Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.077 din 23 septembrie 2009  privind modificarea si completarea   Hotararii Guvernului nr. 1.869/2005 pentru aprobarea Programului national de asigurare a calitatii in domeniul securitatii aeronautice - PNAC-SECA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.077 din 23 septembrie 2009 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.869/2005 pentru aprobarea Programului national de asigurare a calitatii in domeniul securitatii aeronautice - PNAC-SECA

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 681 din 9 octombrie 2009
HOTĂ?RÂRE nr. 1.077 din 23 septembrie 2009
privind modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.869/2005 pentru aprobarea Programului naţional de asigurare a calitãţii în domeniul securitãţii aeronautice - PNAC-SECA
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 681 din 9 octombrie 2009

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.869/2005 pentru aprobarea Programului naţional de asigurare a calitãţii în domeniul securitãţii aeronautice - PNAC-SECA, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 din 17 ianuarie 2006, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - În aplicarea PNAC-SECA, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii emite reglementãri obligatorii pentru:
a) toate aeroporturile civile din România;
b) toţi operatorii, inclusiv transportatorii aerieni, care furnizeazã servicii în aeroporturile prevãzute la lit. a);
c) toate entitãţile, persoane fizice sau juridice române ori strãine, care aplicã standardele de securitate aeronauticã, care funcţioneazã în spaţiile situate în interiorul sau în exteriorul zonelor aparţinând aeroporturilor şi furnizeazã bunuri şi/sau servicii aeroporturilor prevãzute la lit. a) ori prin intermediul acestora;
d) instituţiile şi autoritãţile publice cãrora, potrivit PNSA, le revin responsabilitãţi în aplicarea unor mãsuri de securitate aeronauticã în perimetrul aeroporturilor prevãzute la lit. a)."
2. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - Constituie contravenţii urmãtoarele fapte sãvârşite de cãtre persoanele fizice şi/sau juridice prevãzute la art. 2, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, sã fie considerate infracţiuni:
a) netransmiterea sau transmiterea dupã termenul prevãzut în PNAC-SECA, la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a raportului anual cu privire la rezultatele aplicãrii programului propriu de control intern al calitãţii;
b) netransmiterea, spre aprobare, la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a planului de acţiuni corective întocmit pentru rectificarea deficienţelor semnalate cu ocazia activitãţilor de control al calitãţii în domeniul securitãţii aeronautice, la termenele prevãzute în metodologiile de efectuare a acestor activitãţi;
c) neefectuarea, la termenele stabilite, a acţiunilor corective cuprinse în planul de acţiuni corective aprobat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii;
d) neluarea mãsurilor compensatorii necesare care vizeazã limitarea în cel mai înalt grad posibil a impactului unei deficienţe identificate în cursul efectuãrii unei activitãţi de control al calitãţii, pânã când aceasta poate fi integral corectatã prin implementarea planului de acţiuni corective;
e) neaplicarea oricãrei mãsuri de securitate cuprinse în programul de securitate propriu, aprobat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii;
f) nedesemnarea cel puţin a unei persoane responsabile de coordonarea şi aplicarea mãsurilor şi procedurilor prevãzute în programul de securitate propriu;
g) netransmiterea, spre aprobare, la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a programului de control intern al calitãţii, a programului de pregãtire a personalului în domeniul securitãţii aeronautice şi a programului de management al situaţiilor de crizã, precum şi, dupã caz, neaplicarea sau neexersarea acestor programe;
h) neactualizarea, în termenele prevãzute de legislaţia din domeniul securitãţii aeronautice sau în termenele solicitate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, a programului de securitate, a programului de control intern al calitãţii, a programului de pregãtire a personalului în domeniul securitãţii aeronautice şi a programului de management al situaţiilor de crizã;
i) utilizarea unor fluxuri de securitate pentru pasageri, bagaje de cabinã, bagaje de calã, pentru personal, pentru echipaje, pentru mãrfuri, catering, provizii de sol şi de bord şi pentru vehicule, neaprobate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, sau modificarea acestor fluxuri fãrã aprobarea acestei instituţii;
j) modificarea programului de securitate, a programului de control intern al calitãţii, a programului de pregãtire a personalului în domeniul securitãţii aeronautice şi a programului de management al situaţiilor de crizã, fãrã aprobarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii;
k) raportarea/notificarea cu întârziere, dupã termenele prevãzute în legislaţia în vigoare, a oricãrui act de intervenţie ilicitã sau eveniment care priveşte securitatea aviaţiei civile;
l) obstrucţionarea accesului inspectorilor AVSEC în facilitãţile proprii care pot fi supuse controlului conform PNAC-SECA;
m) furnizarea de informaţii şi documente inexacte, incomplete sau eronate, nefurnizarea informaţiilor şi documentelor, refuzul acordãrii explicaţiilor solicitate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii prin direcţia de specialitate sau cerute de inspectorii AVSEC în cursul efectuãrii activitãţilor de control al calitãţii;
n) refuzul nejustificat al unui operator aerian român de a permite accesul la bordul unei aeronave operate de acesta al inspectorilor AVSEC, în vederea efectuãrii inspecţiei în conformitate cu PNAC-SECA."
3. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - Contravenţiile prevãzute la art. 3 se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) contravenţiile prevãzute la lit. a), f) şi k), cu amendã de la 2.500 lei la 5.000 lei;
b) contravenţiile prevãzute la lit. e), g), h) şi j), cu amendã de la 6.000 lei la 8.000 lei;
c) contravenţiile prevãzute la lit. b), c), d), i), l), m) şi n), cu amendã de la 8.000 lei la 10.000 lei."
4. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac, cu respectarea dispoziţiilor legale, de cãtre persoane cu atribuţii de control al calitãţii în domeniul securitãţii aeronautice, din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, desemnate prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii."
5. Dupã articolul 7 se introduce un nou articol, articolul 7^1,cu urmãtorul cuprins:
"Art. 7^1. - În cazul în care sãvârşirea contravenţiilor prevãzute la art. 3 lit. e) sau h) conduce la o deficienţã gravã, consideratã a avea un impact semnificativ asupra sistemului de securitate aeronauticã al contravenientului sau al partenerilor cu care acesta desfãşoarã activitãţi de aviaţie civilã, pe lângã sancţiunea aplicatã potrivit art. 4 lit. b), se aplicã sancţiunea contravenţionalã complementarã a suspendãrii sau revocãrii autorizaţiei/certificatului de operare emis de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii."
6. La articolul 19 din anexã, dupã litera a) se introduce o nouã literã, litera a^1), cu urmãtorul cuprins:
"a^1) sã respecte procedurile de aprobare a programelor de securitate, a programelor de control intern al calitãţii, a programelor de pregãtire a personalului în domeniul securitãţii aeronautice şi a programelor de management al situaţiilor de crizã, prevãzute în reglementãrile specifice în vigoare;".
7. La articolul 3 litera d), la articolul 9 alineatul (1) litera c) şi la articolul 15 alineatul (1) litera f) din anexã, termenul "evaluare" se înlocuieşte cu termenul "expertizã".

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Şeful Departamentului pentru Afaceri Europene,
Vasile Puşcaş

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea


Bucureşti, 23 septembrie 2009.
Nr. 1.077.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016