Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 886 din 5 octombrie 2000  pentru aprobarea Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 886 din 5 octombrie 2000 pentru aprobarea Grilei naţionale de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 507 din 16 octombrie 2000
    În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale art. 6 alin. (1) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor varstnice,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se aprobă Grila naţională de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Grila naţională de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice menţionată la alin. (1) cuprinde criteriile de încadrare în grade de dependenţă.
    (3) Prin dependenţă se înţelege situaţia unei persoane care, ca rezultat al pierderii autonomiei din cauze fizice, psihice sau mentale, necesită ajutor semnificativ şi/sau îngrijire pentru a realiza activităţile de bază ale vieţii de zi cu zi.

    ART. 2
    (1) Criteriile de încadrare în grade de dependenţă se stabilesc prin evaluarea statusului funcţional, senzorial şi psihoafectiv al persoanei vârstnice.
    (2) Încadrarea în grade de dependenţă se face potrivit recomandărilor prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 3
    (1) Tipurile de servicii recomandate pentru a fi acordate la domiciliu sau în cămin pentru persoane vârstnice se stabilesc pe baza evaluării nevoilor şi încadrării în grade de dependenţă, a situaţiei economice şi sociale a persoanei vârstnice.
    (2) Pentru evaluarea nevoilor persoanelor vârstnice se utilizează Fişa de evaluare sociomedicală (geriatrică) prezentată în anexa nr. 3.

    ART. 4
    Fişa de evaluare sociomedicală (geriatrică) se constituie ca piesă obligatorie la dosarul persoanei vârstnice care solicită îngrijiri la domiciliu sau în cămin pentru persoane vârstnice.

    ART. 5
    (1) Medicul specialist din componenţa colectivului prevăzut la art. 28 alin. (2) din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa socială a persoanelor vârstnice este medic specialist în geriatrie-gerontologie.
    (2) În lipsa acestuia, evaluarea nevoilor persoanei vârstnice se efectuează de un medic specialist care a absolvit cursuri postuniversitare în specialitatea geriatriegerontologie, avizate de Ministerul Sănătăţii.
    (3) În cazul în care îngrijirile se acordă într-un cămin pentru persoane vârstnice, evaluarea se poate efectua de medicul angajat în unitatea respectivă.

    ART. 6
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    MUGUR CONSTANTIN ISARESCU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul muncii
                    şi protecţiei sociale,
                    Liviu Lucian Albu
                    Ministru de stat,
                    ministrul sănătăţii,
                    Hajdu Gabor
                    Ministrul finanţelor,
                    Decebal Traian Remes
                    Ministrul
                    funcţiei publice,
                    Vlad Rosca

    ANEXA 1

    GRILA NAŢIONALĂ DE EVALUARE A NEVOILOR PERSOANELOR VÂRSTNICE

┌┬──┬───────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┐
││ │Criteriile de │ │Necesită │necesită │
││ │încadrare în │Nu necesită │supraveghere │supraveghere │
││ │grade de │supraveghere │temporară şi/│permanentă şi│
││ │dependenţă │sau ajutor │sau ajutor │/sau ajutor │
││ │ │ │parţial │integral │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Evaluarea │0 │1 │2 │
││ │autonomiei │ │ │ │
├┼──┼───────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┤
││ │A. Evaluarea statusului funcţional │
├┼──┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
││ │A.I. Activităţi de bază ale vieţii de zi cu zi │
├┼──┼───────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┤
││ │Igiena │ │ │ │
││ │corporală │ │ │se realizează│
││1.│(toaletă │autonom │ajutor │numai cu │
││ │generală, │ │parţial │ajutor │
││ │intimă, │ │ │ │
││ │specială) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Îmbrăcat/ │ │autonom şi/ │ │
││ │dezbrăcat │ │sau parţial │ │
││ │(posibilitatea │ │autonom │se realizează│
││2.│de a se │autonom │pentru │numai cu │
││ │îmbrăca, de a │ │îmbrăcat; │ajutor │
││ │se dezbrăca, de│ │trebuie │ │
││ │a avea un │ │încălţat │ │
││ │aspect îngrijit│ │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Alimentaţie │ │ajutor pentru│ │
││ │(posibilitatea │mănâncă │tăiat carne, │se realizează│
││3.│de a se servi │singur │fructe, pâine│numai cu │
││ │şi de a se │ │etc. │ajutor │
││ │hrăni singur) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Igiena │ │incontinenţă │ │
││4.│eliminărilor │autonom │ocazională │incontinent │
││ │(continenţă) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Mobilizare │ │ │ │
││ │(trecerea de la│ │ │ │
││ │o poziţie la │ │ │ │
││ │alta - │ │ │ │
││5.│ridicat-aşezat,│autonom │necesită │grabatar │
││ │aşezat-culcat │ │ajutor │ │
││ │etc. - şi │ │ │ │
││ │mişcarea │ │ │ │
││ │dintr-un sens │ │ │ │
││ │în altul) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Deplasare în │ │ │ │
││ │interior │ │ │ │
││ │(deplasarea în │ │ │ │
││ │interiorul │ │se deplasează│nu se │
││6.│camerei în care│autonom │cu ajutor │deplasează │
││ │trăieşte, cu │ │parţial │fără ajutor │
││ │sau fără │ │ │ │
││ │baston, cadru, │ │ │ │
││ │scaun rulant │ │ │ │
││ │etc.) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Deplasare în │ │ │ │
││ │exterior │ │ │ │
││ │(deplasarea în │ │se deplasează│nu se │
││7.│exteriorul │autonom │cu ajutor │deplasează │
││ │locuinţei fără │ │parţial │fără ajutor │
││ │mijloace de │ │ │ │
││ │transport) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Comunicare │ │ │ │
││ │(utilizarea │ │ │ │
││ │mijloacelor de │ │nu utilizează│ │
││ │comunicare la │utilizare │în mod │incapabil de │
││8.│distanţă în │normală a │spontan │a utiliza │
││ │scopul de a │mijloacelor │mijloacele de│mijloacele de│
││ │alerta: │de comunicare│comunicare │comunicare │
││ │telefon, │ │ │ │
││ │alarmă, sonerie│ │ │ │
││ │etc.) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┤
││ │A.II. Activităţi instrumentale │
├┼──┼───────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┤
││ │Prepararea │ │necesită │ │
││ │hranei │prevede, │ajutor │masa îi este │
││ │(capacitatea de│prepară şi │parţial │preparată şi │
││1.│a-şi prepara │serveşte │pentru │servită de │
││ │singur │mesele în mod│prepararea şi│altă persoană│
││ │mâncarea) │normal │servirea │ │
││ │ │ │mesei │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Activităţi de │ │ │ │
││ │menaj │ │ │ │
││ │(efectuarea de │ │ │incapabil să │
││ │activităţi │efectuează │efectuează │efectueze │
││2.│menajere: │singur │parţial │activităţi │
││ │întreţinerea │activităţile │activităţi │menajere, │
││ │casei, spălatul│menajere │uşoare │indiferent de│
││ │hainelor, │ │ │activitate │
││ │spălatul │ │ │ │
││ │vaselor etc.) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Gestiunea şi │ │ │ │
││ │administrarea │ │ │ │
││ │bugetului şi a │gestionează │necesită │incapabil de │
││ │bunurilor │în mod │ajutor pentru│a-şi gestiona│
││3.│(gestionează │autonom │operaţiuni │bunurile şi │
││ │propriile │finanţele │financiare │de a utiliza │
││ │bunuri, │proprii │mai complexe │banii │
││ │bugetul, ştie │ │ │ │
││ │să folosească │ │ │ │
││ │banii etc.) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Efectuarea │ │poate efectua│ │
││ │cumpărăturilor │ │un număr │ │
││ │(capacitatea de│efectuează │limitat de │incapabil de │
││4.│a efectua │singur │cumpărături │a face │
││ │cumpărăturile │cumpărăturile│şi/sau │cumpărături │
││ │necesare unui │ │necesită │ │
││ │trai decent) │ │însoţitor │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Respectarea │ │ │ │
││ │tratamentului │ia │ia │ │
││ │medical │medicamentele│medicamentele│incapabil să │
││5.│(posibilitatea │în mod corect│dacă dozele │ia singur │
││ │de a se │(dozaj şi │sunt │medicamentele│
││ │conforma │ritm) │preparate │ │
││ │recomandărilor │ │separat │ │
││ │medicale) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Utilizarea │utilizează │ │ │
││ │mijloacelor de │mijloacele de│utilizează │se deplasează│
││ │transport │transport │transportul │puţin numai │
││6.│(capacitatea de│public sau │în comun │însoţit, în │
││ │a utiliza │conduce │numai însoţit│taxi sau în │
││ │mijloacele de │propria │ │maşină │
││ │transport) │maşină │ │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Activităţi │ │ │ │
││ │pentru timpul │ │ │ │
││ │liber (persoana│ │le realizează│nu realizează│
││ │are activităţi │le realizează│rar, fără │şi nu │
││7.│culturale, │în mod curent│participare │participă la │
││ │intelectuale, │ │spontană │astfel de │
││ │fizice etc. - │ │ │activităţi │
││ │solitare sau în│ │ │ │
││ │grup) │ │ │ │
├┼──┼───────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┤
││ │B. Evaluarea statusului senzorial şi psihoafectiv │
├┼──┼───────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┤
││ │ │suficient de │distinge │ │
││ │ │bună pentru a│feţele, vede │vede numai │
││ │Acuitate │citi, a │suficient │umbre şi │
││1.│vizuală │scrie, a │pentru a se │lumini: │
││ │ │lucra manual │orienta şi a │cecitate │
││ │ │etc. │evita │ │
││ │ │ │obstacolele │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │ │ │aude numai │surditate sau│
││ │Acuitate │ │vocea │aude │
││2.│auditivă │aude bine │puternică sau│sunetele, dar│
││ │ │ │aude numai cu│nu înţelege │
││ │ │ │proteză │cuvintele │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │ │ │disfazie, │ │
││3.│Deficienţă de │fără │voce de │afazie │
││ │vorbire │ │substituţie, │ │
││ │ │ │altele │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │ │orientat în │ │dezorientat │
││4.│Orientare │timp şi în │dezorientat │în spaţiu şi/│
││ │ │spaţiu │în timp │sau faţă de │
││ │ │ │ │alte persoane│
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │ │fără │prezintă │prezintă │
││5.│Memorie │tulburări de │tulburări │tulburări │
││ │ │memorie │medii, │severe, │
││ │ │ │benigne │maligne │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││6.│Judecată │intactă │diminuată │grav alterată│
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││7.│Coerenţă │păstrată în │păstrată │incoerenţă │
││ │ │totalitate │parţial │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │ │ │prezintă │ │
││ │ │ │tulburări │prezintă │
││8.│Comportament │normal │medii │tulburări │
││ │ │ │(hipoactiv, │grave │
││ │ │ │hiperactiv │ │
││ │ │ │etc.) │ │
├┼──┼───────────────┼─────────────┼─────────────┼─────────────┤
││ │Tulburări │ │ │ │
││9.│afective │fără │depresie │depresie │
││ │(prezenţa │ │medie │majoră │
││ │depresiei) │ │ │ │
└┴──┴───────────────┴─────────────┴─────────────┴─────────────┘

    NOTĂ:
    Pentru fiecare activitate evaluată se identifică trei posibilităţi:
    0 - activitate facută fără ajutor, în mod obişnuit şi corect;
    - nu necesită supraveghere şi ajutor.

    1 - activitate facută cu ajutor parţial şi/sau mai puţin corect;
    - necesită supraveghere temporară şi/sau ajutor parţial.

    2 - activitate facută numai cu ajutor;
    - necesita supraveghere permanentă şi/sau ajutor integral.



    Evaluarea statusului funcţional şi psihoafectiv se realizează avându-se în vedere condiţia obligatorie de integritate psihică şi mentală a persoanei pentru a fi aptă să efectueze activităţile de bază şi instrumentale ale vieţii de zi cu zi.

    ANEXA 2

    RECOMANDĂRI
    privind încadrarea persoanelor vârstnice în grade de dependenţă
    Gradele de dependenţă se stabilesc pe baza criteriilor menţionate în Grila naţională de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice, prevăzută în anexa nr. 1, prin evaluarea statusului funcţional, senzorial şi psihoafectiv al persoanei vârstnice.
    1. Evaluarea statusului funcţional cu privire la activităţile de bază şi instrumentale ale vieţii de zi cu zi se realizează prin observaţia asupra activităţilor efectuate de persoana vârstnică, fără ajutorul altei persoane. Ajutoarele materiale şi tehnice, respectiv ochelari, proteze auditive, baston, cadru etc. sunt considerate ca fiind utilizate de persoana evaluată.
    2. Evaluarea statusului senzorial şi psihoafectiv este necesară avându-se în vedere condiţia obligatorie de integritate psihică şi mentală a persoanei vârstnice pentru a fi aptă să efectueze activităţile de bază şi instrumentale ale vieţii de zi cu zi.
    3. Fiecare activitate evaluată în Grila naţională de evaluare a nevoilor persoanelor vârstnice se cuantifică cu cifrele 0, 1, 2.
    4. Se recomandă încadrarea persoanelor vârstnice evaluate în următoarele grade de dependenţă:
    a) gradul IA - persoanele care şi-au pierdut autonomia mentală, corporală, locomotorie, socială şi pentru care este necesară prezenţa continuă a personalului de îngrijire;
    b) gradul IB - persoanele grabatare, lucide sau ale căror funcţii mentale nu sunt în totalitate alterate şi care necesită supraveghere şi îngrijire medicală pentru marea majoritate a activităţilor vieţii curente, noapte şi zi. Aceste persoane nu îşi pot efectua singure activităţile de bază de zi cu zi;
    c) gradul IC - persoanele cu tulburări mentale grave (demenţe), care şi-au conservat în totalitate sau în mod semnificativ facultăţile locomotorii, precum şi unele gesturi cotidiene pe care le efectuează numai stimulate.
    Necesită o supraveghere permanentă, îngrijiri destinate tulburărilor de comportament, precum şi îngrijiri regulate pentru unele dintre activităţile de igienă corporală;

    d) gradul IIA - persoanele care şi-au conservat autonomia mentală şi parţial autonomia locomotorie, dar care necesită ajutor zilnic pentru unele dintre activităţile de bază ale vieţii de zi cu zi;
    e) gradul IIB - persoanele care nu se pot mobiliza singure din poziţia culcat în picioare, dar care, o dată ridicate, se pot deplasa în interiorul camerei de locuit şi necesită ajutor parţial pentru unele dintre activităţile de bază ale vieţii de zi cu zi;
    f) gradul IIC - persoanele care nu au probleme locomotorii, dar care trebuie să fie ajutate pentru activităţile de igienă corporală şi pentru activităţile instrumentale;
    g) gradul IIIA - persoanele care se deplasează singure în interiorul locuinţei, se alimentează şi se îmbracă singure, dar care necesită un ajutor regulat pentru activităţile instrumentale ale vieţii de zi cu zi; în situaţia în care aceste persoane sunt găzduite într-un cămin pentru persoane vârstnice ele sunt considerate independente;
    h) gradul IIIB - persoanele care nu şi-au pierdut autonomia şi pot efectua singure activităţile vieţii cotidiene.
    Îngrijirea persoanelor varstnice în cămin se poate realiza după cum urmează:
    - persoanele încadrate în gradele de dependenta IA, IB şi IC sunt ingrijite în secţii pentru persoane dependente;
    – persoanele încadrate în gradele de dependenta IIA, IIB şi IIC sunt ingrijite în secţii pentru persoane semidependente;
    – persoanele încadrate în gradele de dependenta IIIA şi IIIB sunt ingrijite în secţii pentru persoane independente.




    ANEXA 3

    FIŞA DE EVALUARE SOCIOMEDICALĂ
    (geriatrică)
    Nr. fişei ........................
    Data luării în evidenţă...........
      Data evaluării ...................
    Data ieşirii din evidenţă ........

┌──────────────────────────────────────┐
│I. PERSOANA EVALUATĂ │
└──────────────────────────────────────┘

        NUMELE*) ......................... PRENUMELE .................
    *) Se completează cu iniţială tatălui.

        DATA ŞI LOCUL NAŞTERII ............................. VARSTA .............
        ADRESA: Str........................................... Nr. ..... Bl. .... Sc. .... Et. .... Ap. .... LOCALITATEA .................... SECTORUL .... JUDEŢUL ........................ CODUL POŞTAL ........ TELEFON .......... FAX ............ E-MAIL ................... PROFESIA ....................
        OCUPAŢIA ..................
        STUDII: FĂRĂ [] PRIMARE [] GIMNAZIALE [] LICEALE [] UNIVERSITARE []
        CARTE DE IDENTITATE ................ SERIA .... Nr. ..........


        COD NUMERIC PERSONAL └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
                              S A A L L A A N N N N N C



        CUPON PENSIE (DOSAR PENSIE) Nr. .........................................
        DOSAR (CUPON) PERSOANA CU HANDICAP, Nr. .................................
        CARNET ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE Nr. ........... SERIA ......................
        SEX: F [] M [] RELIGIE ...............
    STAREA CIVILĂ: NECASATORIT/Ă [] CĂSĂTORIT/Ă [] DATA .........
    VADUV/Ă [] DATA ...... DIVORŢAT/Ă [] DATA ......
                         DESPĂRŢIT ÎN FAPT [] DATA ......
        COPII: DA [] NU []
        DACĂ DA, INSCRIETI NUMELE, PRENUMELE, ADRESA, TELEFONUL
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................


┌──────────────────────────────────────┐
│II. REPREZENTANTUL LEGAL │
└──────────────────────────────────────┘

        NUMELE ......................... PRENUMELE ..............................
    CALITATEA: SOŢ/SOTIE [] FIU/FIICA [] RUDĂ [] ALTE PERSOANE []
    LOCUL ŞI DATA NAŞTERII ................................... VÂRSTA .......
        ADRESA ..................................................................
        TELEFON ACASĂ ........ SERVICIU ........ FAX ......... E-MAIL ...........

┌──────────────────────────────────────┐
│III. PERSOANA DE CONTACT ÎN CAZ DE │
│URGENTA │
└──────────────────────────────────────┘

        NUMELE ......................... PRENUMELE ..............................
        ADRESA ..................................................................
        TELEFON ACASĂ ........ SERVICIU ........ FAX ......... E-MAIL ...........

┌──────────────────────────────────────┐
│IV. EVALUAREA SOCIALĂ │
└──────────────────────────────────────┘

    A. Locuinţă
        CASA [] APARTAMENT BLOC [] ALTE SITUAŢII []
    SITUATĂ: PARTER [] ETAJ [] LIFT []
        SE COMPUNE DIN:
    Nr. CAMERE [] BUCĂTĂRIE [] BAIE [] DUŞ [] WC [] SITUAT ÎN INTERIOR []
                                                            SITUAT ÎN EXTERIOR []

    ÎNCĂLZIRE: FĂRĂ [] CENTRALĂ [] CU LEMNE/CĂRBUNI []
                    GAZE [] CU COMBUSTIBIL LICHID []

    APĂ CURENTĂ DA [] RECE [] CALDĂ [] ALTE SITUAŢII []
    CONDIŢII DE LOCUIT: LUMINOZITATE ADECVATĂ [] NEADECVATĂ []
                              UMIDITATE ADECVATĂ [] IGRASIE []
    IGIENA ADECVATĂ [] NEADECVATĂ []
    LOCUINŢA ESTE PREVĂZUTĂ CU:
        ARAGAZ, MASINA DE GĂTIT [] FRIGIDER [] MASINA SE SPĂLAT [] RADIO/TELEVIZOR [] ASPIRATOR []

        CONCLUZII PRIVIND RISCUL AMBIENTAL:
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................


    B. Reţea de familie
        TRĂIEŞTE: SINGUR/A [] DATA .............
                  CU SOŢ/SOTIE [] DATA .............
                  CU COPII [] DATA .............
                  CU ALTE RUDE [] DATA .............
                  CU ALTE PERSOANE [] DATA .............
        LISTA CUPRINZÂND PERSOANELE CU CARE LOCUIEŞTE
    (NUMELE, PRENUMELE, CALITATEA, VÂRSTA):
        ............................................. ESTE COMPATIBIL DA [] NU []
        ............................................. ESTE COMPATIBIL DA [] NU []
        ............................................. ESTE COMPATIBIL DA [] NU []
        ............................................. ESTE COMPATIBIL DA [] NU []


        UNA DINTRE PERSOANELE CU CARE LOCUIEŞTE ESTE:
    BOLNAVĂ [] CU DIZABILITĂŢI/HANDICAP [] DEPENDENTĂ DE ALCOOL []

        ESTE AJUTAT DE FAMILIE: DA [] NU []
        CU BANI [] CU MANCARE [] ACTIVITĂŢI DE MENAJ []
        RELAŢIILE CU FAMILIA SUNT: BUNE [] CU PROBLEME [] FĂRĂ RELAŢII []
        EXISTA RISC DE NEGLIJARE: DA [] NU [] ABUZ: DA [] NU []
        DACĂ DA, SPECIFICATI: ...................................................
        .........................................................................


    C. Reţea de prieteni, vecini
        ARE RELAŢII CU PRIETENII, VECINII DA [] NU []
                                           VIZITE [] RELAŢII DE ÎNTRAJUTORARE []
        RELAŢIILE SUNT PERMANENTE [] RARE []
        FRECVENTEAZĂ UN GRUP SOCIAL [] BISERICA [] ALTELE []
        SPECIFICATI: ............................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................

    ÎNSCRIEŢI NUMELE ŞI PRENUMELE PRIETENILOR ŞI/SAU VECINILOR CU CARE ÎNTREŢINE RELAŢII BUNE ŞI DE ÎNTRAJUTORARE, GRUPURI SOCIALE:
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................

        ESTE AJUTAT DE PRIETENI, VECINI PENTRU:
    CUMPĂRĂTURI [] ACTIVITĂŢI DE MENAJ [] DEPLASARE ÎN EXTERIOR []

        PARTICIPA LA:
        ACTIVITĂŢI ALE COMUNITĂŢII [] ACTIVITĂŢI RECREATIVE []

        COMUNITATEA II OFERĂ UN ANUMIT SUPORT: DA [] NU []
        DACĂ DA, SPECIFICATI: ...................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................



┌──────────────────────────────────────┐
│V. EVALUAREA SITUAŢIEI ECONOMICE │
└──────────────────────────────────────┘

    – VENIT LUNAR PROPRIU REPREZENTAT DE:
          PENSIE DE ASIGURĂRI SOCIALE DE STAT ............................
          PENSIE PENTRU AGRICULTORI ............................
          PENSIE I.O.V.R. ............................
          PENSIE PENTRU PERSOANA CU HANDICAP ............................

    – ALTE VENITURI: ............................
                                                     ............................
                                                     ............................

    – VENITUL GLOBAL ............................
    – BUNURI MOBILE ŞI IMOBILE AFLATE ÎN POSESIE ............................

┌──────────────────────────────────────┐
│VI. EVALUAREA STĂRII DE SĂNĂTATE │
└──────────────────────────────────────┘

    A. Diagnostic prezent
    1. ...............................................
    2. ...............................................
    3. ...............................................
    4. ...............................................
    5. ...............................................

    B. Starea de sănătate prezenta
        ● ANTECEDENTE FAMILIALE RELEVANTE .......................................
        ● ANTECEDENTE PERSONALE .................................................
        .........................................................................

        ● TEGUMENTE ŞI MUCOASE (prezenta ulcerului de decubit, plagi etc.)
        .........................................................................
        .........................................................................

    ● APARAT LOCOMOTOR (se evaluează şi mobilitatea şi tulburările de mers)
        .........................................................................
        .........................................................................

        ● APARAT RESPIRATOR (frecventa respiratorie, tuse, expectoratie, dispnee etc.)
        .........................................................................
        .........................................................................

        ● APARAT CARDIOVASCULAR (TA, AV, puls, dureri, dispnee, tulburări de ritm, edeme, tulburări circulatorii periferice etc.)
        .........................................................................
        .........................................................................

        ● APARAT DIGESTIV (dentitie, greturi, dureri, meteorism, tulburări de tranzit intestinal - prezenta incontinentei anale; se evalueaza şi starea de nutriţie)
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................

    ● APARAT UROGENITAL (dureri, tulburări de micţiune - prezenţa incontinenţei urinare etc., probleme genitale)
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................

    ● ORGANE DE SIMT (auz, văz, gust, miros, simţ tactil)
        .........................................................................
        .........................................................................

        ● EXAMEN NEUROPSIHIC (precizări privind reflexele, tulburări de echilibru, prezenta deficitului motor şi senzorial, crize jacksoniene etc.)
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................


    C. Investigaţii paraclinice relevante (datele se identifică din documentele medicale ale persoanei):
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................

    D. Recomandări de specialitate privind tratamentul igienico-terapeutic şi de recuperare (datele se identifica din documentele medicale ale persoanei - bilete de externare, retete şi/sau fişa medicală din spital, policlinica, cabinet medicina de familie):
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................


┌──────────────────────────────────────┐
│VII. EVALUAREA GRADULUI DE DEPENDENTA │
└──────────────────────────────────────┘


┌──┬───────────────┬────────────┬────────────┬────────────┐
│ │ │ │Necesită │Necesită │
│ │ │Nu necesită │supraveghere│supraveghere│
│ │Evaluarea │supraveghere│temporară şi│permanentă │
│ │autonomiei │sau ajutor │/sau ajutor │şi/sau │
│ │ │ │parţial │ajutor │
│ │ │ │ │integral │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │ │0 │1 │2 │
├──┼───────────────┴────────────┴────────────┴────────────┤
│ │A. Evaluarea statusului funcţional │
├──┼──────────────────────────────────────────────────────┤
│ │A.I. Activităţi de bază ale vieţii de zi cu zi │
├──┼───────────────┬────────────┬────────────┬────────────┤
│ │Igiena │ │ │ │
│ │corporală │ │ │ │
│1.│(toaletă │ │ │ │
│ │generală, │ │ │ │
│ │intimă, │ │ │ │
│ │specială) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Îmbrăcat/ │ │ │ │
│ │dezbrăcat │ │ │ │
│ │(posibilitatea │ │ │ │
│2.│de a se │ │ │ │
│ │îmbrăca, de a │ │ │ │
│ │se dezbrăca, de│ │ │ │
│ │a avea un │ │ │ │
│ │aspect îngrijit│ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Alimentaţie │ │ │ │
│ │(posibilitatea │ │ │ │
│3.│de a se servi │ │ │ │
│ │şi de a se │ │ │ │
│ │hrăni singur) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Igiena │ │ │ │
│4.│eliminărilor │ │ │ │
│ │(continenţă) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Mobilizare │ │ │ │
│ │(trecerea de la│ │ │ │
│ │o poziţie la │ │ │ │
│ │alta - │ │ │ │
│5.│ridicat-aşezat,│ │ │ │
│ │aşezat-culcat │ │ │ │
│ │etc. - şi │ │ │ │
│ │mişcarea │ │ │ │
│ │dintr-un sens │ │ │ │
│ │în altul) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Deplasare în │ │ │ │
│ │interior │ │ │ │
│ │(deplasarea în │ │ │ │
│ │interiorul │ │ │ │
│6.│camerei în care│ │ │ │
│ │trăieşte, cu │ │ │ │
│ │sau fără │ │ │ │
│ │baston, cadru, │ │ │ │
│ │scaun rulant │ │ │ │
│ │etc.) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Deplasare în │ │ │ │
│ │exterior │ │ │ │
│ │(deplasarea în │ │ │ │
│7.│exteriorul │ │ │ │
│ │locuinţei fără │ │ │ │
│ │mijloace de │ │ │ │
│ │transport) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Comunicare │ │ │ │
│ │(utilizarea │ │ │ │
│ │mijloacelor de │ │ │ │
│ │comunicare la │ │ │ │
│8.│distanţă în │ │ │ │
│ │scopul de a │ │ │ │
│ │alerta: │ │ │ │
│ │telefon, │ │ │ │
│ │alarmă, sonerie│ │ │ │
│ │etc.) │ │ │ │
├──┼───────────────┴────────────┴────────────┴────────────┤
│ │A.II. Activităţi instrumentale │
├──┼───────────────┬────────────┬────────────┬────────────┤
│ │Prepararea │ │ │ │
│ │hranei │ │ │ │
│1.│(capacitatea de│ │ │ │
│ │a-şi prepara │ │ │ │
│ │singur │ │ │ │
│ │mâncarea) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Activităţi de │ │ │ │
│ │menaj │ │ │ │
│ │(efectuarea de │ │ │ │
│ │activităţi │ │ │ │
│2.│menajere: │ │ │ │
│ │întreţinerea │ │ │ │
│ │casei, spălatul│ │ │ │
│ │hainelor, │ │ │ │
│ │spălatul │ │ │ │
│ │vaselor etc.) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Gestiunea şi │ │ │ │
│ │administrarea │ │ │ │
│ │bugetului şi a │ │ │ │
│ │bunurilor │ │ │ │
│3.│(gestionează │ │ │ │
│ │propriile │ │ │ │
│ │bunuri, │ │ │ │
│ │bugetul, ştie │ │ │ │
│ │să folosească │ │ │ │
│ │banii etc.) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Efectuarea │ │ │ │
│ │cumpărăturilor │ │ │ │
│ │(capacitatea de│ │ │ │
│4.│a efectua │ │ │ │
│ │cumpărăturile │ │ │ │
│ │necesare unui │ │ │ │
│ │trai decent) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Respectarea │ │ │ │
│ │tratamentului │ │ │ │
│ │medical │ │ │ │
│5.│(posibilitatea │ │ │ │
│ │de a se │ │ │ │
│ │conforma │ │ │ │
│ │recomandărilor │ │ │ │
│ │medicale) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Utilizarea │ │ │ │
│ │mijloacelor de │ │ │ │
│ │transport │ │ │ │
│6.│(capacitatea de│ │ │ │
│ │a utiliza │ │ │ │
│ │mijloacele de │ │ │ │
│ │transport) │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Activităţi │ │ │ │
│ │pentru timpul │ │ │ │
│ │liber (persoana│ │ │ │
│ │are activităţi │ │ │ │
│7.│culturale, │ │ │ │
│ │intelectuale, │ │ │ │
│ │fizice etc. - │ │ │ │
│ │solitare sau în│ │ │ │
│ │grup) │ │ │ │
├──┼───────────────┴────────────┴────────────┴────────────┤
│ │B. Evaluarea statusului senzorial şi psihoafectiv │
├──┼───────────────┬────────────┬────────────┬────────────┤
│1.│Acuitate │ │ │ │
│ │vizuală │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│2.│Acuitate │ │ │ │
│ │auditivă │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│3.│Deficienţă de │ │ │ │
│ │vorbire │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│4.│Orientare │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│5.│Memorie │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│6.│Judecată │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│7.│Coerenţă │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│8.│Comportament │ │ │ │
├──┼───────────────┼────────────┼────────────┼────────────┤
│ │Tulburări │ │ │ │
│9.│afective │ │ │ │
│ │(prezenţa │ │ │ │
│ │depresiei) │ │ │ │
└──┴───────────────┴────────────┴────────────┴────────────┘

    NOTĂ:
    Pentru fiecare activitate evaluată se identifică trei posibilităţi:
    0 - activitate făcută fără ajutor, în mod obişnuit şi corect;
    - nu necesită supraveghere şi ajutor.

    1 - activitate făcută cu ajutor parţial şi/sau mai puţin corect;
    - necesită supraveghere temporară şi/sau ajutor parţial.

    2 - activitate făcută numai cu ajutor;
    - necesită supraveghere permanentă şi/sau ajutor integral.


    Evaluarea statusului funcţional şi psihoafectiv se realizează avându-se în vedere condiţia obligatorie de integritate psihică şi mentala a persoanei pentru a fi apta să efectueze activităţile de baza şi instrumentale ale vieţii de zi cu zi.


┌──────────────────────────────────────┐
│VIII. REZULTATELE EVALUĂRII │
└──────────────────────────────────────┘

    A. Nevoile identificate
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................

    B. Gradul de dependenta:

┌──────┬─┬──────────────────────────┬──┐
│ │ │persoanele care şi-au │ │
│ │ │pierdut autonomia mentala,│ │
│ │ │corporală, locomotorie, │ │
│ │ │socială şi pentru care │ │
│ │ │este │ │
│ │ │necesară prezenta continua│ │
│ │ │a personalului de │ │
│ │ │îngrijire; │ │
│ │ │persoanele grabatare, │ │
│ │ │lucide sau ale căror │ │
│ │ │funcţii │ │
│ │ │mentale nu sunt în │ │
│ │ │totalitate alterate şi │ │
│ │ │care necesita │ │
│ │ │supraveghere şi îngrijire │ │
│ │ │medicală pentru marea │ │
│ │ │majoritate a activităţilor│ │
│ │ │vieţii curente, noapte şi │ │
│ │ │zi. │ │
│ │ │Aceste persoane nu îşi pot│ │
│ │ │efectua singure │ │
│ │ │activităţile │ │
│ │ │de baza de zi cu zi; │ │
│ │ │persoanele cu tulburări │ │
│ │ │mentale grave (demente), │ │
│ │ │care │ │
│ │ │şi-au conservat, în │ │
│ │ │totalitate sau în mod │ │
│ │ │semnificativ, │ │
│ │ │facultăţile locomotorii, │ │
│ │ │precum şi unele gesturi │ │
│ │ │cotidiene pe care le │ │
│ │ │efectuează numai │ │
│ │ │stimulate. │ │
│ │ │Necesita o supraveghere │ │
│ │ │permanenta, îngrijiri │ │
│ │ │destinate │ │
│ │ │tulburarilor de │ │
│ │ │comportament, precum şi │ │
│ │ │îngrijiri │ │
│gradul│ │regulate pentru unele │ │
│IA │ │dintre activităţile de │ │
│gradul│ │igiena │ │
│IB │ │corporală; │ │
│gradul│-│persoanele care şi-au │[]│
│IC │-│conservat autonomia │[]│
│gradul│-│mentala şi │[]│
│IIA │-│parţial autonomia │[]│
│gradul│-│locomotorie, dar care │[]│
│IIB │-│necesita ajutor │[]│
│gradul│-│zilnic pentru unele dintre│[]│
│IIC │-│activităţile de baza ale │[]│
│gradul│ │vieţii de zi cu zi; │ │
│IIIA │ │persoanele care nu se pot │ │
│gradul│ │mobiliza singure din │ │
│IIIB │ │poziţia │ │
│ │ │culcat în picioare, dar │ │
│ │ │care, o dată ridicate, se │ │
│ │ │pot │ │
│ │ │deplasa în interiorul │ │
│ │ │camerei de locuit şi │ │
│ │ │necesita │ │
│ │ │ajutor parţial pentru │ │
│ │ │unele dintre activităţile │ │
│ │ │de baza │ │
│ │ │ale vieţii de zi cu zi; │ │
│ │ │persoanele care nu au │ │
│ │ │probleme locomotorii, dar │ │
│ │ │care │ │
│ │ │trebuie să fie ajutate │ │
│ │ │pentru activităţile de │ │
│ │ │igiena │ │
│ │ │corporală şi pentru │ │
│ │ │activităţile │ │
│ │ │instrumentale; │ │
│ │ │persoanele care se │ │
│ │ │deplaseaza singure în │ │
│ │ │interiorul │ │
│ │ │locuinţei, se alimentează │ │
│ │ │şi se îmbracă singure, dar│ │
│ │ │care │ │
│ │ │necesita un ajutor regulat│ │
│ │ │pentru activităţile │ │
│ │ │instrumentale ale vieţii │ │
│ │ │de zi cu zi; în situaţia │ │
│ │ │în care │ │
│ │ │aceste persoane sunt │ │
│ │ │gazduite într-un cămin │ │
│ │ │pentru │ │
│ │ │persoane varstnice ele │ │
│ │ │sunt considerate │ │
│ │ │independente; │ │
│ │ │persoanele care nu şi-au │ │
│ │ │pierdut autonomia şi pot │ │
│ │ │efectua │ │
│ │ │singure activităţile │ │
│ │ │vieţii cotidiene. │ │
└──────┴─┴──────────────────────────┴──┘



┌──────────────────────────────────────┐
│IX. SERVICII SOCIALE ŞI SOCIOMEDICALE │
│(DE ÎNGRIJIRE) │
│APTE SA RĂSPUNDĂ NEVOILOR IDENTIFICATE│
└──────────────────────────────────────┘

        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................

┌──────────────────────────────────────┐
│X. DORINTELE PERSOANEI VARSTNICE │
│EVALUATE │
└──────────────────────────────────────┘

        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................

┌──────────────────────────────────────┐
│XI. DORINTELE INGRIJITORILOR DIN │
│REŢEAUA │
│INFORMALA (RUDE, PRIETENI, VECINI) │
└──────────────────────────────────────┘

        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................

┌──────────────────────────────────────┐
│XII. OFERTA LOCALĂ DE SERVICII │
│POATE ACOPERI URMĂTOARELE NEVOI │
│IDENTIFICATE │
└──────────────────────────────────────┘

        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................
        ................................... ....................................

┌──────────────────────────────────────┐
│XIII. CONCLUZII │
└──────────────────────────────────────┘

        (Referiri la gradul de dependenta, la locul în care necesita să fie îngrijit - domiciliu sau în instituţie, posibilităţi reale de a realiza ingrijirile, persoanele care efectuează ingrijirile etc.)
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
    PERSOANA EVALUATĂ SEMNĂTURA .................
    FAMILIA: SOŢ/SOŢIE SEMNĂTURA .................
    FIU/FIICA SEMNĂTURA .................
    REPREZENTANT LEGAL SEMNĂTURA .................

┌──────────────────────────────────────┐
│XIV. ECHIPA DE EVALUARE │
└──────────────────────────────────────┘

        Medic
        NUMELE ............................ PRENUMELE ...........................
        SPECIALITATEA ...........................................................
        UNITATEA LA CARE LUCREAZĂ .................. ADRESA .....................
        TELEFON ............... SEMNATURA .......................................

        Asistent social
        NUMELE ............................ PRENUMELE ...........................
        CALIFICAREA ............................................................
        UNITATEA LA CARE LUCREAZĂ .................. ADRESA .....................
        TELEFON ............... SEMNATURA .......................................

        Asistent social
        NUMELE ............................ PRENUMELE ...........................
        CALIFICAREA ............................................................
        UNITATEA LA CARE LUCREAZĂ .................. ADRESA .....................
        TELEFON ............... SEMNATURA .......................................

        Alte persoane din echipa de evaluare
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................
        .........................................................................


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016