Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 612 din 31 iulie 2025  privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 691/2015 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi a serviciilor de care aceştia pot beneficia, precum şi pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi serviciile publice de asistenţă socială şi a modelului standard al documentelor elaborate de către acestea    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 612 din 31 iulie 2025 privind modificarea Hotărârii Guvernului nr. 691/2015 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi a serviciilor de care aceştia pot beneficia, precum şi pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi serviciile publice de asistenţă socială şi a modelului standard al documentelor elaborate de către acestea

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 730 din 5 august 2025
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 26 din Legea nr. 156/2023 privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 691/2015 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi a serviciilor de care aceştia pot beneficia, precum şi pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi serviciile publice de asistenţă socială şi a modelului standard al documentelor elaborate de către acestea, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 663 din 1 septembrie 2015, se modifică după cum urmează:
    1. La anexa nr. 1, articolul 2, alineatul (6) va avea următorul cuprins:
    "(6) Cu ocazia vizitei la domiciliu, reprezentantul serviciului public de asistenţă socială completează fişa de observaţie din anexa nr. 1 la metodologia prevăzută în anexa nr. 2 la hotărâre."

    2. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.


    ART. II
    Dispoziţiile art. 16 din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 691/2015 pentru aprobarea Procedurii de monitorizare a modului de creştere şi îngrijire a copilului cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate şi a serviciilor de care aceştia pot beneficia, precum şi pentru aprobarea Metodologiei de lucru privind colaborarea dintre direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului şi serviciile publice de asistenţă socială şi a modelului standard al documentelor elaborate de către acestea, cu modificările ulterioare, intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    PRIM-MINISTRU
                    ILIE-GAVRIL BOLOJAN
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu
                    Ministrul muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale,
                    Petre-Florin Manole
                    p. Ministrul educaţiei şi cercetării,
                    Gigel Paraschiv,
                    secretar de stat
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru-Florin Rogobete

    Bucureşti, 31 iulie 2025.
    Nr. 612.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 691/2015)
    METODOLOGIE DE LUCRU
    privind colaborarea dintre direcţiile generale de asistenţă socială
    şi protecţia copilului şi serviciile publice de asistenţă socială şi
    modelul standard al documentelor elaborate de către acestea
    ART. 1
    Prezenta metodologie stabileşte procedura de colaborare şi coordonare între direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, denumite în continuare DGASPC, şi serviciile publice de asistenţă socială de la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiilor, denumite în continuare SPAS, instrumentele de lucru şi activităţile necesar a fi realizate, în vederea îndeplinirii obligaţiilor ce le revin conform prevederilor Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 156/2023 privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    În sensul prezentei metodologii, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) gospodărie - reprezintă un grup de două sau mai multe persoane adulte, care au în întreţinere copii şi care în mod obişnuit locuiesc împreună, au sau nu au legături de rudenie şi se gospodăresc în comun, participând integral sau parţial la bugetul de venituri şi cheltuieli al gospodăriei;
    b) fişă de observaţie - documentul completat de reprezentanţii serviciului public de asistenţă socială pentru copiii aflaţi în risc de separare de familie, atunci când familia acestora se află într-o situaţie de vulnerabilitate;
    c) plan de servicii - documentul prevăzut la art. 3 lit. e) din Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 3
    Colaborarea între DGASPC şi SPAS se bazează pe următoarele principii:
    a) interesul superior al copilului, conform căruia în toate deciziile adoptate şi acţiunile realizate în colaborarea dintre DGASPC şi SPAS trebuie să prevaleze bunăstarea copilului, iar interesul superior al acestuia să stea la baza fiecărei intervenţii şi activităţi;
    b) parteneriatul cu familia, conform căruia familia copilului trebuie văzută ca un partener în procesul de evaluare şi intervenţie şi să fie implicată activ în toate etapele de evaluare şi intervenţie, astfel încât să fie respectat dreptul copilului de a creşte alături de părinţii săi, într-un mediu familial sigur şi stabil;
    c) prevenirea şi intervenţia timpurie, conform cărora intervenţiile trebuie implementate cu maximă celeritate pentru a evita separarea copilului de părinţi;
    d) implicarea comunitară, conform căreia, pentru a sprijini copilul şi familia, trebuie utilizate toate resursele şi reţelele existente în comunitate.


    ART. 4
    (1) În vederea realizării activităţii de prevenire a separării copilului de familie, SPAS identifică şi înregistrează în Observatorul naţional al copilului, înfiinţat conform prevederilor art. 16 din Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare, denumit în continuare Observatorul copilului, copiii ale căror creştere şi îngrijire sunt asigurate de o familie care se află în una din situaţiile de vulnerabilitate prevăzute la art. 5 din Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În vederea identificării copiilor aflaţi în risc de separare de familie, care pot face obiectul înregistrării în Observatorul copilului, SPAS întocmeşte o listă a potenţialelor familii din unitatea lor administrativ-teritorială, care se pot afla într-o situaţie de vulnerabilitate prevăzută la art. 5 din Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare, şi care au copii în întreţinere. Lista cuprinde cel puţin următoarele categorii de familii:
    a) care primesc beneficii de asistenţă socială şi de servicii sociale aflate în evidenţa SPAS;
    b) în care părintele unic susţinător sau ambii părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate şi au notificat SPAS în baza prevederilor art. 104 din Legea nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) care au în întreţinere copii şi care au avut sau au unul sau mai mulţi copii în sistemul de protecţie specială;
    d) care au în îngrijire copii cu cerinţe educaţionale speciale;
    e) care au în îngrijire copii şi care au în componenţă persoane adulte cu dizabilităţi, încadrate în grad de handicap, care le pot afecta semnificativ calitatea vieţii şi participarea la viaţa socială.

    (3) SPAS solicită informaţiile prevăzute la alin. (2) lit. d) de la centrul judeţean de resurse şi asistenţă educaţională sau, după caz, de la Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională în baza protocolului de colaborare încheiat în temeiul art. 56 alin. (3) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, iar informaţiile prevăzute la alin. (2) lit. e) de la DGASPC.
    (4) În cazul în care familiile se află în mai multe situaţii dintre cele prevăzute la alin. (2), se introduc în listă o singură dată.
    (5) Personalul SPAS completează fişa de observaţie, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, pentru fiecare familie aflată în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (2).
    (6) În situaţia în care, în urma completării fişei de observaţie, este identificată cel puţin o situaţie de vulnerabilitate, asistentul social sau, după caz, tehnicianul de asistenţă socială se deplasează la adresa de domiciliu a gospodăriei din care face parte familia, în vederea înregistrării copilului sau, după caz, a copiilor în Observatorul copilului.

    ART. 5
    (1) În situaţia în care, în urma deplasării în teren, asistentul social sau, după caz, tehnicianul în asistenţă socială identifică şi alte familii care se află în una din situaţiile de vulnerabilitate prevăzute la art. 5 din Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare, acesta completează lista prevăzută la art. 4 alin. (2).
    (2) Lista se completează şi ca urmare a autosesizării SPAS sau a sesizării de către orice persoană fizică sau juridică cu privire la o situaţie de vulnerabilitate a unei familii, prevăzută la art. 5 din Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 6
    În vederea evaluării situaţiei copilului, în cadrul procesului de introducere şi actualizare a datelor în Observatorul copilului sunt avute în vedere toate persoanele din gospodăria în care locuiesc familiile care se află în una dintre situaţiile de vulnerabilitate prevăzute la art. 5 din Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare, şi care au copii în întreţinere.

    ART. 7
    (1) Participarea membrilor gospodăriei la procesul de colectare a datelor şi introducere în Observatorul copilului este voluntară.
    (2) Se consideră membri ai gospodăriei şi sunt înregistrate date referitoare la aceştia în Observatorul copilului:
    a) copiii care locuiesc în gospodărie, inclusiv cei pentru care a fost stabilită o măsură de protecţie specială în condiţiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi se află în gospodărie;
    b) copiii care au locuit în gospodărie şi care sunt temporar separaţi de familie în baza unei măsuri de protecţie specială stabilită în condiţiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) persoanele majore din gospodărie plecate la muncă în ţară sau în străinătate, care nu şi-au stabilit domiciliul în altă localitate şi care nu lipsesc din gospodărie o perioadă mai mare de 12 luni;
    d) persoanele private de libertate, aflate în detenţie sau în arest preventiv, care fac parte din gospodărie, însă sunt absente la momentul efectuării vizitei, dar care nu lipsesc din gospodărie o perioadă mai mare de 12 luni;
    e) părinţii copiilor din gospodărie, indiferent dacă aceştia sunt sau nu prezenţi în gospodărie la momentul înregistrării în Observatorul copilului;
    f) persoanele prezente sau cele temporar absente sau plecate la studii în alte localităţi, în vacanţă, internate în unităţi sanitare sau în orice altă situaţie care determină absenţa lor din gospodărie pentru o perioadă mai îndelungată, dar nu mai mare de 12 luni.

    (3) Nu se consideră membri ai gospodăriei şi nu sunt înregistrate date referitoare la aceştia în Observatorul copilului:
    a) persoanele aflate în gazdă sau în chirie, precum şi persoanele angajate pentru efectuarea de servicii în gospodărie sau orice altă persoană care nu îşi gestionează bugetul în comun cu membrii gospodăriei;
    b) persoanele adulte din gospodărie, care se află în servicii sociale cu cazare.


    ART. 8
    La momentul efectuării vizitei în gospodărie, în vederea colectării datelor şi înregistrării lor în Observatorul copilului, asistentul social sau, după caz, tehnicianul în asistenţă socială parcurge următoarele etape:
    a) informează părinţii sau, după caz, persoana care îngrijeşte copilul/copiii în condiţiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la identitatea şi datele sale de contact, instituţia pe care o reprezintă, datele de contact ale responsabilului cu protecţia datelor, temeiul legal şi scopul prelucrării datelor cu caracter personal, perioada de stocare a acestora, precum şi drepturile persoanelor vizate;
    b) înmânează părinţilor sau, după caz, persoanei care îngrijeşte copilul/copiii în condiţiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, nota de informare care cuprinde informaţiile prevăzute la lit. a). Modelul notei de informare este prevăzut în anexa nr. 2;
    c) solicită informaţii cu privire la membrii gospodăriei, informaţii care sunt validate cu cele din actele de identitate. În situaţia în care în gospodărie există persoane care nu deţin acte de identitate, informaţiile sunt înregistrate exclusiv pe baza propriilor declaraţii;
    d) completează în Observatorul copilului datele şi informaţiile prevăzute la art. 11 alin. (2).


    ART. 9
    (1) După finalizarea completării datelor şi informaţiilor, asistentul social sau, după caz, tehnicianul în asistenţă socială elaborează Planul de servicii din Observatorul copilului şi întocmeşte proiectul de dispoziţie a planului de servicii, pe care îl supune aprobării primarului.
    (2) În unităţile administrativ-teritoriale în care există înfiinţate servicii comunitare integrate, asistentul social sau, după caz, tehnicianul în asistenţă socială pune la dispoziţia asistentului medical comunitar/mediatorului sanitar, consilierului/mediatorului şcolar o copie a planului de servicii.
    (3) Ulterior aprobării planului de servicii, asistentul social sau, după caz, tehnicianul în asistenţă socială monitorizează implementarea acestui plan, conform prevederilor art. 7 alin. (7) din Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 10
    Angajaţii instituţiilor publice sau private care, prin natura profesiei, intră în contact cu copilul şi iau cunoştinţă de existenţa unei situaţii menţionate în fişa de observaţie prevăzută la anexa nr. 1, respectiv poliţistul de proximitate, medicul de familie, cadrele didactice, cadrele medicale din unităţile de învăţământ, asistentul medical, mediatorul şcolar, mediatorul sanitar, asistentul medical comunitar, sunt obligaţi să sesizeze în termen de maximum 48 de ore SPAS din unitatea administrativ-teritorială în care îşi desfăşoară activitatea.

    ART. 11
    (1) În termen de maximum 72 de ore de la completarea fişei de observaţie sau, după caz, de la primirea sesizării, în condiţiile prevăzute la art. 10, asistentul social sau, după caz, tehnicianul în asistenţă socială are obligaţia de a se deplasa la domiciliul familiei cu copil/copii, în vederea evaluării situaţiei acesteia şi a înregistrării în Observatorul copilului.
    (2) Datele şi informaţiile din Observatorul copilului sunt organizate după cum urmează:
    a) fişa de observaţie;
    b) date despre gospodărie;
    c) familia referită prin fişa de observaţie;
    d) situaţia economică a familiei;
    e) practicile parentale;
    f) părinţii;
    g) persoana care îngrijeşte copilul/copiii, dacă este alta decât părinţii;
    h) date despre copil;
    i) starea de sănătate a copilului;
    j) dezvoltarea copilului;
    k) educaţia copilului;
    l) bunăstarea copilului;
    m) locuinţa familiei.

    (3) Datele şi informaţiile din Observatorul copilului se şterg la momentul dobândirii capacităţii depline de exerciţiu sau, după caz, a capacităţii anticipate de exerciţiu de către copilul care sa aflat în situaţie de risc la momentul înregistrării.

    ART. 12
    (1) Pentru completarea datelor şi informaţiilor din Observatorul copilului, asistentul social sau, după caz, tehnicianul în asistenţă socială poate solicita informaţii suplimentare de la profesioniştii care intră în contact cu copilul, cum ar fi: medicul de familie, cadre didactice, asistentul medical, mediatorul şcolar, mediatorul sanitar, asistentul medical comunitar, preotul, precum şi specialişti din organizaţiile neguvernamentale acreditate care desfăşoară activităţi în domeniul protecţiei copilului.
    (2) În situaţia în care în urma deplasării prevăzute la art. 11 alin. (1) este/sunt identificat/identificaţi un copil/copii cu părinţi plecaţi la muncă în străinătate, asistentul social sau, după caz, tehnicianul în asistenţă socială are obligaţia de a îndeplini atribuţiile prevăzute în anexa nr. 1 la hotărâre.

    ART. 13
    (1) Coordonarea şi îndrumarea metodologică a activităţii SPAS în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor copilului, precum şi a activităţii de înregistrare şi actualizare a datelor şi informaţiilor în Observatorul copilului sunt asigurate de DGASPC.
    (2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor de coordonare şi îndrumare metodologică a activităţii SPAS în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor copilului prevăzute la alin. (1), DGASPC desemnează asistenţi sociali responsabili cu menţinerea legăturii cu SPAS.
    (3) Persoanele desemnate în condiţiile alin. (2) îndeplinesc atribuţiile prevăzute la art. 11 din Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) În vederea îndeplinirii activităţii de coordonare şi îndrumare metodologică a activităţii de înregistrare şi actualizare a datelor şi informaţiilor în Observatorul copilului prevăzute la alin. (1), DGASPC desemnează un coordonator judeţean.
    (5) Coordonatorul judeţean desemnat în condiţiile alin. (4) are următoarele atribuţii:
    a) coordonarea metodologică a activităţii serviciilor publice de asistenţă socială de la nivelul judeţului privind utilizarea Observatorului copilului;
    b) administrarea conturilor utilizatorilor de la nivelul serviciilor publice de asistenţă socială;
    c) oferirea de sprijin şi suport metodologic utilizatorilor;
    d) colectarea feedbackului din teren şi asigurarea schimbului de informaţii între nivelurile local, judeţean şi naţional;
    e) transmiterea către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie a problemelor întâmpinate în procesul de înregistrare în Observatorul copilului.

    (6) DGASPC asigură anual instruirea personalului SPAS care colectează şi prelucrează date cu caracter personal în domeniul protecţiei datelor cu caracter personal şi al respectării drepturilor fundamentale ale persoanelor vizate.

    ART. 14
    (1) Datele cu caracter personal ale persoanelor fizice, rezultate din acţiunile specifice activităţii de prevenire a separării copilului de familie, sunt prelucrate în conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi ale celorlalte acte normative aplicabile domeniului protecţiei datelor, atât de către instituţiile cu atribuţii în domeniul protecţiei copilului, cât şi de către instituţiile implicate în acţiuni specifice de prevenire a separării copilului de familie.
    (2) Prelucrarea datelor şi informaţiilor cuprinse în Observatorul copilului este realizată de către SPAS, DGASPC şi Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie, în vederea realizării de analize şi evaluări statistice la nivel judeţean, respectiv la nivel naţional, cu respectarea garanţiilor privind prelucrarea datelor cu caracter personal, potrivit prevederilor Regulamentului general privind protecţia datelor şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
    (3) Instituţiile prevăzute la alin (2) prelucrează datele cu caracter personal cu respectarea următoarelor garanţii:
    a) datele sunt utilizate exclusiv în scopul prevăzut de Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu se prelucrează ulterior în scopuri incompatibile cu scopul iniţial;
    b) accesul la date este permis conform prevederilor art. 19 din Legea nr. 156/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) se respectă drepturile persoanelor vizate, conform dispoziţiilor art. 12-22 din Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016;
    d) datele se păstrează conform prevederilor art. 11 alin. (3);
    e) este interzisă transmiterea datelor către terţi neautorizaţi.


    ART. 15
    (1) În situaţia în care asistentul social sau, după caz, tehnicianul în asistenţă socială are suspiciuni, în orice etapă a implicării sale în procesul de evaluare şi înregistrare a copilului/copiilor în Observatorul copilului, cu privire la existenţa unei situaţii de abuz, neglijare, exploatare şi orice altă formă de violenţă exercitată asupra unui copil, acesta are obligaţia să sesizeze de îndată DGASPC.
    (2) DGASPC are obligaţia de a verifica sesizările prevăzute la alin. (1) în termen de cel mult 48 de ore de la primirea sesizării conform prevederilor alin. (1).

    ART. 16
    (1) Următoarele fapte constituie contravenţii, dacă nu au fost săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerate infracţiuni:
    a) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 4 alin. (5);
    b) nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 11 alin. (1).

    (2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei.
    (3) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunii conducătorului instituţiei pentru nerespectarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se fac de către persoanele împuternicite din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale şi din agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială.
    (4) Contravenţiilor prevăzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 17
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie
    *) Anexa nr. 1 la metodologie este reprodusă în facsimil.
    FIŞĂ DE OBSERVAŢIE
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    la metodologie
    NOTĂ DE INFORMARE
    - Model -
    În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) şi cu Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, vă aducem la cunoştinţă următoarele informaţii referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal de către Primăria ........... (denumit în continuare Operatorul), prin SPAS.
    1. Identitatea şi datele de contact ale Operatorului
    Primăria: ........................
    Adresă: .........................
    Telefon: .........................
    E-mail: ..........................
    Numele şi prenumele persoanei care colectează datele: ..................

    2. Scopul şi temeiul legal ale prelucrării
    În vederea îndeplinirii obligaţiilor legale ce îi revin SPAS din cadrul primăriilor, conform prevederilor Legii nr. 156/2023 privind organizarea activităţii de prevenire a separării copilului de familie, cu modificările şi completările ulterioare, datele cu caracter personal sunt prelucrate în scopul identificării şi înregistrării copiilor aflaţi în risc de separare de familie, al elaborării şi monitorizării planurilor de servicii, precum şi pentru furnizarea de servicii destinate prevenirii separării copilului de familie.

    3. Categoriile de date prelucrate
    Categoriile de date cu caracter personal prelucrate sunt următoarele:
    a) date de identificare ale copilului, părinţilor sau, după caz, ale persoanei care îngrijeşte copilul/copiii, dacă este alta decât părinţii, respectiv numele şi prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu;
    b) date referitoare la originea etnică şi starea de sănătate ale copilului, părinţilor sau, după caz, ale persoanei care îngrijeşte copilul/copiii, dacă este alta decât părinţii;
    c) datele referitoare la veniturile părinţilor sau, după caz, ale persoanei care îngrijeşte copilul/copiii.


    4. Sursa datelor
    Datele sunt colectate direct de la părinţii copilului sau, după caz, de la persoana care îngrijeşte copilul/copiii, dacă este alta decât părinţii.

    5. Destinatarii datelor
    Datele pot fi divulgate către alte autorităţi publice doar în măsura în care există un temei legal, prevăzut de actele normative care le reglementează activitatea.

    6. Durata de stocare a datelor
    Datele şi informaţiile prelucrate se şterg la momentul dobândirii capacităţii depline de exerciţiu sau, după caz, a capacităţii anticipate de exerciţiu de către copilul care s-a aflat în situaţie de risc la momentul înregistrării.

    7. Drepturile persoanelor ale căror date sunt prelucrate
    În conformitate cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), drepturile persoanelor ale căror date sunt prelucrate sunt următoarele:
    a) dreptul de acces la datele personale;
    b) dreptul la rectificarea datelor;
    c) dreptul la ştergerea datelor („dreptul de a fi uitat“);
    d) dreptul la restricţionarea prelucrării;
    e) dreptul la opoziţie;
    f) dreptul la portabilitatea datelor;
    g) dreptul de a nu fi supus unei decizii bazate exclusiv pe prelucrare automată.

    Pentru exercitarea acestor drepturi, persoanele vizate se pot adresa în scris DGASPC sau responsabilului cu protecţia datelor cu caracter personal din cadrul acestei instituţii.
    De asemenea, persoanele vizate au dreptul de a se adresa cu plângere către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal - www.dataprotection.ro.

    8. Obligaţia de furnizare a datelor
    Furnizarea datelor este necesară pentru identificarea situaţiei copilului şi sprijinirea familiilor aflate în situaţii de vulnerabilitate, în realizarea obligaţiilor ce le revin cu privire la creşterea, îngrijirea şi educarea copilului prin activitatea de prevenire a separării copilului de familie. Refuzul de a furniza aceste date poate conduce la imposibilitatea includerii în Observatorul copilului şi la neacordarea serviciilor de prevenire a separării copilului de familie.

    Data informării:
    Semnătura persoanei care colectează datele: ....................
    Semnătura părintelui sau, după caz, a persoanei care îngrijeşte copilul/copiii .........

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016