Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 705 din 26 august 2014  privind aprobarea bugetului şi a cheltuielilor necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 705 din 26 august 2014 privind aprobarea bugetului şi a cheltuielilor necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 641 din 1 septembrie 2014
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 65 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi al art. 5 alin. (5) şi art. 7 alin. (1^1) din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare,

    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    (1) Se aprobă bugetul şi cheltuielile necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (2) Cheltuielile necesare în vederea pregătirii, organizării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014 se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Interne, al Autorităţii Electorale Permanente, al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, al Ministerului Afacerilor Externe, precum şi al Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică.
    (3) Ministerul Afacerilor Interne repartizează instituţiilor prefectului sumele necesare pentru activităţile acestora legate de pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014.
    ART. 2
    (1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea Biroului Electoral Central se suportă din bugetul Autorităţii Electorale Permanente.
    (2) Sumele necesare pentru asigurarea serviciilor şi echipamentelor de comunicaţii suplimentare faţă de cele deja existente la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în vederea asigurării serviciilor de comunicaţii necesare Biroului Electoral Central şi birourilor electorale judeţene, precum şi birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, se suportă din bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
    (3) Din bugetul Autorităţii Electorale Permanente se asigură sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activităţile specifice Autorităţii Electorale Permanente pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014, precum şi pentru acoperirea următoarelor cheltuieli:
    a) cheltuielile privind activităţile proprii de instruire şi informare a membrilor birourilor electorale şi a celorlalţi participanţi la procesul electoral;
    b) cheltuielile pentru achiziţionarea pachetului de aplicaţii şi/sau servicii informatice utilizate pentru centralizarea şi stabilirea rezultatului alegerilor;
    c) cheltuielile pentru mentenanţa sistemului informatic al Registrului electoral, precum şi pentru activităţile specifice de gestionare a acestuia;
    d) cheltuielile privind instruirea personalului Autorităţii Electorale Permanente şi a persoanelor autorizate de primari prin dispoziţie pentru utilizarea Registrului electoral;
    e) indemnizaţiile, cheltuielile de protocol şi cazare pentru membrii Biroului Electoral Central;
    f) indemnizaţiile şi cheltuielile de protocol pentru personalul tehnic auxiliar al Biroului Electoral Central.
    (4) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activităţile specifice Ministerului Afacerilor Interne pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014 se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Interne.
    (5) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru organizarea şi dotarea secţiilor de votare din străinătate, precum şi pentru alte materiale necesare procesului electoral la aceste secţii de votare se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    (6) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor pentru dotarea şi funcţionarea biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    (7) Fondurile privind materialele necesare pentru tipărirea listelor electorale permanente şi a copiilor de pe listele electorale permanente la alegerile pentru Preşedintele României din anul 2014 se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Interne, prin instituţiile prefectului.
    (8) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind tipărirea buletinelor de vot şi a tabelelor electorale de către Regia Autonomă "Monitorul Oficial" se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita fondurilor repartizate pentru această operaţiune.
    ART. 3
    Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind editarea şi tipărirea proceselor-verbale pentru constatarea rezultatelor alegerilor şi pentru dotarea cu echipamente, tehnică de calcul, consumabile şi servicii necesare pentru organizarea şi funcţionarea staţiilor de prelucrare, precum şi cele pentru instruirea personalului implicat în efectuarea operaţiunilor tehnice privind stabilirea rezultatelor alegerilor, în staţiile de prelucrare organizate la nivelul Biroului Electoral Central, al birourilor electorale judeţene, ale sectoarelor municipiului Bucureşti, al biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate se suportă din bugetul Secretariatului General al Guvernului pentru Institutul Naţional de Statistică.
    ART. 4
    (1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor generate de activitatea de verificare a copiilor de pe listele electorale permanente şi a tabelelor utilizate la secţiile de votare, precum şi de arhivarea electronică a acestora şi a documentelor primite de la Biroul Electoral Central de către Autoritatea Electorală Permanentă se suportă din bugetul acesteia.
    (2) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind editarea şi tipărirea de broşuri cuprinzând variante actualizate ale reglementărilor legale privind alegerile prezidenţiale, traducerea acestora în limbile engleză, franceză şi maghiară, precum şi editarea şi tipărirea altor materiale de informare realizate de Autoritatea Electorală Permanentă se suportă din bugetul Autorităţii Electorale Permanente.
    ART. 5
    Sumele necesare pentru închirierea de la operatorii publici a circuitelor telefonice şi conexiunilor locale de comunicaţii de date, în vederea asigurării serviciilor de telefonie specială şi de comunicaţii de date necesare Biroului Electoral Central, birourilor electorale judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti se asigură din bugetul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, buget ce va cuprinde şi:
    a) cheltuielile pentru asigurarea serviciilor de telefonie şi comunicaţii între birourile electorale ale secţiilor de votare şi birourile electorale judeţene sau ale sectoarelor municipiului Bucureşti pe raza cărora îşi desfăşoară activitatea, în zonele în care autorităţile locale nu pot asigura mijloace de comunicaţii din surse proprii;
    b) sumele necesare organizării unui sistem informatic care să furnizeze, în ziua alegerilor, date privind prezenţa populaţiei la vot, pe baza datelor transmise de către birourile electorale ale secţiilor de votare.
    ART. 6
    (1) În cadrul bugetului aprobat, efectuarea cheltuielilor pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014 se va realiza de către ordonatorii de credite, cu informarea periodică a Comisiei pentru transparenţă.
    (2) Comisia prevăzută la alin. (1) se constituie în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri şi se compune dintr-un reprezentant al Autorităţii Electorale Permanente, din câte un reprezentant al partidelor politice parlamentare, din 2 reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale cu activitate recunoscută în domeniul monitorizării proceselor electorale şi 2 reprezentanţi ai Clubului Român de Presă.
    (3) Comisia prevăzută la alin. (1) nu are personalitate juridică.
    (4) Componenţa nominală a comisiei prevăzute la alin. (1) se stabileşte de către preşedintele Comisiei tehnice centrale, pe baza propunerilor formulate de Autoritatea Electorală Permanentă, partidele politice parlamentare, organizaţiile neguvernamentale şi Clubul Român de Presă.
    (5) Comisia prevăzută la alin. (1) îşi desemnează preşedintele dintre membrii nominalizaţi potrivit alin. (4).
    (6) Comisia prevăzută la alin. (1) îşi desfăşoară activitatea pe lângă Comisia tehnică centrală şi are rolul de a monitoriza cheltuielile efectuate pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014.
    ART. 7
    (1) Pentru membrii Biroului Electoral Central, începând cu data încheierii procesului-verbal de învestire, se acordă o indemnizaţie de 85 de lei pe zi de activitate.
    (2) Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participă la executarea operaţiunilor generate de activitatea de la Biroul Electoral Central vor primi o indemnizaţie de 65 de lei pe zi de activitate.
    (3) Membrii birourilor electorale judeţene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi cei ai biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate beneficiază de o indemnizaţie de 85 de lei pe zi de activitate. Statisticienii, informaticienii şi personalul tehnic auxiliar care participă la efectuarea operaţiunilor generate de activitatea acestor birouri electorale primesc o indemnizaţie de 65 de lei pe zi de activitate.
    (4) Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitorii acestora beneficiază de o indemnizaţie de 85 de lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 5 zile pentru primul tur de scrutin şi 4 zile pentru cel de al doilea tur de scrutin. Ceilalţi membri ai birourilor electorale ale secţiilor de votare beneficiază de o indemnizaţie de 65 lei pe zi de activitate, dar nu mai mult de 3 zile pentru primul tur de scrutin şi două zile pentru cel de al doilea tur de scrutin.
    (5) Membrilor Biroului Electoral Central, statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestuia care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014, precum şi personalului Ministerului Afacerilor Interne care asigură măsuri de menţinere şi asigurare a ordinii şi liniştii publice sau care este în misiune de pază la acest birou li se asigură în fiecare zi de activitate 10 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări.
    (6) Membrilor birourilor electorale judeţene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti şi ai biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, precum şi statisticienilor, informaticienilor şi personalului tehnic auxiliar al acestora, care participă la realizarea operaţiunilor legate de desfăşurarea alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014, precum şi personalului Ministerului Afacerilor Interne care asigură măsuri de menţinere şi asigurare a ordinii şi liniştii publice sau care este în misiune de pază la aceste birouri li se asigură în fiecare zi de activitate 10 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări.
    (7) Membrilor birourilor electorale ale secţiilor de votare şi personalului Ministerului Afacerilor Interne care asigură măsuri de menţinere şi asigurare a ordinii şi liniştii publice sau care este în misiune de pază la aceste birouri li se asigură în ziua votării 10 lei de persoană pentru băuturi răcoritoare, cafea şi gustări.
    (8) Plata drepturilor prevăzute la alin. (1)-(7) se face pe baza listelor de prezenţă avizate de preşedinţii birourilor electorale.
    (9) Veniturile din indemnizaţiile prevăzute la alin. (1)-(4) se impozitează conform prevederilor legale în vigoare.
    (10) Prin zi de activitate se înţelege munca desfăşurată pe parcursul unei zile calendaristice, indiferent de numărul de ore prestate, dar nu mai puţin de 6 ore pe zi.
    (11) Pe lângă drepturile prevăzute la alin. (1)-(7), membrii Biroului Electoral Central, ai birourilor electorale judeţene, ai birourilor electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, ai biroului electoral pentru secţiile de votare din străinătate, precum şi preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitorii acestora, care domiciliază în alte localităţi, beneficiază de indemnizaţia de delegare, precum şi de decontarea cheltuielilor de transport şi cazare, potrivit reglementărilor în vigoare care stabilesc aceste drepturi pentru personalul din instituţiile publice.
    (12) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (1) şi (2) şi a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (5) se asigură din bugetul Autorităţii Electorale Permanente.
    (13) Plata indemnizaţiilor prevăzute la alin. (3), (4) şi (11) şi a cheltuielilor de protocol prevăzute la alin. (6) şi (7) se asigură din bugetele instituţiilor prefectului, iar pentru biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi pentru secţiile de votare din străinătate plata indemnizaţiilor şi a cheltuielilor de protocol se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    ART. 8
    (1) Cheltuielile necesare în vederea transportului membrilor birourilor electorale şi a distribuirii materialelor, documentelor şi a tipizatelor prevăzute de lege pentru desfăşurarea procesului electoral se asigură de Ministerul Afacerilor Interne şi instituţiile prefectului, iar cele pentru transportul şi distribuirea materialelor, documentelor şi a tipizatelor repartizate secţiilor de votare din străinătate se asigură din bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
    (2) Pentru organizarea şi desfăşurarea procesului electoral, consumul de carburanţi şi cheltuielile cu telefoanele efectuate de autorităţile administraţiei publice implicate în organizarea alegerilor se suplimentează cu 50% faţă de normativele în vigoare, în perioada septembrie-noiembrie 2014.
    ART. 9
    (1) Sumele necesare pentru acoperirea cheltuielilor privind confecţionarea ştampilelor cu menţiunea "VOTAT" de către Regia Autonomă "Monetăria Statului" se suportă din bugetul Ministerului Afacerilor Interne, în limita fondurilor repartizate pentru această operaţiune.
    (2) Confecţionarea timbrelor autocolante ce se aplică pe cărţile de identitate ale cetăţenilor este asigurată de Ministerul Afacerilor Interne.
    ART. 10
    (1) Sumele alocate Ministerului Afacerilor Interne, pentru instituţiile prefectului, pentru organizarea şi desfăşurarea procesului electoral se vor vira cu această destinaţie în bugetul fiecărei instituţii a prefectului, iar decontarea cheltuielilor respective va fi efectuată cu respectarea prevederilor legale.
    (2) În termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a rezultatului alegerilor, autorităţile administraţiei publice centrale şi instituţiile prefectului cărora le-au fost alocate fonduri pentru organizarea şi desfăşurarea procesului electoral comunică Autorităţii Electorale Permanente situaţia sumelor alocate şi a cheltuielilor efectuate, separat pe cheltuieli de personal, materiale şi de capital.
    ART. 11
    Prezenta hotărâre intră în vigoare la 3 zile de la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 520/2014 privind stabilirea datei alegerilor pentru Preşedintele României din anul 2014.

                     PRIM-MINISTRU
                  VICTOR-VIOREL PONTA

                    Contrasemnează:
                    ---------------
                 p. Viceprim-ministru,
             ministrul afacerilor interne,
                      Ilie Botoş,
                   secretar de stat

                 p. Viceprim-ministru,
             ministrul dezvoltării regionale
                şi administraţiei publice,
                     Shhaideh Sevil,
                    secretar de stat

     p. Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente,
                     Marian Muhuleţ

             Ministrul finanţelor publice,
                  Ioana-Maria Petrescu

           p. Ministrul delegat pentru buget,
                    Daniela Pescaru,
                    secretar de stat

            Secretarul general al Guvernului,
                       Ion Moraru

             Ministrul afacerilor externe,
                    Titus Corlăţean

    Bucureşti, 26 august 2014.
    Nr. 705.

    ANEXĂ

                    BUGETUL ŞI STRUCTURA
           cheltuielilor necesare pentru pregătirea,
             organizarea şi desfăşurarea alegerilor
           pentru Preşedintele României din anul 2014


                                                                       - mii lei -
 ┌────────────────────────────────┬───────┬───────────────────────────────┬─────────┐
 │ Instituţia │Capitol│ Cheltuieli │ Total │
 │ │ ├────────┬─────────┬────────────┤ │
 │ │ │Personal│Bunuri şi│Active │ │
 │ │ │ │ servicii│nefinanciare│ │
 ├────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ I. Ministerul Afacerilor │ │ 96.449│ 68.677│ 1.652│ 166.778│
 │ Interne │ │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │1. Instituţiile prefectului │ 51.01 │ 95.000│ 23.500│ 1.220│ 119.720│
 │ ├───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │TOTAL CAP. 51.01 │ 51.01 │ 95.000│ 23.500│ 1.220│ 119.720│
 ├────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ ┌──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │1. Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
 │ │Poliţiei Române │ 61.01 │ 1.126│ 21.883│ │ 23.009│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │2. Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
 │ │Jandarmeriei Române │ 61.01 │ 41│ 11.088│ │ 11.129│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │3. Direcţia pentru Evidenţa │ │ │ │ │ │
 │ │Persoanelor şi Administrarea │ │ │ │ │ │
 │ │Bazelor de Date │ 61.01 │ 188│ 37│ │ 225│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │4. Direcţia Generală Logistică│ 61.01 │ │ 446│ │ 446│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │5. Inspectoratul General │ │ │ │ │ │
 │ │pentru Situaţii de Urgenţă │ 61.01 │ 47│ 4.519│ │ 4.566│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │6. Inspectoratul General al │ │ │ │ │ │
 │ │Poliţiei de Frontieră │ 61.01 │ 47│ 1.024│ │ 1.071│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │7. Aparat central │ 61.01 │ │ 6.180│ 432│ 6.612│
 ├─┴──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │ │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │TOTAL CAP. 61.01 │ 61.01 │ 1.449│ 45.177│ 432│ 47.058│
 ├─┬──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │II. Secretariatul General al │ │ │ │ │ │
 │ │Guvernului │ 51.01 │ │ │ │ │
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │- Institutul Naţional de │ │ │ │ │ │
 │ │Statistică │ 51.01 │ 9│ 2.914│ │ 2.923│
 ├─┼──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │
 ├─┼──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │III. Autoritatea Electorală │ │ │ │ │ │
 │ │Permanentă │ 51.01 │ 813│ 1.881│ 8.000│ 10.694│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │1. Aparat propriu │ 51.01 │ 33│ 1.161│ 8.000│ 9.194│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │2. Biroul Electoral Central │ 51.01 │ 780│ 720│ │ 1.500│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │IV. Serviciul de │ │ │ │ │ │
 │ │Telecomunicaţii Speciale │ 61.01 │ │ 4.495│ 3.240│ 7.735│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │V. Ministerul Afacerilor │ │ │ │ │ │
 │ │Externe │ 51.01 │ 650│ 3.500│ 120│ 4.270│
 │ ├──────────────────────────────┼───────┼────────┼─────────┼────────────┼─────────┤
 │ │TOTAL GENERAL: │ │ 97.921│ 81.467│ 13.012│ 192.400│
 └─┴──────────────────────────────┴───────┴────────┴─────────┴────────────┴─────────┘


                         ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016