Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.084 din 25 octombrie 2001  privind aprobarea Metodologiei de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici, precum si de contestare a calificativelor acordate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.084 din 25 octombrie 2001 privind aprobarea Metodologiei de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici, precum si de contestare a calificativelor acordate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 707 din 7 noiembrie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 61 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Metodologia de evaluare a performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, precum şi de contestare a calificativelor acordate, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Numãrul maxim de titulari pentru fiecare clasa, în raport cu efectivul total al funcţionarilor publici din cadrul fiecãrei autoritãţi sau instituţii publice, se stabileşte prin hotãrâre a Guvernului sau, dupã caz, a consiliului judeţean ori local, pana la data de 15 martie a fiecãrui an.
ART. 3
Autoritãţile şi instituţiile publice îşi stabilesc anual obiectivele şi termenele de realizare a acestora, care se repartizeazã la nivelul fiecãrui compartiment, în funcţie de activitatea specifica acestuia.
ART. 4
Criteriile de performanta pe baza cãrora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul 2002 se aproba prin ordin al ministrului administraţiei publice, la propunerea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, pana la data de 15 decembrie 2001. Ordinul se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 5
(1) Pentru anul 2001 prevederile Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 749/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplica şi funcţionarilor publici din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale, numiţi în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În cazul funcţionarilor publici punctajele totale rezultate şi calculate potrivit art. 18 din Metodologia pentru stabilirea normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 749/1998 , se echivaleaza cu calificativele prevãzute de <>Legea nr. 188/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã cum urmeazã: pana la 1,50 - nesatisfãcãtor; între 1,51-2,50 - satisfãcãtor; între 2,51-3,50 - bun; între 3,51-4,50 - foarte bun; între 4,51-5,00 - excepţional.
ART. 6
(1) Pentru anul 2001 prevederile Metodologiei de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de baza între limite şi a normelor de evaluare a performantelor profesionale individuale pentru personalul angajat în structurile administraţiei publice locale şi în serviciile publice din subordinea acestora, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 775/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplica şi funcţionarilor publici din cadrul structurilor administraţiei publice locale şi din serviciile publice din subordinea acestora.
(2) În cazul funcţionarilor publici evaluati în condiţiile alin. (1) punctajele totale acordate se echivaleaza cu calificativele prevãzute de <>Legea nr. 188/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dupã cum urmeazã: între minus 10 şi minus 1 - nesatisfãcãtor; între 0-27 - satisfãcãtor; 28 - bun; 29 - foarte bun; 30 - excepţional.
ART. 7
(1) Autoritãţile şi instituţiile publice în cadrul cãrora nu s-a efectuat evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pe anul 2000 procedeazã la evaluarea acestora în condiţiile prevãzute la art. 5 şi 6.
(2) În cazul autoritãţilor şi instituţiilor publice în cadrul cãrora s-a efectuat evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pe anul 2000 se procedeazã la echivalarea punctajelor totale în condiţiile art. 6 şi ale alin. (1) din prezentul articol.
ART. 8
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici în condiţiile prevãzute la art. 5 şi 6, precum şi stabilirea obiectivelor individuale pentru perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2002 se vor face pana la data de 15 februarie 2002.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul muncii
şi solidaritãţii sociale,
Marian Sarbu



ANEXA 1

METODOLOGIE

de evaluare a performantelor profesionale
individuale ale funcţionarilor publici, precum şi de contestare
a calificativelor acordate

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Metodologia de evaluare a performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, precum şi de contestare a calificativelor acordate, denumita în continuare metodologie, se aplica funcţionarilor publici definitivi din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, cu excepţia autoritãţilor şi instituţiilor publice cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale, numiţi în condiţiile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 2
În scopul formãrii unui corp profesionist de funcţionari publici prezenta metodologie stabileşte cadrul general pentru:
a) aprecierea obiectivã a performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici, prin compararea gradului de îndeplinire a obiectivelor individuale stabilite cu rezultatele obţinute în mod efectiv;
b) corelarea obiectivã între cerinţele funcţiei publice şi activitatea funcţionarului public;
c) asigurarea unui sistem motivational, prin recompensarea funcţionarilor publici care au obţinut rezultate deosebite, care sa determine creşterea performantelor profesionale individuale;
d) identificarea necesitãţilor de instruire a funcţionarilor publici pentru îmbunãtãţirea rezultatelor activitãţii desfãşurate în scopul îndeplinirii obiectivelor stabilite.
ART. 3
Pentru îndeplinirea obiectivelor prevãzute la art. 2 prezenta metodologie prevede:
a) stabilirea anuala a criteriilor de performanta profesionalã pentru functionarii publici;
b) evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici în raport cu obiectivele realizate.

CAP. 2
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici
SECŢIUNEA 1
Stabilirea criteriilor de performanta
ART. 4
(1) Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici stabileşte anual criteriile de performanta pe baza cãrora se face evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul urmãtor. Acestea se aproba prin ordin al ministrului administraţiei publice şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Criteriile de performanta prevãzute la alin. (1) se aproba pana la data de 15 decembrie a fiecãrui an.

SECŢIUNEA a 2-a
Procedura de evaluare a performantelor profesionale individuale
ART. 5
(1) Procedura de evaluare a performantelor profesionale individuale se aplica fiecãrui funcţionar public, în raport cu realizarea obiectivelor individuale stabilite în baza atribuţiilor prevãzute în fişa postului.
(2) Principalele elemente care vor fi avute în vedere la întocmirea fisei postului sunt cuprinse în modelul prevãzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.
ART. 6
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici se realizeazã prin raportarea criteriilor de performanta la gradul de îndeplinire a obiectivelor individuale prevãzute pentru perioada evaluatã.
ART. 7
(1) Perioada evaluatã este cuprinsã între datele de 1 ianuarie şi 31 decembrie ale fiecãrui an.
(2) Perioada de evaluare este cuprinsã între datele de 1 ianuarie şi 15 februarie ale anului urmãtor celui pentru care se evalueaza performanţele profesionale individuale ale funcţionarilor publici.
(3) În mod excepţional evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici se face şi în cursul perioadei evaluate, în urmãtoarele cazuri:
a) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raporturile de serviciu ale funcţionarului public înceteazã sau se modifica, în condiţiile legii. În acest caz funcţionarul public va fi evaluat pentru perioada de pana la încetarea sau modificarea raporturilor de serviciu. La obţinerea calificativului anual va fi avut în vedere, în funcţie de specificul atribuţiilor prevãzute în fişa noului post, şi calificativul obţinut înainte de încetarea sau modificarea raporturilor de serviciu;
b) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raporturile de serviciu ale funcţionarului public care ocupa o funcţie publica de conducere înceteazã sau se modifica, în condiţiile legii. În acest caz funcţionarul public de conducere are obligaţia ca, înainte de încetarea sau modificarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, într-o perioada de cel mult 15 zile de la încetarea sau modificarea raporturilor de serviciu, sa realizeze evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici din subordine. Calificativul acordat se va lua în considerare la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale ale acestora;
c) atunci când pe parcursul perioadei evaluate funcţionarul public dobândeşte o diploma de studii de nivel superior şi urmeazã sa fie avansat în categorie.
(4) Pentru a fi realizatã evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale funcţionarul public trebuie sa fi desfãşurat o activitate de cel puţin 6 luni în funcţii publice, cu excepţia cazurilor prevãzute la alin. (3).
ART. 8
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarului public de execuţie se realizeazã de cãtre conducãtorul compartimentului în care acesta îşi desfãşoarã activitatea, denumit în continuare evaluator.
(2) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarului public de conducere se realizeazã de cãtre funcţionarul public de conducere ierarhic superior.
ART. 9
Procedura de evaluare se realizeazã în urmãtoarele 3 etape:
1. completarea raportului de evaluare de cãtre evaluator;
2. interviul;
3. contrasemnarea raportului de evaluare.
ART. 10
(1) În vederea completãrii raportului de evaluare evaluatorul:
a) analizeazã îndeplinirea obiectivelor individuale fixate;
b) noteaza criteriile de performanta în funcţie de importanta acestora;
c) stabileşte calificativul final de evaluare a performantelor profesionale individuale;
d) consemneazã rezultatele deosebite ale funcţionarului public, dificultãţile obiective intampinate de acesta în perioada evaluatã şi orice alte observaţii pe care le considera relevante;
e) stabileşte obiectivele individuale, termenele de realizare, precum şi nevoile de instruire pentru urmãtoarea perioada pentru care se va face evaluarea.
(2) Formatul standard al raportului de evaluare este prevãzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie.
ART. 11
(1) Obiectivele individuale reprezintã scopuri specifice stabilite pentru urmãtoarea perioada, pe baza atribuţiilor prevãzute în fişa postului.
(2) Obiectivele individuale trebuie sa corespundã urmãtoarelor cerinţe:
a) sa fie specifice activitãţilor care revin funcţionarului public în temeiul <>art. 9 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 ;
b) sa fie cuantificabile - sa aibã o forma concretã de realizare;
c) sa fie prevãzute cu termene de realizare;
d) sa fie realiste - sa poatã fi aduse la îndeplinire în termenele de realizare prevãzute şi cu resursele alocate;
e) sa fie flexibile - sa poatã fi revizuite în funcţie de modificãrile intervenite în prioritãţile autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) Revizuirea obiectivelor individuale se poate face trimestrial. Modificãrile se consemneazã într-un document semnat şi datat de evaluator şi de funcţionarul public care urmeazã sa fie evaluat. Documentul va fi anexat la raportul de evaluare.
ART. 12
(1) Notarea criteriilor de performanta şi stabilirea calificativului final de evaluare se fac parcurgand urmãtoarele etape:
a) pentru fiecare criteriu de performanta din raportul de evaluare se stabileşte un grad de importanta. Gradul de importanta exprima semnificatia criteriului de performanta prin prisma atribuţiilor prevãzute de fişa postului. Gradul de importanta se exprima prin urmãtoarele calificative: R - foarte important, M - important, S - mai puţin important. Pentru cel puţin un criteriu de performanta se va stabili gradul de importanta "foarte important", "important", "mai puţin important";
b) totalitatea gradelor de importanta exprimate prin acelaşi calificativ formeazã o categorie de importanta.
(2) Criteriile de performanta se noteaza de la 1 la 5, nota exprimand aprecierea îndeplinirii criteriului de performanta în realizarea obiectivelor individuale stabilite. Semnificatia notelor este urmãtoarea: 1 - nesatisfãcãtor; 2 - satisfãcãtor; 3 - bun; 4 - foarte bun; 5 - excepţional.
(3) Pentru fiecare categorie de importanta se face media aritmetica a notelor acordate şi se obţine o nota parţialã.
(4) a) Nota parţialã pentru categoria de importanta "foarte important" se identifica cu litera "A" şi are o pondere de 70% în nota finala.
b) Nota parţialã pentru categoria de importanta "important" se identifica cu litera "B" şi are o pondere de 20% în nota finala.
c) Nota parţialã pentru categoria de importanta "mai puţin important" se identifica cu litera "C" şi are o pondere de 10% în nota finala.
(5) Nota finala se identifica cu litera "F" şi se obţine din urmãtoarea formula de calcul:

F = [(70 x A) + (20 x B) + (10 x C)]/100.

(6) Calificativul final al evaluãrii se stabileşte pe baza notei finale, dupã cum urmeazã: între 1,00-1,50 - nesatisfãcãtor; între 1,51-2,50 - satisfãcãtor; între 2,51-3,50 - bun; între 3,51-4,50 - foarte bun; între 4,51-5,00 - excepţional.
ART. 13
Interviul, ca etapa a procesului de evaluare, reprezintã un schimb de informaţii, impresii şi puncte de vedere care are loc între evaluator şi funcţionarul public, în cadrul cãruia:
a) se aduc la cunostinta funcţionarului public evaluat consemnarile fãcute de evaluator în raportul de evaluare;
b) în cazul în care între funcţionarul public evaluat şi evaluator exista diferenţe de opinie asupra consemnarilor fãcute, se va proceda la stabilirea unui punct de vedere comun. Evaluatorul poate modifica raportul de evaluare conform celor stabilite cu funcţionarul public;
c) se consemneazã în raportul de evaluare comentariile funcţionarului public evaluat;
d) se semneazã şi se dateazã raportul de evaluare de cãtre evaluator şi de funcţionarul public evaluat.
ART. 14
(1) Raportul de evaluare se înainteazã funcţionarului public ierarhic superior evaluatorului, în vederea contrasemnarii.
(2) Raportul de evaluare poate fi modificat conform deciziei funcţionarului public ierarhic superior în urmãtoarele cazuri:
a) aprecierile consemnate nu corespund realitãţii;
b) între evaluator şi funcţionarul public evaluat exista diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord.
(3) Raportul de evaluare modificat în condiţiile alin. (2) se aduce la cunostinta funcţionarului public.

SECŢIUNEA a 3-a
Efectele evaluãrii anuale a performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici
ART. 15
Rezultatele obţinute la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale conferã funcţionarilor publici urmãtoarele drepturi:
a) sa avanseze în grad şi în clasa;
b) sa primeascã recompense morale şi materiale pentru rezultatele deosebite ale activitãţii lor.
ART. 16
(1) Avansarea în gradul urmãtor se face în cadrul aceleiaşi clase.
(2) Functionarii publici avanseaza în grad dacã au o vechime de minimum 2 ani în gradul din care sunt avansati şi dacã au obţinut la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale, 2 ani consecutivi, cel puţin calificativul "bun".
(3) În mod excepţional functionarii publici care au obţinut la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale calificativul "excepţional" avanseaza în grad dacã au o vechime de minimum 1 an în gradul din care sunt avansati.
ART. 17
(1) Avansarea cu un grad în clasa urmãtoare se face de la gradul 1 al unei clase la gradul 3 al clasei imediat superioare.
(2) Functionarii publici avanseaza în clasa dacã au de regula o vechime de minimum 6 ani în clasa din care sunt avansati şi dacã au obţinut la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale din ultimii 2 ani cel puţin calificativul "foarte bun".
ART. 18
(1) Pot beneficia de avansarea în clasa numai functionarii publici înscrişi în tabelul de avansari, care se întocmeşte şi se completeazã anual în cadrul fiecãrei autoritãţi sau instituţii publice.
(2) Pentru a fi înscrişi în tabelul de avansari functionarii publici trebuie sa fi obţinut la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale în ultimii 2 ani consecutivi premergatori înscrierii calificativul "excepţional".
(3) În mod excepţional functionarii publici care la promovarea gradelor clasei a III-a şi a primului grad al clasei a II-a au obţinut calificativul "excepţional" pot fi înscrişi în tabelul de avansari, în vederea avansarii direct în gradul 3 al clasei I.
(4) Avansarile în clasa se fac în ordinea înscrierii în tabelul de avansari, în cadrul numãrului de posturi vacante, fãrã a se depãşi numãrul maxim de titulari pentru fiecare clasa, stabilit anual în condiţiile legii.
(5) Înscrierea în tabelul de avansari se face în funcţie de vechimea în clasa din care se avanseaza şi de calificativul final obţinut la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale.
ART. 19
Avansarile în grad şi în clasa şi stabilirea salariilor de baza corespunzãtoare funcţiilor în care se avanseaza se fac anual, pana la data de 15 martie, cu încadrarea în fondurile bugetare alocate.
ART. 20
Recompensele pentru rezultatele deosebite în activitatea desfasurata se acorda în conformitate cu prevederile legale referitoare la salarizarea funcţionarilor publici.
ART. 21
În situaţia în care are loc restrangerea numãrului de posturi la o autoritate sau instituţie publica, conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice va avea în vedere la stabilirea criteriilor de selectare a funcţionarilor publici care vor fi mentinuti în funcţii publice şi calificativele finale obţinute în ultimii 2 ani la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale.

SECŢIUNEA a 4-a
Coordonarea şi monitorizarea procesului de evaluare a performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici
ART. 22
(1) Compartimentele de resurse umane din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice comunica, pana la data de 31 decembrie a fiecãrui an, conducãtorilor compartimentelor criteriile de performanta stabilite de Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici, pe baza cãrora se va face evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul urmãtor.
(2) La începutul perioadei de evaluare compartimentele de resurse umane transmit conducãtorilor compartimentelor din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice formularele rapoartelor de evaluare.
ART. 23
(1) Compartimentele de resurse umane din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice coordoneazã şi monitorizeazã procesul de evaluare a performantelor profesionale individuale, în scopul aplicãrii corecte a procedurilor de evaluare.
(2) În realizarea scopului prevãzut la alin. (1) compartimentele de resurse umane asigura asistenta de specialitate evaluatorilor şi funcţionarilor publici care urmeazã sa fie evaluati.
ART. 24
(1) La încheierea perioadei de evaluare rapoartele de evaluare a performantelor profesionale individuale se înainteazã compartimentelor de resurse umane pentru a fi introduse în dosarele profesionale ale funcţionarilor publici.
(2) În funcţie de conţinutul rapoartelor de evaluare compartimentele de resurse umane planifica participarea funcţionarilor publici la programe de instruire.
ART. 25
Compartimentele de resurse umane au obligaţia de a aduce la cunostinta conducatorului autoritãţii sau instituţiei publice situaţia funcţionarilor publici care au obţinut la evaluarea anuala a performantelor profesionale individuale din ultimii 2 ani calificativul final "nesatisfãcãtor". În acest caz conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice va propune funcţionarului public trecerea într-o funcţie publica inferioarã, iar dacã propunerea nu este acceptatã, se procedeazã la eliberarea din funcţie a acestuia.
ART. 26
Avansarile aprobate anual de autoritãţile sau instituţiile publice se comunica în termen de 30 de zile Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în vederea actualizãrii corespunzãtoare a bazei de date cuprinzând evidenta funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici.
ART. 27
Persoanele implicate în procesul de evaluare au obligaţia de a asigura confidenţialitatea datelor personale la care au acces.
ART. 28
În cazul autoritãţilor sau instituţiilor publice care nu au în structura organizatoricã a aparatului propriu compartimente de resurse umane, obligaţiile care revin acestora în conformitate cu prevederile prezentei metodologii se aduc la îndeplinire de cãtre o persoana desemnatã de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice.

CAP. 3
Norme specifice privind evaluarea performantelor profesionale individuale ale unor categorii de funcţionari publici
ART. 29
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici care ocupa funcţii de conducere de nivel imediat inferior funcţiei publice de secretar general în cadrul ministerelor şi al celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale se realizeazã de cãtre secretarul general al acestora şi se contrasemneazã de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice respective.
ART. 30
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale secretarului general din cadrul ministerelor şi al celorlalte organe centrale de specialitate se realizeazã de cãtre ministru, respectiv de conducãtorul organului central.
ART. 31
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale secretarului general al Guvernului şi secretarilor generali adjuncţi ai Guvernului se realizeazã de cãtre primul-ministru.
ART. 32
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale secretarului comunei, oraşului şi al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiilor se realizeazã de cãtre primar şi se contrasemneazã de cãtre prefect.
ART. 33
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale secretarului general al judeţului se realizeazã de cãtre preşedintele consiliului judeţean şi se contrasemneazã de cãtre ministrul administraţiei publice.
ART. 34
Evaluarea performantelor profesionale individuale ale secretarului general al aparatului de specialitate al prefectului se realizeazã de cãtre prefect şi se contrasemneazã de cãtre ministrul administraţiei publice.
ART. 35
(1) Evaluarea performantelor profesionale individuale ale categoriilor de funcţionari publici prevãzuţi la art. 29-34 se realizeazã prin aplicarea în mod corespunzãtor a procedurii prevãzute în secţiunea a 2-a din cap. II.
(2) Prevederile art. 14 nu se aplica în cazul funcţionarilor publici prevãzuţi la art. 30 şi 31.

CAP. 4
Contestarea calificativelor acordate
ART. 36
Functionarii publici nemultumiti de rezultatul evaluãrii pot sa îl conteste dupã cum urmeazã:
a) în situaţia în care contrasemnatarul raportului de evaluare este subordonat ierarhic unei alte persoane din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice respective, contestaţia se adreseazã acestuia;
b) în cazul în care contrasemnatarul nu este subordonat ierarhic unei alte persoane din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice respective, contestaţia se adreseazã instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
ART. 37
Contestaţia se formuleazã în termen de 5 zile de la luarea la cunostinta de cãtre funcţionarul public evaluat a calificativului acordat.
ART. 38
(1) Persoana cu funcţie de conducere din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice respective, cãreia i-a fost înaintatã contestaţia în condiţiile art. 36, o va soluţiona în termen de 15 zile calendaristice.
(2) Rezultatul contestaţiei se comunica funcţionarului public în termen de 5 zile de la soluţionare.
ART. 39
Funcţionarul public nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei formulate potrivit art. 36 lit. a) se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

CAP. 5
Dispoziţii finale
ART. 40
În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor care îi revin Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici coordoneazã metodologic, monitorizeazã, verifica şi controleazã aplicarea şi respectarea prezentei metodologii de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice.
ART. 41
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta metodologie.



ANEXA 1


la metodologie
--------------

Model pentru fişa postului

Autoritatea sau instituţia publica .......
Direcţia generalã ........................ Aprob,
Direcţia ................................. Conducãtorul autoritãţii
Serviciul ................................ sau instituţiei publice
Biroul ...................................


FIŞA POSTULUI
nr. ................

Denumirea postului ........................................................
Nivelul postului:
Funcţia publica de conducere ............................................
Funcţia publica de execuţie .............................................
Gradul profesional al ocupantului postului:
Categoria, clasa, gradul ................................................
Scopul principal al postului*) ............................................
Cerinţe privind ocuparea postului:
Pregãtirea de specialitate ..............................................
Perfectionari (specializãri) ............................................
Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate
şi nivel) ...............................................................
Limbi strãine (necesitate şi grad de cunoaştere) ........................
Vechime în funcţii publice ..............................................
Abilitatile, calitãţi şi aptitudini necesare ............................
Cerinţe specifice (de exemplu: cãlãtorii frecvente, delegari,
detaşãri) ...............................................................
Competenta managerialã (cunoştinţe de management, calitãţi şi
aptitudini manageriale) .................................................
Atribuţii**) ..............................................................
...........................................................................
Limite de competenta***) ..................................................
Delegarea de atribuţii ....................................................
Sfera relationala:
Intern:
a) relaţii ierarhice: subordonat fata de ................................
superior pentru ...................................
b) relaţii functionale ..................................................
c) relaţii de control ...................................................
d) relaţii de reprezentare ..............................................
Extern:
a) cu autoritãţi şi instituţii publice ..................................
b) cu organizaţii internaţionale ........................................
c) cu persoane juridice private .........................................
Întocmit de****):
Numele şi prenume .......................................................
Funcţia publica de conducere ............................................
Semnatura ...............................................................
Data întocmirii .........................................................
Luat la cunostinta de cãtre ocupantul postului:
Numele şi prenumele .....................................................
Semnatura ...............................................................
Data ....................................................................
Avizat de*****):
Numele şi prenumele .....................................................
Funcţia publica de conducere ............................................
Semnatura ...............................................................
Data ....................................................................

------------------
*) Se vor indica necesitatea existenţei postului şi contribuţia pe care acesta o are în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice.
**) Se stabilesc pe baza activitãţilor prevãzute la <>art. 9 alin. (2) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în concordanta cu specificul funcţiei publice. Gradul de complexitate şi dificultate va creste treptat pentru fiecare clasa şi grad din cadrul aceleiaşi categorii.
***) Reprezintã libertatea decizionala de care beneficiazã titularul pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin.
****) Se întocmeşte de conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea titularul postului.
*****) Se avizeazã de superiorul conducatorului compartimentului.



ANEXA 2


la metodologie
--------------

RAPORT DE EVALUARE
a performantelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici

Numele şi prenumele ......................................................
Funcţia publica, categoria, clasa şi gradul ..............................
Data ultimei avansari (în categoria, clasa şi gradul actual) .............
Perioada evaluatã: de la .................. la ...........................
Studii....................................................................
..........................................................................
Programe de instruire *) .................................................
..........................................................................


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. % Termen Realizat
crt. Obiective din de (pondere)
timp realizare - % -
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Criteriile de performanta**) Grad
Comentarii de importanta***) Note
.............................
.............................
.............................

┌─────┐
Calificativ final al evaluãrii****):└─────┘
Referat*****):

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Rezultate deosebite: │
│ │
│ │
│ Dificultãţi obiective intampinate în perioada evaluatã: │
│ │
│ │
│ Alte observaţii: │
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Obiective pentru urmãtoarea perioada pentru care se va face evaluarea:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. % Termen
crt. Obiective din de
timp realizare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) Urmate în perioada evaluatã.
**) Se completeazã cu cele stabilite conform art. 4 din metodologie.
***) Pentru cel puţin un criteriu de performanta se va stabili gradul de importanta "foarte important"; pentru cel puţin un criteriu de performanta se va stabili gradul de importanta "important"; pentru cel puţin un criteriu de performanta se va stabili gradul de importanta "mai puţin important".
****) Se stabileşte în urma aplicãrii formulei prevãzute la art. 12 alin. (5) din metodologie.
*****) Se completeazã de evaluator.


Programe de instruire recomandate sa fie urmate:
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Comentariile funcţionarului public evaluat:

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Semnatura funcţionarului public evaluat .................................
Data ....................................................................
Semnatura evaluatorului .................................................
Numele şi prenume .......................................................
Funcţia publica .........................................................
Data ....................................................................
Comentariile persoanei care contrasemneazã:
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Semnatura ..............................................................
Numele şi prenumele ....................................................
Funcţia publica ........................................................
Data ...................................................................


---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016