Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 98 din 15 octombrie 2025  referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE în ceea ce priveşte prelungirea perioadei în care vehiculele grele cu emisii zero pot beneficia de rate semnificativ reduse ale taxelor de utilizare a infrastructurii sau de taxe de utilizare ori de scutiri de la plata acestora - COM (2025) 348 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 98 din 15 octombrie 2025 referitoare la propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE în ceea ce priveşte prelungirea perioadei în care vehiculele grele cu emisii zero pot beneficia de rate semnificativ reduse ale taxelor de utilizare a infrastructurii sau de taxe de utilizare ori de scutiri de la plata acestora - COM (2025) 348 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 958 din 16 octombrie 2025
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi ale art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/306 din 8.10.2025,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea de Directivă a Parlamentului European şi a Consiliului de modificare a Directivei 1999/62/CE în ceea ce priveşte prelungirea perioadei în care vehiculele grele cu emisii zero pot beneficia de rate semnificativ reduse ale taxelor de utilizare a infrastructurii sau de taxe de utilizare ori de scutiri de la plata acestora - COM (2025) 348 final - respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    ART. 2
    Senatul României:
    1. consideră că:
    a) de comun acord cu Ministerul Afacerilor Externe, că:
    (i) dispoziţiile Directivei ar putea avea implicaţii pentru bugetele naţionale, în funcţie de strategiile individuale de punere în aplicare ale statelor membre; reducerea taxelor rutiere sau scutirea vehiculelor mai puţin poluante de la plata taxelor rutiere poate avea un impact negativ asupra veniturilor şi, prin urmare, asupra bugetelor naţionale, cu excepţia cazului în care cota medie pentru alte vehicule este majorată; în schimb, taxele bazate pe costurile externe legate de emisiile de CO_2 cauzate de trafic generează venituri şi au un impact pozitiv asupra bugetelor naţionale;
    (ii) dacă ambele instrumente (reducerea/scutirea taxelor rutiere, respectiv aplicarea de taxe bazate pe costuri externe) sunt aplicate simultan, se poate preconiza că veniturile din taxele bazate pe costurile externe vor fi mai mari decât veniturile neîncasate din reducerile sau scutirile de taxe rutiere;

    b) în conformitate cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, că:
    (i) propunerea nu afectează modul de aplicare a tarifelor în România;
    (ii) în conformitate cu legislaţia aplicabilă în momentul de faţă, tarifele nu ţin cont de încadrarea în clasele de emisii Euro sau de emisiile de CO_2;
    (iii) în conformitate cu legislaţia aplicabilă începând cu introducerea sistemului de tarifare rutieră electronică în România, tarifele vor fi aplicate, diferenţiat, în funcţie de clasa de emisii Euro a vehiculelor;


    2. subliniază:
    a) în convergenţă cu Ministerul Afacerilor Externe, că acordarea de stimulente pentru achiziţionarea şi utilizarea de vehicule grele de marfă cu emisii zero poate contribui la creşterea ponderii acestora în parcul auto al întreprinderilor şi, implicit, la creşterea competitivităţii producătorilor de astfel de vehicule (prin creşterea numărului de vehicule cu emisii zero pe care le introduc pe piaţă) şi reducerea emisiilor de CO_2 din traficul rutier;
    b) pe aceeaşi linie cu Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, având în vedere că parcul auto naţional este printre cele mai învechite din cele ale statelor membre ale UE, precum şi situaţia economică actuală, măsura de prelungire a perioadei în care vehiculele pot beneficia de rate reduse ale taxelor de utilizare a infrastructurii sau ale taxelor de utilizare ori de scutiri de la plata acestora va permite îmbunătăţirea graduală a caracteristicilor acestuia.



    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 15 octombrie 2025, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    MIRCEA ABRUDEAN

    Bucureşti, 15 octombrie 2025.
    Nr. 98.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016