Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.083 din 5 septembrie 2007  pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, aprobate prin   Hotararea Guvernului nr. 942/2006     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.083 din 5 septembrie 2007 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2006 privind functia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achizitie publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 942/2006

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 627 din 12 septembrie 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Normele de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 942/2006 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 661 din 1 august 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Titlul anexei se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"NORME
de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii"
2. Articolul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Ministerul Economiei şi Finanţelor este organul de specialitate al administraţiei publice centrale, responsabil pentru îndeplinirea funcţiei de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, finanţate din fonduri publice şi care intrã sub incidenţa legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice.
(2) Verificarea priveşte etapele procesului de achiziţie publicã, dupã publicarea anunţului de participare pânã la atribuirea şi semnarea contractului. În cazul în care nu are loc semnarea contractului, activitatea de verificare înceteazã la data expirãrii termenului legal de contestare a comunicãrii rezultatului procedurii de atribuire.
(3) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (2), în situaţiile reglementate de lege în care este permisã încheierea contractului fãrã publicarea prealabilã a anunţului de participare, verificarea Unitãţii pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice, denumitã în continuare U.C.V.A.P., priveşte etapele procesului de achiziţie începând cu transmiterea invitaţiei de participare la negociere pânã la atribuirea şi semnarea contractului. În cazul în care nu are loc semnarea contractului, activitatea de verificare înceteazã la data expirãrii termenului legal de contestare a comunicãrii rezultatului procedurii de atribuire.
(4) Fac obiectul verificãrii, în sensul prevederilor alin. (1), aspectele procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor cu valorile prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 228/2007 , denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã.
(5) Verificarea aspectelor procedurale în domeniul achiziţiilor publice se exercitã de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor prin U.C.V.A.P., care funcţioneazã la nivel de direcţie generalã, şi prin structurile subordonate, care funcţioneazã în cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene, denumite în continuare compartimente de verificare a achiziţiilor publice, şi în cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bucureşti, Serviciul de verificare a achiziţiilor publice.
(6) Verificarea aspectelor procedurale se efectueazã prin urmãrirea directã a modului de derulare a procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, de concesiune de lucrãri publice şi de concesiune de servicii, precum şi prin verificarea documentelor emise în legãturã cu procedura respectivã."
3. La articolul 2, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) U.C.V.A.P., prin aparatul central şi teritorial, verificã procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, de concesiune de lucrãri publice şi de concesiune de servicii organizate de cãtre autoritãţile contractante."
4. La articolul 3, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(2) U.C.V.A.P. funcţioneazã în coordonarea directã a ministrului economiei şi finanţelor, iar structurile subordonate funcţioneazã în directa coordonare a directorului executiv al direcţiilor generale ale finanţelor publice teritoriale."
5. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Pentru îndeplinirea funcţiei de verificare proceduralã, U.C.V.A.P. exercitã urmãtoarele atribuţii principale:
a) coordoneazã şi îndrumã activitatea aparatului propriu privind aplicarea unitarã a procedurilor de verificare în domeniul achiziţiilor publice;
b) asigurã stabilirea şi aplicarea unui cadru unitar de elaborare şi implementare a procedurilor de verificare pentru atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
c) urmãreşte şi verificã respectarea legislaţiei în domeniu privind derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
d) analizeazã documentaţia întocmitã de autoritatea contractantã în scopul atribuirii contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
e) întocmeşte note intermediare ori de câte ori, pe parcursul unei proceduri de achiziţie publicã, se constatã neconformitãţi în aplicarea legislaţiei în domeniu;
f) emite avizul cu caracter consultativ, pe baza notelor intermediare neînsuşite de cãtre autoritãţile contractante cãrora le-au fost transmise acestea, în situaţia în care sunt neconcordanţe în aplicarea legislaţiei în domeniu;
g) elaboreazã raportul de activitate pentru fiecare procedurã de atribuire a contractului de achiziţie publicã, a contractului de concesiune de lucrãri publice şi a contractului de concesiune de servicii, supusã verificãrii.
(2) U.C.V.A.P. promoveazã comunicarea şi bunele relaţii cu organizaţiile şi entitãţile interesate în probleme de achiziţii publice, de concesiuni de lucrãri publice şi de concesiuni de servicii.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, U.C.V.A.P. colaboreazã cu Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, denumitã în continuare A.N.R.M.A.P., operatorul Sistemului electronic de achiziţii publice, Consiliul naţional de soluţionare a contestaţiilor, autoritãţile de management, cu alte structuri de control şi instituţii publice. În acest scop, U.C.V.A.P. va încheia protocoale cu autoritãţile şi cu instituţiile implicate."
6. La articolul 5, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Verificarea aspectelor procedurale exercitatã de U.C.V.A.P. nu limiteazã în niciun fel atribuţiile autoritãţilor de management, ale A.N.R.M.A.P. sau ale Consiliului naţional de soluţionare a contestaţiilor care decurg din aplicarea prevederilor legale în domeniul achiziţiilor publice."
7. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 6. - Activitatea de verificare proceduralã în domeniul achiziţiilor publice se exercitã de U.C.V.A.P. şi de structurile subordonate, pe bazã de programe anuale, trimestriale şi lunare, aprobate de ministrul economiei şi finanţelor."
8. Articolul 7 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Proiectul programului de activitate pentru întregul aparat al U.C.V.A.P. se întocmeşte, într-o primã formã, pânã la sfârşitul anului curent pentru anul urmãtor şi cuprinde principalele direcţii de acţiuni pe care observatorii le vor desfãşura.
(2) La întocmirea proiectului programului de activitate se au în vedere: informaţiile din programele anuale de achiziţii publice, transmise de autoritãţile contractante cãtre U.C.V.A.P., din anunţurile de participare publicate sau din invitaţiile de participare, în cazul procedurilor de negociere fãrã publicarea prealabilã a unui anunţ de participare, precum şi prioritãţile convenite din cooperarea cu A.N.R.M.A.P. şi cu autoritãţile de management."
9. La articolul 8, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - (1) Programele de activitate trimestriale şi lunare pot fi actualizate periodic în situaţia modificãrii condiţiilor prevãzute la art. 7 alin. (2), care au stat la baza elaborãrii acestora, şi vor fi înscrise separat la «Alte acţiuni»."
10. Dupã articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 9^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 9^1. - (1) Analiza de risc se realizeazã pentru toate procedurile de atribuire a contractelor prevãzute la art. 1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã şi pentru care a fost înştiinţat U.C.V.A.P.
(2) Stabilirea baremului pe baza criteriilor prevãzute la art. 9 va împãrţi procedurile de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii în categorii de risc scãzut, mediu şi mare.
(3) Procedura de stabilire a baremului şi modul de împãrţire pe categorii de risc vor fi cuprinse în Manualul operaţional pentru activitatea de observare şi verificare.
(4) Rezultatul analizei de risc se va comunica autoritãţilor contractante, numai pentru procedurile selectate în vederea verificãrii procedurale.
(5) Selectarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, de concesiune de lucrãri publice şi de concesiune de servicii, ce urmeazã a fi supuse verificãrii procedurale, este efectuatã de cãtre U.C.V.A.P., iar autoritãţile contractante nu pot face obiecţii cu privire la aceasta.
(6) Informaţiile din fişa de prezentare se referã la criteriile prevãzute la art. 9 şi se utilizeazã pentru întocmirea analizei de risc. Autoritatea contractantã este responsabilã pentru corectitudinea informaţiilor înscrise în fişa de prezentare."
11. Articolul 11 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 11. - (1) Pentru procedura de achiziţie selectatã în vederea verificãrii, conducãtorul U.C.V.A.P. sau al structurilor subordonate din cadrul direcţiilor generale ale finanţelor publice teritoriale are obligaţia de a emite decizia de verificare cãtre autoritatea contractantã şi de a o transmite de îndatã acesteia, împreunã cu rezultatul analizei de risc.
(2) Decizia de verificare cãtre autoritatea contractantã conţine numele observatorilor desemnaţi şi solicitarea de prezentare a documentaţiei aferente procedurii de achiziţie."
12. Articolul 12 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 12. - Verificarea conformitãţii procedurii de atribuire cu prevederile legislaţiei în vigoare se realizeazã pe baza unor elemente-cheie ce trebuie urmãrite în fiecare etapã proceduralã, în funcţie de calendarul şi tipul procedurii. Toate verificãrile se efectueazã de îndatã, pe baza instrucţiunilor cuprinse în Manualul operaţional pentru activitatea de observare şi verificare."
13. Alineatele (1) şi (3) ale articolului 13 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 13. - (1) În acţiunea de verificare a procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publicã, a contractului de concesiune de lucrãri publice şi a contractului de concesiune de servicii, observatorii prevãzuţi la art. 5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã urmãresc, prioritar, urmãtoarele elemente-cheie:
a) respectarea regulilor şi principiilor care stau la baza atribuirii contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
b) modul în care se aplicã şi se respectã procedura de achiziţie;
c) acurateţea documentelor supuse verificãrii;
d) modul în care se aplicã de cãtre autoritãţile contractante criteriile de calificare şi selecţie a ofertanţilor şi criteriile de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii;
e) semnarea de cãtre autoritatea contractantã a contractului cu ofertantul a cãrui ofertã a fost declaratã ca fiind câştigãtoare.
...........................................................................
(3) Autoritãţile contractante vor asigura accesul neîngrãdit al observatorilor la toate documentele şi informaţiile legate de procedura de achiziţie publicã supusã verificãrii şi vor informa de îndatã observatorii asupra oricãror modificãri ulterioare aduse, în condiţiile legii, a documentelor care au fost prezentate. Aceştia pot solicita, în scris, preşedintelui comisiei de evaluare din cadrul autoritãţii contractante, în cazuri temeinic justificate, informaţii suplimentare scrise, de naturã sã conducã la lãmurirea aspectelor procedurale legate de derularea procedurii de atribuire."
14. Articolul 14 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - În exercitarea atribuţiilor de serviciu, observatorii desemnaţi pentru efectuarea verificãrii aspectelor procedurale întocmesc:
a) nota intermediarã - imediat ce se constatã abateri în aplicarea legislaţiei din domeniul achiziţiilor publice pe parcursul procedurii de atribuire. Nota intermediarã conţine şi recomandãrile pentru corectarea abaterilor. Aceastã notã se înregistreazã la autoritatea contractantã şi se anexeazã la raportul de activitate;
b) raportul de activitate - pentru fiecare procedurã de achiziţie publicã verificatã, dupã finalizarea activitãţii de observare, în care consemneazã principalele constatãri, anexând toate notele intermediare, precum şi avizul consultativ, dacã este cazul. Acest raport se întocmeşte şi în cazul în care nu se ajunge la semnarea contractului. Raportul de activitate se înregistreazã la structura U.C.V.A.P. din care fac parte observatorii şi se transmite la autoritatea contractantã în termen de 5 zile lucrãtoare de la finalizarea activitãţii de verificare."
15. Dupã alineatul (1) al articolului 14 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmãtorul cuprins:
"(2) Data finalizãrii activitãţii de verificare este:
a) data transmiterii de cãtre autoritatea contractantã a copiei contractului semnat de cãtre pãrţi, dar nu mai târziu de 3 zile de la semnarea acestuia;
b) data expirãrii termenului legal de contestare a comunicãrii rezultatului procedurii, prevãzut de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul în care nu are loc semnarea contractului."
16. Articolul 15 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 15. - Avizul consultativ prevãzut la art. 5 alin. (5) din ordonanţa de urgenţã se emite de structura U.C.V.A.P. când se constatã neconcordanţe neremediate în urma notelor intermediare emise de observatori şi se transmite autoritãţii contractante în cel mult 3 zile lucrãtoare de la finalizarea activitãţii de verificare."
17. La articolul 17, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 17. - (1) Autoritatea contractantã, pe baza notelor intermediare emise de observatori şi a avizului consultativ emis de structura U.C.V.A.P., poate dispune:
a) modificarea, încetarea, revocarea şi anularea actelor în legãturã cu procedura verificatã;
b) continuarea procesului de atribuire a contractului de achiziţie publicã, a contractului de concesiune de lucrãri publice sau a contractului de concesiune de servicii."
18. Articolul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 18. - (1) Funcţionarii publici din U.C.V.A.P., denumiţi în continuare observatori, rãspund de îndeplinirea atribuţiilor ce le revin în funcţiile publice pe care le deţin, precum şi a atribuţiilor ce le sunt delegate, potrivit legii.
(2) Observatorii rãspund de constatãrile înscrise în notele intermediare, în avizul consultativ, precum şi în raportul de activitate pentru fiecare procedurã de achiziţie publicã, de concesiune de lucrãri publice şi de concesiune de servicii verificatã, potrivit <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã.
(3) Observatorii nu sunt rãspunzãtori pentru situaţia în care constatãrile înscrise în documentele prevãzute la alin. (2) se dovedesc a fi eronate ca urmare a furnizãrii de cãtre autoritatea contractantã a unor informaţii şi documente incorecte şi/sau incomplete."
19. La articolul 21, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 21. - (1) Observatorii sunt obligaţi sã urmeze forme de perfecţionare profesionalã organizate de Şcoala de Finanţe Publice şi Vamã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la cererea U.C.V.A.P."
20. Articolul 23 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 23. - În scopul aplicãrii prezentelor norme, U.C.V.A.P. va elabora Manualul operaţional pentru activitatea de observare şi verificare a atribuirii contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, care va fi aprobat prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor, în termen de 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotãrâri."
21. Articolul 25 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - U.C.V.A.P. va prezenta ministrului economiei şi finanţelor raportul anual asupra activitãţii de verificare desfãşurate de aparatul central şi teritorial."

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

p. Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Anna Horvath,
secretar de stat

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
pentru Reglementarea şi Monitorizarea
Achiziţiilor Publice,
Marius Gogescu

Bucureşti, 5 septembrie 2007.
Nr. 1.083.
__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016