Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.000 din 2 august 2006 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici*)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.000 din 2 august 2006 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici*)

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 2 septembrie 2010
---------
*) Republicatã în temeiul <>art. V din Hotãrârea Guvernului nr. 620/2010 privind stabilirea unor mãsuri de reorganizare a activitãţii Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, precum şi pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 475 din 9 iulie 2010, rectificatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 539 din 3 august 2010, dându-se textelor o nouã numerotare
<>Hotãrârea Guvernului nr. 1.000/2006 a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 15 august 2006 şi ulterior a mai fost modificatã şi completatã prin:
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 31/2008 pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 33 din 16 ianuarie 2008;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 280/2009 pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 175 din 20 martie 2009;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.373/2009 pentru reglementarea unor aspecte determinate de aplicarea mãsurilor de reorganizare stabilite de <>Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional şi pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 805 din 25 noiembrie 2009, rectificatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 68 din 29 ianuarie 2010;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 51/2010 pentru modificarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 62 din 27 ianuarie 2010.


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã.
(2) În subordinea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţii publice cu personalitate juridicã centre regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã, denumite în continuare centre regionale.
(3) Sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este în municipiul Bucureşti, str. Eforie nr. 5, sectorul 5.

CAP. II
Atribuţiile Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici

ART. 2
(1) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, denumitã în continuare Agenţia, asigurã aplicarea strategiilor şi a Programului de guvernare în domeniul managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, precum şi în domeniul formãrii profesionale a personalului din administraţia publicã.
(2) Agenţia îndeplineşte atribuţii în urmãtoarele domenii:
a) reglementarea funcţiei publice;
b) managementul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;
c) perfecţionarea profesionalã a funcţionarilor publici;
d) formare profesionalã în administraţia publicã;
e) gestionarea de programe în domeniul funcţiei publice;
f) monitorizarea şi controlul activitãţilor referitoare la funcţia publicã şi la funcţionarii publici;
g) reprezentare.
(3) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia colaboreazã direct cu compartimentele specializate în managementul resurselor umane din structura autoritãţilor şi instituţiilor publice.
ART. 3
În domeniul reglementãrii funcţiei publice Agenţia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã proiecte de acte normative privind funcţia publicã şi funcţionarii publici, pe care le supune spre aprobare Guvernului prin Ministerul Administraţiei şi Internelor;
b) elaboreazã norme metodologice, proceduri şi instrucţiuni cu caracter normativ privind funcţia publicã şi funcţionarii publici;
c) analizeazã şi avizeazã proiectele de acte normative care conţin prevederi referitoare la funcţia publicã şi la funcţionarii publici, elaborate de alte autoritãţi sau instituţii publice;
d) elaboreazã reglementãri comune autoritãţilor şi instituţiilor publice privind funcţiile publice, evaluarea, gradarea şi clasificarea posturilor, cu consultarea asociaţiilor profesionale şi a organizaţiilor sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici;
e) elaboreazã proiectul legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare a funcţionarilor publici, precum şi alte reglementãri privind salarizarea funcţionarilor publici;
f) elaboreazã normele de organizare, utilizare şi prelucrare a informaţiilor cuprinse în baza de date referitoare la funcţiile publice şi funcţionarii publici;
g) coordoneazã şi sprijinã procesul de adaptare a statutelor aprobate prin legi speciale la prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
h) elaboreazã proiectele de acte normative pentru armonizarea legislaţiei din domeniul funcţiei publice cu reglementãrile Uniunii Europene şi alte acte cu caracter internaţional pe care România le-a ratificat;
i) urmãreşte ca proiectele de acte normative elaborate de ministere şi de alte autoritãţi sau instituţii publice, care conţin prevederi referitoare la funcţiile publice şi la funcţionarii publici, sã fie în concordanţã cu reglementãrile interne şi europene existente în acest domeniu.
ART. 4
(1) În domeniul managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, Agenţia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã principiile, politicile şi strategiile privind managementul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, pe care le prezintã ministrului administraţiei şi internelor pentru a fi însuşite şi supuse spre aprobare Guvernului;
b) urmãreşte modul de aplicare a strategiilor, politicilor şi programelor referitoare la funcţia publicã şi funcţionarii publici;
c) elaboreazã studii, analize şi prognoze privind structura şi dinamica corpului funcţionarilor publici;
d) organizeazã şi gestioneazã concursurile pentru ocuparea funcţiilor publice vacante, în condiţiile legii;
e) realizeazã recrutarea şi promovarea pentru funcţiile publice pentru care organizeazã concurs, în condiţiile legii;
f) avizeazã sau, dupã caz, verificã condiţiile stabilite pentru organizarea şi desfãşurarea concursurilor de cãtre alte autoritãţi şi instituţii publice;
g) monitorizeazã derularea procedurilor de recrutare şi promovare a funcţionarilor publici, în condiţiile legii;
h) dispune amânarea sau suspendarea organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor, dacã constatã cã nu sunt îndeplinite condiţiile legale în domeniu;
i) avizeazã sau solicitã modificarea raporturilor de serviciu, dacã mobilitatea funcţionarilor publici se dispune în interes public, în condiţiile legii;
j) asigurã secretariatul tehnic pentru Comisia de disciplinã pentru înalţii funcţionari publici, Comisia de evaluare a înalţilor funcţionari publici şi pentru Comisia de recrutare a înalţilor funcţionari publici;
k) acordã aviz, în condiţiile legii, pentru stabilirea de cãtre autoritãţi şi instituţii publice a funcţiilor publice;
l) urmãreşte situaţia funcţiilor publice şi monitorizeazã ocuparea acestora;
m) gestioneazã corpul de rezervã al funcţionarilor publici şi asigurã redistribuirea funcţionarilor publici, în condiţiile legii;
n) elaboreazã, cu consultarea sindicatelor reprezentative ale funcţionarilor publici, pe baza propunerilor ordonatorilor principali de credite, planul de ocupare a funcţiilor publice pentru autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã centralã, în condiţiile legii; formuleazã observaţii în cazul în care constatã neregularitãţi în elaborarea planului de ocupare a funcţiilor publice pentru autoritãţile şi instituţiile din administraţia publicã localã;
o) stabileşte criteriile generale de performanţã profesionalã pe baza cãrora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici;
p) acordã sprijin şi îndrumare metodologicã autoritãţilor administraţiei publice, în scopul aplicãrii uniforme şi corecte a legislaţiei din domeniul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;
q) coordoneazã metodologic şi acordã sprijin de specialitate compartimentelor de resurse umane din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale;
r) sprijinã autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale şi le acordã asistenţã tehnicã de specialitate pentru elaborarea şi aprobarea unor norme specifice în acest domeniu.
(2) Condiţiile în care Agenţia poate delega autoritãţilor sau instituţiilor publice competenţa de a organiza concursuri de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere generale şi specifice se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 5
În domeniul perfecţionãrii pregãtirii profesionale a funcţionarilor publici, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte domeniile prioritare pentru perfecţionarea pregãtirii profesionale a funcţionarilor publici;
b) avizeazã strategiile sectoriale privind formarea continuã a funcţionarilor publici;
c) stabileşte tematica specificã programelor de formare specializatã în administraţia publicã şi de perfecţionare pentru funcţionari publici;
d) centralizeazã planurile de perfecţionare profesionalã a funcţionarilor publici, întocmite de autoritãţile şi instituţiile publice, precum şi fondurile prevãzute în bugetul anual al acestora pentru acoperirea cheltuielilor de perfecţionare profesionalã a funcţionarilor publici, organizate la iniţiativa ori în interesul autoritãţii sau instituţiei publice;
e) sprijinã autoritãţile administraţiei publice pentru derularea unor programe de perfecţionare a pregãtirii profesionale a personalului în domeniul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, participând la programe de pregãtire profesionalã în vederea aplicãrii corecte şi unitare a legislaţiei privind funcţia publicã şi funcţionarii publici;
f) colaboreazã cu centrele regionale pentru derularea programelor de formare şi perfecţionare a personalului din administraţia publicã;
g) sprijinã instituţiile care organizeazã programe de perfecţionare a pregãtirii profesionale a funcţionarilor publici cu personal de predare.
ART. 6
(1) În domeniul formãrii profesionale în administraţia publicã, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) asigurã formarea continuã pentru înalţii funcţionari publici, funcţionarii publici de conducere, tinerii funcţionari publici, care pot deveni manageri publici, tinerii absolvenţi de învãţãmânt superior, viitori manageri publici, funcţionari publici de execuţie din administraţia publicã centralã;
b) elaboreazã, în colaborare cu instituţiile publice şi cu alte organizaţii cu obiect de activitate în domeniu, strategia de formare continuã a funcţionarilor publici; monitorizeazã şi evalueazã implementarea acesteia;
c) coordoneazã metodologic centrele regionale;
d) asigurã comunicarea şi colaborarea instituţionalã cu celelalte instituţii care organizeazã programe de formare continuã;
e) organizeazã programul de formare specializatã în administraţia publicã, cu durata de 2 ani, destinat absolvenţilor de învãţãmânt superior de lungã duratã, cu diplomã de licenţã, în vârstã de pânã la 30 de ani, în vederea accesului lor rapid la funcţia publicã, în condiţiile legii;
f) organizeazã programe de formare specializatã pentru înalţii funcţionari publici;
g) organizeazã programul de formare specializatã, cu durata de un an, destinat tinerilor funcţionari publici sub 33 de ani şi cu cel mult 7 ani de experienţã;
h) organizeazã programe de formare specializatã, cu durata de un an, destinate funcţionarilor publici de conducere;
i) organizeazã programe de perfecţionare de pânã la 90 de zile, destinate înalţilor funcţionari publici, funcţionarilor publici de conducere şi de execuţie din administraţia publicã centralã;
j) organizeazã seminare şi conferinţe pe teme de interes major pentru administraţia publicã centralã şi localã.
(2) Atestarea absolvirii programelor de formare specializatã şi a programelor de perfecţionare organizate de Agenţie se face prin certificate, semnate de preşedintele Agenţiei.
ART. 7
În domeniul gestiunii de programe, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) fundamenteazã, elaboreazã şi prezintã spre aprobare ministrului administraţiei şi internelor programe pentru dezvoltarea managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;
b) gestioneazã programele privind funcţia publicã şi funcţionarii publici, urmãreşte îndeplinirea acestora şi prezintã periodic ministrului administraţiei şi internelor rapoarte privind modul de derulare a acestora;
c) elaboreazã şi administreazã baza de date cuprinzând evidenţa naţionalã a funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici, precum şi a funcţiilor publice vacante.
ART. 8
În domeniul monitorizãrii şi controlului activitãţii referitoare la funcţia publicã şi la funcţionarii publici, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) monitorizeazã şi controleazã aplicarea legislaţiei privind funcţia publicã şi funcţionarii publici, precum şi respectarea principiilor care stau la baza exercitãrii funcţiei publice;
b) monitorizeazã modul în care sunt asigurate şi respectate de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice condiţiile de muncã pentru funcţionarii publici; în acest scop conlucreazã cu organizaţiile sindicale şi cu asociaţiile profesionale ale funcţionarilor publici;
c) controleazã modul de respectare de cãtre conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice a drepturilor legale cuvenite funcţionarilor publici, precum şi aplicarea mãsurilor privind respectarea egalitãţii de şanse şi tratament în domeniul relaţiilor de serviciu;
d) coordoneazã metodologic, monitorizeazã, verificã şi controleazã aplicarea şi respectarea prevederilor legale privind normele de conduitã a funcţionarilor publici, organizarea şi funcţionarea comisiilor paritare şi a comisiilor de disciplinã, organizarea şi desfãşurarea concursurilor, organizarea perioadei de stagiu, evaluarea performanţelor profesionale ale funcţionarilor publici;
e) sesizeazã instanţa de contencios administrativ, în condiţiile legii;
f) constatã contravenţii şi aplicã sancţiuni, în condiţiile legii;
g) întocmeşte rapoarte anuale cu privire la managementul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici, la gradul de ocupare a posturilor, precum şi cu privire la respectarea legislaţiei specifice, pe care le prezintã Guvernului, prin ministrul administraţiei şi internelor, pentru a fi înaintate pentru dezbatere şi aprobare Parlamentului.
ART. 9
În domeniul reprezentãrii, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale în raporturile cu persoanele juridice şi fizice, române şi strãine, în domeniul managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;
b) colaboreazã cu ministerele şi cu alte autoritãţi publice în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin;
c) colaboreazã cu instituţii şi organisme similare din ţarã şi din strãinãtate în domeniul sãu de activitate;
d) conlucreazã cu organizaţiile asociative ale funcţionarilor publici, din ţarã şi din strãinãtate, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale cu atribuţii în domeniul sãu de activitate;
e) participã la negocierile dintre organizaţiile sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici şi Ministerul Administraţiei şi Internelor;
f) negociazã, cu acordul ministrului administraţiei şi internelor, încheierea unor acorduri şi proiecte de colaborare internaţionalã în domeniul funcţiei publice, al funcţionarilor publici şi al managementului resurselor umane; prezintã acordurile convenite ministrului administraţiei şi internelor pentru a fi aprobate de acesta sau, dupã caz, însuşite şi supuse spre aprobare Guvernului.
ART. 10
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia colaboreazã cu ministerele, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi cu alte persoane juridice de drept public sau privat, române ori strãine.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice sunt obligate sã comunice Agenţiei, la termenele stabilite, informaţiile solicitate referitoare la funcţiile publice şi la funcţionarii publici, în condiţiile legii.
(3) Agenţia va comunica persoanelor interesate informaţii de interes public referitoare la funcţiile publice şi la funcţionarii publici, în condiţiile legii.
(4) Agenţia poate edita buletine informative şi alte publicaţii de specialitate.
ART. 11
(1) Orice modificare apãrutã în evidenţa funcţiilor publice din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice se comunicã Agenţiei în termen de cel mult 10 zile lucrãtoare de la data producerii ei.
(2) În prima lunã a fiecãrui an autoritãţile şi instituţiile publice vor transmite Agenţiei modificãrile intervenite în situaţia funcţionarilor publici, precum şi situaţia privind salarizarea funcţionarilor publici.
(3) Informaţiile privind funcţiile publice şi funcţionarii publici vor fi transmise pe suport magnetic, în formatul standard stabilit de Agenţie.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici

ART. 12
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat.
(2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Preşedintele Agenţiei conduce aparatul propriu al Agenţiei, stabilit prin prezenta hotãrâre, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acesteia, în condiţiile legii.
(4) Preşedintele Agenţiei este ordonator secundar de credite.
(5) Preşedintele reprezintã Agenţia în raporturile cu ministerele, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte autoritãţi şi instituţii publice centrale şi locale, cu persoane juridice şi fizice române sau strãine, precum şi în justiţie.
(6) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine cu caracter normativ şi individual.
(7) Vicepreşedintele îndeplineşte atribuţiile şi sarcinile care îi sunt delegate de preşedinte prin ordin.
(8) În cazul lipsei preşedintelui, precum şi în cazul în care preşedintele se aflã în imposibilitate de a-şi exercita funcţia, calitatea de ordonator secundar de credite, precum şi celelalte atribuţii care revin preşedintelui se exercitã în numele preşedintelui, de cãtre vicepreşedintele Agenţiei.
ART. 13
(1) Agenţia are un secretar general, care face parte din categoria înalţilor funcţionari publici şi este numit în condiţiile legii.
(2) Atribuţiile secretarului general se stabilesc, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 14
(1) Numãrul maxim de posturi în aparatul propriu al Agenţiei este de 171, exclusiv demnitarii. Numãrul maxim de posturi aprobat include şi posturile aferente cabinetului preşedintelui.
(2) Personalul Agenţiei este format din funcţionari publici şi personal contractual. Salarizarea personalului Agenţiei se face în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare.
(3) Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa nr. 1.
(4) În cadrul structurii organizatorice, prin ordin al preşedintelui Agenţiei, având în vedere nevoile instituţionale şi structura de personal, se pot înfiinţa, dupã caz, servicii, birouri şi/sau alte compartimente, în condiţiile legii.
(5) În cadrul Agenţiei, prin ordin al preşedintelui, se înfiinţeazã Unitatea de implementare a proiectelor, în condiţiile legii.
ART. 15
(1) Atribuţiile compartimentelor, atribuţiile şi responsabilitãţile personalului, precum şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei, precum şi prin fişa postului.
(2) Statul de funcţii al Agenţiei se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea preşedintelui Agenţiei, în limita numãrului de posturi aprobat.
ART. 16
Stabilirea numãrului de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 17
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Agenţiei se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor.
(2) Veniturile obţinute din taxele şi tarifele de participare la programele de formare profesionalã se fac venit la bugetul de stat.
(3) În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor ce îi revin, Agenţia poate beneficia de consultanţã şi asistenţã din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a pregãtirii funcţionarilor publici, în limita fondurilor bugetare alocate sau a altor surse atrase din ţarã sau din strãinãtate, potrivit legii.

CAP. IV
Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile centrelor regionale

ART. 18
(1) Centrele regionale sunt organizate şi funcţioneazã cu sediul în municipiile Bucureşti, Craiova, Cãlãraşi, Iaşi, Cluj-Napoca, Sibiu, Constanţa şi Timişoara.
(2) Arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti la centrele regionale este prevãzutã în anexa nr. 2.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru centrele regionale este de 40.
(4) Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a centrelor regionale, structura organizatoricã, precum şi numãrul de posturi alocat fiecãrui centru regional se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 19
(1) Centrele regionale se organizeazã la nivel de direcţie şi sunt conduse de cãtre un director, angajat prin concurs organizat în condiţiile legii.
(2) Coordonarea metodologicã şi controlul ierarhic asupra activitãţii centrelor regionale se exercitã de cãtre Agenţie.
(3) Angajarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de muncã ale directorilor centrelor regionale se fac în condiţiile legii.
(4) Atribuţiile şi responsabilitãţile directorilor centrelor regionale se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(5) Directorii centrelor regionale sunt ordonatori terţiari de credite.
(6) În exercitarea atribuţiilor, directorul centrului regional emite dispoziţii.
(7) Directorul centrului regional poate delega, prin dispoziţie şi în condiţiile legii, atribuţii personalului din subordine.
(8) Personalul centrelor regionale este alcãtuit din personal contractual. Salarizarea personalului centrelor regionale se face în condiţiile prevãzute de legislaţia în vigoare.
(9) Angajarea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de muncã ale personalului centrului regional se fac în condiţiile legii.
ART. 20
(1) Centrele regionale organizeazã programe de perfecţionare de pânã la 90 de zile pentru urmãtoarele categorii de personal:
a) pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din aparatul propriu al instituţiilor prefectului, precum şi din serviciile publice deconcentrate ale ministerelor şi ale celorlalte organe ale administraţiei centrale de specialitate din unitãţile administrativ-teritoriale, cu excepţia celor care se încadreazã în categoria înalţilor funcţionari publici;
b) pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din aparatul propriu al consiliilor locale şi judeţene, precum şi din serviciile publice locale subordonate consiliilor locale sau consiliilor judeţene ori aflate sub autoritatea acestora;
c) pentru secretarii municipiilor, secretarii sectoarelor municipiului Bucureşti, secretarii oraşelor şi comunelor, pentru aleşii locali, precum şi pentru alte categorii de persoane interesate, în domeniul administraţiei publice.
(2) Atestarea absolvirii programelor de perfecţionare organizate de centrele regionale se face prin certificate, semnate de directorul centrului regional respectiv.
(3) Centrele regionale pot organiza seminare şi conferinţe pe teme de interes major pentru administraţia publicã localã.
(4) Centrele regionale pot desfãşura şi urmãtoarele activitãţi:
a) elaborarea de studii, proiecte şi publicaţii în domeniul administraţiei publice locale;
b) dezvoltarea de relaţii de colaborare cu alte instituţii din domeniul administraţiei publice locale, din ţarã şi strãinãtate.
(5) Centrele regionale au obligaţia de a transmite semestrial Agenţiei rapoarte privind activitãţile desfãşurate.
(6) Centrele regionale îndeplinesc şi alte atribuţii stabilite prin acte normative.
ART. 21
(1) Pe lângã directorul centrului regional se organizeazã şi funcţioneazã un consiliu consultativ, compus din:
a) directorul centrului regional;
b) un reprezentant al Agenţiei;
c) prefectul judeţului în care îşi are sediul centrul regional, respectiv prefectul municipiului Bucureşti;
d) primarul municipiului reşedinţã de judeţ în care îşi are sediul centrul regional, respectiv primarul general al municipiului Bucureşti;
e) preşedinţii consiliilor judeţene din judeţele arondate la centrul regional respectiv;
f) 1 sau 2 reprezentanţi din mediul universitar.
(2) Persoanele prevãzute la alin. (1) lit. c)-e) pot participa prin reprezentant, cu precizarea limitelor mandatului acordat.
(3) Atribuţiile principale ale consiliului consultativ sunt urmãtoarele:
a) analizeazã nevoile de instruire stabilite de autoritãţile şi instituţiile publice din judeţele arondate;
b) formuleazã propuneri privind domeniile prioritare ale programelor de formare profesionalã, pe care le comunicã Agenţiei;
c) analizeazã solicitãrile autoritãţilor şi instituţiilor publice privind organizarea programelor de formare profesionalã cu tematici specifice şi decide asupra oportunitãţii organizãrii acestor programe;
d) analizeazã propunerile privind protocoalele de colaborare sau parteneriate cu persoane juridice de drept public sau de drept privat în domeniul de activitate al centrului regional respectiv, din ţarã sau din strãinãtate, şi identificã modalitãţile optime de finanţare şi implementare a acestora;
e) propune organizarea de conferinţe şi seminare şi identificã modalitãţi de finanţare a acestora.
(4) Consiliul consultativ se întruneşte pe baza convocãrii directorului centrului regional, de regulã, trimestrial.
(5) Componenţa nominalã a consiliului consultativ, precum şi Regulamentul-cadru privind organizarea şi funcţionarea consiliului consultativ al centrelor regionale se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 22
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale centrelor regionale se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Agenţiei.
(2) Veniturile obţinute din taxele şi tarifele de participare la programele de formare profesionalã se fac venit la bugetul de stat.
(3) Centrele regionale pot beneficia de consultanţã şi asistenţã tehnicã prin programe/proiecte cu finanţare externã.

CAP. V
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 23
Agenţia se reorganizeazã în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia*).
---------
*) Prezenta hotãrâre a fost publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 15 august 2006.

ART. 24
Modelul certificatelor prevãzute la art. 6 alin. (2) şi art. 20 alin. (2) se stabileşte prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 25
Autoritãţile administraţiei publice locale din municipiile reşedinţã de judeţ în care funcţioneazã centrele regionale vor asigura, în condiţiile legii, spaţiile necesare pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţilor acestora.
ART. 26
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 624/2003 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din 11 iunie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte prevederi contrare.
ART. 27
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

NOTĂ:
Reproducem mai jos prevederile art. I-IV şi <>art. VI din Hotãrârea Guvernului nr. 1.373/2009 şi ale <>art. III şi IV din Hotãrârea Guvernului nr. 620/2010 , care nu sunt încorporate în forma republicatã a <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.000/2006 şi care se aplicã, în continuare, ca dispoziţii proprii ale acestora:
- Art. I-IV şi <>art. VI din Hotãrârea Guvernului nr. 1.373/2009 :
"Art. I. - Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici se reorganizeazã prin urmãtoarele modalitãţi:
a) desfiinţarea prin comasare prin absorbţie a Institutului Naţional de Administraţie şi preluarea activitãţii de cãtre o direcţie nouã care se înfiinţeazã în cadrul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
b) desfiinţarea centrelor regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã şi preluarea activitãţii de cãtre instituţii nou-înfiinţate în subordinea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici;
c) reducerea de posturi.
Art. II. - (1) În aplicarea prevederilor <>art. 6 alin. (1) din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional, personalul Institutului Naţional de Administraţie se preia în cadrul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în limita posturilor aprobate pentru aceasta. Personalul centrelor regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã se preia în cadrul centrelor regionale înfiinţate în condiţiile <>Legii nr. 329/2009 şi ale prezentei hotãrâri, în limita posturilor aprobate pentru fiecare centru regional.
(2) Încadrarea personalului în numãrul de posturi aprobate în condiţiile prevãzute la alin. (1) pe noile funcţii se face cu alocarea resurselor potrivit nevoilor instituţionale, cu respectarea pregãtirii profesionale şi a competenţelor personalului prin raportare la atribuţiile compartimentelor.
(3) Încadrarea personalului în condiţiile prevãzute la alin. (2), precum şi stabilirea drepturilor salariale aferente se realizeazã în termen de maximum 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecãrei categorii de funcţii.
(4) În cazul în care personalul din cadrul instituţiilor publice prevãzute la alin. (1) nu se încadreazã în numãrul de posturi aprobat, conform prevederilor legale în vigoare, acestuia îi înceteazã raportul de muncã sau, dupã caz, raportul de serviciu. Încetarea raporturilor de muncã sau, dupã caz, a raporturilor de serviciu se face cu respectarea procedurilor legale aplicabile categoriei de personal din care face parte şi a prevederilor legale privind protecţia socialã, în condiţiile prevãzute la <>art. 6 alin. (5) şi, dacã este cazul, alin. (6) din Legea nr. 329/2009 , în termen de maximum 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
Art. III. - (1) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici preia patrimoniul instituţiilor publice ce se desfiinţeazã, prevãzute la art. I, pe bazã de protocol de predare-preluare, încheiat în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, care cuprinde menţiunile prevãzute la <>art. 8 alin. (5) din Legea nr. 329/2009 .
(2) Un exemplar al protocolului de predare-preluare încheiat la nivelul fiecãrui centru regional se comunicã Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(3) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici transmite Ministerului Administraţiei şi Internelor protocoalele de predare-preluare prevãzute la alin. (1).
Art. III^1*). - (1) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici predã patrimoniul preluat în condiţiile art. III de la centrele regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã, desfiinţate potrivit art. I lit. b), instituţiilor similare nou-înfiinţate în subordinea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, în condiţiile prezentei hotãrâri.
---------
*) Art. III^1 a fost introdus prin articolul unic din <>Hotãrârea Guvernului nr. 507/2010 privind completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.373/2009 pentru reglementarea unor aspecte determinate de aplicarea mãsurilor de reorganizare stabilite de <>Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritãţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeanã şi Fondul Monetar Internaţional şi pentru modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.000/2006 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.

(2) Patrimoniul prevãzut la alin. (1) se predã pe bazã de protocol de predare-preluare, încheiat între Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici şi fiecare centru regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Patrimoniul predat în condiţiile alin. (1) şi (2), cât şi structurile de personal se gestioneazã de cãtre fiecare centru regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(4) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici transmite un exemplar al protocoalelor prevãzute la alin. (2) şi Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Art. IV. - (1) Programele de formare profesionalã organizate de Institutul Naţional de Administraţie, aflate în derulare sau programate sã se desfãşoare pânã la data de 31 decembrie 2009, se preiau de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici şi se finalizeazã, respectiv se desfãşoarã în condiţiile aprobate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Programele/proiectele derulate de Institutul Naţional de Administraţie se preiau de Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici şi se deruleazã în continuare de aceasta pânã la finalizarea lor, în condiţiile şi termenii stabiliţi pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(3) Programele de formare profesionalã destinate personalului din administraţia publicã, precum şi altor categorii de personal, organizate de centrele regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã şi aflate în derulare, se preiau de centrele regionale înfiinţate ca instituţii publice în subordinea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi se desfãşoarã pânã la finalizarea acestora în condiţiile aprobate pânã la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(4) Programele/proiectele finanţate şi destinate personalului din administraţia publicã, precum şi altor categorii de personal, gestionate de centrele regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã şi aflate în derulare la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, se preiau de centrele regionale înfiinţate ca instituţii publice în subordinea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici şi se desfãşoarã în continuare pânã la data finalizãrii lor.
...........................................................................
Art. VI. - La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.083/2004 privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Administraţie şi a centrelor regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 649 din 19 iulie 2004.";
- <>Art. III şi IV din Hotãrârea Guvernului nr. 620/2010 :
"Art. III. - Încetarea raporturilor de serviciu/muncã determinatã de reducerea numãrului de posturi în structura organizatoricã a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici se face în termenele şi cu procedura reglementate de dispoziţiile legale în vigoare aplicabile fiecãrei categorii de personal.
Art. IV. - Aplicarea procedurilor legale privind restructurarea şi reorganizarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici se realizeazã în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri, în conformitate cu legislaţia în vigoare."


ANEXA 1

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici






┌──────────────────────────────┐
│ Numãrul maxim de posturi │
│pentru aparatul central: 171, │
│exclusiv demnitarii, inclusiv │
│posturile aferente cabinetului│
│preşedintelui │
│ Numãrul maxim de posturi │
│pentru centrele teritoriale │
│ale ANFP: 40 │
├──────────────────────────────┘

┌──────────┐ │
┌──────────────┬────────────────────┬──────────┤PREŞEDINTE├───────────────┤
│ │ │ └────┬─────┘ │ ┌───────────────────┐
│ │ │ │ │ │ Cabinetul │
│ │ │ │ ├─►┤ preşedintelui │
│ │ │ │ ┌──────────────┐ │ └───────────────────┘
│ │ │ ├──┤VICEPREŞEDINTE│ │ ┌───────────────────┐
│ │ │ │ └──────────────┘ │ │ Compartiment │
│ │ │ │ ├─►│ audit public │
│ │ │ ┌────────┴───────┐ │ │ intern │
│ │ │ │Secretar general│ │ └───────────────────┘
│ │ │ └────────┬┬──────┘ │ ┌───────────────────┐
│ │ │ │| ├─►│ Corpul de control │
│ │ │ │| │ └───────────────────┘
│ │ │ │| │ ┌───────────────────┐
│ │ │ │| ├─►│ Biroul Contencios │
│ │ │ │| │ └───────────────────┘
│ │ │ │| │




│ │ │ ├─────────────────┐ | │ │Direcţia programe│
│ │ │ │ │ | └───►│ cu finanţare │




│ │ │ ┌──────────────────┐ │ └─────────────────┘
│ │ │ │ Direcţia generalã│ │
│ │ │ │ managementul │ │
│ │ │ │ funcţiei publice │ │
│ │ │ └─────────┬────────┘ │
│ │ │ │ │ ┌───────────────┐
│ │ │ ▼ │ │ Direcţia │
┌──────┴──────┐ ┌─────┴────────┐ ┌─────┴──────────┐ ┌────┴─────────┐ ├───────►│ economic, │
│ Direcţia │ │ Direcţia de │ │ Direcţia │ │ │ │ │ resurse umane,│
│reglementare,│ │comunicare şi │ │ coordonare │ │ Direcţia │ │ │ achiziţii, │
│ dezvoltare │ │ relaţii │ │ centre terito- │ │ gestionarea │ │ │ administrativ │
│ şi │ │internaţionale│ │riale, evaluare │ │ procedurilor │ │ │ şi protocol │
│implementare │ │ │ │şi perfecţionare│ │administrative│ │ └───┬────────┬──┘
└────┬───────┬┘ └────────┬────┬┘ │ profesionalã │ └─────┬────────┘ │ ▼ ▼
│ │ │ │ └────────────┬───┘ │ │ ┌────┴────┐┌──┴──────┐
│ │ │ └─────┐ │ │ │ │Serviciul││ │
│ │ │ │ │ │ │ │ adminis-││Serviciul│
▼ ▼ ▼ ▼ │ ▼ ▼ │ trativ, ││financiar│
┌────┴────┐┌─┴──────┐ ┌──┴─────┐┌───┴─────┐ │ ┌─────┴────┐ ┌────┴────┐ │protocol ││ conta- │
│Serviciul││ Servi- │ │ Biroul ││Serviciul│ │ │ Serviciul│ │Serviciul│ │şi patri-││ bilitate│
│ dezvol- ││ ciul │ │relaţii ││inovaţii,│ │ │coordonare│ │ IT │ │ moniu ││ │
│ tare şi ││ regle- │ │cu publi││ relaţii │ │ │ metodo- │ │ │ └─────────┘└─────────┘
│ imple- ││mentare │ │ cul şi ││internaţi│ │ │ logicã │ └─────────┘
│ mentare ││ │ │ regis- ││onale şi │ │ └──────────┘
└─────────┘└────────┘ │traturã ││proiecte │ │
└────────┘└─────────┘ │

┌─────────────┬────────────┬────────────┬─────┴────────┬────────────┬───────────┬───────────┐
┌───┴──────┐ ┌────┴─────┐ ┌────┴─────┐ ┌────┴──────┐ ┌─────┴────┐ ┌─────┴────┐┌─────┴────┐┌─────┴────┐
│ Centrul │ │ Centrul │ │ Centrul │ │ Centrul │ │ Centrul │ │ Centrul ││ Centrul ││ Centrul │
│teritorial│ │teritorial│ │teritorial│ │teritorial │ │teritorial│ │teritorial││teritorial││teritorial│
│ al ANFP │ │ al ANFP │ │ al ANFP │ │ al ANFP │ │ al ANFP │ │ al ANFP ││ al ANFP ││ al ANFP │
│Bucureşti │ │ Cãlãraşi │ │ Sibiu │ │Cluj-Napoca│ │Constanţa │ │Timişoara ││ Craiova ││ Iaşi │
└──────────┘ └──────────┘ └──────────┘ └───────────┘ └──────────┘ └──────────┘└──────────┘└──────────┘




ANEXA 2

ARONDAREA
judeţelor şi a municipiului Bucureşti la centrele
regionale de formare continuã pentru administraţia publicã localã

I. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Bucureşti
1. Municipiul Bucureşti
2. Judeţul Ilfov
3. Judeţul Prahova
4. Judeţul Argeş
5. Judeţul Dâmboviţa
6. Judeţul Teleorman
II. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Cãlãraşi
1. Judeţul Cãlãraşi
2. Judeţul Giurgiu
3. Judeţul Ialomiţa
4. Judeţul Buzãu
III. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Cluj─Napoca
1. Judeţul Cluj
2. Judeţul Maramureş
3. Judeţul Satu Mare
4. Judeţul Sãlaj
5. Judeţul Bistriţa─Nãsãud
6. Judeţul Bihor
IV. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Constanţa
1. Judeţul Constanţa
2. Judeţul Tulcea
3. Judeţul Brãila
4. Judeţul Vrancea
5. Judeţul Galaţi
V. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Craiova
1. Judeţul Dolj
2. Judeţul Olt
3. Judeţul Gorj
4. Judeţul Vâlcea
5. Judeţul Mehedinţi
VI. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Iaşi
1. Judeţul Iaşi
2. Judeţul Suceava
3. Judeţul Botoşani
4. Judeţul Neamţ
5. Judeţul Bacãu
6. Judeţul Vaslui
VII. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Sibiu
1. Judeţul Sibiu
2. Judeţul Braşov
3. Judeţul Mureş
4. Judeţul Covasna
5. Judeţul Harghita
6. Judeţul Alba
VIII. Centrul regional de formare continuã pentru administraţia publicã localã Timişoara
1. Judeţul Timiş
2. Judeţul Arad
3. Judeţul Caraş─Severin
4. Judeţul Hunedoara


---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016