Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.101 din 18 septembrie 2008  privind aprobarea Programului de interes national de prevenire a consumului de tutun, alcool si droguri - 2009-2012    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.101 din 18 septembrie 2008 privind aprobarea Programului de interes national de prevenire a consumului de tutun, alcool si droguri - 2009-2012

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 672 din 30 septembrie 2008

Ţinând seama de prevederile <>art. 5 alin. (1) lit. e^1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.489/2002 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale Antidrog, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Programul de interes naţional de prevenire a consumului de tutun, alcool şi droguri - 2009-2012, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Procedura de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilã din fonduri publice se realizeazã în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãţi nonprofit de interes general, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
(1) Fondurile necesare pentru finanţarea programului de interes naţional prevãzut la art. 1, în sumã de 3.944 mii lei, se asigurã de la bugetul de stat prin bugetul aprobat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, pentru Agenţia Naţionalã Antidrog, la titlul VII - Alte transferuri, în limita fondurilor bugetare aprobate şi în funcţie de prioritãţile stabilite de Agenţia Naţionalã Antidrog.
(2) Finanţarea programului de interes naţional prevãzut la art. 1 se realizeazã în baza proiectelor elaborate de furnizorii autorizaţi de servicii de prevenire a consumului de tutun, alcool şi droguri, pe baza contractelor încheiate cu aceştia.
(3) Evaluarea şi selecţia proiectelor înaintate de furnizorii autorizaţi se realizeazã de cãtre Agenţia Naţionalã Antidrog.
(4) Subprogramele de interes naţional care nu se pot finanţa în anul 2009 vor fi reluate în anii urmãtori şi se vor derula în funcţie de fondurile bugetare aprobate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative cu aceastã destinaţie.
ART. 4
(1) Monitorizarea implementãrii proiectelor finanţate în cadrul programului se asigurã, la nivel naţional, de Agenţia Naţionalã Antidrog, iar la nivel local, prin centrele de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog competente.
(2) Controlul utilizãrii fondurilor alocate în cadrul programului se asigurã de Agenţia Naţionalã Antidrog.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul sãnãtãţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolãescu

p. Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi tineretului,
Zvetlana Preoteasa,
secretar de stat

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 18 septembrie 2008.
Nr. 1.101.

ANEXĂ

PROGRAM
de interes naţional de prevenire a consumului
de tutun, alcool şi droguri - 2009-2012

Obiectiv general de dezvoltare:
Implicarea societãţii civile în lupta împotriva consumului ilicit de droguri, prin participarea la finanţarea proiectelor şi acţiunilor Agenţiei Naţionale Antidrog, în conformitate cu obiectivul nr. 4 din cap. VII al Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2012, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 73/2005 .
Scop:
Dezvoltarea unor servicii profesionalizate de prevenire a consumului ilicit de tutun, alcool şi droguri pentru:
1. formarea unor atitudini şi practici la nivelul întregii populaţii aflate într-o formã de învãţãmânt, prin intermediul programelor şcolare şi de petrecere a timpului liber, în scopul adoptãrii unui stil de viaţã sãnãtos, fãrã tutun, alcool şi droguri;
2. creşterea influenţei factorilor de protecţie la vârste mici pentru evitarea sau cel puţin întârzierea debutului consumului de tutun, alcool şi droguri;
3. sensibilizarea şi educarea populaţiei şcolare în scopul evitãrii consumului experimental/recreaţional de droguri şi trecerii de la acesta la consumul regulat.
Obiective generale:
1. dezvoltarea unui serviciu de informare şi consiliere telefonicã de tip permanent;
2. prevenirea consumului de tutun în rândul adolescenţilor şi tinerilor, prin dezvoltarea atitudinilor şi practicilor sãnãtoase de viaţã;
3. prevenirea consumului de alcool în rândul adolescenţilor din grupa de vârstã 15-17 ani, prin dezvoltarea atitudinilor personale şi sociale;
4. reducerea riscurilor asociate consumului de droguri;
5. reabilitarea şi reinserţia socioprofesionalã a consumatorilor de droguri.
Buget necesar pentru implementare: 3.944 mii lei.
Subprogramele componente ale programului de interes naţional sunt urmãtoarele:
1. Subprogramul "Dezvoltarea serviciului de informare şi consiliere telefonicã pentru consumatorii de droguri"
Scopul: întãrirea capacitãţii instituţionale a sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri, prin înfiinţarea de servicii profesionalizate de prevenire cu adresabilitate comunitarã, în acord cu principiile Strategiei naţionale antidrog 2005-2012 (activitatea I.1.C1.9 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).
Obiectiv general: dezvoltarea unui serviciu telefonic de informare şi consiliere de tip permanent a cãrui misiune este sã primeascã semnalãrile cu privire la situaţiile cu risc crescut de consum de droguri, precum şi la situaţiile de consum şi dependenţã şi sã asigure consilierea telefonicã în aceste situaţii.
Obiective specifice:
a) crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip informare şi consiliere destinate consumatorilor de droguri şi foştilor consumatori de droguri, în vederea acordãrii de suport informaţional, psihologic şi social în situaţii de crizã;
b) crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip informare şi consiliere destinate pãrinţilor consumatorilor şi ai foştilor consumatori, în vederea acordãrii de suport informaţional, psihologic şi social în situaţii de crizã şi a creşterii factorilor de protecţie familiali;
c) crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip informare şi consiliere destinate comunitãţilor locale, inclusiv comunitãţilor profesionale interesate de domeniul adicţiilor, intervenţiilor în situaţii de crizã etc.;
d) dezvoltarea unui sistem telefonic de informare şi consiliere abilitat sã refere cazuri cãtre sistemul naţional de asistenţã a consumatorilor de droguri;
e) sprijinirea implementãrii standardelor minime obligatorii ale serviciului telefonic prin consultarea profesioniştilor aparţinând unor servicii similare.
Indicatori fizici:
● creşterea accesului populaţiei cu risc crescut de apariţie a comportamentului tip dependent, respectiv a consumatorilor de droguri, consumatorilor dependenţi şi a familiilor acestora, la serviciul telefonic, prin creşterea calitãţii serviciului (inclusiv prin externalizarea sa) şi promovarea unei strategii de imagine a acestui serviciu.
Indicatori de eficienţã:
● un numãr de cel puţin 50 de cazuri/an de consumatori şi/sau consumatori dependenţi referite de serviciul telefonic cãtre sistemul naţional de asistenţã;
● un numãr de cel puţin 500 de cazuri/an de consumatori şi/sau consumatori dependenţi care beneficiazã de serviciile telefonice de informare şi consiliere.
Indicatori de rezultat:
● standardele minime de calitate sunt aplicate în condiţiile legii în minimum 3 servicii create/dezvoltate prin program;
● numãrul anual de evenimente mediatice în scop promoţional;
● numãrul anual de evenimente mediatice organizate în colaborare cu centrele de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog (CPECA);
● numãrul anual de rapoarte statistice fãcute publice;
● numãrul anual de articole publicate care conţin date relevante din activitatea serviciului;
● baza de date operaţionalã cu informaţii despre serviciile comunitare pentru persoanele cu risc crescut de consum, consumatorii şi/sau consumatorii dependenţi;
● numãrul mediu lunar şi anual de fişe de convorbire întocmite de consilierii telefonici;
● numãrul lunar şi anual de fişe de semnalare obligatorie şi evaluare iniţialã a situaţiilor de consumatori de droguri/dependenţi de droguri, completate de consilierii telefonici şi transmise la CPECA;
● numãrul lunar şi anual de apeluri reorientate;
● numãrul mediu lunar şi anual de apeluri care au necesitat asistenţã şi consiliere pentru depãşirea unor situaţii de crizã.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 400 mii lei.
2. Subprogramul "Prevenirea consumului de tutun în populaţia şcolarã"
Scopul: întãrirea capacitãţii instituţionale a sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri, prin înfiinţarea unor servicii profesionalizate de prevenire a consumului de tutun cu adresabilitate şcolarã, în acord cu principiile Strategiei naţionale antidrog 2005-2012 (activitatea I.1.A.1.24 şi I.1.C.4.4 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).
Obiectiv general: prevenirea consumului de tutun în rândul adolescenţilor şi tinerilor, prin dezvoltarea atitudinilor şi practicilor sãnãtoase de viaţã.
Obiective specifice:
● crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip informare în legãturã cu riscurile consumului de tutun şi cu sistemul de publicitate a produselor din tutun;
● crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip formare de abilitãţi individuale şi sociale de rezistenţã la consumul de tutun;
● crearea unui sistem integrat de prevenire a consumului de droguri abilitat sã refere cazurile de consum cãtre serviciile comunitare de renunţare la fumat.
Indicatori fizici:
● creşterea cu minimum 5% faţã de anul 2007 a populaţiei şcolare care va avea acces la serviciile integrate de prevenire a consumului de tutun;
● creşterea cu minimum 2% a accesului adolescenţilor şi tinerilor la serviciile comunitare de renunţare la fumat.
Indicatori de eficienţã:
● un numãr de cel puţin 50.000 de elevi/an beneficiari ai programelor de prevenire a consumului de tutun;
● un numãr de minimum 50 de cazuri/an de adolescenţi şi tineri din sistemul de învãţãmânt care acceseazã serviciile comunitare de renunţare la fumat.
Indicatori de rezultat:
● raport de evaluare calitativã a serviciilor de prevenire a consumului de tutun în rândul adolescenţilor şi tinerilor;
● numãrul beneficiarilor direcţi ai intervenţiilor cu caracter preventiv;
● numãrul beneficiarilor indirecţi;
● numãr de adolescenţi şi tineri, beneficiari ai programelor de informare şi formare de abilitãţi, care se adreseazã serviciilor comunitare de renunţare la fumat.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 210 mii lei.
3. Subprogramul "Prevenirea consumului de alcool în populaţia şcolarã"
Scopul: întãrirea capacitãţii instituţionale a sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri, prin înfiinţarea unor servicii profesionalizate de prevenire a consumului de alcool cu adresabilitate şcolarã, în acord cu principiile Strategiei naţionale antidrog 2005-2012 (activitatea I.1.A.1.5 şi I.1.A.2 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).
Obiectiv general: prevenirea consumului de alcool în rândul adolescenţilor din grupa de vârstã 15-17 ani, prin dezvoltarea atitudinilor personale şi sociale.
Obiective specifice:
● crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip informare în legãturã cu riscurile consumului de alcool şi cu sistemul de publicitate a produselor din tutun;
● crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip formare de abilitãţi individuale şi sociale de rezistenţã la consumul de alcool;
● crearea unui sistem integrat de prevenire a consumului de droguri abilitat sã refere cazurile de abuz de alcool cãtre serviciile de asistenţã integratã.
Indicatori fizici - unitate de mãsurã:
● creşterea cu minimum 5% faţã de anul 2007 a populaţiei şcolare care va avea acces la serviciile integrate de prevenire a consumului de alcool;
● creşterea cu minimum 2% a accesului adolescenţilor cu abuz de alcool, din grupa de vârstã menţionatã, la serviciile integrate de asistenţã.
Indicatori de eficienţã:
● un numãr de cel puţin 50.000 de elevi/an beneficiari ai programelor de prevenire a consumului de alcool;
● un numãr de cel puţin 20.000 de pãrinţi şi 1.000 de cadre didactice (persoane-resursã care asigurã sustenabilitatea proiectului) ca beneficiari indirecţi ai programului de prevenire a consumului de droguri;
● un numãr de minimum 50 de cazuri/an de adolescenţi cu probleme de uz şi abuz de alcool din sistemul de învãţãmânt care acceseazã serviciile integrate de asistenţã.
Indicatori de rezultat:
● raport de evaluare calitativã a serviciilor de prevenire a consumului de alcool în rândul adolescenţilor din grupa de vârstã menţionatã;
● numãrul beneficiarilor direcţi ai intervenţiilor cu caracter preventiv;
● numãrul beneficiarilor indirecţi;
● numãrul de adolescenţi şi tineri, beneficiari ai programelor de formare de abilitãţi personale şi sociale, care se adreseazã serviciilor integrate de asistenţã.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 180 mii lei.
4. Subprogramul "Studii în populaţia angajatã în muncã (profesii cu risc crescut de consum) care prezintã semne de consum de droguri la nivel preclinic"
Scopul: întãrirea capacitãţii instituţionale a sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri, prin înfiinţarea unor servicii profesionalizate de prevenire cu adresabilitate indicatã, în acord cu rezultatele studiilor diagnostice de prevalenţã a consumului de alcool şi droguri ilicite în categoriile de populaţie cu risc angajate în muncã.
Obiectiv general: fundamentarea ştiinţificã a politicilor de prevenire indicatã adresate profesiilor cu risc crescut de consum de droguri din Clasificaţia ocupaţiilor în România (mai ales consum de alcool), prin analiza studiilor calitative, în scopul identificãrii strategiilor eficiente şi adaptate de intervenţie.
Obiective specifice:
● crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip prevenire indicatã în populaţia expusã riscului de consum de droguri sau dependentã din diferite categorii profesionale;
● elaborarea şi implementarea unui studiu calitativ în grupele de muncã expuse riscului de consum de droguri;
● fundamentarea politicilor de prevenire indicatã în scopul elaborãrii unui sistem integrat de intervenţie.
Indicatori fizici:
● modificarea politicilor de prevenire indicatã prin Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog 2009-2012.
Indicatori de eficienţã:
● un studiu calitativ cu rol diagnostic în categoriile de muncã expuse riscului de consum de alcool şi droguri ilegale, risc ce presupune alterarea capacitãţii de muncã;
● Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog 2009-2012 în acord cu nevoile din domeniul prevenirii indicate, identificate în plan naţional.
Indicatori de rezultat:
● numãr de studii calitative care vor fundamenta politicile în domeniu;
● numãr de obiective generale şi activitãţi specifice din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog 2009-2012 care au ca scop sensibilizarea/conştientizarea decidenţilor instituţionali-cheie şi a populaţiei din categoriile de muncã expuse riscului de consum de droguri în legãturã cu riscurile asociate şi strategiile de intervenţie.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 175 mii lei.
5. Subprogramul "Prevenirea selectivã a consumului de droguri adresat pãrinţilor în vederea creşterii influenţei factorilor familiali de protecţie şi scãderii influenţei factorilor de risc"
Scopul: întãrirea capacitãţii instituţionale a sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri, prin înfiinţarea unor servicii profesionalizate de prevenire selectivã cu adresabilitate familialã, în acord cu principiile Strategiei naţionale antidrog 2005-2012 (activitatea I.1.C1.9. din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).
Obiectiv general: reducerea factorilor de risc şi creşterea factorilor de protecţie în mediul familial prin îmbunãtãţirea abilitãţilor educative ale pãrinţilor, întãrirea legãturilor familiale şi clarificarea poziţiei familiei faţã de consumul de droguri, pentru prevenirea abuzului de droguri la preadolescenţii de clasa a VII-a aflaţi în situaţii cu risc crescut, prin implementarea proiectului PROTEGO.
Obiective specifice:
● dezvoltarea şi diversificarea modalitãţilor de intervenţie în vederea prevenirii selective cu adresabilitate familialã;
● formarea unui numãr de 64 de monitori principali în vederea implementãrii programului PROTEGO;
● formarea unui numãr de 128 de monitori auxiliari din rândul cadrelor didactice din 64 de şcoli din Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara şi Braşov;
● formarea unui numãr de 1.354 de pãrinţi în abilitãţi educative pentru prevenirea adicţiilor.
În scopul implementãrii în cele mai bune condiţii a conţinuturilor curriculei şi în conformitate cu caracteristicile programului, monitorii principali participanţi la program vor fi psihologii, asistenţii sociali sau specialişti în educaţie din cadrul organizaţiilor/fundaţiilor care vor câştiga licitaţia de proiecte.
Monitorii auxiliari vor fi selectaţi dintre consilierii şcolari şi educativi din cadrul şcolilor participante, rolul acestora fiind atât de atragere a pãrinţilor, cât şi de observare şi de sprijin în prezentarea informaţiilor, discuţiile de grup şi realizarea de exerciţii de modelare şi testare a comportamentului.
Monitorii auxiliari vor fi formaţi de echipele de monitori principali în cadrul unor şedinţe organizate la nivel local, cu sprijinul şcolilor participante.
Indicatori fizici - unitate de mãsurã:
● reducerea în cel puţin 800 de familii a riscului de apariţie a comportamentelor adictive la copiii acestora.
Indicatori de eficienţã:
● formarea unui numãr de 64 de profesionişti în domeniul adicţiilor - psihologi, asistenţi sociali şi specialişti în educaţie din sistemul naţional de prevenire - şi a 128 cadre didactice în domeniul strategiilor preventive prin formarea şi dezvoltarea abilitãţilor şi resurselor personale;
● formarea unor abilitãţi cu rol de protecţie în consumul de droguri pentru 1.354 pãrinţi.
Indicatori de rezultat:
● standarde de prevenire indicatã în mediul familial.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 500 mii lei.
6. Subprogramul "Dezvoltarea serviciilor tip reducerea riscurilor asociate consumului de droguri"
Scopul: asigurarea accesului consumatorilor de droguri la serviciile de reducere a riscurilor prin dezvoltarea de intervenţii adecvate(cap. I.2.A; 3.1, 3.2, 3.3, cap. I.2.B din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).
Obiectiv general: dezvoltarea acţiunilor comunitare care sã permitã reducerea riscurilor asociate consumului de droguri prin dezvoltarea unor servicii de profil.
Obiective specifice:
a) dezvoltarea unui centru de tip drop in (centru fix), care sã ofere servicii pentru reducerea riscurilor asociate consumului de droguri pe cale injectabilã pentru un numãr de 400 de beneficiari, timp de un an, prin facilitarea accesului la echipament steril de injectare, vaccinare antihepatitã, testarea pentru hepatitã şi HIV, vaccinarea antitetanos, testare pentru sarcinã, consiliere pre şi posttestare etc.;
b) dezvoltarea unui serviciu de outreach (de teren) tip metabus (autobuz pentru distribuţie medicaţie de substituţie pentru opiacee), care sã desfãşoare acţiuni de reducere a riscurilor asociate consumului de droguri pe cale injectabilã pentru un numãr de 800 de beneficiari, timp de un an;
c) dezvoltarea unui serviciu de tip drop in (centru fix), care sã ofere servicii pentru reducerea riscurilor asociate consumului de alcool pentru un numãr de 100 de beneficiari, timp de un an, prin asigurarea intervenţiilor (individuale şi de grup) de creştere a motivaţiei pentru tratament şi de prevenire a recãderilor.
Indicatori de rezultat:
- un serviciu de tip drop in (centru fix) complet operaţional, care sã ofere servicii pentru reducerea riscurilor asociate consumului de droguri pe cale injectabilã pentru un numãr de 400 de beneficiari, timp de un an;
- un serviciu de outreach (de teren) metabus complet operaţional;
- serviciu de tip drop in (centru fix) complet operaţional, care sã ofere servicii pentru reducerea riscurilor asociate consumului de alcool pentru un numãr de 100 de beneficiari, timp de un an.
Indicatori de eficienţã:
- indicator admitere la tratament ( nr. anual de cazuri care iniţiazã tratamentul);
- volumul de asistenţã ( nr. anual de consumatori diferiţi asistaţi);
- indicator de permanenţã (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţã);
- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);
- indicator de abstinenţã (nr. de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);
- indicator de asistenţã (nr. de zile de asistenţã/beneficiar aflat în sistem);
- indicator de activitate (nr. de intervenţii realizate pentru beneficiar);
- indice de asistenţã - relaţioneazã indicatorul de asistenţã cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de asistenţã/indicatorul de permanenţã;
- indice de activitate - relaţioneazã indicatorul de activitate cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţã;
- indicator de încãrcãturã de servicii de asistenţã (nr. pacienţi asistaţi sau nr. de intervenţii realizate în funcţie de tipologia profesionistului).
Bugetul aferent acestui subprogram este de 429 mii lei.
7. Subprogramul "Dezvoltarea serviciilor tip locuinţã protejatã (nivelul 3 de asistenţã) pentru foştii consumatori de droguri"
Scopul: dezvoltarea serviciilor specifice şi specializate la nivelul judeţelor în care au fost identificate, prin evaluãrile anuale, probleme de consum de droguri (cap. I 2 B 6.2 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).
Obiectiv general: crearea şi dezvoltarea de servicii integrative pentru foştii consumatori de droguri în vederea îmbunãtãţirii şanselor acestora de integrare socialã şi profesionalã, precum şi prevenirea recãderilor în cazul foştilor consumatori de droguri prin dezvoltarea sistemului locuinţelor protejate.
Obiective specifice:
a) dezvoltarea a 6 servicii sociale tip locuinţã protejatã, dotate conform standardelor minime obligatorii în domeniu, dezvoltate în zonele identificate ca zone de risc în consumul de droguri: Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca, Constanţa;
b) reintegrarea socioprofesionalã a 40 de foşti consumatori de droguri, beneficiari ai serviciilor de asistenţã integratã;
c) elaborarea unui set de proceduri specifice pentru asistenţa foştilor consumatori de droguri într-o locuinţã protejatã.
Indicatori de eficienţã:
- indicator admitere la tratament (nr. anual de cazuri care iniţiazã tratamentul);
- volumul de asistenţã (nr. anual de consumatori diferiţi asistaţi);
- indicator de permanenţã (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţã);
- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);
- indicator de abstinenţã (nr. de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);
- indicator de asistenţã (nr. de zile de asistenţã/beneficiar aflat în sistem);
- indicator de activitate (nr. de intervenţii realizate pentru beneficiar);
- indice de asistenţã - relaţioneazã indicatorul de asistenţã cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de asistenţã/indicatorul de permanenţã;
- indice de activitate - relaţioneazã indicatorul de activitate cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţã;
- indicator de încãrcãturã de servicii de asistenţã (nr. pacienţi asistaţi sau nr. de intervenţii realizate în funcţie de tipologia profesionistului).
Indicatori de rezultat:
- 6 servicii sociale tip locuinţã protejatã, dotate conform standardelor minime obligatorii în domeniu, în Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca, Constanţa;
- 40 de foşti consumatori de droguri, reintegraţi socioprofesional;
- un set de proceduri specifice pentru asistenţa foştilor consumatori de droguri într-o locuinţã protejatã.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 700 mii lei.
8. Subprogramul "Dezvoltarea serviciilor tip adãpost pentru consumatorii de droguri"
Scopul: dezvoltarea unor servicii locale de crizã care sã acorde asistenţã medicalã, psihologicã şi socialã de bazã consumatorului care nu acceseazã sistemul de asistenţã (cap. I.2.A, cap. I.2.B 6.2. din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).
Obiectiv general: crearea şi dezvoltarea de servicii integrative pentru creşterea accesibilitãţii la serviciile direct orientate spre reintegrarea socialã a persoanelor consumatoare de droguri aflate în stradã şi prevenirea riscurilor asociate consumului şi a excluziunii sociale şi asigurarea protecţiei sociale a consumatorilor de droguri fãrã adãpost.
Obiective specifice:
a) dezvoltarea a douã servicii sociale tip adãpost, dotate conform standardelor minime obligatorii în domeniu, dezvoltate în zonele de risc pentru consumul de droguri, respectiv Bucureşti şi Constanţa, ce vor asigura în principal servicii de gãzduire, îngrijire şi asistenţã medicalã, psihologicã şi socialã de bazã;
b) oferirea de servicii de gãzduire, îngrijire şi asistenţã medicalã, psihologicã şi socialã de bazã pentru 40 de consumatori de droguri, beneficiari ai serviciilor de asistenţã integratã;
c) elaborarea unui set de proceduri specifice pentru asistenţa consumatorilor de droguri aflaţi în adãposturi sociale.
Indicatori de eficienţã:
- indicator admitere la tratament (nr. anual de cazuri care iniţiazã tratamentul);
- volumul de asistenţã (nr. anual de consumatori diferiţi asistaţi);
- indicator de permanenţã (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţã);
- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);
- indicator de abstinenţã (nr. de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);
- indicator de asistenţã (nr. de zile de asistenţã/beneficiar aflat în sistem);
- indicator de activitate (nr. de intervenţii realizate pentru beneficiar);
- indice de asistenţã - relaţioneazã indicatorul de asistenţã cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de asistenţã/indicatorul de permanenţã;
- indice de activitate - relaţioneazã indicatorul de activitate cu cel de permanenţã, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţã;
- indicator de încãrcãturã de servicii de asistenţã (nr. pacienţi asistaţi sau nr. de intervenţii realizate în funcţie de tipologia profesionistului).
Indicatori de rezultat:
- douã servicii sociale tip adãpost, dotate conform standardelor minime obligatorii în domeniu, dezvoltate în zonele de risc pentru consumul de droguri în Bucureşti şi Constanţa;
- servicii de gãzduire, îngrijire şi asistenţã medicalã, psihologicã şi socialã de bazã pentru 40 de consumatori de droguri;
- un set de proceduri specifice pentru asistenţa consumatorilor de droguri aflaţi în adãposturi sociale.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 1.000 mii lei.
9. Subprogramul "Cercetare în domeniul adicţiilor"
Scopul: creşterea calitãţii serviciilor de asistenţã medicalã, psihologicã şi socialã în vederea creşterii accesibilitãţii consumatorilor de droguri la sistemul de asistenţã.
Obiectiv general: adecvarea serviciilor din sistemul de asistenţã la nevoile consumatorilor de droguri prin identificarea acestora cu ajutorul unor studii calitative.
Obiective specifice:
1. studiu privind identificarea factorilor de risc şi de protecţie cu privire la consumul de droguri în rândul populaţiei vulnerabile: persoane care practicã sex comercial, persoane care întreţin relatii sexuale cu persoane de acelaşi sex, victime ale traficului de fiinţe umane;
2. studiu calitativ comparativ cu privire la factorii care influenteazã menţinerea beneficiarilor în programele de tratament substitutiv (metadonã şi buprenorfinã + naloxonã).
Indicatori de rezultat:
- un studiu privind identificarea factorilor de risc şi de protecţie cu privire la consumul de droguri în rândul populaţiei vulnerabile;
- un studiu calitativ comparativ cu privire la factorii care influenţeazã menţinerea beneficiarilor în programele de tratament substitutiv.
Bugetul aferent acestui subprogram este de 350 mii lei.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016