Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 595 din 13 iunie 2007  privind funcţionarea şi atribuţiile Comitetului pentru finanţe publice locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 595 din 13 iunie 2007 privind funcţionarea şi atribuţiile Comitetului pentru finanţe publice locale

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 429 din 27 iunie 2007
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 12 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 76 alin. (4) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Comitetul pentru finanţe publice locale, denumit în continuare Comitet, structură de tip partenerial, fără personalitate juridică, este un organism cu rol consultativ în procesul de elaborare a unor reglementări cu caracter financiar, care privesc în mod direct bugetele locale şi de stabilire a sumelor pentru echilibrare ce se alocă anual de la bugetul de stat pentru bugetele locale.

    ART. 2
    (1) Comitetul are următoarele atribuţii:
    a) analizează propuneri privind limitele sumelor pentru echilibrare ce se alocă anual de la bugetul de stat la bugetele locale, precum şi modul de fundamentare şi repartizare a acestora pe judeţe şi face recomandări pentru îmbunătăţirea sistemului de repartizare;
    b) analizează propunerile privind modificarea criteriilor şi formulei de alocare a sumelor pentru echilibrare ce vor fi repartizate pe judeţe şi, respectiv, pe unităţi administrativ-teritoriale şi face recomandări pentru îmbunătăţirea sistemului de echilibrare;
    c) formulează propuneri asupra proiectelor de acte normative ce cuprind reglementări cu caracter financiar şi fiscal privind unităţile administrativ-teritoriale, atunci când consideră necesar;
    d) analizează disfuncţionalităţile semnalate de către reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale determinate de modificările legislative, precum şi impactul acestora asupra finanţelor publice locale şi formulează recomandări pentru îmbunătăţirea cadrului legal;
    e) analizează modul de aplicare a prevederilor art. 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale şi face recomandări pentru îmbunătăţirea prevederilor legale;
    f) analizează evoluţia veniturilor şi cheltuielilor bugetelor locale şi formulează propuneri de îmbunătăţire a cadrului legal;
    g) formulează propuneri pentru standarde şi condiţii minimale pe care să le îndeplinească aplicaţiile informatice utilizate de administraţia publică locală şi face demersuri pentru compatibilizarea sistemelor informaţionale şi informatice destinate gestionării datelor privind bugetele locale;
    h) analizează propunerile de standarde de cost şi de calitate pentru prestarea serviciilor publice către populaţie elaborate de ministere şi face recomandări pentru ajustarea acestora;
    i) analizează propunerile privind descentralizarea financiară şi fiscală elaborate de ministere şi formulează recomandări în acest sens.

    (2) Comitetul prezintă Guvernului, anual, un raport privind activitatea acestuia.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale Comitetul adoptă hotărâri, care se semnează de către preşedinte.
    (4) Pentru fundamentarea propunerilor pe care le efectuează Comitetul poate solicita date de la ministere şi servicii publice deconcentrate ale ministerelor, iar acestea au obligaţia transmiterii în termenul prevăzut prin solicitarea respectivă.

    ART. 3
    (1) Comitetul este compus din câte un reprezentant desemnat de:
    a) Parlamentul României, prin hotărâre a acestuia;
    b) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, prin ordin al ministrului, la nivel de secretar de stat;
    c) Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin ordin al ministrului, la nivel de secretar de stat;
    d) Asociaţia Comunelor din România, prin dispoziţia preşedintelui acesteia;
    e) Asociaţia Oraşelor din România, prin dispoziţia preşedintelui acesteia;
    f) Asociaţia Municipiilor din România, prin dispoziţia preşedintelui acesteia;
    g) Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România, prin dispoziţia preşedintelui acesteia.

    (2) Preşedintele Comitetului este reprezentantul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
    (3) Pentru crearea unui cadru operativ privind asigurarea cvorumului necesar organizării şedinţelor Comitetului şi, implicit, pentru adoptarea hotărârilor de către acesta, entităţile prevăzute la alin. (1) vor desemna şi câte un supleant ca înlocuitor de drept al reprezentantului.

    ART. 4
    Componenţa nominală a Comitetului, stabilită conform prevederilor art. 3 alin. (1) şi (3), se aprobă prin ordin comun al ministrului economiei şi finanţelor şi al ministrului internelor şi reformei administrative, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. 5
    (1) Comitetul se întruneşte trimestrial, în şedinţe ordinare, sau ori de câte ori este necesar, în şedinţe extraordinare.
    (2) Comitetul poate constitui grupuri de lucru formate din specialişti din cadrul autorităţilor publice reprezentate.

    ART. 6
    Pentru realizarea atribuţiilor sale, Comitetul poate colabora cu ministere, autorităţi şi instituţii publice, precum şi cu organizaţiile neguvernamentale interesate.

    ART. 7
    (1) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin structurile de specialitate, asigură împreună secretariatul tehnic al Comitetului.
    (2) Desemnarea persoanelor care asigură secretariatul tehnic al Comitetului se face prin ordin comun al ministrului economiei şi finanţelor şi al ministrului internelor şi reformei administrative.

    ART. 8
    (1) Convocarea membrilor Comitetului în şedinţe ordinare se face la iniţiativa preşedintelui cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data organizării acesteia.
    (2) Convocarea membrilor Comitetului în şedinţe extraordinare se face la iniţiativa preşedintelui sau a cel puţin 3 dintre structurile asociative prevăzute la art. 3, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data organizării acesteia. Iniţiativa de convocare a Comitetului în şedinţe extraordinare se trimite în mod obligatoriu preşedintelui.
    (3) Fiecare membru al Comitetului are dreptul să introducă o problemă pe agenda întâlnirii ordinare sau extraordinare.
    (4) Hotărârile Comitetului se iau în unanimitate. În cazul în care nu se ajunge la unanimitate în aprobarea unei hotărâri, se vor propune soluţii alternative, hotărârea finală amânându-se pentru şedinţa următoare. Luarea unei decizii nu poate fi amânată de mai mult de două ori, în caz contrar hotărârea finală urmând a fi luată prin majoritatea simplă a membrilor prezenţi, pe baza alternativelor menţionate.
    (5) Convocarea membrilor Comitetului, procesele-verbale încheiate cu ocazia şedinţelor, precum şi alte materiale se trimit, în format electronic, prin grija secretariatului tehnic, tuturor membrilor Comitetului.
    (6) Secretariatul tehnic îndeplineşte şi alte însărcinări stabilite de Comitet sau de preşedintele acestuia.



                    PRIM-MINISTRU
                    CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul internelor
                    şi reformei administrative,
                    Cristian David
                    Ministrul economiei şi finanţelor,
                    Varujan Vosganian

    Bucureşti, 13 iunie 2007.
    Nr. 595.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016