Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.023 din 10 septembrie 2002  pentru aprobarea Declaratiei privind politica sectoriala rutiera    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.023 din 10 septembrie 2002 pentru aprobarea Declaratiei privind politica sectoriala rutiera

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 702 din 26 septembrie 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. II secţiunea 2.03 "Alte obligaţii" lit. l) din Acordul de garanţie (Proiectul privind restructurarea sectorului de drumuri şi construcţia variantei de ocolire a municipiului Pitesti) dintre România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, ratificat prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2002 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Declaraţia privind politica sectoriala rutiera, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────
Ministrul lucrãrilor publice,
transporturilor şi locuinţei,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu


Bucureşti, 10 septembrie 2002.
Nr. 1.023.

ANEXA 1

DECLARAŢIE
privind politica sectoriala rutiera

ART. 1
(1) Declaraţia privind politica sectoriala rutiera are la baza un ansamblu de principii aplicabile tuturor categoriilor de drumuri publice.
(2) Politica sectoriala rutiera se aplica cu prioritate drumurilor naţionale aflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Nationala a Drumurilor din România".
ART. 2
Principiile politicii sectoriale rutiere au în vedere urmãtoarele:
a) rolul sectorului rutier în cadrul dezvoltãrii socioeconomice a României;
b) modul de finanţare a acestui sector;
c) prioritãţile de finanţare urmãrite în acest sector;
d) planificarile proiectelor de exploatare, întreţinere, modernizare şi dezvoltare a drumurilor publice, concretizate în elaborarea unui plan naţional;
e) managementul drumurilor publice;
f) executarea lucrãrilor în sectorul rutier;
g) protejarea mediului înconjurãtor.
ART. 3
(1) Scopul politicii sectoriale rutiere este de a dezvolta reţele adecvate de drumuri pentru a sprijini obiectivele socioeconomice prin exploatarea, întreţinerea, modernizarea, dezvoltarea şi administrarea drumurilor publice.
(2) Scopul politicii sectoriale rutiere se concretizeazã în:
a) asigurarea accesului la centre de importanta economicã şi socialã;
b) asigurarea unui nivel corespunzãtor de servicii şi minimalizarea costurilor totale de transport;
c) menţinerea în funcţiune a activelor din infrastructura rutiera;
d) asigurarea unui nivel adecvat de siguranta a circulaţiei rutiere;
e) minimalizarea efectelor negative asupra mediului înconjurãtor.
ART. 4
(1) Finanţarea proiectelor privind exploatarea, întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea sectorului de drumuri se va realiza din urmãtoarele surse:
a) sume provenind din încasarea tarifelor prevãzute de <>Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 424/2002 ;
b) sume provenind din venituri cu destinaţie specialã pentru drumurile publice, constituite în baza <>Legii nr. 118/1996 privind constituirea şi utilizarea Fondului special al drumurilor publice, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) surse de finanţare private constituite în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 16/2002 privind contractele de parteneriat public-privat, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 470/2002 ;
d) sume reprezentând contribuţii de la bugetul de stat, aprobate prin legi bugetare anuale;
e) sume reprezentând împrumuturi externe contractate de la instituţii financiare internaţionale, aprobate conform prevederilor legale;
f) sume reprezentând împrumuturi contractate de la bãnci comerciale romane şi/sau strãine, aprobate conform prevederilor legale;
g) sume reprezentând fonduri nerambursabile acordate de diverse guverne/agenţii/bãnci/companii;
h) sume reprezentând fonduri nerambursabile acordate de Uniunea Europeanã.
(2) Alocarea fondurilor pentru reţelele de drumuri se va realiza în funcţie de prevederile Planului naţional pentru sectorul rutier.
ART. 5
Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, Ministerul Finanţelor Publice şi Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România" se obliga sa respecte prevederile secţiunii 2.03 "Alte obligaţii" din Acordul de garanţie dintre România şi Banca Europeanã pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare pentru finanţarea Proiectului privind restructurarea sectorului de drumuri şi construcţia variantei de ocolire a municipiului Pitesti, semnat la Bucureşti la 31 decembrie 2001 şi ratificat prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 81/2002 , respectiv:
a) externalizarea unitãţilor, organizaţiilor şi a participatiilor sale conform secţiunilor 3.01 (f), (g) şi (h) ale acordului de împrumut;
b) investiţiile cu o valoare mai mare decât echivalentul în lei a 5 milioane euro ale Regiei Autonome "Administraţia Nationala a Drumurilor din România", indiferent de sursa de finanţare, sa aibã o rata interna de rentabilitate (EIRR) de cel puţin 15%;
c) privatizarea societãţilor de întreţinere a drumurilor;
d) asigurarea fondurilor necesare Programului de investiţii în sectorul de drumuri;
e) asigurarea unui nivel rezonabil de întreţinere a drumurilor naţionale;
f) analizarea mãsurilor legislative în vederea îmbunãtãţirii cadrului legislativ în sectorul de drumuri.
ART. 6
(1) Se înfiinţeazã Consiliul Drumurilor, organism cu rol consultativ, în a cãrui componenta intra:
a) reprezentanţi ai Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, desemnaţi prin ordin al ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei;
b) persoane desemnate de administratorii de drumuri publice;
c) persoane desemnate de utilizatorii drumurilor aparţinând sectoarelor public şi privat.
(2) Consiliul Drumurilor furnizeazã Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei informaţiile necesare cu privire la exploatarea reţelei drumurilor publice, precum şi cele referitoare la utilizarea şi gestionarea veniturilor cu destinaţie specialã pentru drumurile publice.
ART. 7
(1) Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România", pe baza angajamentelor asumate de România prin documentele de poziţie, cu aprobarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei va elabora un plan naţional pentru sectorul rutier, menţinut şi actualizat la intervale regulate de timp. Acest plan va stabili proiectele de exploatare, întreţinere, modernizare şi dezvoltare a reţelei de drumuri, care vor fi elaborate în timp util, reflectand prioritãţile de finanţare.
(2) Planul va cuprinde în mod obligatoriu investiţiile care urmeazã a fi realizate în sectorul rutier, prioritãţile de finanţare, sursa de finanţare şi modul în care respectiva investiţie contribuie la dezvoltarea obiectivelor în domeniul transporturilor şi la nivel socioeconomic.
(3) În ceea ce priveşte drumurile naţionale Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, prin Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor din România", va asigura planificarea, programarea, proiectarea surselor financiare, precum şi a contractelor privind exploatarea, întreţinerea, modernizarea şi dezvoltarea drumurilor naţionale.
ART. 8
Reţeaua de drumuri publice va oferi utilizatorilor drumurilor publice un nivel adecvat de siguranta a circulaţiei.
ART. 9
Lucrãrile la reţeaua de drumuri publice se vor realiza astfel încât sa afecteze cat mai puţin mediul înconjurãtor şi în conformitate cu strategiile ministerului de resort.


───────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016