Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.086 din 25 octombrie 2001  privind organizarea si functionarea comisiilor paritare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.086 din 25 octombrie 2001 privind organizarea si functionarea comisiilor paritare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 710 din 7 noiembrie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, precum şi ale art. 18, 19 şi ale <>art. 21 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Organizarea şi atribuţiile comisiilor paritare

SECŢIUNEA 1
Organizarea comisiilor paritare

ART. 1
Comisiile paritare se constituie în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, cu excepţia celor cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale, în scopul participãrii la stabilirea mãsurilor privind condiţiile de munca, sãnãtatea şi securitatea muncii funcţionarilor publici în timpul exercitãrii atribuţiilor lor şi buna desfãşurare a activitãţii autoritãţilor sau instituţiilor publice.
ART. 2
(1) Comisiile paritare sunt compuse dintr-un numãr de 4-8 membri titulari, astfel:
a) 4 membri, în cazul în care autoritatea sau instituţia publica are pana la 20 de funcţionari publici;
b) 6 membri, în cazul în care autoritatea sau instituţia publica are pana la 75 de funcţionari publici;
c) 8 membri, în cazul în care autoritatea sau instituţia publica are peste 75 de funcţionari publici.
(2) Membrii comisiei paritare trebuie sa aibã calitatea de funcţionar public în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice în care se organizeazã comisia paritara.
(3) Calitatea de membru în comisia paritara este incompatibilã cu calitatea de membru al comisiei de disciplina.
(4) Prevederile alin. (3) nu se aplica în cazul în care autoritãţile sau instituţiile publice au pana la 20 de funcţionari publici.
ART. 3
În alcãtuirea comisiilor paritare intra un numãr egal de reprezentanţi, desemnaţi dupã cum urmeazã:
a) jumãtate, de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice;
b) jumãtate, de cãtre sindicatul reprezentativ, în condiţiile legii, al funcţionarilor publici din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice ori prin votul majoritãţii funcţionarilor publici, dacã nu s-au constituit în sindicat.
ART. 4
(1) O data cu desemnarea membrilor titulari se desemneazã 2-4 membri supleanţi, în condiţiile prevãzute la art. 3.
(2) Membrii supleanţi sunt titularizati în cazul în care are loc încetarea calitãţii de membru al comisiei paritare, în condiţiile prevãzute la art. 13.
ART. 5
Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice va stabili prin ordin ori dispoziţie perioada în care va avea loc desemnarea reprezentanţilor funcţionarilor publici în comisia paritara, în condiţiile prevãzute la art. 3. Ordinul ori dispoziţia se afişeazã la sediul autoritãţii sau instituţiei publice.
ART. 6
(1) Contestaţiile cu privire la procedura de desemnare a reprezentanţilor funcţionarilor publici în comisia paritara pot fi depuse de orice funcţionar public interesat din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice respective, în scris şi motivat, în termen de doua zile lucrãtoare de la data încheierii procedurii de desemnare.
(2) Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice va verifica contestaţiile, iar în cazul în care le considera întemeiate anuleazã rezultatul procedurii de desemnare, dispunând reluarea acesteia în condiţiile prevãzute la art. 3.
ART. 7
În urma finalizarii procedurii de desemnare şi a soluţionãrii contestaţiilor depuse membrii comisiei paritare sunt numiţi prin ordin ori dispoziţie a conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile comisiilor paritare

ART. 8
(1) Comisia paritara participa la stabilirea mãsurilor privind condiţiile de munca, sãnãtatea şi securitatea muncii funcţionarilor publici în timpul exercitãrii atribuţiilor lor. În acest sens formuleazã propuneri care privesc:
a) organizarea eficienta a timpului de munca al funcţionarilor publici;
b) formarea profesionalã a funcţionarilor publici;
c) mãsuri de protecţie a muncii.
(2) Comisia paritara participa la stabilirea mãsurilor care privesc buna funcţionare a autoritãţii sau instituţiei publice în care se organizeazã. În acest sens propune mãsuri concrete de eficientizare a activitãţii autoritãţii sau instituţiei publice.
ART. 9
(1) Comisia paritara îşi da avizul în toate problemele de natura celor prevãzute la art. 8, precum şi în orice alte situaţii, la solicitarea conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice. Avizul se adopta cu votul majoritãţii membrilor prezenţi. În situaţia prevãzutã la art. 16 alin. (3) avizul se adopta cu unanimitate de voturi.
(2) În termen de 5 zile lucrãtoare de la data ultimei şedinţe în care s-a votat avizul comisia paritara îl înainteazã conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) Avizul comisiei paritare are caracter consultativ şi este întotdeauna dat în scris şi motivat. Avizul poate fi favorabil, favorabil cu obiecţiuni sau nefavorabil.

CAP. 2
Funcţionarea comisiilor paritare

ART. 10
(1) Membrii comisiei paritare sunt numiţi pe o perioada de 3 ani. Mandatul lor poate fi reînnoit de doua ori.
(2) Cu 30 de zile lucrãtoare înainte de data expirãrii mandatului membrilor comisiei paritare se va proceda la constituirea viitoarei comisii paritare în condiţiile art. 3-7.
ART. 11
(1) Preşedintele comisiei paritare va fi acel membru al comisiei care are categoria, clasa şi gradul cele mai mari.
(2) În cazul în care mai mulţi membri ai comisiei paritare au aceeaşi categorie, clasa şi acelaşi grad se va tine seama de vechimea fiecãrui membru în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) În cazul în care toţi membrii comisiei paritare au aceeaşi categorie, clasa şi acelaşi grad, precum şi aceeaşi vechime preşedintele comisiei paritare este ales prin votul majoritãţii membrilor acesteia.
ART. 12
Preşedintele comisiei paritare are urmãtoarele atribuţii:
a) conduce şedinţele comisiei paritare;
b) coordoneazã activitatea comisiei paritare;
c) reprezintã comisia paritara în relaţia cu conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice.
ART. 13
(1) Încetarea calitãţii de membru al comisiei paritare are loc în urmãtoarele situaţii:
a) încetarea mandatului de membru;
b) încetarea raporturilor de serviciu în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) renunţarea la calitatea de membru.
(2) Cererea de renunţare la calitatea de membru al comisiei paritare se face în scris şi motivat şi se înainteazã preşedintelui comisiei. Cererea de renunţare produce efecte dupã 5 zile lucrãtoare de la înregistrare, dacã membrul solicitant şi preşedintele comisiei paritare nu au convenit ca acestea sa se producã mai repede.
ART. 14
(1) Fiecare comisie paritara va avea un secretar, funcţionar public în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice, care nu este membru al acesteia, numit de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice prin ordin ori dispoziţie de constituire a comisiei.
(2) Secretarul comisiei paritare are urmãtoarele atribuţii:
a) înregistreazã cererea de întrunire a comisiei paritare într-un registru special;
b) convoacã, la solicitarea preşedintelui comisiei paritare ori a conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice, membrii comisiei paritare şi comunica ordinea de zi a şedinţei;
c) pregãteşte desfãşurarea în bune condiţii a şedinţei;
d) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de membrii comisiei paritare procesul-verbal al şedinţei;
e) redacteazã avizele emise de comisia paritara şi le înainteazã spre semnare membrilor acesteia în termen de doua zile lucrãtoare de la data la care a avut loc şedinţa în care s-a votat avizul.
(3) În cazul în care secretarul comisiei paritare se afla în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice va numi o alta pesoana care sa îndeplineascã atribuţiile acestuia.
(4) Încetarea calitãţii de secretar al comisiei paritare are loc în condiţiile art. 13 alin. (1) lit. b) sau prin demisie.
ART. 15
(1) Comisia paritara se întruneşte la cererea conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice ori a preşedintelui acesteia.
(2) Convocarea membrilor comisiei paritare şi comunicarea ordinii de zi se fac în scris de cãtre preşedintele acesteia, prin secretar, în termen de doua zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii de întrunire a comisiei paritare.
ART. 16
(1) Comisia paritara este valabil întrunitã în prezenta tuturor membrilor.
(2) În cazul în care din motive obiective nu pot fi prezenţi toţi membrii comisiei paritare şedinţa se amana la o data stabilitã de preşedintele acesteia.
(3) În cazul în care nici la data stabilitã potrivit alin. (2) nu se pot întruni toţi membrii comisia paritara se considera valabil întrunitã în prezenta a jumãtate din numãrul membrilor sãi, cu respectarea principiului paritatii.
ART. 17
Comisia paritara se întruneşte în şedinţa în termen de 3 zile lucrãtoare de la data comunicãrii scrise a ordinii de zi de cãtre secretarul comisiei.
ART. 18
(1) Lucrãrile comisiei paritare se consemneazã într-un proces-verbal.
(2) Procesul-verbal al şedinţei comisiei paritare va cuprinde urmãtoarele:
a) data şi ora la care s-a întrunit comisia paritara;
b) ordinea de zi aprobatã de membrii comisiei paritare;
c) menţiuni privind respectarea procedurii de convocare a membrilor comisiei paritare;
d) problemele discutate şi soluţiile adoptate;
e) avizul emis de comisia paritara în urma desfãşurãrii şedinţei acesteia;
f) opiniile separate;
g) numele şi semnatura membrilor care au participat la şedinţa comisiei paritare.

CAP. 3
Dispoziţii finale

ART. 19
Comisiile paritare se constituie în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 20
(1) Autoritãţile şi instituţiile publice vor comunica Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici actul de constituire a comisiei paritare.
(2) Modificãrile intervenite în componenta comisiei paritare vor fi comunicate Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Termenul de comunicare este de 10 zile lucrãtoare de la data constituirii, respectiv de la data modificãrii.
ART. 21
În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor care îi revin Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici coordoneazã metodologic, monitorizeazã, verifica şi controleazã aplicarea şi respectarea prevederilor prezentei hotãrâri de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul muncii şi
solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu
───────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016