Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 1.000 din 2 august 2006  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 1.000 din 2 august 2006 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 698 din 15 august 2006
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea Ministerului Administraţiei şi Internelor, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã.
(2) Sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici este în municipiul Bucureşti, str. Smârdan nr. 3, sectorul 3.

CAP. II
Atribuţiile Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici

ART. 2
(1) Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici, denumitã în continuare Agenţia, asigurã aplicarea strategiei şi a Programului de guvernare în domeniul managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici.
(2) Agenţia îndeplineşte atribuţii în urmãtoarele domenii:
a) reglementarea funcţiei publice;
b) managementul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;
c) perfecţionarea profesionalã a funcţionarilor publici;
d) gestionarea de programe în domeniul funcţiei publice;
e) monitorizarea şi controlul activitãţilor referitoare la funcţia publicã şi la funcţionarii publici;
f) reprezentare.
(3) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia colaboreazã direct cu compartimentele specializate în managementul resurselor umane din structura autoritãţilor şi instituţiilor publice.
ART. 3
În domeniul reglementãrii funcţiei publice Agenţia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã proiecte de acte normative privind funcţia publicã şi funcţionarii publici, pe care le supune spre aprobare Guvernului prin Ministerul Administraţiei şi Internelor;
b) elaboreazã norme metodologice, proceduri şi instrucţiuni cu caracter normativ privind funcţia publicã şi funcţionarii publici;
c) analizeazã şi avizeazã proiectele de acte normative care conţin prevederi referitoare la funcţia publicã şi la funcţionarii publici, elaborate de alte autoritãţi sau instituţii publice;
d) elaboreazã reglementãri comune autoritãţilor şi instituţiilor publice privind funcţiile publice, evaluarea, gradarea şi clasificarea posturilor, cu consultarea asociaţiilor profesionale şi a organizaţiilor sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici;
e) elaboreazã proiectul legii privind stabilirea sistemului unitar de salarizare a funcţionarilor publici, precum şi alte reglementãri privind salarizarea funcţionarilor publici;
f) elaboreazã normele de organizare, utilizare şi prelucrare a informaţiilor cuprinse în baza de date referitoare la funcţiile publice şi funcţionarii publici;
g) coordoneazã şi sprijinã procesul de adaptare a statutelor aprobate prin legi speciale la prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
h) elaboreazã proiectele de acte normative pentru armonizarea legislaţiei din domeniul funcţiei publice cu reglementãrile Uniunii Europene şi alte acte cu caracter internaţional pe care România le-a ratificat;
i) urmãreşte ca proiectele de acte normative elaborate de ministere şi de alte autoritãţi sau instituţii publice, care conţin prevederi referitoare la funcţiile publice şi la funcţionarii publici, sã fie în concordanţã cu reglementãrile interne şi europene existente în acest domeniu.
ART. 4
(1) În domeniul managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, Agenţia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã principiile, politicile şi strategiile privind managementul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, pe care le prezintã ministrului administraţiei şi internelor pentru a fi însuşite şi supuse spre aprobare Guvernului;
b) urmãreşte modul de aplicare a strategiilor, politicilor şi programelor referitoare la funcţia publicã şi funcţionarii publici;
c) elaboreazã studii, analize şi prognoze privind structura şi dinamica corpului funcţionarilor publici;
d) organizeazã şi gestioneazã concursurile pentru ocuparea funcţiilor publice vacante, în condiţiile legii;
e) aprobã condiţiile de participare şi procedura de organizare a recrutãrii şi promovãrii pentru funcţiile publice pentru care organizeazã concurs;
f) avizeazã sau, dupã caz, verificã condiţiile stabilite pentru organizarea şi desfãşurarea concursurilor de cãtre alte autoritãţi şi instituţii publice;
g) monitorizeazã derularea procedurilor de recrutare şi promovare a funcţionarilor publici, în condiţiile legii;
h) dispune amânarea sau suspendarea organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor, dacã constatã cã nu sunt îndeplinite condiţiile legale în domeniu;
i) avizeazã sau solicitã modificarea raporturilor de serviciu, dacã mobilitatea funcţionarilor publici se dispune în interes public, în condiţiile legii;
j) asigurã secretariatul tehnic pentru Comisia de disciplinã pentru înalţii funcţionari publici, Comisia de evaluare a înalţilor funcţionari publici şi pentru Comisia de recrutare a înalţilor funcţionari publici;
k) acordã aviz, în condiţiile legii, pentru stabilirea de cãtre autoritãţi şi instituţii publice a funcţiilor publice;
l) urmãreşte situaţia funcţiilor publice şi monitorizeazã ocuparea acestora;
m) gestioneazã corpul de rezervã al funcţionarilor publici şi asigurã redistribuirea funcţionarilor publici, în condiţiile legii;
n) elaboreazã, cu consultarea sindicatelor reprezentative ale funcţionarilor publici, pe baza propunerilor ordonatorilor principali de credite, planul de ocupare a funcţiilor publice pentru autoritãţile şi instituţiile publice din administraţia publicã centralã, în condiţiile legii; formuleazã observaţii în cazul în care constatã neregularitãţi în elaborarea planului de ocupare a funcţiilor publice pentru autoritãţile şi instituţiile din administraţia publicã localã;
o) stabileşte criteriile generale de performanţã profesionalã pe baza cãrora se face evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici;
p) acordã sprijin şi îndrumare metodologicã autoritãţilor administraţiei publice, în scopul aplicãrii uniforme şi corecte a legislaţiei din domeniul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;
q) coordoneazã metodologic şi acordã sprijin de specialitate compartimentelor de resurse umane din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale;
r) sprijinã autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale şi le acordã asistenţã tehnicã de specialitate pentru elaborarea şi aprobarea unor norme specifice în acest domeniu.
(2) Condiţiile în care Agenţia poate delega autoritãţilor sau instituţiilor publice competenţa de a organiza concursuri de recrutare pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere generale şi specifice se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
ART. 5
În domeniul perfecţionãrii pregãtirii profesionale a funcţionarilor publici, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte domeniile prioritare pentru perfecţionarea pregãtirii profesionale a funcţionarilor publici;
b) avizeazã strategiile sectoriale privind formarea continuã a funcţionarilor publici;
c) colaboreazã cu Institutul Naţional de Administraţie la stabilirea tematicii specifice programelor de formare specializatã în administraţia publicã şi de perfecţionare a funcţionarilor publici;
d) centralizeazã planurile de perfecţionare profesionalã a funcţionarilor publici, întocmite de autoritãţile şi instituţiile publice, precum şi fondurile prevãzute în bugetul anual al acestora pentru acoperirea cheltuielilor de perfecţionare profesionalã a funcţionarilor publici, organizate la iniţiativa ori în interesul autoritãţii sau instituţiei publice;
e) sprijinã autoritãţile administraţiei publice pentru derularea unor programe de perfecţionare a pregãtirii profesionale a personalului în domeniul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici, participând la programe de pregãtire profesionalã în vederea aplicãrii corecte şi unitare a legislaţiei privind funcţia publicã şi funcţionarii publici;
f) conlucreazã cu Institutul Naţional de Administraţie şi cu centrele regionale de perfecţionare pentru derularea programelor de formare şi perfecţionare a funcţionarilor publici;
g) sprijinã instituţiile care organizeazã programe de perfecţionare a pregãtirii profesionale a funcţionarilor publici cu personal de predare.
ART. 6
În domeniul gestiunii de programe, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) fundamenteazã, elaboreazã şi prezintã spre aprobare ministrului administraţiei şi internelor programe pentru dezvoltarea managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;
b) gestioneazã programele privind funcţia publicã şi funcţionarii publici, urmãreşte îndeplinirea acestora şi prezintã periodic ministrului administraţiei şi internelor rapoarte privind modul de derulare a acestora;
c) elaboreazã şi administreazã baza de date cuprinzând evidenţa naţionalã a funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici, precum şi a funcţiilor publice vacante.
ART. 7
În domeniul monitorizãrii şi controlului activitãţii referitoare la funcţia publicã şi la funcţionarii publici, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) monitorizeazã şi controleazã aplicarea legislaţiei privind funcţia publicã şi funcţionarii publici, precum şi respectarea principiilor care stau la baza exercitãrii funcţiei publice;
b) monitorizeazã modul în care sunt asigurate şi respectate de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice condiţiile de muncã pentru funcţionarii publici; în acest scop conlucreazã cu organizaţiile sindicale şi cu asociaţiile profesionale ale funcţionarilor publici;
c) controleazã modul de respectare de cãtre conducãtorii autoritãţilor şi instituţiilor publice a drepturilor legale cuvenite funcţionarilor publici, precum şi aplicarea mãsurilor privind respectarea egalitãţii de şanse şi tratament în domeniul relaţiilor de serviciu;
d) coordoneazã metodologic, monitorizeazã, verificã şi controleazã aplicarea şi respectarea prevederilor legale privind normele de conduitã a funcţionarilor publici, organizarea şi funcţionarea comisiilor paritare şi a comisiilor de disciplinã, organizarea şi desfãşurarea concursurilor, organizarea perioadei de stagiu, evaluarea performanţelor profesionale ale funcţionarilor publici;
e) sesizeazã instanţa de contencios administrativ, în condiţiile legii;
f) constatã contravenţii şi aplicã sancţiuni, în condiţiile legii;
g) întocmeşte rapoarte anuale cu privire la managementul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici, la gradul de ocupare a posturilor, precum şi cu privire la respectarea legislaţiei specifice, pe care le prezintã Guvernului, prin ministrul administraţiei şi internelor, pentru a fi înaintate pentru dezbatere şi aprobare Parlamentului.
ART. 8
În domeniul reprezentãrii, Agenţia are urmãtoarele atribuţii principale:
a) reprezintã autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale în raporturile cu persoanele juridice şi fizice, române şi strãine, în domeniul managementului funcţiei publice şi al funcţionarilor publici;
b) colaboreazã cu ministerele şi cu alte autoritãţi publice în îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin;
c) colaboreazã cu instituţii şi organisme similare din ţarã şi din strãinãtate în domeniul sãu de activitate;
d) conlucreazã cu organizaţiile asociative ale funcţionarilor publici, din ţarã şi din strãinãtate, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale cu atribuţii în domeniul sãu de activitate;
e) participã la negocierile dintre organizaţiile sindicale reprezentative ale funcţionarilor publici şi Ministerul Administraţiei şi Internelor;
f) negociazã, cu acordul ministrului administraţiei şi internelor, încheierea unor acorduri şi proiecte de colaborare internaţionalã în domeniul funcţiei publice, al funcţionarilor publici şi al managementului resurselor umane; prezintã acordurile convenite ministrului administraţiei şi internelor pentru a fi aprobate de acesta sau, dupã caz, însuşite şi supuse spre aprobare Guvernului.
ART. 9
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia colaboreazã cu ministerele, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi cu alte persoane juridice de drept public sau privat, române ori strãine.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice sunt obligate sã comunice Agenţiei, la termenele stabilite, informaţiile solicitate referitoare la funcţiile publice şi la funcţionarii publici, în condiţiile legii.
(3) Agenţia va comunica persoanelor interesate informaţii de interes public referitoare la funcţiile publice şi la funcţionarii publici, în condiţiile legii.
(4) Agenţia poate edita buletine informative şi alte publicaţii de specialitate.
ART. 10
(1) Orice modificare apãrutã în evidenţa funcţiilor publice din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice se comunicã Agenţiei în termen de cel mult 10 zile lucrãtoare de la data producerii ei.
(2) În prima lunã a fiecãrui an autoritãţile şi instituţiile publice vor transmite Agenţiei modificãrile intervenite în situaţia funcţionarilor publici, precum şi situaţia privind salarizarea funcţionarilor publici.
(3) Informaţiile privind funcţiile publice şi funcţionarii publici vor fi transmise pe suport magnetic, în formatul standard stabilit de Agenţie.

CAP. III
Organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici

ART. 11
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat.
(2) Preşedintele şi vicepreşedintele sunt numiţi prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului administraţiei şi internelor.
(3) Preşedintele Agenţiei conduce aparatul propriu al Agenţiei, stabilit prin prezenta hotãrâre, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acesteia, în condiţiile legii.
(4) Preşedintele reprezintã Agenţia în raporturile cu ministerele, cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte autoritãţi şi instituţii publice centrale şi locale, cu persoane juridice şi fizice române sau strãine, precum şi în justiţie.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine cu caracter normativ şi individual.
(6) Vicepreşedintele îndeplineşte atribuţiile şi sarcinile care îi sunt delegate de preşedinte prin ordin.
ART. 12
(1) Agenţia are un secretar general, care face parte din categoria înalţilor funcţionari publici şi este numit în condiţiile legii.
(2) Atribuţiile secretarului general se stabilesc, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 13
(1) Pe lângã preşedintele Agenţiei se organizeazã şi funcţioneazã Colegiul Agenţiei, ca organ consultativ.
(2) Componenţa şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Colegiului Agenţiei se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea preşedintelui Agenţiei.
(3) Colegiul Agenţiei se întruneşte anual sau ori de câte ori este necesar. Şedinţele sunt prezidate de preşedintele Agenţiei.
ART. 14
(1) Numãrul maxim de posturi în aparatul propriu al Agenţiei este de 105, exclusiv demnitarii.
(2) Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(3) Prin ordin al preşedintelui Agenţiei, în cadrul direcţiilor generale şi direcţiilor pot fi constituite compartimente, în condiţiile legii.
ART. 15
(1) Atribuţiile compartimentelor, atribuţiile şi responsabilitãţile personalului, precum şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al preşedintelui Agenţiei, precum şi prin fişa postului.
(2) Statul de funcţii al Agenţiei se aprobã prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, la propunerea preşedintelui Agenţiei, în limita numãrului de posturi aprobat.
ART. 16
Stabilirea numãrului de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 17
(1) Sumele necesare în vederea funcţionãrii Agenţiei se asigurã de la bugetul de stat.
(2) În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor ce îi revin, Agenţia poate beneficia de consultanţã şi asistenţã din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare a pregãtirii funcţionarilor publici, în limita fondurilor bugetare alocate sau a altor surse atrase din ţarã sau din strãinãtate, potrivit legii.

CAP. IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 18
Agenţia se reorganizeazã în conformitate cu prevederile prezentei hotãrâri, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a acesteia.
ART. 19
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 624/2003 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din 11 iunie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte prevederi contrare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Preşedintele Agenţiei Naţionale
a Funcţionarilor Publici,
Jozsef Birtalan

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 2 august 2006.
Nr. 1.000.

ANEXĂ

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici



Numãr maxim de posturi: 105 posturi,
exclusiv demnitarii, inclusiv
posturile aferente cabinetului
preşedintelui

┌─────────────────┐ ┌─────────────────┐
│ Colegiul ANFP ├──────┤ PREŞEDINTE │
└─────────────────┘ └────────┬────────┘ ┌─────────────────────────┐
│ ┌───┤ Audit public intern*) │
┌──────────┼──────────┤ └─────────────────────────┘
│ │ │ ┌─────────────────────────┐
│ │ └───┤ Cabinetul preşedintelui │
│ ┌────────┴────────┐ └─────────────────────────┘
│ │ VICEPREŞEDINTE │
│ └────────┬────────┘
│ ┌────────┴────────┐
│ │Secretar general │
│ └────────┬────────┘
┌─────────────┼──────────┴────┬───────────┬─────────────┐
┌─────────┴─────────┐ │ ┌──────────┴─────────┐ │ ┌──────────┴─────────┐
│ Direcţia generalã │ │ │ Direcţia generalã │ │ │Direcţia comunicare │
│ dezvoltare şi ├───┤ │ gestiune şi │ │ │ şi relaţii │
│ implementare │ │ │ evidenţã │ │ │ internaţionale │
└─────────┬─────────┘ │ └──────────┬─────────┘ │ └──────────┬─────────┘
┌──────┼──────┐ │ ┌───┴──┐ │ ┌───┴──┐
┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐
│ A │ │ B │ │ C │ │ D │ │ E │ │ F │ │ G │ │ H │ │ I │
└───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘ └───┘

LEGENDĂ
A - Direcţia politici, strategii şi reglementare **)
B - Biroul contencios
C - Serviciul monitorizare, evaluare şi implementare
D - Serviciul inspecţie şi control
E - Direcţia gestionarea procedurilor administrative ***)
F - Direcţia planificare, evidenţã informatizatã şi urmãrirea carierei
G - Direcţia economic, administrativ şi protocol ****)
H - Serviciul integrare europeanã, relaţii internaţionale şi programe cu
asisteţã externã *****)
I - Compartimentul comunicare şi relaţii cu publicul ******)

_____________
*) se organizeazã la nivel de compartiment.
**) în cadrul Direcţiei politici, strategii şi reglementare se organizeazã
Compartimentul politici şi strategii şi Serviciul reglementare.
***) în cadrul Direcţiei gestionarea procedurilor administrative se
organizeazã Compartimentul gestionarea carierei şi Serviciul avizare.
****) în cadrul Direcţiei economic, administrativ şi protocol se
organizeazã şi Serviciul administrativ şi protocol.
*****) în cadrul Serviciului integrare europeanã, relaţii internaţionale
şi programe cu asistenţã externã funcţioneazã Unitatea de Implementare a
Proiectelor.
******) inclusiv purtãtorul de cuvânt.



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016