Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 6 din 4 ianuarie 2024  privind modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 932/2007 pentru aprobarea Metodologiei privind finanţarea de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 6 din 4 ianuarie 2024 privind modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 932/2007 pentru aprobarea Metodologiei privind finanţarea de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 22 din 11 ianuarie 2024
    Având în vedere prevederile art. 51 alin. (1) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 4 alin. (5) şi (6) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 932/2007 pentru aprobarea Metodologiei privind finanţarea de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 596 din 29 august 2007, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Carmen Moraru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 4 ianuarie 2024.
    Nr. 6.
    ANEXA 1

    (Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 932/2007)
    METODOLOGIE
    privind finanţarea de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural
    pentru cutremure şi alunecări de teren
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Programul privind finanţarea elaborării şi/sau actualizării de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, denumit în continuare Program, este un program naţional multianual, finanţat din bugetele locale ale judeţelor/al municipiului Bucureşti, din bugetul de stat, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate anual cu această destinaţie şi a estimărilor pentru următorii 3 ani, prevăzute în legea bugetară anuală, prin Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, precum şi din venituri proprii ale persoanelor juridice şi fizice interesate în dezvoltarea unei localităţi sau a unei zone din cadrul acesteia, precum şi din alte surse legal constituite sau atrase, şi are ca obiectiv general susţinerea autorităţilor administraţiei publice locale în demersul de elaborare şi/sau actualizare a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren.
    (2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de autoritate a administraţiei publice centrale competentă în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului, gestionează Programul în colaborare cu compartimentele de specialitate ale administraţiei publice locale de la nivel judeţean şi de la nivelul municipiului Bucureşti.

    ART. 2
    Hărţile de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren se elaborează, se avizează şi se aprobă în conformitate cu prevederile Legii nr. 575/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a V-a - Zone de risc natural şi ale Hotărârii Guvernului nr. 447/2003 pentru aprobarea normelor metodologice privind modul de elaborare şi conţinutul hărţilor de risc natural la alunecări de teren, al hărţilor de hazard la inundaţii şi al hărţilor de risc la inundaţii, cu modificările ulterioare.

    ART. 3
    Hărţile de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, avizate şi aprobate conform prevederilor Legii nr. 575/2001 şi ale Hotărârii Guvernului nr. 447/2003, cu modificările ulterioare, se cuprind în planurile de amenajare a teritoriului şi de urbanism în vederea instituirii măsurilor specifice privind atenuarea riscurilor, realizarea construcţiilor şi utilizarea terenurilor.

    ART. 4
    Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei avizează din punct de vedere tehnic hărţile de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren împreună cu organele de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale competente potrivit legii.

    ART. 5
    În sensul prezentei metodologii, sintagmele de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) servicii noi: acele servicii pentru elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren pentru care nu au fost stabilite angajamentele juridice aferente la momentul depunerii cererii de finanţare;
    b) servicii în continuare: acele servicii pentru elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren pentru care au fost stabilite angajamentele juridice aferente la momentul depunerii cererii de finanţare;
    c) beneficiari: autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti care primesc finanţare din Program;
    d) contract de finanţare: documentul încheiat între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti prin care sunt stabilite drepturile şi obligaţiile fiecărei părţi, inclusiv suma totală alocată acestora prin Program;
    e) cerere de finanţare: document elaborat de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti prin care se solicită finanţarea elaborării şi/sau actualizării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren prin Program.


    ART. 6
    (1) Prin Program se pot finanţa activităţile privind elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren.
    (2) Prin Program se finanţează servicii noi şi servicii în continuare privind elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren şi sunt eligibile spre finanţare toate activităţile de elaborare, de la etapa de iniţiere până la avizare şi aprobare, conform prevederilor art. 2.
    (3) Finanţarea activităţilor privind realizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren are ca rezultate aşteptate elaborarea şi/sau actualizarea acestor documentaţii, iar ca indicator de rezultat numărul de hărţi de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren aprobate.

    ART. 7
    (1) În vederea derulării Programului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pune la dispoziţie beneficiarilor platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.
    (2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei creează conturi individuale pe platforma prevăzută la alin. (1) pentru toţi beneficiarii Programului. Toate activităţile specifice Programului, inclusiv comunicările, notificările şi altele asemenea emise de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, se desfăşoară prin intermediul platformei digitale „investitii.mdlpa.ro“.
    (3) Documentele aferente Programului se emit în format electronic, se semnează cu semnătură electronică calificată, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice şi ale Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi se încarcă pe platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.
    (4) Documentele şi documentaţiile depuse în diferite etape de implementare a Programului se transmit la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei prin intermediul platformei digitale „investitii.mdlpa.ro“, cu aplicarea semnăturii electronice calificate pentru conformitate cu originalul.

    CAP. II
    Finanţarea elaborării şi/sau actualizării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren
    ART. 8
    (1) Autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti au obligaţia să prevadă în bugetele proprii fonduri necesare finanţării elaborării hărţilor de risc natural.
    (2) Prin Program, pentru zonele identificate de autorităţile administraţiei publice locale ca având un potenţial de risc natural, cuprinse în Legea nr. 575/2001, finanţarea elaborării şi/sau actualizării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren se poate asigura în proporţie de până la 50% de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în limita creditelor de angajament aprobate şi sau estimate cu această destinaţie, fără eşalonarea anuală a creditelor bugetare, care se înscriu cumulat pentru toată perioada de finanţare.

    ART. 9
    Cererea de finanţare va fi elaborată de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, şi va fi însoţită de următoarele documente:
    a) hotărârea autorităţii deliberative de aprobare a indicatorilor, inclusiv devizul general, cu identificarea categoriilor de cheltuieli care se finanţează de la bugetul de stat şi a celor suportate din sursele proprii ale bugetului local;
    b) contractele cu operatorii economici pentru elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, după caz;
    c) evidenţe contabile în baza cărora sunt identificate plăţile efectuate din bugetul de stat şi/sau bugetul local;
    d) hotărârea autorităţilor deliberative ale beneficiarilor de aprobare a cofinanţării.


    ART. 10
    (1) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a legii bugetului de stat pentru anul în curs, autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei cererea de finanţare privind elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren şi documentele prevăzute la art. 9.
    (2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei centralizează cererile de finanţare transmise conform alin. (1) şi, în baza criteriilor prevăzute la art. 15, a analizei proprii de specialitate şi în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate anual cu această destinaţie şi a estimărilor pentru următorii 3 ani, prevăzute în legea bugetară anuală, întocmeşte lista cu beneficiarii Programului, care se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei. După aprobare, lista se publică pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi în platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.
    (3) Criteriile prevăzute la art. 15 se aplică unitar tuturor beneficiarilor Programului propuşi la finanţare prin cererile de finanţare prevăzute la alin. (1).
    (4) După aprobarea prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei a listei prevăzute la alin. (2) se încheie contracte de finanţare multianuale între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi beneficiari, în conformitate cu prevederile art. 51^1 alin. (1) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare, şi cu respectarea prevederilor art. 34 alin. (2) din Legea privind finanţele publice locale nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Contractele de finanţare prevăzute la alin. (4) se prelungesc în conformitate cu prevederile art. 51^1 alin. (2) din Legea nr. 350/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) În perioada de valabilitate a contractelor de finanţare dintre Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi beneficiari, în toate situaţiile în care beneficiarii solicită diminuarea valorii alocate de la bugetul de stat, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei procedează la regularizarea creditelor de angajament alocate, diminuând corespunzător valoarea aprobată prin ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei prevăzut la alin. (2), precum şi contractele de finanţare prevăzute la alin. (4).

    ART. 11
    (1) După încheierea contractelor de finanţare multianuală, beneficiarii transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei solicitarea privind transferul sumelor necesare pentru decontarea serviciilor executate, în limita contractelor de finanţare multianuale încheiate. Solicitarea de transfer se întocmeşte conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă.
    (2) Suma care se acordă de la bugetul de stat pentru finanţarea serviciilor prin Program se transferă beneficiarilor, în limita creditului bugetar anual al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei aprobat cu această destinaţie, în ordinea cronologică de înregistrare a solicitării de transfer al sumelor necesare pentru decontarea lucrărilor executate, şi se va reflecta în bugetul local într-un cont distinct de venituri.
    (3) Beneficiarii, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea sumelor conform alin. (2), vor efectua plăţile către elaboratorii hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren.
    (4) În situaţia în care solicitările de transfer transmise de către beneficiari la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în vederea decontării nu sunt complete şi/sau conforme cu prevederile legale şi/sau necesită clarificări, se comunică acestora, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării, observaţiile şi/sau propunerile necesare modificării/completării acestora, cu precizarea că solicitarea de transfer revizuită va primi un nou număr de înregistrare, fiind considerată solicitare nouă.

    ART. 12
    (1) În situaţia epuizării creditelor bugetare disponibile în anul în curs, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei cu această destinaţie, ministerul va înştiinţa de îndată beneficiarii prin platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“ şi/sau prin e-mail.
    (2) După primirea înştiinţării prevăzute la alin. (1), beneficiarii dispun măsurile necesare în vederea evitării înregistrării de arierate, respectiv achitarea serviciilor din surse proprii sau alte surse legal constituite, urmând ca acestea să fie decontate ulterior din Program şi cu prioritate.
    (3) După înştiinţarea beneficiarilor în conformitate cu alin. (1), în situaţia suplimentării creditelor bugetare pentru anul în curs, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei anunţă beneficiarii cu privire la reluarea transferurilor de sume şi, după caz, cu privire la epuizarea creditelor bugetare suplimentare. Înştiinţarea beneficiarilor se face prin platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“ şi/sau prin e-mail.
    (4) În perioada de valabilitate a contractelor de finanţare multianuală, în situaţia în care beneficiarii decontează sumele aferente contribuţiei de la bugetul de stat, pentru serviciile executate, din surse proprii sau alte surse legal constituite, au dreptul să solicite recuperarea acestora de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în baza solicitărilor de transfer întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 şi însoţite de ordinele de plată, certificate pentru conformitate cu originalul. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei transferă aceste sume în limita creditelor bugetare aprobate în buget cu această destinaţie, în condiţiile prevăzute la art. 11.
    (5) Pe perioada de derulare a contractelor de finanţare, în situaţia în care suma totală aferentă solicitărilor de transfer depuse conform art. 11 alin. (1) şi (4) depăşeşte nivelul creditelor bugetare aprobate prin legea bugetară anuală pentru anul în curs, acestea se centralizează la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, iar sumele aferente se transferă cu prioritate, în anul bugetar următor, în condiţiile legii, în ordinea cronologică de înregistrare a solicitărilor de transfer al sumelor necesare pentru decontarea serviciilor executate.
    (6) În situaţia în care durata contractelor de finanţare încetează, iar solicitările de transfer depuse la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în perioada de valabilitate a contractului de finanţare, conform alin. (4), depăşesc nivelul creditelor bugetare aprobat prin legea bugetară anuală pentru anul în curs, plata acestora se realizează în condiţiile alin. (5) şi ale art. 28^1 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 13
    (1) În cazul în care beneficiarii utilizează sumele transferate cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare şi/sau contractuale, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei notifică beneficiarii cu privire la prevederile încălcate şi solicită restituirea în termen de 30 de zile calendaristice a sumelor decontate necuvenit.
    (2) Până la clarificarea situaţiei privind utilizarea de către beneficiar a sumelor transferate, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei suspendă din momentul notificării transferurile pentru serviciile pentru care beneficiarul a încălcat prevederile legale sau contractuale. După clarificarea situaţiei, în cazul în care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei demarează procedura de notificare a beneficiarului în vederea restituirii sumelor, suspendarea transferurilor se menţine până la recuperarea integrală a prejudiciului cauzat bugetului de stat.
    (3) Prevederile alin. (1) se aplică şi în situaţiile în care, ulterior efectuării transferului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei constată că anexa nr. 2 a fost transmisă cu nerespectarea prevederilor legale ori, din eroare, au fost efectuate transferuri excedentare către beneficiar.
    (4) În situaţia în care beneficiarii nu restituie sumele decontate necuvenit, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei solicită instanţelor de judecată obligarea acestora la restituirea sumelor.

    ART. 14
    (1) Beneficiarii sunt responsabili pentru derularea eficientă a Programului.
    (2) Beneficiarii au obligaţia să pună la dispoziţia Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, la solicitarea acestuia, toate documentele justificative privind derularea serviciilor de elaborare şi/sau actualizare a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, răspunzând de realitatea, exactitatea şi legalitatea acestora, precum şi de sumele cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.

    CAP. III
    Criterii pentru repartizarea fondurilor disponibile
    ART. 15
    (1) Fondurile asigurate de la bugetul de stat pentru elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren se vor prioritiza în baza punctajului stabilit prin următoarele criterii:
    a) procentul de realizare a serviciilor de elaborare şi/sau actualizare a hărţilor de risc pentru cutremure şi/sau pentru alunecări de teren;
    b) potenţialul de producere a alunecărilor de teren, conform prevederilor anexei nr. 7 - unităţi administrativ-teritoriale afectate de alunecări de teren - din Legea nr. 575/2001;
    c) potenţialul de producere a cutremurelor, conform prevederilor anexei nr. 3 - unităţi administrativ-teritoriale urbane amplasate în zone pentru care intensitatea seismică, echivalată pe baza parametrilor de calcul privind zonarea seismică a teritoriului României, este minimum VII (exprimată în grade MSK) - din Legea nr. 575/2001.

    (2) Pentru criteriul referitor la procentul de realizare a lucrărilor se acordă un punctaj de cel mult 100 de puncte pentru fiecare autoritate a administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti, direct proporţional cu procentul de realizare a lucrărilor, calculat ca raport între valoarea decontată şi valoarea totală a lucrărilor, conform devizului. Punctajul se acordă o singură dată, indiferent de domeniul pentru care se solicită finanţare pentru realizarea hărţilor de risc, luând în considerare următoarele praguri:
    a) pentru un procent de finalizare a lucrărilor mai mic sau egal cu 20% se acordă 20 de puncte;
    b) pentru un procent de finalizare a lucrărilor mai mare de 20% şi mai mic sau egal cu 80%, punctajul se calculează direct proporţional cu procentul de finalizare a lucrărilor şi se rotunjeşte la două zecimale;
    c) pentru un procent de finalizare a lucrărilor mai mare de 80% se acordă 100 de puncte.

    (3) Pentru criteriul referitor la potenţialul de producere a alunecărilor de teren, pentru fiecare comună, oraş şi/sau municipiu pentru care a fost solicitată finanţarea lucrărilor de elaborare a hărţilor de risc la alunecări de teren se acordă un punctaj individual, astfel:
    a) pentru un potenţial de producere a alunecărilor scăzut-ridicat, mediu-ridicat sau ridicat se acordă 15 puncte;
    b) pentru un potenţial de producere a alunecărilor scăzut-mediu sau mediu se acordă 10 puncte;
    c) pentru un potenţial de producere a alunecărilor scăzut se acordă 5 puncte.

    (4) Luând în considerare criteriul referitor la potenţialul de producere a cutremurelor, pentru fiecare comună, oraş şi/sau municipiu pentru care a fost solicitată finanţarea lucrărilor de elaborare a hărţilor de risc la cutremure de teren, se acordă un punctaj individual, astfel:
    a) pentru o intensitate seismică egală cu IX se acordă 15 puncte;
    b) pentru o intensitate seismică egală cu VIII se acordă 10 puncte;
    c) pentru o intensitate seismică egală cu VII se acordă 5 puncte.


    ART. 16
    (1) Prin însumarea punctajelor individuale ale comunelor, oraşelor şi/sau municipiilor pentru care se solicită finanţare se obţine un punctaj total aferent fiecărui criteriu menţionat la art. 15 alin. (1).
    (2) Prin însumarea punctajelor totale obţinute pentru fiecare criteriu în parte se obţine un punctaj aferent autorităţii administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti care solicită finanţare şi care se utilizează pentru alocarea fondurilor disponibile.
    (3) Alocarea fondurilor disponibile se va face în ordinea descrescătoare a punctajului total obţinut, la nivel de autoritate a administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti, indiferent de domeniul pentru care se solicită realizarea hărţilor de risc.
    (4) În cazul în care există mai multe autorităţi ale administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti cu punctaj total identic, prioritatea la finanţare se acordă pe baza următoarelor criterii:
    a) au prioritate la finanţare autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti care au solicitat finanţare pentru un număr mai mare de comune, oraşe şi/sau municipii, indiferent de domeniul pentru care se solicită realizarea hărţilor de risc;
    b) în cazul în care numărul de comune, oraşe şi/sau municipii pentru care se solicită finanţare este de asemenea egal, se va acorda prioritate la finanţare pentru autoritatea administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti care a depus prima cererea de finanţare în platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.

    (5) În cazul în care, în urma alocării fondurilor disponibile pentru finanţare, se obţine un rest care nu poate asigura finanţarea integrală necesară autorităţii administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti cu prioritatea cea mai ridicată, rămasă pe lista solicitărilor fără alocare de fonduri, se va proceda astfel:
    a) valoarea rămasă din buget va fi alocată autorităţii administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti pentru care aceasta poate asigura finanţarea integrală a solicitării de finanţare, în ordinea priorităţii date de punctajul total;
    b) dacă valoarea rămasă din buget nu poate asigura finanţarea integrală a lucrărilor pentru nicio autoritate a administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti care a transmis solicitare de finanţare, aceasta va fi returnată către bugetul de stat.

    (6) Procedura descrisă la alin. (5) se va repeta până la epuizarea valorii rămase din bugetul alocat Programului sau până la îndeplinirea condiţiei menţionate la alin. (5) lit. b), după caz.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 17
    Nivelul finanţării de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, pentru elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren nu exonerează autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul judeţelor şi nici pe cele de la nivelul municipiului Bucureşti de a prevedea în bugetele proprii anuale fondurile necesare finanţării elaborării şi/sau actualizării hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren.

    ART. 18
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie
    Judeţul ..........
    Consiliul Judeţean ............................
    Nr. ........../data ..........
    Cerere de finanţare a serviciilor privind elaborarea şi/sau actualizarea
    hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren
    – lei -

┌──────────────────┬────────┬──────────┐
│Tipul │Servicii│Servicii │
│documentaţiei^1) │noi │în │
│ │ │continuare│
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Denumirea │ │ │
│serviciului │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Nr. contract/data │ │ │
│.......... │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Valoarea totală a │ │ │
│contractului, │ │ │
│inclusiv acte │ │ │
│adiţionale (lei cu│ │ │
│TVA)^2) │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Valoarea totală │ │ │
│decontată pentru │ │ │
│elaborarea │ │ │
│documentaţiei (lei│ │ │
│cu TVA) │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│- Valoarea │ │ │
│solicitată de la │ │ │
│buget de stat │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│- Valoarea alocată│ │ │
│de la buget local │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Valoarea totală │ │ │
│necesară pentru │ │ │
│finalizarea/ │ │ │
│realizarea │ │ │
│serviciului (lei │ │ │
│cu TVA), din care:│ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Buget de stat │ │ │
│total, din care: │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│- credit bugetar │ │ │
│anul 1 │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│- credit bugetar │ │ │
│estimat anul 2 │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│- credit bugetar │ │ │
│estimat anul 3 │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│- credit bugetar │ │ │
│estimat anul 4 │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Buget local │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Stadiu fizic │ │ │
│realizat (%) │ │ │
├──────────────────┼────────┼──────────┤
│Termen finalizare │ │ │
│(conform │ │ │
│contractului şi │ │ │
│actelor │ │ │
│adiţionale) │ │ │
└──────────────────┴────────┴──────────┘


    Preşedinte,
    ...........................................
    Control financiar propriu ...................................
    Întocmit
    Direcţia generală coordonatoare a activităţii de amenajare a teritoriului şi urbanism a judeţului ....................................................................
    ^1) Se bifează în spaţiul corespunzător.
    ^2) Valoarea totală a contractului este formată din valoarea totală decontată şi valoarea totală necesară pentru finalizarea serviciului (pentru serviciul în continuare este valoarea totală a documentaţiei actualizată).

    ANEXA 2

    la metodologie
    Consiliul*) ......................................
    Se aprobă.
    Ministru, ....................
    Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei
    Vizat
    Director general, .........................
    Direcţia generală coordonatoare a programului
    DECONT JUSTIFICATIV
    privind fundamentarea necesarului de alocaţii bugetare pe
    anul ........ pentru elaborarea şi/sau actualizarea hărţilor de
    risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren
    – lei -

┌────┬────────────────┬────────────┬────────────┬────────┬──────┬────────────┬────────┐
│ │ │Valoarea │ │ │ │Valoarea │ │
│ │ │totală a │ │ │ │solicitată │ │
│ │ │contractului│Numărul şi │ │Contul│de la │ │
│ │ │de finanţare│data │Numărul │în │bugetul de │Valoarea│
│Nr. │Denumirea │de la │contractului│şi data │care │stat, în │rămasă │
│crt.│serviciului │bugetul de │de prestări │facturii│vor fi│limita │de │
│ │ │stat │servicii │ │virate│contractului│executat│
│ │ │(inclusiv │ │ │sumele│de finanţare│ │
│ │ │TVA) │ │ │ │(inclusiv │ │
│ │ │ │ │ │ │TVA) │ │
├────┼────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────────┼────────┤
│1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────────┼────────┤
│2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────────┼────────────┼────────────┼────────┼──────┼────────────┼────────┤
│ │Total │ │ │ │ │ │ │
│3. │Consiliul*) │ │ │ │ │ │ │
│ │................│ │ │ │ │ │ │
└────┴────────────────┴────────────┴────────────┴────────┴──────┴────────────┴────────┘


    *) Se completează, după caz, Judeţean sau General al Municipiului Bucureşti.
    Subsemnatul, ......................................., în calitate de reprezentant al ............................., având funcţia de ........................, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale, că serviciile pentru care solicit transferul de la buget de stat a sumei solicitate de .......... (lei cu TVA) sunt recepţionate şi se încadrează în cheltuielile care se pot finanţa de la bugetul de stat conform art. 6 din Metodologia privind finanţarea de la bugetul de stat a hărţilor de risc natural pentru cutremure şi alunecări de teren, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 932/2007, cu modificările şi completările ulterioare, că nu au fost decontate din alte surse de finanţare şi că sunt responsabil pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea datelor prezentate.
    Preşedinte,
    ...........................................
    Control financiar propriu .................................
    Întocmit
    Direcţia generală coordonatoare a activităţii de amenajare a teritoriului şi urbanism a judeţului ..................................................................

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016