Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 827 din 27 iunie 2022  pentru modificarea şi completarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.031/2020     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 827 din 27 iunie 2022 pentru modificarea şi completarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 1.031/2020

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 636 din 28 iunie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1171 din 3 decembrie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Capitolul VIII se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. VIII
    Structura de management al campaniei de vaccinare
    Organizarea şi coordonarea activităţilor din cadrul procesului de vaccinare se realizează de către Ministerul Sănătăţii,
    prin direcţiile de specialitate şi Institutul Naţional de Sănătate Publică, unitate de specialitate din subordinea acestuia.
    Structurile centrale şi locale cu atribuţii în asigurarea vaccinării împotriva COVID-19 A. Structurile centrale cu atribuţii în asigurarea bunei funcţionări a programului de vaccinare împotriva COVID-19 sunt:
    a) Ministerul Sănătăţii şi instituţiile din subordine, cu rol în sănătatea publică;
    b) Ministerul Apărării Naţionale, cu instituţiile din subordine, prin centrele regionale de depozitare şi distribuţie a vaccinurilor împotriva COVID-19, prevăzute în anexa la prezenta strategie;
    c) Ministerul Afacerilor Interne cu instituţiile din subordine şi în coordonare;
    d) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale;
    e) Ministerul Justiţiei, prin unităţile penitenciare.
    B. Structurile locale cu atribuţii în asigurarea bunei funcţionări a programului de vaccinare împotriva COVID-19 sunt:
    a) centrele de vaccinare organizate în cadrul unităţilor sanitare;
    b) cabinete de asistenţă medicală primară, inclusiv cele din structura ministerelor şi a instituţiilor cu reţea sanitară proprie.
    C. Structurile centrale şi locale au următoarele responsabilităţi în asigurarea vaccinării împotriva COVID-19:
    a) Ministerul Sănătăţii (MS):
    1. elaborează actele normative necesare implementării în mod unitar a activităţilor legate de procesul de vaccinare împotriva COVID-19;
    2. avizează instrucţiunile şi procedurile de lucru privind vaccinarea împotriva COVID-19, elaborate de INSP, necesare implementării în mod unitar a activităţilor legate de procesul de vaccinare;
    3. asigură achiziţia de vaccinuri împotriva COVID-19;
    4. desemnează, prin act administrativ, persoanele responsabile cu recepţia vaccinurilor împotriva COVID-19;
    5. realizează repartiţia tranşelor de vaccin împotriva COVID-19 pe centre regionale de depozitare şi distribuţie, în funcţie de capacitatea de stocare a acestora;
    6. monitorizează stocurile de vaccinuri împotriva COVID-19 la nivel naţional;
    7. transmite INSP informaţiile privind tranşele de vaccin împotriva COVID-19, pe tip de produs, inclusiv cantitate, data de livrare, număr lot şi termen de valabilitate, în vederea introducerii informaţiilor în RENV;
    8. colaborează cu celelalte instituţii implicate în asigurarea derulării activităţilor legate de vaccinarea împotriva COVID-19;
    9. asigură coordonarea, în colaborare cu MAPN, a livrărilor de vaccinuri împotriva COVID-19 către centrele regionale de depozitare şi distribuţie;
    10. asigură dezvoltarea şi menţinerea capacităţii de depozitare a vaccinurilor împotriva COVID-19, în colaborare cu structurile MAPN sau prin contractarea serviciilor necesare şi a echipamentelor frigorifice necesare menţinerii vaccinurilor la temperatura recomandată de producător;
    11. menţine legătura cu comitetele şi comisiile de specialitate naţionale şi internaţionale pentru adaptarea viziunii asupra vaccinării împotriva COVID-19 în funcţie de noile dovezi ştiinţifice apărute, produsele vaccinale existente şi schemele de administrare;
    12. participă la consultările cu Comisia Europeană în procesul comun pentru asigurarea accesului atât la vaccinuri împotriva COVID-19, cât şi la materiale medicale şi sanitare;
    13. realizează campanii de informare şi comunicare privind vaccinarea împotriva COVID-19 pentru personalul medico-sanitar şi populaţia generală;
    14. asigură funcţia de comunicare cu populaţia şi mass-media cu privire la evoluţia situaţiei privind vaccinarea şi cu privire la măsurile întreprinse pentru coordonarea activităţii de vaccinare;
    15. asigură, în colaborare cu INSP, continuitatea administrării, dezvoltării şi mentenanţei instrumentelor social-media care au fost folosite pe parcursul campaniei de vaccinare împotriva COVID-19;
    16. administrează şi asigură, în colaborare cu STS, dezvoltarea şi mentenanţa Platformei naţionale de informare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19, https://vaccinare-covid.gov.ro/;
    17. colaborează cu MAI în vederea asigurării condiţiilor logistice necesare transportului de vaccinuri, în România sau în afara României;
    18. asigură fondurile pentru activităţile din responsabilitate.
    b) Institutul Naţional de Sănătate Publică (INSP)
    1. asigură introducerea în RENV a informaţiilor primite de la MS privind tranşele de vaccin împotriva COVID-19, pe tip de produs, inclusiv cantitate, data de livrare, număr lot şi termen de valabilitate;
    2. asigură înregistrarea în RENV a repartiţiilor de vaccinuri împotriva COVID-19 către centrele regionale de depozitare şi distribuţie;
    3. asigură monitorizarea consumului de vaccinuri prin vaccinare, precum şi prin pierderile de orice tip;
    4. asigură monitorizarea posibilelor reacţii adverse indezirabile postvaccinare (RAPI), precum şi raportarea acestora;
    5. asigură efectuarea analizei cazurilor de RAPI raportate postvaccinare împotriva COVID-19;
    6. asigură elaborarea de instrucţiuni şi proceduri de lucru privind vaccinarea împotriva COVID-19 necesare implementării în mod unitar a activităţilor legate de procesul de vaccinare, precum şi revizuirea acestora, după caz;
    7. asigură postarea pe site-ul propriu de analize şi rapoarte privind vaccinarea împotriva COVID-19;
    8. asigură informarea MS privind disfuncţionalităţile sesizate în procesul de vaccinare împotriva COVID-19;
    9. colaborează cu ANMDMR în vederea realizării unui schimb de informaţii cu privire la reacţiile adverse postvaccinale indezirabile (RAPI);
    c) Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR):
    1. asigură informarea MS privind punerea pe piaţă a vaccinurilor împotriva COVID-19;
    2. asigură informarea INSP privind modificările apărute în prospectul vaccinurilor împotriva COVID-19 sau în procesul de autorizare a vaccinurilor la nivelul EMA;
    3. colaborează cu INSP în vederea realizării unui schimb de informaţii cu privire la reacţiile adverse postvaccinale indezirabile (RAPI).
    d) Ministerul Apărării Naţionale (MAPN):
    1. asigură condiţiile logistice necesare preluării, stocării şi distribuţiei vaccinurilor la nivelul centrului naţional şi centrelor regionale de depozitare şi distribuţie prevăzute în anexa la prezenta strategie;
    2. asigură, prin structurile sau persoanele desemnate, monitorizarea stocurilor de vaccin la nivelul centrelor regionale de depozitare şi distribuţie şi raportarea eventualelor pierderi în RENV;
    3. asigură înregistrarea în RENV a recepţiei de vaccin împotriva COVID-19 conform repartiţiilor transmise de către MS prin INSP;
    4. asigură înregistrarea în RENV a cantităţilor de vaccinuri împotriva COVID-19 distribuite către DSP;
    5. asigură fondurile necesare pentru activităţile din responsabilitate;
    6. colaborează cu MS în vederea coordonării livrărilor de vaccinuri împotriva COVID-19 către centrele regionale de depozitare şi distribuţie.
    e) Ministerul Afacerilor Interne (MAI):
    1. colaborează cu MS, la solicitarea acestuia, pentru asigurarea condiţiilor logistice necesare transportului de vaccinuri, în România sau în afara României.
    f) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS):
    1. asigură echipamentele şi softurile necesare pentru transmiterea informaţiilor, securitatea informaţiilor şi mentenanţa platformelor dedicate activităţilor de vaccinare împotriva COVID-19;
    2. administrează şi asigură, în colaborare cu MS, dezvoltarea şi mentenanţa domeniului https://vaccinare-covid.gov.ro/, dedicat Platformei naţionale de informare cu privire la vaccinarea împotriva COVID-19;
    3. asigură fondurile necesare pentru activităţile din responsabilitate.
    g) Centrele de vaccinare şi cabinetele de asistenţă medicală primară:
    1. asigură realizarea catagrafiei şi estimarea cantităţilor de vaccinuri necesare;
    2. asigură efectuarea vaccinării persoanelor eligibile;
    3. asigură înregistrarea corectă şi la timp a vaccinărilor efectuate şi raportarea corectă în RENV;
    4. asigură respectarea lanţului de frig, preluarea şi transportul vaccinurilor, precum şi păstrarea şi administrarea acestora în condiţii de maximă siguranţă;
    5. asigură depistarea, înregistrarea şi notificarea DSP cu privire la reacţiile adverse postvaccinale indezirabile (RAPI);
    6. răspund de utilizarea eficientă a cantităţilor de vaccinuri solicitate şi primite."

    2. După capitolul XIII se introduce o anexă, al cărei cuprins este prevăzut în anexa la prezenta hotărâre.


    ART. II
    (1) Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) îşi încetează activitatea în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (2) Documentele aferente desfăşurării activităţii CNCAV se predau pe bază de proces-verbal de predare-primire în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, după cum urmează:
    a) arhiva electronică şi arhiva instrucţiunilor emise de CNCAV - către INSP;
    b) arhiva documentelor aferente corespondenţei CNCAV - către MS.


    ART. III
    Începând cu data de 1 iulie 2022, activitatea de vaccinare împotriva COVID-19 se realizează potrivit prevederilor art. XIII alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2022 privind stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de sănătate, precum şi pentru interpretarea, modificarea şi completarea unor acte normative.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Adriana Pistol,
                    secretar de stat
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Vasile Dîncu

    Bucureşti, 27 iunie 2022.
    Nr. 827.
    ANEXA 1

    (Anexa la strategie)
    LISTA
    centrelor regionale de depozitare şi distribuţie a vaccinurilor împotriva COVID-19
    1. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare Medico-Militară „Cantacuzino“
    2. Spitalul Clinic Militar de Urgenţă „Dr. Iacob Czihac“ Iaşi
    3. Spitalul Clinic Militar de Urgenţă „Dr. Constantin Papilian Cluj-Napoca
    4. Spitalul Militar de Urgenţă „Dr. Alexandru Gafencu“ Constanţa
    5. Spitalul Clinic de Urgenţă Militar „Dr. Ştefan Odobleja“ Craiova
    6. Spitalul Militar de Urgenţă „Regina Maria“ Braşov
    7. Spitalul Clinic Militar de Urgenţă „Dr. Victor Popescu“ Timişoara
    8. Depozitul desemnat de Ministerul Sănătăţii
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016