Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 824 din 8 septembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 941/2013 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 824 din 8 septembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 941/2013 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 832 din 15 septembrie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 941/2013 privind organizarea şi funcţionarea Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 751 din 4 decembrie 2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) În scopul elaborării şi monitorizării implementării politicii Guvernului în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, precum şi al corelării acesteia cu politicile europene, Autoritatea pentru Digitalizarea României este asistată de Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională, denumit în continuare Comitetul Tehnico-Economic, organism interinstituţional, fără personalitate juridică, aflat în subordinea Autorităţii pentru Digitalizarea României.
    (2) În conformitate cu prevederile art. 10 alin. (4), (5) şi (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor măsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2013, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 90/2019 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale, în exercitarea atribuţiilor sale, Comitetul Tehnico-Economic emite avize conforme, însoţite de recomandări cu caracter obligatoriu, în prezenţa a jumătate plus unu din membrii săi, cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi."

    2. După articolul 1 se introduce un nou articol, art. 1^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 1^1
    În sensul prezentei hotărâri, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) cloud ready - conform definiţiei prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. e) din Hotărârea Guvernului. nr. 112/2023 privind aprobarea Ghidului de guvernanţă a platformei de cloud guvernamental;
    b) cloud nativ - conform definiţiei prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. f) din Hotărârea Guvernului nr. 112/2023;
    c) PNI - Platforma naţională de interoperabilitate, entitate definită la art. 3 lit. h) din Legea nr. 242/2022 privind schimbul de date între sisteme informatice şi crearea Platformei naţionale de interoperabilitate;
    d) PSCID/ROeID - Platformă software centralizată pentru identificare digitală;
    e) PDURo/PCUe - Portalul digital unic al României;
    f) PJN - Platforma de jurnalizare şi notificare, conform Hotărârii Guvernului nr. 112/2023;
    g) Programul «Creştere inteligentă, digitalizare şi instrumente financiare» - program pentru sprijin din partea FEDR în cadrul obiectivului «Investiţii pentru ocuparea forţei de muncă şi creştere economică» din România pentru perioada 1 ianuarie 2021-31 decembrie 2027, transmis în versiunea sa finală la 1 decembrie 2022, aprobat conform Deciziei de punere în aplicare a Comisiei Europene C(2022) 9.445 din 9.12.2022;
    h) registre de bază - registru definit la art. 3 lit. i) din Legea nr. 242/2022."

    3. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    În îndeplinirea atribuţiilor sale, Comitetul Tehnico-Economic contribuie la:
    a) definirea strategiei guvernamentale în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi societăţii informaţionale;
    b) asistarea Autorităţii pentru Digitalizarea României în relaţia cu autorităţile publice, în vederea realizării coerenţei politicilor şi implementării strategiilor guvernamentale în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor;
    c) facilitarea comunicării dintre Autoritatea pentru Digitalizarea României şi celelalte structuri ale administraţiei publice, sectorul privat şi societatea civilă, pentru a da consistenţă politicilor şi strategiilor în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi societăţii informaţionale;
    d) armonizarea obiectivelor strategice naţionale în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, securităţii cibernetice şi societăţii informaţionale cu cele europene, cele ale Alianţei Nord-Atlantice şi cele care decurg din relaţia României cu alţi parteneri internaţionali;
    e) armonizarea obiectivelor strategice naţionale în domeniul dezvoltării platformei de cloud guvernamental;
    f) armonizarea obiectivelor strategice naţionale în domeniul dezvoltării Platformei naţionale de interoperabilitate;
    g) respectarea principiului neutralităţii tehnologice, după caz, astfel încât să fie eliminată orice fel de suspiciune de îngrădire a accesului ofertanţilor prin favorizarea unui anumit producător/tip de tehnologie, în conformitate cu reglementările organismelor internaţionale la care România a aderat sau este în curs de aderare şi cu nevoile şi cerinţele autorităţilor contractante;
    h) asigurarea conformităţii documentaţiilor tehnice, supuse avizării, cu cerinţele Programului «Creştere inteligentă, digitalizare şi instrumente financiare» - acţiunea 2.2 E-guvernarea şi digitalizarea în beneficiul cetăţenilor, denumit în continuare PCIDIF;
    i) asigurarea interconectării sistemelor informatice ale autorităţilor contractante cu sistemele PSCID/ROeID, PDURo/PCUe, PNI şi PJN, în condiţiile legii."

    4. La articolul 3, literele a), b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) contribuie la elaborarea direcţiilor strategice în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, securităţii cibernetice şi societăţii informaţionale, în corelare cu cele ale strategiilor naţionale, ale Uniunii Europene, ale Alianţei Nord-Atlantice şi cele care decurg din relaţia României cu alţi parteneri internaţionali;
b) avizează în vederea asigurării interoperabilităţii sistemelor informatice şi a eliminării finanţărilor multiple şi suprapunerilor funcţionale:
    (i) strategiile din domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi e-guvernării;
    (ii) documentaţiile tehnice aferente proiectelor de finanţare, inclusiv PCDIF, care au o componentă specifică domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, ale instituţiilor publice, din punctul de vedere al securităţii cibernetice, interoperabilităţii, funcţionalităţilor, arhitecturilor sistemelor informatice, tehnologiilor utilizate în realizarea sistemelor informatice, drepturilor de autor, accesului la date deschise şi reutilizării informaţiilor din sectorul public;
c) avizează proiectele tehnice, studiile de fezabilitate, respectiv caietele de sarcini din documentaţiile de achiziţii ale componentelor sau sistemelor IT&C aferente proiectelor pentru care se solicită garanţii guvernamentale, excluzând secţiuni referitoare la factori de evaluare, grafic de plăţi, termene de livrare;"

    5. La articolul 3, după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins:
    "f) în aplicarea prevederilor art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 89/2022 privind înfiinţarea, administrarea şi dezvoltarea infrastructurilor şi serviciilor informatice de tip cloud utilizate de autorităţile şi instituţiile publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2023, efectuează o analiză la nivelul comisiei tehnice, în baza căreia emite avizul conform motivat sau, după caz, refuză motivat avizarea."

    6. La articolul 4, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Studiile de fezabilitate, proiectele tehnice şi caietele de sarcini pentru proiectele de finanţare prevăzute la art. 3 lit. b)-d) se supun avizului Comitetului Tehnico-Economic, în baza unei liste de verificare pentru criteriile de conformitate stabilite prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comitetului Tehnico-Economic, astfel:
    a) înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică, pentru proiectele care au o componentă specifică tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor cu o valoare nominală sau cumulată a acesteia mai mare de 5.000.000 lei, fără TVA, finanţate din fonduri naţionale;
    b) înainte de depunerea cererii de finanţare la autorităţile competente, în funcţie de prevederile ghidului solicitantului aplicabil, pentru studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice, precum şi înainte de demararea procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică, pentru caietele de sarcini, pentru proiectele care au o componentă specifică tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor cu o valoare nominală sau cumulată a acesteia mai mare de 5.000.000 lei, fără TVA, finanţate din fonduri europene."

    7. La articolul 4, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Soluţiile şi aplicaţiile prezentate în vederea obţinerii avizului trebuie să fie de tip «cloud nativ» sau «cloud ready» şi vor avea dezvoltate, după caz, o componentă de interconectare prin standarde care permit schimbul de date, în conformitate cu prevederile Legii nr. 242/2022.
(1^2) Conţinutul-cadru al studiului de fezabilitate aferent proiectelor care au componente specifice tehnologiei informaţiilor şi comunicaţiilor este prevăzut în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre."

    8. La articolul 4, după alineatul (2) se introduc trei noi alineate, alin. (2^1)-(2^3), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Anexa de interoperabilitate va conţine, după caz, informaţii cu privire la asigurarea interconectării sistemului informatic, pentru care se solicită avizul Comitetului Tehnico-Economic, cu PSCID/ROeID, PDURo/PCUe, PNI şi PJN.
(2^2) Cerinţele tehnice privind interconectarea cu sistemele informatice, prevăzute la alin. (2^1), vor fi detaliate la nivelul proiectului tehnic şi caietului de sarcini pe baza informaţiilor puse la dispoziţia autorităţilor contractante de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, în urma unei solicitări.
(2^3) Autoritatea pentru Digitalizarea României va răspunde la solicitarea prevăzută la alin. (2^2) în termen de 10 zile calendaristice de la data primirii acesteia."

    9. La articolul 4, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alin. (4)-(6), cu următorul cuprins:
    "(4) Avizul emis de către Comitetul Tehnico-Economic pentru proiectele prevăzute la art. 3 lit. b), c) şi d) va avea ca anexă studiul de fezabilitate, proiectul tehnic şi/sau caietul de sarcini supus(e) avizării. Anexa va fi semnată cu semnătură electronică calificată, emisă în baza unui certificat calificat emis de un prestator de servicii de încredere conform Regulamentului (UE) nr. 910/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 iulie 2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă şi de abrogare a Directivei 1999/93/CE.
(5) Orice modificare adusă din punct de vedere tehnologic, constructiv, tehnic, funcţional-arhitectural sau economic conţinutului documentelor prevăzute la alin. (4), după data primirii avizului, implică obligaţia instituţiilor de a solicita evaluarea modificărilor şi emiterea unui nou aviz.
(6) Caietele de sarcini supuse avizării trebuie să fie în conformitate cu studiile de fezabilitate, respectiv proiectele tehnice pentru care a fost obţinut avizul Comitetului Tehnico-Economic."

    10. După articolul 4 se introduce un nou articol, art. 4^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 4^1
    După operaţionalizarea Platformei naţionale de interoperabilitate, potrivit prevederilor art. 22 alin. (14) din Legea nr. 242/2022, Comitetul Tehnico-Economic va aviza negativ documentaţiile prevăzute la art. 3 şi 4 din prezentul act normativ depuse de instituţiile centrale care deţin registre de bază şi nu le integrează cu Platforma naţională de interoperabilitate, cu excepţia celor prevăzute la art. 1 alin. (6) din Legea nr. 242/2022."

    11. Articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    Comitetul Tehnico-Economic emite avize conforme sau, după caz, recomandări, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data depunerii documentaţiei însoţite de materialele justificative."

    12. După articolul 5 se introduce un nou articol, art. 5^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 5^1
      Entităţile publice au obligaţia de a raporta, până la finalizarea implementării, la solicitarea Comitetului Tehnico-Economic şi la intervale de maximum 6 luni, stadiul implementării sistemului informatic/aplicaţiei informatice sau, după caz, stadiul realizării achiziţiei de echipamente TIC, pentru care au obţinut avizul. Modalitatea de raportare va fi stabilită prin Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comitetului Tehnico-Economic, aprobat prin decizie a preşedintelui Autorităţii pentru Digitalizarea României, la propunerea membrilor Comitetului Tehnico-Economic. "

    13. La articolul 6, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Comitetul Tehnico-Economic are următoarea componenţă:
    a) preşedinte - preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României;
    b) un membru cu statut permanent, cu funcţie de demnitate publică sau înalt funcţionar public, din partea autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la alin. (1^1);
    c) un membru cu statut permanent, funcţionar public cu funcţie de conducere din cadrul structurii de specialitate din Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, minister cu rol de coordonator naţional al Planului naţional de redresare şi rezilienţă.
    (2) La invitaţia preşedintelui, la întrunirile Comitetului Tehnico-Economic şi ale comisiei tehnice pot participa membri cu statut de invitat, reprezentanţi cu funcţii de demnitate publică sau înalţi funcţionari publici din cadrul altor instituţii publice, în situaţia în care exercitarea atribuţiilor ce revin Comitetului Tehnico-Economic vizează aspecte din domeniul de competenţă al respectivelor instituţii, sau alte persoane cu competenţe în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, în calitate de consultanţi."

    14. La articolul 6, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Autorităţile şi instituţiile publice care desemnează membri cu statut permanent sunt următoarele:
    a) Secretariatul General al Guvernului;
    b) Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării;
    c) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei;
    d) Ministerul Finanţelor;
    e) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene;
    f) Ministerul Afacerilor Interne;
    g) Serviciul Român de Informaţii;
    h) Serviciul de Telecomunicaţii Speciale;
    i) Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice;
    j) Ministerul Apărării Naţionale;
    k) Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică;
    l) Ministerul Justiţiei."

    15. La articolul 7, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Comitetul Tehnico-Economic este condus de un preşedinte - preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României. În situaţia în care acesta nu poate prezida lucrările Comitetului Tehnico-Economic, va desemna un înlocuitor din rândul membrilor Comitetului Tehnico-Economic sau ai comisiei tehnice.
    (2) Comitetul Tehnico-Economic se întruneşte săptămânal sau ori de câte ori este necesar, la convocarea preşedintelui sau a persoanei desemnate să îl înlocuiască."

    16. La articolul 8, alineatele (1), (2) şi (4)-(6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) În vederea pregătirii lucrărilor şi analizării proiectelor de finanţare care au o componentă specifică tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor supuse avizării Comitetului Tehnico-Economic se constituie o comisie tehnică, denumită în continuare CTS, formată din specialişti, unul cu statut de membru permanent şi unul sau mai mulţi specialişti cu statut de membru supleant, desemnaţi din cadrul fiecărei autorităţi şi instituţii publice prevăzute la art. 6 alin. (1) sau din cadrul unor autorităţi şi instituţii aflate în coordonarea sau subordinea acestora.
    (2) CTS va analiza documentaţiile prevăzute la art. 3 şi 4 şi va propune recomandări Comitetului Tehnico-Economic, în vederea fundamentării deciziilor.
    ...............................................................................................
    (4) Secretariatul Comitetului Tehnico-Economic este asigurat de Autoritatea pentru Digitalizarea României. Acesta este compus din 2 membri titulari şi un membru supleant numiţi prin decizie a preşedintelui Autorităţii pentru Digitalizarea României.
    (5) Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României desemnează propriii reprezentanţi în cadrul comisiei tehnice şi solicită structurilor şi instituţiilor prevăzute la art. 6 alin. (1) desemnarea reprezentanţilor care vor face parte din CTS.
    (6) Activitatea CTS este coordonată de un preşedinte sau, în lipsa acestuia, de către un supleant al acestuia, desemnat prin decizie de către preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, în calitatea sa de preşedinte al Comitetului Tehnico-Economic."

    17. La articolul 8, alineatul (7) se abrogă.
    18. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică instituţiilor publice din domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale, cu excepţia proiectelor finanţate din «Fondurile europene structurale şi de investiţii - fondurile ESI» şi a celor finanţate din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, care vizează acţiuni din domeniul guvernării electronice, securităţii cibernetice, societăţii informaţionale şi interoperabilităţii."

    19. După articolul 9 se introduce un nou articol, art. 10, cu următorul cuprins:
    "ART. 10
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre."

    20. După articolul 10 se introduc două anexe, anexele nr. 1 şi 2, având cuprinsul prevăzut în anexele nr. 1 şi 2 la prezenta hotărâre.


    ART. II
    (1) Strategiile din domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, proiectele de finanţare care au o componentă specifică domeniului tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor ale instituţiilor publice, precum şi proiectele care implică soluţii IT&C şi pentru care se solicită garanţii guvernamentale, depuse spre avizare Comitetului Tehnico-Economic pentru Societatea Informaţională, dar neavizate până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, sunt supuse regimului juridic specific anterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (2) Actele şi faptele juridice încheiate ori, după caz, săvârşite sau produse înainte de data intrării în vigoare a prezentei hotărâri nu pot genera alte efecte juridice decât cele prevăzute de hotărârea Guvernului în vigoare la data încheierii sau, după caz, a săvârşirii ori a producerii lor.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu
                    Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Bogdan-Gruia Ivan
                    Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României,
                    Dragoş-Cristian Vlad
                    p. Secretarul general al Guvernului,
                    Mihnea-Claudiu Drumea
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea
                    p. Ministrul apărării naţionale,
                    Eduard Bachide,
                    secretar de stat
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Adrian Câciu
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Carmen Moraru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 8 septembrie 2023.
    Nr. 824.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 941/2013)
    .....................................................................
    (denumirea persoanei juridice şi datele de identificare)
    Nr. ....................../......................
    STUDIU DE FEZABILITATE
    pentru proiectele care au exclusiv componente specifice tehnologiei informaţiilor şi comunicaţiilor (TIC)
    - conţinut-cadru^1) -
    ^1) Conţinutul-cadru al studiului de fezabilitate poate fi adaptat în funcţie de specificul şi complexitatea proiectului care implică soluţii TIC propus şi de cerinţele înscrise în ghidurile solicitantului (în cazul proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile).
    1. Informaţii generale privind proiectul TIC
    1.1. Denumirea proiectului TIC
    1.2. Ordonator principal de credite/Ordonator principal de credite - delegat
    1.3. Ordonator de credite secundar/terţiar
    1.4. Beneficiarul proiectului TIC
    1.5. Elaboratorul studiului de fezabilitate

    2. Situaţia existentă şi necesitatea realizării proiectului TIC
    2.1. Concluziile studiului de prefezabilitate (în cazul în care a fost elaborat în prealabil) privind situaţia actuală, necesitatea şi oportunitatea promovării proiectului TIC şi scenariile/opţiunile tehnico-economice identificate şi propuse spre analiză
    2.2. Prezentarea contextului:
    - naţional: politici, strategii, programe, legislaţie, acorduri relevante, structuri instituţionale şi financiare, după caz;
    – internaţional şi european: reglementări, standarde, studii de caz, recomandări şi exemple de bune practici, după caz.

    2.3. Analiza situaţiei existente şi identificarea deficienţelor
    2.4. Analiza cererii de bunuri şi servicii, inclusiv prognoze pe termen mediu şi lung privind evoluţia cererii, în scopul justificării necesităţii proiectului TIC
    2.5. Obiective preconizate a fi atinse prin realizarea proiectului TIC

    3. Identificarea, propunerea şi prezentarea de scenarii/opţiuni tehnico-economice pentru realizarea proiectului TIC
    Pentru fiecare scenariu/opţiune tehnico-economic(ă) se vor prezenta:
    3.1. Descrierea din punct de vedere tehnic şi tehnologic, după caz, la nivelul unor linii generale ale proiectului tehnic preliminar:
    - caracteristici tehnice şi parametri specifici proiectului TIC;
    – varianta de realizare a proiectului TIC, dacă este disponibilă în această etapă, cu justificarea alegerii acesteia;
    – echiparea şi dotarea specifică opţiunii/scenariului propus(e).

    3.2. Costurile estimative ale proiectului TIC:
    - costurile estimate pentru realizarea proiectului TIC, cu luarea în considerare a costurilor unor proiecte similare ori a unor standarde de cost pentru proiecte similare corelativ cu caracteristicile tehnice şi parametrii specifici proiectului TIC;
    – costurile estimative de operare pe durata normată de viaţă/de amortizare a proiectului TIC.

    3.3. Studii de specialitate, după caz, şi, dacă sunt disponibile în etapa de elaborare a studiului de fezabilitate:
    - studiu privind posibilitatea utilizării unor sisteme alternative de eficienţă ridicată pentru creşterea performanţei energetice;
    – studii de specialitate necesare în funcţie de specificul proiectului.

    3.4. Grafice orientative de realizare a cheltuielilor cu implementarea proiectului, dacă sunt aplicabile în această etapă a proiectului TIC


    4. Analiza fiecărui/fiecărei scenariu/opţiuni tehnico-economic(e) propus(e)
    4.1. Prezentarea cadrului de analiză, inclusiv specificarea perioadei de referinţă şi prezentarea scenariului de referinţă
    4.2. Situaţia utilităţilor şi analiza de consum, dacă sunt aplicabile în această etapă de elaborare a studiului de fezabilitate:
    - necesarul de utilităţi;
    – soluţii pentru asigurarea utilităţilor necesare.

    4.3. Sustenabilitatea realizării proiectului TIC:
    a) impactul social şi cultural, egalitatea de şanse;
    b) estimări privind forţa de muncă ocupată prin realizarea proiectului TIC: în faza de realizare, în faza de operare;
    c) impactul asupra factorilor de mediu (se completează în funcţie de cerinţele aferente proiectului),

    4.4. Analiza financiară (se completează în funcţie de cerinţele aferente proiectului), inclusiv calcularea indicatorilor de performanţă financiară: fluxul cumulat, valoarea actualizată netă, rata internă de rentabilitate estimată; sustenabilitatea financiară
    4.5. Analiza economică (se completează în funcţie de cerinţele aferente proiectului), inclusiv calcularea indicatorilor de performanţă economică: valoarea actualizată netă, rata internă de rentabilitate estimată şi raportul cost-beneficiu sau, după caz, analiza cost-eficacitate
    4.6. Analiza de riscuri, măsuri de prevenire/diminuare a riscurilor în măsura în care sunt aplicabile în această etapă a realizării proiectului TIC

    5. Scenariul/Opţiunea tehnico-economic(ă) optim(ă) recomandat(ă)
    5.1. Comparaţia scenariilor/opţiunilor propuse, din punct de vedere tehnic, economic, financiar, al sustenabilităţii şi riscurilor
    5.2. Selectarea şi justificarea scenariului/opţiunii optim(e) recomandat(e)
    5.3. Descrierea scenariului/opţiunii optim(e) recomandat(e) (numai dacă se aplică în această etapă de elaborare a studiului de fezabilitate)
    5.4. Principalii indicatori tehnico-economici aferenţi proiectului TIC:
    a) indicatori maximali, respectiv valoarea totală a proiectului exprimată în lei, cu TVA şi, respectiv, fără TVA, precum şi contribuţia financiară totală la proiect suportată din fonduri publice, care este reprezentată de valoarea totală a cheltuielilor, exprimată în lei, cu TVA şi, respectiv, fără TVA, finanţată din bugetele prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) indicatori minimali, respectiv indicatori de performanţă, după caz, elemente fizice/capacităţi fizice care să indice atingerea ţintei proiectului TIC şi, după caz, calitativi, în conformitate cu standardele, normativele şi reglementările tehnice în vigoare;
    c) indicatori financiari, socioeconomici, de impact, de rezultat/operare, stabiliţi în funcţie de specificul şi ţinta fiecărui proiect TIC;
    d) durata estimată de implementare a proiectului TIC, exprimată în ani.

    5.5. Nominalizarea surselor de finanţare a proiectului TIC, ca urmare a analizei financiare şi economice: fonduri proprii, credite bancare, alocaţii de la bugetul de stat/bugetul local, credite externe garantate sau contractate de stat, fonduri externe nerambursabile, alte surse legal constituite

    6. Implementarea proiectului TIC
    6.1. Informaţii despre entitatea responsabilă cu implementarea proiectului TIC
    6.2. Strategia de implementare, cuprinzând: durata de implementare a proiectului TIC (în luni calendaristice), graficul previzionat de implementare a proiectului, eşalonarea previzionată a proiectului pe ani
    6.3. Strategia de operare şi întreţinere: etape, metode şi resurse necesare
    6.4. Recomandări privind asigurarea capacităţii manageriale şi instituţionale necesare realizării proiectului TIC

    7. Concluzii şi recomandări
    Data:
    .....................
    Personalul autorizat^2)
    .......................................................................................
    (numele, funcţia şi semnătura persoanei autorizate)
    L.S.
    ^2) Studiul de fezabilitate va avea prevăzută, ca pagină de final, pagina de semnături, prin care autoritatea contractantă responsabilă cu realizarea studiului de fezabilitate îşi însuşeşte datele şi soluţiile propuse şi care va conţine cel puţin următoarele date: nr./dată contract, numele şi prenumele în clar ale consultanţilor/denumirea societăţilor de consultanţă, ale persoanei responsabile de proiect - şef de proiect/director de proiect.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 941/2013)
    Proiectant,
    ................................
    (denumirea persoanei juridice şi datele de identificare)
    DEVIZ GENERAL^1
    ....................................................
    (denumirea obiectivului de investiţii)
    ^1 Devizul general este parte componentă a studiului de fezabilitate.

┌────┬──────────────┬────────┬────┬────────┐
│ │Denumirea │Valoarea│TVA │Valoarea│
│Nr. │capitolelor şi│fără TVA│ │cu TVA │
│crt.│subcapitolelor├────────┼────┼────────┤
│ │de cheltuieli │lei │lei │lei │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │
├────┴──────────────┴────────┴────┴────────┤
│CAPITOLUL 1 Cheltuieli pentru elaborare │
│documentaţii şi asistenţă tehnică │
├────┬──────────────┬────────┬────┬────────┤
│1.1 │Elaborare │0,00 │0,00│0,00 │
│ │documentaţii │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │1.1.1. Notă │ │0,00│0,00 │
│ │conceptuală │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │1.1.2. Studiu │ │ │ │
│ │de │ │ │ │
│ │fezabilitate/ │ │ │ │
│ │Documentaţie │ │0,00│0,00 │
│ │de avizare, │ │ │ │
│ │dacă este │ │ │ │
│ │cazul │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │1.1.3. Proiect│ │ │ │
│ │tehnic şi │ │0,00│0,00 │
│ │caiet de │ │ │ │
│ │sarcini │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │Organizarea │ │ │ │
│1.2 │procedurilor │0,00 │0,00│0,00 │
│ │de achiziţie │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│1.3 │Consultanţă │0,00 │0,00│0,00 │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │1.3.1. │ │ │ │
│ │Managementul │ │ │ │
│ │de proiect │ │ │0,00 │
│ │pentru │ │ │ │
│ │obiectivul de │ │ │ │
│ │investiţii │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │1.3.2. │ │ │ │
│ │Securitate │ │ │0,00 │
│ │cibernetică │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │1.3.3. Audit │ │ │0,00 │
│ │financiar │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │1.3.4. Audit │ │ │0,00 │
│ │tehnic │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│1.4 │Asistenţă │0,00 │0,00│0,00 │
│ │tehnică │ │ │ │
├────┴──────────────┼────────┼────┼────────┤
│Total capitolul 1 │0,00 │0,00│0,00 │
├───────────────────┴────────┴────┴────────┤
│CAPITOLUL 2 Cheltuieli pentru obiectivul │
│IT&C │
├────┬──────────────┬────────┬────┬────────┤
│ │Echipamente, │ │ │ │
│2.1 │soluţii/ │ │0,00│0,00 │
│ │aplicaţii │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│2.2 │Licenţe │ │0,00│0,00 │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │Instalare, │ │ │ │
│2.3 │configurare şi│ │0,00│0,00 │
│ │punere în │ │ │ │
│ │funcţiune │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │Infrastructură│ │ │ │
│2.4 │suport IT (de │ │0,00│0,00 │
│ │exemplu, UPS, │ │ │ │
│ │HVAC etc.) │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │Servicii │ │ │ │
│ │informatice │ │ │ │
│ │(de exemplu, │ │ │ │
│2.5 │analiză de │ │0,00│0,00 │
│ │business, │ │ │ │
│ │proiectare, │ │ │ │
│ │dezvoltare │ │ │ │
│ │etc.) │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│2.6 │Dotări │ │0,00│0,00 │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│2.7 │Securitate │ │0,00│0,00 │
│ │cibernetică │ │ │ │
├────┴──────────────┼────────┼────┼────────┤
│Total capitolul 2 │0,00 │0,00│0,00 │
├───────────────────┴────────┴────┴────────┤
│CAPITOLUL 3 Alte cheltuieli │
├────┬──────────────┬────────┬────┬────────┤
│ │Comisioane, │ │ │ │
│3.1 │cote, taxe, │ │0,00│0,00 │
│ │costul │ │ │ │
│ │creditului │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│3.2 │Cheltuieli │ │0,00│0,00 │
│ │diverse │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │Cheltuieli │ │ │ │
│3.3 │pentru │ │0,00│0,00 │
│ │informare şi │ │ │ │
│ │publicitate │ │ │ │
├────┼──────────────┼────────┼────┼────────┤
│ │Probe │ │ │ │
│ │tehnologice şi│ │ │ │
│3.4 │teste, │ │0,00│0,00 │
│ │inclusiv │ │ │ │
│ │securitate │ │ │ │
│ │cibernetică │ │ │ │
├────┴──────────────┼────────┼────┼────────┤
│Total capitolul 3 │0,00 │0,00│0,00 │
├───────────────────┴────────┴────┴────────┤
│CAPITOLUL 4 Cheltuieli pentru pregătirea │
│personalului │
├────┬──────────────┬────────┬────┬────────┤
│ │Pregătirea │ │ │ │
│ │personalului, │ │ │ │
│4.1 │inclusiv │ │0,00│0,00 │
│ │pentru │ │ │ │
│ │securitate │ │ │ │
│ │cibernetică │ │ │ │
├────┴──────────────┼────────┼────┼────────┤
│Total capitolul 4 │0,00 │0,00│0,00 │
├───────────────────┼────────┼────┼────────┤
│TOTAL GENERAL │0,00 │0,00│0,00 │
└───────────────────┴────────┴────┴────────┘

    Data: .................
    Întocmit: .......................................
                       (numele, funcţia şi semnătura)
    Beneficiar: ...................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016