Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. ART. I Hotărârea Guvernului nr. 1.005/2012 privind organizarea şi funcţionarea Gărzii Naţionale de Mediu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 729 din 29 octombrie 2012, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 1, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(3) Personalul GNM cu atribuţii de control este învestit cu autoritatea publică a statului, pe timpul şi/sau în legătură cu îndeplinirea atribuţiilor, precum şi a obligaţiilor de serviciu şi beneficiază de protecţie potrivit legii." 2. La articolul 2, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins: "(3) GNM îndeplineşte atribuţiile ce îi revin, desfăşurând activitate continuă pentru monitorizarea riscurilor şi a efectelor asupra mediului, până la eliminarea acestora." 3. La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 6 (1) Numărul maxim de posturi pentru aparatul central şi structurile teritoriale fără personalitate juridică ale GNM este de 942." 4. La articolul 7, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(4) Comisariatul General, prin conducerea şi structurile sale, urmăreşte modul de realizare a atribuţiilor încredinţate structurilor teritoriale fără personalitate juridică şi stabileşte toate măsurile necesare pentru optimizarea activităţii de control." 5. La articolul 8, alineatele (4^2) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "(4^2) În cazul absenţei comisarului general, precum şi în cazul în care comisarul general se află în imposibilitate temporară de a-şi exercita funcţia, calitatea de ordonator terţiar de credite, precum şi celelalte atribuţii care revin comisarului general se exercită în numele acestuia de către unul dintre comisarii generali adjuncţi sau de către secretarul general, desemnat prin decizie în acest sens.(5) În cadrul structurii organizatorice prevăzute în anexa nr. 1, prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea comisarului general, se pot organiza servicii şi compartimente, potrivit legii, cu încadrarea în numărul maxim de posturi aprobat." 6. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 9 (1) Structura organizatorică detaliată a Comisariatului General al GNM, structura organizatorică a comisariatelor judeţene ale GNM, regulamentul de organizare şi funcţionare şi statul de funcţii se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea comisarului general al GNM. (2) Comisarul general al GNM are în subordine 2 comisari generali adjuncţi, cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a prim-ministrului, la propunerea conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului. (3) Domeniile de responsabilitate ale comisarilor generali adjuncţi se stabilesc prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, la propunerea comisarului general al GNM. (4) GNM are un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. (5) Secretarul general asigură stabilitatea funcţionării GNM şi realizarea legăturilor funcţionale dintre structurile din cadrul GNM. (6) Secretarul general este subordonat comisarului general şi îndeplineşte atribuţiile stabilite prin decizia acestuia." 7. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 11 (1) Comisarii-şefi şi comisarii din cadrul structurilor teritoriale fără personalitate juridică au atribuţii de inspecţie şi control, precum şi de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în domeniul de activitate, pe raza teritorială în care funcţionează, respectiv a municipiului Bucureşti şi pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei «Delta Dunării». (2) Prin decizie a comisarului general, comisarii-şefi şi comisarii din cadrul structurilor teritoriale fără personalitate juridică ale GNM pot exercita atribuţii de inspecţie şi control, precum şi de constatare şi sancţionare a contravenţiilor în domeniul de activitate, pe întreg teritoriul ţării. (3) Comisarii din cadrul structurilor teritoriale fără personalitate juridică, în baza ordinelor de serviciu/deplasare emise de către comisarul-şef: a) asigură, în regim de permanenţă, efectuarea controalelor operative şi inopinate dispuse de către comisarul-şef al structurii teritoriale fără personalitate juridică; b) asigură, în regim de urgenţă, suport cu ocazia controalelor operative şi inopinate ale direcţiilor din cadrul structurii centrale." 8. La articolul 13 alineatul (1), literele b^1), b^2), i), q^1) şi r^2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "b^1) controlează activităţile a căror desfăşurare poate avea impact asupra mediului şi aplică, după caz, sancţiuni contravenţionale persoanelor fizice sau juridice care le desfăşoară;b^2) verifică legalitatea activităţii desfăşurate şi controlează respectarea măsurilor de protecţie a mediului prevăzute în actele de reglementare emise de autoritatea competentă pentru protecţia mediului; .....................................................i) efectuează controale, precum şi controale neplanificate/inopinate, potrivit reglementărilor legale în vigoare, ca urmare a sesizării, autosesizării şi/sau semnalării unor situaţii de încălcare a legislaţiei de mediu de către persoane fizice sau juridice sau a producerii de accidente sau incidente de mediu, precum şi în orice alte cazuri prevăzute de lege; .....................................................q^1) dispune măsuri cu privire la confiscarea, în condiţiile legii, a bunurilor destinate, folosite sau rezultate din contravenţiile săvârşite în domeniul protecţiei mediului, precum şi ridicarea documentelor relevante şi de altă natură, după caz, care pot servi la dovedirea săvârşirii contravenţiilor; .....................................................r^2) dispune, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, suspendarea sau încetarea activităţilor cu posibil impact asupra mediului;" 9. La articolul 13 alineatul (1), după litera b^2) se introduc trei noi litere, literele b^3)-b^5), cu următorul cuprins: "b^3) verifică îndeplinirea măsurilor stabilite prin programele pentru conformare şi planurile de acţiuni pentru activităţi economice şi asigură controlul de specialitate;b^4) solicită persoanelor fizice şi juridice punerea la dispoziţie a actelor de reglementare din punctul de vedere al protecţiei mediului, inclusiv registre şi alte forme de evidenţă deţinute de persoana controlată, a avizelor, certificatelor, contractelor, documentelor financiar-contabile necesare efectuării inspecţiei şi controlului;b^5) verifică documentele justificative în desfăşurarea activităţilor cu posibil impact asupra mediului ori pe timpul transportului, depozitării şi comercializării bunurilor ce au legătură cu activităţile desfăşurate şi aplică, după caz, sancţiuni contravenţionale;" 10. La articolul 13 alineatul (1), după litera i) se introduce o nouă literă, litera i^1), cu următorul cuprins: "i^1) asigură interconectarea bazei de date proprii cu bazele de date ale altor instituţii publice, în scopul prevenirii infracţiunilor de mediu şi a altor fapte ilicite în domeniul protecţiei mediului, conform protocoalelor de colaborare încheiate cu acestea, publicate pe site-ul instituţiei;" 11. La articolul 13 alineatul (1), după litera o) se introduc două noi litere, literele o^1) şi o^2), cu următorul cuprins: "o^1) efectuează inspecţia şi controlul, potrivit reglementărilor legale în vigoare, din punctul de vedere al protecţiei mediului, pe timp de zi şi de noapte, pe terenuri, în clădiri, sedii, depozite, precum şi în orice alte incinte, în condiţiile legii, unde se desfăşoară activităţi cu posibil impact asupra mediului şi/sau care pot conduce la deteriorarea mediului;o^2) reţine documente, în condiţiile legii, solicită copii certificate de pe documentele originale, prelevează probe, eşantioane, mostre şi efectuează măsurători/determinări cu aparatura din dotare şi/sau dispune efectuarea expertizelor tehnice necesare finalizării actului de control;" 12. La articolul 13 alineatul (1), după litera q^1) se introduce o nouă literă, litera q^2), cu următorul cuprins: "q^2) verifică şi aplică sigilii, în scopul limitării riscurilor de evacuare în mediu de materiale/deşeuri/substanţe care sunt potenţial generatoare de fenomene de poluare până la înlăturarea cauzelor;" 13. La articolul 13 alineatul (1), după litera v) se introduce o nouă literă, litera w), cu următorul cuprins: "w) controlează respectarea dispoziţiilor legale din punctul de vedere al protecţiei mediului, în activitatea de exploatare a resurselor minerale din albiile minore şi majore ale cursurilor de apă, terase, cariere, precum şi mine şi/sau, după caz, de gospodărire a apelor." 14. La articolul 13 alineatul (2) punctul A, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins: "d) participă la stabilirea cauzelor poluării asupra factorilor de mediu şi aplică sancţiunile prevăzute de lege, inclusiv încetarea şi/sau suspendarea unor activităţi pe perioade determinate de timp, în condiţiile prevăzute de legislaţia de mediu;" 15. La articolul 13 alineatul (2) punctul A, litera i) se abrogă. 16. La articolul 13 alineatul (2) punctul C, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins: "g) controlează respectarea reglementărilor privind trasabilitatea, respectiv importul/exportul, precum şi comercializarea/deţinerea/ introducerea/scoaterea de pe teritoriul ţării de specii din flora şi fauna sălbatică, în stare vie sau moartă, precum şi a oricăror părţi şi produse ale acestora;" 17. La articolul 13 alineatul (2), după punctul C se introduce un nou punct, punctul D, cu următorul cuprins: "D. În domeniul cooperării interinstituţionale şi internaţionale: a) desfăşoară acţiuni comune cu instituţii abilitate sau alte persoane juridice de drept public sau privat, conform documentelor de cooperare specifice activităţii instituţiei; b) desfăşoară acţiuni specifice, conform obligaţiilor asumate în cadrul protocoalelor şi acordurilor de cooperare internaţională încheiate; c) participă la acţiuni pentru realizarea schimburilor de experienţă şi împărtăşirea bunelor practici în scopul îmbunătăţirii cooperării internaţionale în domeniul de activitate; d) asigură reprezentanţi responsabili pentru cooperarea în condiţiile legii cu celelalte state membre, în domeniul de activitate." 18. La articolul 15, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) La acţiunile de control participă minimum 2 comisari, cu excepţia controalelor comune cu agenţii constatatori ai altor instituţii cu atribuţii de inspecţie şi control, când poate participa un singur comisar." 19. La articolul 16, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(5) Pentru îndeplinirea atribuţiilor de serviciu, comisarii şi personalul GNM folosesc mijloace tehnice omologate, autovehicule, camere video de bord, ambarcaţiuni, mijloace de observare aeriană, înregistratoare audio-video portabile de tip body worn camera, după caz, dotate corespunzător, în condiţiile legii şi cu respectarea dispoziţiilor legale în ceea ce priveşte datele cu caracter personal." 20. La articolul 18, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) Mijloacele de transport şi de intervenţie terestre şi navale din dotarea GNM pot fi prevăzute cu însemne şi dispozitive de avertizare acustică şi luminoasă, cu sisteme de avertizare vocală, care sunt utilizate numai în situaţiile ce impun acest lucru." 21. Anexele nr. 1-4, 10 şi 11 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-6 la prezenta hotărâre. ART. II Încadrarea în numărul de posturi şi în noua structură organizatorică se realizează în termenele şi cu procedura aplicabilă fiecărei categorii de personal, prin ordin al ministrului mediului, apelor şi pădurilor, în termen de minimum 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. ART. III Prevederile art. I pct. 19 intră în vigoare la data de 1 septembrie 2025. PRIM-MINISTRU ILIE-GAVRIL BOLOJAN Contrasemnează: p. Viceprim-ministru, ministrul apărării naţionale, Cristian-Gabriel Seidler, secretar de stat Ministrul mediului, apelor şi pădurilor, Diana-Anda Buzoianu Ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale, Petre-Florin Manole Ministrul finanţelor, Alexandru Nazare Bucureşti, 14 august 2025. Nr. 660. ANEXA 1 * Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil. (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.005/2012) (a se vedea imaginea asociată) ANEXA 2 (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 1.005/2012) Modelul procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii şi modelul înştiinţării de plată Pag. 1 ROMÂNIA MINISTERUL MEDIULUI, APELOR ŞI PĂDURILOR GARDA NAŢIONALĂ DE MEDIU Operator de date cu caracter personal, înregistrat la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal cu nr. 16625 Comisariatul General - cod fiscal .................... Serviciul Comisariatul ................................, Localitatea ..................., str. ................. nr. ....... Tel. ......................., fax ......................... Seria .............. nr. ................ PROCES-VERBAL de constatare şi sancţionare a contravenţiei, încheiat astăzi, ziua ...... luna ..........anul, la ............. din ............ Subsemnatul(a), ................., în calitate de angajat la Garda Naţională de Mediu ..............., împuternicit cu Legitimaţia specială de control nr. ............ din anul .........., în baza prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1.005/2012 privind organizarea şi funcţionarea Gărzii Naţionale de Mediu, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în urma controlului efectuat la ........(sucursala, agenţia, punctul de lucru)........ din localitatea ................, str. ................. nr. ......, bl. ......, sc. ......., et. ........, ap. ......., judeţul (sectorul) ......................, aparţinând ..........................., înmatriculată la ORC cu nr. J.../..../…., C.U.I. ....................., am constatat următoarele: Domnul/Doamna/unitatea de bază ……......., născut(ă) la data ………. în localitatea .............., cu domiciliul/sediul în localitatea ……..…….., str. .............. nr. ....., bl. ...., sc. ....., et. ...., ap. ......, judeţul/sectorul ................, cu act de identitate/certificat de înmatriculare seria .......... nr. ..........., eliberat de .........., C.N.P./C.U.I. .................., ocupaţia/profil de activitate - cod CAEN ......................., reprezentat(ă) de ........................ (act de identitate) seria ................. nr. ..................., C.N.P. .................., în calitate de ........................, a săvârşit următoarele fapte în data de ............ ora ..........: [1] ........................................................ ............................................................. [2] ........................................................ ............................................................. [3] ........................................................ ............................................................. Faptele descrise mai sus contravin: [1] ..................... art. ....... alin. ...... prf./pct. ...... lit. .......... şi se sancţionează cu amendă de la ............. la .................; [2] ..................... art. ....... alin. ...... prf./pct. ...... lit. .......... şi se sancţionează cu amendă de la ............. la .................; [3] ..................... art. ....... alin. ...... prf./pct. ...... lit. .......... şi se sancţionează cu amendă de la ............. la ................., pentru care se aplică următoarele sancţiuni: [1]...........................................lei contravenţia prevăzută de ..................... art. ....... alin. ........ prf./pct. ....... lit. ............; [2]...........................................lei contravenţia prevăzută de ..................... art. ....... alin. ........ prf./pct. ....... lit. ............; [3]...........................................lei contravenţia prevăzută de ..................... art. ....... alin. ........ prf./pct. ....... lit. ........... . TOTAL LEI ....................... (........................) Conform prevederilor legale, contravenientul poate/nu poate achita în cel mult 15 zile de la data comunicării prezentului proces-verbal jumătate din minimul amenzii prevăzute de dispoziţia legală pentru fapta(ele) săvârşită(e), care este de ..................... (................) lei.
┌────────────┬────────────┬─────────────────┐
│Semnătura │ │ │
│comisarului │Semnătura │Semnătura │
│Gărzii │martorului │contravenientului│
│Naţionale de│…………………………..│………………………………….. │
│Mediu │ │ │
│…………………………..│ │ │
└────────────┴────────────┴─────────────────┘
Pag. 2 Amenda se va achita în contul ....................., deschis la trezoreria/casieria autorităţii administraţiei publice locale ......................, iar copia dovezii efectuării plăţii va fi transmisă în termen 15 zile de la data comunicării procesului-verbal la Garda Naţională de Mediu - Comisariatul ............................ . Împotriva procesului-verbal se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării/comunicării la judecătoria în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia. ALTE MENŢIUNI ............................................................... În legătură cu faptele arătate, contravenientul ...................., reprezentat prin ..................., în calitate de ....................., face următoarele OBIECŢII: ................................................ ............................................................. ............................................................. Semnătura contravenientului ...................................................... Prin săvârşirea acestei (acestor) contravenţii s-au produs următoarele pagube: ............................................................. ............................................................. În temeiul art. ........ din ............. contravenientului i se aplică următoarele sancţiuni contravenţionale complementare: Pentru fapta prevăzută la punctul [....] ......................................... ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. Precizări cu privire la măsuri de conservare/valorificare/confiscare: ..................................... ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. ............................................................. Bunurile ce aparţin: .................................... ............................................................. Contravenientul nu poate să semneze/nu este de faţă/refuză să semneze, împrejurare ce se adevereşte de martorul ..........................., născut la data ................... în localitatea ........................., cu domiciliul în ..............................., str. ..... nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ......, ap. ......, judeţul (sectorul) ............, cu act de identitate ........ seria ...... nr. ......., eliberat de ............., C.N.P. .................................. . Prezentul proces-verbal nu a fost încheiat în prezenţa unui martor deoarece: ............................................................. .............................................................
┌────────────┬────────────┬─────────────────┐
│Semnătura │ │ │
│comisarului │Semnătura │Semnătura │
│Gărzii │martorului │contravenientului│
│Naţionale de│…………………………..│………………………………….. │
│Mediu │ │ │
│…………………………..│ │ │
└────────────┴────────────┴─────────────────┘
Înştiinţare de plată: Amenda se va achita obligatoriu în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării. Procesul-verbal neatacat în termenul menţionat, precum şi hotărârea judecătorească definitivă prin care s-a soluţionat plângerea constituie titlu executoriu, fără vreo altă formalitate. Prezentul proces-verbal s-a întocmit în 3 (trei) exemplare, dintre care unul a fost înmânat contravenientului.
┌────────────────────┬─────────────────┐
│Semnătura │Semnătura │
│comisarului Gărzii │contravenientului│
│Naţionale de Mediu │……………………………….. │
│…………………………………… │ │
└────────────────────┴─────────────────┘
ANEXA 3 (Anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.005/2012) LISTA articolelor din compunerea uniformei pentru personalul Gărzii Naţionale de Mediu a) Uniformă bărbaţi Cămaşă cu guler pentru cravată Costum bărbaţi clasic Cravată Jachetă din stofă căptuşită, model unic pentru femei şi bărbaţi b) Uniformă femei Bluză Fustă dreaptă Pantalon drept, din stofă, pentru pantof Sacou clasic din stofă Jacheta din stofă căptuşită, model unic pentru femei şi bărbaţi c) Accesorii Pantofi din piele de culoare neagră Insignă de comisar Plachetă cu nume Vestă inscripţionată GNM ANEXA 4 (Anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1.005/2012) NORME DE DOTARE şi durata de serviciu a articolelor de uniformă pentru personalul Gărzii Naţionale de Mediu
┌────┬──────────────┬─────────┬────────┐
│ │ │Norma de │Durata │
│Nr. │Denumirea │dotare │de │
│crt.│articolului de│iniţială │serviciu│
│ │uniformă │(bucată/ │(ani) │
│ │ │pereche) │ │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┤
│1. │Costum bărbaţi│1 │2 │
│ │clasic │ │ │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┤
│ │Costum damă │ │ │
│2. │clasic, cu │1 │2 │
│ │fustă şi │ │ │
│ │pantalon │ │ │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┤
│3. │Cămaşă bărbaţi│2 │2 │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┤
│4. │Bluză femei │2 │2 │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┤
│ │Jachetă din │ │ │
│5. │stofă pentru │1 │2 │
│ │bărbaţi şi │ │ │
│ │femei │ │ │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │Numai │
│6. │Cravată │2 │dotare │
│ │ │ │iniţială│
├────┼──────────────┼─────────┼────────┤
│ │Pantofi din │ │ │
│7. │piele de │1 │1 │
│ │culoare neagră│ │ │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │Numai │
│8. │Insignă │1 │dotare │
│ │ │ │iniţială│
├────┼──────────────┼─────────┼────────┤
│ │Plachetă cu │ │Numai │
│9. │nume │2 │dotare │
│ │ │ │iniţială│
├────┼──────────────┼─────────┼────────┤
│ │Vestă │ │ │
│10. │inscripţionată│1 │2 │
│ │GNM │ │ │
└────┴──────────────┴─────────┴────────┘
ANEXA 5 (Anexa nr. 10 la Hotărârea Guvernului nr. 1.005/2012) LISTA mijloacelor tehnice şi echipamentelor de comunicare, de transport şi de protecţie din dotarea Gărzii Naţionale de Mediu a) Mijloace de transport şi comunicare 1. Autoturism inscripţionat corespunzător, dotat cu mijloace de avertizare acustică şi luminoasă 2. Ambarcaţiuni inscripţionate şi dotate corespunzător cu mijloace de avertizare acustică şi luminoasă 3. Aparate de zbor fără pilot la bord, ghidate de la distanţă 4. Radiotelefon sau telefon mobil 5. Mijloace de comunicare specifice navigaţiei 6. Înregistratoare audio-video portabile de tip body worn camera 7. Camere video de bord 8. Echipamente de scanare cu raze X 9. Remorci/Platformă de transport b) Echipament individual de protecţie 1. Salopetă - combinezon impermeabil, culoare verde 2. Cască de protecţie 3. Ochelari de protecţie 4. Mască izolantă 5. Mănuşi de protecţie 6. Cizme din cauciuc 7. Îmbrăcăminte inscripţionată cu însemne specifice Echipamentul de protecţie este asigurat numai ca dotare iniţială, selectiv, în funcţie de specificul zonelor de responsabilitate ale comisarilor respectivi. ANEXA 6 (Anexa nr. 11 la Hotărârea Guvernului nr. 1.005/2012) Numărul de autoturisme, ambarcaţiuni şi aparate de zbor cu propulsie electrică care aparţin Gărzii Naţionale de Mediu, precum şi normele privind consumul lunar de carburanţi pentru autoturisme şi ambarcaţiuni I. Număr maxim aprobat de mijloace de transport
┌────────────┬─────────────────────────┐
│Numărul │Consumul de carburanţi │
│maxim │maxim aprobat │
│aprobat │ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│350 de │400 litri/lună/autoturism│
│autoturisme │ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│20 de │400 litri/lună/ │
│autospeciale│autospecială │
├────────────┼─────────────────────────┤
│un │800 litri/lună │
│autovehicul │ │
├────────────┼─────────────────────────┤
│ │100 litri/lună/ │
│10 ATV-uri │autovehicul cu utilizare │
│ │specială (ATV) │
└────────────┴─────────────────────────┘
II. Număr de ambarcaţiuni
┌───────┬──────────────────────────────┐
│Numărul│Consumul de carburanţi maxim │
│maxim │aprobat │
│aprobat│ │
├───────┼──────────────────────────────┤
│ │20-40 litri/oră, în funcţie de│
│35 │capacitatea cilindrică a │
│ │bărcilor din dotare, pentru │
│ │maximum 80 de ore pe lună │
└───────┴──────────────────────────────┘
NOTE: 1. Alocarea de drepturi, repartizarea, detalierea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se stabilesc prin decizie a comisarului general al Gărzii Naţionale de Mediu. 2. Nu se consideră depăşiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadrează în limita carburantului normat în raport cu numărul total de mijloace de transport aprobat pentru Garda Naţională de Mediu. ------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.