Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.025 din 9 august 2006  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.025 din 9 august 2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 704 din 17 august 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. III din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 44/2006 pentru modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului şi al <>Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.825/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 7 din 4 ianuarie 2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Paul Victor Dobre,
secretar de stat

p. Ministrul finanţelor publice,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 9 august 2006.
Nr. 1.025.

ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005
privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului,
cu modificãrile şi completãrile ulterioare

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Beneficiazã de drepturile prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã, oricare sau, în cazul prevãzut la art. 6^1 din ordonanţa de urgenţã, fiecare dintre pãrinţii fireşti ai copilului, precum şi persoana cãreia i s-a încredinţat copilul în vedrea adopţiei, care a adoptat copilul, care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgenţã, precum şi persoana care a fost numitã tutore, denumite în continuare persoane îndreptãţite, dacã acestea îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sunt cetãţeni români sau, dupã caz, cetãţeni strãini ori apatrizi;
b) au domiciliul sau reşedinţa în România, conform legii;
c) locuiesc împreunã cu copilul/copiii pentru care solicitã drepturile şi se ocupã de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora.
ART. 2
(1) Concediul şi indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului sau, dupã caz, stimulentul lunar se cuvin pentru fiecare dintre primele 3 naşteri survenite dupã data de 1 ianuarie 2006 inclusiv sau, dupã caz, pentru primii 3 copii încredinţaţi în vederea adopţiei, adoptaţi sau aflaţi în plasament ori în plasament în regim de urgenţã, precum şi pentru cei pentru care a fost instituitã tutela cu aceastã datã.
(2) Concediul fãrã plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului, prevãzut la art. 6 1 din ordonanţa de urgenţã, se cuvine dupã primele 3 naşteri sau, dupã caz, dupã primii 3 copii încredinţaţi în vederea adopţiei, adoptaţi sau aflaţi în plasament ori în plasament în regim de urgenţã, precum şi pentru cei pentru care a fost instituitã tutela.
(3) Alocaţia de stat pentru copii se acordã în cuantumul prevãzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţã pentru fiecare copil pânã la împlinirea vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap, începând cu data de 1 ianuarie 2007.
ART. 3
(1) Potrivit dispoziţiilor art. 2 alin. (1) şi (2) din prezentele norme metodologice, prin naştere se înţelege aducerea pe lume a unuia sau a mai multor copii vii.
(2) La stabilirea celor 3 naşteri prevãzute la art. 2 alin. (1) se ia în calcul şi naşterea survenitã pânã la data de 31 decembrie 2005 inclusiv, în situaţia în care solicitanţii drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã beneficiazã integral de aceste drepturi dupã data de 1 ianuarie 2006.
(3) Situaţia copilului nãscut mort sau situaţia în care acesta moare în perioada corespunzãtoare concediului de maternitate nu se are în vedere la stabilirea primelor 3 naşteri pentru care se acordã drepturile prevãzute de ordonanţa de urgenţã.

CAP. II
Concediul şi indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului

ART. 4
(1) Concediul şi indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului, prevãzute de ordonanţa de urgenţã, se acordã persoanelor îndreptãţite, dacã acestea au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare Codul fiscal, timp de 12 luni în ultimul an anterior datei naşterii copilului sau, dupã caz, de la data la care s-a realizat încredinţarea în vederea adopţiei, s-a aprobat adopţia ori s-a instituit plasamentul sau tutela.
(2) De drepturile prevãzute la alin. (1) beneficiazã şi persoanele care realizeazã venituri supuse impozitului pe venit, dar care, potrivit legii, sunt scutite de plata acestora.
(3) În calculul celor 12 luni prevãzute la alin. (1) se includ şi fracţiunile de lunã în care s-au realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, precum şi cele în care solicitanţii s-au aflat în una sau mai multe dintre situaţiile prevãzute la art. 1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, considerate, în înţelesul ordonanţei de urgenţã, lunã întreagã.
(4) Prin fracţiune de lunã se înţelege efectuarea a cel puţin jumãtate din zilele lucrãtoare din acea lunã în care persoana îndreptãţitã a realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit Codului fiscal, ori s-a aflat în una sau mai multe dintre situaţiile prevãzute la alin. (7).
(5) Prin excepţie, se acceptã ca o singurã datã fracţiunea de lunã sã fie constituitã dintr-un numãr mai mic de zile lucrãtoare decât cel prevãzut la alin. (4).
(6) Cele 10 luni prevãzute la art. 24 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã se calculeazã ca stagiu de cotizare, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(7) Cele 12 luni prevãzute la alin. (1) pot fi constituite integral şi numai din perioadele prevãzute la art. 1 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, dacã persoana s-a aflat în una sau mai multe dintre urmãtoarele situaţii:
a) şi-a însoţit soţul/soţia trimis/trimisã în misiune permanentã în strãinãtate;
b) a beneficiat de indemnizaţie de şomaj, stabilitã conform legii, sau a realizat perioade de stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, în condiţiile prevãzute de actele normative cu caracter special care reglementeazã concedierile colective;
c) a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii pentru incapacitate temporarã de muncã, cauzatã de boli obişnuite sau de accidente în afara muncii;
d) a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii pentru prevenirea îmbolnãvirilor şi recuperarea capacitãţii de muncã, exclusiv pentru situaţiile rezultate ca urmare a unor accidente de muncã sau boli profesionale;
e) a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii pentru maternitate;
f) a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii pentru îngrijirea copilului bolnav;
g) a beneficiat de concedii medicale şi de indemnizaţii de risc maternal;
h) a beneficiat de pensie de invaliditate;
i) a beneficiat de concedii şi de indemnizaţii de asigurãri sociale de sãnãtate prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate, cu modificãrile ulterioare;
j) a urmat cursurile de zi ale învãţãmântului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normalã a studiilor respective, cu condiţia absolvirii acestora cu examen de licenţã sau de diplomã. În sensul dispoziţiilor <>art. 38 alin. (1) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se ia în considerare intervalul cuprins între ziua în care începe şi ziua în care se sfârşeşte fiecare an universitar, în condiţiile legii;
k) se aflã în perioada de 60 de zile de la absolvirea cursurilor de zi ale învãţãmântului universitar, organizat potrivit legii, cu examen de licenţã sau de diplomã, în vederea angajãrii sau, dupã caz, a trecerii în şomaj, potrivit legii;
l) a beneficiat de concediu fãrã platã pentru a participa la cursuri de formare şi perfecţionare profesionalã din iniţiativa angajatorului sau la care acesta şi-a dat acordul, organizate în condiţiile legii;
m) a lucrat cu contract individual de muncã în strãinãtate, pe baza acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state;
n) se aflã în perioada de întrerupere temporarã a activitãţii, din iniţiativa angajatorului, fãrã încetarea raportului de muncã, pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare, potrivit legii;
o) a satisfãcut serviciul militar ca militar în termen sau ca militar cu termen redus, pe durata legal stabilitã, a fost concentrat, mobilizat sau în prizonierat;
p) a realizat în sistemul public de pensii, pânã la data de 1 ianuarie 2006, perioade de stagiu de cotizare pe bazã de contract de asigurare socialã;
q) a beneficiat de indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului pânã la vârsta de 2 ani, respectiv pânã la 3 ani în cazul copilului cu handicap.
(8) În situaţia în care naşterea se produce înainte de termen, perioada prevãzutã la alin. (1) se diminueazã cu perioada cuprinsã între data naşterii copilului şi data prezumatã a naşterii, certificatã de medicul de specialitate.
ART. 5
Veniturile din salarii, din activitãţi independente şi din activitãţi agricole prevãzute la art. 1 alin. (3) din ordonanţa de urgenţã sunt cele definite de codul fiscal la art. 55 alin. (1) şi (2), la art. 46 alin. (1)-(4) şi la art. 71.
ART. 6
(1) Indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului se acordã pe bazã de cerere, însoţitã în mod obligatoriu de copia actului de identitate al solicitantului şi a certificatului de naştere al copilului pentru care se solicitã dreptul ori, dupã caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul şi, dupã caz, de actele doveditoare prevãzute la alin. (4)-(7), care sã ateste îndeplinirea condiţiilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã.
(2) În cazul în care nu a fost eliberat certificatul de naştere al copilului pentru care se solicitã dreptul, cererea prevãzutã la alin. (1) va fi însoţitã de actul constatator al naşterii sau de extrasul de naştere.
(3) Pentru situaţia prevãzutã la alin. (2) beneficiarii dreptului au obligaţia sã depunã la direcţia de muncã, solidaritate socialã şi familie judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, denumitã în continuare direcţie teritorialã, copia certificatului de naştere al copilului, în termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 6 luni de la naşterea copilului.
(4) Actele doveditoare privind componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridicã se prezintã în copie certificatã sau, dupã caz, autentificatã pentru conformitate cu originalul, şi sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) certificatele de naştere ale tuturor copiilor nãscuţi dupã data de 1 ianuarie 2006;
b) hotãrârea judecãtoreascã de încredinţare în vederea adopţiei, potrivit legii;
c) hotãrârea judecãtoreascã de încuviinţare a adopţiei, potrivit legii;
d) hotãrârea judecãtoreascã sau, dupã caz, hotãrârea comisiei pentru protecţia copilului pentru mãsura plasamentului, potrivit legii;
e) decizia directorului general al direcţiei generale de asistenţã socialã şi protecţia copilului sau, dupã caz, hotãrârea judecãtoreascã pentru mãsura plasamentului în regim de urgenţã, potrivit legii;
f) hotãrârea judecãtoreascã de instituire a tutelei sau, dupã caz, dispoziţia autoritãţii tutelare, potrivit legii.
(5) Actele doveditoare privind realizarea de venituri profesionale supuse impozitului pe venit conform Codului fiscal sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) dovada eliberatã de angajator din care sã rezulte cã persoana îndreptãţitã a realizat venituri cu caracter salarial sau, dupã caz, de autoritatea competentã, în caz de dizolvare, faliment sau lichidare judiciarã a angajatorului;
b) dovada eliberatã de autoritãţile competente pentru plata impozitului în cazul persoanelor care realizeazã venituri din activitãţi independente sau, dupã caz, din activitãţi agricole;
c) dovada eliberatã de autoritãţile competente în cazul persoanelor scutite de plata impozitului;
d) dovada eliberatã de autoritãţile competente în cazul asociaţilor unici privind plata impozitului pe venit;
e) adeverinţa eliberatã de plãtitorul indemnizaţiei de maternitate sau, dupã caz, alte dovezi din care sã reiasã ultima zi de concediu de maternitate acordat în condiţiile <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
f) adeverinţa eliberatã de plãtitorul indemnizaţiei de maternitate, potrivit <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 158/2005 , de angajator sau, dupã caz, de casa teritorialã de asigurãri de sãnãtate ori de agenţia judeţeanã pentru ocuparea forţei de muncã, pentru aplicarea art. 8 alin. (1) lit. d) din ordonanţa de urgenţã;
g) dovada eliberatã de autoritãţile competente, de angajatori sau, dupã caz, declaraţia pe propria rãspundere, din care sã rezulte data de la care solicitantul se aflã în concediu pentru creşterea copilului;
h) copia tradusã a contractului de muncã sau dovada eliberatã de autoritãţile strãine sau române, care sã ateste realizarea de venituri profesionale pe baza unor contracte individuale de muncã în strãinãtate în baza acordurilor guvernamentale bilaterale încheiate de România cu alte state.
(6) Actele doveditoare privind atestarea situaţiilor prevãzute la art. 4 alin. (7) sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) dovada eliberatã de instituţia care a trimis persoana în misiune permanentã în strãinãtate, pentru situaţia prevãzutã la lit. a);
b) dovada eliberatã de agenţia teritorialã pentru ocuparea forţei de muncã, pentru situaţiile prevãzute la lit. b), c), e), f), k) şi q);
c) dovada eliberatã de casele teritoriale de pensii, pentru situaţiile prevãzute la lit. c)-h) şi p), precum şi pentru situaţia prevãzutã la art. 24 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã;
d) dovada eliberatã de angajator ori, dupã caz, de casa teritorialã de asigurãri de sãnãtate, pentru situaţiile prevãzute la lit. c), i), k)-n);
e) diploma de absolvire, foaia matricolã sau adeverinţa eliberatã de instituţia de învãţãmânt superior, pentru situaţiile prevãzute la lit. j) şi k);
f) livretul militar sau, dupã caz, adeverinţa ori certificatul eliberat de centrul militar în a cãrui razã teritorialã domiciliazã persoana îndreptãţitã, în care sunt precizate cu exactitate perioadele şi natura situaţiei respective, pentru situaţia prevãzutã la lit. o).
(7) Alte acte doveditoare privind acordarea indemnizaţiei lunare sunt, dupã caz, urmãtoarele:
a) declaraţia pe propria rãspundere din care sã rezulte cã celãlalt pãrinte firesc sau, dupã caz, o altã persoanã dintre cele prevãzute la art. 5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã nu beneficiazã de indemnizaţie sau de stimulent;
b) declaraţia pe propria rãspundere a persoanei îndreptãţite cã se ocupã de creşterea şi îngrijirea copilului şi cã acesta nu este încredinţat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public;
c) certificatul de încadrare a copilului într-un grad de handicap;
d) adeverinţa eliberatã de medicul specialist privind certificarea naşterii înainte de termen;
e) alte documente, dupã caz, din care sã rezulte îndeplinirea condiţiilor de acordare a concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea copilului, la solicitarea direcţiilor teritoriale.
(8) Pentru cetãţenii strãini sau apatrizi, componenţa familiei, filiaţia copiilor şi situaţia lor juridicã se dovedesc cu documentele eliberate de autoritãţile din ţara de origine şi confirmate de autoritãţile române sau, dupã caz, cu documentele eliberate de autoritãţile române, precum şi cu alte documente prevãzute la alin. (4).
ART. 7
(1) Concediul pentru creşterea copilului, prevãzut la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, se acordã, pe bazã de cerere, aprobatã de cãtre angajatorul la care îşi desfãşoarã activitatea persoana îndreptãţitã.
(2) În situaţia persoanelor îndreptãţite care realizeazã venituri profesionale din activitãţi independente sau agricole şi care nu lucreazã în baza unui contract de muncã, concediul reprezintã întreruperea activitãţii pe perioada pânã la împlinirea de cãtre copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap.
(3) Pe durata concediului prevãzut la alin. (1) şi (2) se acordã indemnizaţia lunarã prevãzutã de ordonanţa de urgenţã.
ART. 8
(1) În cazul în care persoana îndreptãţitã, beneficiarã a concediului şi a indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului în vârstã de pânã la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, naşte în aceastã perioadã unul sau mai mulţi copii ori i se încredinţeazã spre adopţie, i se încuviinţeazã adopţia, i se dau în plasament unul sau mai mulţi copii ori este numitã tutore, concediul pentru creşterea copilului, prevãzut la art. 1 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, se prelungeşte corespunzãtor pânã la încheierea duratei de acordare pentru cel din urmã copil, conform legii, a concediului şi indemnizaţiei pentru creşterea copilului.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1) se acordã o singurã indemnizaţie.
ART. 9
În situaţia în care, dupã împlinirea vârstei de 2 ani, copilul este încadrat într-un grad de handicap, drepturile prevãzute de ordonanţa de urgenţã se acordã de la data depunerii cererii pânã la împlinirea de cãtre copil a vârstei de 3 ani.

CAP. III
Concediul fãrã platã pentru creşterea copilului

ART. 10
(1) Începând cu cea de-a patra naştere sau, dupã caz, al patrulea copil adoptat, încredinţat în vederea adopţiei, dat în plasament ori în plasament în regim de urgenţã sau pentru care s-a instituit tutela, persoanele care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 1 din ordonanţa de urgenţã au dreptul la un concediu fãrã plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului.
(2) Durata concediului prevãzut la alin. (1) este de 3 luni şi se acordã integral, o singurã datã, fiecãruia dintre pãrinţii fireşti ai copilului sau, dupã caz, fiecãreia dintre persoanele care au adoptat copilul, cãrora li s-a încredinţat copilul în vederea adopţiei sau care au copilul în plasament ori în plasament în regim de urgenţã, cu excepţia asistentului maternal profesionist, precum şi a persoanei care a fost numitã tutore, în perioada pânã la împlinirea de cãtre copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap.
(3) Concediul fãrã plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului se acordã de cãtre angajator pe bazã de cerere, însoţitã de copia livretului de familie sau a certificatului de naştere al copilului sau, dupã caz, de copia actului constatator al naşterii sau extrasului de naştere, precum şi, dupã caz, de actele doveditoare privind situaţia juridicã a copilului faţã de persoana îndreptãţitã.
(4) Pãrinţii fireşti ai copilului, respectiv persoanele prevãzute la art. 5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, nu pot beneficia de concediul fãrã plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului în acelaşi timp. Perioada concediului prevãzut la alin. (1) este diferitã pentru fiecare dintre aceştia.

CAP. IV
Stimulentul lunar

ART. 11
(1) Stimulentul prevãzut la art. 3 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã se acordã lunar persoanelor îndreptãţite care îndeplinesc condiţiile prevãzute la art. 1 din ordonanţa de urgenţã, în perioada în care acestea realizeazã veniturile prevãzute la art. 5.
(2) Pe perioada în care se acordã stimulentul, plata indemnizaţiei de maternitate sau, dupã caz, a indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului se suspendã.
ART. 12
(1) Stimulentul se acordã pe bazã de cerere, semnatã de persoana îndreptãţitã, însoţitã de dovada eliberatã de angajator sau, dupã caz, de dovada plãţilor anticipate ale impozitului ori de declaraţia pe propria rãspundere din care sã rezulte cã aceasta a reluat activitatea profesionalã şi realizeazã veniturile prevãzute la art. 5.
(2) La stabilirea dreptului la stimulent, cererea este însoţitã de actele doveditoare necesare stabilirii acestui drept, dintre cele prevãzute la art. 6, precum şi de alte documente justificative stabilite prin instrucţiunile prevãzute la art. 37.
(3) În cazul persoanelor beneficiare de indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului, care solicitã dreptul la stimulent, se iau în considerare şi actele doveditoare depuse în vederea solicitãrii indemnizaţiei.

CAP. V
Alocaţia de stat pentru copii

ART. 13
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2007, copiii în vârstã de pânã la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copiilor cu handicap, beneficiazã de alocaţia de stat pentru copii în cuantumul prevãzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţã.
(2) În situaţia copiilor în vârstã de peste 2 ani, respectiv de peste 3 ani în cazul copiilor cu handicap, alocaţia de stat pentru copii se acordã în cuantumul prevãzut la <>art. 3 alin. (1) din Legea nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
(1) Alocaţia de stat pentru copii se acordã pe bazã de cerere, însoţitã în mod obligatoriu de actul de identitate al solicitantului şi de certificatul de naştere sau, dupã caz, actul constatator al naşterii sau extrasul de naştere al copilului pentru care se solicitã dreptul, în original şi în copie, certificate pentru conformitate cu originalul, precum şi de actele prevãzute la art. 6 alin. (4) şi de alte documente justificative stabilite prin instrucţiunile prevãzute la art. 37, dupã caz, şi semnatã de persoana îndreptãţitã sau, dupã caz, de reprezentantul legal al acesteia.
(2) Pânã la împlinirea de cãtre copilul cu handicap a vârstei de 3 ani alocaţia de stat pentru copii în cuantumul prevãzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţã se acordã de Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, prin direcţiile teritoriale.
(3) Dupã împlinirea de cãtre copilul cu handicap a vârstei de 3 ani, plata alocaţiei de stat pentru copii se acordã în condiţiile prevãzute de <>Legea nr. 61/1993 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 15
Alocaţia de stat pentru copii prevãzutã la art. 13 alin. (1) se cumuleazã cu indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului sau, dupã caz, cu stimulentul, prevãzute la art. 4 alin. (1), respectiv la art. 11.

CAP. VI
Stabilirea şi plata indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului, a stimulentului şi alocaţiei de stat pentru copii

ART. 16
(1) Drepturile prevãzute de ordonanţa de urgenţã pot fi solicitate de cãtre persoana îndreptãţitã sau, dupã caz, de reprezentantul legal ori de mandatarul acestora, împuternicit prin procurã specialã.
(2) Reprezentantul legal este persoana desemnatã, în condiţiile legii, sã reprezinte persoana îndreptãţitã, în cazul în care aceasta este lipsitã de capacitatea de exerciţiu a drepturilor civile.
(3) Mandatarul este persoana împuternicitã prin procurã specialã de cãtre persoana îndreptãţitã, în vederea solicitãrii şi primirii drepturilor prevãzute de aceasta.
(4) Procura specialã prevãzutã la alin. (3) este autentificatã, dupã caz, de notarii publici de pe teritoriul României, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, este valabilã 6 luni şi trebuie sã conţinã urmãtoarele elemente:
a) numele, prenumele, cetãţenia, data şi locul naşterii, domiciliul şi actul de identitate ale persoanei îndreptãţite;
b) numele, prenumele, datele de identificare (actul de identitate, domiciliul, data şi locul naşterii) ale mandatarului;
c) obiectul mandatului (întocmirea dosarului pentru solicitarea şi acordarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã, deschiderea contului curent, încasarea drepturilor curente şi restante, semnarea extrasului de cont);
d) precizarea cã mandatarul are obligaţiile ce revin persoanei îndreptãţite, inclusiv pe cea de a anunţa în termen direcţiei teritoriale orice schimbare intervenitã în situaţia persoanei îndreptãţite de naturã sã suspende sau sã înceteze acordarea drepturilor, cu excepţia celei prevãzute la art. 7 lit. c) din ordonanţa de urgenţã.
ART. 17
(1) Cererea privind acordarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã, însoţitã de actele doveditoare, se depune, dupã caz, de una dintre persoanele îndreptãţite, la primarul comunei, oraşului, municipiului sau, dupã caz, al sectorului municipiului Bucureşti, în a cãrei/cãrui razã teritorialã are domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa.
(2) Cererea privind acordarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã se completeazã potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 1 de cãtre persoanele îndreptãţite sã beneficieze de indemnizaţie lunarã pentru creşterea copilului sau de stimulent.
(3) În situaţia persoanelor îndreptãţite care solicitã numai alocaţia de stat pentru copii în cuantumul prevãzut la art. 4 alin. (1) lit. a) din ordonanţa de urgenţã, cererea va fi însoţitã de actele doveditoare prevãzute la art. 14 alin. (1).
(4) Cererile privind acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului, reglementatã de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, înregistrate la plãtitorii de drepturi prevãzuţi de aceastã lege şi nesoluţionate pânã la data de 31 decembrie 2005 inclusiv se soluţioneazã de direcţiile teritoriale, avându-se în vedere realizarea condiţiilor de stagiu de cotizare de 10 luni în ultimele 12 luni anterioare datei naşterii copilului.
ART. 18
(1) Primãriile transmit direcţiilor teritoriale, pe bazã de borderou, pânã la data de 10 a fiecãrei luni, cererile prevãzute la art. 17 alin. (2) şi înregistrate pânã la acea datã, însoţite de documentele justificative.
(2) Primãriile au obligaţia sã verifice documentaţia depusã de solicitanţi şi sã transmitã direcţiilor teritoriale numai dosarele complete, cu toate documentele justificative corespunzãtoare dreptului solicitat, prevãzute la art. 6 alin. (1)-(7).
(3) Cererile prevãzute la art. 17 sunt certificate, prin semnãturã şi ştampilã, de cãtre primar sau, dupã caz, de cãtre persoana împuternicitã de acesta.
ART. 19
(1) Cererile prevãzute la art. 17 se soluţioneazã în termen de 15 zile lucrãtoare de la data înregistrãrii la direcţia teritorialã, prin decizie de aprobare sau, dupã caz, de respingere, emisã de directorul executiv.
(2) Decizia prevãzutã la alin. (1) se comunicã solicitantului în termen de 5 zile lucrãtoare de la data emiterii, direct sau prin poştã, şi se întocmeşte potrivit modelului prevãzut în anexele nr. 2a) şi 2b).
(3) În cazul respingerii cererii, decizia directorului executiv va fi însoţitã în mod obligatoriu de motivaţie.
(4) Contestaţiile formulate împotriva deciziei prevãzute la alin. (1) se soluţioneazã potrivit <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .
(5) Datele cuprinse în cererea privind acordarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã, însoţitã de actele doveditoare, sunt supuse confidenţialitãţii. Acestea vor putea fi folosite numai în scopul stabilirii dreptului la concediu şi idemnizaţie lunarã, stimulent sau alocaţie de stat pentru copii şi al întocmirii unor situaţii statistice.
ART. 20
(1) Dreptul reprezentând indemnizaţia pentru creşterea copilului se cuvine şi se plãteşte dupã cum urmeazã:
a) începând cu ziua urmãtoare celei în care înceteazã, conform legii, concediul de maternitate, dar nu mai devreme de a 43-a zi de la data naşterii copilului, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la acea datã;
b) începând cu data naşterii copilului, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la acea datã, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condiţiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate şi a indemnizaţiei aferente;
c) începând cu data adopţiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau încredinţãrii, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la data la care s-au aprobat ori, dupã caz, s-au instituit mãsurile de protecţie a copilului;
d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situaţii, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusã peste termenele prevãzute la lit. a), b) şi c);
e) începând cu ziua urmãtoare celei în care beneficiarul stimulentului lunar nu mai realizeazã venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, şi plata acestuia se suspendã, dacã cererea este depusã în termen de 30 de zile de la aceastã datã.
(2) Indemnizaţia pentru creşterea copilului se acordã de la datele prevãzute la alin. (1) lit. a)-d), dar nu mai devreme de data la care s-a aprobat concediul pentru creşterea copilului ori a încetat activitatea profesionalã.
ART. 21
Dreptul reprezentând stimulentul lunar se cuvine şi se plãteşte dupã cum urmeazã:
a) începând cu ziua urmãtoare celei în care persoana îndreptãţitã îşi reia activitatea profesionalã şi realizeazã venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la acea datã;
b) de la data naşterii copilului, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la acea datã, în cazul persoanelor care nu îndeplinesc condiţiile, conform legii, pentru acordarea concediului de maternitate şi a indemnizaţiei aferente;
c) de la data adopţiei, a instituirii tutelei, plasamentului sau încredinţãrii, dacã cererea este depusã în termen de 60 de zile lucrãtoare de la data la care s-au aprobat ori, dupã caz, s-au instituit mãsurile de protecţie a copilului;
d) de la data depunerii cererii, pentru toate celelalte situaţii, inclusiv pentru cazul în care cererea a fost depusã peste termenele prevãzute la lit. a), b) şi c);
e) începând cu ziua urmãtoare celei în care beneficiarul indemnizaţiei pentru creşterea copilului realizeazã venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor Codului fiscal, şi plata acesteia se suspendã, dacã cererea este depusã în termen de 30 de zile de la aceastã datã.
ART. 22
Pe perioada acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea copilului plata pensiei de invaliditate nu se suspendã.
ART. 23
(1) Plata indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului, a stimulentului şi a alocaţiei de stat pentru copii se efectueazã începând cu luna urmãtoare aprobãrii cererii prin decizie a directorului executiv al direcţiei teritoriale.
(2) Cuantumul indemnizaţiei lunare pentru creşterea copilului şi al stimulentului aferent fracţiunilor de lunã se stabileşte proporţional, în funcţie de numãrul zilelor calendaristice din luna respectivã pentru care acestea se cuvin şi se acordã.
ART. 24
Plata drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã se asigurã lunar, prin mandat poştal, la domiciliul persoanei îndreptãţite, al reprezentantului legal sau al mandatarului acestora ori, la cererea acestora, în cont personal deschis la o unitate bancarã sau în cont de card.
ART. 25
Direcţia teritorialã solicitã Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei creditele bugetare corespunzãtoare drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã pânã cel târziu la data de 15 a fiecãrei luni.
ART. 26
(1) Potrivit prevederilor art. 11 şi 12 din ordonanţa de urgenţã, autoritãţile competente au obligaţia de a transmite direcţiilor teritoriale, lunar, pânã la data de 10 a fiecãrei luni, tabelul nominal cu persoanele aflate în situaţii de naturã a genera încetarea sau suspendarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã, precum şi data la care acestea s-au produs.
(2) Autoritãţile prevãzute la alin. (1) sunt urmãtoarele:
a) primãria, pentru situaţiile prevãzute la art. 11 lit. b) şi la art. 12 alin. (1) lit. g) din ordonanţa de urgenţã, precum şi pentru orice modificãri cunoscute de aceasta cu privire la realizarea de venituri profesionale de cãtre beneficiari, de naturã a genera încetarea sau suspendarea drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã;
b) direcţia generalã de asistenţã socialã şi protecţia copilului, pentru situaţiile prevãzute la art. 12 alin. (1) lit. a)-d) şi f) din ordonanţa de urgenţã;
c) inspectoratul judeţean de poliţie, pentru situaţiile prevãzute la art. 12 alin. (1) lit. e) din ordonanţa de urgenţã.
ART. 27
(1) Plata drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã se suspendã în condiţiile prevãzute la art. 12 alin. (1), (2) şi alin. (4)-(6) din aceasta.
(2) Reluarea plãţii drepturilor suspendate se face în condiţiile prevãzute la art. 12 alin. (7) şi (8) şi la art. 13 din ordonanţa de urgenţã.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (2) cererea privind acordarea indemnizaţiei pentru creşterea copilului sau, dupã caz, a stimulentului se depune la direcţiile teritoriale.
ART. 28
În cazul în care 3 luni consecutiv se înregistreazã mandate poştale returnate, plata drepturilor prevãzute în ordonanţa de urgenţã se suspendã, urmând ca direcţia teritorialã sã verifice cauzele care au condus la aceastã situaţie, prevederile art. 27 alin. (2) aplicându-se în mod corespunzãtor.
ART. 29
În cazul în care persoana beneficiarã de indemnizaţie pentru creşterea copilului sau, dupã caz, de stimulent lunar îşi schimbã domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa în altã unitate administrativ-teritorialã decât cea de domiciliu sau de reşedinţã, direcţia teritorialã plãtitoare a acestor drepturi, la solicitarea beneficiarilor, are obligaţia de a transfera cererea şi actele doveditoare care au stat la baza deschiderii dreptului, însoţite de situaţia privind data pânã la care s-a efectuat plata drepturilor şi sumele restante, la direcţia teritorialã în a cãrei razã beneficiarul şi-a stabilit noul domiciliu sau, dupã caz, reşedinţa.
ART. 30
Suspendarea sau, dupã caz, încetarea ori reluarea plãţii drepturilor prevãzute de ordonanţa de urgenţã se face prin decizie a directorului executiv al direcţiei teritoriale şi se comunicã beneficiarului în termen de 15 zile lucrãtoare. Modelul deciziei este prevãzut în anexele nr. 3a), 3b) şi 3c).

CAP. VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 31
(1) În vederea asigurãrii în sistemul asigurãrilor sociale de sãnãtate a persoanelor beneficiare de indemnizaţia lunarã pentru creşterea copilului, direcţiile teritoriale au obligaţia, lunar, sã vireze caselor de asigurãri de sãnãtate teritoriale contribuţia individualã de asigurãri sociale de sãnãtate şi sã transmitã tabelul nominal privind persoanele beneficiare.
(2) Direcţiile teritoriale transmit Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, pânã la data de 15 a fiecãrei luni pentru luna anterioarã, fundamentarea creditelor necesare pentru plata contribuţiei de asigurãri sociale de sãnãtate pentru persoanele beneficiare de indemnizaţie lunarã pentru creşterea copilului.
ART. 32
(1) Beneficiazã de stimulent şi persoanele care la data de 1 ianuarie 2006 realizeazã venituri prevãzute la art. 5 şi care au fost îndreptãţite sã beneficieze de idemnizaţia pentru creşterea copilului, reglementatã de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), stimulentul se acordã începând cu 1 ianuarie 2006, dacã cererea a fost depusã în cursul acestei luni, ori de la data depunerii cererii, dacã aceasta a fost depusã dupã 31 ianuarie 2006.
ART. 33
(1) Perioada în care se beneficiazã de indemnizaţie pentru creşterea copilului constituie perioadã asimilatã stagiului de cotizare în sistemul public de pensii, în vederea stabilirii drepturilor prevãzute de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) În vederea înregistrãrii în sistemul public de pensii a perioadelor asimilate prevãzute la alin. (1), direcţiile teritoriale au obligaţia de a depune lunar, în termenul stabilit de lege, la casa teritorialã de pensii, Declaraţia privind evidenţa nominalã a asiguraţilor şi a obligaţiilor de platã cãtre bugetul asigurãrilor sociale de stat, în formatul stabilit de Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale.
ART. 34
(1) În vederea asigurãrii continuitãţii plãţii indemnizaţiilor pentru creşterea copilului, stabilite conform prevederilor <>Legii nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, plãtitorii acestui drept depun la direcţiile teritoriale din raza de domiciliu a beneficiarilor dosarele aferente indemnizaţiilor pentru creşterea copilului, aflate în platã în luna decembrie 2005, inclusiv dosarele care conţin cereri pentru care dreptul nu a fost încã stabilit.
(2) Dosarele prevãzute la alin. (1) conţin, în principal, urmãtoarele documente în copie certificatã pentru conformitate cu originalul:
a) cererea de acordare a drepturilor, înregistratã la plãtitorul dreptului;
b) certificatul de naştere al copilului şi, dupã caz, livretul de familie;
c) buletinul (cartea) de identitate;
d) certificatul privind încadrarea copilului într-o categorie de persoane cu handicap, dupã caz;
e) adeverinţa din care sã reiasã îndeplinirea condiţiilor de stagiu de cotizare cerute de <>Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, situaţia deschiderii dreptului la indemnizaţia pentru creşterea copilului şi durata acordãrii acesteia, în cazul în care plãtitor este angajatorul. Modelul adeverinţei este cel prevãzut în anexa nr. 4.
(3) Pentru persoanele prevãzute la art. 24 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã, plata indemnizaţiei pentru creşterea copilului se efectueazã începând cu data de 1 ianuarie 2006, în baza dosarelor transmise în condiţiile alin. (1).
ART. 35
Prezentele norme metodologice se aplicã şi persoanelor care pânã la data de 31 decembrie 2005 au beneficiat de indemnizaţia pentru creşterea copilului în cuantumul prevãzut la <>art. 79 alin. (4) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecãtorilor şi procurorilor, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
ART. 36
Persoanele care doresc sã schimbe modalitatea de platã pentru care au optat iniţial au obligaţia sã comunice în scris aceastã nouã opţiune de platã la direcţia teritorialã. Direcţia teritorialã va solicita beneficiarului documentele justificative necesare pentru noua opţiune.
ART. 37
În aplicarea prezentelor norme metodologice, Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei poate emite instrucţiuni care se aprobã prin ordin al ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 38
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
la normele metodologice


CERTIFICARE PRIMAR
L.S.

CERERE
şi
DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
pentru acordarea
indemnizaţiei pentru creşterea copilului/stimulentului şi alocaţiei
de stat pentru copii

Domnului director executiv

I. Subsemnata(ul),



Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Adresa: Str. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Nr. ┌─┬─┬─┬─┐ Bl. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Sc. ┌─┬─┐ Ap.┌─┬─┬─┐ Sector ┌─┐
└─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┘
Mun./oraş ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
com.;sat ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Judeţul ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Telefon ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Fax ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
E-mail _____________________

Actul de identitate^1,^2) ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Eliberat de secţia de poliţie ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Vã rog sa-mi aprobaţi acordarea*):
- indemnizaţiei pentru creşterea copilului ┌─┐
- acolaţiei de stat pentru copii ├─┤
- stimulentului pentru creşterea copilului ├─┤
└─┘
Doresc sã primesc aceste drepturi*):
┌─┐
- la domiciliu prin mandat poştal ├─┤ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
- în cont personal └─┘ nr. └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
deschis la banca ______________________________________________________
┌─┐ ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
- în cont de card └─┘ nr. └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
deschis la banca ______________________________________________________

_____________
^1) În cazul cetãţenilor români se va specifica tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- C.I. - carte de identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie
^2) Pentru cetãţenii strãini sau apatrizi:
- C.I. - carte de identitate
- L.S.T. - legitimaţie de şedere temporarã
- D.I. - document de identitate.
*) Se va marca cu "X" cãsuţa corespunzãtoare.

Având calitatea de*):
┌─┐
- pãrinte natural ├─┤
- pãrinte adoptiv ├─┤
- persoanã care are în încredinţare copil în vederea adopţiei ├─┤
- tutore ├─┤
- persoanã care are copilul în plasament ├─┤
- persoanã care are copilul în plasament în regim de urgenţã └─┘

Menţionez cã, în conformitate cu OUG nr. 148/2005, sunt*):
┌─┐
- persoanã îndreptãţitã ├─┤
- reprezentant legal al persoanei îndreptãţite ├─┤
- mandatar al persoanei îndreptãţite └─┘
_____________
*) Se va marca cu "X" cãsuţa corespunzãtoare.

II. Declar pe propria rãspundere urmãtoarele:

A. Referitor la copilul/copiii pentru care solicit dreptul:

1. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor^3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

2. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor^3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

3. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor^3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
_____________
^3 Se vor specifica datele înscrise în certificatele de naştere ale copiilor.

B. Referitor la copiii pe care îi am în întreţinere:

1. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor^3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Având calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Încredinţat în vederea adopţiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat în plasament ├─┤
- Dat în plasament de urgenţã └─┘

2. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor^3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Având calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Încredinţat în vederea adopţiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat în plasament ├─┤
- Dat în plasament de urgenţã └─┘

3. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor^3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Având calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Încredinţat în vederea adopţiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat în plasament ├─┤
- Dat în plasament de urgenţã └─┘

4. Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Act de identitate/ ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
act doveditor^3) └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Având calitatea de copil*):
┌─┐
- Natural ├─┤
- Încredinţat în vederea adopţiei ├─┤
- Adoptat ├─┤
- Tutelat ├─┤
- Dat în plasament ├─┤
- Dat în plasament de urgenţã └─┘
_____________
^3 Se vor specifica datele înscrise în certificatele de naştere ale copiilor.
*) Se va marca cu "X" cãsuţa corespunzãtoare.

C. Referitor la situaţia înainte de solicitarea drepturilor*):

- salariat/ã ┌──┐
└──┘
Denumire angajator ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod fiscal ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─┐
- beneficiar de indemnizaţie de şomaj ├─┤
- perioadã de stagiu de cotizare (concedieri colective) ├─┤
- concedii medicale pentru incapacitate temporarã de muncã ├─┤
- concedii medicale pentru prevenirea îmbolnãvirilor ├─┤
- concedii medicale pentru maternitate ├─┤
- concedii medicale pentru îngrijirea copilului bolnav ├─┤
- concedii medicale de risc maternal ├─┤
- beneficiar de pensie de invaliditate ├─┤
- absolvent/ã cursurile de zi ale învãţãmântului universitar ├─┤
- militar în termen/termen redus ├─┤
- stagiu de cotizare pe bazã de contract de asigurare socialã ├─┤
- beneficiar al indemnizaţiei pentru creşterea copilului în │ │
vârstã de pânã la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului │ │
cu handicap ├─┤
- independent ├─┤
- agricultor └─┘

D. Am beneficiat DA [] / NU [] de indemnizaţie de maternitate/indemnizaţie pentru creşterea copilului începând cu data de ...................

E. Declar cã mã ocup de creşterea şi îngrijirea copilului, cã acesta locuieşte împreunã cu mine şi cã nu este încredinţat sau dat în plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public.

F. Declar cã mã oblig ca, în termenul prevãzut de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 , sã comunic în scris primãriei orice modificare a situaţiei mele cu privire la creşterea şi îngrijirea copilului sau la realizarea de venituri profesionale, care poate conduce la încetarea sau suspendarea drepturilor.

Declar pe propria rãspundere cã datele şi informaţiile prezentate corespund realitãţii, sub sancţiunea prevãzutã de legea penalã.

Data Semnãtura solicitantului
____________ __________________________

III. DECLARAŢIE A CELUILALT PĂRINTE (SOŢ/SOŢIE AL/A PERSOANEI SOLICITANTE)

Subsemnata(ul),

Numele şi prenumele ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Cod numeric personal┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Adresa: Str. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Nr. ┌─┬─┬─┬─┐ Bl. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Sc. ┌─┬─┐ Ap.┌─┬─┬─┐ Sector ┌─┐
└─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┘
Localitatea ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Judeţul ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Telefon ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐ Fax ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
E-mail _____________________

Actul de identitate^1) ┌─┬─┬─┐ Seria ┌─┬─┬─┐ Nr. ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┘ └─┴─┴─┘ └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Eliberat de secţia de poliţie ┌─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┐
└─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘

Declar urmãtoarele*):
┌─┐
├─┤ Beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului
└─┘ Nu beneficiez de indemnizaţie pentru creşterea copilului

Declar pe propria rãspundere cã datele şi informaţiile prezentate corespund realitãţii, sub sancţiunea prevãzutã de legea penalã.

Data Semnãtura
____________ ______________

_____________
^1) În cazul cetãţenilor români se va specifica tipul de act de identitate:
- B.I. - buletin de identitate
- C.I. - carte de identitate
- C.I.P. - carte de identitate provizorie
*) Se va marca cu "X" cãsuţa corespunzãtoare.


ANEXA 2a)
la normele metodologice

DIRECŢIA DE MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE

DECIZIA
nr. ....... din ...........
privind aprobarea acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea
copilului/a stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al Direcţiei de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie a ......................., numit prin ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei nr. ...,
Având în vedere:
- <>art. 14 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile ulterioare,
- <>art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
- <>art. 10 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
- <>art. 24 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
- art. 19 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006,
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, înregistrate cu nr. ....................,
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie ................
şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Se aprobã pentru doamna/domnul ........................., în calitate de titular, urmãtoarele drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum de ........................ lei;
b) stimulent în cuantum de ............ lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în cuantum de .................................. lei.
Art. 2. - (1) Drepturile prevãzute la art. 1 se acordã începând cu data de ................................... .
(2) Plata drepturilor prevãzute la art. 1 se efectueazã în perioada ................................ a fiecãrei luni, prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 zile de la comunicare la Direcţia de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie ........................................... .
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ..............., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .

Director executiv,
.....................

ANEXA 2b)
la normele metodologice

DIRECŢIA DE MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE

DECIZIA
nr. ....... din ...........
privind respingerea acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea copilului/a
stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al Direcţiei de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie a ..........................., numit prin ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei nr. ...,
Având în vedere:
- <>art. 14 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile ulterioare,
- <>art. 9 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
- <>art. 10 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
- art. 19 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006,
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, înregistrate cu nr. ..................,
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie ...............
şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Se respinge pentru doamna/domnul ................................ acordarea drepturilor de:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului;
b) stimulent;
c) alocaţie de stat pentru copii.
Art. 2. - Respingerea acordãrii drepturilor are la bazã urmãtoarele motive, dupã caz:
a) solicitantul nu locuieşte împreunã cu copilul/copiii pentru care solicitã drepturile şi nu se ocupã de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora;
b) solicitantul nu a realizat în ultimul an anterior datei naşterii copilului, timp de 12 luni, venituri profesionale supuse impozitului pe venit, potrivit prevederilor <>Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, şi nici nu se încadreazã în situaţiile prevãzute la <>art. 1 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 ;
c) solicitantul nu a realizat pânã la data de 31 octombrie 2006, în sistemul public de pensii, perioade de stagiu de cotizare de cel puţin 10 luni în ultimele 12 luni anterioare datei naşterii copilului.
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 zile de la comunicare la Direcţia de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie .............................. .
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ...................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .

Director executiv,
.....................

ANEXA 3a)
la normele metodologice

DIRECŢIA DE MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE

DECIZIA
nr. ...... din ..........
privind suspendarea acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea copilului/a
stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al Direcţiei de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie a ..........................., numit prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei nr. ...............,
Având în vedere:
- <>art. 14 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile ulterioare,
- art. 12 alin. (1), (2) şi (4)-(6) din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
- art. 27 alin. (1) şi art. 28 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006,
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, înregistrate cu nr. ...................,
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie ..............
şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Se suspendã pentru doamna/domnul ........................., în calitate de titular, acordarea urmãtoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum de ................. lei;
b) stimulent în cuantum de ........................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în cuantum de ........................... lei.
Art. 2. - Suspendarea plãţii drepturilor prevãzute la art. 1 se face începând cu data de ..................... .
Art. 3. - Suspendarea acordãrii drepturilor are la bazã urmãtoarele motive, dupã caz:
a) beneficiarul este decãzut din drepturile pãrinteşti;
b) beneficiarul este îndepãrtat, conform legii, de la exercitarea tutelei;
c) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege în vederea încredinţãrii copilului spre adopţie;
d) beneficiarul nu mai îndeplineşte condiţiile prevãzute de lege în vederea menţinerii mãsurii de plasament;
e) beneficiarul executã o pedeapsã privativã de libertate sau se aflã în arest preventiv pe o perioadã mai mare de 30 de zile;
f) copilul este abandonat ori este internat într-o instituţie de ocrotire publicã sau privatã;
g) beneficiarul a decedat;
h) 3 luni consecutiv s-au înregistrat mandate poştale returnate.
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 zile de la comunicare la Direcţia de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie ............................. .
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ................., în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .

Director executiv,
.....................

ANEXA 3b)
la normele metodologice

DIRECŢIA DE MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE

DECIZIA
nr. ........ din ..........
privind încetarea acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea copilului/a
stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al Direcţiei de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie a ..........................., numit prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei nr. .......................,
Având în vedere:
- <>art. 14 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile ulterioare,
- <>art. 11 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
- art. 30 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006,
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, înregistrate cu nr. ..................,
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie ..............
şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Înceteazã pentru doamna/domnul ........................., în calitate de titular, acordarea urmãtoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum de .................... lei;
b) stimulent în cuantum de ......................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii în cuantum de ......................... lei.
Art. 2. - Încetarea plãţii drepturilor prevãzute la art. 1 se face începând cu data de ........................ .
Art. 3. - Încetarea acordãrii drepturilor are la bazã urmãtoarele motive, dupã caz:
a) copilul a împlinit vârsta de 2 ani, respectiv de 3 ani, în cazul copilului cu handicap;
b) a avut loc decesul copilului.
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 zile de la comunicare la Direcţia de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie ........................................... .
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ............, în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .

Director executiv,
.....................

ANEXA 3c)
la normele metodologice

DIRECŢIA DE MUNCĂ, SOLIDARITATE SOCIALĂ ŞI FAMILIE

DECIZIA
nr. ......... din ............
privind reluarea acordãrii indemnizaţiei pentru creşterea copilului/a
stimulentului lunar şi a alocaţiei de stat pentru copii

Directorul executiv al Direcţiei de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie a ..........................., numit prin Ordinul ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei nr. ........................,
Având în vedere:
- <>art. 14 alin. (2) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile ulterioare,
- <>art. 12 alin. (7) şi (8) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
- <>art. 13 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
- art. 27 alin. (2) şi art. 30 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.025/2006,
- cererea şi declaraţia pe propria rãspundere pentru acordarea drepturilor prevãzute de <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, înregistrate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu nr. ............................,
- Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie .................
şi în temeiul competenţelor conferite de lege,

DECIDE:

Art. 1. - Se aprobã pentru doamna/domnul ............................, în calitate de titular, reluarea urmãtoarelor drepturi:
a) indemnizaţie pentru creşterea copilului, în cuantum de ..................... lei;
b) stimulent în cuantum de ...................... lei;
c) alocaţie de stat pentru copii, în cuantum de ............................... lei.
Art. 2. - (1) Drepturile prevãzute la art. 1 se acordã începând cu data de ....................................... .
(2) Plata drepturilor prevãzute la art. 1 se efectueazã în perioada ..................................... a fiecãrei luni prin mandat poştal/cont personal/cont de card.
Decizia poate fi contestatã în termen de 30 de zile de la comunicare la Direcţia de Muncã, Solidaritate Socialã şi Familie ........................................ .
În cazul în care sunteţi nemulţumit de soluţionarea contestaţiei, decizia poate fi atacatã la Tribunalul ............, în termen de 30 de zile de la comunicarea soluţiei contestaţiei, potrivit prevederilor <>Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 .

Director executiv,
.....................

ANEXA 4
la normele metodologice

Denumirea angajatorului
..........................
(elemente de identificare)

ADEVERINŢĂ
nr. ...../........

Se adevereşte prin prezenta cã doamna/domnul .............................., CNP ..............., domiciliatã/domiciliat în localitatea ...................., str. ............... nr. ..., bl. ......, sc. ......, et. ......, ap. ......, sector/judeţ ............, angajatã/angajat în unitatea noastrã de la data de .................:
- în perioada de la .................. pânã la .................. a beneficiat de indemnizaţie de maternitate/indemnizaţie pentru creşterea copilului;
- la data de ...................... se împlinesc cele 42 de zile din concediul de lãuzie;*)
- a depus cerere, înregistratã cu nr. ............/..........., pentru acordarea ..................., începând cu data de .........................;**)
- a realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit sau stagiu de cotizare în sistemul public de pensii, dupã cum urmeazã:
-- de la (lunã/zi) .................. pânã la (lunã/zi) a avut calitatea de ............... (de exemplu, salariat cu contract individual de muncã cu normã întreagã);
-- de la (lunã/zi) .................. pânã la (lunã/zi) a avut calitatea de ............... (de exemplu, şomer);
-- de la (lunã/zi) .................. pânã la (lunã/zi) a avut calitatea de ............... (de exemplu, salariat cu contract de muncã pe duratã determinatã, cu 1/2 normã);
-- de la (lunã/zi) .................. pânã la (lunã/zi) a avut calitatea de ............... etc.
Ultima zi/lunã de platã a indemnizaţiei de maternitate/pentru creşterea copilului a fost ................... .
Indemnizaţie restantã pentru creşterea copilului, aferentã perioadei: de la (lunã/zi) .................... pânã la (lunã/zi) ........................ .
Subsemnatul ............................, având funcţia de ................., declar cã datele cuprinse în prezenta adeverinţã sunt reale.

................................................
(Semnãtura şi ştampila reprezentantului legal)
_____________
*) Se completeazã pentru situaţiile în care persoanele se aflã în concediu de maternitate şi nu s-a deschis încã dreptul la indemnizaţia pentru creşterea copilului.
**) Se completeazã pentru situaţiile în care cererile nu au putut fi soluţionate pânã la data de 31 decembrie 2005.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016