Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 6 din 21 februarie 2014  privind aprobarea Normelor de pregătire profesională continuă a auditorilor financiari    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 6 din 21 februarie 2014 privind aprobarea Normelor de pregătire profesională continuă a auditorilor financiari

EMITENT: CAMERA AUDITORILOR FINANCIARI DIN ROMÂNIA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 214 din 26 martie 2014
    În temeiul prevederilor:
    - art. 6 alin. (3) şi art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    - art. 41 alin. (1) şi art. 72 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011,

    Consiliul Camerei Auditorilor Financiari din România, întrunit în şedinţa din data de 21 februarie 2014, hotărăşte:

    ART. 1
    Se aprobă Normele de pregătire profesională continuă a auditorilor financiari, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 2
    Departamentul admitere, pregătire continuă şi stagiari va duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.
    ART. 3
    Prezenta hotărâre se comunică Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile (CSIPPC).
    ART. 4
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Consiliului Camerei Auditorilor Financiari din România nr. 172/2010 privind aprobarea Normelor de pregătire profesională continuă a auditorilor financiari, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 13 octombrie 2010.
    ART. 5
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                                  Preşedintele
                  Camerei Auditorilor Financiari din România,
                                  Horia Neamţu

    Cluj-Napoca, 21 februarie 2014.
    Nr. 6.


    ANEXĂ


                                     NORME
          de pregătire profesională continuă a auditorilor financiari

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentele norme sunt adoptate în baza Standardului internaţional de educaţie nr. 7 privind dezvoltarea profesională continuă, denumit în continuare IES 7, emis de Federaţia Internaţională a Contabililor (IFAC).
    ART. 2
    Sub supravegherea Consiliului pentru Supravegherea în Interes Public a Profesiei Contabile (CSIPPC), Camera Auditorilor Financiari din România, denumită în continuare Camera, este autoritatea competentă pentru calificările educaţionale, respectiv organizarea pregătirii profesionale continue şi examinarea competenţei profesionale.
    ART. 3
    Prezentele norme conduc la aplicarea conceptului de pregătire profesională continuă şi se referă la activităţile de învăţământ care dezvoltă şi menţin capacităţile ce permit auditorilor financiari, membri ai Camerei, să ofere servicii de înaltă calitate şi să lucreze cu competenţă în cadrul profesiei lor.
    ART. 4
    Prezentele norme preiau, dezvoltă şi adaptează cerinţele IES 7 în procesul de implementare şi derulare a Programului de pregătire profesională continuă, organizat de Cameră.
    ART. 5
    Obiectivul pregătirii profesionale continue este acela de a menţine şi de a dezvolta competenţa profesională a auditorilor financiari în vederea realizării activităţii de audit financiar conform cerinţelor standardelor profesionale, reglementărilor, normelor şi regulilor din domeniu.

    CAP. II
    Aria de cuprindere a pregătirii profesionale continue

    ART. 6
    Camera trebuie să se asigure că auditorii financiari participă anual la programe adecvate de formare profesională continuă pentru a-şi menţine cunoştinţele teoretice, competenţele şi valorile profesionale la un nivel înalt.
    ART. 7
    Camera cere tuturor membrilor săi să îşi dezvolte şi să îşi menţină competenţa profesională relevantă pentru activitatea şi responsabilităţile lor profesionale. Fiecărui auditor îi revine obligaţia respectării cerinţelor de pregătire profesională continuă pentru a răspunde provocărilor profesionale şi pentru a întări încrederea în activitatea de audit.
    ART. 8
    Cerinţele de pregătire profesională continuă se aplică tuturor auditorilor financiari, activi şi nonactivi.

    CAP. III
    Accesul la Programul de pregătire profesională continuă

    ART. 9
    Camera are obligaţia să organizeze şi să promoveze programe de educaţie permanentă pentru toţi membrii săi.
    ART. 10
    Cerinţele de pregătire profesională continuă se realizează prin Programul de pregătire profesională continuă, aprobat anual de către Consiliul Camerei.
    ART. 11
    Camera are obligaţia să faciliteze accesul membrilor săi la Programul de pregătire profesională continuă.

    CAP. IV
    Organizarea Programului de pregătire profesională continuă

    ART. 12
    În cadrul Programului de pregătire profesională continuă, auditorii financiari trebuie să efectueze anual 40 de ore de formare profesională, după cum urmează:
    a) 20 de ore structurate;
    b) 20 de ore nestructurate.
    ART. 13
    Formarea profesională continuă structurată include participarea la cursurile profesionale anuale obligatorii, organizate de către Cameră în baza Programului anual de pregătire profesională, aprobat prin hotărâre a Consiliului Camerei.
    ART. 14
    Formarea profesională continuă nestructurată include:
    a) participarea la cursuri/seminare în domeniu - se echivalează numărul de ore efectuate (dovedite prin adeverinţă/diplomă/certificat/atestat de participare în care se specifică denumirea cursului şi numărul de ore);
    b) susţinerea de cursuri în domeniu, ca lector - se echivalează 20 de ore (dovedite prin adeverinţă/declaraţie pe propria răspundere care să ateste susţinerea de cursuri);
    c) participarea la activitatea Grupului de lucru al Camerei sau în cadrul oricărei comisii profesionale numite la nivelul Camerei sau la nivelul altor organisme profesionale din domeniu - se echivalează 10 ore/şedinţă (participarea la lucrările diferitelor comisii numite la nivelul organismelor profesionale din domeniu se atestă pe bază de adeverinţă, eliberată de respectivul organism profesional);
    d) participarea la congrese sau conferinţe organizate de Cameră şi de alte organisme sau instituţii profesionale din domeniu pe plan naţional sau internaţional (organisme membre IFAC) - se echivalează câte 6 ore pentru fiecare manifestare de specialitate (dovedite prin atestatul/diploma/certificatul/adeverinţa/confirmarea electronică de participare);
    e) participarea la cursurile organizate de organismele profesionale din domeniu, pe plan naţional sau internaţional [Corpul Experţilor Contabili şi al Contabililor Autorizaţi din România (CECCAR), Camera Consultanţilor Fiscali (CCF), Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România (ANEVAR), Institutul Naţional pentru Pregătirea Practicienilor în Insolvenţă (INPPI) şi altele], cu care Camera are protocoale de colaborare. Se echivalează numărul de ore efectuate, în baza atestatului/adeverinţei/certificatului/diplomei de participare care conţine cel puţin denumirea cursului şi numărul de ore efectuate;
    f) participarea la studii postuniversitare, master sau doctorat în domeniu - se echivalează 20 de ore; echivalarea se face pe bază de atestat/adeverinţă/diplomă/certificat, după caz;
    g) publicarea unei cărţi în domeniu - se echivalează 20 de ore, în baza unei declaraţii pe propria răspundere în care să se specifice cel puţin următoarele elemente: titlul cărţii, autorul/autorii, editura, anul apariţiei, ISBN-ul;
    h) activitatea desfăşurată în calitate de îndrumător de stagiu - se echivalează 5 ore pentru fiecare stagiar, în baza raportului îndrumătorului de stagiu referitor la activitatea desfăşurată pe parcursul anului împreună cu stagiarul;
    i) elaborarea, publicarea şi recenzia de materiale de specialitate (documentul să aibă minimum 3 pagini) - se echivalează 5 ore/material. Echivalarea se face în baza copiilor de pe materialele de specialitate publicate;
    j) participarea la elaborarea de studii/cercetări/rapoarte/legislaţie de specialitate (documentul să aibă minimum 2 pagini) - se echivalează 5 ore/material, în baza adeverinţei/declaraţiei pe propria răspundere care să ateste participarea la elaborarea materialului.
    ART. 15
    Echivalarea programului de pregătire profesională, structurat şi nestructurat, cu programul de pregătire profesională organizat de un alt organism profesional din domeniu pe plan naţional sau internaţional se poate face numai dacă există un protocol încheiat între Cameră şi respectivul organism profesional. Echivalarea se face în baza unei adeverinţe/unui atestat care să ateste participarea la programul de pregătire organizat de respectivul organism profesional.

    CAP. V
    Monitorizarea Programului de pregătire profesională continuă

    ART. 16
    Departamentul de admitere, pregătire continuă şi stagiari din cadrul Camerei monitorizează dacă auditorii financiari îndeplinesc cerinţele de formare profesională continuă anuală impuse de prezentele norme.
    ART. 17
    Auditorii financiari sunt obligaţi să îşi păstreze o evidenţă proprie, precum şi documentele referitoare la formarea profesională, fiind responsabili să demonstreze că şi-au îndeplinit obligaţiile cerute de către Cameră.
    ART. 18
    Anual, auditorii financiari trebuie să depună la sediul Camerei, până la data de 31 decembrie, următoarele documente care să ateste îndeplinirea cerinţelor de pregătire profesională continuă:
    a) fişa individuală de pregătire profesională, conform formularului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme;
    b) copia actelor doveditoare care atestă formarea profesională nestructurată.
    ART. 19
    Departamentul de admitere, pregătire continuă şi stagiari din cadrul Camerei are obligaţia să înregistreze în baza de date a Camerei şi să ţină evidenţa documentelor care atestă îndeplinirea cerinţelor de formare profesională continuă de către fiecare auditor financiar. Termenul de păstrare este de 5 ani.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale şi sancţiuni

    ART. 20
    Viza anuală pentru exercitarea profesiei se acordă numai auditorilor financiari care fac dovada îndeplinirii cerinţelor art. 12 şi 15.
    ART. 21
    Nerespectarea prevederilor prezentelor norme constituie abatere disciplinară şi se sancţionează conform dispoziţiilor Regulamentului de organizare şi funcţionare a Camerei Auditorilor Financiari din România, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 433/2011 şi conform hotărârilor Camerei în vigoare.
    ART. 22
    Prezentele norme se aplică începând cu data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    CAP. VII
    Dispoziţii tranzitorii

    ART. 23
    Prevederile prezentelor norme se vor aplica şi auditorilor financiari care până la data publicării acestora în Monitorul Oficial al României, Partea I, nu au depus fişa individuală de pregătire profesională pentru anul 2013.


    ANEXĂ
    la norme


                   FIŞA INDIVIDUALĂ DE PREGĂTIRE PROFESIONALĂ

    Subsemnatul/Subsemnata ..............., posesor/posesoare al/a carnetului nr. ..........., emis de către Camera Auditorilor Financiari din România, denumită în continuare Camera, declar pe propria răspundere că am îndeplinit cerinţele de pregătire profesională continuă pentru anul ........, astfel:
    I. Pregătire profesională continuă structurată (20 de ore):
    [] participarea la cursurile anuale obligatorii, organizate de către Cameră:
    ● în sistem e-learning, în perioada .........................., sau
    ● în sistem clasic, în perioada ...............................

    II. Pregătire profesională continuă nestructurată (20 de ore):
    [] participarea la cursuri/seminare în domeniu - se echivalează numărul de ore efectuate. Anexez adeverinţa/diploma/certificatul/atestatul de participare, după caz;
    [] susţinerea de cursuri în domeniu, ca lector - se echivalează 20 de ore. Anexez adeverinţă/declaraţia pe propria răspundere care să ateste susţinerea de cursuri.
    [] participarea la activitatea Grupului de lucru al Camerei sau în cadrul oricărei comisii profesionale numite la nivelul Camerei sau la nivelul altor organisme profesionale din domeniu - se echivalează 10 ore/şedinţă. Anexez adeverinţă care să ateste calitatea de membru în cadrul Comisiei/comisiilor profesionale numite la nivelul .............
    [] participarea la congrese sau conferinţe organizate de Cameră şi de alte organisme profesionale din domeniu pe plan naţional sau internaţional (organisme membre IFAC) - se echivalează câte 6 ore pentru fiecare manifestare de specialitate. Anexez atestatul/diploma/certificatul/adeverinţă/confirmare electronică de participare, după caz;
    [] participarea la cursurile profesionale, organizate de organismele profesionale din domeniu, pe plan naţional sau internaţional (CECCAR, CCF, ANEVAR, INPPI şi altele), cu care Camera are încheiate protocoale de colaborare - se echivalează numărul de ore efectuate. Anexez atestatul/adeverinţa/diploma/certificatul de participare, după caz;
    [] participarea la studii postuniversitare, master sau doctorat în domeniu - se echivalează 20 de ore. Anexez atestatul/adeverinţa/diploma/certificatul de participare, după caz;
    [] publicarea unei cărţi în domeniu - se echivalează 20 de ore. Anexez declaraţia pe propria răspundere cu următoarele specificaţii: titlul cărţii, autorul/autorii, editura, anul apariţiei, ISBN;
    [] calitatea de îndrumător de stagiu - se echivalează 5 ore pentru fiecare stagiar. Anexez raportul îndrumătorului de stagiu referitor la activitatea desfăşurată pe parcursul anului, împreună cu stagiarul;
    [] elaborarea, publicarea şi recenzia de materiale de specialitate (documentul să aibă minimum 3 pagini) - se echivalează 5 ore/material de minimum 3 pagini. Anexez copii ale materialelor de specialitate publicate;
    [] participarea la elaborarea de studii/cercetări/rapoarte/legislaţie de specialitate (documentul să aibă minimum 2 pagini) - se echivalează 5 ore/material de minimum 2 pagini. Anexez adeverinţa care să ateste participarea la elaborarea materialului.

    III. Echivalarea programului de pregătire profesională continuă (structurat şi nestructurat):
    [] echivalarea programului de pregătire profesională, structurat şi nestructurat, cu programul de pregătire profesională organizat de un alt organism profesional din domeniu pe plan naţional sau internaţional, cu care Camera are încheiat protocol de colaborare - se echivalează toate cele 40 de ore de pregătire profesională. Ataşez adeverinţa eliberată de organismul profesional.

      Data Semnătura
    ........ .............

    Acest formular se va completa anual şi se va depune până la data de 31 decembrie a fiecărui an.

                                           -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016