Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 868 din 6 iulie 2022  privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării programelor naţionale Afaceri interne pentru perioada 2021-2027    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 868 din 6 iulie 2022 privind stabilirea sistemului de management şi control în vederea gestionării programelor naţionale Afaceri interne pentru perioada 2021-2027

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 687 din 11 iulie 2022
    Având în vedere:
    - prevederile Regulamentului (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize;
    – prevederile Regulamentului (UE) 2021/1.147 al Parlamentului European şi al Consiliului din 7 iulie 2021 de instituire a Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
    – prevederile Regulamentului (UE) 2021/1.148 al Parlamentului European şi al Consiliului din 7 iulie 2021 de instituire, ca parte a Fondului de management integrat al frontierelor, a Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize;
    – prevederile Regulamentului (UE) 2021/1.149 al Parlamentului European şi al Consiliului din 7 iulie 2021 de instituire a Fondului pentru securitate internă;
    – prevederile Hotărârii Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea implicării autorităţilor şi instituţiilor din România în procesul de programare şi negociere a fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 şi a cadrului instituţional de coordonare, gestionare şi control al acestor fonduri,

    ţinând seama de dispoziţiile art. 69 şi 71 din Regulamentul (UE) 2021/1.060,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Obiectul de reglementare
    (1) Prin prezenta hotărâre se stabileşte sistemul de management şi control al programelor naţionale Afaceri interne cofinanţate din fondurile europene dedicate afacerilor interne acordate României prin Cadrul financiar multianual 2021-2027, respectiv:
    a) Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, denumit în continuare FAMI, instituit de Regulamentul (UE) 2021/1.147 al Parlamentului European şi al Consiliului din 7 iulie 2021 de instituire a Fondului pentru azil, migraţie şi integrare;
    b) Instrumentul de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize, denumit în continuare IMFV, instituit de Regulamentul (UE) 2021/1.148 al Parlamentului European şi al Consiliului din 7 iulie 2021 de instituire, ca parte a Fondului de management integrat al frontierelor, a Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize;
    c) Fondul pentru securitate internă, denumit în continuare FSI, instituit de Regulamentul (UE) 2021/1.149 al Parlamentului European şi al Consiliului din 7 iulie 2021 de instituire a Fondului pentru securitate internă.

    (2) Sistemul de management şi control este format din autorităţile naţionale, indicate la alin. (3), cu atribuţii privind gestionarea, implementarea, controlul şi auditarea programelor naţionale Afaceri interne cofinanţate din FAMI, FSI şi IMFV, denumite în continuare fonduri europene dedicate afacerilor interne.
    (3) Autorităţile naţionale responsabile de programele naţionale Afaceri interne sunt: Autoritatea de management Afaceri interne şi Autoritatea de audit din cadrul Curţii de Conturi a României, desemnate prin Hotărârea Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea implicării autorităţilor şi instituţiilor din România în procesul de programare şi negociere a fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 şi a cadrului instituţional de coordonare, gestionare şi control al acestor fonduri, precum şi organismele intermediare desemnate prin prezenta hotărâre.

    ART. 2
    Definiţii
    (1) Termenii „operaţiune“ şi „beneficiar“ au înţelesurile definite în Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize.
    (2) Termenii „titular de program“, „program naţional afaceri interne“, „autoritate de management“, „organism intermediar“, „organism contabil“, „organism responsabil cu primirea fondurilor de la Comisia Europeană“ şi „autoritate de audit“ au înţelesurile definite în Hotărârea Guvernului nr. 936/2020.

    ART. 3
    Suport decizional şi coordonare
    (1) În vederea asigurării suportului decizional acordat autorităţilor responsabile de programele naţionale Afaceri interne, monitorizării şi coordonării la nivel naţional a implementării programelor naţionale Afaceri interne, se constituie următoarele structuri fără personalitate juridică la nivelul Ministerului Afacerilor Interne:
    a) Comitetul director;
    b) Comitetul de monitorizare a programelor naţionale Afaceri interne.

    (2) Componenţa, organizarea şi atribuţiile structurilor fără personalitate juridică prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne, cu respectarea prevederilor art. 38-40 din Regulamentul (UE) 2021/1.060.

    ART. 4
    Autoritatea de management Afaceri interne
    (1) Pentru programele naţionale Afaceri interne, Ministerul Afacerilor Interne exercită calitatea de titular de program şi autoritate de management, prin Direcţia Fonduri externe nerambursabile, denumită în continuare Autoritatea de management Afaceri interne.
    (2) Autoritatea de management Afaceri interne realizează activităţile necesare pentru implementarea atribuţiilor prevăzute în Regulamentul (UE) 2021/1.060, în regulamentele specifice şi în alte reglementări europene aplicabile, inclusiv măsurile necesare pentru asigurarea capacităţii administrative, financiare şi operaţionale pentru exercitarea calităţii de autoritate de management.
    (3) Şeful Autorităţii de management Afaceri interne emite instrucţiuni cu caracter obligatoriu pentru toate organismele intermediare şi pentru beneficiarii operaţiunilor cofinanţate din fondurile europene dedicate afacerilor interne, care intră în vigoare la data publicării pe site-ul autorităţii de management.
    (4) Regulile de eligibilitate aplicabile cheltuielilor în cadrul programelor naţionale Afaceri interne, precum şi finanţarea operaţiunilor prin utilizarea opţiunilor de costuri simplificate se stabilesc de către Autoritatea de management Afaceri interne şi se aprobă prin ordin al ministrului afacerilor interne.
    (5) Procedurile privind selectarea operaţiunilor şi ghidurile aferente apelurilor de proiecte în cadrul programelor naţionale Afaceri interne se aprobă de către Autoritatea de management Afaceri interne şi se publică pe site-ul autorităţii de management.
    (6) Fondurile suplimentare acordate României pe bază de finanţare la rate forfetare şi de finanţare nelegată de costuri, pentru asistenţa tehnică, conform art. 36 din Regulamentul (UE) 2021/1.060, respectiv pentru relocarea sau transferul intra-UE al persoanelor aflate în nevoie de protecţie internaţională, conform art. 19 şi 20 din Regulamentul (UE) 2021/1.147, se utilizează prin intermediul proiectelor selectate şi aprobate la finanţare de către Autoritatea de management Afaceri interne, conform regulilor specifice aprobate prin ordin al ministrului afacerilor interne.
    (7) Procedura aplicabilă beneficiarilor privaţi pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări finanţate din fonduri europene dedicate se aprobă prin ordin al ministrului afacerilor interne, iniţiat de Autoritatea de management Afaceri interne.

    ART. 5
    Organismul intermediar financiar-contabil
    (1) Pentru programele naţionale Afaceri interne, Ministerul Afacerilor Interne exercită calitatea de organism contabil şi de organism responsabil cu primirea fondurilor de la Comisia Europeană, prin Direcţia generală financiară, denumită în continuare Organism intermediar financiar-contabil.
    (2) Organismul intermediar financiar-contabil îndeplineşte atât atribuţiile prevăzute de art. 76 din Regulamentul (UE) 2021/1.060, cât şi alte sarcini delegate de Autoritatea de management Afaceri interne, care se stabilesc prin acordul de delegare semnat între Autoritatea de management Afaceri interne şi organismul intermediar, încheiat potrivit art. 71 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2021/1.060.

    ART. 6
    Organismul intermediar Afaceri interne
    (1) Direcţia generală mecanisme şi instrumente financiare europene nerambursabile din cadrul Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, denumită în continuare Organism intermediar Afaceri interne, este desemnată organism intermediar pentru programele naţionale afaceri interne.
    (2) Sarcinile şi atribuţiile Organismului intermediar Afaceri interne se stabilesc prin acordul de delegare semnat între Autoritatea de management Afaceri interne şi organismul intermediar, încheiat potrivit art. 71 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2021/1.060.

    ART. 7
    Organismul intermediar Fondul azil, migraţie şi integrare
    (1) Inspectoratul General pentru Imigrări din cadrul Ministerului Afacerilor Interne este desemnat organism intermediar pentru programul naţional cofinanţat din Fondul pentru azil, migraţie şi integrare, denumit în continuare Organism intermediar Fondul azil, migraţie şi integrare.
    (2) Sarcinile şi atribuţiile Organismului intermediar Fondul azil, migraţie şi integrare se stabilesc prin acordul de delegare semnat între Autoritatea de management Afaceri interne şi organismul intermediar, încheiat potrivit art. 71 alin. (3) din Regulamentul (UE) 2021/1.060.

    ART. 8
    Alte prevederi
    Ordinele ministrului afacerilor interne prevăzute la art. 3 alin. (2) şi art. 4 alin. (4), (6) şi (7) se aprobă în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 6 iulie 2022.
    Nr. 868.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016