Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 693 din 24 iunie 2021  privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului de Cercetare-Dezvoltare în Genomică    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 693 din 24 iunie 2021 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Institutului de Cercetare-Dezvoltare în Genomică

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 686 din 12 iulie 2021
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 11 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 223 alin. (17) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Institutul de Cercetare-Dezvoltare în Genomică, denumit în continuare institut, instituţie publică cu personalitate juridică care îşi desfăşoară activitatea în subordinea Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti.
    (2) Institutul are sediul în municipiul Bucureşti, strada Dionisie Lupu nr. 37, sectorul 2. Sediul poate fi schimbat prin hotărâre a Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti.
    (3) Institutul îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, cu prevederile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu prevederile regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, aprobat de către Senatul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti.

    ART. 2
    (1) Institutul are ca scop crearea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de genomică, respectiv creşterea capacităţii de cercetare-dezvoltare şi inovare în domeniile genomică, proteomică, transcriptomică, metabolomică, bioinformatică, biotehnologice şi alte ştiinţe omice, precum şi în materializarea oportunităţilor şi obiectivelor ştiinţifice de cercetare-dezvoltare şi inovare rezultate.
    (2) Institutul asigură mecanismul instituţional necesar gestionării infrastructurii naţionale de genomică.

    ART. 3
    (1) În vederea realizării obiectului său de activitate şi pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, institutul poate desfăşura următoarele tipuri de activităţi:
    a) cercetări ştiinţifice fundamentale şi aplicative, în domeniile specifice de activitate;
    b) cercetare ştiinţifică medicală în domeniul sănătăţii publice şi activităţi de sănătate publică, pe baza unor protocoale de colaborare cu Ministerul Sănătăţii şi/sau instituţii de specialitate din subordinea acestuia;
    c) studii şi cercetări pentru dezvoltarea, producerea şi valorificarea de unicate, serii mici şi alte produse pentru diagnostic, terapie personalizată şi alte tratamente, reactivi pentru secvenţiere, reactivi adiţionali, sonde moleculare, vaccinuri genomice, alte produse biologice de interes medical şi dispozitive medicale;
    d) creşterea şi exploatarea, în condiţiile legii, a animalelor de laborator destinate testărilor de medicamente şi produse biologice administrabile omului, precum şi cercetării ştiinţifice;
    e) participarea la elaborarea strategiei, asigurarea funcţiei de referinţă, prestarea de servicii de consultanţă tehnică şi metodologică acordate unităţilor de profil din ţară, elaborarea de expertize, participarea la programe de sănătate naţionale şi internaţionale, în domeniile specifice de activitate;
    f) proiectarea şi implementarea infrastructurii naţionale de genomică şi asigurarea funcţionării acesteia;
    g) asigurarea îmbunătăţirii continue a capabilităţilor de cercetare-dezvoltare în domeniile specifice de activitate;
    h) activităţi educaţionale, inclusiv activităţi de susţinere şi dezvoltare a domeniilor specifice de activitate, în colaborare cu instituţii de învăţământ superior acreditate.

    (2) Institutul poate realiza, pentru îndeplinirea obiectului de activitate, şi următoarele tipuri de activităţi, în condiţiile legii:
    a) prestări de servicii specifice domeniului de activitate sau conexe;
    b) servicii medicale, servicii de laborator de specialitate şi alte servicii specifice domeniului de activitate sau conexe, pentru populaţie şi pentru terţi;
    c) activităţi de comerţ interior şi de import-export aferente obiectului său de activitate;
    d) studii şi alte servicii pe animale de laborator;
    e) servicii specifice farmaceutice de la dezvoltare la etape de fabricaţie;
    f) activităţi de monetizare a drepturilor de proprietate intelectuală prin testare şi experimentare, cercetare academică şi de dezvoltare de proprietate intelectuală; dezvoltare de produs comercializabil şi adaptat nevoilor pieţei, transfer tehnologic, asociere în participaţiune şi acorduri comune de dezvoltare;
    g) iniţierea şi încheierea unor convenţii şi contracte de cooperare ştiinţifică cu instituţii şi organizaţii naţionale şi internaţionale în domeniul său de activitate;
    h) furnizarea de servicii ştiinţifice şi tehnologice operatorilor economici sau oricăror beneficiari interesaţi;
    i) realizarea importurilor şi achiziţiilor de: aparatură, utilaje, echipamente, tehnologii sau licenţe pentru retehnologizarea capacităţilor existente ori pentru realizarea de noi linii tehnologice, produse biologice de interes medical, reactivi, materiale consumabile, piese de schimb, tulpini de referinţă, linii celulare şi animale de laborator.

    (3) În cadrul obiectului său de activitate, institutul poate colabora şi la realizarea unor activităţi de cercetare-dezvoltare privind domeniile strategice şi de apărare naţională, în condiţiile legii.
    (4) În cadrul obiectului său de activitate, institutul îşi poate diversifica activităţile în scopul creşterii resurselor financiare, cu aprobarea Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti.

    ART. 4
    (1) În exercitarea atribuţiilor sale, institutul colaborează cu ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului şi cu alte persoane juridice de drept public.
    (2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin, institutul poate încheia protocoale de cooperare sau colaborare cu persoane juridice de drept public sau privat, din ţară sau din străinătate.

    ART. 5
    (1) Patrimoniul iniţial al institutului se constituie din disponibilităţi băneşti în sumă de 300.000 lei provenite din fondurile proprii ale Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti.
    (2) Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti pune la dispoziţie infrastructura şi spaţiile necesare desfăşurării activităţilor institutului de elaborare a infrastructurii naţionale de genomică, pe bază de protocol de predare-preluare, încheiat între părţile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (3) Institutul poate administra, cu diligenţa unui bun proprietar, bunuri proprietate publică şi privată a statului, precum şi alte bunuri proprii dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publică a statului, administrate de institut, precum şi bunurile proprietate privată dobândite în condiţiile legii sau realizate din venituri proprii, după caz, se înregistrează distinct în patrimoniul institutului.
    (4) În exercitarea drepturilor sale, institutul posedă şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul său şi, după caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizării obiectului său de activitate.
    (5) Patrimoniul institutului poate fi majorat sau diminuat conform prevederilor legale.

    ART. 6
    (1) Conducerea institutului este asigurată de consiliul de administraţie şi de către directorul general.
    (2) Directorul general conduce activitatea curentă a institutului, având calitatea de ordonator terţiar de credite, şi este ajutat de doi directori generali adjuncţi, care pot suplini activitatea sa potrivit prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare al institutului.
    (3) Numirea şi eliberarea din funcţie a directorului general, a celor doi directori generali adjuncţi şi a directorului ştiinţific se fac prin hotărâre a Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti, în conformitate cu prevederile regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.

    ART. 7
    (1) Consiliul de administraţie este format din 9 membri, cetăţeni români, numiţi şi revocaţi din funcţie prin hotărâre a Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti, pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
    (2) Consiliul de administraţie este condus de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, care îl poate suplini potrivit prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare al consiliului de administraţie.
    (3) Consiliul de administraţie are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) aprobă, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanţă cu strategia generală a domeniului propriu de activitate;
    b) propune elaborarea şi modificarea structurii organizatorice şi funcţionale a institutului;
    c) analizează şi avizează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, care se depune la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti în vederea aprobării de către Senatul Universităţii;
    d) analizează şi avizează situaţiile financiare anuale, pe care le supune spre aprobare Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti şi aprobă raportul de gestiune asupra activităţii desfăşurate de institut în anul precedent;
    e) analizează realizarea criteriilor de performanţă şi raportarea anuală privind activitatea realizată de institut şi aprobă măsuri pentru desfăşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
    f) propune spre aprobare Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmează a fi realizate de institut;
    g) propune spre aprobare Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti majorarea sau diminuarea patrimoniului, precum şi înstrăinarea, concesionarea sau închirierea unor bunuri din patrimoniul institutului, în condiţiile legii;
    h) aprobă valorificarea bunurilor proprii dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
    i) aprobă mandatul pentru negocierea contractului colectiv de muncă;
    j) exercită orice alte atribuţii stabilite de către Senatul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti prin regulamentul de organizare şi funcţionare al acestuia.

    (4) Din consiliul de administraţie fac parte:
    a) directorul general al institutului, care este preşedintele consiliului de administraţie;
    b) un reprezentant al Consiliului de administraţie al Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti;
    c) doi reprezentanţi ai Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti;
    d) directorii generali adjuncţi ai institutului;
    e) preşedintele consiliului ştiinţific, care este vicepreşedintele consiliului de administraţie;
    f) un reprezentant al Ministerului Educaţiei;
    g) un reprezentant al Ministerului Sănătăţii.

    (5) Regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului de administraţie se aprobă de către Senatul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti.
    (6) Ministerele ai căror reprezentanţi fac parte în mod obligatoriu din consiliul de administraţie au obligaţia de a transmite Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti, în termen de 30 de zile de la înfiinţarea institutului şi cu minimum 30 de zile înainte de expirarea mandatului consiliului de administraţie, nominalizarea reprezentanţilor săi.

    ART. 8
    (1) Orientarea şi coordonarea metodologică a activităţii tehnico-ştiinţifice din cadrul institutului sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
    (2) Consiliul ştiinţific este format din minimum 5 membri, numiţi şi revocaţi din funcţie de către consiliul de administraţie al institutului, reprezentând compartimentele din cadrul institutului care desfăşoară activităţi de cercetare-dezvoltare, şi este condus de un preşedinte, ajutat de un vicepreşedinte, care îl poate suplini potrivit prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare al consiliului ştiinţific.
    (3) Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific ai institutului.
    (4) Regulamentul de organizare şi funcţionare al consiliului ştiinţific se aprobă de către consiliul de administraţie al institutului.

    ART. 9
    (1) Finanţarea activităţii desfăşurate de institut se realizează integral din venituri proprii, potrivit legii.
    (2) Veniturile proprii ale institutului sunt realizate din:
    a) venituri obţinute pe bază de contract de la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti;
    b) comercializarea producţiei proprii ori din prestarea unor servicii;
    c) furnizarea şi realizarea unor studii de cercetare-dezvoltare;
    d) taxe;
    e) sponsorizări;
    f) alte venituri, conform legii.

    (3) Institutul poate obţine finanţări suplimentare şi din finanţări externe, din participarea la parteneriate sau asocieri naţionale ori internaţionale în domeniul ştiinţific ori de cercetare în domeniul de activitate şi poate fi cofinanţator la proiecte sau programe europene sau internaţionale, inclusiv pentru obţinerea unor finanţări, ori la parteneriatele şi asocierile încheiate.
    (4) Pentru valorificarea rezultatelor proprii de cercetare-dezvoltare, institutul poate încheia parteneriate, conform legii, la propunerea consiliului de administraţie al institutului şi cu aprobarea Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti. În acest scop, institutul îşi poate angaja experienţa ştiinţifică şi tehnologică acumulată, metode, tehnici, scheme, planuri, procedee, reţete sau alte forme de cunoaştere şi experienţă, inclusiv cele protejate prin titluri de proprietate intelectuală.
    (5) Concesionarea unor servicii sau activităţi se poate realiza în scopul stimulării transferului rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare sau al eficientizării activităţii economice a institutului, în condiţiile prevederilor legale în vigoare. Închirierea sau înstrăinarea unor spaţii şi bunuri disponibile se va realiza conform legii.

    ART. 10
    (1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli şi situaţiile financiare, conform reglementărilor contabile aplicabile.
    (2) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
    (3) Bugetul de venituri şi cheltuieli se avizează de către consiliul de administraţie al institutului şi se aprobă de către Senatul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti şi rector, acesta din urmă având calitatea de ordonator secundar de credite.
    (4) În cazul în care institutul realizează şi activităţi comerciale şi de producţie, evidenţa contabilă a acestor activităţi se va realiza în mod distinct faţă de activităţile de cercetare-dezvoltare, care nu au drept scop obţinerea de profit, astfel încât să fie asigurată identificarea clară pentru fiecare dintre cele două tipuri de activităţi a veniturilor şi cheltuielilor aferente şi să se elimine orice posibilitate de subvenţionare încrucişată.

    ART. 11
    (1) Salarizarea personalului se va face potrivit prevederilor legale privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, în limita creditelor bugetare aprobate.
    (2) Institutul, în funcţie de proiectele ori temele de cercetare şi dezvoltare ce urmează a fi planificate, inclusiv cele cu parteneri internaţionali, poate angaja consultanţi pe bază de convenţie civilă de prestări servicii, persoane fizice, inclusiv cetăţeni străini, în specialităţile sau domeniile de interes ce decurg din proiectele respective.

    ART. 12
    (1) Operaţiunile de încasări şi plăţi în lei ale institutului se efectuează prin conturi deschise la unitatea Trezoreriei Statului în a cărei rază este înregistrat fiscal, iar cele în valută prin conturi deschise la instituţii de credit din România.
    (2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasări şi plăţi în lei şi în valută, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casă şi a normativelor de disciplină financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.
    (3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior, aferente obiectului său de activitate, potrivit legii. Operaţiunile de încasări şi plăţi cu străinătatea se vor efectua conform legii.

    ART. 13
    Institutul poate utiliza două autoturisme pentru activitatea curentă.

    ART. 14
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, la propunerea Consiliului de administraţie al Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti, Senatul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti aprobă regulamentul de organizare şi funcţionare, structura organizatorică, numărul de posturi şi statul de funcţii ale institutului.
    (2) Regulamentul de organizare şi funcţionare, structura organizatorică, numărul de posturi şi statul de funcţii ale institutului se pot modifica, la propunerea consiliului de administraţie al institutului, cu aprobarea Senatului Universităţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila“ din Bucureşti.



                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul educaţiei,
                    Sorin-Mihai Cîmpeanu
                    p. Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Cristian-Marius Litan,
                    secretar de stat
                    Ministrul sănătăţii,
                    Ioana Mihăilă
                    Ministrul finanţelor,
                    Alexandru Nazare

    Bucureşti, 24 iunie 2021.
    Nr. 693.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016