Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.012 din 11 decembrie 2013  pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.497/2008 privind aprobarea Planului national de implementare a prevederilor Conventiei privind poluantii organici persistenti, adoptata la Stockholm la 22 mai 2001, aferent perioadei 2008-2029    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.012 din 11 decembrie 2013 pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 1.497/2008 privind aprobarea Planului national de implementare a prevederilor Conventiei privind poluantii organici persistenti, adoptata la Stockholm la 22 mai 2001, aferent perioadei 2008-2029

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 804 din 19 decembrie 2013

    Având în vedere prevederile art. 7 din Convenţia privind poluanţii organici persistenţi, adoptată la Stockholm la 22 mai 2001, ratificată prin Legea nr. 261/2004,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 11 alin. (2) din Legea nr. 227/2010 pentru ratificarea amendamentelor la anexele A, B şi C la Convenţia privind poluanţii organici persistenţi, adoptată la Stockholm la 22 mai 2001, adoptate prin deciziile SC-4/10, SC-4/11, SC-4/12, SC-4/13, SC-4/14, SC-4/15, SC-4/16, SC-4/17 şi SC-4/18 cu ocazia celei dea patra reuniuni a Conferinţei părţilor, care a avut loc la Geneva, 4-8 mai 2009,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ARTICOL UNIC
    Hotărârea Guvernului nr. 1.497/2008 privind aprobarea Planului naţional de implementare a prevederilor Convenţiei privind poluanţii organici persistenţi, adoptată la Stockholm la 22 mai 2001, aferent perioadei 2008-2029, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 804 din 2 decembrie 2008, se modifică după cum urmează:

    1. La articolul 1, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "Art. 1. - (1) Se aprobă Planul naţional de implementare a prevederilor Convenţiei privind poluanţii organici persistenţi, adoptată la Stockholm la 22 mai 2001, denumit în continuare Plan naţional de implementare, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre."

    2. La articolul 2, alineatele (1) şi (3) vor avea următorul cuprins:
    "Art. 2. - (1) Autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului, autoritatea publică centrală pentru economie, autoritatea publică centrală pentru finanţe, autoritatea publică centrală pentru agricultură şi dezvoltare rurală, autoritatea publică centrală pentru transporturi, autoritatea publică centrală pentru sănătate, autoritatea publică centrală pentru muncă, familie, protecţie socială şi persoane vârstnice şi autorităţile administraţiei publice locale iau măsurile necesare pentru realizarea acţiunilor prevăzute în Planul naţional de implementare.
    ...................................................................
    (3) Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului centralizează informaţiile referitoare la stadiul realizării acţiunilor prevăzute în Planul naţional de implementare şi transmite autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, până la data de 1 august 2014 şi apoi la fiecare 4 ani, un raport conform formatului impus de către Conferinţa părţilor."

    3. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.


                                 PRIM-MINISTRU
                              VICTOR-VIOREL PONTA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                 Ministrul mediului şi schimbărilor climatice,
                                  Rovana Plumb

               Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale
                           şi administraţiei publice,
                             Nicolae-Liviu Dragnea

                Viceprim-ministru, ministrul finanţelor publice,
                                 Daniel Chiţoiu

                       p. Ministrul delegat pentru buget,
                              Gheorghe Gherghina,
                                secretar de stat

                 Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                               Daniel Constantin

                              Ministrul economiei,
                              Andrei Dominic Gerea

                      p. Ministrul delegat pentru energie,
                            Mihai Adrian Albulescu,
                                secretar de stat

                              Ministrul sănătăţii,
                           Gheorghe-Eugen Nicolăescu

                           Ministrul transporturilor,
                             Ramona-Nicole Mănescu

                 Ministrul muncii, familiei, protecţiei sociale
                           şi persoanelor vârstnice,
                                Mariana Câmpeanu

    Bucureşti, 11 decembrie 2013.
    Nr. 1.012.


    ANEXĂ
    -----
(Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.497/2008)
----------------------------------------------

                        PLANUL NAŢIONAL DE IMPLEMENTARE
                  a prevederilor Convenţiei privind poluanţii
           organici persistenţi, adoptată la Stockholm la 22 mai 2001

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    România a ratificat Convenţia adoptată la Stockholm privind poluanţii organici persistenţi prin Legea nr. 261/2004 (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 638 din 15 iulie 2004), denumită în continuare Convenţia de la Stockholm, fapt ce dovedeşte angajarea Guvernului României în alinierea la măsurile promovate la nivel internaţional în domeniul poluanţilor organici persistenţi.
    Poluanţii organici persistenţi, denumiţi în continuare POP, au proprietăţi toxice, rezistă la degradare, se bioacumulează şi sunt transportaţi pe calea aerului, apei şi prin intermediul speciilor migratoare dincolo de graniţele naţionale, depozitându-se departe de locul lor de emisie şi acumulându-se în ecosisteme terestre şi acvatice. Emisiile acestor poluanţi pot produce efecte dăunătoare asupra sănătăţii umane şi mediului.

    CAP. II
    Planul naţional de implementare

    1. Cadrul general
    Obiectivul general al Planului naţional de implementare este stabilirea unui set de acţiuni care trebuie întreprinse în vederea atingerii obiectivelor-cheie pentru implementarea prevederilor Convenţiei de la Stockholm. În conformitate cu obligaţiile prevăzute în Convenţie s-au identificat patru tipuri de obiective specifice:
    a) stoparea producerii şi utilizării substanţelor POP (anexa A la Convenţia de la Stockholm);
    b) restricţionarea utilizării substanţelor POP (anexa B la Convenţia de la Stockholm);
    c) reducerea emisiilor neintenţionate de substanţe POP incluse în anexa C la Convenţie;
    d) reducerea sau eliminarea deşeurilor şi stocurilor de deşeuri care conţin substanţe POP.
    Luând în considerare obiectivele specifice sus-menţionate, precum şi considerând noile substanţe POP listate în Convenţie, s-au definit 8 obiective-cheie, şi anume:
    a) eliminarea bromodifenil eterilor (PBDE) din fluxurile de deşeuri;
    b) reducerea riscului privind acidul sulfonic perfluorooctanic (PFOS), sărurile acestuia şi fluorura de sulfonil perfluorooctanică (PFOSF);
    c) eliminarea echipamentelor cu conţinut de bifenili policloruraţi (PCBs);
    d) reducerea emisiilor neintenţionate de POP;
    e) îmbunătăţirea performanţelor privind protecţia mediului în sectorul agricol;
    f) remedierea solurilor contaminate cu POP (inclusiv solurile cu poluare istorică);
    g) informarea şi conştientizarea publicului;
    h) cercetare şi dezvoltare.

    2. Obiectivele şi acţiunile Planului naţional de implementare


 ┌────────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────┐
 │ Obiectiv-cheie │ Grupe de acţiuni │ Autoritatea responsabilă │Termen de│
 │ │ │ │realizare│
 ├────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Obiectiv-cheie │1.1. Înregistrarea, după caz, pentru │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │1: Eliminarea │excepţiile specifice prevăzute în │ protecţia mediului │ │
 │bromodifenil │Convenţia de la Stockholm, aferente │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │eterilor din │bromodifenil eterilor, conform pro- │ Mediului │ │
 │fluxurile de │cedurii stabilite de către Conferinţa│ │ │
 │deşeuri │părţilor │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │1.2. Stabilirea şi implementarea │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │ │măsurilor pentru identificarea tehni-│ protecţia mediului │ │
 │ │cilor de separare pentru materialele │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │care conţin bromodifenil eteri │ Mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │1.3. Stabilirea şi implementarea │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │ │măsurilor pentru stoparea reciclării │ protecţia mediului │ │
 │ │articolelor care conţin bromodifenil │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │eteri după implementarea tehnicilor │ Mediului │ │
 │ │de identificare şi separare a │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │deşeurilor │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │ │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │1.4. Stabilirea şi implementarea │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │ │măsurilor pentru gestionarea într-un │ protecţia mediului │ │
 │ │mod ecologic raţional a materialelor │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │care conţin bromodifenil eteri atunci│ Mediului │ │
 │ │când tehnicile de identificare şi │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │separare a deşeurilor nu sunt │ autorităţile publice teritoriale │ │
 │ │disponibile │ de inspecţie şi control în │ │
 │ │ │ domeniul protecţiei mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │1.5. Stabilirea şi implementarea de │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │ │măsuri pentru gestionarea deşeurilor │ protecţia mediului │ │
 │ │care conţin bromodifenili eteri, │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │inclusiv a produselor şi articolelor │ Mediului │ │
 │ │după ce devin deşeuri, în conformi- │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │tate cu art. 6 paragraful 1 lit. d) │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │din Convenţia de la Stockholm │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │1.6. Echiparea şi instruirea autori- │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │ │tăţilor competente implicate (de │ protecţia mediului │ │
 │ │exemplu, autorităţile vamale) pentru │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │a le permite controlul şi, după caz, │ Mediului │ │
 │ │interceptarea transferurilor de │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │deşeuri care conţin bromodifenili │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │eteri │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │1.7. Implementarea măsurilor cores- │ Operatori economici │Permanent│
 │ │punzătoare pentru asigurarea securi- │ │ │
 │ │tăţii şi protecţia sănătăţii lucră- │ │ │
 │ │torilor care îşi desfăşoară activi- │ │ │
 │ │tatea în locurile de muncă în care │ │ │
 │ │există instalaţii unde articolele şi │ │ │
 │ │deşeurile potenţial contaminate cu │ │ │
 │ │bromodifenil eteri sunt tratate, │ │ │
 │ │reciclate, recuperate sau eliminate │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │1.8. Implementarea măsurilor pentru │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │controlul modului de asigurare a │muncă, familie, protecţie socială şi │ │
 │ │securităţii şi de protecţie a sănă- │ persoane vârstnice şi autorităţile │ │
 │ │tăţii lucrătorilor care îşi desfă- │ publice care funcţionează în │ │
 │ │şoară activitatea în locurile de │ subordinea şi sub autoritatea sa │ │
 │ │muncă în care sunt prezente insta- │ Autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │laţii unde articolele şi deşeurile │sănătate şi autorităţile publice care│ │
 │ │potenţial contaminate cu bromodifenil│ funcţionează în subordinea şi sub │ │
 │ │eteri sunt tratate, reciclate, recu- │ autoritatea sa │ │
 │ │perate sau eliminate │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │1.9. Implementarea ghidurilor privind│ Agenţia Naţională pentru Protecţia │Permanent│
 │ │cele mai bune tehnici disponibile │ Mediului │ până în │
 │ │specifice bromodifenil eterilor, │ Autoritatea publică centrală şi │ 2020 │
 │ │elaborate de către grupurile de │ autorităţile publice teritoriale │ │
 │ │experţi ai Convenţiei de la Stockholm│ de inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │1.10. Evaluarea şi stabilirea orică- │ Autoritatea publică centrală şi │Permanent│
 │ │ror măsuri de amenajare şi punere în │ autorităţile publice teritoriale de │ până în │
 │ │siguranţă a depozitelor de materiale │ inspecţie şi control în domeniul │ 2020 │
 │ │care conţin bromodifenili eteri sau, │ protecţiei mediului │ │
 │ │după caz, de remediere a amplasamen- │ Operatori economici │ │
 │ │telor unde au fost depozitate mate- │ │ │
 │ │riale care conţin bromodifenili eteri│ │ │
 ├────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Obiectiv-cheie │2.1. Înregistrarea, după caz, pentru │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │2: Reducerea │scopurile acceptabile şi pentru │ protecţia mediului │ │
 │riscului privind│excepţiile specifice prevăzute în │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │PFOS-ul, săru- │Convenţie, aferente PFOS-ului, săru- │ Mediului │ │
 │rile acestuia │rilor acestuia şi PFOSF, conform │ │ │
 │şi PFOSF │procedurii stabilite de către │ │ │
 │ │Conferinţa părţilor │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.2. Implementarea celor mai bune │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │Operatori│
 │ │tehnici disponibile şi a celor mai │ Mediului │economici│
 │ │bune practici de mediu pentru deşeu- │ Autorităţile publice teritoriale │ 2015 │
 │ │rile care conţin PFOS, rezultate din │ pentru protecţia mediului │ │
 │ │producţia şi utilizările industriale │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │pentru care există excepţii specifice│ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │sau scopuri acceptabile │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.3. Implementarea de măsuri pentru │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │ │depozitarea în siguranţă a deşeurilor│ protecţia mediului │ │
 │ │care conţin PFOS în cazul în care │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │tehnologiile de distrugere nu sunt │ Mediului │ │
 │ │disponibile │ Autorităţile publice teritoriale │ │
 │ │ │ pentru protecţia mediului │ │
 │ │ │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │ │autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │ │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.4. Realizarea unui inventar privind│ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ 2015 │
 │ │existenţa depozitelor de deşeuri │ Mediului │ │
 │ │rezultate din producţia şi utiliză- │ Autorităţile publice teritoriale │ │
 │ │rile industriale ale PFOS │ pentru protecţia mediului │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.5. Investigarea depozitelor unde │ Autoritatea publică centrală şi │ 2015 │
 │ │deşeurile provenite de la producă- │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │torii şi utilizatorii industriali de │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │PFOS (hârtie, covoare, textile, pla- │ protecţiei mediului │ │
 │ │carea cu crom şi alte industrii care │ Autorităţile administraţiei publice│ │
 │ │utilizează PFOS) au fost stocate, │ locale │ │
 │ │precum şi a rezervoarelor de apă │ │ │
 │ │potabilă aflate în vecinătatea │ │ │
 │ │acestor depozite │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.6. Monitorizarea resursei de apă de│ Administraţia Naţională "Apele │ 2015, │
 │ │suprafaţă din aval de depozitele de │ Române" │ după fi-│
 │ │deşeuri rezultate din producţia şi │ │nalizarea│
 │ │utilizările industriale ale PFOS, în │ │ acţiunii│
 │ │vederea identificării eventualei │ │ de la │
 │ │prezenţe a PFOS în resursa de apă de │ │ pct. 2.4│
 │ │suprafaţă │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.7. Implementarea măsurilor cores- │ Operatori economici │Permanent│
 │ │punzătoare pentru asigurarea securi- │ │ │
 │ │tăţii şi protecţia sănătăţii lucră- │ │ │
 │ │torilor care îşi desfăşoară activi- │ │ │
 │ │tatea în locurile de muncă unde │ │ │
 │ │există instalaţii care produc sau │ │ │
 │ │utilizează PFOS │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.8. Implementarea măsurilor pentru │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │controlul modului de asigurare a │ muncă, familie, protecţie socială şi│ │
 │ │securităţii şi de protecţie a sănă- │ persoane vârstnice şi autorităţile │ │
 │ │tăţii lucrătorilor care îşi desfă- │ publice care funcţionează în │ │
 │ │şoară activitatea în locurile de │ subordinea şi sub autoritatea sa │ │
 │ │muncă unde sunt prezente instalaţii │ Autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │care produc sau utilizează PFOS │sănătate şi autorităţile publice care│ │
 │ │ │ funcţionează în subordinea şi sub │ │
 │ │ │ autoritatea sa │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.9. Stabilirea şi implementarea de │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │ │măsuri pentru stoparea utilizării │ agricultură şi dezvoltare rurală şi │ │
 │ │nămolurilor contaminate cu PFOS ca │ autorităţile publice care funcţio- │ │
 │ │biosolid pe suprafeţele agricole sau │ nează în subordinea şi sub │ │
 │ │alte soluri │ autoritatea sa │ │
 │ │ │ Autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │ │ protecţia mediului │ │
 │ │ │ Autorităţile publice teritoriale │ │
 │ │ │ pentru protecţia mediului │ │
 │ │ │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │ │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │ │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.10. Stabilirea şi implementarea de │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │ │măsuri pentru sistarea utilizării │ protecţia mediului │ │
 │ │PFOS în aplicaţii deschise (de │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │exemplu, hârtie impregnată/suprafaţă │ Mediului │ │
 │ │modificată, insecticide, covoare, │ Operatori economici │ │
 │ │textile, piele, mobilă, detergenţi) │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.11. Promovarea utilizării de sub- │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │ │stanţe alternative pentru PFOS în │ protecţia mediului │ │
 │ │aplicaţiile deschise │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │ │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │ │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.12. Implementarea măsurilor de │ Autoritatea publică centrală şi │ 2015 │
 │ │utilizare a sistemelor în circuit │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │închis atunci când PFOS este utilizat│ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │în aplicaţiile industriale │ protecţiei mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.13. Implementarea măsurilor pentru │ Operatori economici │ 2015 │
 │ │identificarea şi eliminarea stocu- │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │rilor care conţin PFOS (de exemplu, │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │spume pentru stingerea incendiului, │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │covoare etc.) │ protecţiei mediului │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.14. Implementarea măsurilor de │ Autoritatea publică centrală şi │ 2015 │
 │ │sistare a reciclării covoarelor care │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │conţin PFOS │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │2.15. Stabilirea şi implementarea de │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2015 │
 │ │măsuri pentru sistarea depozitării │ protecţia mediului │ │
 │ │materialelor identificate ca având în│ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │compoziţie PFOS (de exemplu, în │ Mediului │ │
 │ │special covoare, mobilă şi textile) │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │în depozite de deşeuri şi pentru │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │stocarea acestora doar în scopul │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │eliminării corespunzătoare │ protecţiei mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 ├────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Obiectiv-cheie │3.1. Actualizarea periodică a inven- │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │3: Eliminarea │tarelor de echipamente cu conţinut de│ protecţia mediului │ până în │
 │echipamentelor │PCBs aflate în funcţiune/scoase din │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ 2029 │
 │cu conţinut de │uz │ Mediului │ │
 │PCBs │ │ Autorităţile publice teritoriale │ │
 │ │ │ pentru protecţia mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │3.2. Înlocuirea treptată a echipamen-│ Operatori economici │Permanent│
 │ │telor cu conţinut de PCBs aflate în │ Autoritatea publică centrală şi │ până în │
 │ │exploatare │ autorităţile publice teritoriale de │ 2025 │
 │ │ │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │3.3. Continuarea acţiunii de elimi- │ Operatori economici │ 2015 │
 │ │nare a echipamentelor cu conţinut de │ Autoritatea publică centrală şi │ │
 │ │PCBs scoase din uz │ autorităţile publice teritoriale de │ │
 │ │ │ inspecţie şi control în domeniul │ │
 │ │ │ protecţiei mediului │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │3.4. Identificarea utilizării PCBs în│ Autoritatea publică centrală şi │Permanent│
 │ │aplicaţii deschise (construcţii, │ autorităţile publice teritoriale de │ până în │
 │ │etanşări şi pardoseli) şi sistarea │ inspecţie şi control în domeniul │ 2029 │
 │ │utilizării │ protecţiei mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │3.5. Stimularea operatorilor econo- │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │mici în vederea eliminării echipamen-│ protecţia mediului │ până în │
 │ │telor electrice cu PCBs │ │ 2029 │
 ├────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Obiectiv-cheie │4.1. Promovarea utilizării unor │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │4: Reducerea │combustibili industriali şi casnici │economie şi autorităţile publice care│ până în │
 │emisiilor nein- │alternativi, precum şi a unor │ funcţionează în subordinea şi sub │ 2029 │
 │tenţionate de │carburanţi "mai curaţi" │ autoritatea sa │ │
 │POP │ │ Autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │ │ protecţia mediului │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │4.2. Stabilirea şi implementarea de │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │măsuri în vederea îmbunătăţirii │ economie şi autorităţile publice │ până în │
 │ │eficienţei energetice şi încurajarea │ care funcţionează în subordinea şi │ 2029 │
 │ │producerii oricărui tip de energie │ sub autoritatea sa │ │
 │ │regenerabilă │ Autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │ │ protecţia mediului │ │
 │ │ │ Autorităţile administraţiei publice │ │
 │ │ │ locale │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │4.3. Promovarea utilizării unor │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │vehicule care să corespundă normelor │ transporturi şi autorităţile publice│ până în │
 │ │tehnice ale UE │ care funcţionează în subordinea şi │ 2029 │
 │ │ │ sub autoritatea sa │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │4.4. Promovarea utilizării unor │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │vehicule "curate" │ protecţia mediului │ până în │
 │ │ │ │ 2029 │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │4.5. Elaborarea de strategii şi re- │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │glementări specifice de dezvoltare şi│ transporturi şi autorităţile publice│ până în │
 │ │armonizare a activităţilor de │ care funcţionează în subordinea şi │ 2029 │
 │ │transport │ sub autoritatea sa │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │4.6. Promovarea tehnologiilor BAT/BEP│ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │specifice tuturor categoriilor de │ protecţia mediului │ până în │
 │ │surse de POP pentru reducerea poluă- │ Autorităţile publice teritoriale │ 2020 │
 │ │rii atmosferice │ pentru protecţia mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │4.7. Inventarierea şi monitorizarea │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │Permanent│
 │ │periodică a emisiilor neintenţionate │ Mediului │ până în │
 │ │de POP │ Operatori economici │ 2029 │
 ├────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Obiectiv-cheie │5.1. Promovarea utilizării durabile a│ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │5: Îmbunătăţirea│produselor pentru protecţia plantelor│ agricultură şi dezvoltare rurală şi │ până în │
 │performanţelor │care prezintă risc scăzut pentru │ autorităţile publice care │ 2029 │
 │privind protec- │sănătate şi mediu │ funcţionează în subordinea şi sub │ │
 │ţia mediului în │ │ autoritatea sa │ │
 │sectorul agricol│ │ Autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │ │ protecţia mediului │ │
 │ │ │ Autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │ │ sănătate şi autorităţile publice │ │
 │ │ │ care funcţionează în subordinea şi │ │
 │ │ │ sub autoritatea sa │ │
 │ │ │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │ │ Mediului │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │5.2. Implementarea de măsuri pentru │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │gestionarea şi utilizarea durabilă a │ agricultură şi dezvoltare rurală şi │ până în │
 │ │produselor pentru protecţia plantelor│ autorităţile publice care │ 2029 │
 │ │existente pe piaţă în prezent pe │ funcţionează în subordinea şi │ │
 │ │solurile agricole │ sub autoritatea sa │ │
 │ │ │ Autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │ │ protecţia mediului │ │
 │ │ │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │ │ Mediului │ │
 │ │ │ Agenţia Naţională Fitosanitară │ │
 ├────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Obiectiv-cheie │6.1. Inventarierea permanentă a │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │Permanent│
 │6: Remedierea │solurilor contaminate/potenţial │ Mediului │ până în │
 │solurilor conta-│contaminate cu POP, inclusiv a │ Autorităţile publice teritoriale │ 2029 │
 │minate cu POP │solurilor cu poluare istorică │ pentru protecţia mediului │ │
 │(inclusiv solu- │ │ Operatori economici │ │
 │rile cu poluare ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │istorică) │6.2. Prioritizarea remedierii solu- │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │Permanent│
 │ │rilor contaminate cu POP inventaria- │ Mediului │ până în │
 │ │te, pe baza evaluării riscului asupra│ Autorităţile publice teritoriale │ 2029 │
 │ │sănătăţii umane şi mediului │ pentru protecţia mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │6.3. Derularea de activităţi de reme-│ Agenţia Naţională pentru Protecţia │Permanent│
 │ │diere în cazul solurilor contaminate │ Mediului │ până în │
 │ │cu POP, în conformitate cu principiul│ Autorităţile publice teritoriale │ 2029 │
 │ │"poluatorul plăteşte", în vederea │ pentru protecţia mediului │ │
 │ │reducerii riscului │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │6.4. Monitorizarea permanentă a solu-│ Agenţia Naţională pentru Protecţia │Permanent│
 │ │rilor contaminate cu POP şi a solu- │ Mediului │ până în │
 │ │rilor remediate │ Autorităţile publice teritoriale │ 2029 │
 │ │ │ pentru protecţia mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 ├────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Obiectiv-cheie │7.1. Informarea şi conştientizarea │ Autoritatea publică centrală │Permanent│
 │7: │permanentă a autorităţilor, │ pentru protecţia mediului │ până în │
 │Informarea şi │operatorilor economici şi a │ Autoritatea publică centrală │ 2029 │
 │conştientizarea │publicului asupra efectelor nocive │ pentru sănătate şi autorităţile │ │
 │publicului │ale POP asupra mediului şi sănătăţii │ publice care funcţionează în │ │
 │ │umane │ subordinea şi sub autoritatea sa │ │
 │ │ │ Agenţia Naţională pentru │ │
 │ │ │ Protecţia Mediului │ │
 │ │ │ Autorităţile publice teritoriale │ │
 │ │ │ pentru protecţia mediului │ │
 │ │ │ ONG-uri │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │7.2. Încurajarea/Stimularea │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │operatorilor economici pentru │ protecţia mediului │ până în │
 │ │utilizarea substanţelor alternative │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2029 │
 │ │pentru POP │ agricultură şi dezvoltare rurală │ │
 │ │ │ şi autorităţile publice care │ │
 │ │ │ funcţionează în subordinea şi sub │ │
 │ │ │ autoritatea sa │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │7.3. Promovarea şi facilitarea │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │creşterii conştientizării privind │ protecţia mediului │ până în │
 │ │posibilul efect asupra sănătăţii │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ 2029 │
 │ │umane şi a mediului al materialelor │ Mediului │ │
 │ │care conţin bromodifenil eteri aflate│ Autoritatea publică centrală pentru│ │
 │ │în uz (de exemplu, mobilă, covoare │ sănătate şi autorităţile publice │ │
 │ │sau saltele cu suprafaţă din material│ care funcţionează în subordinea şi│ │
 │ │reciclabil care conţine bromodifenil │ sub autoritatea sa ONG-uri │ │
 │ │eteri) │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │7.4. Schimbul de informaţie şi │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │experienţă cu privire la gestionarea │ protecţia mediului │ până în │
 │ │într-un mod ecologic raţional şi │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ 2029 │
 │ │eliminarea articolelor şi deşeurilor │ Mediului │ │
 │ │care conţin bromodifenil eteri │ Autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │ │ sănătate şi autorităţile publice │ │
 │ │ │ care funcţionează în subordinea │ │
 │ │ │ şi sub autoritatea sa │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │7.5. Promovarea şi implementarea │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │tehnicilor analitice şi a │ protecţia mediului │ până în │
 │ │tehnologiilor specifice pentru │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ 2029 │
 │ │identificarea şi eliminarea │ Mediului │ │
 │ │bromodifenil eterilor │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │7.6. Creşterea conştientizării │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │publicului cu privire la efectele │ protecţia mediului │ până în │
 │ │asupra sănătăţii umane şi a mediului │ Autoritatea publică centrală pentru │ 2029 │
 │ │ale PFOS, oferirea de instruiri │ sănătate şi autorităţile publice │ │
 │ │profesioniştilor cu privire la │ care funcţionează în subordinea │ │
 │ │colectarea, stocarea şi eliminarea │ şi sub autoritatea sa │ │
 │ │deşeurilor care conţin PFOS │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │ │ Mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │7.7. Creşterea conştientizării │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │fermierilor cu privire la │ agricultură şi dezvoltare rurală │ până în │
 │ │managementul durabil şi utilizarea │ şi autorităţile publice care │ 2029 │
 │ │produselor pentru protecţia plantelor│ funcţionează în subordinea şi sub │ │
 │ │permise pe piaţă │ autoritatea sa │ │
 │ │ │ Autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │ │ protecţia mediului │ │
 │ │ │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ │
 │ │ │ Mediului │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │7.8. Facilitarea unui schimb de │ Autoritatea publică centrală pentru │Permanent│
 │ │ informaţii privind gestionarea şi │ protecţia mediului │ până în │
 │ │remedierea solurilor contaminate cu │ Agenţia Naţională pentru Protecţia │ 2029 │
 │ │POP │ Mediului │ │
 │ │ │ Autorităţile publice teritoriale │ │
 │ │ │ pentru protecţia mediului │ │
 │ │ │ Operatori economici │ │
 │ │ │ ONG-uri │ │
 ├────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │Obiectiv-cheie │8.1. Studiu privind evaluarea la │ Prestatorul contractat de către │Periodic │
 │8: │nivel naţional a efectelor POP asupra│ autoritatea publică centrală pentru │ până în │
 │Cercetare şi │sănătăţii umane şi mediului │ protecţia mediului │ 2029 │
 │dezvoltare ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │8.2. Studiu privind evaluarea │ Prestatorul contractat de către │ 2015 │
 │ │nivelului de POP în produse, articole│ autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │şi deşeuri (în special P-BDE şi PFOS)│ protecţia mediului │ │
 │ │respectiv evaluarea contaminării │ │ │
 │ │materialelor incluse în fluxul de │ │ │
 │ │reciclare de către materialele care │ │ │
 │ │conţin P-BDE şi PFOS │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │8.3. Studiu privind evaluarea pe │ Prestatorul contractat de către │ 2020 │
 │ │termen lung a comportării │ autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │bromodifenil eterilor în depozitele │ protecţia mediului │ │
 │ │de deşeuri, soarta şi riscul pentru │ │ │
 │ │mediu a emisiilor de bromodifenil │ │ │
 │ │eteri din depozitele de deşeuri │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │8.4. Studiu privind evaluarea │ Prestatorul contractat de către │ 2020 │
 │ │practicilor industriale curente şi │ autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │istorice de gestionare a nămolului cu│ protecţia mediului │ │
 │ │potenţial conţinut de POP │ │ │
 │ ├─────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┼─────────┤
 │ │8.5. Studiu privind evaluarea │ Prestatorul contractat de către │ 2020 │
 │ │costurilor gestionării şi remedierii │ autoritatea publică centrală pentru │ │
 │ │solurilor contaminate cu POP │ protecţia mediului │ │
 └────────────────┴─────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┴─────────┘


                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016