Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.019 din 28 august 2003  privind organizarea si functionarea prefecturilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.019 din 28 august 2003 privind organizarea si functionarea prefecturilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 639 din 8 septembrie 2003
În temeiul art. 107 şi 122 din Constituţie, al <>art. 141 alin. (1) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 63/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Prefectura este instituţie publica cu personalitate juridicã, care se organizeazã şi funcţioneazã în fiecare judeţ şi în municipiul Bucureşti, cu rolul de a îndeplini atribuţiile şi prerogativele conferite prefectului prin Constituţie, legea administraţiei publice locale şi alte acte normative.
(2) Prefectul urmãreşte modul de realizare în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, a obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare şi prin aparatul propriu de specialitate dispune mãsurile corespunzãtoare.
ART. 2
(1) Prefectura îşi are sediul în municipiul resedinta de judeţ, de regula în palatul administrativ, proprietate publica de interes naţional sau judeţean, aflat în administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, respectiv a consiliului judeţean.
(2) Prefectura Municipiului Bucureşti şi Prefectura Judeţului Ilfov îşi au sediul în municipiul Bucureşti.
ART. 3
(1) Capacitatea juridicã de drept public a prefectului se exercita în exclusivitate de acesta.
(2) Exercitarea drepturilor şi asumarea obligaţiilor civile ale prefectului se realizeazã de cãtre acesta sau de cãtre o persoana desemnatã prin ordin al prefectului.
(3) Prefectul este ordonator tertiar de credite.
ART. 4
(1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor şi prerogativelor conferite prefectului prin Constituţie, legea administraţiei publice locale şi alte acte normative, prefectul este ajutat de un subprefect. La municipiul Bucureşti prefectul este ajutat de 2 subprefecţi.
(2) Subprefectul îndeplineşte atribuţiile care îi sunt date prin acte normative, precum şi atribuţii delegate, prin ordin al prefectului, din domeniile de activitate ale aparatului propriu de specialitate al acestuia, în principal din:
a) realizarea Programului de guvernare;
b) integrarea europeanã;
c) relaţiile cu sindicatele şi patronatele;
d) respectarea legilor şi a hotãrârilor Guvernului, asigurarea ordinii publice şi apãrarea drepturilor cetãţenilor.
(3) În lipsa prefectului, subprefectul îndeplineşte, în numele prefectului, atribuţiile ce revin acestuia.
ART. 5
(1) Prefectul are un aparat propriu de specialitate pe care îl conduce.
(2) Structura organizatoricã a aparatului propriu de specialitate al prefectului este prevãzutã în anexele nr. 1 şi 2.
(3) În cadrul structurii organizatorice a aparatului propriu de specialitate al prefectului se pot organiza, dupã caz, prin ordin al acestuia, direcţii, servicii, birouri şi alte compartimente, în condiţiile legii.
ART. 6
(1) În judeţele cu o suprafata întinsã, cu localitãţi amplasate la mari distanţe de resedinta judeţului sau în aglomerari urbane, prefectul poate organiza, prin ordin, oficii prefecturale.
(2) Ordinul prefectului de înfiinţare şi organizare a oficiilor prefecturale se emite numai cu avizul de oportunitate al ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Prefectul, cu sprijinul primarului din unitatea administrativ-teritorialã în care se organizeazã oficiul prefectural, va asigura spaţiul corespunzãtor pentru funcţionarea acestuia.
(4) Oficiile prefecturale funcţioneazã în subordinea directa a prefectului şi fac parte integrantã din aparatul propriu de specialitate al prefectului, în cadrul numãrului de posturi şi al fondurilor aprobate anual.
(5) Modul de organizare a oficiului prefectural şi nominalizarea unitãţilor administrativ-teritoriale arondate acestuia se stabilesc prin ordin al prefectului.
(6) Oficiile prefecturale asigura îndeplinirea atribuţiilor specifice aparatului propriu de specialitate al prefectului în unitãţile administrativ-teritoriale situate în raza lor de competenta.
(7) Şefii serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei publice centrale, organizate în judeţ, vor desemna 1-2 specialişti care îşi vor desfasura activitatea în zona respectiva şi vor conlucra direct cu oficiul prefectural pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice instituţiilor pe care le reprezintã.
ART. 7
(1) Conducerea operativã a aparatului propriu de specialitate al prefectului se exercita de cãtre secretarul general.
(2) Secretarul general este înalt funcţionar public şi are studii superioare, de regula juridice sau administrative, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta.
(3) Concursul sau examenul pentru ocuparea funcţiei de secretar general este organizat de Ministerul Administraţiei şi Internelor, la solicitarea prefectului, în condiţiile legii.
(4) Numirea secretarului general şi eliberarea sa din funcţie se fac prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, contrasemnat de ministrul delegat pentru administraţia publica, în condiţiile legii.
ART. 8
Secretarul general îndeplineşte, în condiţiile legii, urmãtoarele atribuţii principale:
a) conduce şi rãspunde de activitatea operativã a aparatului propriu de specialitate al prefectului;
b) verifica activitatea desfasurata de cãtre direcţiile de specialitate pentru examinarea legalitãţii actelor administrative adoptate sau emise de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale şi judeţene, precum şi ale preşedintelui consiliului judeţean;
c) coordoneazã realizarea procedurii prealabile cu privire la actele socotite ilegale de cãtre direcţia de specialitate, precum şi a documentaţiei necesare sesizãrii instanţelor de contencios administrativ;
d) sprijinã elaborarea propunerilor de acte normative din sfera de competenta a autoritãţilor administraţiei publice locale;
e) sprijinã organizarea şi desfãşurarea acţiunilor grupului pentru monitorizarea reformei şi/sau a Unitãţii Centrale pentru Reforma Administraţiei Publice;
f) coordoneazã, în baza mandatului acordat de Ministerul Administraţiei şi Internelor, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, acţiuni care au drept scop promovarea normelor comunitare privind cooperarea transfrontaliera şi constituirea euroregiunilor, incurajand initiativele locale în domeniu, conform legislaţiei romane;
g) întocmeşte proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a comisiei judeţene consultative;
h) supravegheazã realizarea lucrãrilor de secretariat pentru comisia judeteana consultativa;
i) prezintã prefectului studii şi rapoarte cu privire la aplicarea actelor normative în vigoare;
j) acorda consultanţa autoritãţilor administraţiei publice locale privind proiectele acordurilor de colaborare, cooperare, asociere, înfrãţire şi aderare, iniţiate de acestea;
k) asigura concordanta propunerilor de acte normative, a actelor adoptate, respectiv emise de autoritãţile administraţiei publice locale, cu legislaţia europeanã în materie;
l) sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale la elaborarea propunerilor privind afectarea sau dezafectarea bunurilor de utilitate publica, cu respectarea prevederilor legale;
m) elaboreazã proiectul ordinului de stabilire a numãrului consilierilor locali şi judeţeni, precum şi a graficului de convocare a consiliilor locale şi a consiliului judeţean în şedinţa de constituire;
n) urmãreşte modul de îndeplinire de cãtre secretarii unitãţilor administrativ-teritoriale a atribuţiilor stabilite prin lege;
o) participa la elaborarea proiectelor de ordine ale prefectului;
p) prezintã prefectului propuneri de rezolvare, în limitele competentei, a cererilor şi sesizarilor adresate acestuia;
q) urmãreşte îndeplinirea mãsurilor dispuse de prefect;
r) elaboreazã proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare a prefecturii, pe care îl supune spre aprobare prefectului;
s) îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege sau sarcini date de Ministerul Administraţiei şi Internelor ori de cãtre prefect.
ART. 9
(1) În exercitarea atribuţiilor prefectului, aparatul propriu de specialitate îndeplineşte urmãtoarele activitãţi principale:
1. Cu privire la realizarea Programului de guvernare:
a) elaboreazã, pe baza Programului de guvernare, programe şi strategii generale şi sectoriale de dezvoltare economico-socialã a judeţului sau zonei, cu consultarea larga a autoritãţilor publice locale şi a conducerilor serviciilor publice descentralizate;
b) anual, întocmeşte Planul de acţiuni pentru realizarea obiectivelor cuprinse în Programul de guvernare;
c) realizeazã documentarea necesarã şi elaboreazã pe baza acesteia raportul anual privind starea generalã economico-socialã a judeţului, care se înainteazã, potrivit legii, Guvernului, prin Ministerul Administraţiei şi Internelor;
d) elaboreazã informãri cu privire la activitatea serviciilor publice descentralizate, pe care le prezintã autoritãţilor administraţiei publice judeţene şi ministerelor de resort.
2. Cu privire la integrarea europeanã:
a) elaboreazã, în colaborare cu specialiştii consiliului judeţean, cu persoanele responsabile din cadrul fiecãrui serviciu public descentralizat al ministerelor şi din cadrul fiecãrei autoritãţi publice locale, planul judeţean de mãsuri pentru integrarea europeanã şi amplificarea relaţiilor externe, în conformitate cu documentele programatice referitoare la integrarea europeanã;
b) urmãreşte şi aplica, împreunã cu grupul pentru monitorizarea reformei, constituit la nivel judeţean, prevederile cuprinse în strategiile şi programele de reforma a administraţiei publice locale, elaborate pe baza Programului de guvernare;
c) prelucreaza Strategia actualizatã de accelerare a reformei administraţiei publice, dupã aprobarea sa de cãtre Guvern, şi difuzeazã autoritãţilor administraţiei publice locale sarcinile care le revin;
d) la solicitarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, înainteazã propuneri privind elaborarea documentelor programatice (Programul Naţional de Aderare a României, Raportul anual privind progresele înregistrate de România în procesul de aderare la Uniunea Europeanã), precum şi a actelor normative, în concordanta cu legislaţia europeanã în domeniu;
e) difuzeazã în teritoriu şi prelucreaza, cu sprijinul serviciilor descentralizate ale ministerelor şi al structurilor de integrare europeanã din cadrul celorlalte/altor instituţii publice, precum şi cu cel al grupului de monitorizare a reformei, documentele privind integrarea europeanã adoptate la nivel central;
f) urmãreşte ca proiectele de hotãrâri ale Guvernului, iniţiate la nivel judeţean, actele emise de autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi hotãrârile comisiei judeţene consultative sa fie în concordanta cu legislaţia europeanã în materie şi cu acordurile şi convenţiile organismelor europene, semnate şi ratificate de România;
g) întocmeşte, gestioneazã prin evidenta centralizata şi monitorizeazã planul de relaţii şi de colaborãri internaţionale al prefecturii;
h) elaboreazã evidenta centralizata a rapoartelor de activitate întocmite obligatoriu pentru orice activitate de relaţii internaţionale;
i) participa la activitãţi de aplicare a prevederilor actelor normative vizând aderarea României la Uniunea Europeanã;
j) acţioneazã pentru atragerea societãţii civile în activitãţile care au legatura cu procesul de integrare europeanã şi participa la programele societãţii civile în domeniul integrãrii;
k) desfãşoarã activitãţi menite sa conducã la cunoaşterea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale şi cetãţeni a programelor cu finanţare externa iniţiate şi susţinute de Uniunea Europeanã şi de alte organisme internaţionale.
3. Cu privire la urmãrirea respectãrii legalitãţii actelor consiliului judeţean, ale preşedintelui consiliului judeţean, ale consiliilor locale şi ale primarilor, precum şi a activitãţii preparatorii a contenciosului administrativ în fata instanţelor:
a) examineazã, sub aspectul legalitãţii şi în termenele prevãzute de lege, actele administrative emise de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale sau judeţene, precum şi ale preşedintelui consiliului judeţean şi face propuneri corespunzãtoare prefectului;
b) elaboreazã rapoarte şi prezintã informãri prefectului cu privire la actele verificate, la modul de organizare a executãrii legilor şi a altor acte normative de cãtre consiliile locale şi judeţene, de cãtre primari, precum şi de cãtre preşedintele consiliului judeţean;
c) asigura evidenta şi pãstrarea actelor transmise potrivit legii, în vederea exercitãrii dreptului de urmãrire a respectãrii legalitãţii acestora, precum şi evidenta acţiunilor şi dosarelor pe rolul instanţelor judecãtoreşti, pana la epuizarea cãilor de atac ordinare şi extraordinare;
d) urmãreşte modul de îndeplinire de cãtre secretarii unitãţilor administrativ-teritoriale a obligaţiilor ce le revin, potrivit legii, cu privire la înaintarea actelor supuse verificãrii din punct de vedere al legalitãţii;
e) conlucreaza cu compartimentele din aparatul propriu al consiliului judeţean, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, la elaborarea proiectelor de hotãrâri ale Guvernului care au ca obiect soluţionarea unor probleme de interes local.
4. Cu privire la serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale:
a) monitorizeazã activitatea desfasurata de serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale organizate în judeţ, respectiv în municipiul Bucureşti, precum şi activitatea unitãţilor din subordinea ministerelor care nu au servicii descentralizate, a regiilor autonome de interes naţional şi a filialelor acestora din judeţ, respectiv din municipiul Bucureşti, şi a companiilor naţionale; în acest scop solicita şi primeşte de la acestea informãri şi rapoarte obligatorii;
b) urmãreşte modul de conlucrare dintre autoritãţile administraţiei publice locale şi serviciile publice descentralizate în soluţionarea problemelor comunitãţilor locale; elaboreazã şi supune spre aprobare mãsuri pentru îmbunãtãţirea acestei conlucrari şi a asistenţei tehnice acordate autoritãţilor locale;
c) întocmeşte informãri prefectului cu privire la activitatea desfasurata de serviciile publice descentralizate, semnaleaza divergenţele apãrute între acestea şi autoritãţile administraţiei publice locale şi propune acţiuni concrete de mediere a acestora;
d) examineazã, împreunã cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale şi cu autoritãţile administraţiei publice locale şi judeţene, stadiul de execuţie a unor lucrãri şi acţiuni care se deruleazã în comun;
e) întocmeşte documentaţia necesarã în vederea emiterii de cãtre prefect a avizului prevãzut de lege pentru numirea şi eliberarea din funcţie a sefilor serviciilor publice descentralizate din judeţ;
f) colaboreazã cu specialiştii Comisiei Naţionale de Prognoza la efectuarea studiilor şi analizelor de dezvoltare durabila, precum şi la întocmirea programelor sociale şi economice şi a planului de investiţii de interes judeţean.
5. Cu privire la activitatea comisiei judeţene consultative:
a) elaboreazã, în colaborare cu functionarii publici desemnaţi de şefii serviciilor publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale organizate în judeţ, cu specialiştii consiliului judeţean şi pe baza propunerilor primarilor unitãţilor administrativ-teritoriale din judeţ, proiectul programului principalelor lucrãri şi activitãţi ale comisiei judeţene consultative;
b) difuzeazã mãsurile adoptate de comisia judeteana consultativa organelor şi autoritãţilor interesate şi le aduce la cunostinta cetãţenilor; urmãreşte modul de aplicare a mãsurilor hotãrâte şi informeazã operativ asupra constatãrilor fãcute;
c) urmãreşte respectarea criteriilor prevãzute de <>Legea nr. 189/1998 privind finanţele publice locale pentru echilibrarea bugetelor locale ale unitãţilor administrativ-teritoriale.
6. Cu privire la respectarea legilor şi hotãrârilor Guvernului, asigurarea ordinii publice şi apãrarea drepturilor cetãţenilor:
a) desfãşoarã acţiuni la nivelul întregului judeţ pentru urmãrirea aplicãrii şi respectãrii actelor normative, elaboreazã studii şi rapoarte cu privire la aspectele constatate, precum şi propuneri privind îmbunãtãţirea stãrii de legalitate, pe care le înainteazã prefectului;
b) participa la organizarea, împreunã cu primãrii, a unor acţiuni de cunoaştere şi de aplicare corecta a legii;
c) participa la elaborarea şi supunerea spre aprobare a propunerilor de acte normative privind acordarea de cãtre Guvern a unor ajutoare umanitare de prima urgenta constând în bunuri, produse şi bani, în scopul protecţiei populaţiei în situaţii excepţionale, determinate de calamitati naturale, epidemii, incendii sau alte fenomene periculoase;
d) participa, împreunã cu reprezentanţii Ministerului Administraţiei şi Internelor, la acţiuni cu privire la modul de exercitare de cãtre primari a atribuţiilor delegate de stat prin acte normative.
7. Cu privire la activitatea de informare şi relaţii publice:
a) asigura prin compartimentul de specialitate relaţia cu mass-media şi aplicarea prevederilor legale privind liberul acces la informaţiile de interes public;
b) participa la efectuarea audientelor şi soluţionarea cererilor, petitiilor şi a sesizarilor.
8. Cu privire la gestiunea bunurilor:
a) urmãreşte evidentierea riguroasã a miscarii bunurilor din domeniul public şi privat al unitãţilor administrativ-teritoriale, precum şi legalitatea trecerii acestor bunuri din domeniul public local în domeniul privat al unitãţilor administrativ-teritoriale şi evidentierea corecta a acestei operaţiuni;
b) verifica motivatia afectãrii sau a dezafectarii bunurilor de utilitate publica şi respectarea prevederilor legale.
9. Cu privire la corpul de control al prefectului:
a) desfãşoarã, în condiţiile legii, activitatea de verificare, sprijin şi îndrumare în ceea ce priveşte sfera de competenta a prefectului;
b) în exercitarea atribuţiilor ce îi revin, corpul de control al prefectului colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale şi instituţiile publice competente;
c) verifica sesizãrile adresate prefectului în care soluţionarea problemelor implica un grad ridicat de dificultate;
d) ca urmare a acţiunilor întreprinse, întocmeşte rapoarte pe care le comunica prefectului.
10. Cu privire la alesii locali:
a) întocmeşte, pe baza datelor statistice oficiale, proiectul de ordin privind stabilirea numãrului de consilieri locali şi judeţeni şi îl supune spre aprobare prefectului;
b) asigura îndeplinirea, în condiţiile legii, a atribuţiilor ce revin prefectului în domeniul organizãrii şi desfãşurãrii alegerilor locale, parlamentare şi prezidenţiale, precum şi a referendumului naţional ori local;
c) întocmeşte graficul de convocare a consiliilor locale şi a consiliului judeţean în şedinţa de constituire;
d) efectueazã verificãrile necesare, întocmeşte documentaţia şi elaboreazã propunerile pentru sesizarea Guvernului în vederea dizolvãrii, în condiţiile legii, a unor consilii locale sau a consiliului judeţean, pentru suspendarea din funcţie a unor consilieri sau primari ori pentru organizarea referendumului privind încetarea mandatului primarilor.
11. Cu privire la relaţiile cu sindicatele şi patronatele:
a) asigura organizarea şi desfãşurarea şedinţelor comisiei de dialog social;
b) asigura transpunerea în practica a Strategiei de guvernare cu privire la dinamizarea parteneriatului social dintre sindicate, patronat şi puterea executivã;
c) stabileşte relaţii de conlucrare cu partenerii sociali, care sa permitã o informare permanenta asupra nevoilor acestora şi sa faciliteze rezolvarea problemelor în discuţie;
d) consulta partenerii sociali cu privire la mãsurile ce se întreprind în vederea restructurãrii regiilor autonome de sub autoritatea ministerelor, consiliilor judeţene şi consiliilor locale, precum şi a societãţilor comerciale, în corelare cu mãsurile de reconversie a forţei de munca.
(2) Functionarii publici din aparatul de specialitate al prefectului îndeplinesc orice alte atribuţii primite de la prefect, subprefect şi secretarul general pentru realizarea cu celeritate, în condiţiile legii, a activitãţilor specifice.
ART. 10
În cadrul aparatului de specialitate al prefectului se organizeazã serviciul public comunitar pentru eliberarea şi evidenta paşapoartelor, cu urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi realizeazã activitatea de eliberare şi evidenta a paşapoartelor simple sau a altor documente de trecere a frontierei de stat, potrivit legii, pentru cetãţenii romani cu domiciliul pe raza teritorialã de competenta, precum şi de prelungire a valabilitãţii acestora, conform legii;
b) soluţioneazã, în condiţiile legii, cazurile de pierdere, furt, distrugere sau deteriorare a documentelor de trecere a frontierei de stat şi asigura mãsurile pentru prevenirea folosirii lor de cãtre persoane neautorizate;
c) elibereazã pasapoartele pentru solicitantii cu ultimul domiciliu pe raza teritorialã de competenta, care au depus cereri pentru aprobarea stabilirii domiciliului în strãinãtate, precum şi pentru cetãţenii romani stabiliţi ori care au solicitat stabilirea domiciliului în strãinãtate şi au depus cereri în acest sens la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, aplicând în paşapoarte menţiunile corespunzãtoare referitoare la domiciliu;
d) elibereazã, în condiţiile legii, documente de trecere a frontierei de stat pentru minorii cetãţeni romani, care au fãcut obiectul adopţiei internaţionale;
e) efectueazã verificãri specifice în legatura cu cererile pentru stabilirea domiciliului în România de cãtre cetãţenii romani domiciliaţi în strãinãtate şi le înainteazã spre aprobare Direcţiei Generale de Paşapoarte;
f) desfãşoarã, în condiţiile legii, activitãţile specifice pe linia ţinerii evidentei cetãţenilor romani supuşi restrictiilor de ieşire din ţara, înainteazã propuneri în acest sens la Direcţia Generalã de Paşapoarte şi întreprinde mãsuri pentru punerea în aplicare a acestor restrictii;
g) întreprinde mãsurile necesare în vederea cunoaşterii situaţiei persoanelor domiciliate pe raza judeţului, respectiv a municipiului Bucureşti, care au fost returnate din diverse tari ca urmare a aplicãrii acordurilor de readmisie încheiate de România cu alte state, pentru a clarifica situaţia documentelor de cãlãtorie a acestora;
h) conlucreaza permanent cu serviciile publice de evidenta a populaţiei din cadrul consiliilor judeţene şi al Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
i) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin reglementãri legale.
ART. 11
Prefectul aproba prin ordin, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, modificãrile ce se impun în regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu de specialitate.
ART. 12
(1) Încadrarea şi eliberarea din funcţie a personalului din aparatul propriu de specialitate se efectueazã prin ordin al prefectului, în condiţiile legii.
(2) Personalul care se preia de la structurile teritoriale ale Direcţiei de paşapoarte din cadrul Direcţiei Generale de Evidenta Informatizata a Persoanei, organ de specialitate al administraţiei publice centrale, se considera transferat în interesul serviciului, în condiţiile legii.
(3) Numãrul maxim de posturi aferent aparatului propriu de specialitate al prefectului se stabileşte anual şi se repartizeazã pe fiecare prefectura, prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, care este contrasemnat de ministrul delegat pentru administraţia publica, respectându-se încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat Ministerului Administraţiei şi Internelor prin legile bugetare anuale.
ART. 13
Îndrumarea şi verificarea activitãţii desfãşurate de aparatul propriu de specialitate al prefectului se realizeazã de Ministerul Administraţiei şi Internelor, iar perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului se asigura de Ministerul Administraţiei şi Internelor prin structurile de profil.
ART. 14
Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital pentru funcţionarea instituţiei prefectului se asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
ART. 15
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 16
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 9/2001 privind reorganizarea şi funcţionarea prefecturilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2001.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul delegat pentru administraţia publica,
Gabriel Oprea

Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 28 august 2003.
Nr. 1.019.




ANEXA 1


ORGANIGRAMA PREFECTURII JUDEŢULUI


┌────────────┐ ┌────────────────────┐
│Comisia ├───────┐ │Compartimentul de │
│consultativa│ │ ┌─────┤informare şi relaţii│
└────────────┘ │ │ │publice │
│ │ └────────────────────┘
│ ┌───────┐ │ ┌─────────────────┐
├────┤PREFECT├──────────┤ │Serviciul public │
│ └┬──┬──┬┘ │ │comunitar pentru │
┌────────────┐ │ │ │ │ ├─────┤eliberarea │
│Cabinetul │ │ │ │ │ │ │paşapoartelor │
│prefectului ├───────┘ │ │ │ │ └─────────────────┘
└────────────┘ │ │ │ │ ┌─────────────────┐
│ │ │ │ │Corpul de control│
│ │ │ ├─────┤al prefectului │
│ │ │ │ └─────────────────┘
│ │ │ │ ┌─────────────┐
┌───────────────────────┘ │ │ └─────┤Audit intern │
│ │ │ └─────────────┘
│ │ └───────────────────────────────┐
│ │ │
│ ┌─────┴───────┐ │
│ │ SUBPREFECT │ │
│ └─────┬───────┘ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ ┌──────┴─────────┐ │
│ │SECRETAR GENERAL│ │
│ └──────┬─────────┘ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ ┌──────────────────┬────┴───────────────┐ │
│ │ │ │ │
*) │ │ *) │ *) │ │
┌───┴──┴────────┐ ┌──────┴──────┐ ┌───────────┴──────────┐ ┌─────┴─────┐
│Activitatea │ │Activitatea │ │Activitatea financiar │ │Oficiul │
│pentru │ │pentru │ │contabila, resurse │ │prefectural│
│integrare │ │verificarea │ │umane şi administrativ│ └───────────┘
│europeanã, │ │legalitãţii │ └──────────────────────┘
│dezvoltare │ │actelor şi │
│economicã şi │ │contencios │
│monitorizarea │ │administrativ│
│serviciilor │ └─────────────┘
│publice │
│descentralizate│
└───────────────┘



-----------
*) Activitatea poate fi organizatã la nivel de direcţie sau serviciu.





ANEXA 2

ORGANIGRAMA PREFECTURII MUNICIPIULUI BUCUREŞTI


┌────────────┐ ┌────────────────────┐
│Comisia ├───────┐ │Compartimentul de │
│consultativa│ │ ┌─────┤informare şi relaţii│
└────────────┘ │ │ │publice │
│ │ └────────────────────┘
│ ┌───────┐ │ ┌─────────────────┐
├────┤PREFECT├──────────┤ │Serviciul public │
│ └┬──┬──┬┘ │ │comunitar pentru │
┌────────────┐ │ │ │ │ ├─────┤eliberarea │
│Cabinetul │ │ │ │ │ │ │paşapoartelor │
│prefectului ├───────┘ │ │ │ │ └─────────────────┘
└────────────┘ │ │ │ │ ┌─────────────────┐
│ │ │ │ │Corpul de control│
│ │ │ ├─────┤al prefectului │
│ │ │ │ └─────────────────┘
│ │ │ │ ┌─────────────┐
┌───────────────────────┘ │ │ └─────┤Audit intern │
│ │ │ └─────────────┘
│ │ └───────────────────────────────┐
│ │ │
│ ┌─────┴───────┐ │
│ │2 SUBPREFECŢI│ │
│ └─────┬───────┘ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ ┌──────┴─────────┐ │
│ │SECRETAR GENERAL│ │
│ └──────┬─────────┘ │
│ │ │
│ │ │
│ │ │
│ ┌──────────────────┬────┴───────────────┐ │
│ │ │ │ │
*)│ │ *) │ *) │ │
┌───┴──┴────────┐ ┌──────┴──────┐ ┌───────────┴──────────┐ ┌─────┴─────┐
│Activitatea │ │Activitatea │ │Activitatea financiar │ │Oficiul │
│pentru │ │pentru │ │contabila, resurse │ │prefectural│
│integrare │ │verificarea │ │umane şi administrativ│ └───────────┘
│europeanã, │ │legalitãţii │ └──────────────────────┘
│dezvoltare │ │actelor şi │
│economicã şi │ │contencios │
│monitorizarea │ │administrativ│
│serviciilor │ └─────────────┘
│publice │
│descentralizate│
└───────────────┘


----------
*) Activitatea poate fi organizatã la nivel de direcţie sau serviciu.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016