabileşte, acolo unde este necesar, o varsta minima, limita de greutate sau stare de sãnãtate pentru consumatori.
4. Pentru alegerea celor mai bune soluţii producãtorul trebuie sa aplice urmãtoarele principii, în ordinea indicatã:
a) excluderea sau limitarea la maximum a pericolelor prin integrarea în mod optim a cerinţelor de securitate în cadrul proiectãrii şi fabricãrii echipamentului;
b) luarea mãsurilor necesare de precautie de securitate pentru pericolele ce nu pot fi excluse;
c) informarea despre pericolele rãmase ca urmare a eficacitatii incomplete a mãsurilor de protecţie luate, indicarea, în cazul în care este necesar, a pregãtirii speciale şi semnalarea faptului ca trebuie sa fie utilizate anumite echipamente de protecţie individualã.
5. În cadrul proiectãrii şi fabricaţiei unui echipament pentru agrement, precum şi al elaborãrii modului de utilizare, producãtorul nu trebuie sa ia în considerare numai o utilizare normalã a echipamentului, dar şi o utilizare previzibila în mod irational.
6. Echipamentul pentru agrement trebuie sa fie conceput astfel încât sa evite o utilizare anormala, dacã aceasta comporta pericole.
7. În cadrul proiectãrii şi fabricaţiei unui echipament pentru agrement, precum şi al elaborãrii modului de utilizare, producãtorul trebuie sa ţinã seama inclusiv de comportamentul specific al minorilor.
8. În cadrul proiectãrii şi fabricaţiei unui echipament pentru agrement, precum şi al elaborãrii modului de utilizare, producãtorul trebuie sa ţinã seama de obstacolele pe care cel ce va utiliza echipamentul le va intampina prin utilizarea, necesarã sau previzibila, a echipamentului de protecţie individualã.
9. Echipamentul pentru agrement trebuie sa fie livrat împreunã cu toate echipamentele şi accesoriile speciale care sunt esenţiale pentru a preveni pericolele în cadrul montajului, demontarii, transportului, reglarii, întreţinerii şi utilizãrii.
10. În cadrul proiectãrii şi fabricaţiei unui echipament pentru agrement, precum şi al elaborãrii modului de utilizare, producãtorul trebuie sa ia în considerare urmãtoarele aspecte ale pericolelor:
a) pericole care rezulta din portanta insuficienta a echipamentului, ţinându-se seama de rezistenta, de rigiditatea şi de capacitatea de deformare a materialelor utilizate;
b) pericole care rezulta din pierderea de echilibru a echipamentului, ţinându-se seama de susţinerea echipamentului şi solurilor posibile, precum şi a incarcarilor eventuale ale echipamentului;
c) pericole care rezulta din utilizarea echipamentului, printre care lovirea, taierea, strivirea, asfixierea, inecul, electrocutarea, socul şi supraincarcarea corpului;
d) pericole care rezulta din accesibilitatea echipamentului, inclusiv accesibilitatea în caz de pana şi stare de urgenta şi posibilitatea de evacuare;
e) pericole care rezulta din eventualele interactiuni ale echipamentului şi utilizatorilor cu mediul înconjurãtor şi cu publicul;
f) pericole care rezulta din mediul ambiant în spaţiile închise, inclusiv lipsa de ventilaţie şi de luminozitate;
g) pericole care rezulta din posibilitãţile defectuoase de întreţinere;
h) pericole care rezulta dintr-un incendiu;
i) pericole care rezulta din radiatii fatale.
11. Componentele şi pãrţile detasabile ale echipamentelor pentru spaţiile de joaca, destinate special copiilor mai mici de 36 de luni, trebuie sa aibã dimensiuni suficiente pentru a nu putea fi inghitite şi/sau inhalate.
12. Echipamentele pentru spaţiile de joaca, destinate sa ţinã sau sa susţinã copilul pe apa, trebuie sa fie concepute şi fabricate astfel încât sa reducã cat mai mult posibil pericolul, ţinându-se seama de uzura preconizata a echipamentelor pentru spaţiile de joaca, pericolul de pierdere a flotabilitatii echipamentului pentru spaţiile de joaca şi de pierdere a sprijinului dat copilului.
13. Echipamentele pentru agrement trebuie sa fie realizate din materiale rezistente care îndeplinesc urmãtoarele caracteristici:
a) fie nu ard sub acţiunea directa a unei flacari, scantei sau oricãrui alt focar potenţial de incendiu;
b) fie sunt greu inflamabile;
c) fie, dacã se aprind, ard lent şi prezintã o viteza redusã de propagare a flacarii;
d) fie sunt tratate, oricare ar fi compozitia chimica a echipamentului pentru spaţiile de joaca, astfel încât sa întârzie procesul de ardere.

ANEXA 2

EVALUAREA RISCURILOR
1. Analiza riscurilor în exploatare comporta succesiv:
a) identificarea potentialelor pericole ce pot aparea la echipamentul pentru agrement în timpul exploatãrii;
b) determinarea şi descrierea precisa a riscurilor corespunzãtoare pentru securitatea utilizatorilor şi terţilor în timpul exploatãrii echipamentului pentru agrement;
c) evaluarea acestor riscuri.
2. Aspecte ale pericolelor ce trebuie luate în considerare în cadrul evaluãrii riscului în exploatare, dupã caz:
a^1) pericole care rezulta din dispunerea echipamentelor pentru agrement instalate;
a^2) pericole care rezulta din dispunerea echipamentelor pentru agrement instalate şi din alte instalaţii prezente;
a^3) pericole care rezulta dintr-o administrare şi o întreţinere defectuoasã;
a^4) pericole care rezulta din modificãri substanţiale la echipamentele pentru agrement instalate;
a^5) pericole care rezulta din materialul abandonat;
a^6) pericole care rezulta din amplasarea echipamentului pentru agrement în raport cu cãile de acces;
a^7) pericole care rezulta din îngrãdiri/împrejmuiri;
a^8) pericole care rezulta din diferenţele de înãlţime;
a^9) pericole care rezulta din vegetaţie;
a^10) pericole care rezulta din mobilierul urban;
a^11) pericole care rezulta dintr-o iluminare naturala sau artificiala insuficienta a mediului înconjurãtor;
a^12) pericole care rezulta din mediul înconjurãtor natural;
a^13) pericole care rezulta din lipsa de informare a adulţilor care supravegheazã minorii, în ceea ce priveşte riscurile;
a^14) pericole care rezulta din accesibilitatea echipamentului pentru agrement şi din situarea sa, ţinându-se seama de necesitãţile de acces la acesta în caz de pana, stare de urgenta şi de evacuare;
a^15) pericole care rezulta din imposibilitatea de a obţine echipamente de protecţie individualã;
a^16) pericole care rezulta din aptitudinile limitate ale utilizatorilor;
a^17) pericole care rezulta din vandalism;
a^18) pericole care rezulta din contaminare biologica;
a^19) pericole care rezulta din portanta insuficienta a echipamentului, ţinându-se seama de rezistenta, rigiditatea şi capacitatea de deformare a materialelor utilizate;
a^20) pericole care rezulta din pierderea echilibrului echipamentului, ţinându-se seama de susţinerea echipamentului, solului şi de fixarea echipamentului pe acesta, precum şi de incarcarile eventuale ale echipamentului;
a^21) pericole care rezulta din utilizarea echipamentului, printre care taierea, strivirea, asfixierea, inecul, electrocutarea, socul şi supraincarcarea corpului;
a^22) pericole care rezulta din lovirea utilizatorilor, ţinându-se seama de proprietãţile de atenuare la impactul cu solul şi de natura suprafeţei;
a^23) pericole care rezulta din interactiunile eventuale ale echipamentului şi utilizatorilor cu mediul înconjurãtor şi cu publicul;
a^24) pericole care rezulta din mediul ambiant în spaţiile închise, inclusiv lipsa de ventilaţie şi de luminozitate;
a^25) pericole care rezulta dintr-un incendiu;
a^26) pericole care rezulta din radiatii nefaste;
a^27) pericole care rezulta din montaj necorespunzãtor;
a^28) pericole care rezulta din posibilitatea insuficienta de supraveghere;
a^29) pericole care rezulta dintr-o proasta întreţinere şi dintr-o administrare defectuoasã;
a^30) pericole care rezulta din modificãri considerabile la echipament;
a^31) pericole care rezulta dintr-o lipsa de informare a consumatorilor în ceea ce priveşte riscurile;
a^32) pericole care rezulta din lipsa de cunoştinţe, de pregãtire şi de experienta a personalului tehnic de deservire, inclusiv în acordarea primului ajutor în caz de accident.

──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016