Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.076 din 8 iulie 2004  privind stabilirea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.076 din 8 iulie 2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluarii de mediu pentru planuri si programe

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 707 din 5 august 2004
În temeiul art. 108 din Constituţie, republicatã, al <>art. 7^2 alin. 5 din Legea protecţiei mediului nr. 137/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Prevederi generale

ART. 1
(1) Obiectivul prezentei hotãrâri este de a asigura un nivel înalt de protecţie a mediului şi de a contribui la integrarea consideraţiilor cu privire la mediu în pregãtirea şi adoptarea anumitor planuri şi programe, în scopul promovãrii dezvoltãrii durabile, prin efectuarea unei evaluãri de mediu a planurilor şi programelor care pot avea efecte semnificative asupra mediului.
(2) Prezenta hotãrâre stabileşte procedura de realizare a evaluãrii de mediu, aplicatã în scopul emiterii avizului de mediu necesar adoptãrii planurilor şi programelor care pot avea efecte semnificative asupra mediului, definind rolul autoritãţii competente pentru protecţia mediului, cerinţele de consultare a factorilor interesaţi şi de participare a publicului.
(3) Evaluarea de mediu este parte integrantã din procedura de adoptare a planurilor şi programelor.
ART. 2
În sensul prezentei hotãrâri, expresiile şi termenii urmãtori semnificã:
a) aviz de mediu pentru planuri şi programe - act tehnico-juridic scris, emis de cãtre autoritatea competentã pentru protecţia mediului, care confirmã integrarea aspectelor privind protecţia mediului în planul sau în programul supus adoptãrii;
b) evaluare de mediu - elaborarea raportului de mediu, consultarea publicului şi a autoritãţilor publice interesate de efectele implementãrii planurilor şi programelor, luarea în considerare a raportului de mediu şi a rezultatelor acestor consultãri în procesul decizional şi asigurarea informãrii asupra deciziei luate;
c) planuri şi programe - planurile şi programele, inclusiv cele cofinanţate de Comunitatea Europeanã, ca şi orice modificãri ale acestora, care:
(i) se elaboreazã şi/sau se adoptã de cãtre o autoritate la nivel naţional, regional sau local ori care sunt pregãtite de o autoritate pentru adoptarea, printr-o procedurã legislativã, de cãtre Parlament sau Guvern; şi
(ii) sunt cerute prin prevederi legislative, de reglementare sau administrative;
d) public - una sau mai multe persoane fizice ori juridice şi, în concordanţã cu legislaţia sau cu practica naţionalã, asociaţiile, organizaţiile ori grupurile acestora;
e) raport de mediu - parte a documentaţiei planurilor sau programelor care identificã, descrie şi evalueazã efectele posibile semnificative asupra mediului ale aplicãrii acestora şi alternativele lor raţionale, luând în considerare obiectivele şi aria geograficã aferentã, conform anexei nr. 2;
f) titularul planului sau programului - orice autoritate publicã, precum şi orice persoanã fizicã sau juridicã care promoveazã un plan sau un program în înţelesul definiţiei de la lit. c).
ART. 3
(1) Evaluarea de mediu se efectueazã în timpul pregãtirii planului sau programului şi se finalizeazã înainte de adoptarea acestuia ori de trimiterea sa în procedurã legislativã.
(2) Prezenta procedurã se realizeazã în etape, dupã cum urmeazã:
a) etapa de încadrare a planului sau programului în procedura evaluãrii de mediu;
b) etapa de definitivare a proiectului de plan sau de program şi de realizare a raportului de mediu;
c) etapa de analizã a calitãţii raportului de mediu.
ART. 4
Evaluarea de mediu pentru planurile şi programele dezvoltate la nivel local sau regional, care sunt parte integrantã din planurile ori programele regionale sau naţionale care au fost deja supuse evaluãrii de mediu, va ţine cont de rezultatul acestei evaluãri, în scopul evitãrii duplicãrii. În acest caz se au în vedere şi prevederile art. 20.

CAP. II
Domeniu de reglementare

ART. 5
(1) Evaluarea de mediu se efectueazã pentru planurile şi programele care pot avea efecte semnificative asupra mediului, conform prevederilor alin. (2)-(4).
(2) Se supun evaluãrii de mediu toate planurile şi programele care:
a) se pregãtesc pentru urmãtoarele domenii: agriculturã, silviculturã, pescuit şi acvaculturã, energie, industrie, inclusiv activitatea de extracţie a resurselor minerale, transport, gestionarea deşeurilor, gospodãrirea apelor, telecomunicaţii, turism, dezvoltare regionalã, amenajarea teritoriului şi urbanism sau utilizarea terenurilor, şi care stabilesc cadrul pentru emiterea viitoarelor acorduri unice pentru proiectele care sunt prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 918/2002 privind stabilirea procedurii-cadru de evaluare a impactului asupra mediului şi pentru aprobarea listei proiectelor publice private supuse acestei proceduri; ori care
b) datoritã posibilelor efecte afecteazã ariile de protecţie specialã avifaunisticã sau ariile speciale de conservare reglementate conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 236/2000 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sãlbatice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 462/2001 .
(3) Se supun evaluãrii de mediu numai dacã pot avea efecte semnificative asupra mediului:
a) planurile şi programele prevãzute la alin. (2), care determinã utilizarea unor suprafeţe mici la nivel local;
b) modificãrile minore la planurile şi programele prevãzute la alin. (2);
c) planurile şi programele, altele decât cele prevãzute la alin. (2), care stabilesc cadrul pentru emiterea viitoarelor acorduri unice pentru proiecte.
(4) Decizia asupra existenţei efectelor semnificative potenţiale asupra mediului ale planurilor şi programelor prevãzute la alin. (3) se ia printr-o examinare caz cu caz, conform prevederilor art. 11.
ART. 6
(1) Prevederile prezentei hotãrâri nu se aplicã planurilor şi programelor:
a) al cãror unic scop este apãrarea naţionalã sau protecţia civilã;
b) financiare sau bugetare;
c) privind sprijinul pentru dezvoltare ruralã prin Fondul European de Orientare şi Garantare a Agriculturii Secţiunea Garantare, pe anul 2007.
(2) Planurile şi programele cofinanţate de Uniunea Europeanã prin fonduri structurale sau fonduri pentru dezvoltare ruralã, inclusiv prin Fondul European de Orientare şi Garantare a Agriculturii - Secţiunea Garantare, a cãror primã versiune se realizeazã înainte de anul 2006, respectiv anul 2007, şi care se supun procedurii de adoptare sau sunt înaintate procedurii legislative dupã aceastã datã, fac obiectul procedurii prevãzute de prezenta hotãrâre.
ART. 7
(1) Procedura de evaluare de mediu se aplicã de autoritãţile titulare de plan sau program în colaborare cu autoritãţile competente pentru protecţia mediului, cu consultarea autoritãţilor publice centrale sau locale de sãnãtate şi cele interesate de efectele implementãrii planurilor şi programelor, dupã caz, precum şi a publicului şi se finalizeazã cu emiterea avizului de mediu pentru planuri sau programe.
(2) Competenţa de emitere a avizului de mediu revine agenţiilor regionale de protecţie a mediului, pentru planurile şi programele locale şi judeţene, şi autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, pentru planurile şi programele naţionale şi regionale.
(3) Participarea publicului la procedura de evaluare de mediu se face în mod efectiv încã de la iniţierea planului sau programului.
ART. 8
(1) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului percep taxe pentru emiterea avizului de mediu, achitate la Trezoreria Statului, dupã cum urmeazã:
a) 250.000 lei pentru fiecare plan local;
b) 500.000 lei pentru fiecare plan judeţean;
c) 750.000 lei pentru fiecare plan regional;
d) 1.000.000 lei pentru fiecare plan naţional.
(2) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului percep tarife pentru parcurgerea etapelor prezentei proceduri, conform anexei nr. 4.
(3) Tarifele se achitã în avans, pe etape de procedurã, la sediul autoritãţii competente pentru protecţia mediului. În situaţiile prevãzute la art. 38, tarifele se încaseazã de cãtre autoritatea pentru protecţia mediului implicatã în respectiva etapã proceduralã.
(4) Cuantumul tarifelor se actualizeazã prin ordin al ministrului mediului şi gospodãririi apelor.

CAP. III
Etape procedurale

SECŢIUNEA 1
Etapa de încadrare
ART. 9
(1) Titularul planului sau programului este obligat sã notifice în scris autoritatea competentã pentru protecţia mediului şi sã informeze publicul asupra iniţierii procesului de elaborare a planului sau programului şi realizãrii primei versiuni a acestuia, prin anunţuri repetate în mass-media şi prin afişarea pe pagina proprie de Internet, conform art. 29 alin. (2).
(2) Titularul planului sau programului pune la dispoziţie autoritãţii competente pentru protecţia mediului şi publicului, pentru consultare, prima versiune a planului sau programului.
(3) Pentru planurile şi programele prevãzute la art. 5 alin. (2) autoritatea competentã pentru protecţia mediului transmite în scris titularului planului sau programului obligativitatea efectuãrii evaluãrii de mediu în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii primei versiuni a planului sau programului.
(4) Publicul poate formula în scris comentarii şi propuneri privind prima versiune a planului sau programului propus şi eventualele efecte ale acestuia asupra mediului, conform art. 29 alin. (2), pe care le trimite la sediul autoritãţii competente pentru protecţia mediului.
ART. 10
(1) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului conduc etapa de încadrare a planurilor şi programelor pentru care sunt notificate de cãtre titularul planului sau programului.
(2) Etapa de încadrare se realizeazã cu consultarea titularului planului sau programului, a autoritãţii de sãnãtate publicã şi a autoritãţilor interesate de efectele implementãrii planului sau programului, în cadrul unui comitet special constituit.
(3) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului identificã autoritãţile publice care, datoritã atribuţiilor şi rãspunderilor specifice pe care le au în domeniul protecţiei mediului, sunt interesate de efectele implementãrii planului sau programului.
(4) Comitetul prevãzut la alin. (2) se constituie la nivel central prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi la nivel regional, judeţean, local şi al municipiului Bucureşti, inclusiv în cazul Administraţiei Rezervaţiei Biosferei "Delta Dunãrii", prin ordin al conducãtorului agenţiei regionale competente pentru protecţia mediului.
(5) Titularul planului sau programului este obligat sã punã la dispoziţie comitetului special constituit, spre consultare, prima versiune a planului sau programului.
ART. 11
(1) Pentru planurile şi programele prevãzute la art. 5 alin. (3) autoritãţile competente pentru protecţia mediului decid dacã acestea pot avea efecte semnificative asupra mediului, printr-o analizã caz cu caz, luând în considerare criteriile relevante prevãzute în anexa nr. 1.
(2) La realizarea încadrãrii se ţine cont de comentariile şi propunerile primite din partea publicului, potrivit art. 9 alin. (4).
(3) Autoritatea competentã pentru protecţia mediului ia decizia de încadrare pe baza consultãrilor realizate în cadrul comitetului prevãzut la art. 10 alin. (2), în termen de 25 de zile calendaristice de la primirea notificãrii.
ART. 12
(1) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului aduc la cunoştinţã publicului decizia motivatã a etapei de încadrare, prin publicare pe pagina proprie de Internet, în termen de 3 zile calendaristice de la luarea deciziei. Decizia se publicã în mass-media de cãtre titular.
(2) Publicul poate formula comentarii privind decizia etapei de încadrare pe care le trimite în scris autoritãţii competente pentru protecţia mediului, în termen de 10 zile calendaristice de la publicarea anunţului.
(3) Autoritatea competentã pentru protecţia mediului poate reconsidera decizia privind etapa de încadrare, pe baza propunerilor justificate ale publicului în cadrul consultãrilor desfãşurate în comitetul special constituit, în termen de 15 zile calendaristice de la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (2). Decizia finalã, motivatã, se aduce la cunoştinţã publicului în termen de 3 zile calendaristice, prin afişare pe pagina proprie de Internet. Decizia finalã se publicã în mass-media de cãtre titular.
ART. 13
Planurile şi programele care, în urma etapei de încadrare, nu necesitã evaluare de mediu urmeazã a fi supuse procedurii de adoptare fãrã aviz de mediu.
SECŢIUNEA a 2-a
Etapa de definitivare a proiectului de plan sau de program şi de realizare a raportului de mediu
ART. 14
(1) Definitivarea proiectului de plan sau de program, stabilirea domeniului şi a nivelului de detaliu al informaţiilor ce trebuie incluse în raportul de mediu, precum şi analiza efectelor semnificative ale planului sau programului asupra mediului se fac în cadrul unui grup de lucru.
(2) Grupul de lucru este alcãtuit din reprezentanţi ai titularului planului sau programului, ai autoritãţilor competente pentru protecţia mediului şi pentru sãnãtate, ai altor autoritãţi interesate de efectele implementãrii planului sau programului, identificate conform art. 10 alin. (3), din una sau mai multe persoane fizice ori juridice atestate conform prevederilor legale în vigoare, precum şi experţi care pot fi angajaţi, dupã caz.
(3) Constituirea grupului prevãzut la alin. (1) este obligaţia titularului. Grupul de lucru are caracter nepermanent, fiind constituit special pentru planul sau programul respectiv, pe baza nominalizãrilor fãcute de autoritãţile pe care le reprezintã. Nominalizãrile se fac la solicitarea titularului.
(4) Grupul de lucru se reuneşte pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor art. 16-19.
(5) Punctele de vedere exprimate în şedinţele grupului de lucru se consemneazã în procese-verbale semnate de membrii grupului. Un exemplar al proceselor-verbale rãmâne la autoritatea competentã de protecţie a mediului.
ART. 15
(1) Titularul planului sau programului prezintã grupului de lucru obiectivele specifice ale planului sau programului.
(2) Persoanele atestate, împreunã cu experţii angajaţi, dupã caz, analizeazã problemele semnificative de mediu, inclusiv starea mediului şi evoluţia acestuia în absenţa implementãrii planului sau programului, şi determinã obiectivele de mediu relevante în raport de obiectivele specifice ale planului sau programului.
(3) Rezultatele activitãţii prevãzute la alin. (2) sunt prezentate grupului de lucru.
ART. 16
(1) Titularul planului sau programului proiecteazã alternative posibile, luând în considerare obiectivele şi aria geograficã a planului sau programului, precum şi informaţiile prevãzute la art. 15 alin. (2). Alternativele posibile se aduc la cunoştinţã grupului de lucru.
(2) Grupul de lucru evalueazã modul în care alternativele propuse îndeplinesc obiectivele de mediu relevante pentru plan sau program.
ART. 17
Pe baza recomandãrilor grupului de lucru, titularul planului sau programului elaboreazã detaliat alternativele care îndeplinesc obiectivele de mediu relevante pentru plan sau program.
ART. 18
(1) Persoanele atestate, împreunã cu experţii angajaţi, dupã caz, analizeazã efectele semnificative asupra mediului a alternativelor propuse de titularul planului sau programului, folosind criteriile prevãzute în anexa nr. 1, şi stabilesc mãsurile de prevenire, reducere, compensare şi monitorizare a efectelor semnificative ale impactului asupra mediului pentru fiecare alternativã a planului sau programului, fãcând recomandãri în acest sens.
(2) Mãsurile şi recomandãrile prevãzute la alin. (1) se aduc la cunoştinţã grupului de lucru.
ART. 19
(1) Titularul planului sau programului, luând în considerare informaţiile prevãzute la art. 18, stabileşte şi prezintã grupului de lucru urmãtoarele:
a) alternativa finalã a planului sau programului;
b) mãsurile de prevenire, reducere şi compensare a efectelor semnificative asupra mediului;
c) programul de monitorizare a efectelor semnificative asupra mediului ale implementãrii planului sau programului.
(2) Alternativa finalã reprezintã proiectul de plan sau de program.
(3) Persoanele atestate, împreunã cu experţii angajaţi, dupã caz, analizeazã mãsurile propuse de titularul planului sau programului, precum şi programul de monitorizare şi întocmesc raportul de mediu.
(4) Conţinutul-cadru al raportului de mediu este cel prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 20
(1) Raportul de mediu identificã, descrie şi evalueazã potenţialele efecte semnificative asupra mediului ale implementãrii planului sau programului, precum şi alternativele rezonabile ale acestuia, luând în considerare obiectivele şi aria geograficã ale planului sau programului.
(2) La pregãtirea raportului de mediu se iau în considerare informaţiile obţinute prin aplicarea prevederilor art. 14-19, precum şi informaţiile relevante cu privire la efectele de mediu ale planurilor sau programelor de care se dispune şi care sunt obţinute la alte niveluri de decizie sau prin alte acte normative.
(3) Informaţiile furnizate în raportul de mediu trebuie sã fie corelate cu gradul de cunoaştere şi cu metodele de evaluare, conţinutul, nivelul de detaliu al planului sau programului şi cu stadiul acestuia în procesul de luare a deciziei.
(4) Pentru planurile şi programele dezvoltate la nivel local sau regional, care urmeazã sã fie integrate în planuri ori programe regionale sau naţionale care au fost deja supuse evaluãrii de mediu, raportul de mediu trebuie sã ţinã cont de rezultatul acestei evaluãri, de stadiul planului ori programului în procesul decizional, precum şi mãsura în care anumite probleme sunt mai bine evaluate la alte niveluri de decizie, pentru a evita duplicarea evaluãrii.
ART. 21
(1) Titularul planului sau programului anunţã în mass-media, inclusiv prin afişare pe propria paginã de Internet, disponibilizarea proiectului de plan sau de program, finalizarea raportului de mediu, locul şi orarul consultãrii acestora şi faptul cã publicul poate face comentarii şi propuneri scrise, conform art. 30 alin. (2).
(2) Publicul interesat îşi poate exprima opinia asupra proiectului de plan sau de program propus şi asupra raportului de mediu şi transmite aceste opinii titularului planului sau programului şi autoritãţii de mediu competente.
(3) Pe baza observaţiilor justificate, primite din partea publicului, titularul planului sau programului aduce modificãri proiectului de plan sau de program şi/sau raportului de mediu elaborat pentru acesta.
SECŢIUNEA a 3-a
Etapa de analizã a calitãţii raportului şi de luare a deciziei
ART. 22
(1) Titularul planului sau programului are obligaţia ca în termen de 5 zile calendaristice de la finalizarea raportului de mediu conform art. 21 alin. (3) sã transmitã proiectul de plan sau de program şi raportul de mediu elaborat pentru acesta autoritãţii competente pentru protecţia mediului, autoritãţii competente pentru sãnãtate şi autoritãţilor interesate de efectele implementãrii planului sau programului, identificate conform art. 10 alin. (3).
(2) În cazul în care implementarea planului sau programului poate avea efecte semnificative transfrontierã, titularul, prin intermediul autoritãţii publice centrale care promoveazã planul sau programul, este obligat sã transmitã proiectul de plan sau de program şi raportul de mediu elaborat pentru acesta, în limba englezã, autoritãţilor centrale de mediu din statele posibil afectate, în termen de maximum 20 de zile calendaristice de la finalizarea raportului de mediu, conform art. 21 alin. (3).
(3) Autoritatea competentã pentru sãnãtate şi celelalte autoritãţi interesate de efectele implementãrii planului sau programului, prevãzute la alin. (1), au obligaţia ca în termen de 45 de zile calendaristice de la data primirii proiectului de plan sau de program şi a raportului de mediu sã elaboreze şi sã transmitã în scris autoritãţii competente pentru protecţia mediului un punct de vedere detaliat şi motivat privind proiectul de plan sau de program propus şi raportul de mediu.
ART. 23
(1) Titularul planului sau programului are obligaţia ca la 45 de zile calendaristice de la expirarea termenului prevãzut la art. 22 alin. (1) sã organizeze dezbaterea publicã a proiectului de plan sau program propus şi a raportului de mediu, conform art. 31.
(2) În cazul în care implementarea planului sau programului propus poate avea efecte semnificative transfrontierã, titularul planului sau programului are obligaţia ca la 60 de zile calendaristice de la expirarea termenului prevãzut la art. 22 alin. (3) sã organizeze dezbaterea publicã a proiectului de plan sau de program propus, inclusiv a raportului de mediu, conform art. 31.
ART. 24
(1) Pentru analizarea calitãţii raportului de mediu, în vederea asigurãrii conformãrii cu prevederile prezentei hotãrâri, autoritatea competentã pentru protecţia mediului ia în considerare punctele de vedere primite de la celelalte autoritãţi, conform art. 22 alin. (3), şi poate angaja consultanţã.
(2) În îndeplinirea atribuţiilor menţionate la alin. (1) autoritatea competentã pentru protecţia mediului analizeazã şi rezultatele consultãrilor cu publicul realizate pânã la aceastã datã, includerea acestora în raportul de mediu, precum şi rezultatele consultãrilor prevãzute la art. 34, dupã caz.
(3) Analiza calitãţii raportului de mediu, efectuatã de autoritatea competentã pentru protecţia mediului, are în vedere urmãtoarele elemente:
a) respectarea conţinutului-cadru prevãzut în anexa nr. 2;
b) prezentarea dificultãţilor tehnice, procedurale şi de altã naturã care au fost întâmpinate şi explicitarea oricãror ipoteze şi incertitudini;
c) prezentarea alternativelor studiate, a motivelor care au stat la alegerea uneia dintre ele, a modului în care consideraţiile de mediu au fost integrate în proiectul de plan sau de program, precum şi procesul definitivãrii proiectului ca urmare a informaţiilor rezultate pe parcursul evaluãrii de mediu;
d) justificarea detaliatã a motivelor care au stat la baza eliminãrii din analizã a anumitor aspecte;
e) luarea în considerare a aspectelor semnalate în timpul procesului de consultare cu alte autoritãţi şi cu publicul;
f) prezentarea informaţiilor grafice - hãrţi, scheme, schiţe, diagrame;
g) existenţa unui program adecvat de monitorizare a efectelor asupra mediului.
(4) În cazul în care raportul de mediu este incomplet sau de o calitate insuficientã pentru a asigura conformarea cu prevederile prezentei hotãrâri, autoritatea competentã pentru protecţia mediului dispune în scris refacerea acestuia.
ART. 25
(1) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului iau decizia de emitere a avizului de mediu în termen de 15 zile calendaristice de la data dezbaterii publice.
(2) În cazul în care calendarul stabilit pentru consultãrile transfrontierã depãşeşte termenul prevãzut la alin. (1), decizia de emitere a avizului de mediu se ia în 15 zile calendaristice de la data încheierii consultãrilor.
(3) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului aduc la cunoştinţã titularului, în scris, decizia de emitere a avizului de mediu, care se face publicã prin afişare pe pagina proprie de Internet, în termen de 3 zile calendaristice de la luarea ei.
(4) Decizia de emitere se concretizeazã în avizul de mediu prevãzut în anexa nr. 3 şi care cuprinde:
a) motivele care stau la baza emiterii lui, în conformitate cu art. 24;
b) mãsurile decise în ceea ce priveşte monitorizarea efectelor asupra mediului, în conformitate cu art. 27, inclusiv mãsuri suplimentare de monitorizare, dupã caz;
c) mãsurile de reducere sau de compensare a efectelor semnificative asupra mediului şi a efectelor semnificative transfrontierã, dupã caz.
(5) Proiectul de plan sau de program, în forma avizatã de autoritatea competentã pentru protecţia mediului, se pune la dispoziţie publicului, la cerere, la sediul autoritãţii competente pentru protecţia mediului.
(6) În cazul în care raportul de mediu sau comentariile publicului evidenţiazã un potenţial efect negativ semnificativ, autoritatea competentã pentru protecţia mediului dispune motivat, în scris, refacerea proiectului de plan sau de program, în vederea prevenirii, reducerii şi compensãrii efectelor negative semnificative asupra mediului.
ART. 26
Titularul planului sau programului are obligaţia de a supune procedurii de adoptare planul sau programul, precum şi orice modificare a acestuia, dupã caz, numai în forma avizatã de autoritatea competentã pentru protecţia mediului.
ART. 27
(1) Monitorizarea implementãrii planului sau programului, în baza programului propus de titular, are în vedere identificarea încã de la început a efectelor semnificative ale acesteia asupra mediului, precum şi efectele adverse neprevãzute, în scopul de a putea întreprinde acţiunile de remediere corespunzãtoare.
(2) Programul de monitorizare a efectelor asupra mediului însoţeşte documentaţia înaintatã autoritãţii competente pentru protecţia mediului, în vederea obţinerii avizului de mediu, şi face parte integrantã din acesta.
(3) Îndeplinirea programului de monitorizare a efectelor asupra mediului este responsabilitatea titularului planului sau programului. Titularul planului sau programului este obligat sã depunã anual, pânã la sfârşitul primului trimestru al anului ulterior realizãrii monitorizãrii, rezultatele programului de monitorizare la autoritatea competentã pentru protecţia mediului care a eliberat avizul de mediu.
(4) Autoritatea competentã pentru protecţia mediului analizeazã rezultatele programului de monitorizare primite de la titular şi informeazã publicul prin afişare pe pagina proprie de Internet.
(5) Monitorizarea prevãzutã la alin. (1) se poate realiza, dupã caz, şi pe seama datelor, programelor şi instalaţiilor de monitorizare existente, în scopul eliminãrii duplicãrii acestora.
SECŢIUNEA a 4-a
Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu
ART. 28
(1) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului asigurã informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu prin urmãtoarele acţiuni:
a) identificarea publicului, inclusiv a publicului afectat ori posibil a fi afectat sau care are un interes în procesul decizional reglementat de prevederile prezentei hotãrâri, inclusiv a organizaţiilor neguvernamentale relevante, cum ar fi cele care promoveazã protecţia mediului şi alte organizaţii interesate;
b) stabilirea locului unde pot fi consultate informaţiile disponibile;
c) stabilirea modalitãţii de informare a publicului prin: afişaj pe o anumitã zonã teritorialã, anunţuri publice în presa localã, anunţuri în media electronicã, organizarea unor expoziţii cu planuri, schiţe, tabele, grafice şi altele asemenea;
d) determinarea modalitãţii de consultare a publicului prin: informãri scrise, dezbateri publice, mijloace electronice şi altele asemenea;
e) fixarea unor intervale de timp corespunzãtoare care sã permitã publicului sã participe efectiv şi din timp la etapele procedurii;
f) informarea asupra posibilitãţii ca planul sau programul sã fie supus unei proceduri de evaluare de mediu în context transfrontierã.
(2) Costurile informãrii, prin anunţuri în mass-media, şi ale participãrii publicului la procesul de evaluare de mediu în cadrul procedurii de emitere a avizului de mediu pentru planuri sau programe sunt suportate de titularul planului sau programului.
(3) Titularul planului sau programului este obligat sã facã dovada tuturor anunţurilor fãcute în mass-media, prevãzute de prezenta procedurã.
(4) Autoritãţile competente pentru protecţia mediului pun la dispoziţie publicului, la cerere, documente nerelevante pentru planul sau programul considerat, altele decât cele furnizate de titularul planului sau programului, dupã caz.
ART. 29
(1) Responsabilitatea implicãrii publicului în etapa de încadrare revine atât titularului sau programului, cât şi autoritãţii competente pentru protecţia mediului, conform prevederilor art. 9-12.
(2) În etapa de încadrare titularul planului sau programului publicã în mass-media de douã ori, la interval de 3 zile calendaristice, şi anunţã pe propria paginã de Internet elaborarea primei versiuni a planului sau programului, natura acestuia, declanşarea etapei de încadrare, locul şi orarul consultãrii primei versiuni a planului sau programului şi posibilitatea de a trimite în scris comentarii şi sugestii la sediul autoritãţii competente pentru protecţia mediului, în termen de 15 zile calendaristice de la data ultimului anunţ.
(3) În etapa de încadrare autoritatea competentã pentru protecţia mediului anunţã pe propria paginã de Internet decizia privind aceastã etapã şi posibilitatea publicului de a face propuneri de reconsiderare a acesteia în scris, în termen de 10 zile calendaristice de la data anunţului, la sediul autoritãţii competente pentru protecţia mediului. Decizia finalã se aduce la cunoştinţã publicului prin afişarea acesteia pe pagina de Internet a autoritãţii pentru protecţia mediului competente.
(4) Decizia iniţialã şi cea finalã se vor aduce la cunoştinţã publicului în termen de 3 zile calendaristice de la luarea lor, prin publicarea de cãtre titularul planului sau programului în mass-media.
ART. 30
(1) Responsabilitatea implicãrii publicului în etapa de definitivare a proiectului de plan sau de program şi de realizare a raportului de mediu revine titularului planului sau programului, conform prevederilor art. 21.
(2) Titularul planului sau programului publicã în massmedia de douã ori, la interval de 3 zile calendaristice, şi anunţã pe propria paginã de Internet disponibilizarea proiectului de plan sau de program, finalizarea raportului de mediu, locul şi orarul consultãrii acestora şi faptul cã publicul poate trimite comentarii şi propuneri scrise la sediul titularului şi al autoritãţii competente pentru protecţia mediului, în termen de 45 de zile calendaristice de la data publicãrii ultimului anunţ.
ART. 31
(1) Titularul planului sau programului are obligaţia de a anunţa în mass-media de douã ori, la interval de 3 zile calendaristice, şi pe propria paginã de Internet organizarea unei şedinţe de dezbatere publicã a proiectului de plan sau de program propus, inclusiv a raportului de mediu, cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data realizãrii acestei dezbateri, respectiv 60 de zile calendaristice, în cazul în care implementarea planului sau programului poate avea efecte semnificative transfrontierã.
(2) Anunţul public conţine:
a) locul, data şi ora dezbaterii publice;
b) autoritãţile participante;
c) faptul cã dezbaterea este deschisã şi publicului şi autoritãţilor statelor posibil a fi afectate, în cazul în care implementarea planului sau programului poate avea efecte semnificative transfrontierã.
(3) Titularul planului sau programului are obligaţia de a invita la dezbaterea publicã autoritãţile competente pentru protecţia mediului, cele din domeniul sãnãtãţii, precum şi cele implicate în etapa de încadrare.
(4) Titularul planului sau programului, prin intermediul autoritãţii publice centrale care promoveazã planul sau programul, are obligaţia de a invita la dezbaterea publicã, cu 70 de zile calendaristice înainte de data realizãrii acesteia, autoritãţile competente pentru protecţia mediului şi cele din domeniul sãnãtãţii din statele posibil a fi afectate, precum şi publicul acestor state care este afectat sau este posibil sã fie afectat ori care are un interes în procesul decizional reglementat de prezenta hotãrâre, conform art. 34.
(5) Autoritatea competentã pentru protecţia mediului are responsabilitatea conducerii dezbaterii publice, consemnarea propunerilor justificate venite din partea publicului şi a autoritãţilor prevãzute la alin. (3) şi (4) şi întocmirea procesului-verbal al dezbaterii.
ART. 32
Titularul planului sau programului are obligaţia de a anunţa în mass-media decizia de emitere a avizului de mediu, în termen de 5 zile calendaristice de la data afişãrii acesteia pe Internet de cãtre autoritatea competentã pentru protecţia mediului.
ART. 33
(1) Titularul planului sau programului are obligaţia de a informa autoritãţile consultate pe durata procedurii, publicul şi statele potenţial afectate şi de a pune la dispoziţie acestora urmãtoarele:
a) planul sau programul adoptat;
b) o declaraţie privind modul în care consideraţiile privind mediul au fost integrate în plan sau în program, modul în care raportul de mediu a fost pregãtit conform art. 19 şi 20, modul în care opiniile exprimate de public şi de alte autoritãţi şi, dacã este cazul, rezultatele consultãrilor transfrontierã prevãzute la art. 34 au fost luate în considerare în luarea deciziei de emitere a avizului de mediu conform art. 25, motivele pentru alegerea alternativei de plan sau program avizate, în comparaţie cu alte alternative prezentate;
c) mãsurile decise privind monitorizarea efectelor asupra mediului.
(2) Titularul planului sau programului anunţã în massmedia şi pe propria paginã de Internet locul şi programul consultãrii documentelor prevãzute la alin. (1).
(3) Autoritatea publicã centralã care promoveazã planul sau programul pune la dispoziţie autoritãţii centrale de mediu din statele potenţial afectate, în cadrul relaţiilor bilaterale, documentele prevãzute la alin. (1).
SECŢIUNEA a 5-a
Evaluarea de mediu pentru planuri sau programe cu potenţial efect semnificativ asupra mediului în context transfrontierã
ART. 34
(1) Atunci când un plan sau un program este posibil sã aibã un efect semnificativ asupra mediului altui stat ori când un alt stat posibil sã fie afectat semnificativ solicitã informaţii asupra planului sau programului, autoritatea publicã centralã care promoveazã planul ori programul transmite autoritãţii centrale de mediu din acel stat, în cadrul relaţiilor bilaterale, înainte de adoptarea planului sau programului ori de trimiterea acestuia în procedura legislativã, o copie a proiectului de plan sau program şi a raportului de mediu, inclusiv a programului de monitorizare a efectelor asupra mediului.
(2) Dacã statul care a primit documentele prevãzute la alin. (1) comunicã intenţia de a intra în consultãri înainte de adoptarea planului sau programului ori de trimiterea acestuia în procedura legislativã, autoritatea publicã centralã care promoveazã planul sau programul, în cadrul relaţiilor bilaterale, va face aranjamentele pentru consultãri cu privire la posibilele efecte de mediu transfrontierã ale implementãrii planului sau programului şi cu privire la mãsurile avute în vedere pentru a reduce ori a compensa aceste efecte. Aceste aranjamente trebuie sã asigure urmãtoarele:
a) informarea autoritãţilor implicate în procedura de evaluare de mediu din statul potenţial a fi afectat în mod semnificativ şi, prin intermediul acestora, a publicului interesat din acel stat;
b) participarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului din statul de origine a proiectului de plan sau de program propus;
c) un cadru de timp stabilit de comun acord de pãrţile interesate pentru durata consultãrilor.
(3) Autoritatea publicã centralã care promoveazã planul sau programul informeazã asupra deciziei de emitere a avizului de mediu orice stat care a fost consultat conform prevederilor prezentului articol.
(4) Ministerul Afacerilor Externe sprijinã autoritatea publicã centralã care promoveazã planul sau programul conform prevederilor alin. (1)-(3) şi face demersurile necesare pentru aplicarea acestor prevederi, inclusiv în cazul planurilor sau programelor cu posibile efecte semnificative pe teritoriul României, iniţiate în alte state.

CAP. IV
Sancţiuni

ART. 35
(1) Constituie contravenţii încãlcarea urmãtoarelor prevederi:
a) obligaţia titularului planului sau programului privind constituirea grupului de lucru, prevãzutã la art. 14 alin. (3);
b) obligaţia titularului planului sau programului de a supune procedurii de adoptare numai planul sau programul avizat, prevãzutã la art. 26;
c) obligaţia titularului de plan sau de program de a respecta mãsurile stabilite prin avizul de mediu, prevãzut la art. 25 alin. (4);
d) obligaţiile titularului de plan sau de program privind informarea şi consultarea publicului, prevãzute la art. 9 alin. (1), art. 12 alin. (1) şi (3), art. 21 alin. (1), art. 23, art. 29 alin. (2), art. 30 alin. (2), art. 31 şi 32;
e) obligaţiile autoritãţii competente pentru protecţia mediului privind informarea publicului, prevãzute la art. 12 alin. (1) şi (3), art. 25 şi art. 27 alin. (4).
(2) Contravenţiile prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) cu amendã de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei, cele prevãzute la lit. a), d) şi e);
b) cu amendã de la 400.000.000 lei la 500.000.000 lei, cele prevãzute la lit. b) şi c).
ART. 36
(1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea amenzilor prevãzute la art. 35 se fac de cãtre personalul împuternicit din cadrul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) Dispoziţiile privind contravenţiile prevãzute la <>art. 35 se completeazã cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile ulterioare.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 37
În cazul în care titularul planului sau programului nu pune la dispoziţie autoritãţii competente pentru protecţia mediului toate informaţiile necesare emiterii avizului de mediu în termen de maximum un an de la data solicitãrii acestora, documentaţia depusã se claseazã. Emiterea avizului de mediu se face cu reluarea întregii proceduri.
ART. 38
Pentru planurile sau programele aflate în competenţa de reglementare a autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi a agenţiilor regionale de protecţie a mediului, acestea pot delega Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, respectiv agenţiile de protecţie a mediului judeţene, dupã caz, sã preia responsabilitatea parcurgerii unor etape din prezenta procedurã. Emiterea avizului de mediu nu constituie obiectul delegãrii de competenţã.
ART. 39
(1) Efectuarea evaluãrii de mediu pentru planuri şi programe nu exclude aplicarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, prevãzutã pentru proiecte, conform legislaţiei în vigoare.
(2) Pentru planurile şi programele cofinanţate de Comunitatea Europeanã, evaluarea de mediu stabilitã prin prezenta hotãrâre va fi efectuatã în conformitate cu prevederile specifice din legislaţia naţionalã ce transpune legislaţia comunitarã relevantã, precum şi cu prevederile specifice din legislaţia comunitarã relevantã.
(3) Prezenta procedurã se aplicã şi pentru planurile şi programele pentru care obligaţia de efectuare a evaluãrii de mediu derivã simultan din prezenta hotãrâre, din alte acte normative de transpunere a legislaţiei comunitare, precum şi din alte reglementãri comunitare.
ART. 40
(1) De la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, autoritatea centralã pentru protecţia mediului şi Comisia Europeanã fac schimb de informaţii privind experienţa câştigatã în aplicarea prezentei hotãrâri.
(2) De la data aderãrii României la Uniunea Europeanã, autoritatea centralã pentru protecţia mediului transmite Comisiei Europene orice mãsurã luatã privind calitatea rapoartelor de mediu.
ART. 41
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 42
(1) Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 120 de zile de la publicarea ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia prevederilor art. 39 alin. (2) ultima tezã şi ale art. 39 alin. (3) ultima tezã, care intrã în vigoare la data aderãrii.
(2) Planurile transmise autoritãţii competente pentru protecţia mediului în vederea obţinerii acordului de mediu şi supuse evaluãrii impactului asupra mediului înainte de intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri se supun procedurii aflate în vigoare la momentul transmiterii cãtre autoritatea competentã pentru protecţia mediului.
(3) Planurile şi programele elaborate înainte de intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri şi care sunt transmise spre avizare autoritãţii competente pentru protecţia mediului pânã la 31 martie 2006 se supun procedurii aflate în vigoare în momentul elaborãrii.
(4) Planurile şi programele a cãror primã versiune se realizeazã înaintea datei intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri şi care sunt adoptate sau înaintate procedurii legislative dupã 21 iulie 2006 se supun prevederilor prezentei hotãrâri, cu excepţia cazului în care autoritatea competentã pentru protecţia mediului decide, prin examinare caz cu caz, cã procedura de evaluare de mediu pentru planuri şi programe nu este fezabilã. Aceastã decizie se aduce la cunoştinţã publicului.
ART. 43
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã:
a) <>Ordinul ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului nr. 125/1996 pentru aprobarea Procedurii de reglementare a activitãţilor economice şi sociale cu impact asupra mediului înconjurãtor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 73 din 11 aprilie 1996, cu modificãrile ulterioare;
b) Ordinul ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului şi al ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului nr. 214/RT/16/NN/1999 pentru aprobarea procedurilor de promovare a documentaţiilor şi de emitere a acordului de mediu la planurile de urbanism şi de amenajare a teritoriului, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 187 din 30 aprilie 1999;
c) orice alte dispoziţii contrare.
ART. 44
Prezenta hotãrâre transpune în legislaţia naţionalã prevederile Directivei Parlamentului European şi a Consiliului 2001/42/EC din 27 iunie 2001 privind evaluarea efectelor anumitor planuri şi programe asupra mediului, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (J.O.C.E. nr. L 197 din 21 iulie 2001).

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NĂSTASE

Contrasemneazã:
-------------
p. Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Florin Stadiu,
secretar de stat

Ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Ilie Sârbu

Ministru de stat, ministrul economiei şi comerţului,
Dan Ioan Popescu

Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tãnãsescu

Bucureşti, 8 iulie 2004.
Nr. 1.076.


ANEXA 1

CRITERII
pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:
a) gradul în care planul sau programul creeazã un cadru pentru proiecte şi alte activitãţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mãrimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocãrii resurselor;
b) gradul în care planul sau programul influenţeazã alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integreazã sau care derivã din ele;
c) relevanţa planului sau programului în/pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovãrii dezvoltãrii durabile;
d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program;
e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu (de exemplu, planurile şi programele legate de gospodãrirea deşeurilor sau de gospodãrirea apelor).
2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:
a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor;
b) natura cumulativã a efectelor;
c) natura transfrontierã a efectelor;
d) riscul pentru sãnãtatea umanã sau pentru mediu (de exemplu, datoritã accidentelor);
e) mãrimea şi spaţialitatea efectelor (zona geograficã şi mãrimea populaţiei potenţial afectate);
f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:
(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural;
(ii) depãşirea standardelor sau a valorilor limitã de calitate a mediului;
(iii) folosirea terenului în mod intensiv;
g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional.


ANEXA 2

CONŢINUTUL-CADRU AL RAPORTULUI DE MEDIU

Informaţiile care trebuie furnizate, conform art. 19 alin. (4), sunt urmãtoarele:
1. expunerea conţinutului şi a obiectivelor principale ale planului sau programului, precum şi a relaţiei cu alte planuri şi programe relevante;
2. aspectele relevante ale stãrii actuale a mediului şi ale evoluţiei sale probabile în situaţia neimplementãrii planului sau programului propus;
3. caracteristicile de mediu ale zonei posibil a fi afectatã semnificativ;
4. orice problemã de mediu existentã, care este relevantã pentru plan sau program, inclusiv, în particular, cele legate de orice zonã care prezintã o importanţã specialã pentru mediu, cum ar fi ariile de protecţie specialã avifaunisticã sau ariile speciale de conservare reglementate conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 236/2000 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sãlbatice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 462/2001 ;
5. obiectivele de protecţie a mediului, stabilite la nivel naţional, comunitar sau internaţional, care sunt relevante pentru plan sau program şi modul în care s-a ţinut cont de aceste obiective şi de orice alte consideraţii de mediu în timpul pregãtirii planului sau programului;
6. potenţialele efecte*) semnificative asupra mediului, inclusiv asupra aspectelor ca: biodiversitatea, populaţia, sãnãtatea umanã, fauna, flora, solul, apa, aerul, factorii climatici, valorile materiale, patrimoniul cultural, inclusiv cel arhitectonic şi arheologic, peisajul şi asupra relaţiilor dintre aceşti factori;
7. posibilele efecte semnificative asupra mediului, inclusiv asupra sãnãtãţii, în context transfrontiera;
8. mãsurile propuse pentru a preveni, reduce şi compensa cât de complet posibil orice efect advers asupra mediului al implementãrii planului sau programului;
9. expunerea motivelor care au condus la selectarea variantelor alese şi o descriere a modului în care s-a efectuat evaluarea, inclusiv orice dificultãţi (cum sunt deficienţele tehnice sau lipsa de know-how) întâmpinate în prelucrarea informaţiilor cerute;
10. descrierea mãsurilor avute în vedere pentru monitorizarea efectelor semnificative ale implementãrii planului sau programului, în concordanţã cu art. 27;
11. un rezumat fãrã caracter tehnic al informaţiei furnizate conform prevederilor prezentei anexe.
--------
*) Aceste efecte trebuie sã includã efectele secundare, cumulative, sinergice, pe termen scurt, mediu şi lung,
permanente şi temporare, pozitive şi negative.


ANEXA 3

MINISTERUL MEDIULUI ŞI GOSPODĂRIRII APELOR

Se aprobã.
Secretar de stat,
.................................
(pentru minister)

Agenţia Regionalã de Protecţie a Mediului
..........................................

AVIZ DE MEDIU
Nr. .......... din ...............

Ca urmare a notificãrii adresate de .................................., cu
sediul în ......................, regiunea/judeţul .........................,
municipiul/oraşul/comuna ........................, sectorul ....., str. .......
nr. ........, înregistratã la nr. ..................... din ...................,
în urma analizãrii documentelor transmise şi a verificãrii,
în urma parcurgerii integrale a etapelor procedurale,
în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului Mediului şi Gospodãririi Apelor şi a Legii protecţiei mediului nr.
137/1995, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se emite:

AVIZ

pentru ...................................................................,
promovat de ..............................................................,
în scopul adoptãrii/aprobãrii ............................................,
cu urmãtoarele condiţii: .................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
(se înscriu mãsurile de reducere sau de compensare a efectelor semnificative
asupra mediului, propuse în programul de monitorizare de cãtre titular, inclusiv
mãsurile suplimentare de monitorizare, dupã caz, precum şi mãsurile de reducere
sau de compensare a efectelor semnificative transfrontierã, dupã caz)
Emiterea avizului de mediu s-a fãcut avându-se în vedere ..................
...............................................................................
(se înscriu urmãtoarele: modul în care consideraţiile de mediu au fost integrate
în plan sau în program, cum s-au soluţionat problemele de mediu în raportul de
mediu, cum s-au luat în considerare opiniile exprimate de public şi de alte
autoritãţi, precum şi, dacã este cazul, rezultatele consultãrilor transfrontierã,
motivarea alegerii uneia dintre alternativele de plan/program prezentate)

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toatã perioada de vala-
bilitate a planului/programului ...............................................,
dacã nu intervin modificãri ale acestuia.
Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se
pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Director,
......................
Şef reglementãri,
.....................

Întocmit,
........................


ANEXA 4


TARIFELE
percepute pentru parcurgerea procedurii de evaluare

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Etapele Tariful
crt. - lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Încadrare 1.500.000
2. Analiza calitãţii raportului de mediu
● pentru plan local 2.000.000
● pentru plan judeţean 3.000.000
● pentru plan regional 4.000.000
● pentru plan naţional 5.000.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016