Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 68 din 31 ianuarie 2024  privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard  per antepreşcolar/preşcolar/elev, pentru finanţarea de bază  a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 68 din 31 ianuarie 2024 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev, pentru finanţarea de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 98 din 1 februarie 2024
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 138 alin. (7) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Pentru anul 2024, finanţarea de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi de învăţământ, pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora se asigură din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei.
    (2) Pentru anul 2024, finanţarea de bază a unităţilor de învăţământ, pentru cheltuielile cu formarea continuă şi cheltuielile cu bunuri şi servicii, se asigură din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, prin bugetele locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale de care aparţin acestea.
    (3) Pentru anul 2024, finanţarea de bază pentru unităţile de învăţământ, înfiinţate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior de stat, pentru articolele de cheltuieli, în funcţie de care se calculează costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev, se asigură prin transferuri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei, pe baza costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev, şi se cuprinde în contractul complementar încheiat cu instituţia de învăţământ superior de stat.
    (4) Începând cu anul şcolar 2024-2025, finanţarea de bază pentru şcolile din spital, înfiinţate în cadrul instituţiilor de învăţământ superior de medicină şi farmacie, pentru articole de cheltuieli, în funcţie de care se calculează costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev, se asigură, pentru perioada în care antepreşcolarul/preşcolarul/elevul este înscris la „Şcoala din spital“, prin transferuri de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei, cel puţin la nivelul costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev majorat cu cel puţin 100%, în baza contractului complementar.
    (5) Începând cu anul şcolar 2024-2025, pentru unităţile de învăţământ în care sunt înscrişi antepreşcolari/preşcolari/elevi care beneficiază de nivelurile de intervenţie I, II sau, după caz, III, în conformitate cu dispoziţiile art. 69 din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, finanţarea se asigură, prin transferuri de la bugetul de stat, din sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, prin bugetele autorităţilor administraţiei publice locale, cel puţin la nivelul costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev majorat cu 75%.
    (6) Finanţarea cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi a contribuţiilor aferente acestora pentru unităţile de învăţământ se face pe baza costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev. Nu sunt incluse în această categorie de cheltuieli indemnizaţia de hrană, alocaţiile pentru transportul la şi de la locul de muncă, precum şi cheltuielile salariale în natură, acestea nefăcând parte din finanţarea de bază.
    (7) Costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev pentru cheltuielile prevăzute la alin. (6) se determină pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, în funcţie de numărul de antepreşcolari/preşcolari/elevi, de limba de predare, forma de învăţământ şi de mediul urban/rural.
    (8) Finanţarea cheltuielilor cu formarea continuă şi a cheltuielilor cu bunuri şi servicii se face pe baza costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev.
    (9) Costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev se determină pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, în funcţie de mărimea şi tipul unităţilor de învăţământ, mediul urban/rural şi coeficienţii de temperatură pe zone geografice, după caz, pentru cheltuielile prevăzute la alin. (8).
    (10) Costul standard se suplimentează cu 25% pentru unităţile de învăţământ care fac parte din consorţii şcolare sau consorţii de învăţământ dual, constituite din unităţi de învăţământ din mediul urban şi rural.

    ART. 2
    (1) Costul standard per antepreşcolar/ preşcolar/elev pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora, pentru coeficientul 1, corespunzător costului standard per elev din învăţământul gimnazial din mediul urban, este calculat potrivit metodologiei prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Pentru anul 2024, valoarea costului standard pentru coeficientul 1 este de 9.431 lei.
    (3) Costurile standard per antepreşcolar/preşcolar/elev pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora, pentru anul 2024, sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (4) Costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora pentru unităţile de învăţământ sunt determinate prin aplicarea coeficienţilor de diferenţiere, prevăzuţi în anexa nr. 3, la valoarea costului standard per elev corespunzător coeficientului 1.
    (5) Unităţilor de învăţământ care au în componenţă şi clase cu elevi ce studiază în limba maternă a minorităţilor li se alocă suplimentar, pentru elevii din aceste clase, sume aferente coeficienţilor de diferenţiere şi de corecţie prevăzuţi în anexa nr. 3.
    (6) Costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora, pentru activitatea de cămine-cantine, se calculează în funcţie de numărul de elevi cazaţi din învăţământul gimnazial, liceal, postliceal şi profesional. Sumele se alocă unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică în a căror administrare se află căminele-cantinele, indiferent de unitatea de învăţământ la care studiază elevii.

    ART. 3
    (1) Costul standard per antepreşcolar/ preşcolar/elev privind cheltuielile cu formarea continuă şi cheltuielile cu bunuri şi servicii este calculat potrivit metodologiei prevăzute în anexa nr. 4.
    (2) Pentru anul 2024, valoarea costului standard pentru coeficientul 1 este de 649 lei.
    (3) Costurile standard per antepreşcolar/preşcolar/elev privind cheltuielile cu formarea continuă şi cheltuielile cu bunuri şi servicii, pentru anul 2024, sunt prevăzute în anexa nr. 5.
    (4) Costurile standard per antepreşcolar/preşcolar/elev privind cheltuielile cu formarea continuă şi cheltuielile cu bunuri şi servicii sunt determinate prin aplicarea coeficienţilor de diferenţiere, prevăzuţi în anexa nr. 6, la valoarea costului standard corespunzător coeficientului 1.

    ART. 4
    (1) Unităţile de învăţământ cu personalitate juridică şi instituţiile de învăţământ superior de stat pentru nivelurile de învăţământ preuniversitar acreditat/autorizat provizoriu, inclusiv pentru colegiile terţiare nonuniversitare înfiinţate în cadrul acestora, transmit, până la data de 15 octombrie a fiecărui an calendaristic, inspectoratelor şcolare numărul de antepreşcolari/ preşcolari/elevi pe nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, pe structura prevăzută în anexele nr. 2 şi 5. Ordonatorii de credite ai unităţilor de învăţământ cu personalitate juridică şi ai instituţiilor de învăţământ superior de stat pentru nivelurile de învăţământ preuniversitar acreditat/ autorizat provizoriu, inclusiv pentru colegiile terţiare nonuniversitare înfiinţate în cadrul acestora, răspund de corectitudinea datelor transmise. Numărul de antepreşcolari/ preşcolari/elevi pe nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, pe structura prevăzută în anexa nr. 5, va fi transmis în acelaşi termen şi ordonatorilor principali de credite ai unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale pe raza căreia funcţionează acestea.
    (2) Inspectoratele şcolare transmit Ministerului Educaţiei, până la data de 1 noiembrie a fiecărui an calendaristic, datele primite de la unităţile de învăţământ potrivit dispoziţiilor alin. (1), pe structura prevăzută în anexa nr. 2, pentru fiecare unitate de învăţământ cu personalitate juridică, în vederea repartizării sumelor pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute la art. 1 alin. (6), din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei.
    (3) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale transmit direcţiei generale regionale a finanţelor publice/administraţiei judeţene a finanţelor publice, până la data de 1 noiembrie, datele primite de la unităţile de învăţământ potrivit dispoziţiilor alin. (1), pe structura prevăzută în anexa nr. 5, atât pentru întreaga unitate/subdiviziune administrativ-teritorială, cât şi pentru fiecare unitate de învăţământ cu personalitate juridică, în vederea repartizării sumelor pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute la art. 1 alin. (8), a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, prin bugetele locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale de care aparţin unităţile de învăţământ.
    (4) Repartizarea sumelor din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei, pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (1), se face prin ordin al ministrului educaţiei.
    (5) Repartizarea sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, aprobate prin legea anuală a bugetului de stat, pe comune, oraşe, municipii şi pe sectoare ale municipiului Bucureşti, pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (2), se face prin decizie a directorului direcţiei generale regionale a finanţelor publice/şefului administraţiei judeţene a finanţelor publice, cu asistenţa tehnică de specialitate a inspectoratului şcolar, avându-se în vedere datele comunicate potrivit structurii din anexa nr. 5.
    (6) Stabilirea nivelului sumelor pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (1), aferente unui inspectorat şcolar, se face prin înmulţirea numărului de antepreşcolari/preşcolari/elevi cu costurile standard prevăzute în anexa nr. 2.
    (7) Stabilirea nivelului sumelor pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (2), aferente unei unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, se face prin înmulţirea numărului de antepreşcolari/ preşcolari/elevi cu costurile standard prevăzute în anexa nr. 5.
    (8) Pentru unităţile de învăţământ din zonele izolate în care, din cauze obiective, numărul de elevi este redus pot fi alocate sume suplimentare, în urma unei analize efectuate de inspectoratele şcolare.
    (9) Pentru unităţile de învăţământ din mediul urban care au, în medie, clase cu cel puţin 16 elevi înmatriculaţi în învăţământul primar, clase cu cel puţin 18 elevi înmatriculaţi în învăţământul gimnazial, respectiv clase cu cel puţin 25 de elevi înmatriculaţi în învăţământul liceal şi profesional/dual, pot fi alocate sume suplimentare, prin redistribuire sau din sume rămase nerepartizate, după caz, în urma unei analize efectuate de inspectoratele şcolare.
    (10) Pentru unităţile de învăţământ din mediul urban care au clase sub 18 elevi înmatriculaţi în învăţământul gimnazial, respectiv clase sub 25 de elevi înmatriculaţi în învăţământul liceal şi profesional/dual, dacă sunt unice pe nivel/filieră/profil în unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, pot fi alocate sume suplimentare, prin redistribuire sau din sume rămase nerepartizate, după caz, în urma unei analize efectuate de inspectoratele şcolare.

    ART. 5
    (1) Inspectoratele şcolare răspund de repartizarea sumelor aprobate de Ministerul Educaţiei, pe unităţi de învăţământ, pe baza numărului de antepreşcolari/ preşcolari/elevi şi a costurilor standard prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat repartizate potrivit prevederilor art. 4 alin. (5) se repartizează integral de către ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale, în limita costului standard, unităţilor de învăţământ din subordine, pe baza numărului de antepreşcolari/preşcolari/elevi şi a costurilor standard prevăzute în anexa nr. 5, şi se supun aprobării autorităţilor deliberative de la nivelul unităţilor/ subdiviziunilor administrativ-teritoriale. Utilizarea sumelor repartizate se face de către unitatea de învăţământ cu personalitate juridică, prin bugetul propriu, cu aprobarea ordonatorului de credite al acesteia.
    (3) Inspectoratele şcolare şi directorul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică, în calitate de ordonator de credite, răspund de încadrarea în bugetul aprobat pe baza costurilor standard per antepreşcolar/preşcolar/elev, pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (1).
    (4) Ordonatorul principal de credite şi directorul unităţii de învăţământ cu personalitate juridică, în calitate de ordonator de credite, răspund de încadrarea în bugetul aprobat pe baza costurilor standard per antepreşcolar/preşcolar/elev, pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (2).
    (5) Atunci când, la nivelul unor unităţi de învăţământ, sumele repartizate în baza costului standard sunt insuficiente pentru plata drepturilor prevăzute la art. 1 alin. (1), inspectoratele şcolare pot efectua redistribuiri ale acestor sume între unităţi de învăţământ de pe raza judeţului/municipiului Bucureşti sau pot proceda la alocarea sumelor rămase nerepartizate, după caz. Redistribuirea sau, după caz, alocarea de sume rămase nerepartizate unor unităţi de învăţământ de pe raza unor judeţe diferite se realizează de către Ministerul Educaţiei cu respectarea principiului echităţii distribuirii fondurilor destinate unui învăţământ de calitate.
    (6) Atunci când, la nivelul unor unităţi de învăţământ, sumele repartizate în baza costului standard sunt insuficiente pentru plata drepturilor prevăzute la art. 1 alin. (2), direcţiile generale regionale ale finanţelor publice/administraţiile judeţene ale finanţelor publice, cu asistenţa tehnică de specialitate a inspectoratelor şcolare, pot efectua redistribuiri ale sumelor repartizate pe comune, oraşe, municipii şi pe sectoare ale municipiului Bucureşti cu această destinaţie.
    (7) Redistribuirea sumelor între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică din cadrul aceleiaşi unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale, pentru plata drepturilor prevăzute la art. 1 alin. (2), se aprobă de consiliul local, la propunerea primarului, cu avizul conform al inspectoratului şcolar.
    (8) Redistribuirea sumelor între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, potrivit prevederilor alin. (5) şi (6), conduce implicit la modificarea bugetelor iniţiale aprobate, calculate pe baza costurilor standard per antepreşcolar/preşcolar/elev.
    (9) Aprobarea redistribuirii sumelor între unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (1), se va face numai după verificarea de către inspectoratul şcolar a modului de angajare şi utilizare a sumelor alocate pentru finanţarea de bază, pe baza costurilor standard per antepreşcolar/preşcolar/elev, şi după verificarea corelării numărului de personal cu numărul de antepreşcolari/ preşcolari/elevi. În urma verificării, inspectoratul şcolar împreună cu ordonatorii de credite stabileşte sumele ce pot fi redistribuite.

    ART. 6
    Pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute la art. 1, autorităţile administraţiei publice locale pot aloca, pe lângă sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, şi sume din bugetele proprii ale acestora.

    ART. 7
    Prevederile prezentei hotărâri nu se aplică pentru:
    a) învăţământul special, finanţarea acestuia realizându-se potrivit prevederilor art. 143 alin. (2) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) centrele judeţene de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională, cabinetele de asistenţă psihopedagogică, cabinetele logopedice interşcolare, camerele-resursă şi alte spaţii dedicate asistenţei educaţionale, finanţarea acestora realizându-se potrivit prevederilor art. 120 alin. (4) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 8
    (1) Inspectoratele şcolare au obligaţia ca, la deschiderile de credite bugetare lunare, pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (1), să aloce către unităţile de învăţământ sumele primite de la Ministerul Educaţiei, în limita sumelor necesare şi/sau a disponibilităţilor existente, pentru acoperirea cheltuielilor, inclusiv a sumelor pentru plata impozitelor/ contribuţiilor datorate către bugetul general consolidat.
    (2) Unităţile de învăţământ au obligaţia virării impozitelor/contribuţiilor către bugetul general consolidat, la termenul de plată aprobat pentru plata salariilor, în limita sumelor datorate şi/sau a disponibilităţilor existente, după plata drepturilor salariale.

    ART. 9
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 72/2013 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev şi stabilirea finanţării de bază a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, care se asigură din bugetul de stat, din sume defalcate din T.V.A. prin bugetele locale, pe baza costului standard per antepreşcolar/ preşcolar/elev, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 133 din 13 martie 2013, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 10
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul educaţiei,
                    Ligia Deca
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Adrian-Ioan Veştea
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Carmen Moraru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 31 ianuarie 2024.
    Nr. 68.
    ANEXA 1

    METODOLOGIE DE CALCUL
    pentru determinarea costului standard per
    antepreşcolar/preşcolar/elev, pentru coeficientul 1, pentru
    cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte
    drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi
    contribuţiile aferente acestora
    CAP. I
    Dispoziţii comune
    ART. 1
    (1) Prin cost standard per antepreşcolar/ preşcolar/elev pentru cheltuielile cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora se înţelege suma medie necesară acoperirii cheltuielilor de bază cu pregătirea unui antepreşcolar/preşcolar/elev pe parcursul unui an calendaristic.
    (2) Costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev se calculează anual. Atunci când nu sunt modificări de la un an la altul ale elementelor care au stat la baza costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev se poate menţine costul standard din anul precedent.
    (3) Modelul de referinţă pentru calcularea costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev îl reprezintă elevul din nivelul de învăţământ gimnazial, din mediul urban.
    (4) Costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev se calculează prin însumarea tuturor componentelor care intră în cadrul cheltuielilor cu salariile, sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora, în cuantum corespunzător pentru un antepreşcolar/preşcolar/elev care urmează un proces didactic conform standardelor de calitate specificate prin lege.

    ART. 2
    Costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev se obţine ca sumă între costul standard pentru personalul didactic de predare şi costul standard pentru alte categorii de personal, respectiv directorii şi directorii adjuncţi de unităţi de învăţământ, pentru activitatea degrevată de conducere, îndrumare şi control, precum şi personalul didactic auxiliar şi personalul administrativ.

    CAP. II
    Costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev pentru personalul didactic de predare
    ART. 3
    Principala componentă a costului standard o reprezintă cheltuielile cu personalul de predare, respectiv costul standard pentru personalul didactic de predare per antepreşcolar/preşcolar/elev, şi reprezintă cheltuielile salariale medii anuale pentru un cadru didactic, raportate la numărul mediu de elevi pe cadru didactic.

    ART. 4
    (1) Costul standard pentru personalul didactic de predare se determină potrivit formulei: cost standard pentru personalul didactic de predare = cheltuielile salariale medii anuale pentru un cadru didactic raportate la numărul de elevi pe cadru didactic.
    (2) Salariul mediu anual reprezintă salariul de încadrare la care se adaugă sporurile şi indemnizaţiile, precum şi contribuţiile angajatorului către bugete.
    (3) Cheltuielile salariale medii anuale pentru un cadru didactic se determină ca medie ponderată a cheltuielilor cu fiecare categorie de cadre didactice, ponderate cu procentul membrilor categoriei respective în sistemul de învăţământ gimnazial.
    (4) Valoarea cheltuielilor salariale pentru fiecare categorie este determinată pe baza reglementărilor legale în vigoare. În cadrul cheltuielilor salariale brute sunt incluse toate tipurile de cheltuieli: salarii, sporuri, contribuţii şi alte drepturi salariale în bani care fac obiectul finanţării de bază, potrivit dispoziţiilor art. 139 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 5
    (1) Raportul elevi-cadre didactice, respectiv numărul mediu de elevi pe cadru didactic se determină potrivit formulei: elevi pe cadru didactic = medie elevi (clasă) x ore pe săptămână (cadru didactic)/ore pe săptămână (elev), prin multiplicarea numărului mediu de elevi pe clasă cu norma didactică, raportând rezultatul la numărul mediu de ore ale unui elev pe săptămână, stabilit conform prevederilor planurilor-cadru.
    (2) Pentru numărul de elevi pe clasă se folosesc valorile medii stabilite prin lege, diminuate, după caz, pentru mediul rural.
    (3) Numărul de ore pentru un cadru didactic pe săptămână, respectiv norma didactică, reprezintă numărul de ore pe săptămână pe care trebuie să le predea la o clasă un cadru didactic pentru o normă întreagă. Norma didactică este considerată cea standard, excepţiile fiind integrate prin creşterea proporţională a cheltuielilor salariale. Pentru numărul de ore este utilizată valoarea specificată de planurile-cadru.

    CAP. III
    Costul standard pentru alte categorii de personal
    ART. 6
    Personalul, altul decât cadrele didactice de predare, ale cărui salarii trebuie incluse în costul standard per antepreşcolar/preşcolar/elev este format din:
    a) personalul de conducere, îndrumare şi control;
    b) personalul didactic auxiliar;
    c) personalul administrativ.


    ART. 7
    Metodologia de repartizare a finanţării de bază are în vedere aplicarea standardelor de calitate pentru învăţământul preuniversitar, actele normative care reglementează salarizarea personalului didactic şi nedidactic, reglementările privind volumul şi structura personalului nedidactic, precum şi schimbările curriculare cu impact asupra procesului didactic.

    ART. 8
    (1) Informaţiile specifice, precum numărul şi structura elevilor existenţi pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu, sunt transmise de către unităţile de învăţământ, până la data de 15 octombrie a fiecărui an, pentru fundamentarea bugetului pe anul calendaristic următor.
    (2) Repartizarea alocaţiei bugetare pentru finanţarea de bază a învăţământului preuniversitar, pe entităţi, respectiv judeţe, autorităţi ale administraţiei publice locale şi unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, se face pe baza cuantumului total al sumei alocate şi a informaţiilor specifice prevăzute la alin. (1).

    ART. 9
    (1) Repartizarea sumelor se realizează luându-se în calcul numărul de elevi existenţi pe diferite niveluri de învăţământ, medii de învăţământ, respectiv urban/rural, filieră, profil, limba de predare, cu o eventuală ajustare în funcţie de densitatea populaţiei şcolare şi/sau a elevilor în clasă, pe baza coeficienţilor de diferenţiere a costurilor per antepreşcolar/ preşcolar/elev.
    (2) Coeficienţii de diferenţiere prevăzuţi la alin. (1) se calculează pentru fiecare nivel de învăţământ, filieră, profil, specializare/domeniu şi mediu de învăţământ, respectiv urban/rural.


    ANEXA 2

    COSTURI STANDARD
    per antepreşcolar/preşcolar/elev pentru cheltuielile cu salariile,
    sporurile, indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani,
    stabilite prin lege, precum şi contribuţiile aferente acestora,
    pentru anul 2024

┌────┬───────────────┬──────────┬─────────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │Standarde de │
│ │ │ │ │cost per │
│ │ │ │Standarde de │antepreşcolar│
│ │ │ │cost per │/preşcolar/ │
│ │ │ │antepreşcolar│elev, pe │
│ │ │ │/preşcolar/ │medii şi pe │
│Nr. │Nivel/Filieră/ │Forma de │elev, pe │niveluri │
│crt.│Profil │învăţământ│medii şi pe │(pentru │
│ │ │ │niveluri - │învăţământul │
│ │ │ │lei - │în limbile │
│ │ │ │ │minorităţilor│
│ │ │ │ │naţionale) - │
│ │ │ │ │lei - │
│ │ │ ├──────┬──────┼──────┬──────┤
│ │ │ │Urban │Rural │Urban │Rural │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│1 │Învăţământ │- │23.150│23.150│23.150│23.150│
│ │antepreşcolar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │preşcolar cu │ │ │ │ │ │
│ │program normal │ │ │ │ │ │
│ │(inclusiv │ │ │ │ │ │
│2 │copiii cu │zi │6.253 │6.838 │6.253 │6.838 │
│ │vârsta de │ │ │ │ │ │
│ │minimum 2 ani │ │ │ │ │ │
│ │înscrişi în │ │ │ │ │ │
│ │învăţământul │ │ │ │ │ │
│ │preşcolar)* │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │preşcolar cu │ │ │ │ │ │
│ │program │ │ │ │ │ │
│ │prelungit/ │ │ │ │ │ │
│ │săptămânal │ │ │ │ │ │
│3 │(inclusiv │zi │11.469│11.469│11.469│11.469│
│ │copiii cu │ │ │ │ │ │
│ │vârsta de │ │ │ │ │ │
│ │minimum 2 ani │ │ │ │ │ │
│ │înscrişi în │ │ │ │ │ │
│ │învăţământul │ │ │ │ │ │
│ │preşcolar) │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│4 │Învăţământ │zi │7.196 │8.573 │8.420 │10.031│
│ │primar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│4.1 │primar │zi │12.233│12.233│14.313│14.313│
│ │integrat** │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│5 │primar │zi │11.469│11.469│13.419│13.419│
│ │„step-by-step“ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│6 │primar „A doua │- │5.546 │6.678 │6.489 │7.814 │
│ │şansă“ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │primar │ │ │ │ │ │
│7 │vocaţional │zi │9.054 │10.827│10.394│12.430│
│ │(altul decât │ │ │ │ │ │
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică) │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│8 │primar cu │zi │19.806│19.806│21.787│21.787│
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │primar cu │ │ │ │ │ │
│8.1 │specializarea │zi │7.894 │7.894 │7.894 │7.894 │
│ │muzică în regim│ │ │ │ │ │
│ │suplimentar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│9 │Învăţământ │zi │9.431 │10.846│10.780│12.397│
│ │gimnazial │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│9.1 │gimnazial │zi │16.033│16.033│18.326│18.326│
│ │integrat** │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│10 │secundar │- │6.282 │7.545 │7.181 │8.624 │
│ │inferior „A │ │ │ │ │ │
│ │doua şansă“ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazial │ │ │ │ │ │
│11 │vocaţional │zi │11.318│12.921│12.790│14.601│
│ │(altul decât │ │ │ │ │ │
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică) │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazial │ │ │ │ │ │
│ │vocaţional │ │ │ │ │ │
│11.1│(altul decât │zi │1.887 │1.887 │1.887 │1.887 │
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică) în │ │ │ │ │ │
│ │regim │ │ │ │ │ │
│ │suplimentar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│12 │gimnazial cu │zi │22.635│22.635│24.899│24.899│
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazial cu │ │ │ │ │ │
│12.1│specializarea │zi │9.431 │9.431 │9.431 │9.431 │
│ │muzică în regim│ │ │ │ │ │
│ │suplimentar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│13 │Învăţământ │FR │3.820 │4.527 │4.367 │5.175 │
│ │gimnazial │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│14 │Învăţământ │zi │9.431 │9.431 │10.563│10.563│
│ │liceal teoretic│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│15 │Învăţământ │seral │6.989 │6.989 │7.828 │7.828 │
│ │liceal teoretic│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │liceal │ │ │ │ │ │
│16 │tehnologic, │zi │9.752 │9.752 │10.923│10.923│
│ │militar, │ │ │ │ │ │
│ │pedagogic şi │ │ │ │ │ │
│ │teologic │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│17 │liceal │seral │7.602 │7.602 │8.515 │8.515 │
│ │tehnologic │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │liceal artistic│ │ │ │ │ │
│ │(toate │ │ │ │ │ │
│18 │specializările,│zi │12.449│12.449│13.943│13.943│
│ │cu excepţia │ │ │ │ │ │
│ │specializării │ │ │ │ │ │
│ │muzică) şi │ │ │ │ │ │
│ │sportiv │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│19 │liceal cu │zi │26.407│26.407│29.576│29.576│
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│20 │Învăţământ │FR │3.679 │3.679 │4.121 │4.121 │
│ │liceal │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│20.1│liceal │zi │16.033│16.033│18.326│18.326│
│ │integrat** │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │profesional │ │ │ │ │ │
│ │(inclusiv │ │ │ │ │ │
│21 │stagiile de │zi │10.327│10.327│11.360│11.360│
│ │pregătire │ │ │ │ │ │
│ │practică)/ │ │ │ │ │ │
│ │Învăţământ dual│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│22 │postliceal/ │zi │10.327│10.327│10.327│10.327│
│ │maiştri │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│22.1│postliceal/ │seral │7.602 │7.602 │8.515 │8.515 │
│ │maiştri │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│22.2│terţiar │zi │10.327│10.327│10.327│10.327│
│ │nonuniversitar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│23 │Cantine-cămine │- │3.735 │3.735 │3.735 │3.735 │
│ │(elevi cazaţi) │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴──────────┴──────┴──────┴──────┴──────┘


    * Standardele de cost se aplică şi pentru copiii din serviciile de educaţie timpurie complementare.
    ** Standardele de cost se aplică numai elevilor cu cerinţe educative speciale integraţi individual în clasele/grupele unităţilor de învăţământ de masă, care urmează curriculumul acestora.

    ANEXA 3

    COEFICIENŢI DE DIFERENŢIERE
    pentru costurile standard per antepreşcolar/preşcolar/elev şi
    coeficienţii de corecţie pentru învăţământul în limbile
    minorităţilor naţionale, pentru cheltuielile cu salariile, sporurile,
    indemnizaţiile şi alte drepturi salariale în bani, stabilite prin lege,
    precum şi contribuţiile aferente acestora

┌────┬───────────────┬──────────┬─────────────┬─────────────┐
│ │ │ │Coeficienţi │ │
│ │ │ │de │Coeficienţi │
│ │ │ │diferenţiere │de corecţie │
│ │ │ │pentru │pentru │
│Nr. │Nivel/Filieră/ │Forma de │costurile │învăţământul │
│crt.│Profil │învăţământ│standard per │în limbile │
│ │ │ │antepreşcolar│minorităţilor│
│ │ │ │/preşcolar/ │naţionale │
│ │ │ │elev │ │
│ │ │ ├──────┬──────┼──────┬──────┤
│ │ │ │Urban │Rural │Urban │Rural │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│1 │Învăţământ │- │2,4546│2,4546│0,0000│0,0000│
│ │antepreşcolar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │preşcolar cu │ │ │ │ │ │
│ │program normal │ │ │ │ │ │
│ │(inclusiv │ │ │ │ │ │
│2 │copiii cu │zi │0,663 │0,725 │0,000 │0,000 │
│ │vârsta de │ │ │ │ │ │
│ │minimum 2 ani │ │ │ │ │ │
│ │înscrişi în │ │ │ │ │ │
│ │învăţământul │ │ │ │ │ │
│ │preşcolar)* │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │preşcolar cu │ │ │ │ │ │
│ │program │ │ │ │ │ │
│ │prelungit/ │ │ │ │ │ │
│ │săptămânal │ │ │ │ │ │
│3 │(inclusiv │zi │1,216 │1,216 │0,000 │0,000 │
│ │copiii cu │ │ │ │ │ │
│ │vârsta de │ │ │ │ │ │
│ │minimum 2 ani │ │ │ │ │ │
│ │înscrişi în │ │ │ │ │ │
│ │învăţământul │ │ │ │ │ │
│ │preşcolar) │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│4 │Învăţământ │zi │0,763 │0,909 │0,170 │0,170 │
│ │primar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│4.1 │primar │zi │1,297 │1,297 │0,170 │0,170 │
│ │integrat** │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│5 │primar │zi │1,216 │1,216 │0,170 │0,170 │
│ │„step-by-step“ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│6 │primar „A doua │- │0,588 │0,708 │0,170 │0,170 │
│ │şansă“ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │primar │ │ │ │ │ │
│7 │vocaţional │zi │0,960 │1,148 │0,148 │0,148 │
│ │(altul decât │ │ │ │ │ │
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică) │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│8 │primar cu │zi │2,100 │2,100 │0,100 │0,100 │
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │primar cu │ │ │ │ │ │
│8.1 │specializarea │zi │0,837 │0,837 │0,000 │0,000 │
│ │muzică în regim│ │ │ │ │ │
│ │suplimentar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│9 │Învăţământ │zi │1,000 │1,150 │0,143 │0,143 │
│ │gimnazial │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│9.1 │gimnazial │zi │1,700 │1,700 │0,143 │0,143 │
│ │integrat** │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│10 │secundar │- │0,666 │0,800 │0,143 │0,143 │
│ │inferior „A │ │ │ │ │ │
│ │doua şansă“ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazial │ │ │ │ │ │
│11 │vocaţional │zi │1,200 │1,370 │0,130 │0,130 │
│ │(altul decât │ │ │ │ │ │
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică) │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazial │ │ │ │ │ │
│ │vocaţional │ │ │ │ │ │
│11.1│(altul decât │zi │0,200 │0,200 │0,000 │0,000 │
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică) în │ │ │ │ │ │
│ │regim │ │ │ │ │ │
│ │suplimentar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│12 │gimnazial cu │zi │2,400 │2,400 │0,100 │0,100 │
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazial cu │ │ │ │ │ │
│12.1│specializarea │zi │1,000 │1,000 │0,000 │0,000 │
│ │muzică în regim│ │ │ │ │ │
│ │suplimentar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│13 │Învăţământ │FR │0,405 │0,480 │0,143 │0,143 │
│ │gimnazial │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│14 │Învăţământ │zi │1,000 │1,000 │0,120 │0,120 │
│ │liceal teoretic│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│15 │Învăţământ │seral │0,741 │0,741 │0,120 │0,120 │
│ │liceal teoretic│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │liceal │ │ │ │ │ │
│16 │tehnologic, │zi │1,034 │1,034 │0,120 │0,120 │
│ │militar, │ │ │ │ │ │
│ │pedagogic şi │ │ │ │ │ │
│ │teologic │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│17 │liceal │seral │0,806 │0,806 │0,120 │0,120 │
│ │tehnologic │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │liceal artistic│ │ │ │ │ │
│ │(toate │ │ │ │ │ │
│18 │specializările,│zi │1,320 │1,320 │0,120 │0,120 │
│ │cu excepţia │ │ │ │ │ │
│ │specializării │ │ │ │ │ │
│ │muzică) şi │ │ │ │ │ │
│ │sportiv │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│19 │liceal cu │zi │2,800 │2,800 │0,120 │0,120 │
│ │specializarea │ │ │ │ │ │
│ │muzică │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│20 │Învăţământ │FR │0,390 │0,390 │0,120 │0,120 │
│ │liceal │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│20.1│liceal │zi │1,700 │1,700 │0,143 │0,143 │
│ │integrat** │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│ │profesional │ │ │ │ │ │
│ │(inclusiv │ │ │ │ │ │
│21 │stagiile de │zi │1,095 │1,095 │0,100 │0,100 │
│ │pregătire │ │ │ │ │ │
│ │practică)/ │ │ │ │ │ │
│ │Învăţământ dual│ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│22 │postliceal/ │zi │1,095 │1,095 │0,000 │0,000 │
│ │maiştri │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│22.1│postliceal/ │seral │0,806 │0,806 │0,120 │0,120 │
│ │maiştri │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Învăţământ │ │ │ │ │ │
│22.2│terţiar │zi │1,095 │1,095 │0,000 │0,000 │
│ │nonuniversitar │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│23 │Cantine-cămine │- │0,396 │0,396 │0,000 │0,000 │
│ │(elevi cazaţi) │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴──────────┴──────┴──────┴──────┴──────┘


    * Coeficienţii de diferenţiere se aplică şi pentru copiii din serviciile de educaţie timpurie complementare.
    ** Coeficienţii de diferenţiere se aplică numai elevilor cu cerinţe educative speciale integraţi individual în clasele/grupele unităţilor de învăţământ de masă, care urmează curriculumul acestora.

    ANEXA 4

    METODOLOGIE DE CALCUL
    pentru determinarea costului standard per
    antepreşcolar/preşcolar/elev, pentru coeficientul 1, aferent
    cheltuielilor cu formarea continuă şi a cheltuielilor cu bunuri şi servicii
    ART. 1
    Termeni şi definiţii
    (1) Criteriul de calcul reprezintă mulţimea elementelor de aceeaşi natură care influenţează variaţia cheltuielilor cu formarea continuă şi a cheltuielilor cu bunuri şi servicii, în unităţile de învăţământ, la nivel naţional.
    (2) Criteriile de calcul reprezentative sunt acele criterii de calcul considerate a influenţa în mod direct variaţia cheltuielilor cu formarea continuă şi a cheltuielilor cu bunuri şi servicii, la nivel naţional.
    (3) Criteriile de calcul suplimentare sunt acele criterii de calcul necesare determinării cu acurateţe sporită a costului standard per antepreşcolar/preşcolar/elev considerate a influenţa în mod indirect variaţia cheltuielilor materiale, generând coeficienţi specifici de corecţie.
    (4) Criteriile de calcul reprezentative sunt folosite atât la determinarea costului standard aferent coeficientului 1, cât şi la determinarea coeficienţilor de corecţie aferenţi acestuia pentru cheltuielile prevăzute la alin. (1).

    ART. 2
    Criterii de calcul
    (1) Criteriile de calcul utilizate, care generează variaţia cheltuielilor materiale la nivel naţional, sunt:
    a) criteriul de calcul 1: reprezintă praguri numerice de antepreşcolari/preşcolari/elevi cumulaţi în unităţile de învăţământ şi stabileşte intervalul în care se încadrează unitatea de învăţământ în funcţie de numărul de antepreşcolari/ preşcolari/elevi;

┌──────────────────────────────────────┐
│Praguri numerice │
├──────────────────────────────────────┤
│1-300 antepreşcolari/preşcolari/elevi │
├──────────────────────────────────────┤
│301-800 antepreşcolari/preşcolari/ │
│elevi │
├──────────────────────────────────────┤
│peste 800 antepreşcolari/preşcolari/ │
│elevi │
└──────────────────────────────────────┘



    b) criteriul de calcul 2: stabileşte tipurile de unităţi de învăţământ;

┌──────────────────────────────────────┐
│Tipuri de unităţi*) │
├──────────────────────────────────────┤
│Creşă │
├──────────────────────────────────────┤
│Grădiniţă │
├──────────────────────────────────────┤
│Şcoală gimnazială/primară │
├──────────────────────────────────────┤
│Liceu/Colegiu/Şcoală profesională/ │
│Învăţământ dual │
├──────────────────────────────────────┤
│Şcoală postliceală │
└──────────────────────────────────────┘


    *) Pentru unităţile de învăţământ care au în componenţa lor mai multe tipuri de învăţământ, conform clasificaţiei de la criteriul de calcul 2, se va lua în calcul nivelul cel mai înalt de învăţământ. Unităţile de învăţământ care şcolarizează elevi în învăţământul primar sunt incluse la categoria şcoli gimnaziale.

    c) criteriul de calcul 3: stabileşte mediul administrativ-teritorial în care este localizată unitatea de învăţământ, respectiv mediul urban şi mediul rural;
    d) criteriul de calcul 4: stabileşte zona de temperatură în care este încadrat judeţul unde este situată unitatea de învăţământ, conform hărţii temperaturilor medii multianuale elaborate de Administraţia Naţională de Meteorologie. Criteriul de calcul 4 generează coeficienţi de corecţie specifici prevăzuţi în anexa nr. 6 la hotărâre.

┌──────────────────────────────────────┐
│Zone de temperatură │
├──────────────────────────────────────┤
│Zona 1 - Călăraşi, Constanţa, Dolj, │
│Giurgiu, Olt, Tulcea, Teleorman │
├──────────────────────────────────────┤
│Zona 2 - Arad, Bucureşti, Brăila, │
│Dâmboviţa, Gorj, Galaţi, Ilfov, │
│Ialomiţa, Mehedinţi, Timiş │
├──────────────────────────────────────┤
│Zona 3 - Argeş, Bihor, Buzău, Iaşi, │
│Prahova, Satu Mare, Vaslui │
├──────────────────────────────────────┤
│Zona 4 - Botoşani, Cluj, Mureş, Sălaj,│
│Vrancea │
├──────────────────────────────────────┤
│Zona 5 - Alba, Bacău, Braşov, │
│Caraş-Severin, Neamţ, Sibiu, Vâlcea │
├──────────────────────────────────────┤
│Zona 6 - Bistriţa-Năsăud, Covasna, │
│Hunedoara, Harghita, Maramureş, │
│Suceava │
└──────────────────────────────────────┘




    (2) Coeficienţii de corecţie sunt determinaţi utilizându-se o metodologie unică de calcul, pe baza criteriilor de calcul reprezentative stabilite la alin. (1).

    ART. 3
    Procedura de calcul al costului standard pentru cheltuielile cu formarea continuă şi cheltuielile cu bunurile şi serviciile, pentru coeficientul 1
    (1) Etapele de calcul al valorilor cheltuielii medii pentru fiecare element al criteriilor de calcul sunt următoarele:
    a) etapa 1: se utilizează datele privind cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (2), referitoare la un exerciţiu bugetar finalizat;
    b) etapa a 2-a: se iau în calcul cheltuielile, conform clasificaţiei bugetare, prevăzute la art. 139 alin. (2) lit. b) şi c) din Legea nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) etapa a 3-a: se utilizează succesiv criteriile de calcul 1, 2, 3, respectiv elementele acestora, definite la art. 2 alin. (1);
    d) etapa a 4-a: se determină numărul unităţilor de învăţământ, atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, iar în interiorul judeţelor în funcţie de mediul unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, respectiv urban şi rural, corespunzător fiecărui element al criteriilor de calcul reprezentative;
    e) etapa a 5-a: se determină cheltuielile aferente unităţilor de învăţământ stabilite la etapa a 4-a, atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, iar în interiorul judeţelor cuantificate pe mediul unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, respectiv urban şi rural, corespunzător fiecărui element al criteriilor de calcul reprezentative;
    f) etapa a 6-a: se determină numărul total de antepreşcolari/preşcolari/elevi corespunzător numărului unităţilor de învăţământ determinate la etapa a 4-a, atât la nivel naţional, cât şi la nivel judeţean, iar în interiorul judeţelor în funcţie de mediul unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale, respectiv urban şi rural, corespunzător fiecărui element al criteriilor de calcul reprezentative;
    g) etapa a 7-a: se determină cheltuiala medie per antepreşcolar/preşcolar/elev pentru fiecare criteriu de calcul reprezentativ, respectiv pentru fiecare element al criteriului de calcul reprezentativ utilizat.

    (2) Etapele de calcul privind agregarea rezultatelor obţinute în vederea calculării costului standard per antepreşcolar/ preşcolar/elev privind „cheltuielile materiale“ - coeficientul 1:
    a) etapa 1: pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel naţional pentru fiecare element al criteriului;
    b) etapa a 2-a: pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel judeţean pentru fiecare element al criteriului;
    c) etapa a 3-a: pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel judeţean - mediul urban, pentru fiecare element al criteriului;
    d) etapa a 4-a: pentru fiecare criteriu de calcul, pe baza rezultatelor obţinute utilizând metodologia de calcul descrisă la alin. (1), se determină media valorilor obţinute la nivel judeţean - mediul rural, pentru fiecare element al criteriului;
    e) etapa a 5-a: utilizând cele 4 valori medii obţinute pentru fiecare criteriu de calcul, reprezentând cheltuielile medii per antepreşcolar/preşcolar/elev, pe cele 4 paliere analizate, respectiv naţional, judeţean, judeţean urban şi judeţean rural, se calculează o medie, obţinând astfel câte un cost mediu per antepreşcolar/preşcolar/elev specific fiecărui criteriu;
    f) etapa a 6-a: pentru a obţine costul standard pentru cheltuielile prevăzute la art. 1 alin. (1), pentru coeficientul 1, se realizează media dintre costurile medii specifice fiecărui criteriu.



    ANEXA 5

    COSTURI STANDARD
    per antepreşcolar/preşcolar/elev privind cheltuielile cu
    formarea continuă şi cheltuielile cu bunuri şi servicii, pentru anul 2024

┌────────┬────────────┬───────────────────────────────┐
│ │ │Cost standard per antepreşcolar│
│ │ │/preşcolar/elev/an, conform │
│Praguri │Tipuri de │zonei de temperatură, pentru │
│numerice│unităţi │mediul urban - lei - │
│ │ ├────┬────┬────┬────┬─────┬─────┤
│ │ │Zona│Zona│Zona│Zona│Zona │Zona │
│ │ │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────────┼────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Creşă │836 │844 │862 │887 │913 │941 │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Grădiniţă │696 │703 │716 │737 │758 │779 │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │667 │674 │687 │707 │727 │747 │
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│1-300 │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │757 │765 │780 │803 │825 │848 │
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │519 │525 │535 │550 │566 │582 │
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Creşă │895 │903 │922 │949 │978 │1.007│
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Grădiniţă │699 │706 │720 │741 │762 │783 │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │670 │677 │690 │710 │731 │751 │
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│301-800 │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │761 │768 │783 │806 │829 │852 │
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │523 │528 │538 │554 │570 │585 │
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Grădiniţă │706 │713 │727 │748 │770 │791 │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │677 │684 │698 │718 │738 │759 │
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│peste │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│800 │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │768 │775 │791 │814 │837 │860 │
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │530 │535 │546 │562 │577 │593 │
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼────┴────┴────┴────┴─────┴─────┤
│ │ │Cost standard per antepreşcolar│
│ │ │/preşcolar/elev/an, conform │
│Praguri │Tipuri de │zonei de temperatură, pentru │
│numerice│unităţi │mediul rural - lei - │
│ │ ├────┬────┬────┬────┬─────┬─────┤
│ │ │Zona│Zona│Zona│Zona│Zona │Zona │
│ │ │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────────┼────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Creşă │877 │886 │905 │932 │959 │988 │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Grădiniţă │854 │863 │880 │906 │931 │957 │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │819 │828 │844 │868 │893 │918 │
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│1-300 │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │930 │940 │958 │986 │1.014│1.042│
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │638 │644 │657 │676 │695 │714 │
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Creşă │939 │948 │968 │997 │1.027│1.058│
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Grădiniţă │858 │867 │884 │910 │936 │961 │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │823 │832 │848 │873 │897 │922 │
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│301-800 │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │934 │944 │962 │990 │1.018│1.046│
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │642 │648 │661 │680 │700 │719 │
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
└────────┴────────────┴────┴────┴────┴────┴─────┴─────┘



┌────────┬────────────┬────────────────────────────────┐
│ │ │Cost standard per antepreşcolar/│
│ │ │preşcolar/elev/an, conform zonei│
│Praguri │Tipuri de │de temperatură, pentru mediul │
│numerice│unităţi │rural - lei - │
│ │ ├────┬────┬────┬─────┬─────┬─────┤
│ │ │Zona│Zona│Zona│Zona │Zona │Zona │
│ │ │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────────┼────────────┼────┼────┼────┼─────┼─────┼─────┤
│ │Grădiniţă │867 │876 │893 │919 │945 │971 │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼─────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │832 │840 │857 │882 │907 │932 │
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼─────┼─────┼─────┤
│peste │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│800 │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │943 │953 │971 │1.000│1.028│1.056│
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼────┼────┼────┼─────┼─────┼─────┤
│ │Şcoală │651 │657 │670 │690 │709 │729 │
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
└────────┴────────────┴────┴────┴────┴─────┴─────┴─────┘



    ANEXA 6

    COEFICIENŢI DE DIFERENŢIERE
    pentru costurile standard per antepreşcolar/preşcolar/elev
    pentru cheltuielile cu formarea continuă şi
    cheltuielile cu bunuri şi servicii

┌────────┬────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ │ │Coeficient final, conform zonei de │
│Praguri │Tipuri de │temperatură, pentru mediul urban │
│numerice│unităţi ├──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
│ │ │Zona 1│Zona 2│Zona 3│Zona 4│Zona 5│Zona 6│
├────────┼────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Creşă │1,2867│1,3000│1,3267│1,3667│1,4067│1,4489│
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Grădiniţă │1,0710│1,0817│1,1031│1,1352│1,1674│1,1995│
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │1,0270│1,0373│1,0578│1,0886│1,1194│1,1502│
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│1-300 │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │1,1661│1,1778│1,2011│1,2361│1,2711│1,3061│
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │0,7995│0,8075│0,8235│0,8474│0,8714│0,8954│
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Creşă │1,3778│1,3911│1,4200│1,4622│1,5067│1,5511│
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Grădiniţă │1,0760│1,0868│1,1083│1,1406│1,1728│1,2051│
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │1,0320│1,0423│1,0630│1,0939│1,1249│1,1559│
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│301-800 │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │1,1711│1,1829│1,2063│1,2414│1,2765│1,3117│
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │0,8045│0,8125│0,8286│0,8528│0,8769│0,9010│
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Grădiniţă │1,0870│1,0979│1,1197│1,1523│1,1849│1,2175│
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │1,0431│1,0535│1,0744│1,1057│1,1370│1,1682│
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│peste │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│800 │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │1,1822│1,1940│1,2177│1,2531│1,2886│1,3241│
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │0,8155│0,8237│0,8400│0,8645│0,8889│0,9134│
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┤
│ │ │Coeficient final, conform zonei de │
│Praguri │Tipuri de │temperatură, pentru mediul rural │
│numerice│unităţi ├──────┬──────┬──────┬──────┬──────┬──────┤
│ │ │Zona 1│Zona 2│Zona 3│Zona 4│Zona 5│Zona 6│
├────────┼────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Creşă │1,3510│1,3650│1,3930│1,4350│1,4770│1,5213│
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Grădiniţă │1,3158│1,3289│1,3551│1,3946│1,4342│1,4736│
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │1,2617│1,2743│1,2995│1,3374│1,3752│1,4130│
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│1-300 │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │1,4325│1,4469│1,4756│1,5185│1,5616│1,6045│
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │0,9822│0,9920│1,0117│1,0411│1,0705│1,1000│
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Creşă │1,4467│1,4607│1,4910│1,5353│1,5820│1,6287│
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Grădiniţă │1,3218│1,3352│1,3615│1,4012│1,4408│1,4805│
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │1,2678│1,2805│1,3059│1,3439│1,3819│1,4200│
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│301-800 │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │1,4387│1,4532│1,4820│1,5250│1,5682│1,6114│
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │0,9884│0,9981│1,0180│1,0477│1,0773│1,1069│
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Grădiniţă │1,3354│1,3487│1,3755│1,4156│1,4556│1,4957│
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │ │ │ │ │ │ │
│ │gimnazială/ │1,2814│1,2942│1,3199│1,3584│1,3968│1,4351│
│ │primară │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│peste │Liceu/ │ │ │ │ │ │ │
│800 │Colegiu/ │ │ │ │ │ │ │
│ │Şcoală │1,4524│1,4669│1,4959│1,5394│1,5831│1,6267│
│ │profesională│ │ │ │ │ │ │
│ │/Învăţământ │ │ │ │ │ │ │
│ │dual │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┤
│ │Şcoală │1,0018│1,0119│1,0319│1,0621│1,0920│1,1221│
│ │postliceală │ │ │ │ │ │ │
└────────┴────────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016