Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 849 din 14 septembrie 2023  pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 973/2006 privind procedura aplicabilă în cazurile în care este necesară o amânare a determinării definitive a valorii în vamă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 849 din 14 septembrie 2023 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 973/2006 privind procedura aplicabilă în cazurile în care este necesară o amânare a determinării definitive a valorii în vamă

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 847 din 20 septembrie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Hotărârea Guvernului nr. 973/2006 privind procedura aplicabilă în cazurile în care este necesară o amânare a determinării definitive a valorii în vamă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 674 din 4 august 2006, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 1 alineatul (1), partea introductivă şi literele a) şi c) vor avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Determinarea definitivă a valorii în vamă se amână potrivit prevederilor art. 57 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 140 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, în următoarele situaţii:
    a) când este necesară ajustarea preţului efectiv plătit sau de plătit conform art. 71 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, cu modificările şi completările ulterioare, iar la momentul declarării mărfurilor pentru punerea în liberă circulaţie nu pot fi prezentate documente concludente care să permită determinarea cu exactitate a sumei de ajustat;
    .............................................................................................
    c) în orice alte situaţii în care pentru determinarea valorii în vamă pe baza valorii de tranzacţie este necesară prezentarea unor înscrisuri justificative, referitoare la exactitatea şi realitatea valorii declarate care nu sunt disponibile la momentul declarării mărfurilor pentru punerea în liberă circulaţie."

    2. La articolul 1, alineatele (2) şi (4) vor avea următorul cuprins:
    "(2) Atunci când, la momentul efectuării formalităţilor de punere în liberă circulaţie, se constată că valoarea în vamă nu poate fi determinată prin aplicarea art. 70 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 chiar dacă s-ar proceda la amânarea determinării definitive a valorii în vamă, biroul vamal va aplica prevederile art. 74 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 în ordinea prevăzută de acesta, valoarea în vamă astfel determinată având caracter definitiv.
    ..............................................................................................
(4) Dispoziţia de amânare a determinării definitive a valorii în vamă se comunică importatorului."

    3. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) În cazul în care s-a procedat la amânarea definitivă a valorii în vamă, acordarea liberului de vamă este condiţionată de constituirea unei garanţii suficiente potrivit art. 90 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013, care să asigure încasarea taxelor la import şi a altor taxe şi impozite datorate bugetului de stat, potrivit legii, în cadrul operaţiunilor vamale, corespunzătoare mărfurilor respective.
    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1), taxele la import şi alte taxe, calculate pe baza valorii în vamă declarate de importator, se încasează şi se virează la bugetul de stat, iar garanţia determinată potrivit prevederilor prezentei hotărâri se constituie la biroul vamal la care se efectuează formalităţile de punere în liberă circulaţie, înainte de acordarea liberului de vamă."

    4. La articolul 3, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) În înţelesul prezentei hotărâri, în aplicarea prevederilor art. 244 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, termenul garanţie suficientă reprezintă cuantumul taxelor la import şi al altor taxe şi impozite datorate bugetului de stat, potrivit legii, în cadrul operaţiunilor vamale, calculat pe baza valorii în vamă determinate de biroul vamal cu titlu provizoriu, din care se deduc taxele la import şi alte taxe şi impozite datorate bugetului de stat, potrivit legii, în cadrul operaţiunilor vamale, calculate pe baza valorii în vamă declarate de importator şi virate la bugetul de stat."

    5. La articolul 3 alineatul (2), litera b) va avea următorul cuprins:
    "b) valoarea elementelor care se includ în valoarea în vamă potrivit art. 71 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013, estimată de importator pe bază de documente justificative şi acceptată de biroul vamal şi/sau stabilită pe baza altor informaţii de care biroul vamal are cunoştinţă;"

    6. La articolul 3, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
    "(3) În situaţia în care nu există elemente concludente care pot fi luate în considerare potrivit alin. (2), biroul vamal stabileşte valoarea în vamă cu titlu provizoriu, prin aplicarea prevederilor art. 74 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013."

    7. La articolul 4, alineatele (1), (4) şi (6) vor avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Biroul vamal are obligaţia de a analiza documentele pe care importatorul trebuie să le prezinte potrivit art. 57 alin. (5) din Legea nr. 86/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi de a lua o decizie privind determinarea valorii în vamă cu titlu definitiv în termen de 30 de zile de la data comunicării acestor documente, cu excepţia cazurilor prevăzute la alin. (2)-(6), când termenul se prelungeşte corespunzător. Prevederile art. 22 alin. (6) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 se aplică în mod corespunzător.
    ..............................................................................................
    (4) În situaţia prevăzută la alin. (3), direcţia regională vamală analizează solicitarea biroului vamal, cu respectarea prevederilor art. 46 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 şi, în cazul în care o consideră justificată, informează în scris atât biroul vamal, cât şi importatorul şi procedează la efectuarea controlului la sediul importatorului şi/sau la locul de depozitare a mărfurilor. Dacă sediul importatorului şi/sau locul de depozitare a mărfurilor se află în raza de competenţă a altei direcţii regionale vamale, solicitarea de control a biroului vamal, precum şi documentele anexate la aceasta se retransmit acestei direcţii în termen de 24 de ore. În acest caz, termenul de luare a deciziei privind determinarea definitivă a valorii în vamă se prelungeşte pe durata justificată a controlului efectuat de direcţia regională vamală, dar nu poate să depăşească 60 de zile.
    ..............................................................................................
    (6) Biroul vamal şi, după caz, direcţia regională vamală au obligaţia de a lua operativ toate măsurile necesare pentru finalizarea analizei şi a verificărilor care se impun în fiecare caz. Decizia privind determinarea definitivă a valorii în vamă se ia cu respectarea termenelor prevăzute la art. 22 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 aplicabile de la data acordării liberului de vamă."

    8. La articolul 5, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Garanţia se constituie în formele prevăzute la art. 92 alin. (1) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 cu alegerea garanţiei conform art. 93 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013."

    9. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Decizia privind determinarea definitivă a valorii în vamă este luată de biroul vamal prin întocmirea unui proces-verbal de control, care stabileşte eliberarea sau încasarea, în totalitate ori în parte, a garanţiei constituite potrivit art. 5 şi cuprinde temeiul legal avut în vedere la efectuarea controlului şi descrierea detaliată a constatărilor ce stau la baza măsurii propuse. Pe baza acestui proces-verbal de control se emite decizia pentru regularizarea situaţiei, care reprezintă titlu de creanţă.
    (2) Decizia pentru regularizarea situaţiei se comunică importatorului împreună cu procesul-verbal de control, în cadrul termenelor prevăzute pentru luarea deciziei finale privind determinarea valorii în vamă. Dacă prin decizia pentru regularizarea situaţiei se stabileşte încasarea în totalitate sau în parte a garanţiei şi aceasta a fost constituită sub forma prevăzută la art. 92 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013, decizia se comunică cu cel puţin 15 zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a garanţiei.
    (3) Împotriva deciziei pentru regularizarea situaţiei se poate formula contestaţie potrivit titlului VIII «Soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva actelor administrative fiscale» din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) În baza deciziei pentru regularizarea situaţiei prin care se stabileşte eliberarea în totalitate sau parţial a garanţiei, se aplică corespunzător prevederile art. 98 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013."

    10. Articolul 8 se abrogă.




                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Luminiţa-Teodora Odobescu

    Bucureşti, 14 septembrie 2023.
    Nr. 849.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016