Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 576 din 7 iulie 2023  privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Sport    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 576 din 7 iulie 2023 privind organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Agenţiei Naţionale pentru Sport

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 630 din 10 iulie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 2 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 59/2023 privind stabilirea unor măsuri la nivelul administraţiei publice centrale,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Agenţia Naţională pentru Sport, denumită în continuare Agenţia, este instituţie publică, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, finanţată de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    (2) Agenţia are rol de sinteză şi coordonare a aplicării strategiilor şi politicilor Guvernului în domeniul sportului.

    ART. 2
    Agenţia are sediul principal în municipiul Bucureşti, str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 2, bun aflat în domeniul public al statului şi în administrarea Agenţiei.

    ART. 3
    (1) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale generale, Agenţia exercită următoarele atribuţii principale:
    a) asigură elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul sportului; fundamentează şi propune Guvernului politici în domeniul sportului;
    b) iniţiază, elaborează ori, după caz, avizează proiecte de acte normative, în vederea realizării obiectivelor strategice şi a politicilor în domeniul sportului;
    c) asigură administrarea bunurilor proprietate publică şi/sau privată a statului, în scopul desfăşurării activităţii aferente în domeniul sportului, în condiţiile legii;
    d) actualizează inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public şi privat al statului, pentru bunurile aflate în administrarea sa, precum şi pentru bunurile aflate în administrarea instituţiilor din subordinea Agenţiei;
    e) asigură, în numele statului român, reprezentarea pe plan intern şi internaţional în domeniul sportului;
    f) asigură urmărirea aplicării şi controlul respectării legilor şi a celorlalte acte normative din domeniul sportului;
    g) colaborează cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi persoane juridice de drept public sau privat, române ori străine;
    h) asigură aplicarea acordurilor internaţionale în domeniile sale de activitate;
    i) încheie tratate internaţionale la nivel departamental sau iniţiază demersurile necesare încheierii tratatelor la nivel de stat sau de guvern în domeniile de responsabilitate, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 590/2003 privind tratatele sau, după caz, de Legea nr. 276/2011 privind procedura prin care România devine parte la tratatele încheiate între Uniunea Europeană şi statele membre, pe de o parte, şi state terţe sau organizaţii internaţionale, pe de altă parte;
    j) îndeplineşte obligaţiile ce revin României în calitate de stat membru al Uniunii Europene în domeniile sale de competenţă şi participă la procesul de elaborare a politicilor şi documentelor europene în domeniul sportului.

    (2) Agenţia încheie documente de cooperare internaţională care nu sunt guvernate de dreptul internaţional cu autorităţi având competenţe echivalente din statele membre ale Uniunii Europene sau din state terţe, respectiv cu organizaţii internaţionale, în domeniul său de responsabilitate.
    (3) Agenţia asigură participarea, elaborează şi fundamentează poziţiile României în procesul de negociere şi adoptare a iniţiativelor la nivel european, în domeniul său de activitate, potrivit dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 34/2017 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional de gestionare a afacerilor europene în vederea participării României la procesul decizional al instituţiilor Uniunii Europene.
    (4) Agenţia asigură îndeplinirea, în domeniul de competenţă, a obligaţiilor decurgând din calitatea României de stat membru al Uniunii Europene, inclusiv în ceea ce priveşte transpunerea şi/sau crearea cadrului juridic de aplicare directă a actelor juridice obligatorii ale Uniunii Europene, implementarea şi monitorizarea aplicării acestora.
    (5) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau prin alte acte normative privind politicile în domeniul sportului.

    ART. 4
    (1) Agenţia îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
    a) elaborează şi susţine strategia generală a organizării şi dezvoltării activităţii sportive şi reprezintă interesele statului în raport cu federaţiile sportive naţionale;
    b) elaborează normele generale de folosire a mijloacelor materiale aflate în administrarea sa şi a mijloacelor financiare pentru activitatea sportivă, finanţate de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
    c) colaborează cu autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii de cercetare şi cu unităţi de învăţământ şi sanitare de specialitate prin Institutul Naţional de Cercetare pentru Sport, pentru organizarea şi dezvoltarea educaţiei fizice şi sportului;
    d) conlucrează cu Comitetul Olimpic şi Sportiv Român în vederea finanţării şi derulării programelor privind pregătirea şi participarea sportivilor români la jocurile olimpice, precum şi pentru promovarea valenţelor educative ale olimpismului;
    e) controlează menţinerea destinaţiei bazelor sportive din domeniul public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale;
    f) supraveghează menţinerea destinaţiei bazelor şi/sau a instalaţiilor sportive care au aparţinut domeniului public sau privat al statului ori al unităţilor administrativ-teritoriale şi care ulterior au fost dobândite ca active patrimoniale destinate activităţii sportive sau vândute către societăţi;
    g) constată şi aplică sancţiuni în domeniul de competenţă, conform dispoziţiilor art. 91 din Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare;
    h) autorizează afilierea federaţiilor sportive naţionale la federaţiile sportive internaţionale de profil şi la alte foruri continentale sau mondiale, precum şi afilierea altor organizaţii cu profil sportiv la forurile internaţionale de specialitate;
    i) supraveghează şi controlează respectarea de către structurile sportive a dispoziţiilor legale în vigoare şi a prevederilor cuprinse în statutele şi în actele de constituire a acestora;
    j) organizează sau sprijină, potrivit legii, formarea, pregătirea profesională şi perfecţionarea specialiştilor din domeniul sportului, conlucrând în acest scop cu instituţiile şi organismele de specialitate din ţară şi din străinătate;
    k) recunoaşte sau revocă, potrivit legii, existenţa unei structuri sportive prin înscrierea, respectiv radierea acesteia din Registrul sportiv;
    l) avizează constituirea structurilor sportive, inclusiv înscrierea ca persoane juridice a cluburilor sportive profesioniste organizate ca societăţi sportive pe acţiuni, respectiv retrage avizul de funcţionare a acestora;
    m) elaborează criteriile de acordare şi atribuie distincţiile şi titlurile sportive, altele decât cele stabilite prin lege;
    n) sprijină organizarea şi promovarea cercetării ştiinţifice şi asistenţei medicale în domeniul sportiv;
    o) autorizează desfăşurarea pe teritoriul României a campionatelor mondiale, europene şi regionale şi participarea reprezentativelor naţionale la campionatele mondiale şi europene organizate în străinătate, precum şi la campionatele regionale;
    p) promovează măsurile de prevenire, control şi reprimare a folosirii substanţelor interzise şi a metodelor neregulamentare destinate să mărească în mod artificial capacitatea fizică a sportivilor sau să modifice rezultatele competiţiilor;
    q) adoptă măsuri pentru prevenirea şi combaterea violenţei la manifestările sportive;
    r) reprezintă interesele statului în diferite organe şi organisme sportive internaţionale, pe baza mandatului acordat de Secretariatul General al Guvernului, negociază şi încheie acorduri, înţelegeri, protocoale şi alte documente de colaborare în domeniul sportului cu organisme de specialitate din alte ţări, pe baza prevederilor legale în vigoare;
    s) colaborează cu celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale pentru susţinerea sportului pentru toţi, de performanţă şi pentru sportul paralimpic, asigurarea unei eficienţe sporite pe linia supravegherii şi controlului, exercitării autorităţii disciplinare, formării şi perfecţionării specialiştilor din domeniul sportului, pentru corelarea finanţării activităţii sportive, prevenirea violenţei în sport şi combaterea dopajului;
    ş) organizează activităţi sportive şi evenimente în vederea promovării programelor de sport;
    t) repartizează bugetul afectat activităţii sportive pentru activitatea proprie şi cea a unităţilor din subordinea sa, pentru federaţiile sportive naţionale, în baza contractelor de finanţare a obiectivelor şi programelor sportive ale acestora, şi pentru premierea performanţelor deosebite obţinute la competiţiile sportive internaţionale oficiale, pe baza aprobării date de Secretariatul General al Guvernului;
    ţ) recunoaşte existenţa şi practicarea oficială a unei noi ramuri de sport pe teritoriul României.

    (2) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale în domeniul absorbţiei fondurilor europene şi internaţionale, Agenţia are următoarele atribuţii specifice:
    a) asigură absorbţia fondurilor europene în domeniul sportului;
    b) accesează fonduri structurale şi de investiţii europene destinate susţinerii politicilor de coeziune în domeniul sportului, cu respectarea metodologiei specifice, în calitate de gestionar, beneficiar sau partener;
    c) conlucrează cu Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, în vederea realizării obiectivelor din domeniul sportului în cadrul programului Erasmus +.


    ART. 5
    (1) Agenţia este condusă de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, şi de doi vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi şi eliberaţi prin decizie a prim-ministrului.
    (2) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni cu caracter normativ sau individual.

    ART. 6
    Preşedintele Agenţiei este ordonator secundar de credite.

    ART. 7
    În exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege, preşedintele reprezintă Agenţia în raporturile cu celelalte autorităţi publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum şi cu organisme şi organizaţii din ţară şi din străinătate.

    ART. 8
    Vicepreşedinţii îndeplinesc atribuţiile stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei.

    ART. 9
    (1) Agenţia are un secretar general şi un secretar general adjunct, înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.
    (2) Secretarul general asigură stabilitatea funcţionării Agenţiei şi realizarea legăturilor funcţionale dintre structurile din cadrul Agenţiei.
    (3) Secretarul general este subordonat preşedintelui Agenţiei şi îndeplineşte atribuţiile prevăzute de lege, de regulamentul de organizare şi funcţionare şi alte atribuţii stabilite prin ordin al acestuia.
    (4) Secretarul general adjunct îndeplineşte atribuţiile stabilite prin ordin al preşedintelui Agenţiei.

    ART. 10
    Preşedintele poate delega, prin ordin, unele dintre atribuţiile sale vicepreşedinţilor, secretarului general, secretarului general adjunct sau, după caz, altor persoane din cadrul aparatului propriu al Agenţiei.

    ART. 11
    (1) Structura organizatorică a Agenţiei este prevăzută în anexa nr. 1.
    (2) Personalul Agenţiei este compus din funcţionari publici şi personal contractual.

    ART. 12
    (1) Numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agenţiei este de 161, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor.
    (2) Prin ordin al preşedintelui se pot constitui grupuri de lucru, comisii, colective tehnice temporare.

    ART. 13
    (1) Statul de funcţii al aparatului propriu al Agenţiei se aprobă prin ordin al preşedintelui.
    (2) Atribuţiile personalului din structurile din cadrul aparatului propriu al Agenţiei se stabilesc în conformitate cu structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1, prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
    (3) Încadrarea şi salarizarea fiecărei categorii de personal se fac în condiţiile legii.

    ART. 14
    (1) Agenţia are în subordine instituţii cu personalitate juridică, astfel cum sunt prevăzute în anexa nr. 2.
    (2) Conducătorii, funcţionarii publici şi personalul contractual ai instituţiilor subordonate Agenţiei sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al preşedintelui.
    (3) Conducătorii instituţiilor subordonate Agenţiei au calitatea de ordonator terţiar de credite.
    (4) Numărul maxim de posturi aprobat pentru instituţiile subordonate Agenţiei este de 2.409 posturi.

    ART. 15
    În cadrul Agenţiei şi al instituţiilor subordonate acesteia, prin ordin al preşedintelui, se pot înfiinţa unităţi de management pentru implementarea proiectelor cu finanţare nerambursabilă.

    ART. 16
    (1) La nivelul Agenţiei se pot constitui structuri consultative pe probleme de sport.
    (2) Înfiinţarea, desfiinţarea, competenţele şi componenţa acestor consilii se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei.

    ART. 17
    (1) În cadrul Agenţiei funcţionează Comisia tehnico-economică, organism fără personalitate juridică, cu rol de avizare a documentaţiilor tehnico-economice de investiţii din domeniul de activitate al Agenţiei, care sunt finanţate integral sau parţial din fonduri publice, respectiv finanţate din surse proprii.
    (2) Componenţa şi regulamentul de funcţionare ale Comisiei tehnico-economice prevăzute la alin. (1) se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei.

    ART. 18
    Agenţia are în dotare un parc auto al cărui consum de carburant este stabilit prin ordin al preşedintelui Agenţiei, conform dispoziţiilor legale în vigoare.

    ART. 19
    (1) Instituţiile aflate în subordinea Agenţiei, în calitate de administratori ai bazelor şi/sau instalaţiilor sportive, pot închiria spaţiile proprietate publică sau privată a statului, imobile pe care le administrează, cu respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Veniturile rezultate din închirierea bunurilor prevăzute la alin. (1) se vor reţine şi gestiona potrivit legii.

    ART. 20
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 25/2022 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sportului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 20 din 6 ianuarie 2022, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 21
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    ION-MARCEL CIOLACU
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Mircea Abrudean
                    Şeful Cancelariei Prim-Ministrului,
                    Alexandru-Mihai Ghigiu
                    p. Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Sport,
                    Florina Cristache
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Constantin Budăi
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Luminiţa-Teodora Odobescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 7 iulie 2023.
    Nr. 576.
    ANEXA 1

    Numărul maxim de posturi: 161,
    exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor demnitarilor
    STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a Agenţiei Naţionale pentru Sport
 (a se vedea imaginea asociată)
    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.

    ANEXA 2

    INSTITUŢIILE
    care funcţionează în subordinea Agenţiei Naţionale pentru Sport

┌─────────────────────┬────────────────┐
│Denumirea instituţiei│Sursa de │
│ │finanţare │
├─────────────────────┼────────────────┤
│I. Direcţiile │Cu finanţare din│
│judeţene de sport, │venituri proprii│
│respectiv Direcţia │şi subvenţii de │
│pentru Sport a │la bugetul de │
│Municipiului │stat │
│Bucureşti │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │Cu finanţare din│
│ │venituri proprii│
│II. Cluburi sportive │şi subvenţii de │
│ │la bugetul de │
│ │stat │
├─────────────────────┼────────────────┤
│1. Clubul Sportiv │ │
│„Unirea“ Alba Iulia │ │
│2. Clubul Sportiv │ │
│Municipiul Arad │ │
│3. Clubul Sportiv │ │
│Municipiul Piteşti │ │
│4. Clubul Sportiv │ │
│„Muscel“ Câmpulung │ │
│5. Sport Club │ │
│Municipal Bacău │ │
│6. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Oneşti │ │
│7. Clubul Sportiv │ │
│„Crişul“ Oradea │ │
│8. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Bistriţa │ │
│9. Clubul Sportiv │ │
│Botoşani │ │
│10. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Braşov │ │
│11. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Brăila │ │
│12. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Buzău │ │
│13. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Reşiţa │ │
│14. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Călăraşi │ │
│15. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Cluj-Napoca│ │
│16. Clubul Sportiv │ │
│„Farul“ Constanţa │ │
│17. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Sfântu │ │
│Gheorghe │ │
│18. Clubul Sportiv │ │
│Târgovişte │ │
│19. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Craiova │ │
│20. Clubul Sportiv │ │
│Municipal „Dunărea“ │ │
│Galaţi │ │
│21. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Giurgiu │ │
│22. Clubul Sportiv │ │
│„Pandurii“ Târgu Jiu │ │
│23. Sport Club │ │
│Miercurea-Ciuc │ │
│24. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Iaşi │ │
│25. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Baia Mare │ │
│26. Clubul Sportiv │ │
│„Mureşul“ Târgu Mureş│ │
│27. Clubul Sportiv │ │
│„Ceahlăul“ │ │
│Piatra-Neamţ │ │
│28. Clubul Atletic │ │
│Roman │ │
│29. Clubul Sportiv │ │
│„Petrolul“ Ploieşti │ │
│30. Clubul Sportiv │ │
│Orăşenesc Sinaia │ │
│31. Clubul Sportiv │ │
│Satu Mare │ │
│32. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Zalău │ │
│33. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Sibiu │ │
│34. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Suceava │ │
│35. Clubul │ │
│Sporturilor │ │
│Tehnico-Aplicative │ │
│Suceava │ │
│36. Clubul Sportiv │ │
│„Teleorman“ │ │
│Alexandria │ │
│37. Clubul Sportiv │ │
│Municipal Timişoara │ │
│38. Clubul Sportiv │ │
│Municipal „Danubiu“ │ │
│Tulcea │ │
│39. Clubul Sportiv │ │
│„Viitorul“ Vaslui │ │
│40. Clubul Sportiv │ │
│„Chimia“ Râmnicu │ │
│Vâlcea │ │
│41. Clubul Sportiv │ │
│„Unirea“ Focşani │ │
│42. Clubul Sportiv │ │
│„Olimpia“ Bucureşti │ │
│43. Clubul Sportiv │ │
│Şcolar „Triumf“ │ │
│Bucureşti │ │
│44. Clubul Central de│ │
│Şah Bucureşti │ │
│45. Clubul │ │
│Sporturilor │ │
│Tehnico-Aplicative │ │
│Bucureşti │ │
│46. Clubul Sportiv │ │
│Municipal │ │
│Drobeta-Turnu Severin│ │
│47. Clubul │ │
│Sporturilor de Iarnă │ │
│Vatra Dornei │ │
│48. Sport Club │ │
│Municipal Deva │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │Cu finanţare din│
│III. Complexurile │venituri proprii│
│sportive naţionale │şi subvenţii de │
│ │la bugetul de │
│ │stat │
├─────────────────────┼────────────────┤
│1. Complexul Sportiv │ │
│Naţional „Lia │ │
│Manoliu“ Bucureşti │ │
│2. Complexul Sportiv │ │
│Naţional „Elisabeta │ │
│Lipă“ Snagov │ │
│3. Complexul Sportiv │ │
│Naţional „Nicolae │ │
│Navasart“ Snagov │ │
│4. Complexul Sportiv │ │
│Naţional Poiana │ │
│Braşov │ │
│5. Complexul Sportiv │ │
│Naţional │ │
│Bascov-Budeasa │ │
│6. Complexul Sportiv │ │
│Naţional Orşova │ │
│7. Complexul Sportiv │ │
│Naţional Piatra Arsă │ │
│8. Complexul Sportiv │ │
│Naţional „Sala │ │
│Polivalentă“ │ │
│Bucureşti │ │
│9. Complexul Sportiv │ │
│Naţional Izvoru │ │
│Mureşului │ │
│10. Complexul Sportiv│ │
│Naţional „Lascăr │ │
│Pană“ Baia Mare │ │
│11. Complexul Sportiv│ │
│Naţional „Arcul de │ │
│Triumf“ Bucureşti │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│IV. Centrul Naţional │Cu finanţare din│
│de Formare şi │venituri proprii│
│Perfecţionare a │şi subvenţii de │
│Antrenorilor │la bugetul de │
│ │stat │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │Cu finanţare din│
│ │venituri proprii│
│V. Muzeul Sportului │şi subvenţii de │
│ │la bugetul de │
│ │stat │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │Cu finanţare din│
│VI. Institutul │venituri proprii│
│Naţional de Cercetare│şi subvenţii de │
│pentru Sport │la bugetul de │
│ │stat │
└─────────────────────┴────────────────┘



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016