Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 638 din 27 iulie 2023  privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 638 din 27 iulie 2023 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 699 din 31 iulie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 39/2023 privind înfiinţarea Oficiului de Film şi Investiţii Culturale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri instituţionale referitoare la gestionarea schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea culturii de film şi producţiei de film în România,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Oficiul de Film şi Investiţii Culturale, denumit în continuare Oficiul, funcţionează ca instituţie publică de cultură având personalitate juridică, subordonată Ministerului Culturii.
    (2) Oficiul desfăşoară activităţi de promovare a valorilor cultural-artistice şi a resurselor culturale ale României şi de atragere a investiţiilor în domeniul cultural.
    (3) Sediul Oficiului este în municipiul Bucureşti, Piaţa Presei Libere nr. 1, sectorul 1.

    ART. 2
    În activitatea sa, Oficiul urmăreşte îndeplinirea următoarelor obiective generale:
    a) promovarea pe plan internaţional a valorilor cultural-artistice şi a sectoarelor culturale naţionale;
    b) dezvoltarea cooperării internaţionale în domeniul cultural;
    c) susţinerea sectoarelor culturale prin stimularea atragerii investiţiilor şi finanţărilor în domeniul producţiei de opere audiovizuale, proiectelor culturale şi infrastructurii culturale pe teritoriul României;
    d) administrarea schemei de ajutor de stat privind sprijinirea industriei cinematografice şi a altor programe similare de finanţare a producţiei şi distribuţiei de opere audiovizuale şi de proiecte culturale pe teritoriul României;
    e) sprijinirea şi oferirea de asistenţă în legătură cu implementarea proiectelor culturale publice şi private, naţionale şi străine, pe teritoriul României.


    ART. 3
    Pentru îndeplinirea obiectivelor prevăzute la art. 2, Oficiul are următoarele atribuţii principale în domeniul său de activitate:
    a) formulează propuneri pentru elaborarea de către Ministerul Culturii a strategiei de promovare a României ca destinaţie de investiţii culturale;
    b) promovează standardele europene în domeniul producţiei de opere audiovizuale, industriei cinematografice şi realizării de proiecte culturale;
    c) coordonează şi asigură realizarea activităţilor şi materialelor de promovare, în vederea stimulării investiţiilor directe, autohtone şi străine, în producţia de opere audiovizuale, industria cinematografică, proiecte culturale şi infrastructură culturală pe teritoriul României;
    d) dezvoltă programe şi proiecte în colaborare cu alte instituţii şi entităţi, în vederea promovării şi susţinerii proiectelor culturale, precum şi atragerii de investiţii în proiecte culturale şi infrastructură culturală;
    e) formulează şi comunică Ministerului Culturii proiecte de acte normative pentru domeniul său de activitate;
    f) propune Ministerului Culturii încheierea unor convenţii, acorduri şi a altor tratate de cooperare internaţională, precum şi aderarea la convenţiile internaţionale din domeniul său de competenţă sau, după caz, ratificarea acestora;
    g) gestionează într-un sistem transparent schemele de ajutor de stat şi programele de finanţare administrate în domeniile sale de competenţă, conform legii;
    h) emite actele necesare şi asigură organizarea şi desfăşurarea evaluării şi selecţionării proiectelor în cadrul programelor de finanţare administrate de Oficiu;
    i) acordă sprijin investitorilor în identificarea resurselor artistice, culturale şi conexe, a locaţiilor de producţie şi a infrastructurii culturale pe teritoriul României;
    j) desfăşoară activităţi de informare, documentare şi consultanţă în domeniul său de competenţă;
    k) elaborează indicatori statistici de specialitate şi asigură colectarea datelor statistice pentru domeniul său de activitate în interes propriu ori la solicitarea celor interesaţi;
    l) realizează, editează şi, după caz, comercializează studii, analize, cercetări şi sondaje în domeniile sale de competenţă;
    m) organizează sesiuni de formare, cursuri şi programe de specializare în domeniul său de activitate;
    n) realizează opere audiovizuale şi alte materiale de promovare a patrimoniului cultural şi a sectoarelor cultural-creative din România;
    o) asigură organizarea şi participarea la acţiuni de promovare, festivaluri, târguri şi evenimente, în ţară şi străinătate;
    p) participă în cadrul organizaţiilor şi asociaţiilor internaţionale din domeniile sale de competenţă, conform legii;
    q) consemnează, pe suport video, evenimente din viaţa culturală, pe bază de contract, în vederea conservării şi constituirii patrimoniului naţional de imagini;
    r) concepe, organizează şi desfăşoară campanii de promovare a activităţii culturale a instituţiilor publice de cultură, precum şi a organizaţiilor guvernamentale şi neguvernamentale cu activitate în domeniul culturii;
    s) concepe, organizează şi produce acţiuni şi campanii de promovare a culturii naţionale în lume;
    ş) oferă, la cerere, asistenţă de specialitate instituţiilor publice de cultură pentru realizarea propriilor videoteci şi fonduri videodocumentare;
    t) poate cesiona, în condiţiile legii, drepturile patrimoniale asupra producţiilor ori coproducţiilor realizate, în scopul realizării de venituri proprii;
    ţ) propune spre aprobare Ministerului Culturii programe şi proiecte pentru susţinerea şi dezvoltarea de noi forme de exprimare artistică audiovizuale şi asigură gestionarea acestora, potrivit legii;
    u) propune spre aprobare Ministerului Culturii includerea în programele prioritare a proiectelor de promovare, prin mijloace audiovizuale, a ofertei culturale promovate de minister şi de instituţiile publice de cultură aflate în subordinea acestuia;
    v) colaborează cu serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii şi cu instituţii publice de cultură în stabilirea de programe şi proiecte concertate de promovare a fenomenului cultural artistic şi de videotecare a acestuia;
    w) realizează reproducerea, la cerere şi contra cost, a producţiilor şi fixărilor audiovizuale pe care le-a realizat sub orice formă, cu respectarea legislaţiei privind drepturile de autor;
    x) formulează propuneri către autorităţile competente cu privire la dezvoltarea investiţiilor în infrastructura pentru producţie de film;
    y) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Ministerul Culturii prin regulamentul de organizare şi funcţionare, conform obiectului de activitate, potrivit legii.


    ART. 4
    (1) Cheltuielile curente şi de capital ale Oficiului se finanţează din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii.
    (2) Finanţarea schemelor de ajutor de stat şi a altor programe de finanţare gestionate de Oficiu se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii, în limitele creditelor bugetare şi de angajament aprobate sau din veniturile proprii.

    ART. 5
    (1) Veniturile proprii ale Oficiului se pot realiza din:
    a) exploatarea şi valorificarea bunurilor pe care le are în patrimoniul său ori în administrare, potrivit legii;
    b) tarife percepute pentru activităţile prestate;
    c) donaţii şi sponsorizări, conform legii;
    d) furnizarea de servicii de consultanţă în domeniu;
    e) activităţi de formare, cursuri şi programe de specializare în domeniul său de activitate;
    f) organizarea de congrese, conferinţe, festivaluri, târguri şi evenimente de specialitate în domeniul său de activitate;
    g) realizarea de studii, analize şi cercetări, precum şi derularea de programe şi proiecte specifice, pe bază de contracte, inclusiv în parteneriat public-privat;
    h) valorificarea studiilor, analizelor şi cercetărilor realizate de Oficiu, în condiţiile legii;
    i) valorificarea drepturilor de proprietate intelectuală deţinute, conform legii;
    j) participarea în proiecte cu finanţare externă, în condiţiile legii;
    k) alte activităţi specifice realizate de Oficiu, în conformitate cu atribuţiile sale legale.

    (2) Plata contribuţiilor şi a cotizaţiilor la reţelele internaţionale culturale şi organismele internaţionale din domeniul său de activitate la care este afiliat sau participă Oficiul se va face din fonduri proprii ori din subvenţii de la bugetul de stat, prin bugetul Oficiului.
    (3) Tarifele pentru serviciile şi activităţile Oficiului se aprobă prin ordin al ministrului culturii, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (4) Liberalităţile de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiţii ori de sarcini care pot afecta autonomia Oficiului sau care sunt contrare obiectului său de activitate.

    ART. 6
    (1) Pentru realizarea obiectivelor şi atribuţiilor sale, precum şi pentru conceperea şi punerea în aplicare de politici şi acţiuni pentru atragerea de investiţii în domeniul cultural, Oficiul va acţiona în cooperare cu autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţiile publice de specialitate, cu operatori economici şi cu structuri ale societăţii civile şi ale mediului de afaceri din ţară şi din străinătate.
    (2) Pentru exercitarea atribuţiilor proprii, Oficiul poate să solicite informaţii şi date de la persoane juridice de drept public şi privat şi persoane fizice cu activitate relevantă pentru domeniul său de competenţă.

    ART. 7
    Funcţionarea Oficiului se asigură prin activitatea personalului angajat în baza contractelor individuale de muncă şi prin colaborarea, în condiţiile legii, pe bază de contracte civile încheiate potrivit Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau contracte de cesiune a drepturilor de autor încheiate în baza Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu formatori, instructori, experţi şi specialişti în domeniile incidente şi/sau conexe obiectivelor principale ale instituţiei, selectaţi pe bază de criterii profesionale.

    ART. 8
    (1) Oficiul este condus de către un manager, pe baza contractului de management, încheiat în urma concursului de proiecte de management, conform dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de cultură, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 269/2009, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Managerul este ordonator terţiar de credite.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale, managerul emite decizii şi instrucţiuni, conform legii.
    (4) Managerul Oficiului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintă în raporturile cu autorităţi şi instituţii publice, precum şi cu persoanele juridice şi fizice din ţară sau din străinătate.

    ART. 9
    Oficiul are în dotare un număr de autoturisme pentru transportul persoanelor stabilit conform dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 10
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Regulamentul de organizare şi funcţionare, precum şi organigrama Oficiului se aprobă prin ordin al ministrului culturii, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) Personalul existent în structura Studioului de Creaţie Cinematografică din Bucureşti şi a Studioului VIDEO ART se preia de către Oficiu şi va fi încadrat în limita numărului maxim de posturi aprobat pentru Oficiu, beneficiind de drepturile salariale acordate, potrivit legii, pentru categoriile de funcţii din cadrul instituţiei, în termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (3) Încadrarea personalului instituţiilor care se reorganizează în numărul de posturi aprobat şi pe noile funcţii din cadrul Oficiului, precum şi stabilirea drepturilor salariale aferente se realizează în termen de maximum 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de funcţii.
    (4) Numărul de posturi al Oficiului se stabileşte prin ordinul ministrului culturii prevăzut la alin. (1), cu încadrarea în numărul maxim de posturi prevăzut în nota de la pct. II din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 11
    (1) Patrimoniul Oficiului include şi patrimoniul Studioului de Creaţie Cinematografică din Bucureşti şi al Studioului VIDEO ART, evidenţiat conform situaţiilor financiare întocmite potrivit prevederilor art. 28 alin. (1^1) din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi preluat pe bază de protocol de predare-preluare, încheiat în termen 15 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (2) Protocolul de predare-preluare prevăzut la alin. (1) va cuprinde cel puţin:
    a) prevederile bugetare pe anul 2023 şi execuţia bugetară la momentul predării-preluării;
    b) structurile de personal preluate;
    c) patrimoniul stabilit pe baza situaţiilor financiare întocmite de fiecare instituţie;
    d) drepturile de proprietate intelectuală şi licenţele de exploatare;
    e) arhiva, videotecă, echipamente audiovizuale şi altele asemenea, cu identificarea stării de conservare şi a regimului juridic al acestora;
    f) situaţia litigiilor şi contractelor în derulare;
    g) bazele de date.


    ART. 12
    La anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 116 din 22 februarie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, punctul II se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. numerele curente 41 şi 42 se abrogă;
    2. după numărul curent 50 se introduce un nou număr curent, nr. crt. 51, cu următorul cuprins:
    "

┌───┬─────────────┬────────────────────┐
│ │Oficiul de │Venituri proprii şi │
│51.│Film şi │subvenţii acordate │
│ │Investiţii │de la bugetul de │
│ │Culturale │stat │
└───┴─────────────┴────────────────────┘

"



    ART. 13
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă:
    a) art. 5, 5^1 şi 5^2 din Hotărârea Guvernului nr. 527/1992 de reorganizare a unor instituţii publice subordonate Ministerului Culturii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 232 din 21 septembrie 1992, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) Hotărârea Guvernului nr. 600/1990 privind înfiinţarea Studioului de creaţie cinematografică în subordinea Ministerului Culturii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 80 din 7 iunie 1990.




                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul culturii,
                    Raluca Turcan
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 27 iulie 2023.
    Nr. 638.

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016