Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 678 din 21 august 2025 privind aprobarea deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a punctului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla, precum şi pentru completarea pct. VI din anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 791 din 25 august 2025
Având în vedere dispoziţiile art. 28 alin. (4) din Legea nr. 21/2020 privind Codul aerian, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 1 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 9 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (2) din Legea nr. 86/2006 privind Codul vamal al României, cu modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
(1) Se aprobă deschiderea punctului internaţional de trecere a frontierei de stat şi a punctului vamal de frontieră, în subordinea Biroului Vamal de Frontieră Constanţa Sud, pe Aeroportul Tuzla, situat în comuna Tuzla, judeţul Constanţa, pentru persoane şi mărfuri.
(2) În punctul de trecere internaţional a frontierei de stat şi în punctul vamal de frontieră, deschise potrivit dispoziţiilor alin. (1), se asigură controalele specifice pentru toţi pasagerii şi mărfurile fiecărui zbor internaţional.
ART. 2
(1) Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră Române, Ministerul Sănătăţii, prin Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Constanţa, Ministerul Finanţelor, prin Autoritatea Vamală Română, şi structurile teritoriale ale Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi ale Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor asigură personalul necesar pentru efectuarea controlului la trecerea frontierei de stat, potrivit dispoziţiilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Ministerul Sănătăţii, în calitate de autoritate competentă în domeniul materialelor şi obiectelor care vin în contact cu alimentele, asigură, prin personalul împuternicit din cadrul direcţiilor de sănătate publică teritoriale, controlul oficial al materialelor şi obiectelor care vin în contact cu alimentele, inclusiv în punctele internaţionale de trecere a frontierei, potrivit dispoziţiilor art. 4 alin. (1) pct. 54 din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Spaţiile şi utilităţile necesare pentru desfăşurarea activităţilor de control la trecerea frontierei de stat, pentru activitatea vamală şi pentru desfăşurarea activităţilor de control sanitar-uman, sanitar-veterinar şi pentru siguranţa alimentelor, precum şi fitosanitar se asigură, cu titlu gratuit, de către Societatea Regional Air Services - S.R.L., în calitate de administrator al Aeroportului Tuzla, cu respectarea dispoziţiilor anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 791/2009 privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) În aplicarea prevederilor anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 791/2009, cu modificările şi completările ulterioare, Societatea Regional Air Services - S.R.L., în calitate de administrator al Aeroportului Tuzla, asigură amenajarea şi dotarea corespunzătoare a spaţiilor prevăzute la alin. (3).
(5) Personalul, spaţiile şi dotările necesare desfăşurării activităţilor specifice Poliţiei de Frontieră Române în punctul internaţional de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla sunt prevăzute în anexa nr. 1.
(6) Personalul, spaţiile şi dotările necesare punctului vamal de frontieră pentru punctul de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla sunt prevăzute în anexa nr. 2.
ART. 3
Cheltuielile de personal, precum şi echipamentele tehnice specifice activităţii proprii se suportă de către fiecare ordonator de credite, pentru instituţiile care desfăşoară activităţi în punctul de trecere a frontierei, potrivit dispoziţiilor art. 12 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 243/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu încadrarea în creditele de angajament şi creditele bugetare anuale aprobate, potrivit legii, prin bugetul fiecărui ordonator principal de credite.
ART. 4
Pentru Poliţia de Frontieră Română şi pentru Autoritatea Vamală Română, posturile necesare efectuării controlului pentru trecerea frontierei de stat, respectiv controlului mărfurilor pe Aeroportul Tuzla vor fi asigurate prin redistribuirea din numărul total de posturi aprobat Poliţiei de Frontieră Române, respectiv prin redistribuirea posturilor în cadrul Autorităţii Vamale Române.
ART. 5
Programul de funcţionare al punctului de trecere a frontierei de stat şi al punctului vamal de frontieră este acelaşi cu cel al Aeroportului Tuzla.
ART. 6
Funcţionarea Aeroportului Tuzla ca aeroport deschis traficului internaţional se va face numai după reevaluarea acestuia conform dispoziţiilor art. 8-11 din Hotărârea Guvernului nr. 791/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 7
La punctul VI din anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 445/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 24 mai 2002, cu modificările şi completările ulterioare, după subpunctul 17 se introduce un nou subpunct, subpct. 18, cu următorul cuprins:
"18. Aeroport Tuzla, judeţul Constanţa - aeroportuar."
ART. 8
Prezenta hotărâre intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 9
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
ILIE-GAVRIL BOLOJAN
Contrasemnează:
p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Raed Arafat,
secretar de stat
Viceprim-ministru,
Marian Neacşu
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Ciprian-Constantin Şerban
Ministrul finanţelor,
Alexandru Nazare
Ministrul sănătăţii,
Alexandru-Florin Rogobete
p. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Violeta Muşat,
secretar de stat
Bucureşti, 21 august 2025.
Nr. 678.
ANEXA 1
Personalul, spaţiile şi dotările necesare desfăşurării activităţilor specifice Poliţiei de Frontieră
Române în punctul internaţional de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla
I. Clădirea administrativă principală - corp cu destinaţie administrativă, cuprinzând atât birouri dedicate, cât şi spaţii-anexă:
1. o încăpere pentru coordonatorul punctului poliţiei de frontieră, denumit în continuare P.P.F., dotată cu birou directorial şi scaun ergonomic, canapea, masă de şedinţă pentru 4 persoane, 4 scaune pentru vizitatori, televizor, cuier, dulap de lemn, aparat de climatizare amplasat în zona publică a aeroportului;
2. o încăpere pentru lucrătorul compartimentului secretariat, dotată cu 1 birou, 1 scaun, dulap de lemn, dulap metalic, aparat de climatizare, anexată sau în proximitatea biroului şefului P.P.F.;
3. o încăpere cu destinaţia arhivă documente clasificate, dotată cu rafturi de arhivă al căror număr poate varia în funcţie de dimensiunea încăperii;
4. o încăpere cu destinaţia dispecerat/cameră operaţională, dotată cu un aparat de climatizare, birou pentru lucrător, scaun pentru lucrător, masă tehnică de lucru, 3 dulapuri metalice, dintre care unul pentru ştampile, unul pentru vize şi unul pentru arhivă, un cuier;
5. spaţiu pentru păstrarea armamentului, muniţiei şi a echipamentelor de control, cu următoarele caracteristici:
a) pereţii camerei vor fi construiţi din cărămidă, beton sau bolţari din beton;
b) uşile şi ferestrele vor fi prevăzute cu grilaje metalice;
c) camera în care se păstrează armamentul şi muniţia nu trebuie să comunice cu alte magazii sau spaţii prin uşi sau ferestre, altele decât cele de acces;
d) muniţia şi armamentul se vor păstra în dulapuri rastel separate sau în acelaşi dulap rastel prevăzut cu locaşuri separate; dulapurile rastel se vor încuia cu lacăt;
e) camera va fi prevăzută cu sistem de alarmă perimetrală;
6. cameră pentru pregătirea personalului, dotată cu 10 scaune cu măsuţă individuală, 5 dulapuri de lemn, duble, cu încuietoare;
7. cameră tehnică amenajată după următoarele cerinţe:
a) dotarea camerelor tehnice ale Poliţiei de Frontieră Române cu rackuri de comunicaţii - 42U - complet echipate cu: patch panel ODF fibră optică single mode cu conectori LC, patch panel date CAT6A - pentru concentrarea prizelor de date, minimum 2 switchuri 24 porturi - se recomandă modelul Cisco 9200L-24P sau echivalent, pentru asigurarea compatibilităţii şi integrării depline cu reţeaua voce-date a Poliţiei de Frontieră Române, modul stack inclus, cu 2 module de fibră optică pentru uplink - GLC-LH-SMD, UPS rack min. 1.500 W, accesorii rack: organizatoare de cabluri, PDU prize schuko, patch corduri duplex FO cu conectori LC, dar fără a se limita la acestea, iar etichetarea patch panelurilor şi patch cordurilor în rack se va face vizibil, lizibil şi diferenţial-cromatic conform EIA/TIA 606;
b) realizarea alimentării cu energie electrică 220 V/50 Hz pe un circuit separat din tabloul general al clădirii sau din tabloul de distribuţie de nivel curent, după caz, dimensionat pentru o putere instalată de minimum 6 kW. În tabloul general acest circuit va fi conectat prin intermediul unei siguranţe automate de 32 A, iar în camera de echipamente va fi montat un tablou de distribuţie prevăzut la intrare cu un întrerupător automat bipolar de protecţie magneto-termică de 25 A şi protecţie diferenţială de 300 mA, precum şi cu un descărcător monofazat de protecţie la tensiune. Din acest tablou vor fi asigurate în cameră trei circuite separate a 2 kW, echipate cu întrerupătoare automate bipolare cu protecţie magneto-termică de 16 A şi cu releu diferenţial de protecţie de 30 mA;
c) vopsea lavabilă albă pe pereţi;
d) uşă metalică;
e) tavan fals casetat şi sisteme de iluminare;
f) podea tehnologică antistatică;
g) aer condiţionat;
h) centură de împământare care va fi legată la priza de pământ a clădirii - obligatoriu < 1 Ohm - şi la care vor fi conectate atât podeaua antistatică, cât şi rackurile de comunicaţii;
i) trasee de cabluri metalice suspendate;
j) detector dual de fum şi temperatură;
k) control acces pe bază de cartelă.
II. Facilităţi pentru controlul trecerii frontierei
A. Linia I de control:
1. separarea corespunzătoare a fluxurilor de sosiri şi plecări, Schengen şi non-Schengen, în funcţie de regimul de funcţionare al aeroportului, fizic sau în timp;
2. presemnalizarea zonei de efectuare a controlului la trecerea frontierei, inclusiv a liniilor alocate în funcţie de cetăţenie: EU/EAA/CH şi ALL PASSPORTS, obligatoriu, VISA NOT REQUIRED, dacă se consideră necesar, sau categorie - CD, Crew, PRM - dacă se consideră necesar -, realizată cu aproximativ 15-25 m înainte de cabinele de control, prin indicatoare sau prin marcaje pe podea;
3. marcarea prin semne vizibile a liniei de discreţie ce semnalizează spaţiul de aşteptare pentru pasageri în faţa cabinelor de control;
4. 2 cabine duble de control dotate cu 4 scaune ergonomice şi birouri pentru amplasarea echipamentelor;
5. panouri electronice deasupra fiecărei cabine de control pentru semnalizarea fluxurilor de călători, potrivit prevederilor anexei III la Regulamentul (UE) 2016/399 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2016 cu privire la Codul Uniunii privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane - Codul Frontierelor Schengen;
6. uşi acţionate din interiorul fiecărei cabine, care să asigure ermetizarea pe aliniamentul acestora şi să prevină trecerea sau transmiterea de documente sau bunuri în mod neautorizat;
7. 4 oglinzi care să permită vizualizarea pasagerilor care se află la control în linia I.
B. Linia a II-a de control:
1. cameră de control amănunţit al documentelor pe fiecare flux, dotată cu birou pentru lucrător, scaun, dulap metalic, aparat de climatizare, separată fizic de alte încăperi, având o suprafaţă suficientă pentru instalarea echipamentelor necesare şi având vizibilitate directă asupra fluxului de pasageri;
2. spaţiu alocat intervievării persoanelor supuse verificărilor suplimentare şi eliberării de formulare, dotat cu o masă de interviu, 2 scaune, un cuier, pentru fiecare dintre sensuri;
3. spaţiu securizat pentru colectarea datelor, verificarea şi procesarea lor în Sistemul de informaţii privind vizele, EURODAC, AFIS/IMAGETRACK, dotat cu birou pentru lucrător, scaun, dulap metalic, aparat de climatizare - pentru sensul de sosiri;
4. încăperi securizate pentru procedurile de triere, amenajate conform cerinţelor specifice, separate în funcţie de sex, cu asigurarea supravegherii directe sau prin mijloace tehnice a persoanelor reţinute, cu acces la lumină naturală, amenajate astfel:
a) să fie amplasate în apropierea camerei ofiţerului de serviciu, în funcţie de amplasamentul încăperilor;
b) uşa de acces trebuie să fie dublată cu un grilaj metalic tip uşă pentru a putea permite supravegherea permanentă a persoanelor introduse şi să fie prevăzută cu sisteme de asigurare - yală îngropată sau zăvor cu lacăt -, montate în aşa fel încât să nu permită deschiderea din interior;
c) să fie prevăzute cu ferestre pentru aerisire din geam securizat, de dimensiuni cât mai reduse, fixate în partea superioară a peretelui, cu deschidere spre exterior, protejate cu un sistem de grile metalice;
d) corpul de iluminat instalat în cameră să fie protejat printr-un sistem tip plasă metalică, iar comutatorul va fi fixat în exteriorul încăperii pentru a se evita acţionarea din interior;
e) cablurile electrice de legătură să fie încastrate în pereţi, în tuburi de protecţie;
f) să fie dotate cu bănci metalice încastrate în podea şi în perete şi cu o bară metalică fixată în perete;
g) în funcţie de amenajarea clădirii, să fie dotate cu instalaţii sanitare;
h) sistemele de încălzire certificate să fie protejate cu o protecţie metalică;
i) suprafaţa unei camere trebuie să fie de cel puţin 9 m^2;
5. facilităţi de şedere temporară pentru persoanele cărora li s-a refuzat intrarea pe teritoriul României, separate în funcţie de sex, supravegheate în permanenţă prin mijloace tehnice sau cu personal şi având acces la utilităţi şi condiţii de şedere decentă: paturi, 2 fotolii, măsuţă de cafea, scaune, cuier, un recipient pentru colectare selectivă şi acces la lumină naturală;
6. spaţii pentru persoanele care solicită azil pe teritoriul României, separate în funcţie de sex, având acces la utilităţi şi condiţii de şedere decentă: dotate cu paturi, dulapuri de obiecte personale, mese şi scaune şi acces la lumină naturală;
7. încăperi dotate corespunzător pentru mamă şi copil şi spaţii speciale pentru infanţi şi însoţitorii acestora.
III. Infrastructura de comunicaţii şi cablare structurată respectă minimum următoarele condiţii:
1. cablarea aferentă infrastructurii Poliţiei de Frontieră Române trebuie să fie conformă cu EN 50173 şi ISO/IEC 11801:2008 categoria 6A/clasa EA - 500 MHz. Acest standard internaţional se referă la cablarea generală utilizată într-o incintă, care poate include una sau mai multe clădiri dintr-un campus. Standardul se referă la cabluri balansate şi la cabluri de fibră optică. Sistemul general de cablare trebuie să poată sprijini o gamă largă de aplicaţii, cum ar fi cele de date şi voce, dar fără a se limita la acestea;
2. pentru traseele de cablare pe orizontală, de la un rack de nivel până la prizele de telecomunicaţii, se vor folosi cabluri de cupru categoria 6A;
3. pentru traseele de cablare pe verticală se vor folosi canale de cablu PVC, iar pentru cablarea pe orizontală se va folosi un canal de cablu metalic - jgheab metalic - cu separarea traseelor de cablu astfel încât pentru traseele electrice să fie alocaţi 10 cm. Traseele de cablu vor fi alese astfel încât să asigure obligatoriu o rezervă minimă de 30%;
4. pe traseele sistemului de cablare structurată, pentru instalaţia comună de voce-date se va evita paralelismul cu traseele electrice pe distanţe mai mici de 20 cm, fiind acceptată doar traversarea perpendiculară a traseului electric, iar aria suprafeţei de contact - suprapunere - va fi micşorată pe cât posibil;
5. se va ţine cont ca punctul de concentrare - plecare - al reţelei structurate să fie dispus în camera tehnică a Poliţiei de Frontieră Române;
6. prizele de date categoria 6A vor fi dotate cu uşă de protecţie la praf şi vor avea minimum 2 mufe RJ45 voce-date;
7. prizele de date vor fi concentrate în patch paneluri CAT6A prevăzute în rackurile de comunicaţii instalate în camerele tehnice dedicate Poliţiei de Frontieră Române;
8. toate echipamentele de comunicaţii se vor alimenta din tablouri electrice dedicate, cu circuit separat, vor fi prevăzute cu surse UPS rackmountable cu management TCP/IP şi se vor monta în dulapuri tip rack echipate şi ventilate;
9. între toate camerele tehnice destinate Poliţiei de Frontieră Române se vor asigura conexiuni de fibră optică single mode - 9/125 um - cu 12 perechi de fibră ce vor fi terminate în patch paneluri tip ODF complet echipate cu porturi SM LC;
10. vor fi prevăzute cabluri UTP CAT6A inclusiv pentru infrastructura de supraveghere video proprie a Poliţiei de Frontieră Române, câte o legătură pentru fiecare tonetă de control, trasee de legături în zonele de interes operativ, porţi de îmbarcare, zonă de bagaje, zone de tranzit, dar fără a se limita la acestea;
11. dotarea cu un turn de comunicaţii de minimum 30 m înălţime, necesar pentru instalarea antenei radio a Poliţiei de Frontieră Române. Se va include şi împământarea acestuia. Se va realiza şi un traseu metalic pentru cabluri radio - lungime maximă 100 m - de la antena radio până la camera tehnică a Poliţiei de Frontieră Române;
12. spaţiile de lucru/filtrele de control destinate Poliţiei de Frontieră Române sunt dotate cu minimum:
- 4 prize triple de curent 220 V;
– 3 prize duble de date;
– pentru încăperile de tipul săli de conferinţă, cluburi, pregătire tură se vor monta minimum 4 prize duble voce-date, dispuse astfel încât să asigure o acoperire cât mai eficientă a camerei.
IV. Spaţiile alocate personalului Poliţiei de Frontieră Române respectă minimum următoarele condiţii:
1. la locurile de muncă în spaţii închise trebuie luate măsuri pentru a asigura suficient aer proaspăt, avându-se în vedere metodele de lucru utilizate şi cerinţele fizice impuse lucrătorilor;
2. în timpul programului de lucru temperatura din încăperile ce cuprind posturi de lucru trebuie să fie adecvată organismului uman, ţinându-se seama de metodele de lucru utilizate şi de cerinţele fizice impuse lucrătorilor;
3. în măsura în care este posibil, locurile de muncă trebuie să aibă iluminat natural suficient şi să fie prevăzut un iluminat artificial adecvat pentru sănătatea şi securitatea lucrătorilor;
4. pardoselile locurilor de muncă trebuie să fie lipsite de proeminenţe, de găuri sau de planuri înclinate periculoase şi trebuie să fie fixe, stabile şi nealunecoase;
5. căile utilizate pentru circulaţia pietonală şi/sau pentru transportul intern trebuie să fie dimensionate în concordanţă cu numărul potenţial de utilizatori şi tipul de activitate;
6. încăperile de lucru trebuie să aibă o suprafaţă, o înălţime şi un volum de aer suficiente, care să permită lucrătorilor să îşi îndeplinească sarcinile de muncă fără riscuri pentru securitatea, sănătatea sau confortul acestora;
7. dimensiunile zonei neocupate a postului de lucru trebuie să fie calculate astfel încât să permită lucrătorilor să aibă suficientă libertate de mişcare pentru a-şi îndeplini sarcinile de muncă;
8. în apropierea posturilor de lucru, a încăperilor de odihnă, a vestiarelor şi a sălilor de duşuri sau chiuvete, lucrătorii trebuie să dispună de locuri speciale, dotate cu un număr suficient de WC-uri şi de chiuvete;
9. trebuie prevăzute cabine de WC separate pentru bărbaţi şi pentru femei sau utilizarea acestora să fie separată;
10. dimensiunea locului de muncă se realizează în funcţie de particularităţile anatomice, fiziologice şi psihologice ale organismului uman, de dimensiunile şi caracteristicile echipamentului de muncă, ale mobilierului de lucru, de mişcările şi deplasările lucrătorului în timpul activităţii, de distanţele de securitate, de dispozitivele ajutătoare pentru manipularea maselor, precum şi de necesitatea asigurării confortului psihofizic;
11. eliminarea poziţiilor forţate, nenaturale ale corpului lucrătorului şi asigurarea posibilităţilor de modificare a poziţiei în timpul lucrului se realizează prin amenajarea locului de muncă, prin optimizarea fluxului tehnologic şi prin utilizarea echipamentelor de muncă care respectă prevederile reglementărilor în vigoare;
12. locurile de muncă la care se lucrează în poziţie aşezat se dotează cu scaune concepute corespunzător caracteristicilor antropometrice şi funcţionale ale organismului uman, precum şi activităţii care se desfăşoară, corelându-se înălţimea scaunului cu cea a planului de lucru;
13. echipamentele de muncă, mesele şi bancurile de lucru trebuie să asigure spaţiu suficient pentru sprijinirea comodă şi stabilă a membrelor inferioare în timpul activităţii, cu posibilitatea mişcării acestora.
V. Echipamente tehnice specifice activităţii proprii Poliţiei de Frontieră Române:
1. 8 staţii de lucru;
2. 8 UPS;
3. 6 cititoare optice fixe pentru documente;
4. 4 complete EES (2 pentru linia I şi 2 pentru linia a II-a) cu dispozitive de preluare a amprentelor digitale şi sistem de captare a imaginii faciale;
5. 6 lămpi cu raze UV staţionare pentru examinare documente;
6. 6 echipamente portabile de examinare documente şi vize;
7. 2 comparatoare videospectrale;
8. 2 stereomicroscoape;
9. 1 trusă narcotest;
10. 2 truse criminalistice;
11. 2 scanere documente minori;
12. 1 sistem de amprentare EURODAC;
13. 1 complet echipament SNIV;
14. 6 ştampile de trafic (3 pentru ieşire, 3 pentru intrare);
15. 6 staţii radio portabile;
16. 1 staţie tetra fixă;
17. 8 telefoane de interior;
18. 1 telefon/fax;
19. 3 aparate multifuncţionale de tipărire/copiere;
20. 1 scaner;
21. toate celelalte echipamente necesare pentru dotarea spaţiilor administrative, realizarea infrastructurii de comunicaţii şi efectuarea controlului de trecere a frontierei menţionate la pct. I-IV.
VI. Autovehicule: 2 (operativ, administrativ)
VII. Personal: 7 poliţişti de frontieră (1 ofiţer, 6 agenţi):
1. coordonator al P.P.F. (1 ofiţer - funcţie de execuţie);
2. compartiment ture serviciu (5 agenţi);
3. secretariat (1 agent).
ANEXA 2
Personalul, spaţiile şi dotările necesare punctului vamal de frontieră pentru
punctul de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla
I. Personalul necesar punctului vamal de frontieră: 2 posturi de execuţie, respectiv funcţii publice de execuţie, structurate astfel:
a) de inspector vamal - supraveghere şi control vamal;
b) inspector vamal - autorizat CNCAN nivel 1.
II. Clădirea administrativă principală - corp cu destinaţie administrativă, cuprinzând atât birouri dedicate, cât şi spaţii-anexă:
a) birou tură operativă punct vamal de frontieră;
b) culoarul de ieşire din zona benzilor de bagaje către zona publică trebuie să fie de minimum 15 mp, astfel încât să se poată face selecţia pasagerilor în vederea controlului vamal, iar la capetele culoarului trebuie să existe câte o cabină destinată autorităţii vamale, prima în sensul de mers către ieşire, pentru „bunuri de declarat“, iar ultima pentru controlul călătorilor selectaţi pentru control. Ambele cabine trebuie să fie dotate cu geamuri către culoarul de ieşire. Zona va fi marcată corespunzător.
III. Dotări necesare punctului vamal de frontieră pentru punctul de trecere a frontierei - echipamente tehnice şi IT, precum şi servicii:
1. servicii de comunicaţii voce-date, care vor consta în:
a) asigurarea unei linii de telefonie;
b) cablare structurată CAT6A, cu prize de date duble 6A dotate cu protecţie de praf, acestea fiind concentrate în patch paneluri CAT6A;
c) dotarea cu echipamente de comunicaţii cu management prevăzute cu UPS rackmountable, instalate în dulap de tip rack echipat cu ventilaţie;
d) conectarea reţelei de date la sistemul informatic integrat vamal;
e) conectarea dispozitivelor la reţeaua de date cu patch corduri la prizele de date;
2. birou de lucru - 2 buc.;
3. scaune ergonomice - 2 buc.;
4. scaune fixe - 2 buc.;
5. seif pentru păstrarea sumelor şi metalelor preţioase reţinute sau confiscate în cadrul controlului vamal de frontieră - 1 buc.;
6. aparate climatizare 9.000 BTU slip invertor - 1 buc.;
7. echipamente:
a) staţii de lucru - 2 buc.;
b) UPS - 2 buc.;
c) echipament de imprimare documente - 1 buc.;
d) echipamente de scanare documente - 1 buc.;
8. echipamente şi dotări necesare controlului vamal fizic:
a) lanterne - 2 buc.;
b) lămpi ultraviolete - 2 buc.;
9. echipamente de control nedistructiv:
a) truse narcotest - 2 buc.;
b) aparate de identificare izotopi radioactivi - 1 buc.;
c) un echipament/aparat cu raze X pentru controlul bagajelor;
d) un echipament/aparat detecţie droguri şi explozivi cu sursă de ionizare nonradioactivă
10. servicii:
a) de curăţenie şi salubrizare în incinta punctului vamal de frontieră;
b) de punere în funcţiune şi de întreţinere a instalaţiilor de termoficare, electrice şi sanitare;
c) de mentenanţă a sistemelor informatice şi a sistemelor de supraveghere şi de semnalizare.
Personalul, spaţiile şi dotările necesare punctului vamal de frontieră pentru punctul de trecere a frontierei de stat pe Aeroportul Tuzla aparţin Biroului Vamal de Frontieră Constanţa Sud.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: