Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 724 din 8 iulie 2021  pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 724 din 8 iulie 2021 pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii "Modernizarea Sistemului Integrat de Supraveghere a Frontierei Maritime - SCOMAR"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 701 din 15 iulie 2021
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se aprobă Nota de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Modernizarea Sistemului Integrat de Supraveghere a Frontierei Maritime - SCOMAR“, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 2
    Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile, în cadrul programului naţional aferent Fondului pentru Securitate Internă, şi prin accesarea altor surse de finanţare nerambursabile aferente cadrului financiar 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    ART. 3
    Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, răspunde de modul de implementare a proiectului de investiţii, potrivit prevederilor prezentei hotărâri.



                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode
                    Ministrul finanţelor,
                    Alexandru Nazare

    Bucureşti, 8 iulie 2021.
    Nr. 724.
    ANEXA 1

    NOTA DE FUNDAMENTARE
    privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente
    proiectului de investiţii „Modernizarea Sistemului Integrat de Supraveghere a Frontierei Maritime - SCOMAR“
    I. Poliţia de Frontieră Romană face parte din Ministerul Afacerilor Interne şi este instituţia specializată a statului care exercită atribuţiile ce îi revin cu privire la supravegherea şi controlul trecerii frontierei de stat, prevenirea şi combaterea migraţiei ilegale şi a faptelor specifice criminalităţii transfrontaliere săvârşite în zona de competenţă, respectarea regimului juridic al frontierei de stat, paşapoartelor şi străinilor, asigurarea intereselor statului român pe Dunărea interioară, inclusiv braţul Măcin şi canalul Sulina situate în afara zonei de frontieră, în zona contiguă şi în zona economică exclusivă, respectarea ordinii şi liniştii publice în zona de competenţă, în condiţiile legii.
    Garda de Coastă este structura teritorială, subordonată Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, care asigură implementarea funcţiilor promovate de Forumul European al Funcţiilor Gărzii de Coastă la frontiera maritimă.
    Astfel, în temeiul art. 22 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 104/2001 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei de Frontieră Române, aprobată cu modificări prin Legea nr. 81/2002, cu modificările şi completările ulterioare, Poliţia de Frontieră supraveghează şi asigură respectarea drepturilor statului român în apele de competenţă, previne şi combate acţiunile teroriste şi faptele circumscrise crimei organizate în apele aflate sub jurisdicţia statului român, participă la supravegherea, controlul şi asigurarea protecţiei şi conservării fondului cinegetic şi piscicol natural, prin prevenirea şi combaterea vânatului şi a pescuitului ilegal, precum şi a exploatării ilegale a altor resurse biologice şi nebiologice din apele aflate în apele de competenţă, execută controlul navelor şi al ambarcaţiunilor împreună cu unităţile teritoriale pentru protecţia mediului în caz de evacuare a apelor uzate în emisar sau în caz de producere a unei poluări accidentale, caută navele aflate în pericol şi participă la salvarea echipajelor acestora în caz de necesitate, execută supravegherea şi participă la controlul pentru respectarea normelor privind ordinea şi siguranţa navigaţiei în apele din zona de competenţă şi în porturi, interzice accesul navelor străine în anumite zone, sectoare sau raioane ale mării teritoriale, prin suspendarea temporară a dreptului de trecere inofensivă.
    În activităţile specifice de supraveghere a frontierei maritime, Poliţia de Frontieră Română utilizează la nivelul Gărzii de Coastă Sistemul Integrat de Supraveghere a Frontierei Maritime - SCOMAR, care permite detectarea timpurie, urmărirea, recunoaşterea şi identificarea navelor şi ambarcaţiunilor din zona de competenţă la Marea Neagră în scopul prevenirii, depistării şi sancţionării activităţilor ilegale.
    Din punct de vedere operaţional, sistemul este format din: staţiile de senzori locale (SSL), amplasate pe litoralul Mării Negre, care au în compunere echipamente de radiolocaţie, observare optoelectronică, receptoare T-AIS (identificare automată a navelor), staţii meteo şi echipamente de retranslaţie a comunicaţiilor. Arhitectura şi nivelul de tehnologizare ale fiecărei SSL permit controlul şi utilizarea senzorilor atât la nivel local, cât şi centralizat din Centrul de Comandă şi Control (CCC) al SCOMAR. Modalitatea de dispunere a senzorilor asigură îndeplinirea atribuţiilor Poliţiei de Frontieră.
    Din punct de vedere tehnic, sistemul SCOMAR este un sistem complex, constituit din integrarea mai multor subsisteme, astfel:
    - subsistemul radiolocaţie, care este format din 7 echipamente radar, care asigură detecţia;
    – subsistemul supraveghere, care este format din 8 echipamente optoelectronice - camere fixe de supraveghere, subsistem complementar subsistemului radiolocaţie, care asigură identificarea;
    – subsistemul informatic integrat procesează datele şi informaţiile integrate la nivel CCC şi asigură realizarea imaginii maritime integrate a SCOMAR (bază de date centralizată);
    – subsistemul comunicaţii, care este format din echipamente de comunicaţii instalate la nivelul SSL, la sediul CCC, precum şi pe mijloacele de mobilitate navală;
    – subsistemul infrastructură, care este format din sediul CCC (clădirea), respectiv turnurile şi sheltere din SSL. În cadrul acestui subsistem sunt incluse toate facilităţile de electroalimentare şi climatizare;
    – subsistemul securitate perimetrală, care asigură monitorizarea continuă a componentelor subsistemului infrastructură (sediul CCC, 12 SSL). Acesta este format senzori video, de mişcare si de vibraţie, alarme acusticovizuale atât la nivelul SSL, cât şi în CCC.

    În contextul în care sistemul SCOMAR este operaţional din anul 2009, parte din infrastructura de comunicaţii fiind implementată în anul 2007, se impune la acest moment asigurarea funcţionării continue a acestui sistem, precum şi implementarea cerinţelor operaţionale, ceea ce presupune un proces de mentenanţă evolutivă (modernizare) a soluţiilor tehnice existente, prin implementarea unor tehnologii de ultimă generaţie în conformitate cu cerinţele operaţionale.

    II. Proiectul de investiţie îşi propune realizarea mentenanţei evolutive a următoarelor componente din cadrul SCOMAR şi a infrastructurii de comunicaţii din cadrul sistemului localizat în zona de sud a judeţului Constanţa, în funcţie de nevoile operaţionale şi durata de viaţă a echipamentelor, după cum urmează:
    - subsistem radiolocaţie (radare) - înlocuirea a minimum 4 radare din cele 7 radare existente;
    – subsistem supraveghere (echipamente optoelectronice) - înlocuirea a minimum 7 echipamente optoelectronice din cele 8 existente;
    – subsistem informatic integrat - înlocuirea aplicaţiei integrate de supraveghere SCOMAR existentă, aplicaţie ce integrează date şi informaţii la nivelul CCC şi furnizează o imagine maritimă integrată. Soluţia nouă va păstra actualele capabilităţi, dar va permite şi integrarea a noi funcţii, având în vedere necesităţile operative actuale. Totodată, se va moderniza infrastructura din cadrul Centrului de Comandă şi Control utilizată pentru afişarea datelor de interes operativ (videowall, staţii de lucru);
    – subsistem comunicaţii (linkuri radio) - înlocuirea a minimum 17 linkuri radioreleu punct-la-punct existente în configuraţie 1+1. Se solicită o soluţie ce reprezintă zona-tampon situată între sistemul PFR şi cel al autorităţilor externe mai sus menţionate, prin care se va permite conectarea sistemului PFR la alte aplicaţii externe, inclusiv internet. Echipamentele aferente soluţiei tehnice adoptate vor asigura punerea în aplicare a politicilor adecvate pentru protejarea reţelelor locale PFR;
    – subsistem securitate perimetrală - înlocuirea echipamentelor din cadrul subsistemului de securitate perimetrală existent la nivelul SSL cu o soluţie integrată de securitate conform cerinţelor operaţionale;
    – alte activităţi de facilitare a instalării subsistemelor de comunicaţii prin implementarea unor soluţii descrise în documentaţiile tehnice.
    Pentru finanţarea acestor intervenţii şi realizarea în integralitate a obiectivului privind Modernizarea Sistemului Integrat de Supraveghere a Frontierei Maritime - SCOMAR, în valoare de 71.961.096,66 lei cu TVA, s-a avut în vedere atât Fondul pentru Securitatea Internă (2014-2020), în cadrul căruia sunt semnate 3 contracte de finanţare în care sunt cuprinse o parte dintre intervenţiile propuse în valoare de aproximativ 51.550.348 lei cu TVA, după cum urmează:
    • Contractul de finanţare nerambursabilă 40/FSIB - Modernizarea sistemului de comunicaţii fixe;
    • Contractul de finanţare nerambursabilă 50/FSIB - Implementarea de noi tehnologii la frontiera externă UE;
    • Contractul de finanţare nerambursabilă 01/FSIB - Mentenanţă evolutivă a sistemului SCOMAR, precum şi accesarea altor surse de finanţare nerambursabile aferente cadrului financiar 2021-2027 sau de la bugetul de stat, în limita sumelor aprobate anual de IGPF cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

    Prin prezentul proiect de hotărâre a Guvernului se propune aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Modernizarea Sistemului Integrat de Supraveghere a Frontierei Maritime - SCOMAR“.
    Sistemul SCOMAR este un element important pentru conştientizarea situaţiei care asigură monitorizarea permanentă a traficului maritim la Marea Neagră, sens în care modernizarea sistemului va contribui la eficientizarea supravegherii frontierelor, depistarea migranţilor, prevenirea migraţiei ilegale, acţiuni de căutare şi salvare şi reducerea traficului ilegal de bunuri şi contrabandă, alinierea la standardele UE privind securitatea frontierelor şi cooperarea.

    III. Conform art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, documentaţiile tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii noi, documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii, respectiv notele de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente celorlalte categorii de investiţii incluse la poziţia C „Alte cheltuieli de investiţii“ care se finanţează, potrivit legii, din fonduri publice, se aprobă de către Guvern, pentru valori mai mari de 40 milioane lei.
    Având în vedere complexitatea operaţiunilor contractelor, a faptului că acestea trebuie implementate în mod rapid şi interconectate ca soluţii tehnice, specificaţiile echipamentelor şi a soluţiilor de intervenţie, neputând fi definite individual, ele depinzând unele de altele, şi totodată ţinând cont de valoarea estimată a procedurii de achiziţie, autoritatea contractantă a ales utilizarea procedurii de dialog competitiv, în temeiul art. 70 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    Totodată, din faptul că valoarea necesară pentru Modernizarea Sistemului Integrat de Supraveghere a Frontierei Maritime - SCOMAR, prevăzută în cadrul contractelor de finanţare nerambursabilă menţionate mai sus, sau accesarea altor surse de finanţare nerambursabile aferente cadrului financiar 2021-2027 şi de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne se ridică la 60.471.509,80 lei fără TVA, respectiv 71.961.096,66 lei cu TVA, rezultă că achiziţia acestuia intră sub incidenţa prevederilor art. 42 din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
    Achiziţia se încadrează în programul naţional Fondul pentru securitate internă, iar relevanţa acestei achiziţii se justifică prin faptul că se circumscrie acţiunilor eligibile prevăzute la art. 4 din Regulamentul (UE) nr. 515/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2014 de instituire, în cadrul Fondului pentru securitate internă, a instrumentului de sprijin financiar pentru frontiere externe şi vize şi de abrogare a Deciziei nr. 574/2007/CE.
    Indicatorii tehnico-economici
    Titular: Ministerul Afacerilor Interne
    Beneficiar: Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră
    Amplasament: judeţele Constanţa şi Tulcea

┌──────────────────────────┬────┬──────┐
│Valoarea totală a │mii │71.962│
│investiţiei (inclusiv TVA)│lei │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│(în preţuri valabile în │ │ │
│luna decembrie 2015; 1 │ │ │
│euro = 4,4467 lei) │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│Eşalonarea investiţiei │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│Anul I │mii │51.550│
│ │lei │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│Anul II │mii │20.412│
│ │lei │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│Capacităţi: │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- subsistem radiolocaţie │buc.│4 │
│(radare) │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- subsistem supraveghere │ │ │
│(echipamente │buc.│7 │
│optoelectronice) │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- subsistem informatic │buc.│1 │
│integrat (SCOMAR) │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│- subsistem comunicaţii │buc.│17 │
│(linkuri radio) │ │ │
├──────────────────────────┼────┼──────┤
│Durata de execuţie a │luni│24 │
│investiţiei │ │ │
└──────────────────────────┴────┴──────┘



    Finanţarea investiţiei
    Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, în cadrul programului naţional aferent Fondului pentru Securitate Internă, şi prin accesarea altor surse de finanţare nerambursabile aferente cadrului financiar 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016