Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.070 din 11 septembrie 2003  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.070 din 11 septembrie 2003 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea masurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor cladiri de locuit multietajate

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 661 din 18 septembrie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea mãsurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor clãdiri de locuit multietajate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 211/2003 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea mãsurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor clãdiri de locuit multietajate, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministru delegat pentru administraţia publica,
Gabriel Oprea

Ministrul economiei şi comerţului,
Dan Ioan Popescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 11 septembrie 2003.
Nr. 1.070.

ANEXA

NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonanţei de urgenta a
Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea
mãsurilor speciale pentru reabilitarea termica
a unor clãdiri de locuit multietajate

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea mãsurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor clãdiri de locuit multietajate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 211/2003 , denumita în continuare ordonanta de urgenta, instituie mãsuri speciale pentru reabilitarea termica a unor clãdiri de locuit multietajate şi a instalaţiilor aferente, realizate dupã proiecte-tip în perioada 1950-1985, amplasate în zone urbane, racordate la sistemele centralizate de furnizare a energiei termice ale unitãţilor administrativ-teritoriale, denumite în continuare clãdiri de locuit multietajate, şi care necesita, dupã caz:
a) îmbunãtãţirea performantelor de izolare termica a elementelor de construcţie care delimiteaza de exterior spaţiile interioare incalzite;
b) creşterea eficientei energetice a instalaţiilor interioare de încãlzire şi de alimentare cu apa calda menajera.
(2) Prezentele norme metodologice de aplicare a ordonanţei de urgenta, denumite în continuare norme metodologice, stabilesc:
a) condiţiile de eligibilitate şi criteriile de selecţie a clãdirilor de locuit multietajate ce se nominalizeaza în programele anuale de reabilitare termica, denumite în continuare programe anuale;
b) fundamentarea programelor anuale;
c) acţiunile coordonatorilor programelor anuale şi ale asociaţiilor de proprietari/locatari;
d) modalitatea de finanţare a cheltuielilor privind reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate, inclusiv a celor din subvenţia de la bugetul de stat;
e) contractarea serviciilor şi lucrãrilor.
ART. 2
(1) Reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate consta, de regula, în realizarea unor mãsuri speciale, grupate astfel:
a) mãsuri aplicabile elementelor de construcţie şi instalaţiilor aferente clãdirii aflate în proprietatea comuna;
b) mãsuri aplicabile elementelor de construcţie şi instalaţiilor aferente clãdirii aflate în proprietatea individualã.
(2) Mãsurile prevãzute la alin. (1) lit. a) constau, în principal, în:
a) termoizolarea pereţilor exteriori;
b) termoizolarea planseului peste ultimul nivel;
c) termoizolarea planseului peste subsol;
d) transformarea, dupã caz, a terasei în sarpanta;
e) contorizarea utilitãţilor termice la nivel de clãdire/scara;
f) termoizolarea conductelor din subsol şi înlocuirea armaturilor cu pierderi.
(3) Mãsurile prevãzute la alin. (1) lit. b) constau, în principal, în:
a) modernizarea ferestrelor prin înlocuirea cu ferestre noi performanţe/adãugarea unei cercevele cu una-doua foi de geam/montarea de obloane, dupã caz;
b) etansarea rosturilor şi a elementelor de închidere mobile - ferestre, usi;
c) contorizarea consumurilor individuale de apa calda de consum;
d) modernizarea corpurilor de încãlzire şi a armaturilor instalaţiei de distribuţie a apei calde de consum, aferente apartamentului;
e) montarea de repartitoare de costuri pe corpurile de încãlzire din apartament.
ART. 3
(1) Reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate cuprinde urmãtoarele etape de intervenţie:
a) expertizarea energetica şi emiterea certificatului energetic;
b) proiectarea - studiul de fezabilitate (auditul energetic), proiectul tehnic, caietele de sarcini şi detaliile de execuţie şi recepţia acestora;
c) executarea şi recepţia lucrãrilor de reabilitare termica.
(2) Circuitul informaţional-decizional al etapelor de intervenţie definite la alin. (1) este prezentat în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) Expertizarea energetica a clãdirilor de locuit multietajate se iniţiazã de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale şi consta în identificarea principalelor caracteristici termoenergetice ale clãdirii şi ale instalaţiilor de încãlzire şi de alimentare cu apa calda menajera aferente acesteia. Expertizarea energetica se efectueazã de cãtre un auditor energetic atestat, cu respectarea "Normativului pentru expertizarea termica şi energetica a clãdirilor existente şi a instalaţiilor de încãlzire şi preparare a apei calde de consum aferente acestora", indicativ NP-048-2000, publicat în Buletinul Construcţiilor nr. 4/2001, a "Normativului pentru elaborarea şi acordarea certificatului energetic al clãdirilor existente", indicativ NP 049-2000, publicat în Buletinul Construcţiilor nr. 5/2001, precum şi a celorlalte reglementãri tehnice în vigoare.
(2) Auditorul energetic întocmeşte raportul de expertiza energetica şi certificatul energetic al clãdirii existente, care se depun la arhiva consiliului local şi constituie baza de date pentru întocmirea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale a propunerilor de programe anuale de acţiuni pentru reabilitarea termica.
ART. 5
(1) Expertizarea energetica se realizeazã de cãtre auditori atestaţi, care îşi pot desfasura activitatea în calitate de angajat al unei persoane juridice autorizate, sau autorizaţi ca persoane fizice sa desfãşoare activitãţi în mod independent, cu respectarea reglementãrilor tehnice în vigoare.
(2) Prin persoana juridicã autorizata se înţelege persoana juridicã având calitatea de agent economic cu activitate de expertizare şi audit energetic înscrisã în statut sau de instituţie publica cu atribuţii în domeniul expertizarii şi auditului energetic şi care are angajat, în condiţiile legii, auditor energetic persoana fizica atestata, în conformitate cu reglementãrile tehnice în vigoare.
ART. 6
(1) Auditul energetic/studiul de fezabilitate consta în stabilirea din punct de vedere tehnic şi economic, pe baza expertizei energetice, a soluţiilor de reabilitare şi/sau modernizare termoenergetica a clãdirii şi a instalaţiilor de încãlzire şi de alimentare cu apa calda menajera aferente acesteia.
(2) Studiul de fezabilitate se efectueazã de cãtre un auditor energetic atestat, cu respectarea "Normativului pentru realizarea auditului energetic al clãdirilor existente şi al instalaţiilor de încãlzire şi de apa calda menajera aferente acestora", indicativ NP 047-2000, publicat în Buletinul Construcţiilor nr. 5/2001.
(3) Studiul de fezabilitate va cuprinde soluţiile tehnice şi costurile privind reabilitarea termica, devizul general şi indicatorii tehnico-economici, precum şi defalcarea costurilor şi a eficientei energetice pe fiecare mãsura de reabilitare termica propusã.
(4) Indicatorii tehnico-economici se aproba prin hotãrâre a consiliilor locale, conform reglementãrilor în vigoare, cu acordul prealabil al adunãrii generale a asociaţiilor de proprietari.
ART. 7
(1) Proiectarea lucrãrilor de reabilitare termica a clãdirilor de locuit multietajate se realizeazã de cãtre persoane juridice autorizate.
(2) Prin persoana juridicã autorizata se înţelege persoana juridicã având calitatea de agent economic cu activitate de proiectare în construcţii înscrisã în statut sau de instituţie publica cu atribuţii în domeniul proiectãrii în construcţii şi care are angajaţi, potrivit legii, auditor energetic persoana fizica atestata, precum şi personal tehnic pentru proiectarea, pe specialitãţi, a lucrãrilor de intervenţie pentru reabilitarea termica a clãdirilor.
(3) Elaborarea proiectului tehnic, caietelor de sarcini şi a detaliilor de execuţie pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate se realizeazã în baza studiului de fezabilitate (auditul energetic), cu respectarea <>Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare, şi a reglementãrilor tehnice în vigoare.
(4) Studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, caietele de sarcini şi detaliile de execuţie se verifica de verificatori tehnici atestaţi de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, pentru cerinţele de calitate stabilite de proiectant, conform prevederilor <>Legii nr. 10/1995 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 8
(1) Executarea lucrãrilor de reabilitare termica se realizeazã de cãtre persoane juridice autorizate, cu respectarea obligaţiilor ce decurg din <>Legea nr. 10/1995 , cu modificãrile ulterioare, şi din reglementãrile tehnice în vigoare.
(2) Prin persoana juridicã autorizata se înţelege persoana juridicã având calitatea de agent economic cu activitate de execuţie în construcţii-montaj înscrisã în statut pentru categoriile de construcţii şi instalaţii aferente pentru care urmeazã sa efectueze lucrãrile de intervenţie şi care are angajaţi, potrivit legii, personal tehnic de specialitate şi responsabili tehnici atestaţi pentru executarea, pe specialitãţi, a lucrãrilor de reabilitare termica a clãdirilor.
ART. 9
(1) Urmãrirea şi verificarea executãrii lucrãrilor de reabilitare termica se fac printr-un inspector de şantier, conform programului pentru controlul calitãţii stabilit de proiectant.
(2) Obligaţiile inspectorului de şantier sunt prevãzute în Procedura de autorizare a inspectorilor de şantier, aprobatã prin <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 488/2002 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 264 din 19 aprilie 2002.
ART. 10
Proprietarii şi asociaţiile de proprietari/locatari, proiectantii şi executantii lucrãrilor de reabilitare termica, precum şi coordonatorii programelor anuale sunt obligaţi sa ia toate mãsurile tehnico-organizatorice şi financiare care le revin, potrivit legii, pentru ca, o data începutã executarea lucrãrilor de reabilitare termica, acestea sa continue conform graficului de execuţie stabilit, cu încadrarea în indicatorii tehnico-economici aprobaţi la faza studiu de fezabilitate şi în durata de execuţie stabilitã prin autorizaţia de construire emisã pentru lucrãrile de reabilitare termica.

CAP. II
Condiţiile de eligibilitate şi criteriile de selecţie a clãdirilor de locuit multietajate

ART. 11
Condiţiile de eligibilitate a clãdirilor de locuit multietajate propuse a fi incluse în programele anuale sunt:
a) existenta hotãrârii, adoptatã în adunarea generalã a proprietarilor, privind aprobarea deciziei de intervenţie, în condiţiile ordonanţei de urgenta, pentru reabilitarea termica a clãdirii;
b) existenta fondului de reparaţii disponibil finanţãrii cheltuielilor pentru reabilitarea termica a clãdirii şi care, potrivit legii, revine în sarcina asociaţiei de proprietari.
ART. 12
Criteriile tehnice de selecţie a clãdirilor de locuit multietajate propuse a fi incluse în programele anuale sunt:
a) anul construirii (anul recepţiei clãdirii), în intervalul 1950-1985, având prioritate cele cu o vechime mai mare;
b) proiectul dupã care a fost executatã clãdirea şi soluţia constructivã, având prioritate cele construite dupã proiecte-tip în soluţia constructivã cu panouri mari;
c) starea tehnica a clãdirii, din punct de vedere al cerintei de rezistenta şi stabilitate, având prioritate cele care nu necesita lucrãri de consolidare;
d) zona climatica, ordinea de prioritate a amplasamentelor fiind în: zona IV, zona III, zona II, zona I, zone climatice stabilite prin reglementãrile tehnice în vigoare;
e) regimul de înãlţime al clãdirii, având prioritate cele cu mai multe niveluri;
f) numãrul de apartamente, având prioritate cele cu numãr mai mare de apartamente;
g) suprafata desfasurata, având prioritate cele cu suprafata desfasurata mai mare;
h) modul de înregistrare (contorizat/pausal) şi consumul de energie termica din ultimul an calendaristic pentru încãlzire şi alimentare cu apa calda menajera, având prioritate cele contorizate şi cele cu consum mare de agent termic înregistrat în ultimul an calendaristic;
i) existenta unor factori cu efecte agravante asupra igienei şi sãnãtãţii oamenilor (igrasie, mucegai etc.);
j) densitatea populaţiei din zona de amplasare, având prioritate cele amplasate în zone dens populate;
k) pierderile termice ale clãdirii, având prioritate cele cu pierderi mai mari.

CAP. III
Fundamentarea programelor anuale

ART. 13
(1) Consiliile locale ale municipiilor/oraşelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, în aria lor de autoritate identifica şi inventariaza clãdirile de locuit multietajate.
(2) Pe baza datelor obţinute potrivit alin. (1) consiliile locale ale municipiilor/oraşelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, notifica asociaţiilor de proprietari/locatari condiţiile de eligibilitate şi criteriile de selecţie a clãdirilor de locuit multietajate, precum şi etapele de intervenţie şi modul de finanţare a cheltuielilor, în condiţiile ordonanţei de urgenta.
ART. 14
(1) Asociaţiile de proprietari notificate pot solicita în scris consiliului local includerea clãdirilor în programele anuale de reabilitare termica.
(2) Solicitarea va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
a) fişa de identificare a clãdirii de locuit multietajate, conform anexei nr. 2a);
b) lista proprietarilor şi destinaţia spaţiilor din clãdirea de locuit multietajata, conform anexei nr. 2b);
c) hotãrârea adunãrii generale a proprietarilor privind aprobarea deciziei de intervenţie pentru reabilitarea termica a clãdirii;
d) extrasul de cont din care sa reiasã fondul de reparaţii disponibil finanţãrii cheltuielilor pentru reabilitarea termica a clãdirii care, potrivit legii, revine în sarcina asociaţiei de proprietari.
ART. 15
La termenele prevãzute, conform legii, pentru fundamentarea proiectului de buget pe anul urmãtor:
a) consiliile locale ale municipiilor/oraşelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, analizeazã solicitarile şi verifica documentele primite, întocmesc listele de prioritati anuale cuprinzând şi estimarea cheltuielilor, pe etape de intervenţie şi surse de finanţare pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate, şi le înainteazã consiliilor judeţene, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, conform anexei nr. 3a);
b) consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, analizeazã listele de prioritati primite şi transmit la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului centralizatoarele listelor pe localitãţi, respectiv sectoare ale municipiului Bucureşti, cuprinzând nominalizarea clãdirilor de locuit multietajate propuse a fi incluse în programele anuale şi estimarea cheltuielilor aferente, pe etape de intervenţie pentru reabilitare termica şi surse de finanţare, conform anexei nr. 3b);
c) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în baza fundamentarilor prezentate de autoritãţile publice locale, solicita Ministerului Finanţelor Publice includerea în proiectul bugetului de stat a sumelor necesare din alocaţii de la bugetul de stat, pentru finanţarea cheltuielilor potrivit art. 7 şi art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta;
d) în limita fondurilor cu aceasta destinaţie, aprobate anual prin legea bugetului de stat, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului definitiveaza programul anual de reabilitare termica a clãdirilor de locuit multietajate şi, conform art. 2 alin. (2) din ordonanta de urgenta, îl supune aprobãrii Guvernului.

CAP. IV
Acţiunile coordonatorilor programelor anuale şi ale asociaţiilor de proprietari/locatari

ART. 16
(1) Coordonatorii programelor anuale sunt, potrivit art. 6 alin. (1) din ordonanta de urgenta, primãrii municipiilor şi oraşelor, respectiv primãrii sectoarelor municipiului Bucureşti.
(2) Consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale ale municipiilor/oraşelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin coordonatorii programelor anuale, încheie convenţii, conform convenţiei-cadru prevãzute în anexa nr. 4, cu proprietarii persoane fizice şi/sau juridice şi cu asociaţiile de proprietari/locatari din clãdirile de locuit multietajate nominalizate în programele anuale, în vederea derulãrii şi finanţãrii, în condiţiile ordonanţei de urgenta, a etapelor de intervenţie pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate.
ART. 17
Primãrii municipiilor şi oraşelor, respectiv primãrii sectoarelor municipiului Bucureşti, în baza convenţiilor încheiate, vor acţiona pentru:
a) fundamentarea sumelor necesare pentru finanţarea cheltuielilor privind expertizarea energetica, proiectarea şi executarea lucrãrilor de reabilitare termica, în condiţiile art. 7 şi 8 din ordonanta de urgenta;
b) încheierea, în condiţiile legii, a contractelor dintre persoanele fizice/juridice, în calitate de prestatori de servicii şi lucrãri atestaţi/autorizaţi, pe de o parte, şi consiliile locale şi proprietarii/asociaţiile de proprietari, în calitate de investitori şi beneficiari în condiţiile legii, pe de alta parte, pentru acţiunile nominalizate la lit. a);
c) aprobarea, prin hotãrâre a consiliului local, a indicatorilor tehnico-economici aferenţi soluţiilor pentru reabilitarea termica, fundamentate în studiul de fezabilitate şi însuşite în adunarea generalã a proprietarilor;
d) emiterea, în condiţiile legii, a certificatului energetic, a certificatului de urbanism şi a autorizaţiei de construire pentru lucrãri de reabilitare termica;
e) verificarea documentelor de plata, acordarea vizei de control financiar preventiv şi decontarea din transferuri de la bugetul de stat a sumelor alocate pentru finanţarea cheltuielilor efectuate privind expertizarea energetica, proiectarea şi subvenţionarea lucrãrilor de reabilitare termica executate, în condiţiile art. 7 şi ale art. 8 lit.a) din ordonanta de urgenta;
f) organizarea recepţiei la terminarea lucrãrilor de reabilitare termica, precum şi a recepţiei finale.
ART. 18
Asociaţiile de proprietari/locatari, în baza convenţiilor încheiate, vor acţiona pentru:
a) facilitarea accesului în clãdire - apartamente şi spaţii cu alta destinaţie - al persoanelor fizice/juridice autorizate pentru expertizarea energetica, proiectarea şi executarea lucrãrilor de reabilitare termica;
b) prezentarea în adunarea generalã a proprietarilor şi însuşirea soluţiilor de intervenţie pentru reabilitarea termica, fundamentate în studiul de fezabilitate (audit energetic), pentru care se va continua proiectarea lucrãrilor de reabilitare termica;
c) constituirea fondului de reparaţii în cuantum de minimum 15% din cheltuielile aferente executãrii lucrãrilor de reabilitare termica;
d) asigurarea prin credite bancare şi subvenţii de la bugetul de stat a fondurilor necesare pana la cuantumul de 85% din cheltuielile aferente executãrii lucrãrilor de reabilitare termica, din care 30% se asigura prin subventie de la bugetul de stat, în limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului;
e) verificarea prin inspectori de şantier şi aprobarea în comitetul asociaţiei de proprietari a documentelor de plata şi decontarea serviciilor/lucrãrilor executate din fondurile constituite/asigurate potrivit lit. c) şi d), mai puţin subvenţia de la bugetul de stat;
f) participarea la recepţie, la terminarea lucrãrilor de reabilitare termica, precum şi la recepţia finala.

CAP. V
Modalitatea de finanţare a cheltuielilor privind reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate, inclusiv din subvenţia de la bugetul de stat

ART. 19
(1) Finanţarea cheltuielilor privind expertizarea energetica şi auditul energetic/studiul de fezabilitate, precum şi proiectarea lucrãrilor de reabilitare termica a clãdirilor de locuit multietajate (faza proiect tehnic + detalii de execuţie), nominalizate în programele anuale aprobate prin hotãrâre a Guvernului, se asigura, potrivit art. 7 din ordonanta de urgenta, în limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
(2) Subvenţia de la bugetul de stat pentru finanţarea cheltuielilor privind executarea lucrãrilor pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate, nominalizate în programele anuale aprobate prin hotãrâre a Guvernului, se asigura, pentru locuintele proprietate a persoanelor fizice, potrivit art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta, în limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinaţie în bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 20
Pentru decontarea din alocaţii de la bugetul de stat a serviciilor contractate - expertizare energetica şi/sau proiectare - persoanele fizice/juridice autorizate vor depune la consiliile locale ale municipiilor/oraşelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, dupã caz, urmãtoarele documente:
a) auditorii energetici persoane fizice/juridice, la termenele prevãzute în contracte, vor depune, dupã caz, raportul de expertiza energetica şi certificatul energetic, în 3 exemplare, din care un exemplar se va inainta asociaţiei de proprietari, un exemplar se va pune la dispoziţie proiectantului şi un exemplar se va arhiva de cãtre consiliul local;
b) proiectantii persoane juridice, la termenele prevãzute în contracte, vor depune auditul energetic/studiul de fezabilitate, proiectul tehnic, caietele de sarcini şi detaliile de execuţie, verificate de verificatori tehnici atestaţi de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în 5 exemplare, din care 3 exemplare se vor pune la dispoziţie executantului, un exemplar se va inainta asociaţiei de proprietari şi un exemplar se va arhiva de cãtre consiliul local.
ART. 21
Pentru decontarea din alocaţii de la bugetul de stat a subventiei pentru finanţarea cheltuielilor privind executarea lucrãrilor de reabilitare termica contractate, aferente locuinţelor proprietate a persoanelor fizice, executantii persoane juridice vor depune lunar la consiliile locale ale municipiilor/oraşelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, situaţiile de lucrãri executate, verificate de inspectorul de şantier.
ART. 22
(1) Consiliile locale ale municipiilor/oraşelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, verifica documentele prevãzute la art. 20, în concordanta cu clauzele contractuale şi cu actele normative în vigoare, întocmesc deconturile justificative, conform anexei nr. 5a), şi acorda viza de control financiar preventiv pentru finanţarea cheltuielilor şi alocarea subventiei de la bugetul de stat, potrivit art. 7 şi art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta.
(2) Subvenţia de la bugetul de stat pentru finanţarea cheltuielilor privind executarea lucrãrilor de reabilitare termica, aferentã locuinţelor proprietate a persoanelor fizice, se calculeazã prin aplicarea cotei procentuale de 30% la 85% din valoarea lucrãrilor executate, inclusiv T.V.A., aferentã locuinţelor proprietate a persoanelor fizice.
(3) Cheltuielile pentru executarea lucrãrilor de reabilitare termica, aferente locuinţelor proprietate a persoanelor fizice, se determina din total cheltuieli proporţional cu cota-parte indivizã detinuta de aceste persoane fizice.
(4) Pana la data de 5 a fiecãrei luni pentru luna precedenta consiliile locale ale municipiilor/oraşelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, înregistreazã la consiliul judeţean, respectiv la Consiliul General al Municipiului Bucureşti, deconturile justificative, în doua exemplare, aprobate de coordonatorii programelor anuale.
ART. 23
(1) Consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, întocmeşte centralizatorul deconturilor justificative conform anexei nr. 5b) şi acorda viza de control financiar preventiv.
(2) Pana la data de 10 a fiecãrei luni pentru luna precedenta consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, înregistreazã la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului centralizatoarele deconturilor justificative aprobate de preşedinţii consiliilor judeţene, respectiv de primarul general al municipiului Bucureşti, la care se anexeazã câte un exemplar din deconturile justificative aprobate de coordonatorii programelor anuale.
ART. 24
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prin direcţiile de specialitate:
a) examineazã centralizatoarele deconturilor justificative şi întocmeşte nota de fundamentare conform anexei nr. 6;
b) solicita Ministerului Finanţelor Publice, în baza notei de fundamentare aprobate de ordonatorul principal de credite, deschiderea de credite bugetare privind plata din transferuri de la bugetul de stat a cheltuielilor privind expertizarea energetica, elaborarea documentaţiei de proiectare şi subvenţionarea execuţiei lucrãrilor, în condiţiile art. 7 şi ale art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta, pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate nominalizate în programele anuale.
ART. 25
(1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în limita creditelor bugetare deschise de Ministerul Finanţelor Publice, vireazã sumele aprobate, cu ordine de plata tip trezorerie, în bugetele consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, la venituri pentru finanţarea acţiunilor privind reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate.
(2) Consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, vireazã sumele aprobate, cu ordine de plata tip trezorerie, în bugetele consiliilor locale ale municipiilor/oraşelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, la venituri pentru finanţarea acţiunilor privind reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate.
(3) Consiliile locale ale municipiilor/oraşelor, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, la primirea sumelor în cont, în termen de 3 zile lucrãtoare, vor efectua plãţile în conturile auditorilor, proiectanţilor sau executantilor, dupã caz, nominalizaţi în deconturile justificative.

CAP. VI
Contractarea serviciilor şi lucrãrilor

ART. 26
Expertizarea energetica, elaborarea proiectului, caietelor de sarcini şi a detaliilor de execuţie, precum şi executarea lucrãrilor de reabilitare termica, finanţate integral sau parţial din fonduri publice, se contracteazã cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 212/2002 , ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 461/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 60/2001 privind achiziţiile publice şi ale urmãtoarelor ordine comune ale ministrului finanţelor publice şi ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei:
- nr. 1.013/873/2001 privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a Documentaţiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia publica de servicii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 340 din 27 iunie 2001;
- nr. 1.014/874/2001 privind aprobarea structurii, conţinutului şi modului de utilizare a Documentaţiei standard pentru elaborarea şi prezentarea ofertei pentru achiziţia publica de lucrãri, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 357 din 4 iulie 2001.

CAP. VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 27
(1) În vederea fundamentarii soluţiilor tehnico-economice privind reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului finanţeazã studii, audit şi realizarea de prototipuri în cadrul unor programe-pilot care cuprind expertizarea energetica, proiectarea şi executarea de lucrãri de reabilitare termica la clãdiri de locuit multietajate.
(2) Finanţarea cheltuielilor privind serviciile şi lucrãrile prevãzute la alin. (1) se va face din fondul constituit din venituri proprii la Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului pentru activitatea de reglementare în construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, în baza <>art. 40 din Legea nr. 10/1995 , cu modificãrile ulterioare, şi a anexei nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 203/2003 pentru aprobarea Regulamentului privind tipurile de reglementãri tehnice şi de cheltuieli aferente activitãţii de reglementare în construcţii, urbanism, amenajarea teritoriului şi habitat, precum şi a Normelor metodologice privind criteriile şi modul de alocare a sumelor necesare unor lucrãri de intervenţie în prima urgenta la construcţii vulnerabile şi care prezintã pericol public.
ART. 28
Anexele nr. 1-6 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.



ANEXA 1
la normele metodologice





┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Etapizarea serviciilor şi lucrãrilor
│pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate│
│ - sinteza circuitului informaţional-decizional - │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ IDENTIFICAREA ŞI INVENTARIEREA │
│ clãdirilor de locuit multietajate │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ NOTIFICAREA ASOCIAŢIILOR DE PROPRIETARI │
│ privind condiţii de eligibilitate, criteriile tehnice │
│ de selecţie şi modul de finanţare al serviciilor şi │
lucrãrilor de reabilitare termica │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ APROBAREA │
│ în Adunarea generalã a proprietarilor a deciziei │
│ de intervenţie pentru reabilitarea termica a clãdirii │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ FUNDAMENTAREA ŞI APROBAREA │
│ PROGRAMELOR ANUALE │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ SEMNAREA CONVENŢIEI │
│ între coordonatorul programului anual │
│ şi Asociaţia de proprietari │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ EXPERTIZAREA ENERGETICA │
│ şi întocmirea raportului de expertiza │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ EMITEREA CERTIFICATULUI ENERGETIC │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ STUDIUL DE FEZABILITATE (auditul energetic) │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ APROBAREA │
│ indicatorllor tehnico-economici │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ PROIECTAREA │
lucrãrilor de reabilitare termica (faza PT+CS+DE) │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ EMITEREA │
│ autorizaţiei de construire pentru lucrãri │
│ de reabilitare termica │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ EXECUTAREA │
lucrãrilor de reabilitare termica │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ RECEPŢIA │
│ la terminarea lucrãrilor şi recepţia finala │
└───────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2a)
---------
la normele metodologice
-----------------------

ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
Localitatea ......... Judeţul(sector).....
Str.: ............ nr. .... bloc ........ Cod poştal ......
Cod fiscal: ...........
Nr........ din ...............


FIŞA DE IDENTIFICARE
A CLĂDIRII DE LOCUIT MULTIETAJATE

a) anul construirii (anul recepţiei clãdirii);
b) proiectul dupã care a fost executara clãdirea şi soluţia constructivã privind închiderile perimetrale (materiale utilizate pentru tâmplãrie, pereţi exteriori, invelitoare)
c) zona climatica;
d) regimul de înãlţime al clãdirii;
e) numãrul de apartamente;
f) suprafata desfasurata;
g) modul de furnizare a agentului termic (sisteme centralizate ale unitãţilor administrativ - teritoriale, centrala termica de imobil, centrala termica de scara, etc.)
h) modul de înregistrare (contorizat/pausal) şi consumul de energie termica din ultimul an calendaristic pentru încãlzire şi prepararea apei calde menajere;
i) existenta unor factori cu efecte agravante asupra igienei şi sãnãtãţii oamenilor (igrasie, mucegai etc.).

Raspundem pentru realitatea şi exactitatea datelor înscrise.
Data întocmirii: ...............................

Preşedintele, Administrator,

.................. ...................



ANEXA 2b)


la normele metodologice
-----------------------

ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI
Localitatea ........... Judeţul (sector)........
Str.: ........ nr. ....... bloc ........
Cod poştal ....... Cod fiscal: ............

Nr. ....... din .............


LISTA PROPRIETARILOR
ŞI DESTINAŢIA SPAŢIILOR DIN CLĂDIREA DE LOCUIT
MULTIETAJATA
notificatã pentru lucrãri de reabilitare termica

A. SPAŢII CU DESTINAŢIA DE LOCUINŢE:


┌───┬──────┬──────────────────────────┬──────────────────┬──────┬───────┬──────┐
│Nr.│Nr. │ Regimul juridic al │Act de proprietate│Supra-│Cota- │Semna-│
│crt│apar- │ proprietãţii: │ *) │fata │parte │tura │
│ │tament├────────┬────────┬────────┼───┬──────┬───────┤utila │indivi-│propri│
│ │ │Proprie-│În pro- │În pro- │Tip│Emi- │Nr. şi │în pro│za din │etar │
│ │ │tate │prieta- │prieta- │ │tent │data │prieta│proprie│ │
│ │ │privatã │tea sau │tea sau │ │ │intabu-│te │tatea │ │
│ │ │a per- │în ad- │în ad- │ │ │larii │indivi│comuna │ │
│ │ │soanelor│ministra│ministra│ │ │în car-│duala │ │ │
│ │ │fizice │rea │rea │ │ │tea │ │ │ │
│ │ │ │institu-│agenţi- │ │ │funcia-│ -mp- │ -%- │ │
│ │ │ │tiilor │lor │ │ │ra │ │ │ │
│ │ │ │publice │econo- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │mici │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├────────┼────────┼────────┤ │ │ │ │ │ │
│ │ │Nume şi │Denumire│Denumire│ │ │ │ │ │ │
│ │ │prenume │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼────────┼────────┼────────┼───┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├───┼──────┼────────┼────────┼────────┼───┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼────────┼────────┼────────┼───┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┴──────┴────────┴────────┴────────┴───┴──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ TOTAL (A): │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────┴───────┴──────┘

B. SPAŢII CU ALTA DESTINAŢIE:
┌───┬──────┬──────────────────────────┬──────────────────┬──────┬───────┬──────┐
│Nr.│Nr. │ Regimul juridic al │Act de proprietate│Supra-│Cota- │Semna-│
│crt│spaţiu│ proprietãţii: │ *) │fata │parte │tura │
│ │cu al-├────────┬────────┬────────┼───┬──────┬───────┤utila │indivi-│propri│
│ │ta │Proprie-│În pro- │În pro- │Tip│Emi- │Nr. şi │în pro│za din │etar │
│ │desti-│tate │prieta- │prieta- │ │tent │data │prieta│proprie│ │
│ │natie │privatã │tea sau │tea sau │ │ │intabu-│te │tatea │ │
│ │ │a per- │în ad- │în ad- │ │ │larii │indivi│comuna │ │
│ │ │soanelor│ministra│ministra│ │ │în car-│duala │ │ │
│ │ │fizice │rea │rea │ │ │tea │ │ │ │
│ │ │ │institu-│agenţi- │ │ │funcia-│ -mp- │ -%- │ │
│ │ │ │tiilor │lor │ │ │ra │ │ │ │
│ │ │ │publice │econo- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │mici │ │ │ │ │ │ │
│ │ ├────────┼────────┼────────┤ │ │ │ │ │ │
│ │ │Nume şi │Denumire│Denumire│ │ │ │ │ │ │
│ │ │prenume │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼────────┼────────┼────────┼───┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├───┼──────┼────────┼────────┼────────┼───┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼────────┼────────┼────────┼───┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┴──────┴────────┴────────┴────────┴───┴──────┼───────┼──────┼───────┼──────┤
│ TOTAL (B): │ │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────┴───────┴──────┴───────┴──────┘


┌──────────────────────────────────────┬────────────┬─────────────┬────────────┐
│ │Nr. locuinţe│ Suprafata │ Cota-parte │
│ RECAPITULATIE │────────────│ utila în │ din │
│ │Nr. spaţii │ proprietate │proprietatea│
│ │ │ individualã │ comuna │
│ │ │ -mp- │ -%- │
├──────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│A. LOCUINŢE - TOTAL, din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│A.1. Proprietate privatã persoane │ │ │ │
│ fizice │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│A.2. În proprietatea sau în │ │ │ │
│ administrarea instituţiilor │ │ │ │
│ publice │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│A.3. În proprietatea sau în │ │ │ │
│ administrarea agenţilor economici│ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│B. SPAŢII CU ALTA DESTINAŢIE - │ │ │ │
│ TOTAL, din care: │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│B.1. Proprietate privatã persoane │ │ │ │
│ fizice │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│B.2. În proprietatea sau în │ │ │ │
│ administrarea instituţiilor │ │ │ │
│ publice │ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│B.3. În proprietatea sau în │ │ │ │
│ administrarea agenţilor economici│ │ │ │
├──────────────────────────────────────┼────────────┼─────────────┼────────────┤
│ TOTAL (A+B): │ X │ │ 100,00 │
└──────────────────────────────────────┴────────────┴─────────────┴────────────┘
Raspundem pentru realitatea şi exactitatea datelor înscrise (situaţia
întocmitã la data de ................)

Preşedinte Administrator

................ .................


*) Se anexeazã în copie.




ANEXA 3a)


la normele metodologice
-----------------------

JUDEŢUL .......... / MUNICIPIUL BUCUREŞTI
CONSILIUL LOCAL .....................

Nr. ..... din ..............


LISTA DE PRIORITATI
PE ETAPE DE INTERVENŢIE PENTRU FINANŢAREA
CHELTUIELILOR PRIVIND REABILITAREA TERMICA A
CLĂDIRILOR DE LOCUIT MULTIETAJATE
ŞI ESTIMAREA CHELTUIELILOR ŞI A SUBVENTIEI DE LA
BUGETUL DE STAT

pentru anul .............



┌───┬──────┬─────┬────┬─────┬────┬─────┬────┬───────────────────────────┬──────┐
│Nr.│Adresa│Anul │Re- │Numãr│Su- │Cota │Va- │ din care: │Total │
│crt│imobil│con- │gim │apar-│pra-│parte│loa-├──────────┬────────────────┤fonduri
│ │*1) │stru-│de │tamen│fata│indi-│re │Subvenţii │Cheltuieli de │ de la│
│ │ │irii │inal│te │con-│vi- │to- │ de la │ execuţie │bugetul
│ │ │ │time│ │stru│za*2)│tala│bugetul de├─────┬────┬─────┤ de │
│ │ │ │S+P+│ │ita │din │(în-│stat pen- │Fond │Cre-│Sub- │stat*4│
│ │ │ │...E│ │des-│pro- │cl. │tru*3) │ de │dite│ven- │ │
│ │ │ │ │ │fa- │pri- │TVA)├─────┬────┤repa-│ │tii │ │
│ │ │ │ │ │su- │e- │ │ E │ P │ratii│ │de la│ │
│ │ │ │ │ │rata│tatea│ │ │ │ │ │buge-│ │
│ │ │ │ │ │-mp-│comu-│mii │-mii │-mii│-mii │-mii│tul │ │
│ │ │ │ │ │ │na │lei │ lei-│lei-│lei- │lei-│de │ │
│ │ │ │ │ │ │ -%- │ │ │ │ │ │stat │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │(S)*3│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │-mii │-mii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │lei- │ lei- │
├───┼──────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │13= │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │8+9+12│
├───┼──────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ n │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┴──────┴─────┴────┴─────┴────┴─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────────┴────┴─────┴────┴─────┴────┴─────┴──────┘
Raspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi
exactitatea datelor înscrise.


Primar

..............

Direcţia tehnica-investiţii Direcţia economicã - buget-finanţe
Director Director

...................... ......................



*1) Clãdiri de locuit multietajate care se încadreazã în prevederile
art. 1 din Ordonanta, listate în ordinea de prioritate stabilitã pe
criterii tehnice.
*2) Cota - parte din proprietatea comuna a imobilului care revine
locuinţelor proprietate privatã a persoanelor fizice;
*3) E-expertiza energetica; P- proiectare; S- subventie privind
executarea lucrãrilor pentru reabilitarea termica a clãdirilor de
locuit multietajate, aferentã locuinţelor proprietate a persoanelor
fizice.
*4) Finanţarea se asigura conform art. 7 şi art. 8, lit a) din Ordonanta.




ANEXA 3b


la normele metodologice
-----------------------

CONSILIUL JUDEŢEAN .........../
CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTII

Nr. ........ din ...............


CENTRALIZATORUL LISTELOR DE PRIORITATI
PE ETAPE DE INTERVENŢIE PENTRU FINANŢAREA
CHELTUIELILOR PRIVIND REABILITAREA TERMICA A
CLĂDIRILOR DE LOCUIT MULTIETAJATE ŞI ESTIMAREA
CHELTUIELILOR ŞI A SUBVENTIEI DE LA BUGETUL DE
STAT

pentru anul .............



┌───┬──────┬─────┬──────┬───────────┬───────┬───────────────────────────┬──────┐
│Nr.│Consi-│Numãr│Numãr │Suprafata │Valoare│ din care: │Total │
│crt│liul │cla- │apar- │construitã │totalã ├──────────┬────────────────┤fonduri
│ │local │diri │tamen-│desfasurata│(incl. │Subvenţii │Cheltuieli de │ de la│
│ │ │ │te │ │TVA) │ de la │ execuţie │bugetul
│ │ │ │ │ -mp- │ │bugetul de├─────┬────┬─────┤ de │
│ │ │ │ │ │ │stat pen- │Fond │Cre-│Sub- │stat*2│
│ │ │ │ │ │ │tru*1) │ de │dite│ven- │ │
│ │ │ │ │ │ ├─────┬────┤repa-│ │tii │ │
│ │ │ │ │ │ │ E │ P │ratii│ │de la│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │buge-│ │
│ │ │ │ │ │-mii │-mii │-mii│-mii │-mii│tul │ │
│ │ │ │ │ │ lei- │ lei-│lei-│lei- │lei-│de │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │stat │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │(S)*1│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │-mii │-mii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │lei- │ lei- │
├───┼──────┼─────┼──────┼───────────┼───────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │11= │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │6+7+10│
├───┼──────┼─────┼──────┼───────────┼───────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼──────┼───────────┼───────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼──────┼───────────┼───────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼──────┼───────────┼───────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ n │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┴──────┴─────┴──────┴───────────┼───────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼──────┤
│ TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │
└───────────────────────────────────┴───────┴─────┴────┴─────┴────┴─────┴──────┘
Raspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi
exactitatea datelor înscrise.


Preşedinte / Primar general,

.................

Direcţia tehnica - investiţii Direcţia economicã - buget-finanţe
Director, Director,

................... ..................


*1) E-expertiza energetica; P- proiectare; S- subventie privind executarea
lucrãrilor pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit
multietajate, aferentã locuinţelor proprietate a persoanelor fizice.
*2) Finanţarea se asigura conform art. 7 şi art. 8, lit. a) din Ordonanta.


ANEXA 4
-------
la normele metodologice
-----------------------

Nr. şi data înregistrãrii la
Consiliul Local ......................


CONVENŢIE
- conţinut-cadru -

În scopul contractãrii serviciilor de expertizare energetica, proiectare şi execuţie a lucrãrilor de reabilitare termica se constituie asociaţia între:
- Autoritatea contractantã, reprezentatã prin ...................., primarul municipiului/oraşului ................................, respectiv primarul sectorului ............... al municipiului Bucureşti, ca autoritate executivã a administraţiei publice locale,
- Asociaţia de proprietari, legal constituitã ca persoana juridicã, reprezentatã prin ..................................., preşedintele asociaţiei,
- şi, dupã caz, proprietarii persoane fizice şi juridice care, potrivit ordonanţei de urgenta*), finanţeazã din surse proprii acţiunile pentru reabilitarea termica a clãdirilor de locuit multietajate
şi se încheie prezenta convenţie civilã.
1. Prin convenţia civilã de constituire a asociaţiei contractante se stabilesc, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor ordonanţei de urgenta şi ale celorlalte acte normative în domeniu:
a) proprietarii, destinaţia spaţiilor din clãdire şi cotele-pãrţi indivize din proprietatea comuna care revine fiecãrei proprietãţi individuale, conform actelor de proprietate intabulate în cartea funciarã;
b) sursele de finanţare asigurate în condiţiile ordonanţei de urgenta;
c) obligaţiile în sarcina fiecãrei pãrţi, conform ordonanţei de urgenta şi celorlalte acte normative în vigoare, privind:
(i) atribuirea prin procedura de achiziţie publica a contractelor de prestãri de servicii/de executãri de lucrãri de reabilitare termica;
(ii) aprobarea deciziei de intervenţie prin hotãrâre a asociaţiei de proprietari, adoptatã în condiţiile legii, pentru expertizarea energetica, proiectarea şi executarea lucrãrilor de reabilitare termica;
(iii) derularea contractelor, recepţia, repartizarea cheltuielilor efectuate (pe surse de finanţare şi pe proprietari), decontarea cheltuielilor efectuate.
2. Autoritatea contractantã reprezintã pãrţile asociaţiei, în calitate de achizitor unic, în raporturile cu persoana juridicã care presteazã serviciile pentru expertizarea energetica/proiectarea lucrãrilor de reabilitare termica sau care executa lucrãrile de reabilitare termica.
3. Fiecare parte semnatara a convenţiei rãspunde, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea obligaţiilor, conform actelor normative în vigoare şi convenţiei încheiate.
4. La convenţie se anexeazã:
a) Pentru expertizarea energetica şi proiectarea lucrãrilor de reabilitare termica:
(i) lista proprietarilor şi destinaţia spaţiilor;
(ii) hotãrârea asociaţiei de proprietari pentru contractarea, în condiţiile ordonanţei de urgenta, a expertizei energetice şi proiectãrii lucrãrilor de reabilitare termica;
(iii) certificatul de urbanism pentru proiectarea şi executarea lucrãrilor de reabilitare termica.
b) Pentru executarea lucrãrilor de reabilitare termica:
(i) lista proprietarilor şi destinaţia spaţiilor, actualizate;
(ii) hotãrârea asociaţiei de proprietari pentru contractarea, în condiţiile ordonanţei de urgenta, a executãrii lucrãrilor de reabilitare termica;
(iii) documente din care sa reiasã asigurarea surselor de finanţare, conform art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta;
(iv) autorizaţia de construire pentru executarea lucrãrilor de reabilitare termica.
5. Convenţia pentru constituirea asociaţiei îşi înceteazã valabilitatea o data cu admiterea recepţiei prestãrilor de servicii/admiterea recepţiei lucrãrilor de reabilitare termica.
6. Prezenta convenţie a fost încheiatã astãzi .............., în ........ exemplare, câte un exemplar cu valoare de original pentru fiecare parte semnatara.

Autoritatea contractantã Asociaţia de proprietari Proprietari
Primar, Preşedinte,
................ .................. ..................

--------
*) <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 174/2002 privind instituirea mãsurilor speciale pentru reabilitarea termica a unor clãdiri de locuit multietajate, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 211/2003 .




ANEXA 5a)


la normele metodologice
-----------------------

JUDEŢUL ......................
CONSILIUL LOCAL ..............
Nr. ....... din ..............

Aprobat
-------
Primar,
............

DECONT JUSTIFICATIV
pentru luna ........ anul ....

privind finanţarea cheltuielilor şi subventiei din alocaţii
de la bugetul de stat, conform art. 7 şi art. 8 lit. a)
din ordonanta de urgenta, pentru reabilitarea termica
a clãdirilor de locuit multietajate nominalizate în programe anuale


┌────┬─────┬────┬───────────────────────────────┬─────┬────┬──────────────┬────┐
│Nr. │ │ │Date din contractele încheiate,│ │ │Valoarea ser- │ │
│crt.│ │ │aferente acţiunilor în derulare│ │ │viciilor/lucra│ │
│ │ │ │ │ │ │rilor realiza-│ │
│ │ │ │ │ │ │te │ │
│ │ │ ├────┬────┬──────────┬─────┬────┤ │ ├────┬─────────┤ │
│ │ │ │ │ │ Preţul │ │ │ │ │ │Cumulat │ │
│ │ │ │ │ │contractu-│ │ │ │ │ │de la da-│ │
│ │ │ │ │ │lui │ │ │ │ │ │ta începe│ │
│ │ │ │ │ ├─────┬────┤ │ │ │ │ │rii deru-│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │larii │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │contractu│ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │lui │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────┬────┤ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼────┼────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │
├────┼─────┼────┼────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼────┼────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴─────┴────┴────┴────┴─────┴────┴─────┴────┴─────┴────┴────┴────┼────┼────┤
Raspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, │ E │ │
realitatea şi exactitatea datelor înscrise. ├────┼────┤
│ P │ │
├────┼────┤
TOTAL pe acţiuni:│ S │ │
└────┼────┤
TOTAL│ │
GENERAL └────┘


Direcţia tehnica-investiţii Vizat: Direcţia economicã -
Director, Control financiar preventiv buget-finanţe
Director,

................. ............ .............


NOTA C.T.C.E. PIATRA NEAMT
DESCRIERE COLOANE:
1 - Adresa imobilului
2 - Tip de acţiune*1) E P S
3 - Nr./data contractului înregistrat la consiliul local
4 - Durata contractului - luni -
5 - - mii lei - (inclusiv TVA)
6 - - suma echivalenta în euro - (exclusiv TVA)
7 - Denumirea persoanei fizice/juridice autorizate
8 - Nr. contului deschis la trezorerie al persoanei fizice/juridice
autorizate
9 - Cota-parte*3) de proprietate indivizã -%-
10 - Tipul documentului*2) -RE - DP - SL -
11 - În luna pentru care s-a întocmit decontul justificativ - mii lei -
12 - - mii lei - (inlusiv TVA)
13 - - suma echivalenta în euro - (exclusiv TVA)
14 - Sume solicitate din alocaţii de la bugetul de stat*4) - mii lei -


*1) E - expertiza energetica; P - proiectare; S - subventie privind
executarea lucrãrilor pentru reabilitarea termica a clãdirilor de
locuit multietajate, aferentã locuinţelor proprietate a persoanelor
fizice.
*2) RE - raport expertiza energetica; DP - documentaţie de proiectare;
SL - situaţie de lucrãri executate.
*3) Cota aferentã locuinţelor proprietate privatã a persoanelor fizice.
*4) Conform art. 7 şi art. 8 lit. a) din ordonanta de urgenta.





ANEXA 5b)


la normele metodologice
-----------------------

CONSILIUL JUDEŢEAN ....................
Nr. ....... din .............

Aprobat
-------

Preşedinte /Primar
..................

CENTRALIZATORUL DECONTURILOR JUSTIFICATIVE
pentru luna .........anul.......
privind finanţarea cheltuielilor şi subventiei din alocaţii
de la bugetul de stat, conform art. 7 şi art. 8 lit. a)
din ordonanta, pentru reabilitarea termica a clãdirilor
de locuit multietajate nominalizate în programe anuale


┌────┬─────────────────────────┬────────────┬───────┬────────────────────────┐
│Nr. │ Consiliul local │ Numãr │ Tip │Suma din alocaţii de la │
│crt.├────────┬────────────────┤ clãdiri de │acţiune│ bugetul de stat │
│ │ │ Nr. şi data │ locuit │ *1) ├────────────┬───────────┤
│ │Denumire│ deconturilor │multietajate│ │ Solicitatã│ Aprobatã │
│ │ │ justificative │ │ │de Consiliul│ de │
│ │ │înregistrate la │ │ │ local │ Consiliul │
│ │ │ consiliul │ │ │ - mii lei -│ judeţean/ │
│ │ │ judeţean/CGMB │ │ │ │ CGMB │
│ │ │ │ │ │ │- mii lei -│
├────┼────────┼────────────────┼────────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼────────┼────────────────┼────────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 1 │ │ │ │ E │ │ │
│ │ │ │ ├───────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ P │ │ │
│ │ │ │ ├───────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ S │ │ │
└────┴────────┴────────────────┴────────────┴───────┴────────────┴───────────┘
┌────┬────────┬────────────────┬────────────┬───────┬────────────┬───────────┐
│ n │ │ │ │ E │ │ │
│ │ │ │ ├───────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ P │ │ │
│ │ │ │ ├───────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ S │ │ │
└────┴────────┴────────────────┴────────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ E │ │ │
├───────┼────────────┼───────────┤
│ P │ │ │
├───────┼────────────┼───────────┤
TOTAL pe acţiuni: │ S │ │ │
└───────┴────────────┼───────────┤
TOTAL GENERAL │ │
└───────────┘

Raspundem pentru legalitatea, necesitatea, oportunitatea, realitatea şi
exactitatea datelor înscrise


*1) E-expertiza energetica; P- proiectare ; S- subventie privind
executarea lucrãrilor pentru reabilitarea termica a clãdirilor de
locuit multietajate, aferentã locuinţelor proprietate a persoanelor
fizice.

Direcţia tehnica-investiţii Direcţia economicã - buget-finanţe

Vizat:
Director Control financiar preventiv Director
............. .................. ............




ANEXA 6


la normele metodologice
-----------------------

MINISTERUL TRANSPORTURILOR,
CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI

Aprobat
-------
Ministru,
..........

NOTA DE FUNDAMENTARE
pentru luna .........anul.......
privind
deschiderea de credite bugetare pentru finanţarea cheltuielilor
şi subventiei din alocaţii de la bugetul de stat, conform
art. 7 şi art 8 lit. a) din ordonanta, pentru reabilitarea
termica a clãdirilor de locuit multietajate nominalizate în programe
anuale



┌────┬─────────────────────────┬────────────┬───────┬────────────────────────┐
│Nr. │Consiliul judeţean/CGMB │ Numãr │ Tip │Suma din alocaţii de la │
│crt.├────────┬────────────────┤ clãdiri │acţiune│ bugetul de stat │
│ │ │ Nr. şi data │ │ *1) ├────────────┬───────────┤
│ │Denumire│centralizatorului │ │ Solicitatã│ Aprobatã │
│ │ │ deconturilor │ │ │de Consiliul│ │
│ │ │ justificative │ │ │ judeţean │ │
│ │ │ înregistrat │ │ │ /CGMB │ │
│ │ │ la MTCT │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │- mii lei - │- mii lei -│
├────┼────────┼────────────────┼────────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├────┼────────┼────────────────┼────────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ 1 │ │ │ │ E │ │ │
│ │ │ │ ├───────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ P │ │ │
│ │ │ │ ├───────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ S │ │ │
└────┴────────┴────────────────┴────────────┴───────┴────────────┴───────────┘
┌────┬────────┬────────────────┬────────────┬───────┬────────────┬───────────┐
│ n │ │ │ │ E │ │ │
│ │ │ │ ├───────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ P │ │ │
│ │ │ │ ├───────┼────────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ S │ │ │
└────┴────────┴────────────────┴────────────┼───────┼────────────┼───────────┤
│ E │ │ │
├───────┼────────────┼───────────┤
│ P │ │ │
├───────┼────────────┼───────────┤
TOTAL pe acţiuni: │ S │ │ │
└───────┴────────────┼───────────┤
TOTAL GENERAL │ │
└───────────┘


*1) E-expertiza energetica; P- proiectare ; S- subventie privind
executarea lucrãrilor pentru reabilitarea termica a clãdirilor de
locuit multietajate, aferentã locuinţelor proprietate a persoanelor
fizice.

Secretar de stat,
....................


Direcţia generalã pentru Direcţia generalã economicã
construcţii locuinţe şi relaţii bugetare
Director general, Director general,

................ ................

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016