Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.048 din 28 august 2007  pentru aprobarea Normelor de analiza a retelei de transport de interes national si european    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.048 din 28 august 2007 pentru aprobarea Normelor de analiza a retelei de transport de interes national si european

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 642 din 20 septembrie 2007
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 9 alin. (2) din Legea nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Normele de analizã a reţelei de transport de interes naţional şi european, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Ministerul Transporturilor monitorizeazã modul de realizare a acţiunilor şi mãsurilor în vederea finalizãrii investiţiilor proiectelor prioritare cuprinse în anexa nr. 3 la <>Legea nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea şi modernizarea reţelei de transport de interes naţional şi european, republicatã, conform calendarului propus, în baza normelor de analizã prevãzute la art. 1.
ART. 3
Normele de analizã prevãzute la art. 1 pot fi modificate şi completate prin ordin al ministrului transporturilor.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
Ludovic Orban

Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely

Departamentul pentru
Afaceri Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea,
subsecretar de stat

Ministrul economiei
şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 28 august 2007.
Nr. 1.048.

ANEXĂ

NORME
de analizã a reţelei de transport
de interes naţional şi european

ART. 1
Prevederile prezentelor norme se aplicã atât pentru analiza reţelei de transport de interes naţional şi european în ansamblul ei, cât şi a proiectelor prioritare care o compun.
ART. 2
Reţeaua de transport de interes naţional şi european în ansamblul sãu are urmãtoarele elemente componente:
a) infrastructura de transport compusã din reţele de cãi rutiere, reţele de cãi feroviare, reţele de cãi navigabile interioare, noduri/puncte de distribuţie compuse din porturi pe cãi navigabile interioare, porturi maritime, aeroporturi, terminale de transport combinat;
b) infrastructura de management şi de informare asupra traficului, compusã din instalaţii tehnice, sisteme de informaţii, sisteme de comunicaţii;
c) infrastructura de determinare a poziţiei transportului şi de navigaţie.
ART. 3
Finanţarea realizãrii reţelei de transport de interes naţional şi european se va asigura din fonduri publice, aşa cum sunt definite în <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare, şi din alte surse legal constituite şi presupune:
a) stabilirea necesarului de documentaţii tehnico-economice pentru realizarea proiectelor prioritare;
b) elaborarea documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele cuprinse în cadrul proiectelor prioritare ale reţelei de transport de interes naţional şi european, care nu au aceste documentaţii;
c) avizarea documentaţiilor tehnico-economice pentru obiectivele cuprinse în cadrul proiectelor prioritare ale reţelei de transport de interes naţional şi european de cãtre Comitetul tehnico-economic/Consiliul interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe şi aprobarea acestora de cãtre ordonatorul principal de credite şi/sau de cãtre Guvern, conform nivelului de competenţã prevãzut în <>Legea nr. 500/2002 , cu modificãrile ulterioare, cu modificarea limitelor valorice ulterioare privind competenţele de aprobare a documentaţiilor tehnico-economice ale obiectivelor de investiţii noi.
ART. 4
Analiza reţelei de transport de interes naţional şi european, respectiv a proiectelor prioritare care o compun se realizeazã prin:
a) identificarea obiectivelor aferente proiectelor prioritare din cadrul reţelei de transport de interes naţional şi european, astfel cum sunt prevãzute în anexa nr. 3 la <>Legea nr. 203/2003 , republicatã, pe fiecare element de reţea;
b) stabilirea termenului de finalizare şi a calendarului etapizat în vederea finalizãrii proiectelor prioritare din cadrul reţelei de transport de interes naţional şi european;
c) identificarea stadiului de realizare a proiectelor prioritare privind promovarea documentaţiilor tehnico-economice şi realizarea obiectivelor.
ART. 5
În analiza realizãrii proiectelor prioritare corespunzãtoare reţelei de transport de interes naţional şi european se va ţine cont de:
a) asigurarea îmbunãtãţirii continue a libertãţii de mişcare a persoanelor şi mãrfurilor pe întreg teritoriul României, în cele mai bune condiţii sociale, de mediu şi de siguranţã posibile;
b) asigurarea accesului nediscriminatoriu al utilizatorilor la infrastructurile de transport, în condiţii economice acceptabile, de calitate şi de siguranţã;
c) asigurarea legãrii regiunilor izolate şi periferice cu regiunile centrale, precum şi a legãturii fãrã strangulãri între marile centre urbane şi restul ţãrii;
d) asigurarea dezvoltãrii echilibrate şi utilizarea tuturor modurilor de transport, ţinându-se cont de avantajele lor comparative;
e) utilizarea optimã a capacitãţilor de infrastructurã de transport existente;
f) asigurarea interoperabilitãţii în cadrul modurilor de transport şi încurajarea intermodalitãţii;
g) viabilitatea economicã;
h) interconectarea la reţeaua transeuropeanã de transport şi la reţelele ţãrilor vecine, precum şi interoperabilitatea şi accesul la aceste reţele;
i) proiectarea şi dimensionarea reţelei de transport de interes naţional şi european, astfel încât sã asigure efectuarea transporturilor necesare realizãrii nevoilor de apãrare a ţãrii, pe timp de pace, în situaţii de crizã şi pe timp de rãzboi.
ART. 6
Fiecare proiect prioritar va fi detaliat conform unei fişe de proiect al cãrei model este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele norme de analizã.
ART. 7
Analiza reţelei de transport de interes naţional şi european, respectiv a proiectelor prioritare care o compun va conduce la:
a) prioritizarea proiectelor prioritare şi stabilirea unui calendar de finalizare a proiectelor prioritare din cadrul reţelei;
b) elaborarea şi monitorizarea Planului de mãsuri pentru începerea sau finalizarea proiectelor prioritare, în conformitate cu termenele asumate în calendar, şi stabilirea mãsurilor pentru eliminarea deficienţelor;
c) identificarea şi asigurarea resurselor financiare pentru finalizarea la termenele stabilite a obiectivelor aferente proiectelor prioritare;
d) monitorizarea obiectivelor finalizate privind respectarea parametrilor proiectaţi.

ANEXĂ
la norme
--------

FIŞA PROIECTULUI

1. Descrierea proiectului prioritar:
1.1. obiectivele proiectului prioritar;
1.2. descrierea obiectivelor;
1.3. cost estimat iniţial: ..... mii lei, în preţuri la data de ..... (lunã/an - data aprobãrii documentaţiei tehnico-economice - studiu de fezabilitate).
1.4. principalele beneficii aşteptate de la proiectul prioritar:
- asigurarea utilizãrii optime a capacitãţilor de infrastructurã de transport existente;
- acoperirea integralã a teritoriului României;
- posibilitatea conectãrii la reţeaua transeuropeanã de transport;
- asigurarea interoperabilitãţii în cadrul modurilor de transport.
1.5. rezultate planificate:
1.5.1. indicatori fizici privind:
- eliminarea strangulãrilor şi a zonelor periculoase;
- finalizarea rutelor principale;
- asigurarea legãturilor dintre diverse localitãţi;
- asigurarea interoperabilitãţii;
- completarea secţiunilor lipsã;
- optimizarea capacitãţii infrastructurii existente;
- îmbunãtãţirea nodurilor reţelelor;
- îmbunãtãţirea platformelor intermodale;
1.5.2. numãr de persoane deservite/suprafaţã acoperitã: se specificã numãrul de populaţie şi/sau aria care va beneficia de investiţie - oraş, judeţ, regiune, întreaga ţarã.
2. Planul de finanţare a proiectului prioritar:
2.1. structura costurilor totale: pe surse de finanţare, categorii de cheltuieli şi metode de contractare;
2.2. plan detaliat de finanţare, incluzând fonduri proprii, fonduri de la buget, fonduri europene, fonduri speciale, fonduri ale administraţiei locale, împrumuturi interne sau externe şi potenţiale contribuţii ale donatorilor;
2.3. alte obligaţii, plãţi sau garanţii, care rezultã din proiectul prioritar;
2.4. costuri recurente anuale generate de proiect.
3. Stadiul actual al proiectului prioritar:
3.1. costul total al proiectului prioritar rezultat din însumarea costurilor totale decontate şi a restului de executat, actualizat pe baza indicilor de preţuri de consum lunari comunicaţi de Institutul Naţional de Statisticã;
3.2. durata aprobatã/durata efectivã de realizare;
3.3. execuţie: procente de execuţie fizicã, procente din valoarea totalã la deschiderea finanţãrii.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016