Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 61 din 12 decembrie 2013  privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a interviului pentru reatribuirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTĂRÂRE nr. 61 din 12 decembrie 2013 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a interviului pentru reatribuirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 66 din 27 ianuarie 2014

    Având în vedere prevederile:
    - art. 6 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    - art. 15 alin. (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011;
    - art. 13 din Normele privind atribuirea calităţii de membru, înscrierea, evidenţa, retragerea şi suspendarea persoanelor fizice şi autorizarea, înscrierea, evidenţa, retragerea şi suspendarea persoanelor juridice în şi din Registrul public al auditorilor financiari, aprobate prin Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 16/2012,

    Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 12 decembrie 2013, hotărăşte:

    ART. 1
    Se aprobă Regulamentul de organizare şi desfăşurare a interviului pentru reatribuirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Departamentul de servicii pentru membri şi Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
    ART. 3
    Prezenta hotărâre se comunică spre aprobare Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile.
    ART. 4
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


            Preşedintele Camerei Auditorilor Financiari din România,
                                  Horia Neamţu

    Bucureşti, 12 decembrie 2013.
    Nr. 61.


    ANEXĂ

                                   REGULAMENT
         de organizare şi desfăşurare a interviului pentru reatribuirea
       calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România

    ART. 1
    Auditorii financiari, persoane fizice, care au renunţat sau cărora li s-a retras calitatea de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), pot solicita reatribuirea calităţii de membru al CAFR, în condiţiile prevăzute de Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 16/2012 pentru aprobarea Normelor privind atribuirea calităţii de membru, înscrierea, evidenţa, retragerea şi suspendarea persoanelor fizice şi autorizarea, înscrierea, evidenţa, retragerea şi suspendarea persoanelor juridice în şi din Registrul public al auditorilor financiari şi a prezentului regulament.
    ART. 2
    Pentru reatribuirea calităţii de membru al CAFR, CAFR organizează în fiecare an, semestrial, interviu, în baza cererilor primite.
    ART. 3
    (1) La interviul pentru reatribuirea calităţii de membru al CAFR se pot înscrie următoarele categorii de persoane:
    - persoanele fizice care au renunţat, la cerere, la calitatea de membru al CAFR şi solicită reatribuirea acesteia în termen de 5 ani de la data renunţării. Solicitanţii trebuie să aibă achitate toate cotizaţiile datorate către CAFR, pentru perioada în care au deţinut calitatea de membru al CAFR;
    - persoanele fizice, cărora li s-a retras calitatea de membru, în urma unei sancţiuni disciplinare dispuse prin hotărâre a Consiliului CAFR pentru neachitarea cotizaţiilor şi taxelor datorate, precum şi neîndeplinirea altor obligaţii faţă de CAFR. Solicitanţii trebuie să aibă achitate toate cotizaţiile datorate către CAFR, pentru perioada în care au deţinut calitatea de membru al CAFR. În acest caz se poate solicita reatribuirea calităţii de membru al CAFR în termen de maximum 3 ani de la data la care hotărârea de sancţionare a rămas definitivă.
    (2) În vederea înscrierii la interviu, candidaţii vor depune, personal sau prin delegat, la sediul Camerei din municipiul Bucureşti următoarele acte:
    - cerere de reînscriere, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul regulament;
    - cazier judiciar, aflat în termen legal de valabilitate;
    - dovada achitării taxei de reînscriere şi a cotizaţiilor datorate CAFR pe perioada cât au deţinut calitatea de membru CAFR, conform normelor emise de CAFR.
    ART. 4
    Dosarul de reînscriere va fi analizat de către Departamentul de servicii pentru membri şi avizat juridic de Departamentul de etică, conduită profesională şi investigaţii din cadrul CAFR şi supus spre aprobare Consiliului CAFR.
    ART. 5
    Interviul pentru reatribuirea calităţii de membru al CAFR se organizează de către Departamentul de servicii pentru membri din cadrul CAFR.
    ART. 6
    (1) Consiliul Camerei va aproba cu 30 de zile înainte de data de organizare a interviului următoarele:
    - data de organizare a interviului;
    - tematica interviului;
    - componenta comisiei de interviu;
    - componenţa comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    (2) Comisia de interviu este formată din 3 membri: un membru al Consiliului CAFR, un reprezentat al conducerii executive a CAFR, un reprezentat al Departamentului de etică, conduită profesională şi investigaţii.
    (3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formată din 3 persoane: 2 membri ai Consiliului CAFR şi preşedintele de onoare al CAFR.
    (4) Nu vor fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor vor completa în acest sens declaraţii pe propria răspundere.
    (5) Dacă incompatibilitatea prevăzută la alin. (4) se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiei, membrul în cauză are obligaţia să se retragă şi să comunice de îndată această situaţie Consiliului CAFR, în vederea înlocuirii sale.
    (6) Calitatea de membru al comisiei de interviu este incompatibilă cu cea de membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    (7) Departamentul de servicii pentru membri va publica pe site-ul CAFR data de organizare a interviului, tematica interviului, precum şi alte informaţii suplimentare.
    ART. 7
    Interviul pentru reatribuirea calităţii de membru al CAFR va consta în susţinerea unei probe orale din legislaţia care reglementează activitatea de audit financiar, statutul de membru al CAFR, activitatea CAFR şi din prevederile Codului etic al profesioniştilor contabili.
    ART. 8
    (1) Comisia de interviu va întocmi procesul-verbal al interviului.
    (2) Procesul-verbal menţionat la alin. (1) cuprinde lista candidaţilor admişi, lista candidaţilor respinşi, precum şi rezumatul discuţiilor care au făcut obiectul probei orale susţinute de candidaţi.
    (3) Rezultatele interviului se vor publica pe site-ul CAFR şi se pot contesta o singură dată, în termen de două zile lucrătoare de la publicarea lor. Contestaţiile se depun la sediul CAFR sau se pot transmite şi prin fax.
    (4) Camera nu va lua în considerare alte contestaţii decât cele primite în termenul de două zile lucrătoare de la publicarea rezultatelor pe site-ul CAFR.
    (5) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (6) Comisia de soluţionare a contestaţiilor va examina, în baza procesului-verbal întocmit de comisia de interviu, rezultatele obţinute de candidat la proba orală şi va reexamina, dacă consideră necesar, candidatul care a depus contestaţia.
    (7) Comisia de soluţionare a contestaţiilor va întocmi un proces-verbal care va cuprinde rezultatele soluţionării contestaţiilor.
    (8) Decizia comisiei de soluţionare a contestaţiilor este definitivă.
    (9) Rezultatele comisiei de soluţionare a contestaţiilor se vor publica pe site-ul CAFR, în termen de maximum 7 zile de la finalizarea termenului de depunere a contestaţiilor.
    ART. 9
    Auditorii financiari care au solicitat reatribuirea calităţii de membru al CAFR, au participat la interviu şi au fost admişi vor fi aprobaţi prin hotărâre a Consiliului CAFR.
    ART. 10
    Hotărârea Consiliului CAFR privind aprobarea calităţii de membru al CAFR, persoane fizice, va fi transmisă spre aprobare Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile (CSIPPC). Ulterior, hotărârea se comunică persoanei în cauză.
    ART. 11
    După aprobarea CSIPPC, Departamentul de servicii pentru membri va actualiza Registrul public al auditorilor financiari cu membrii CAFR cărora li s-a reatribuit calitatea, în baza hotărârii Consiliului CAFR.


    Anexă
    -----
la regulament
-------------

                                     CERERE
   pentru reatribuirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari
din România şi înscrierea în Registrul auditorilor financiari - persoane fizice

    Subsemnatul/Subsemnata, ......................................., născut/ă la data de .................... în localitatea ......................., judeţul/sectorul ...................., cu domiciliul în localitatea ......................., str. ...................... nr. ......, bl. ........, sc. ......, et. ....., ap. ......, judeţul/sectorul ......................, legitimat/ă cu buletinul/cartea de identitate/paşaportul seria ...... nr. ......., eliberat/ă de .................. la data de ...................., cod numeric personal (CNP) ........................., solicit reatribuirea calităţii de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România.
    Declar că am deţinut calitatea de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România în perioada .............................. şi am avut carnet de auditor financiar cu nr. ....... .
    Anexez la prezenta următoarele:
    1. copia documentului care face dovada achitării taxei de reînscriere;
    2. cazierul judiciar, aflat în termenul legal de valabilitate;
    3. copiile documentelor care fac dovada achitării cotizaţiilor pe perioada cât am deţinut calitatea de membru.
    Adresă de e-mail: ......................
    Telefon - acasă: .......................
    - serviciu: ............................
    - mobil: ...............................

    Adresa de corespondenţă (alta decât adresa de domiciliu, dacă este cazul):
    Localitatea ...................., str. ....................... nr. ......, bl. ......, sc. ...., et. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ...............

                       Data Semnătura
                 ................. ........................


                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016