Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.089 din 16 august 2006  privind stabilirea unor masuri pentru reorganizarea si functionarea Operei Nationale din Bucuresti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.089 din 16 august 2006 privind stabilirea unor masuri pentru reorganizarea si functionarea Operei Nationale din Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 730 din 25 august 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Opera Naţionalã din Bucureşti se reorganizeazã şi îşi schimbã denumirea în Opera Naţionalã Bucureşti, instituţie publicã, cu personalitate juridicã, care funcţioneazã în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Opera Naţionalã Bucureşti, denumitã în continuare Opera, este instituţie publicã de spectacole şi concerte, de repertoriu, de importanţã naţionalã, care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu legislaţia românã în vigoare.
(3) Sediul Operei este în municipiul Bucureşti, bd. Mihail Kogãlniceanu nr. 70-72, sectorul 5.
(4) Opera are în administrare imobilul prevãzut la alin. (3), cu terenul aferent, aflat în proprietatea publicã a statului.
ART. 2
(1) Opera are ca obiectiv principal promovarea valorilor muzicale autohtone şi universale, precum şi ale artelor interpretative de operã şi balet, pe plan naţional şi internaţional.
(2) Pentru atingerea obiectivului prevãzut la alin. (1), Opera desfãşoarã urmãtoarele activitãţi principale:
a) producerea de spectacole de operã şi balet, precum şi de spectacole muzicale, promovarea în ţarã şi în strãinãtate a repertoriului reprezentativ pentru opera şi baletul românesc şi universal, clasic şi contemporan;
b) coproducerea sau participarea la organizarea de spectacole în colaborare cu alte instituţii artistice, cu persoane fizice sau juridice, din ţarã ori din strãinãtate;
c) punerea în valoare a talentului creatorilor şi interpreţilor din domeniul artelor spectacolului muzical în general şi din domeniul operei şi baletului în special;
d) sprijinirea debutului şi afirmarea tinerilor creatori şi interpreţi şi implicarea în educarea prin artã a publicului;
e) realizarea şi dezvoltarea de programe, proiecte şi acţiuni culturale în domeniul muzical, de operã şi balet, în parteneriat cu artişti, organizaţii neguvernamentale, instituţii de spectacole din ţarã şi din strãinãtate;
f) realizarea şi editarea de publicaţii specifice pe orice tip de suport şi comercializarea acestora;
g) studierea pieţei, adaptarea tehnicilor de publicitate şi vânzare specifice, impresariat şi organizare spectacole, îmbunãtãţirea imaginii şi comunicarea specificã a spectacolelor Operei.
ART. 3
(1) Opera are deplinã autonomie în stabilirea repertoriului, precum şi în realizarea programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale şi artistice proprii sau în colaborare.
(2) Activitatea Operei este programatã şi se desfãşoarã pe stagiuni, în conformitate cu prevederile legale.
(3) Durata şi data începerii stagiunii se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Operei.
ART. 4
(1) Numãrul maxim de posturi ale Operei este de 630 şi se asigurã în limita numãrului total de posturi prevãzut la pct. II "Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat" din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Angajarea şi salarizarea personalului Operei se realizeazã potrivit prevederilor legale în vigoare.
(3) Personalul existent în fosta Operã Naţionalã din Bucureşti este preluat de Operã pe bazã de concurs sau examen, dupã caz, în vederea verificãrii aptitudinilor profesionale, corespunzãtor atribuţiilor şi structurii organizatorice ale instituţiei, organizat în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 5
(1) Statul de funcţii al Operei cuprinde urmãtoarele posturi de conducere:
a) director general - un post;
b) director artistic, director economic, director tehnic - 3 posturi.
(2) Angajarea directorilor prevãzuţi la alin. (1) se face pe bazã de concurs organizat de Operã, cu participarea reprezentanţilor Ministerului Culturii şi Cultelor, în condiţiile prevãzute de lege.
(3) Structura organizatoricã a Operei cuprinde servicii, birouri, ateliere şi alte compartimente funcţionale.
(4) Organigrama, statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a Operei se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, la propunerea directorului general, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 6
(1) Directorul general al Operei este numit prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în condiţiile legii.
(2) Directorul general al Operei conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintã în raporturile cu autoritãţile publice, instituţiile şi organizaţiile, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate.
(3) Directorul general al Operei este ordonator terţiar de credite.
(4) Directorul general al Operei numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul artistic, tehnic şi administrativ.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general al Operei emite decizii.
(6) În absenţa directorului general, Opera este condusã de unul dintre directori, desemnat de directorul general prin decizie scrisã.
ART. 7
(1) Prin decizie a directorului general, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se înfiinţeazã Consiliul artistic şi Consiliul administrativ ale Operei.
(2) Consiliul artistic are rol consultativ şi este format din personalitãţi culturale din cadrul Operei şi din afara acesteia.
(3) Consiliul administrativ are rol consultativ şi este format din directorul general al Operei, în calitate de preşedinte, şi din urmãtorii membri:
a) un reprezentant al Ministerului Culturii şi Cultelor;
b) directorii: artistic, economic şi tehnic;
c) consilierul juridic;
d) administratorul;
e) delegatul sindicatului reprezentativ sau al salariaţilor, dupã caz, propus de aceştia.
ART. 8
(1) În cadrul Operei se înfiinţeazã Studioul experimental de operã şi balet - "Ludovic Spiess", denumit în continuare Studioul, ca structurã fãrã personalitate juridicã, a cãrui organizare şi funcţionare se propun de cãtre directorul general al Operei şi se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) În cazul Studioului se vor organiza şi desfãşura programe educaţionale, de perfecţionare şi formare continuã a artiştilor şi a personalului specializat, de creaţie şi cercetare în domeniile muzical, operã şi balet, precum şi prezentãri ale creaţiilor experimentale.
(3) Pentru desfãşurarea activitãţilor prevãzute la alin. (2), conducerea Operei va asigura amenajarea şi dotarea spaţiilor necesare.
(4) Finanţarea lucrãrilor de amenajare şi dotare, precum şi a activitãţilor Studioului se asigurã, cu prioritate, din fondurile alocate de Ministerul Culturii şi Cultelor, în condiţiile legii.
(5) Producţiile artistice ale Studioului se realizeazã sub egida Operei şi pot deveni parte din repertoriul acesteia, la recomandarea Consiliului artistic.
(6) În realizarea activitãţilor prevãzute la alin. (2), Opera poate iniţia şi dezvolta parteneriate cu unitãţile de învãţãmânt de profil din ţarã şi strãinãtate, inclusiv pentru desfãşurarea de programe educaţionale şi de cercetare comune.
ART. 9
(1) Activitatea Operei este finanţatã din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor, precum şi din alte surse, potrivit prevederilor legale.
(2) Veniturile proprii ale Operei pot proveni din:
a) realizarea activitãţilor prevãzute la art. 2 alin. (2), dupã caz;
b) realizarea activitãţilor desfãşurate în cadrul Studioului;
c) vânzarea biletelor de intrare la spectacole sau a programelor de spectacole;
d) editarea şi vânzarea de cãrţi, studii şi alte publicaţii de specialitate;
e) prestarea de servicii culturale;
f) valorificarea bunurilor care fac parte din patrimoniul sãu;
g) sponsorizãri sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române sau strãine;
h) alte activitãţi specifice, realizate de Operã, în condiţiile legii.
(3) Liberalitãţile de orice fel pot fi acceptate numai dacã nu sunt grevate de condiţii ori de sarcini care pot afecta autonomia Operei sau care contravin atribuţiilor sale.
ART. 10
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, nr. crt. 28 de la pct. II "Organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi instituţii publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat" din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 78/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 137 din 15 februarie 2005, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:


─────────────────────────────────────────────────────────────────
"28. Opera Naţionalã Bucureşti Venituri proprii şi
subvenţii acordate de
la bugetul de stat"
─────────────────────────────────────────────────────────────────




PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
----------------
p. Ministrul culturii şi cultelor,
Ioan Onisei,
secretar de stat

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 16 august 2006.
Nr. 1.089.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016