Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 72 din 12 august 2021  privind modificarea anexei la Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor şi criteriilor de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 72 din 12 august 2021 privind modificarea anexei la Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor şi criteriilor de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă

EMITENT: Colegiul Fizioterapeuţilor din România
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 839 din 2 septembrie 2021
    Având în vedere:
    - Procesul-verbal de şedinţă înregistrat cu nr. 2.582 din 12.08.2021, întocmit în urma şedinţei Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România;
    – prevederile art. 14 şi ale art. 20 alin. (2) din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare;
    – prevederile art. 7 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 934/2019;
    – dispoziţiile art. 2 alin. (2),art. 11,art. 34-36,art. 39 alin. (2) şi ale art. 107 din Statutul Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 679/2017;
    – prevederile art. 11,20 şi 83 din Regulamentul intern de organizare şi funcţionare a Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.056/2019, cu modificările şi completările ulterioare,

    luând în considerare propunerile Comisiei pentru avizare profesională înaintate Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România prin Adresa înregistrată cu nr. 1.698 din 26.05.2021,
    Consiliul naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România, întrunit în şedinţa din data de 12.08.2021, emite următoarea hotărâre:
    ART. I
    Anexa la Hotărârea Consiliului naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 92/2020 pentru aprobarea Procedurilor şi criteriilor de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi a criteriilor şi normelor de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1063 din 11 noiembrie 2020, cu modificările ulterioare, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. II
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Preşedintele Colegiului Fizioterapeuţilor din România,
                    Elena Căciulan

    Bucureşti, 12 august 2021.
    Nr. 72.
    ANEXA 1

    (Anexă la Hotărârea nr. 92/2020)
    PROCEDURI ŞI CRITERII
    de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile şi normele de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Prezentele proceduri şi criterii de evaluare a activităţilor de educaţie medicală continuă, precum şi criteriile şi normele de acreditare, respectiv creditare a furnizorilor şi formelor de educaţie medicală continuă, sunt denumite în continuare procedură.
    (2) Educaţia medicală continuă, denumită în continuare EMC, constă în activităţi educaţionale care au ca scop menţinerea, dezvoltarea sau creşterea nivelului de cunoştinţe, abilităţi, aptitudini profesionale şi sociale în scopul exercitării competente, fără riscuri, autonome şi independente a profesiei de fizioterapeut şi pentru a realiza o creştere reală a calităţii serviciilor de fizioterapie prestate pentru pacient, societate şi profesie.

    ART. 2
    Creditarea formelor de EMC organizate de furnizorii de EMC acreditaţi este realizată de către Colegiul Fizioterapeuţilor din România, denumit în continuare CFZRO, la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, în baza prezentei proceduri.

    ART. 3
    (1) Creditul de EMC este unitatea de cuantificare a formelor de EMC.
    (2) Creditele de EMC se acordă prin raportare la timpul efectiv petrecut în activitatea de EMC. Pentru o oră integrală de activitate de EMC se acordă un credit EMC, în limita a maximum 6 credite de EMC pe zi, indiferent de numărul total de ore al formei de EMC. Echivalenţa cu creditele europene de educaţie medicală continuă (ECMEC), emise de Consiliul european de acreditare pentru educaţie medicală continuă (EACCME), este de 1/1, în limita a maximum 6 ore/zi.
    (3) Prin excepţie de la alin. (2), anumite forme de EMC de interes naţional vor fi creditate cu un alt număr de credite raportat la ora integrală de activitate de EMC, prin evaluarea dosarului de creditare de către Comisia pentru avizare profesională.
    (4) Creditele de EMC obţinute de fizioterapeuţi în urma participării la formele de EMC contribuie la alcătuirea numărului minim de credite de EMC necesar avizării anuale.
    (5) Totalizarea numărului de credite de EMC se face periodic, de regulă, la un interval calendaristic de un an.

    ART. 4
    (1) Numărul minim de credite de EMC pe care un fizioterapeut trebuie să le acumuleze anual în vederea avizării anuale este prevăzut în Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 934/2019.
    (2) În situaţia fizioterapeuţilor care au avut calitatea de membru al CFZRO suspendată ori încetată, la cerere, numărul de credite de EMC necesar pentru avizarea anuală se va calcula de către Comisia pentru avizare profesională în funcţie de perioada suspendării/încetării calităţii de membru.
    (3) În situaţia fizioterapeuţilor prevăzuţi la art. 22 alin. (2) din Legea nr. 229/2016 privind organizarea şi exercitarea profesiei de fizioterapeut, precum şi pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Fizioterapeuţilor din România, cu modificările ulterioare, care solicită înscrierea în CFZRO, aceştia au obligaţia efectuării numărului de credite de EMC în funcţie de momentul înscrierii, după cum urmează:
    a) ianuarie-aprilie, 30 de credite;
    b) mai-august, 20 de credite;
    c) septembrie-decembrie, 10 credite.

    (4) În situaţii excepţionale în care membrii CFZRO nu au obţinut numărul minim de credite de EMC necesar pentru avizare până la data avizării anuale, aceştia au obligaţia efectuării numărului minim de credite de EMC restant într-o perioadă de maximum 6 luni.

    ART. 5
    (1) Membrii CFZRO au obligaţia de a participa la forme de EMC şi de a acumula numărul minim de credite de EMC anual.
    (2) În mod obligatoriu, cel puţin jumătate din creditele de EMC anuale necesare trebuie să fie reprezentată de participări la cursuri de EMC.
    (3) Prin excepţie de la alin. (2), Comisia pentru avizare profesională poate stabili un alt mod de calcul pentru repartizarea creditelor de EMC.

    ART. 6
    În cazul în care fizioterapeutul nu realizează anual numărul minim de credite de EMC, acesta este suspendat din calitatea de membru al CFZRO până la realizarea creditelor. Constatarea şi comunicarea intră în atribuţia colegiului teritorial al cărui membru este fizioterapeutul respectiv.

    ART. 7
    (1) Membrii CFZRO au obligaţia de a ţine evidenţa numărului minim de credite de EMC necesar avizării anuale.
    (2) CFZRO, prin colegiile teritoriale, calculează, evaluează şi verifică respectarea obligaţiilor impuse de art. 4 şi 5, în următoarele situaţii:
    a) la avizarea anuală;
    b) cu ocazia cercetării disciplinare;
    c) la cerere, conform prevederilor legale care impun calcul de punctaj pentru participare la concursuri şi examene;
    d) la transferul dintr-un colegiu teritorial în altul;
    e) ori de câte ori consiliul teritorial consideră necesar.


    CAP. II
    Furnizorii de EMC, acreditarea şi reacreditarea acestora
    SECŢIUNEA 1
    Furnizorii de EMC
    ART. 8
    Acreditarea furnizorilor de EMC este realizată de către CFZRO la nivel naţional, prin Comisia pentru avizare profesională, şi reprezintă modalitatea prin care CFZRO evaluează, selectează şi autorizează furnizorii să deruleze forme de EMC.

    ART. 9
    Furnizorii de EMC sunt reprezentaţi de entităţi juridice publice sau private ori de persoane fizice autorizate/independente care pot asigura managementul formelor de EMC.

    ART. 10
    Categoriile furnizorilor de EMC acreditaţi de CFZRO sunt:
    a) instituţii/unităţi de învăţământ superior acreditate;
    b) institute medicale naţionale/regionale/teritoriale cu rol de învăţământ, acreditate/autorizate, aflate în subordinea, sub autoritatea sau sub coordonarea Ministerului Sănătăţii;
    c) colegiul naţional şi colegiile teritoriale;
    d) societăţi/entităţi juridice care au ca obiect de activitate „alte forme de învăţământ“, cod CAEN 8559;
    e) organizaţii neguvernamentale naţionale/regionale/locale care au prevăzut(e) în actele de înfiinţare scopul/atribuţiile legate de învăţământ sau de formarea/dezvoltarea profesională continuă pentru adulţi ori educaţia medicală continuă pentru personalul medical şi auxiliar;
    f) formatori persoane fizice autorizate/independente, denumite în continuare PFA/PFI, care au ca obiect de activitate „alte forme de învăţământ“, cod CAEN 8559.


    ART. 11
    Furnizorii de EMC acreditaţi de CFZRO prevăzuţi la art. 10 lit. a)-f) pot desfăşura şi educaţie medicală continuă la distanţă, denumită în continuare EMCD.

    ART. 12
    Formatorii care urmează să susţină forme de EMC creditate de către CFZRO trebuie să nu fi fost sancţionaţi disciplinar, la nivel teritorial sau naţional, iar dacă au fost sancţionaţi disciplinar, sancţiunea disciplinară să fie prescrisă.

    ART. 13
    Firmele producătoare şi/sau furnizoare de aparatură şi materiale necesare domeniului fizioterapie nu pot fi furnizori de EMC.

    ART. 14
    Sunt exceptate de la procedura de acreditare/ reacreditare a furnizorilor de EMC:
    a) colegiul naţional;
    b) colegiile teritoriale din cadrul CFZRO;
    c) Ministerul Sănătăţii sau unităţi aflate în subordinea, sub autoritatea sau sub coordonarea acestuia.


    ART. 15
    În vederea acreditării de către CFZRO ca furnizori de EMC, solicitanţii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să aibă statut de persoană fizică autorizată/independentă sau de persoană juridică română şi sediul pe teritoriul României;
    b) să deţină direct sau indirect resurse logistice, tehnice pentru desfăşurarea activităţilor de EMC;
    c) să poată dovedi calificarea şi competenţa profesională şi educaţională a formatorilor, corespunzător formei de EMC pe care o organizează.


    SECŢIUNEA a 2-a
    Drepturile şi obligaţiile furnizorilor de EMC
    ART. 16
    (1) Furnizorii acreditaţi au următoarele drepturi:
    a) să organizeze forme de EMC;
    b) să se asocieze în vederea bunei desfăşurări a formelor de EMC;
    c) să solicite informaţii cu privire la conţinutul ştiinţific al formelor de EMC;
    d) să primească consultanţă cu privire la procedura de creditare a formelor de EMC pe care le organizează;
    e) să obţină creditarea formelor de EMC organizate, conform prezentei proceduri.

    (2) Furnizorii acreditaţi au următoarele obligaţii:
    a) să respecte prevederile prezentei proceduri;
    b) să promoveze domenii medicale şi/sau conexe actului medical bazate pe dovezi ştiinţifice;
    c) să respecte regulile de neimplicare, directă sau prin asociere, în promovarea de produse sau a intereselor unor sponsori/organizatori de evenimente;
    d) să organizeze cel puţin o formă de EMC în intervalul a 2 ani;
    e) să prezinte Comisiei pentru avizare profesională a CFZRO, la cerere, un raport anual referitor la activităţile desfăşurate pe parcursul anului calendaristic;
    f) să nu delege atribuţiile ce decurg din calitatea de furnizor de EMC altor entităţi sau persoane fizice;
    g) să nu modifice curriculumul de program după ce acesta a fost creditat de CFZRO, fără aprobarea Comisiei pentru avizare profesională;
    h) să nu menţioneze în materialele publicitare un număr de credite prezumat, ci doar numărul de credite acordat de CFZRO.


    SECŢIUNEA a 3-a
    Procedura de acreditare
    ART. 17
    Furnizorii de EMC se acreditează de către CFZRO, prin Comisia pentru avizare profesională.

    ART. 18
    (1) În vederea acreditării de către CFZRO, furnizorii de EMC vor depune la Comisia pentru avizare profesională documentele prevăzute la alin. (2)-(5), după caz.
    (2) Pentru furnizorii prevăzuţi la art. 10 lit. a) şi b), documentele solicitate sunt:
    a) cerere-tip de acreditare/reacreditare, prevăzută în anexa nr. 1;
    b) dovada achitării taxei de acreditare;
    c) lista cu personalul desemnat în furnizarea formelor de EMC.

    (3) Pentru furnizorii prevăzuţi la art. 10 lit. d) şi e), documentele solicitate sunt:
    a) cerere-tip de acreditare/reacreditare, prevăzută în anexa nr. 1;
    b) documente ale societăţii/entităţii juridice/organizaţiei, în copie, respectiv:
    (i) actul constitutiv/statutul/actul de înfiinţare cu ultimele modificări înregistrate la oficiul registrului comerţului, respectiv în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi încheierea prin care s-a dispus înregistrarea modificării;
    (ii) certificatul de înregistrare/înmatriculare, respectiv sentinţa/încheierea judecătorească de înfiinţare;

    c) certificatul constatator emis de oficiul registrului comerţului, respectiv extras din Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, în copie;
    d) certificat de atestare fiscală, în copie, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului;
    e) documentul prin care a fost desemnată o persoană să reprezinte societatea/entitatea juridică/organizaţia, în relaţie cu CFZRO, în original;
    f) dovada că societatea/entitatea juridică/organizaţia are o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/educaţie medicală continuă;
    g) programa preliminară a uneia dintre formele de EMC propuse;
    h) dovada achitării taxei de acreditare.

    (4) Pentru furnizorii prevăzuţi la art. 10 lit. f) documentele solicitate sunt:
    a) cerere-tip de acreditare/reacreditare, prevăzută în anexa nr. 1;
    b) certificat de înregistrare fiscală şi certificat de atestare fiscală, în copie, în termen de valabilitate la data depunerii dosarului;
    c) dovada că PFA/PFI are o experienţă de minimum un an în organizarea şi derularea a cel puţin două programe de formare/dezvoltare profesională continuă/educaţie medicală continuă;
    d) programa preliminară a uneia dintre formele de EMC propuse;
    e) dovada achitării taxei de acreditare.

    (5) Pentru formatorul prevăzut în cererea-tip de acreditare/reacreditare, implicat în furnizarea formelor de formare/dezvoltare profesională continuă/EMC, pe lângă documentele prevăzute la alin. (2)-(4) se vor depune, în copie, următoarele documente:
    a) dovada de absolvire a programului de formare de formator certificat de Ministerul Sănătăţii prin Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar sau de Ministerul Educaţiei şi/sau de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, cu excepţia cadrelor didactice universitare şi a medicilor primari, sau, după caz, certificatul de instructor acreditat de organizaţiile internaţionale, depus şi în traducere autorizată în limba română;
    b) acte care să demonstreze raportul juridic dintre persoana juridică şi formator (de exemplu: adeverinţă, copie a contractului de muncă, copie a contractului civil etc.);
    c) autorizaţia de liberă practică/certificatul de membru şi avizul pe anul în curs care atestă dreptul de liberă practică;
    d) documente doveditoare din care să reiasă vechimea de minimum 10 ani în profesie şi/sau specialitatea cursului;
    e) curriculum vitae (CV);
    f) actele de studii de specialitate şi anexele acestora, diplome de absolvire a unor programe formative, stagii, cursuri de specializare sau alte forme de perfecţionare în specialitatea/subiectul formei de EMC;
    g) actele care atestă schimbarea numelui, dacă este cazul.

    (6) Documentele depuse în copie vor purta menţiunea „conform cu originalul“, numele în clar şi semnătura solicitantului/ persoanei desemnate.
    (7) Documentele care nu sunt în limba română vor fi însoţite de traducerea autorizată. Prin excepţie, în anumite situaţii, Comisia pentru avizare profesională poate decide traducerea în limba română numai a unor documente sau numai a unor părţi din acestea.

    ART. 19
    (1) În vederea obţinerii acreditării, documentele prevăzute la art. 18 alin. (2)-(5) se depun la sediul CFZRO prin reprezentantul desemnat de conducerea solicitantului sau prin servicii de curierat. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).
    (2) Cererile de acreditare se vor soluţiona de către Comisia pentru avizare profesională în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii acestora, iar rezultatul se va comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 7 zile de la soluţionare.
    (3) În cazul dosarelor incomplete, solicitantul acreditării va fi notificat prin orice mijloc de comunicare cu confirmare de primire, având la dispoziţie 15 zile de la primirea notificării să completeze dosarul; în caz contrar, dosarul va fi respins.
    (4) Dacă solicitantul îndeplineşte condiţiile de acreditare ca furnizor, Comisia pentru avizare profesională a CFZRO emite decizia de acreditare cu stabilirea tipurilor de forme de EMC pe care le poate organiza.
    (5) În cazul respingerii cererii de acreditare, se comunică solicitantului decizia motivată.

    ART. 20
    Acreditarea este valabilă 12 luni de la data acordării.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Procedura de reacreditare a furnizorilor
    ART. 21
    (1) Furnizorii de EMC care au fost acreditaţi pot solicita reacreditarea cu 60 de zile înainte de data expirării acreditării.
    (2) În cazul în care solicitarea reacreditării nu este efectuată în termenul stabilit la alin. (1), furnizorii de EMC trebuie să îndeplinească procedura de acreditare prevăzută la art. 17-20.

    ART. 22
    (1) În vederea reacreditării, furnizorii de EMC depun cererea-tip prevăzută în anexa nr. 1, însoţită, după caz, de:
    a) declaraţia pe propria răspundere a persoanei desemnate cu privire la menţinerea condiţiilor avute în vedere la acreditare, respectiv ultima reacreditare, în original;
    b) documentele ce atestă modificările intervenite de la acreditarea iniţială, respectiv ultima reacreditare, în copie;
    c) autorizaţia de liberă practică/certificatul de membru şi avizul pe anul în curs care atestă dreptul de liberă practică al formatorului implicat în furnizarea formelor de EMC, precum şi documentele de calificare didactică ale acestuia, după caz, în copie şi traduse autorizat în limba română, după caz;
    d) fişa de autoevaluare a activităţii educaţionale desfăşurate, completată conform normelor în vigoare, prevăzută în anexa nr. 2;
    e) dovada achitării taxei de reacreditare.

    (2) Documentele depuse în copie vor purta menţiunea „conform cu originalul“, numele în clar şi semnătura solicitantului/ persoanei desemnate.
    (3) În vederea obţinerii reacreditării, documentele prevăzute la alin. (1) se depun la sediul CFZRO prin reprezentantul desemnat de conducerea solicitantului sau prin servicii de curierat. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).

    ART. 23
    (1) Cererea de reacreditare se soluţionează de Comisia pentru avizare profesională a CFZRO în termen de maximum 30 de zile de la data depunerii documentelor prevăzute la art. 22.
    (2) Dacă solicitantul îndeplineşte condiţiile de reacreditare, Comisia pentru avizare profesională a CFZRO emite decizia de reacreditare, prin care decide menţinerea sau schimbarea categoriei de furnizor de EMC în care se încadrează acesta, precum şi tipurile de forme de EMC pe care le poate organiza.
    (3) În cazul dosarelor incomplete, solicitantul reacreditării va fi notificat prin orice mijloc de comunicare cu confirmare de primire, având la dispoziţie 10 zile de la primirea notificării să completeze dosarul; în caz contrar, dosarul va fi respins.
    (4) În cazul respingerii cererii, se comunică solicitantului decizia motivată.
    (5) Reacreditarea este valabilă 24 de luni de la data acordării.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Procedura de suspendare/retragere a acreditării şi încetare a calităţii de furnizor de EMC
    ART. 24
    (1) Comisia pentru avizare profesională, cu sprijinul colegiilor teritoriale, va monitoriza desfăşurarea formelor de EMC, având ca obiectiv dezvoltarea competenţei profesionale/ creşterea gradului de competenţă profesională a membrilor CFZRO.
    (2) Colegiile teritoriale vor aduce la cunoştinţa Comisiei pentru avizare profesională orice situaţii de abatere a furnizorilor de la prezenta procedură.

    ART. 25
    (1) Suspendarea/Retragerea calităţii de furnizor de EMC se realizează prin decizia Comisiei pentru avizare profesională a CFZRO, în situaţia încălcării prevederilor art. 16 alin. (2) lit. a)-c şi e)-h).
    (2) În situaţia în care Comisia pentru avizare profesională a constatat încălcarea de către furnizor a obligaţiilor, înştiinţează în scris conducerea furnizorului despre aceasta şi măsurile ce urmează a fi adoptate pentru remedierea neconformităţilor.
    (3) În situaţia suspendării acreditării până la remedierea aspectelor ce au condus la această sancţiune, furnizorul nu mai are dreptul de a furniza forme de EMC pentru alte serii de participanţi până la ridicarea suspendării.
    (4) Dacă furnizorul de EMC, deşi atenţionat/suspendat, nu a luat măsurile care se impun şi/sau organizează noi evenimente cu încălcarea obligaţiilor prevăzute de prezenta procedură, se aplică sancţiunea retragerii calităţii de furnizor acreditat de CFZRO.
    (5) Calitatea de furnizor acreditat de EMC poate fi redobândită numai după împlinirea unui termen de un an de la aplicarea sancţiunii şi după parcurgerea procedurii de reacreditare.

    ART. 26
    Încetarea calităţii de furnizor de EMC se realizează prin decizia Comisiei pentru avizare profesională a CFZRO în următoarele situaţii:
    a) la cererea expresă a furnizorului;
    b) în cazul neîndeplinirii obligaţiei prevăzute la art. 16 alin. (2) lit. d);
    c) încetarea existenţei furnizorului ca persoană juridică/PFA/PFI.


    ART. 27
    În cazul retragerii sau încetării calităţii de furnizor, taxele achitate nu se restituie.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Taxe aferente procedurii de acreditare şi reacreditare
    ART. 28
    Taxele de acreditare şi de reacreditare a furnizorilor de EMC persoane juridice se stabilesc prin hotărâre a Consiliului naţional al CFZRO.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Dispoziţii finale
    ART. 29
    Furnizorii de EMC acreditaţi vor fi înregistraţi în Registrul naţional al furnizorilor de EMC al CFZRO, prevăzut în anexa nr. 3.

    ART. 30
    Lista furnizorilor de EMC acreditaţi de CFZRO se va afişa pe site-ul CFZRO.

    CAP. III
    Procedura de creditare a formelor de EMC
    SECŢIUNEA 1
    Forme de EMC creditate de CFZRO
    ART. 31
    (1) Formele de EMC care pot fi creditate de către Comisia pentru avizare profesională a CFZRO sunt următoarele:
    a) programe de învăţământ postuniversitar: cursuri de specializare şi cursuri pentru dobândirea de noi competenţe organizate de instituţiile de învăţământ superior acreditate sau alte instituţii medicale cu rol de învăţământ acreditate în acest sens;
    b) forme de educaţie medicală permanentă: cursuri EMC, ateliere de lucru/practică (workshop);
    c) programe de acreditare ca formator şi programe de acreditare ca formator de formatori, conform prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii şi familiei nr. 716/2002 privind acreditarea programelor educaţionale, formatorilor şi formatorilor de formatori din sistemul sanitar;
    d) manifestări şi activităţi cu caracter ştiinţific:
    (i) manifestări ştiinţifice: congrese, conferinţe, simpozioane, mese rotunde, sesiuni ştiinţifice, reuniuni al căror scop principal este furnizarea de informaţii şi materiale educaţionale în beneficiul fizioterapeuţilor, în vederea îmbunătăţirii practicii acestora, precum şi a creşterii calităţii serviciilor de fizioterapie şi a siguranţei pacientului;
    (ii) publicare de materiale ştiinţifice de specialitate: autor/coautor de articole pentru publicaţii ştiinţifice profesionale, de capitole de carte sau cărţi precum monografii, tratate, manuale medicale, articole postate pe site-ul colegiului naţional sau pe site-urile colegiilor teritoriale;
    (iii) abonamente la publicaţii ştiinţifice de specialitate agreate;
    (iv) cercetare şi elaborare de proiecte ştiinţifice: elaborare şi/sau coordonare de proiecte ştiinţifice profesionale în domeniu.


    (2) Formele EMCD cuprind formele prevăzute la alin. (1) organizate/desfăşurate prin internet, online, interactive, fie prin suportul informaţional oferit, cu linkuri şi portaluri specifice, fie prin consultanţă cu tutori de program acreditaţi, cu asigurarea unei testări finale securizate, tot prin acces online personalizat sau prin testare scrisă în sală, organizată de furnizori acreditaţi pentru acest domeniu.
    (3) Taxele de creditare a formelor de EMC şi EMCD sunt stabilite de Consiliul naţional al CFZRO.
    (4) Fizioterapeuţii cu grad de handicap I - grav şi II - accentuat sunt scutiţi de la taxele de participare la formele de EMC organizate de colegiul naţional sau de colegiile teritoriale.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Condiţii de creditare a formelor de EMC
    ART. 32
    Pentru a fi creditate, formele de EMC trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) să aibă un conţinut profesional/ştiinţific relevant pentru profesia de fizioterapeut;
    b) să utilizeze metode şi mijloace de formare a personalului medical/a adultului care să conducă atât la creşterea nivelului de pregătire teoretică, cât şi la îmbunătăţirea deprinderilor practice necesare exercitării profesiei de fizioterapeut;
    c) furnizorul de EMC să fie acreditat/reacreditat conform prezentei proceduri.


    ART. 33
    Numărul de credite EMC acordat fiecărei forme de EMC este stabilit prin prezenta procedură.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Reguli generale de creditare a formelor de EMC
    ART. 34
    (1) Prezenţa participanţilor pe toată perioada de desfăşurare a formei de EMC este obligatorie; nerespectarea acestui criteriu conduce la neacordarea creditelor persoanei respective.
    (2) Formele de EMC care se desfăşoară pe parcursul unei săptămâni beneficiază de creditare pentru maximum 6 zile.
    (3) Numărul maxim de credite EMC acordate pentru o formă de EMC este de 60.
    (4) Durata maximă a unei singure prelegeri este de două ore. Durata discuţiilor nu poate depăşi un sfert din durata sesiunii şi este necesară o pauză de minimum 15 minute la fiecare două ore de program.
    (5) Cursurile EMC/Atelierele de lucru/practică (workshopuri) din cadrul unei manifestări ştiinţifice se pot credita separat numai dacă nu se suprapun cu programul general al manifestării şi dacă sunt organizate de furnizori acreditaţi de CFZRO, în limita a 6 credite de EMC pe zi.
    (6) Simpozioanele sau alte manifestări informale, sateliţi ai unor manifestări ştiinţifice majore, nu se creditează separat, suplimentar faţă de programul de bază, desfăşurat între momentele de deschidere şi închidere stabilite de furnizor.
    (7) Sesiunile paralele de comunicări se creditează o singură dată, la nivelul duratei maxime efective.
    (8) Nu sunt luate în calcul creditele EMC obţinute pentru participarea la mai multe forme de EMC desfăşurate în acelaşi timp.
    (9) Formele de EMC trebuie să respecte cu stricteţe curriculumul programului creditat.
    (10) Orice formă de EMC se creditează în baza cererii prevăzute în anexele nr. 4, 5 şi 6, după caz, completată de furnizorul de EMC, a programului preliminar, a documentelor prevăzute la art. 18 alin. (5) pentru fiecare formator care va susţine forma de EMC şi a achitării taxei de creditare.
    (11) Formele de EMC creditate de Colegiul Medicilor din România, Colegiul Psihologilor din România şi Colegiul Farmaciştilor din România sunt creditate de CFZRO cu acelaşi număr de credite înscris pe certificatul de participare, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea formei de EMC ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare.
    (12) Cererile de creditare a formelor de EMC prevăzute la art. 31 se depun la sediul CFZRO prin reprezentantul desemnat de conducerea solicitantului sau prin servicii de curierat cu cel puţin 30 de zile înaintea începerii formei de EMC. În situaţia contractării serviciului de curierat, solicitantul îşi asumă eventualele incidente care pot apărea în timpul proceselor de livrare (pierderi, rătăciri ale corespondenţei, întârzieri etc.).
    (13) Excepţie de la termenul prevăzut la alin. (12) fac cererile de creditare înaintate de colegiul naţional şi colegiile teritoriale, în cazuri întemeiate.
    (14) În cazul dosarelor incomplete, solicitantul creditării va fi notificat prin orice mijloc de comunicare cu confirmare de primire, având la dispoziţie 15 zile de la primirea notificării să completeze dosarul; în caz contrar, cererea va fi respinsă.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Norme şi criterii de creditare a programelor de învăţământ postuniversitar, a programelor de formator şi formare de formatori şi a formelor de educaţie medicală permanentă
    ART. 35
    (1) Beneficiază de credite de EMC absolventul unui program de master, respectiv al unui program ştiinţific de doctorat, în baza documentelor doveditoare emise de Ministerul Educaţiei sau de ministerele de resort din afara României, ale căror domenii şi programe de studii sunt relevante pentru practicarea profesiei de fizioterapeut.
    (2) Creditele de EMC se acordă pentru anul în care au fost finalizate studiile de master/doctorat, o singură dată, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea studiilor ori de la obţinerea documentului doveditor de finalizare a studiilor.
    (3) Obţinerea titlului de master se creditează cu 40 de credite de EMC.
    (4) Obţinerea titlului ştiinţific de doctor se creditează cu 50 de credite de EMC.

    ART. 36
    Regulile de creditare a cursurilor EMC sunt următoarele:
    a) numărul maxim de ore de curs acceptate pe durata unei zile este de 6 ore;
    b) pentru cursurile teoretice, fără aplicaţii practice, grupa de cursanţi poate fi formată din maximum 50 de persoane;
    c) pentru cursurile cu aplicaţie practică, grupa de cursanţi poate fi formată din maximum 20 de persoane/formator;
    d) cadrele didactice, precum şi formatorii certificaţi/acreditaţi care ţin cursuri creditate de CFZRO vor obţine numărul de credite de EMC corespunzător numărului de ore efectiv prestate;
    e) pentru activitatea coordonatorilor/îndrumătorilor, care nu sunt cadre didactice, de stagii de practică, inclusiv pentru programele de pregătire extrauniversitară în vederea obţinerii de atestate de studii complementare şi pentru stagiile de readaptare profesională în cazul întreruperii activităţii mai mult de 5 ani, se acordă un număr de 40 de credite de EMC pe an, în baza unei dovezi de activitate de cel puţin două luni pe an;
    f) participarea la cursuri în afara României, creditate de o societate sau de un organism profesional din domeniul sănătăţii ori relevant pentru profesia de fizioterapeut, este creditată cu numărul de credite conferit de organismul respectiv, în condiţiile art. 3 alin. (2), în baza deciziei Comisiei pentru avizare profesională, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea cursului ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare;
    g) participarea la un curs în afara României în domeniul sănătăţii, care nu are creditare înscrisă pe certificatul de absolvire/participare, se creditează cu 6 credite/zi de curs şi maximum 60 de credite pe curs, în baza deciziei Comisiei pentru avizare profesională, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea cursului ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare;
    h) obţinerea certificatului de formator sau de formator de formatori, emis de Ministerul Sănătăţii, Şcoala Naţională de Sănătate Publică, Management şi Perfecţionare în Domeniul Sanitar Bucureşti, se creditează cu 30 de credite de EMC, o singură dată, pentru anul în care a fost finalizat cursul, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la obţinerea documentului doveditor.


    ART. 37
    (1) Pentru un atelier de lucru/practică (workshop), grupa de participanţi poate fi formată din maximum 20 de persoane/formator.
    (2) Tema atelierului trebuie să fie relevantă pentru exercitarea profesiei de fizioterapeut.
    (3) Pentru o zi de atelier de lucru/practică (6 ore) se pot acorda maximum 6 credite.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Norme şi criterii de creditare a manifestărilor şi a activităţilor cu caracter ştiinţific
    ART. 38
    (1) Programul manifestării ştiinţifice detaliat pe zile şi pe ore se transmite Comisiei pentru avizare profesională în intervalul de 7-15 zile înaintea desfăşurării şi va preciza în mod clar numele şi titlul ştiinţific sau profesional al lectorilor, titlul exact al comunicării ori al conferinţei şi se vor oferi date exacte privind manifestările-satelit, dacă există.
    (2) O lucrare este creditată o singură dată, chiar dacă aceasta este prezentată la mai multe manifestări ştiinţifice sau este publicată.
    (3) Titlul comunicării sau al conferinţei, precum şi toate materialele educaţionale trebuie să fie libere de orice părtinire comercială.
    (4) Programul va menţiona numărul de credite de EMC acordate de CFZRO.
    (5) Este interzisă deschiderea sau închiderea formei de EMC de către reprezentanţii sponsorului. Acesta poate face doar anunţuri legate de organizarea meselor festive, a transportului sau a altor evenimente.
    (6) Încălcarea regulilor prevăzute la alin. (5) determină sancţionarea organizatorului sau a furnizorului, potrivit prevederilor prezentei proceduri.
    (7) În timpul desfăşurării formelor de EMC este interzisă folosirea exclusivă a denumirii comerciale a aparatelor şi materialelor utilizate în domeniul fizioterapiei.
    (8) Sunt permise afişarea de panouri publicitare ale sponsorului, precum şi distribuirea de materiale promoţionale participanţilor numai în afara sălii de desfăşurare a evenimentului.
    (9) Participarea la manifestări ştiinţifice europene/ internaţionale/mondiale creditate de o societate sau de un organism profesional din domeniul sănătăţii ori relevant pentru profesia de fizioterapeut este creditată cu acelaşi număr de credite conferit de organismul respectiv, în condiţiile art. 3 alin. (2), în baza deciziei Comisiei pentru avizare profesională, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea manifestării ştiinţifice ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare.
    (10) Participarea la manifestări ştiinţifice europene/ internaţionale/mondiale care nu au creditare înscrisă pe certificatul de participare se creditează cu maximum 60 de credite de EMC, în baza deciziei Comisiei pentru avizare profesională, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea manifestării ştiinţifice ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare.

    ART. 39
    (1) Pentru creditarea meselor rotunde, grupa de participanţi poate fi formată din maximum 20 de persoane.
    (2) O masă rotundă se creditează o singură dată/eveniment.

    ART. 40
    Creditarea simpozioanelor, conferinţelor şi congreselor se realizează după cum urmează:
    a) simpozioanele şi conferinţele pot fi creditate cu un credit de EMC/oră, în condiţiile art. 3 alin. (2);
    b) congresele pot fi creditate cu un credit de EMC/oră, în condiţiile art. 3 alin. (2);
    c) pentru conferenţiere la o manifestare ştiinţifică se acordă de două ori numărul de credite corespunzător manifestării;
    d) pentru primul autor al lucrărilor/posterelor, comunicărilor orale prezentate la manifestările ştiinţifice se adaugă jumătate din numărul de credite corespunzător manifestării, pentru fiecare lucrare;
    e) pentru coautor (maximum 3 coautori) se adaugă un sfert din numărul de credite pentru fiecare lucrare;
    f) numărul maxim de lucrări/postere/comunicări orale care pot fi creditate pentru o manifestare este de 2.


    ART. 41
    (1) Comisia pentru avizare profesională a CFZRO stabileşte publicaţiile ştiinţifice care se creditează şi care sunt incluse în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de CFZRO, publicat pe site-ul propriu.
    (2) Se acordă credite autorilor/coautorilor de cărţi, manuale sau tratate publicate de editurile cuprinse în Lista editurilor agreate de CFZRO, la cerere.
    (3) Acordarea creditelor şi înscrierea în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice şi în Lista editurilor agreate de CFZRO se fac în baza unei cereri-tip, prevăzută în anexa nr. 6, la care se anexează fişa publicaţiei, prevăzută în anexa nr. 7.
    (4) Criteriile de includere a publicaţiilor ştiinţifice/editurilor în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de CFZRO, respectiv în Lista editurilor agreate de CFZRO sunt următoarele:
    a) periodicitatea apariţiei; pentru reviste, demonstrarea editării a cel puţin 4 numere pe an;
    b) obligativitatea înscrierii în publicaţie a International Standard Serial Number (ISSN) sau International Standard Book Number (ISBN);
    c) existenţa înregistrării publicaţiei într-o bază de date internaţională;
    d) conţinut ştiinţific de specialitate obligatoriu;
    e) să asigure în structura lor articole originale, editoriale sau recenzii, eventual prezentări de cazuri, traduceri sau articole generale privind politica sanitară;
    f) consiliul editorial sau colectivul redacţional să includă şi cadre universitare.

    (5) Existenţa acreditării Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice (CNCS)/Consiliului Naţional al Cercetării Ştiinţifice din Învăţământul Superior (CNCSIS), a indexării/cotării ISI sau a indexării în minimum 3 baze de date internaţionale asigură exceptarea de la procedura de creditare a publicaţiei.

    ART. 42
    (1) Normele de creditare stabilite pentru publicaţiile ştiinţifice sunt:
    a) pentru un articol prezentat în cadrul unei manifestări ştiinţifice şi publicat într-o revistă ştiinţifică se creditează o singură dată, la nivelul cel mai ridicat;
    b) publicarea de rezumate ale unor comunicări prezentate la manifestări ştiinţifice nu se creditează suplimentar faţă de lucrarea comunicată;
    c) pentru articole ştiinţifice cu teme de specialitate, publicate în reviste ştiinţifice agreate de CFZRO, se acordă 15 credite de EMC pentru un articol;
    d) pentru articole ştiinţifice în reviste de specialitate catalogate ISI se acordă 60 de credite de EMC/articol;
    e) pentru articole ştiinţifice publicate în reviste indexate în bazele de date internaţionale (BDI) se acordă 30 de credite de EMC/articol;
    f) pentru autor/coautor de capitole în cărţi de specialitate se acordă 30 de credite de EMC pentru un capitol sub 100 de pagini şi 40 de credite de EMC pentru un capitol de peste 100 de pagini, ca unic autor;
    g) pentru autor de carte se acordă 60 de credite de EMC pentru o carte, ca unic autor;
    h) pentru coautor de carte se acordă 45 de credite de EMC pentru o carte;
    i) pentru autor de traduceri de carte de specialitate se acordă 45 de credite de EMC pentru o carte, ca unic traducător;
    j) pentru editor de carte de specialitate se acordă 50 de credite, iar pentru redactor-şef de revistă de specialitate se acordă 40 de credite de EMC/an.

    (2) Pentru abonamente la reviste ştiinţifice cuprinse în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de CFZRO, creditarea se realizează după cum urmează:
    a) revistele ştiinţifice medicale naţionale aparţinând categoriei B - 5 credite/abonament anual;
    b) revistele naţionale categoria B+ şi A - 10 credite/abonament anual;
    c) reviste din străinătate indexate - 10 credite/abonament anual;
    d) revistele ştiinţifice medicale din străinătate, editate şi traduse în România, sunt creditate ca revistele naţionale;
    e) pot fi luate în considerare pentru calculul punctajului profesional cel mult două abonamente anual.


    ART. 43
    Creditarea pentru coordonatorii şi membrii proiectelor de cercetare acceptate pentru finanţare se va stabili de către Comisia pentru avizare profesională pentru fiecare caz în parte, în funcţie de importanţa proiectului şi partea de contribuţie a solicitantului creditării.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Norme şi criterii de creditare a formelor de EMCD
    ART. 44
    (1) Formele de EMCD permanentă se creditează în funcţie de durata apreciată de învăţare efectivă, maximum 60 ore pe program, corespunzătoare a 60 de credite de EMC.
    (2) Pentru programe pe internet se consideră 5-8 pagini de 2.500 de caractere pe pagină şi cu trimitere la maximum două figuri sau tabele corespunzătoare unei ore de învăţare efectivă, respectiv un credit de EMC.
    (3) Pentru o oră de curs/program EMCD se va acorda un credit de EMC.
    (4) Coordonatorii, autorii şi tutorii de forme de EMCD vor beneficia de o creditare egală cu numărul de ore acordate activităţii respective din program. Vor primi creditele o singură dată la acreditarea programului.
    (5) Testul de evaluare pentru programe de EMCD online va permite un acces pentru maximum două încercări, va conţine un număr minim de 12 întrebări pentru fiecare 6 ore efective, cu un prag de promovare de răspuns corect la minimum 70% din întrebări.
    (6) Intervalul minim acceptat între două participări la programe de EMCD permanentă este de 30 de zile. În cazul participării în aceeaşi perioadă la două programe de EMCD se iau în calcul creditele acordate pentru un singur program, cel cu mai multe credite.
    (7) Participarea la forme de EMCD organizate şi creditate de o universitate din afara României sau de un organism profesional european/internaţional/mondial din domeniul sănătăţii ori relevant pentru profesia de fizioterapeut este creditată cu numărul de credite conferite de organismul respectiv, în condiţiile art. 3 alin. (2), în baza deciziei Comisiei pentru avizare profesională, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea formei de EMCD ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare.
    (8) Participarea la forme de EMCD în domeniul medical/sănătăţii ori relevant pentru profesia de fizioterapeut, organizate de o universitate din afara României sau un organism profesional european/internaţional/mondial care nu are creditare înscrisă pe certificatul de absolvire/participare, se creditează cu maximum 60 de credite de EMC/program, în baza deciziei Comisiei pentru avizare profesională, la cerere, depusă într-un termen de maximum 3 luni de la finalizarea formei de EMCD ori de la obţinerea certificatului de absolvire/participare.

    ART. 45
    Cererea de creditare pentru formele de EMCD depusă de furnizorii acreditaţi va fi însoţită de o simulare tehnică a programului propus spre creditare.

    SECŢIUNEA a 7-a
    Certificarea formelor de EMC şi evidenţa creditelor formelor de EMC permanentă/manifestărilor ştiinţifice
    ART. 46
    (1) Furnizorul are obligaţia de a comunica în scris Comisiei pentru avizare profesională şi colegiului teritorial pe teritoriul căruia se va desfăşura forma de EMC perioada (zile şi ore) şi locaţia exactă, în intervalul de 7-15 zile înainte de începerea derulării formei de EMC.
    (2) Până la finalul primei zile de desfăşurare a formei de EMC, furnizorul transmite Comisiei pentru avizare profesională lista cu fizioterapeuţii participanţi, în format electronic, care să cuprindă: numele, prenumele, colegiul teritorial aparţinător şi numărul registrului unic al fizioterapeutului.
    (3) Comisia pentru avizare profesională transmite furnizorului seria şi numerele certificatelor de participare, în vederea eliberării acestora.

    ART. 47
    Participanţii la formele de EMC vor primi certificate de participare emise de furnizorul de EMC acreditat, pe care se vor menţiona tema formei de EMC, locul şi perioada de desfăşurare a acesteia, numărul de credite de EMC, seria şi numărul de creditare, precum şi numărul deciziei Comisiei pentru avizare profesională prin care a fost creditată forma de EMC.

    ART. 48
    Colegiile teritoriale realizează evidenţa creditelor obţinute de membrii CFZRO prin înregistrarea obligatorie a creditelor în Registrul unic al fizioterapeuţilor.

    ART. 49
    Obligativitatea realizării creditelor se referă la perioada exercitării profesiei.

    SECŢIUNEA a 8-a
    Monitorizarea desfăşurării formelor de EMC - modalitatea de raportare a activităţii EMC
    ART. 50
    La finalul formei de EMC furnizorii transmit Comisiei pentru avizare profesională lista participanţilor cu semnăturile acestora, chestionarele de evaluare finală a formatorului/formatorilor, prevăzute în anexa nr. 8, precum şi chestionarele de evaluare finală a participanţilor.

    ART. 51
    Comisia pentru avizare profesională centralizează datele cu privire la activitatea furnizorilor de EMC şi întreprinde măsurile necesare în cazul sesizării cazurilor de nerespectare a prezentei proceduri.

    ART. 52
    Comisia pentru avizare profesională întocmeşte şi actualizează Registrul naţional al formelor de EMC creditate, prevăzut în anexa nr. 9, şi Lista editurilor/publicaţiilor agreate, care vor fi afişate pe site-ul CFZRO.

    SECŢIUNEA a 9-a
    Dispoziţii finale
    ART. 53
    Creditele EMC suplimentare obţinute în urma frecventării formelor de EMC creditate de CFZRO în anul în curs se reportează doar în anul următor.

    ART. 54
    Numărul de credite pentru fiecare formă de EMC va fi stabilit de Comisia pentru avizare profesională a CFZRO, în baza cererii de creditare a formelor de EMC, conform prezentei proceduri.

    ART. 55
    În urma analizei cererilor de creditare (manifestări ştiinţifice, cursuri, elaborare de material cu caracter profesional ştiinţific etc.) Comisia pentru avizare profesională decide creditarea formelor de EMC.

    ART. 56
    (1) Pentru formele de EMC, creditarea este valabilă 12 luni de la data comunicării deciziei emise de Comisia pentru avizare profesională.
    (2) Valabilitatea creditării poate fi prelungită, la cererea furnizorului înaintată Comisiei pentru avizare profesională cu 30 de zile înaintea expirării termenului de valabilitate.
    (3) Nerespectarea termenului de depunere a solicitării de prelungire a creditării atrage încetarea valabilităţii creditării.

    ART. 57
    Comisia pentru avizare profesională poate decide, după caz, respingerea creditării unei forme de EMC.

    ART. 58
    (1) Prezenta procedură este obligatorie pentru organizarea şi desfăşurarea tuturor formelor de EMC pentru fizioterapeuţi.
    (2) Nerespectarea prevederilor prezentei proceduri are drept consecinţă retragerea creditării sau acreditării.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 59
    Anexele nr. 1-9 fac parte integrantă din prezenta procedură.

    ANEXA 1

    la procedură
    CERERE
    de acreditare [ ]/reacreditare [ ]
    Completarea tuturor rubricilor din prezenta cerere este obligatorie.
    Subscrisa S.C./Instituţia/Organizaţia/PFA/PFI ........................., cu sediul în ........................, înmatriculată la registrul comerţului/în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor cu numărul .................................., CUI/CIF ............., reprezentată legal prin dl/dna .................................., având funcţia de ..........................., CNP ............................., CI/paşaport seria ........ nr. .............., cu domiciliul în .............................., date de contact: telefon ......................, e-mail ......................, prin prezenta solicităm acreditarea[ ]/reacreditarea[ ] Societăţii/Instituţiei/Organizaţiei/PFA/PFI ................................ ca furnizor de servicii de educaţie medicală continuă (EMC) pentru fizioterapeuţi.
    I. Persoana de contact desemnată de societate/entitatea juridică/organizaţie/PFA/PFI
    Numele ................................, prenumele ..........................................,
    titlul profesional/ştiinţific ........................................................,
    adresă .....................................................................,
    telefon ..........................., e-mail .......................

    II. Experienţă în organizarea programelor de formare/dezvoltare profesională continuă sau a formelor de EMC (de menţionat programele/formele organizate)
    .......................................................................................

    III. Forma/Forme de EMC şi tema propusă/temele propuse
    ..............................................................................

    IV. Informaţii despre formatorul care urmează să susţină forme de EMC în cadrul programului de EMC

┌────┬─────────┬───────────┬────────────┬───────┐
│ │ │ │Relaţia │ │
│ │ │Titlul │contractuală│ │
│Nr. │Numele şi│profesional│cu S.C./ │Date de│
│crt.│prenumele│/ştiinţific│instituţia/ │contact│
│ │ │ │organizaţia/│ │
│ │ │ │PFA/PFI │ │
├────┼─────────┼───────────┼────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴─────────┴───────────┴────────────┴───────┘


    NOTĂ:
    Furnizorul care solicită acreditarea va depune pentru formator documentele prevăzute la art. 18 alin. (5) din anexa la Hotărârea Consiliului Naţional al Colegiului Fizioterapeuţilor din România nr. 72/2021.


    V. Infrastructura din dotare
    Săli de curs şi capacitatea acestora ..........................................
    ..........................................................................................

    Aparatură de proiecţie şi tipul acesteia .......................................
    ........................................................................................

    Capacitatea de a desfăşura activităţi practice ..............................
    ....................................................................................

    Posibilităţi de imprimare şi multiplicare ....................................
    ...................................................................................


    VI. Surse de finanţare - obligatoriu explicit menţionate
    ..............................................................................................
    – Pentru reacreditare, dosarul formatorului implicat în furnizarea formei de EMC va conţine Fişa de autoevaluare a activităţii educaţionale (anexa nr. 2 la procedură), completată de furnizor.


┌────────────────────────────┬────────────────┐
│ │Semnătura şi │
│Data │ştampila │
│............................│reprezentantului│
│ │legal │
└────────────────────────────┴────────────────┘



    ANEXA 2

    la procedură
    FIŞA
    de autoevaluare a activităţii educaţionale
    I. Date generale
    Formator: ......................................................................
    Perioada activităţii supuse evaluării: de la data .......................... la data ..........................

    II. Centralizarea datelor din chestionarele de evaluare a formelor de educaţie medicală continuă (EMC) susţinute

┌────────────────────────────────────────────────────────┐
│Criterii de evaluare cantitative │
├────────────┬──────┬────────────────────────────────────┤
│Numărul de │ │ │
│forme de EMC│ │ │
│desfăşurate │ │ │
├────────────┼──────┤ │
│Nr. total de│ │ │
│participanţi│ │ │
├────────────┴──────┴────────────────────────────────────┤
│Criterii de evaluare calitative │
├────────────┬──────┬────┬──────────────┬────────────────┤
│ │Foarte│Bună│Satisfăcătoare│Nesatisfăcătoare│
│ │bună │ │ │ │
├────────────┼──────┼────┼──────────────┼────────────────┤
│Pregătirea │ │ │ │ │
│teoretică │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼────┼──────────────┼────────────────┤
│Capacitate │ │ │ │ │
│de │ │ │ │ │
│comunicare │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼────┼──────────────┼────────────────┤
│Capacitate │ │ │ │ │
│de realizare│ │ │ │ │
│a │ │ │ │ │
│obiectivelor│ │ │ │ │
│educaţionale│ │ │ │ │
├────────────┼──────┼────┼──────────────┼────────────────┤
│Folosirea de│ │ │ │ │
│metode de │ │ │ │ │
│învăţare a │ │ │ │ │
│adultului │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼────┼──────────────┼────────────────┤
│Eficacitate │ │ │ │ │
└────────────┴──────┴────┴──────────────┴────────────────┘



    III. Observaţii privind rezultatele evaluării prestaţiei formatorului
    .............................................................................................
    ..............................................................................................


┌──────────────────────────────────────────────────────┐
│Furnizor, prin reprezentant │
│......................................................│
│(numele şi prenumele) │
├───────────────────────────┬──────────────────────────┤
│Semnătura │Data: │
│.......................... │..........................│
└───────────────────────────┴──────────────────────────┘



    ANEXA 3

    la procedură
    REGISTRUL NAŢIONAL
    al furnizorilor de educaţie medicală continuă acreditaţi/reacreditaţi de Colegiul Fizioterapeuţilor din România pentru anul ..............

┌────┬────────┬──────────┬────────────┬──────────┬────────────┬─────────────┬───────┐
│ │ │ │ │Forme de │ │ │ │
│ │ │ │ │educaţie │ │ │ │
│ │ │Forma │Nr. şi data │medicală │Numele şi │Data │ │
│Nr. │Furnizor│juridică │deciziei de │continuă │prenumele │expirării │Date de│
│crt.│ │de │acreditare/ │pe care le│formatorului│acreditării/ │contact│
│ │ │organizare│reacreditare│poate │ │reacreditării│ │
│ │ │ │ │desfăşura │ │ │ │
│ │ │ │ │furnizorul│ │ │ │
├────┼────────┼──────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────────┼────────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────┴──────────┴────────────┴──────────┴────────────┴─────────────┴───────┘



    ANEXA 4

    la procedură
    CERERE
    de creditare a formei de educaţie medicală continuă (EMC) permanentă/educaţie medicală continuă la distanţă (EMCD)
    Către
    Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO)
    Comisia pentru avizare profesională
    I. Informaţii generale
    1. Furnizorul formei de EMC/EMCD:
    ...........................................................................................
    telefon .............................., e-mail ..................................,
    Decizie acreditare/reacreditare nr. .......................... din data de ...............................
    Lector/formator:
    Numele ........................., prenumele ........................., titlul profesional/ştiinţific ......................,
    locul de muncă ..........................., telefon ......................, e-mail ............................

    2. Organizator, coorganizatori, parteneri: ..............(dacă este cazul)..............................

    II. Date despre forma de EMC/EMCD
    Tema formei de EMC/EMCD ......................................................................
    .............................................................................................
    ..............................................................................................
    Grup-ţintă (orice alţi participanţi în afara fizioterapeuţilor nu beneficiază de creditele acordate de CFZRO) ......................
    Numărul estimat de participanţi/serie .........................................................................
    Perioada de desfăşurare ................................./Descrierea timpului de studiu aferent programului EMCD ………………..
    Platforma de suport (doar pentru EMCD) ................................................................

    III. Curriculum de program
    1. Identificarea cerinţelor de formare cărora li se adresează:
    .......................................................................................
    ........................................................................................

    2. Obiective educaţionale:
    - generale .....................................................................
    .......................................................................................

    – specifice ..........................................................................
    .......................................................................................


    3. Rezultate aşteptate:
    ........................................................................................
    .......................................................................................
    .......................................................................................
    .......................................................................................

    4. Programa de pregătire:
    a) Teorie:

┌─────────┬────────┬──────┬────────┬───┐
│Capitolul│Conţinut│Metode│Mijloace│Nr.│
│ │ │ │ │ore│
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼──────┼────────┼───┤
│ │ │ │ │ │
├─────────┴────────┴──────┴────────┼───┤
│Total ore: │ │
└──────────────────────────────────┴───┘



    b) Aplicaţii practice:

┌─────────────────────────┬────────┬───┐
│Tipul de aplicaţie │ │ │
│(lucrare practică, │Conţinut│Nr.│
│proiect, activităţi │ │ore│
│practice) │ │ │
├─────────────────────────┼────────┼───┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┼────────┼───┤
│ │ │ │
├─────────────────────────┴────────┼───┤
│Total ore: │ │
└──────────────────────────────────┴───┘



    c) Nr. total ore/formă de EMC:

┌──────┬────────┬───────────┬──────────┐
│Teorie│Practică│Nr. total │Observaţii│
│ │ │ore │ │
├──────┼────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
└──────┴────────┴───────────┴──────────┘



    d) Programul de desfăşurare
    Ziua 1 (ora ......... - ora ...........) (nr. de ...... ore)
    - Conţinut ................. (..... ore)
    – Conţinut .................. ( .... ore)
    – .............................................

    Ziua 2 (ora ......... - ora ...........) (nr. de ...... ore)
    - Conţinut ................. (.... ore)
    – Conţinut .................. (.... ore)
    – .............................................
    NOTĂ:
    Organizatorul se obligă să anunţe Comisia pentru avizare profesională a CFZRO cu privire la orice modificări survenite în programul educaţional ulterior creditării formei de EMC.





    IV. Evaluare, bibliografie
    A. Evaluarea:
    - participanţilor (de cunoştinţe şi abilităţi) - final (se anexează chestionarele-model ale furnizorului acreditat);
    – lectorilor/formatorilor şi programului - chestionar de evaluare finală (model anexa nr. 8 la procedură).

    B. Bibliografie - se precizează bibliografia folosită la elaborarea suportului de curs.
    NOTĂ:
    Declar pe propria răspundere că voi organiza forma de EMC de mai sus, în conformitate cu procedurile EMC.

    Data, semnătura (ştampila) furnizorului ......................................



    ANEXA 5

    la procedură
    CERERE
    de creditare a manifestărilor ştiinţifice
    Către
    Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO)
    Comisia pentru avizare profesională
    I. Informaţii generale
    1. Furnizorul formei de EMC/EMCD:
    ...................................................................................,
    telefon ..........................., e-mail ................................,
    Decizie acreditare/reacreditare nr. .................. din data de .................................
    Lector/Formator:
    Numele ......................., prenumele ...................., titlul profesional/ştiinţific ..................,
    locul de muncă ................................, telefon .................., e-mail ..........................

    2. Organizator, coorganizatori, parteneri: ......................(dacă este cazul)...............

    II. Date despre program
    1. Titlul manifestării ..................................................................
    2. Tipul manifestării ...................................................................
    3. Data sau perioada de desfăşurare ............................................
    4. Locul de desfăşurare ................................................................
    5. Grup-ţintă (orice alţi participanţi în afara fizioterapeuţilor nu beneficiază de creditele acordate de CFZRO) .......................
    6. Numărul estimat de participanţi ............................................
    7. Programul preliminar ..............................................................
    NOTĂ:
    Programul manifestării (detaliat pe ore, zile, după caz) se transmite Comisiei pentru avizare profesională în intervalul de 7-15 zile înaintea desfăşurării evenimentului.


    8. Taxa de participare ............................ lei

    NOTĂ:
    Declar pe propria răspundere că voi organiza forma de EMC de mai sus în conformitate cu procedurile EMC.

    Data, semnătura,
    ........................................

    ANEXA 6

    la procedură
    CERERE-TIP
    pentru creditarea publicaţiilor ştiinţifice şi pentru includerea în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO)
    Completarea tuturor rubricilor din cererea-tip este obligatorie.
    Subscrisa S.C./Instituţia/Organizaţia/PFA/PFI ..............................., cu sediul în ....................................., înmatriculată la registrul comerţului/în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor cu numărul .................................., CUI/CIF ..........................., reprezentată legal prin dl/dna ............................, având funcţia de ..........................., CNP ............................., CI/paşaport seria ........ nr. .............., cu domiciliul în ............................., date de contact: telefon ....................., e-mail ......................., prin prezenta solicităm creditarea publicaţiilor ştiinţifice şi includerea în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de Colegiul Fizioterapeuţilor din România.
    1. Denumirea editurii .......................................................................
    2. Motivaţia solicitării ...................................................................
    ...........................................................................................

    3. Persoana de contact desemnată de editură
    Numele ...................., prenumele ..................., titlul profesional/ştiinţific ...................., telefon ................................, e-mail .............................

    4. Experienţă în publicarea de carte/reviste de specialitate (de menţionat titlurile de carte/reviste publicate)
    -
    –
    –
    –

    5. Consiliul ştiinţific (de menţionat titlul didactic/ştiinţific, gradul profesional al membrilor):
    -
    –
    –

    6. Surse de finanţare - obligatoriu explicit menţionate ........................................
    NOTĂ:
    Includerea unei edituri în Nomenclatorul CFZRO nu este similară cu acreditarea ca furnizor de educaţie medicală continuă (EMC) faţă în faţă. O editură nu este şi nu poate deveni furnizor de forme de EMC.


┌────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│Data │Editor-şef, │
│............................│....................................│
└────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘



    ANEXA 7

    la procedură
    FIŞA PUBLICAŢIEI
    pentru înscrierea furnizorului în Nomenclatorul publicaţiilor ştiinţifice agreate de Colegiul Fizioterapeuţilor din România (CFZRO)
    Titlul publicaţiei: ......................................................................
    Editor ştiinţific (societatea, organizaţia): ............................................
    ISSN: ..............................., clasificare (ISI, CNCS, MED-LINE etc.) ..............................
    Nr. de apariţii/an: ..................
    Tiraj pe nr.: ..................., tiraj pe an: ...................., nr. de exemplare vândute/an: .......................
    Adresabilitate dedicată: .........................................................................
    Tipar executat la: .......................................................................
    Preţ abonament anual: ..........................., lunar: ...........................
    Unde şi cum se face plata abonamentului: ......................................
    Cont bancar: ............................................................................
    Redactor-şef: .........................................................................
    Adresă: ..........................................................................
    Telefon: ..................................., e-mail: ................................
    Persoana de legătură cu CFZRO ..............................................
    Adresă: ..............................................................
    Telefon: ..............................., e-mail: ..................................
           Redactor-şef,
    ....................................
         (semnătura, ştampila)

    ANEXA 8

    la procedură
    CHESTIONAR
    de evaluare finală a formatorului/formei de educaţie medicală continuă (EMC) (completat de către participant)
    - Model -
    Colegiul Fizioterapeuţilor din România îşi doreşte să îmbunătăţească continuu formele de EMC desfăşurate de furnizorii acreditaţi. Pentru aceasta este important să cunoaştem opinia celor care urmează aceste programe.
    Vă rugăm să completaţi acest chestionar, răspunzând sincer la întrebări, şi să completaţi răspunsul dumneavoastră ori de câte ori consideraţi necesar.
    Chestionarul este anonim şi nu trebuie semnat, asigurându-se în acest fel o mai mare acurateţe a răspunsurilor.
    Vă mulţumim!
    Apreciaţi următoarele aspecte ale cursului/formatorului, dând o notă pe o scală de la 1 (minimum) la 5 (maximum):
    - Relevanţa/Utilitatea cursului pentru scopurile profesionale = nota ............
    – Conţinutul cursului = nota ...........
    – Metodologia şi tehnicile de formare utilizate = nota .............
    – Formatorul = nota ..................
    – Suportul de curs (dacă aţi primit) = nota ..............
    – Agenda cursului (adecvată, prea încărcată, prea simplă) = nota ............
    – Sistemul de credite (număr de credite la număr de ore de curs) = nota ............
    – Modul de organizare a cursului (condiţiile ambientale privind sala, sonorizarea, vizibilitatea, alternanţa durată curs/pauză etc.) = nota ..................

    Propunerile dumneavoastră pentru îmbunătăţirea organizării/desfăşurării cursului:
    .....................................................................
    .....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................


    ANEXA 9

    la procedură
    REGISTRUL NAŢIONAL
    al formelor de educaţie medicală continuă (EMC) creditate în anul .............

┌────┬────────────┬────────────┬──────┬─────────┬──────────┬───────┬───────┬──────────┐
│ │ │ │ │Nr. │ │Nr. │ │ │
│ │Denumirea │Numele şi │Tema │deciziei │Data │credite│Date │ │
│Nr. │furnizorului│prenumele │formei│de │expirării │/ │de │Observaţii│
│crt.│de EMC │formatorului│de EMC│creditare│creditării│formă │contact│ │
│ │ │ │ │a formei │ │de EMC │ │ │
│ │ │ │ │de EMC │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼──────┼─────────┼──────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼──────┼─────────┼──────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────┼──────┼─────────┼──────────┼───────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴────────────┴──────┴─────────┴──────────┴───────┴───────┴──────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016