Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 80 din 2 iunie 2021  referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului  privind pieţe contestabile şi echitabile în sectorul digital (Actul legislativ  privind pieţele digitale) - COM(2020) 842 final     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 80 din 2 iunie 2021 referitoare la propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind pieţe contestabile şi echitabile în sectorul digital (Actul legislativ privind pieţele digitale) - COM(2020) 842 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 578 din 8 iunie 2021
    În temeiul dispoziţiilor art. 67, art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului nr. 2 privind aplicarea principiilor subsidiarităţii şi proporţionalităţii, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/131 din 19.05.2021,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că propunerea de Regulament al Parlamentului European şi al Consiliului privind pieţe contestabile şi echitabile în sectorul digital (Actul legislativ privind pieţele digitale) - COM(2020) 842 final respectă principiile subsidiarităţii şi proporţionalităţii.

    ART. 2
    Senatul României constată că propunerea privind pieţele digitale:
    1. va introduce obligaţii armonizate la nivelul UE, pentru pieţele digitale, cum ar fi:
    a) se aplică numai furnizorilor principali de servicii de platforme esenţiale, care sunt cei mai predispuşi la practici neloiale, cum ar fi motoarele de căutare, reţelele sociale sau serviciile de intermediere online, şi care îndeplinesc criteriile legislative obiective, pentru a fi desemnaţi drept gatekeeper;
    b) stabileşte praguri cantitative, ca bază pentru identificarea gatekeeperilor. Comisia va avea, de asemenea, competenţa de a desemna anumite societăţi drept controlori ai fluxului de informaţie, în urma unei investigaţii de piaţă;
    c) interzice o serie de practici ce sunt, în mod clar, inechitabile, cum ar fi neputinţa utilizatorilor de a dezinstala orice program informatic sau aplicaţie preinstalată;
    d) va impune gatekeeperilor să instituie, în mod proactiv, anumite măsuri, cum ar fi măsuri specifice care permit programelor informatice ale părţilor terţe să funcţioneze în mod corespunzător şi să interacţioneze cu serviciile lor;
    e) va impune sancţiuni pentru neconformitate, ce ar putea include amenzi de până la 10% din cifra de afaceri la nivel mondial a gatekeeperului, pentru a asigura eficacitatea noilor norme. În cazul contravenienţilor recurenţi, aceste sancţiuni pot implica, de asemenea, obligaţia de a lua măsuri structurale, ce ar putea fi extinse la cedarea anumitor activităţi, în cazul în care nu este disponibilă nicio altă măsură alternativă, la fel de eficace, care să asigure conformitatea;
    f) îi va permite Comisiei să efectueze investigaţii de piaţă specifice, pentru a evalua dacă este necesar ca la aceste norme să se adauge noi practici şi servicii de control al fluxului de informaţie, pentru a se asigura că noile norme de control al fluxului de informaţie ţin pasul cu ritmul rapid al evoluţiei pieţelor digitale;

    2. propunerea este pe deplin coerentă cu propunerea de act legislativ privind serviciile digitale (Digital Services Act - „DSA“);
    3. propunerea este aliniată cu alte instrumente ale UE, inclusiv cu Carta drepturilor fundamentale a UE şi Convenţia europeană a drepturilor omului („CEDO“), Regulamentul general privind protecţia datelor (GDPR) şi acquis-ul UE în domeniul dreptului consumatorilor;
    4. instituirea acestui cadru normativ va permite atât utilizatorilor finali, cât şi utilizatorilor comerciali să profite din plin de avantajele economiei platformelor şi ale economiei digitale în general, într-un mediu contestabil şi echitabil;
    5. previzibilitatea comercială este un factor esenţial pentru pieţele digitale şi apreciază ca necesară reglementarea acestora, în vederea stabilirii unui set de criterii de conduită, pentru marile platforme online cu rol de gatekeeper;
    6. la rândul lor, pieţele digitale sunt supuse unui grad scăzut de presiune concurenţială şi susţin funcţionarea unei pieţe interne echitabile şi deschise procesului competitiv;
    7. România acordă o atenţie deosebită prin punerea în aplicare, supraveghere şi executare a serviciilor digitale efectuate la nivelul UE de către Comisie ca organism de reglementare competent;
    8. este necesară eliminarea unor practici care sunt în mod clar inechitabile, cum ar fi blocarea utilizatorilor de a dezinstala orice program informatic sau aplicaţie preinstalată.


    ART. 3
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 2 iunie 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    ANCA DANA DRAGU


    Bucureşti, 2 iunie 2021.
    Nr. 80.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016