Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.040 din 19 octombrie 2011  privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.040 din 19 octombrie 2011 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 792 din 8 noiembrie 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. 1
    (1) Ministerul Afacerilor Externe, denumit în continuare M.A.E., este instituţie publicã de specialitate a administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, având sediul în municipiul Bucureşti, aleea Modrogan nr. 14, sectorul 1.
    (2) M.A.E. realizeazã politica externã a statului român, inclusiv prin îndeplinirea sarcinilor din sfera sa de competenţã care revin României în calitate de stat membru al Uniunii Europene şi al NATO, şi participã la promovarea intereselor economice ale României.
    (3) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate, M.A.E. exercitã urmãtoarele funcţii:
    a) strategicã, prin care urmãreşte elaborarea şi aplicarea Programului de guvernare în domeniul sãu de activitate;
    b) de reglementare, prin care asigurã elaborarea cadrului normativ şi de politici publice pentru realizarea obiectivelor din domeniul sãu de activitate;
    c) de reprezentare, prin care asigurã, în numele statului şi al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sãu de activitate;
    d) de autoritate de stat, prin care asigurã urmãrirea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor legale din domeniul sãu de activitate şi a celor privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sa;
    e) de coordonare, prin care asigurã coordonarea la nivel naţional şi local a activitãţii de implementare a obiectivelor de politicã externã;
    f) de administrare, prin care asigurã administrarea patrimoniului sãu, potrivit dispoziţiilor legale.
    ART. 2
    În realizarea politicii externe a României, M.A.E. are urmãtoarele atribuţii principale:
    1. apãrã şi promoveazã pe plan extern interesele naţionale ale României;
    2. iniţiazã şi sprijinã activitãţi internaţionale menite sã ducã la dezvoltarea de relaţii paşnice şi de cooperare cu toate statele, întemeiate pe principiile fundamentale şi pe normele în vigoare ale dreptului internaţional; promoveazã în plan internaţional valorile democraţiei, statului de drept, respectarea drepturilor omului şi libertãţilor fundamentale, colaborarea paşnicã şi solidaritatea umanã;
    3. contribuie la promovarea intereselor naţionale ale României în organizaţii şi alte structuri internaţionale;
    4. participã la coordonarea sistemului naţional de gestionare a afacerilor europene;
    5. coordoneazã, în limita competenţelor specifice, împreunã cu Ministerul Afacerilor Europene, procesul de formulare a poziţiilor naţionale care sunt promovate în cadrul structurilor Uniunii Europene;
    6. examineazã şi avizeazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Europene, poziţiile care vor fi exprimate de România în cadrul formaţiunilor Consiliului Uniunii Europene;
    7. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Europene, elaborarea documentelor necesare participãrii la reuniunile Consiliului European;
    8. monitorizeazã şi avizeazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Europene, participarea instituţiilor la procesul de elaborare şi formulare a poziţiilor României, în funcţie de domeniul specific, precum şi participarea reprezentanţilor acestora la negocierile desfãşurate în cadrul Consiliului Uniunii Europene şi al Comisiei Europene;
    9. asigurã, pe bazã de mandat aprobat în condiţiile legii, reprezentarea României la Consiliul de Afaceri Generale. Dacã agenda Consiliului de Afaceri Generale este alcãtuitã din teme aflate în competenţa Ministerului Afacerilor Europene, acesta asigurã reprezentarea;
    10. coprezideazã împreunã cu Ministerul Afacerilor Europene, potrivit legii, reuniunile Comitetului de Coordonare a Afacerilor Europene în cadrul cãrora se dezbat probleme cu implicaţii în planul relaţiilor externe;
    11. urmãreşte asigurarea compatibilitãţii acţiunilor autoritãţilor române cu obiectivele politicii externe a României, respectiv cu obiectivele şi deciziile adoptate în cadrul acţiunii externe a Uniunii Europene şi cu atribuţiile derivate din Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeanã;
    12. monitorizeazã evoluţia în Parlamentul European a dosarelor europene cu implicaţii în planul politicii externe şi de securitate comunã şi a procesului decizional de la nivelul Parlamentului European în general, cu implicaţii în planul politicii externe;
    13. informeazã membrii români în Parlamentul European cu privire la elementele de poziţie adoptate de România în domeniul politicii externe şi de securitate comune, precum şi în alte domenii cu implicaţii în planul politicii externe;
    14. participã la urmãrirea respectãrii obligaţiilor României în calitate de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv a prevederilor Actului de aderare a României la Uniunea Europeanã cu implicaţii în planul relaţiilor externe, precum şi la asigurarea respectãrii acquis-ului european în cadrul tuturor acordurilor internaţionale încheiate de România;
    15. este consultat în mod obligatoriu cu privire la orice aspecte cu implicaţii pentru politica externã a României şi pentru acţiunea externã a Uniunii Europene;
    16. participã la realizarea şi implementarea politicii externe şi de securitate comunã a Uniunii Europene şi asigurã reprezentarea României la Consiliul Afaceri Externe;
    17. coordoneazã în plan naţional participarea României la politica de securitate şi apãrare comunã, precum şi la misiunile civile şi militare derulate sub egida Uniunii Europene;
    18. este punctul de contact şi coordonator al Strategiei Uniunii Europene pentru Regiunea Dunãrii; prezideazã Grupul interministerial pentru implementarea Strategiei şi asigurã secretariatul Forumului naţional pentru implementarea acesteia;
    19. reprezintã punctul naţional de contact cu Uniunea Europeanã, care gestioneazã informaţii prin intermediul sistemelor informatice şi de comunicaţii conectate la instituţiile europene şi asigurã diseminarea acestora în plan naţional. În vederea asigurãrii condiţiilor tehnice şi de securitate necesare protecţiei informaţiilor clasificate ale Uniunii Europene, coopereazã cu instituţiile naţionale competente, potrivit atribuţiilor acestora;
    20. urmãreşte, analizeazã şi semnaleazã aspecte privind evoluţia relaţiilor internaţionale şi coordoneazã activitãţile de cooperare bilateralã şi multilateralã;
    21. apãrã în strãinãtate drepturile şi interesele statului român, ale cetãţenilor şi ale persoanelor juridice române, în conformitate cu legea românã şi dreptul internaţional aplicabil, precum şi cu practica internaţionalã;
    22. contribuie la întãrirea legãturilor cu românii din afara frontierelor României şi pentru pãstrarea, dezvoltarea şi exprimarea liberã a identitãţii lor etnice, culturale, lingvistice şi religioase;
    23. iniţiazã sau participã la negocierea şi la încheierea tuturor documentelor internaţionale care conţin prevederi referitoare la acordarea de fonduri financiare nerambursabile de la bugetul de stat cãtre state terţe în curs de dezvoltare, care intrã în categoria asistenţei oficiale pentru dezvoltare, potrivit legii;
    24. coordoneazã implementarea sancţiunilor internaţionale adoptate prin rezoluţii ale Consiliului de Securitate al Organizaţiei Naţiunilor Unite, decizii şi regulamente sau alte instrumente la nivelul Uniunii Europene, prin acte fãrã caracter obligatoriu, adoptate în cadrul unor organizaţii internaţionale ori de cãtre alte state, precum şi prin decizii unilaterale ale României sau ale altor state şi asigurã informarea organizaţiilor internaţionale relevante cu privire la procesul de implementare;
    25. în conformitate cu legea privind tratatele, iniţiazã şi/sau participã la negocierea tratatelor şi a altor documente de cooperare internaţionalã, inclusiv a tratatelor încheiate la nivelul Uniunii Europene şi a celor privind amendarea tratatelor fundamentale ale Uniunii Europene;
    26. în conformitate cu legea privind tratatele, prezintã Guvernului, singur sau, dupã caz, împreunã cu celelalte ministere, propuneri privind semnarea, ratificarea, aprobarea sau acceptarea tratatelor, aderarea la acestea ori denunţarea lor, renunţarea la acestea sau retragerea, elaboreazã şi efectueazã schimbul instrumentelor de ratificare, depune instrumentele de ratificare, aderare ori de acceptare, notificã aprobarea sau acceptarea tratatelor internaţionale şi denunţarea lor, renunţarea la acestea ori retragerea, elibereazã în condiţiile legii documente certificând deplinele puteri;
    27. în conformitate cu legea privind tratatele, urmãreşte, direct sau în colaborare cu ministerele, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale de specialitate, precum şi cu autoritãţi ale administraţiei publice locale, aplicarea prevederilor tratatelor şi ale altor documente internaţionale la care România este parte şi prezintã propuneri pentru îndeplinirea întocmai şi cu bunã-credinţã a obligaţiilor asumate;
    28. în conformitate cu legea privind tratatele, pãstreazã originalele tratatelor bilaterale la nivel statal şi guvernamental, copiile certificate ale tratatelor multilaterale la care România este parte şi originalele tratatelor al cãror depozitar este România şi îndeplineşte obligaţiile ce decurg din aceastã calitate;
    29. îndeplineşte celelalte atribuţii care îi revin conform Legii nr. 590/2003 privind tratatele;
    30. exercitã, în numele Guvernului României, prerogativele de Agent guvernamental în procedurile în faţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi a Comitetului Miniştrilor al Consiliului Europei, conform legii;
    31. elaboreazã sau, dupã caz, coopereazã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi publice ale administraţiei publice centrale de specialitate la elaborarea proiectelor de acte normative care au legãturã cu relaţiile externe ale României;
    32. colaboreazã la elaborarea politicii României în domeniul relaţiilor economice internaţionale şi contribuie la stabilirea şi încheierea de parteneriate strategice în domenii-cheie, în concordanţã cu prioritãţile şi interesele naţionale ale României;
    33. coordoneazã, planificã şi operaţionalizeazã politica naţionalã în domeniul cooperãrii internaţionale pentru dezvoltare, conform legii;
    34. coordoneazã, conform strategiei naţionale privind capacitãţile civile, activitãţile de planificare, pregãtire de personal şi participare la misiuni internaţionale civile;
    35. asigurã asistenţã permanentã şi coordonare în domeniul relaţiilor internaţionale tuturor ministerelor, inclusiv prin intermediul consilierilor diplomatici, care îşi desfãşoarã activitatea pe lângã membrii Guvernului;
    36. formuleazã norme şi asigurã sprijin instituţiilor centrale de stat în materie de protocol şi curtoazie internaţionalã. În acest scop, atribuţiile ce revin Protocolului Naţional, conform legii române şi uzanţelor internaţionale, sunt îndeplinite de Direcţia protocol din cadrul M.A.E.;
    37. coordoneazã, conform legii, prin Departamentul pentru controlul exporturilor - ANCEX, sistemul naţional de control al exporturilor, importurilor şi altor operaţiuni cu produse militare, sistemul naţional de control al operaţiunilor cu produse cu dublã utilizare; supravegheazã şi coordoneazã activitãţile privind aplicarea prevederilor Convenţiei privind interzicerea dezvoltãrii, producerii, stocãrii şi folosirii armelor chimice şi distrugerea acestora;
    38. editeazã publicaţii de specialitate;
    39. contracteazã, în condiţiile legii, servicii de specialitate, inclusiv servicii de consultanţã pentru realizarea unor activitãţi în vederea îndeplinirii atribuţiilor sale;
    40. pãstreazã sigiliul de stat al României;
    41. supune spre aprobare scrisorile de acreditare şi de rechemare, cererile de agrement şi de exequatur;
    42. asigurã legãtura cu misiunile diplomatice şi cu oficiile consulare din România, în conformitate cu dreptul internaţional şi cu practica internaţionalã;
    43. organizeazã, îndrumã şi controleazã activitatea misiunilor diplomatice şi a oficiilor consulare ale României;
    44. gestioneazã corespondenţa cu misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în strãinãtate şi cu autoritãţile statelor de reşedinţã; corespondenţa pe problematici sectoriale cu misiunile diplomatice se poate realiza şi direct de cãtre autoritãţile naţionale competente din administraţia publicã, cu informarea concomitentã a M.A.E.;
    45. avizeazã, din punctul de vedere al oportunitãţii, deplasãrile în strãinãtate, în interes de serviciu, de cãtre demnitarii şi asimilaţii acestora din administraţia publicã, precum şi mandatele acestora şi este informat în legãturã cu rezultatele principale ale acestor vizite, pentru a putea urmãri într-o manierã sistematicã şi coerentã obiectivele de politicã externã ale României;
    46. orice alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative pentru domeniul sãu de activitate.
    ART. 3
    (1) M.A.E. contribuie la promovarea imaginii României în lume.
    (2) M.A.E. organizeazã pe plan intern şi internaţional şi finanţeazã acţiuni de comunicare publicã, de diplomaţie publicã şi de diplomaţie culturalã, în conformitate cu prioritãţile M.A.E. şi cu obiectivele de politicã externã ale României, cum ar fi, dar fãrã a se limita la: congrese, conferinţe, forumuri sau reuniuni internaţionale, campanii şi evenimente de comunicare pe plan intern, campanii şi evenimente de promovare a imaginii ţãrii noastre pe plan extern, campanii şi evenimente de promovare culturalã; aniversarea unor evenimente la nivel naţional, european sau mondial, acţiuni de comunicare asupra unor teme de interes european, participarea la festivaluri internaţionale ori evenimente organizate cu prilejul deţinerii preşedinţiei Consiliului Uniunii Europene, vizitelor bilaterale sau reuniunilor multilaterale, evenimente destinate promovãrii comunitãţilor româneşti din strãinãtate, reuniunea anualã a diplomaţiei române.
    (3) Acţiunile de comunicare, diplomaţie publicã şi culturalã prevãzute la alin. (2) se finanţeazã în limita fondurilor aprobate M.A.E. prin legile bugetare anuale.
    (4) În vederea realizãrii acţiunilor de comunicare, diplomaţie publicã şi culturalã prevãzute la alin. (2) pot fi finanţate urmãtoarele categorii de cheltuieli:
    a) cheltuieli de protocol, potrivit legislaţiei în vigoare în materie;
    b) achiziţii publice de produse, servicii sau lucrãri necesare realizãrii acţiunilor de comunicare, diplomaţie publicã şi culturalã prevãzute la alin. (2), efectuate în condiţiile legii;
    c) încheierea de convenţii civile de prestãri de servicii cu participanţii la acţiunile de comunicare, diplomaţie publicã şi culturalã prevãzute la alin. (2), prin care sã fie suportate cheltuielile de cazare, transport intern şi/sau internaţional, masã şi onorariu, dupã caz;
    d) taxe de participare, afiliere sau alte contribuţii aferente acţiunilor de comunicare, diplomaţie publicã şi culturalã prevãzute la alin. (2).
    ART. 4
    (1) M.A.E. avizeazã, în mod obligatoriu, acţiunile pe care le iniţiazã celelalte ministere si autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale în probleme care ţin de activitatea lor specificã, dar care au legãturã cu relaţiile internaţionale ale României, înainte de încheierea documentelor aferente sau desfãşurarea acestor acţiuni, şi este informat asupra rezultatelor respectivelor acţiuni.
    (2) M.A.E. avizeazã în prealabil, în mod obligatoriu, în conformitate cu legea privind tratatele, proiectele de tratate şi alte înţelegeri internaţionale pe care le încheie ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale, precum şi proiectele de documente de cooperare internaţionalã pe care le încheie autoritãţile administraţiei publice locale cu autoritãţi similare din alte state.
    (3) M.A.E., în coordonare cu Ministerul Afacerilor Europene, avizeazã acţiunile şi poziţiile promovate în cadrul activitãţilor Uniunii Europene de cãtre celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, pe domeniile lor de competenţã. Ministerele şi celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale au obligaţia de a informa M.A.E. şi Ministerul Afacerilor Europene despre rezultatele participãrii reprezentanţilor români la activitãţile Uniunii Europene.
    ART. 5
    (1) Ministrul afacerilor externe conduce întreaga activitate a M.A.E. şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
    (2) Ministrul afacerilor externe poate delega atribuţiile prevãzute la alin. (1) secretarilor de stat, secretarului general, secretarului general adjunct sau altor persoane cu funcţii de conducere din M.A.E., în raport cu obiectul delegãrii, în condiţiile legii.
    (3) Ministrul afacerilor externe îndeplineşte, în domeniul de activitate al M.A.E., atribuţiile generale prevãzute de lege.
    (4) Ministrul afacerilor externe rãspunde de întreaga activitate a M.A.E. în faţa Guvernului, precum şi, în calitate de membru al Guvernului, în faţa Parlamentului.
    (5) Ministrul afacerilor externe are calitatea de ordonator principal de credite.
    (6) Ministrul afacerilor externe poate delega calitatea de ordonator principal de credite secretarilor de stat, secretarului general, secretarului general adjunct sau altor persoane împuternicite în acest scop. Prin ordin al ministrului afacerilor externe se vor preciza limitele şi condiţiile delegãrii.
    ART. 6
    (1) Ministrul afacerilor externe este ajutat în activitatea sa de 3 secretari de stat.
    (2) Atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe.
    ART. 7
    (1) În cadrul M.A.E. funcţioneazã Agentul guvernamental pentru Curtea Europeanã a Drepturilor Omului, cu rang de subsecretar de stat, subordonat ministrului afacerilor externe, şi o direcţie pentru activitatea Agentului guvernamental.
    (2) Atribuţiile Agentului guvernamental se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe.
    ART. 8
    (1) În M.A.E. îşi desfãşoarã activitatea un secretar general şi un secretar general adjunct, numiţi potrivit legii.
    (2) Secretarul general exercitã atribuţiile stabilite de lege şi poate îndeplini şi alte însãrcinãri încredinţate de ministru.
    ART. 9
    (1) În cadrul M.A.E. funcţioneazã Inspecţia generalã a afacerilor externe, denumitã în continuare Inspecţia generalã, condusã de un inspector general al afacerilor externe, care desfãşoarã o activitate permanentã de prevenire şi, dupã caz, de verificare şi evaluare a modului în care sunt respectate şi aplicate prevederile legale în funcţionarea misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi institutelor culturale ale României în exterior, precum şi a structurilor specifice, departamente, direcţii şi servicii independente din administraţia centralã a M.A.E., ţinând seama de atribuţiile şi sarcinile pe care acestea le au.
    (2) În cadrul Inspecţiei generale pot fi detaşaţi, în condiţiile legii, magistraţi şi personal de specialitate juridicã asimilat magistraţilor, prin transformarea corespunzãtoare a 6 posturi contractuale din M.A.E., cu încadrarea în numãrul total de posturi.
    (3) Pe perioada detaşãrii, magistraţii şi personalul de specialitate juridicã asimilat magistraţilor, detaşaţi în Inspecţia generalã, beneficiazã, potrivit legii, de toate drepturile cuvenite magistraţilor.
    ART. 10
    (1) Structura organizatoricã a M.A.E. este prevãzutã în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului afacerilor externe, se pot înfiinţa sau desfiinţa direcţii, servicii şi birouri, în condiţiile prevãzute de lege.
    (2) Ministrul afacerilor externe poate numi reprezentanţi cu însãrcinãri speciale, cu rang de director general, cu încadrarea în numãrul total de posturi.
    (3) Ministrul afacerilor externe poate înfiinţa şi organiza prin ordin structuri specifice, grupuri de lucru pentru realizarea unor activitãţi sau operaţiuni în domeniile de competenţã ale M.A.E.
    (4) Prin ordin al ministrului afacerilor externe se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al M.A.E., în condiţiile legii.
    (5) Numãrul maxim de posturi în M.A.E. este de 2.059, exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului, din care 742 în centrala M.A.E., exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului.
    (6) Numãrul maxim de posturi prevãzut pentru serviciul exterior al M.A.E. este de 1.317.
    ART. 11
    (1) În coordonarea ministrului afacerilor externe funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul M.A.E.
    (2) Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale Colegiului M.A.E. se aprobã prin ordin al ministrului afacerilor externe.
    (3) Colegiul M.A.E. se întruneşte, de regulã, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la cererea şi sub preşedinţia ministrului afacerilor externe, pentru dezbaterea unor probleme importante privind activitatea M.A.E.
    ART. 12
    (1) M.A.E. este încadrat cu personal diplomatic şi consular, cu personal pe funcţii de execuţie specifice M.A.E., cu înalţi funcţionari publici, precum şi cu personal contractual.
    (2) Înfiinţarea, desfiinţarea şi schimbarea rangului misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare se fac potrivit legii. Înfiinţarea şi desfiinţarea institutelor culturale româneşti din strãinãtate se aprobã prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea M.A.E., a Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional şi a Institutului Cultural Român.
    (3) Numirea ataşaţilor apãrãrii şi a personalului care este încadrat în birourile ataşaţilor apãrãrii se face de cãtre ministrul apãrãrii naţionale, cu respectarea procedurilor de acreditare specifice M.A.E.
    (4) Numirea personalului cu atribuţii de promovare economicã se face de cãtre ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri, cu avizul M.A.E.
    (5) Numirea ataşaţilor de afaceri interne şi a personalului care este încadrat în birourile ataşaţilor de afaceri interne se face de cãtre ministrul administraţiei şi internelor, cu avizul M.A.E.
    (6) Numirea specialiştilor în probleme financiar-bancare se face de cãtre ministrul finanţelor publice, cu avizul M.A.E.
    (7) Numirea ataşaţilor pe probleme de muncã şi sociale se face de cãtre ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, cu avizul M.A.E.
    ART. 13
    (1) Institutele culturale româneşti din strãinãtate funcţioneazã în subordonare administrativã faţã de M.A.E.
    (2) În bugetul M.A.E. sunt cuprinse fondurile necesare funcţionãrii administrative a institutelor culturale româneşti din strãinãtate.
    (3) M.A.E. asigurã condiţiile necesare pentru derularea programelor şi proiectelor institutelor culturale româneşti din strãinãtate cu încadrarea în fondurile prevãzute la alin (1).
    (4) M.A.E. asigurã transportul, în regim de curier diplomatic, al materialelor documentare necesare activitãţii pe linie administrativã a acestor institute.
    ART. 14
    (1) Şeful misiunii diplomatice este reprezentant unic al României în statul în care este acreditat.
    (2) Personalul trimis în misiune în strãinãtate acţioneazã sub îndrumarea şefului misiunii diplomatice.
    (3) Personalul cu atribuţii în domeniul relaţiilor economice şi comerciale, ataşaţii apãrãrii şi personalul încadrat în birourile ataşaţilor apãrãrii, ataşaţii de afaceri interne şi personalul încadrat în birourile ataşaţilor de afaceri interne, ataşaţii pe probleme de muncã şi sociale, specialiştii în probleme financiar-bancare, precum şi reprezentanţii altor instituţii sunt supuşi autoritãţii şefului misiunii diplomatice în care îşi desfãşoarã activitatea şi acţioneazã sub îndrumarea acestuia pentru îndeplinirea atribuţiilor aferente domeniului specific de activitate, stabilite de autoritatea trimiţãtoare.
    (4) Personalul prevãzut la alin. (3) este învestit cu atribuţii de consiliere a şefului misiunii diplomatice pe linia relaţiilor bilaterale dintre România şi statul de acreditare, potrivit domeniilor de competenţã al instituţiilor trimiţãtoare.
    ART. 15
    Personalul M.A.E. poate fi detaşat în cadrul Serviciului European de Acţiune Externã, constituit în baza art. 27 alin. 3 din Tratatul Uniunii Europene.
    ART. 16
    (1) M.A.E. solicitã ministerelor şi altor instituţii publice, în limita posturilor alocate prin hotãrâre a Guvernului, propuneri de specialişti care sã îşi desfãşoare activitatea în cadrul Reprezentanţei Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã, pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice, în vederea participãrii la activitãţile Uniunii Europene.
    (2) Propunerile ministerelor şi ale altor instituţii sunt validate de Comisia pentru trimiterea în misiune permanentã în strãinãtate, organizatã în cadrul M.A.E.
    (3) Pe durata misiunii lor, specialiştii desemnaţi sã îşi desfãşoare activitatea conform alin. (1) şi (2) sunt detaşaţi la M.A.E., în condiţiile legii.
    ART. 17
    În subordinea M.A.E. funcţioneazã Institutul Diplomatic Român, instituţie publicã cu personalitate juridicã. Activitatea Institutului Diplomatic Român este finanţatã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat.
    ART. 18
    În subordinea M.A.E. funcţioneazã Institutul "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru românii de pretutindeni, instituţie publicã cu personalitate juridicã.
    ART. 19
    În coordonarea M.A.E. îşi desfãşoarã activitatea Comisia Fulbright, organizaţie binaţionalã, nonprofit, care administreazã schimburile educaţionale şi ştiinţifice dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii.
    ART. 20
    (1) Prin bugetul M.A.E. se finanţeazã de la bugetul de stat, potrivit legii, funcţionarea instituţiilor prevãzute la pct. I din anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    (2) Din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat se finanţeazã instituţiile prevãzute la pct. II din anexa nr. 2.
    (3) M.A.E. asigurã din bugetul propriu aprobat şi cheltuielile de întreţinere şi de funcţionare a clãdirilor în care funcţioneazã secretariatele unor instituţii cu preocupãri în domeniul relaţiilor internaţionale, prevãzute la pct. III din anexa nr. 2. M.A.E. alocã din bugetul propriu pentru secretariatul Asociaţiei Internaţionale de Studii Sud-Est Europene (A.I.E.S.E.E.) fondurile necesare editãrii publicaţiei "Bulletin de l'A.I.E.S.E.E.".
    ART. 21
    Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã Hotãrârea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 126 din 12 februarie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

                                 PRIM-MINISTRU
                                    EMIL BOC

                                Contrasemneazã:
                                 --------------
                         Ministrul afacerilor externe,
                                Teodor Baconschi

                         Ministrul afacerilor europene,
                                 Leonard Orban

              p. Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
                              Nicolae Ivãşchescu,
                                secretar de stat

                         Ministrul apãrãrii naţionale,
                                 Gabriel Oprea

            Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
                                   Ion Ariton

                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                             Constantin-Traian Igaş

                         Ministrul finanţelor publice,
                              Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 19 octombrie 2011.
    Nr. 1.040.


    ANEXA 1

                          STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
                     a Ministerului Afacerilor Externe



                                                    ┌────────────────┐
                       ┌───────────────────────┐ │ │
                       │ Cabinetul Ministrului ├────┤ MINISTRU │
                       └───────────────────────┘ │ │
                                                    └────────┬───────┘
                                                             │ ┌────────────────────────────────────────┐
                                                             │ │ Numãrul maxim de posturi din Centrala │
                                                             │ │ MAE este de 742, exclusiv demnitarii şi│
                                                             │ │ cabinetul ministrului. │
                                                             │ │ │
                                                             │ │ Numãrul maxim de posturi prevãzut │
                                                             │ │ pentru Serviciul exterior este de 1317.│
                                                             │ └────────────────────────────────────────┘
                                                             │
         ┌──────────────────┬───────────────────┬─────────┬──┴─────┬────────────────────┬──────────────────────┐
         │ │ │ │ │ │ │
    ┌────┴─────┐ ┌────┴─────┐ ┌─────────┴───────┐ │ ┌──────┴───────┐ │ │
    │ Secretar │ │ Secretar │ │ Secretar de stat│ │ │ Agent │ │ │
    │ de stat │ │ de stat │ │pentru dezvoltare│ │ │guvernamental │ ┌──────┴──────────┐ │
    │ pentru │ │ pentru │ │ instituţionalã │ │ │pentru CEDO*1)│ │ Secretar general│ │
    │ afaceri │ │ afaceri │ │ şi relaţia cu │ │ │ │ └──────┬──────────┘ │
    │ europene │ │ globale │ │ Parlamentul │ │ └──────────────┘ │ │
    └────┬─────┘ └──────┬───┘ └────────┬────────┘ │ ┌───────────┬────┴────┬────────┐ │
         │ │ │ │ │ │ │ │ │
   ┌─────┴──────┐ ┌───┴─────┐ │ │ ┌──────┴─────────┐ │ │ │ │
   │ │ │ │ │ │ │Secretar general│ │ │ │ │
   │ │ │ │ │ │ │ adjunct │ │ │ │ │
   │ │ │ │ │ │ └─────┬──────────┘ │ │ │ │
┌──┴──────┐┌────┴────┐ ┌──┴─────┐┌──┴─────┐ ┌──┴─────┐ ┌──┴────┐ ┌────┴────┐┌──────┴─┐ ┌─────┴──┐ ┌───┴────┐┌──┴──────┐
│ Departa-││ Departa-│ │Departa-││Departa-│ │Departa-│ │ │ │ Departa-││Departa-│ │Departa-│ │Departa-││ Departa-│
│ mentul ││ mentul │ │mentul ││mentul │ │ mentul │ │ Direc-│ │ mentul ││ mentul │ │ mentul │ │ mentul ││ mentul │
│ Uniunea ││ afaceri │ │afaceri ││globali-│ │ comu- │ │ torul │ │financiar││consular│ │ afaceri│ │resurse ││ pentru │
│Europeanã││regionale│ │strate- ││ zare │ │ nicare │ │politic│ │şi admi- ││ *2) │ │juridice│ │ umane ││controlul│
│ *2) ││ *2) │ │gice*2) ││ *2) │ │ *2) │ │ *2) │ │nistrativ││ │ │ *2) │ │ *2) ││ exportu-│
│ ││ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ *2) ││ │ │ │ │ ││ rilor - │
│ ││ │ │ ││ │ │ │ │ │ │ ││ │ │ │ │ ││ANCEX*2) │
└─────────┘└─────────┘ └────────┘└────────┘ └────────┘ └───────┘ └─────────┘└────────┘ └────────┘ └────────┘└─────────┘



    NOTĂ:
    1. Se organizeazã la nivel de subsecretar de stat.
    2. Se organizeazã la nivel de direcţie generalã.


    ANEXA 2

                                  INSTITUŢIILE
                a cãror finanţare este asiguratã şi prin bugetul
                        Ministerului Afacerilor Externe

    I. Instituţii finanţate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe:
    - Comisia Fulbright.
    II. Instituţii finanţate din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe:
    1. Institutul Diplomatic Român (36 de posturi);
    2. Institutul "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru românii de pretutindeni (70 de posturi).
    III. Secretariate ale instituţiilor finanţate din fondurile Ministerului Afacerilor Externe, în cadrul numãrului total de posturi aprobat acestuia:
    1. Asociaţia de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale;
    2. Asociaţia Internaţionalã de Studii Sud-Est Europene;
    3. Casa Americii Latine.

                                   ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016