Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 889 din 13 iulie 2022  pentru modificarea Normelor metodologice cu privire la realizarea activităţilor de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 690/2017     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 889 din 13 iulie 2022 pentru modificarea Normelor metodologice cu privire la realizarea activităţilor de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 690/2017

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 704 din 13 iulie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Normele metodologice cu privire la realizarea activităţilor de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 690/2017, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 808 din 12 octombrie 2017, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 32 va avea următorul cuprins:
    "ART. 32
    Condiţii de acordare a sprijinului bugetar direct
    (1) MAE, prin Agenţie, potrivit art. 11 din Lege, poate acorda sprijin bugetar direct unui alt stat dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii cumulative:
    a) sistemul finanţelor publice din statul partener este transparent şi eficace, inclusiv sub aspectul administrării fondurilor publice, achiziţiilor publice şi auditului financiar public;
    b) statul are obiective de dezvoltare definite şi conforme cu programul multianual strategic de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară, elaborat de MAE conform art. 8 din Lege;
    c) statul are sisteme şi capacităţi de monitorizare a sprijinului bugetar direct.
    (2) În evaluarea condiţiilor de la alin. (1), Agenţia poate utiliza rapoarte şi documente realizate de alte state sau de organizaţii internaţionale."

    2. Articolul 33 va avea următorul cuprins:
    "ART. 33
    Acordul de finanţare privind acordarea sprijinului bugetar direct
    În vederea acordării sprijinului bugetar direct, Agenţia încheie cu un alt stat, în conformitate cu art. 14 din Lege, un acord de finanţare care include, potrivit modelului din anexa nr. 9, minim următoarele elemente:
    a) obiectivul finanţării;
    b) modalitatea de transfer al fondurilor;
    c) raportarea activităţilor finanţate;
    d) drepturile şi obligaţiile părţilor;
    e) mecanisme cu privire la returnarea unor eventuale sume care nu au fost utilizate conform acordului de finanţare;
    f) modalitatea de soluţionare a diferendelor."


    3. Anexa nr. 9 se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Bogdan Lucian Aurescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 13 iulie 2022.
    Nr. 889.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 9 la normele metodologice)
    - Model al acordului de finanţare pentru acordarea de sprijin bugetar direct pentru atingerea unor obiective de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară -
    Acord de finanţare pentru acordarea de sprijin bugetar direct către [...]
    În scopul implementării obiectivelor din Programul multianual strategic privind cooperarea internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară în perioada [...], se acordă un sprijin bugetar direct [...] printr-un acord de finanţare (în continuare acord).
    Întrucât nevoile curente ale [...] necesită un sprijin în materie de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară şi deoarece [...] îndeplineşte condiţiile cumulative prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 690/2017 pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la realizarea activităţilor de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară, [...] (în calitate de beneficiar) şi Agenţia de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare (în continuare Agenţia), convin să colaboreze şi să încheie prezentul acord.


    ART. 1
    Obiectivul finanţării
    1.1. Acordul este bazat pe intenţia statului român/sau solicitarea statului beneficiar, coroborată cu evaluarea MAE/sau a Agenţiei în vederea acordării sprijinului bugetar direct^1, general, fără o destinaţie specifică/sectorial, destinat sectorului [...], în valoare de [...] (în valută), respectiv echivalentul a [...] lei.
    ^1 Se va selecta una dintre cele două opţiuni (general sau sectorial). În cazul unui sprijin bugetar direct sectorial, acordul de finanţare va cuprinde şi art. 1.4-1.6.

    1.2. Obiectivul finanţării îl reprezintă asigurarea transferului de resurse financiare către [...] pentru atingerea unor obiective de cooperare internaţională pentru dezvoltare şi asistenţă umanitară.
    1.3. Beneficiarul acceptă responsabilitatea pentru utilizarea fondurilor în conformitate cu prevederile legale aplicabile fondurilor publice din [...], inclusiv cele referitoare la alocarea fondurilor bugetare, achiziţii publice, contabilitate publică şi audit financiar public.
    NOTĂ:
    În cazul unui sprijin bugetar direct sectorial, acordul de finanţare va cuprinde şi art. 1.4-1.6.


    1.4. Sprijinul bugetar direct sectorial va fi gestionat de beneficiar în consultare cu Comitetul mixt România - [...] în sectorul [...], conform planului de acţiune sectorial care va fi stabilit prin anexă la acord.
    1.5. Termenii de referinţă privitori la Comitetul mixt România - [...] în sectorul [...] vor fi stabiliţi prin anexă la acord.
    1.6. Beneficiarul este responsabil pentru nivelul de progres atins în realizarea obiectivelor asumate în planul de acţiune sectorial menţionat la art. 1.4.

    ART. 2
    Administrarea acordului şi modalitatea de transfer al fondurilor
    2.1. După semnarea acordului, beneficiarul şi Agenţia vor desfăşura întâlniri de lucru periodice, în format fizic sau online, având ca scop buna implementare a sprijinului bugetar direct, urmărind, după caz, execuţia fondurilor, luarea în considerare a oricăror modificări ale parametrilor de implementare, evaluarea factorilor de risc, activităţile curente de monitorizare şi raportare a progresului şi altele.
    2.2. Fondurile vor fi transferate în următorul cont bancar:
    a) număr cont/IBAN:
    b) denumire beneficiar cont:
    c) denumire bancă:
    d) SWIFT:
    e) adresă bancă:
    f) alte informaţii necesare plăţii:

    2.3. Sprijinul bugetar direct se va plăti în [...] tranşă/e, în termen de maximum [...] zile calendaristice de la data alimentării contului Agenţiei cu această destinaţie. În cazul sprijinului bugetar direct sectorial, tranşele se vor achita cu avizul Comitetului mixt România - [...] în sectorul [...].
    2.4. Sprijinul bugetar direct se va plăti în valuta [...], iar în cazul conversiei pentru plăţi în moneda naţională, beneficiarul va informa Agenţia în termen de maximum [...] zile lucrătoare de la încasarea fondurilor despre cuantumul contravalorii sprijinului bugetar în moneda naţională.
    2.5. În conformitate cu propriile reglementări financiare, [...] va deschide un cont în moneda naţională pentru operaţiunile aferente sprijinului bugetar direct şi, după caz, va ţine o evidenţă analitică a acestora.
    2.6. Sprijinul bugetar va include un cost indirect de administrare de [...]% pentru comisioane bancare, diferenţe de curs valutar, costuri conexe tranzacţiilor şi administrării sprijinului bugetar, precum şi alte costuri asociate operaţiunilor financiare.
    2.7. Orice sold necheltuit din costul indirect de administrare prevăzut la art. 2.6, rămas după închiderea financiară anuală, va fi creditat la resursele beneficiarului şi nu va fi returnat Agenţiei.
    2.8. Beneficiarul se obligă să utilizeze integral sprijinul bugetar direct până la data de [...].

    ART. 3
    Monitorizarea, raportarea activităţilor finanţate şi evaluarea. Drepturile şi obligaţiile părţilor
    3.1. În scopul monitorizării, raportării activităţilor finanţate şi evaluării, Agenţia va utiliza proceduri proprii definite în acord cu managementul bazat pe rezultate.
    3.2. Beneficiarul se angajează să transmită Agenţiei, după caz, următoarele:
    a) raportul descriptiv cu privire la atingerea scopului şi/sau obiectivelor arondate sprijinului bugetar direct;
    b) raportul financiar aferent;
    c) extrasele de cont pentru ilustrarea operaţiunilor aferente sprijinului bugetar direct;
    d) orice alte informaţii/documente solicitate de către Agenţie, necesare pentru operaţiunile de monitorizare, raportare, evaluare, auditare şi control.

    3.3. Beneficiarul va oferi Agenţiei toate informaţiile/ documentele solicitate în caz de evaluare/audit/control, inclusiv în termen de [...] ani de la finalizarea operaţiunilor aferente sprijinului bugetar direct.
    3.4. În cazul în care organele abilitate de control, din România sau din [...], constată că sumele cheltuite de către beneficiar nu respectă prevederile prezentului acord, beneficiarul se obligă să returneze sumele care fac obiectul abaterilor constatate şi rămase definitive, în termen de [...] zile lucrătoare de la comunicarea raportului final de control şi/sau a deciziei aferente.
    3.5. Beneficiarul va menţiona sprijinul bugetar direct acordat de România în informaţiile publice gestionate pe paginile web şi/sau canalele de social media, în rapoartele interne şi anuale, în relaţia cu mass-media şi prin publicarea de articole cu impact naţional.

    ART. 4
    Dispoziţii finale
    4.1. Părţile vor depune eforturi pentru rezolvarea tuturor diferendelor pe cale amiabilă. În acest sens, părţile îşi comunică poziţia una alteia şi orice soluţie pe care o consideră posibilă, în scris sau se întâlnesc la solicitarea oricărei părţi.
    4.2. Părţile declară că au luat la cunoştinţă şi îşi asumă pe deplin drepturile şi obligaţiile care rezultă din prezentul acord.
    4.3. Prezentul acord reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.
    4.4. Prezentul acord poate fi modificat cu acordul părţilor, prin act adiţional.
    4.5. Prezentul acord a fost semnat la data de [...], la [...] (localitatea), în două exemplare originale, în limbile română, engleză şi [...], toate textele fiind egal autentice. În cazul unor diferenţe de interpretare, textul în limba engleză va prevala.

    Pentru Agenţia de Cooperare Internaţională pentru Dezvoltare
    Pentru [...]
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016