Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 58 din 10 iunie 2025  referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic  şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Plan de acţiune industrială pentru sectorul european al autovehiculelor - COM (2025) 95 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 58 din 10 iunie 2025 referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Plan de acţiune industrială pentru sectorul european al autovehiculelor - COM (2025) 95 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 546 din 13 iunie 2025
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi ale art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 1 privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/174 din 4.06.2025,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României:
    I. constată că:
    1. întreprinderile europene riscă să rămână în urmă în ceea ce priveşte tehnologiile strategice esenţiale, cum ar fi bateriile, produsele software, sistemele de infotainment (soft news) şi conducerea autonomă;
    2. întreprinderile au adesea un control direct mai redus asupra multor materii prime folosite în producţie, în timp ce concurenţii lor de pe alte continente sunt adeseori susţinuţi prin strategii industriale ferme şi primesc sprijin, sub diverse forme, din partea statului;
    3. sectorul transporturilor este responsabil pentru un sfert din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră ale Uniunii Europene (UE);
    4. pentru a continua să îşi asigure succesul comercial este esenţial ca producătorii europeni de echipamente originale, care investesc deja masiv în tehnologii cu emisii zero, să îşi recâştige poziţia de lider tehnologic şi în materie de produse în acest domeniu;

    II. consideră:
    1. de comun acord cu Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, că:
    a) industria autovehiculelor este unul dintre principalele motoare ale prosperităţii la nivel european şi o componentă esenţială a identităţii UE;
    b) în prezent, acest sector trece printr-o transformare structurală cu o viteză şi o amploare fără precedent, tranziţia către o mobilitate curată având loc într-un ritm accelerat;
    c) industria autovehiculelor din UE se confruntă nu doar cu această tranziţie, ci şi cu provocări serioase în materie de competitivitate, aceasta trebuind să facă faţă:
    (i) riscurilor aferente lanţului de aprovizionare global;
    (ii) dependenţei de importurile de materii prime şi de baterii;
    (iii) dependenţei prea mari de combustibilii fosili;
    (iv) concurenţei acerbe pentru atragerea de talente;
    (v) decalajelor în materie de costuri în privinţa factorilor de producţie esenţiali;
    (vi) contextului geopolitic din ce în ce mai volatil


    2. în conformitate cu Ministerul Afacerilor Externe, că:
    a) pentru România, industria auto este extrem de importantă, deţinând o pondere semnificativă în economia naţională;
    b) de aceea, România susţine o abordare strategică a acţiunilor menite să redreseze sectorul auto, de relevanţă majoră pentru industria naţională;


    III. subliniază:
    1. în convergenţă cu Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor, că:
    a) este un moment crucial pentru industria europeană a autovehiculelor, fiind necesare acţiuni decisive, iar UE se angajează să sprijine acest sector în procesul de tranziţie;
    b) susţinem Planul de acţiune industrială pentru sectorul european al autovehiculelor, întrucât măsurile privind mobilitatea curată contribuie la atenuarea emisiilor de gaze cu efect de seră şi la îndeplinirea ţintelor din pachetul de politici Fit for 55 (reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră din UE cu cel puţin 55% până în 2030), asumate de România în calitate de stat membru al UE;

    2. pe aceeaşi linie cu Ministerul Afacerilor Externe, că în demersurile de conturare a planului România a răspuns iniţiativei Comisiei de a consulta părţile implicate de la nivel european pe toate palierele sectorului, relevând aspectele esenţiale pentru sectorul auto la nivel naţional, în scopul de a ajuta la conturarea acestui plan strategic.



    ART. 2
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 10 iunie 2025, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    MIRCEA ABRUDEAN

    Bucureşti, 10 iunie 2025.
    Nr. 58.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016