Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 547 din 8 iunie 2023  privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Comitetului interministerial  pentru finanţarea proiectelor/cheltuielilor care sunt destinate protejării mediului înconjurător  şi combaterii schimbărilor climatice, precum şi a celor din domeniul social şi de dezvoltare durabilă    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 547 din 8 iunie 2023 privind constituirea, organizarea şi funcţionarea Comitetului interministerial pentru finanţarea proiectelor/cheltuielilor care sunt destinate protejării mediului înconjurător şi combaterii schimbărilor climatice, precum şi a celor din domeniul social şi de dezvoltare durabilă

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 526 din 14 iunie 2023
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    (1) Se aprobă constituirea Comitetului interministerial pentru finanţarea proiectelor/cheltuielilor care sunt destinate protejării mediului înconjurător şi combaterii schimbărilor climatice, precum şi a celor din domeniul social şi de dezvoltare durabilă, denumit în continuare Comitetul, organism consultativ fără personalitate juridică.
    (2) Comitetul este condus de ministrul finanţelor, în calitate de preşedinte. În lipsa ministrului finanţelor, Comitetul va fi condus de secretarul de stat coordonator al Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică din Ministerul Finanţelor, în calitate de vicepreşedinte.
    (3) Comitetul are în componenţă reprezentanţi ai:
    a) Ministerului Finanţelor;
    b) Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
    c) Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii;
    d) Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării;
    e) Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene;
    f) Ministerului Economiei;
    g) Ministerului Energiei;
    h) Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
    i) Ministerului Antreprenoriatului şi Turismului;
    j) Ministerului Sănătăţii;
    k) Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale;
    l) Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse;
    m) Ministerului Educaţiei;
    n) Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.

    (4) Reprezentarea în cadrul Comitetului se face la nivel de secretar de stat sau personal de conducere până la nivel de şef serviciu, iar conducătorul fiecăreia dintre instituţiile prevăzute la alin. (3) are obligaţia desemnării unui membru şi a unui înlocuitor, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
    (5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), în cazul Ministerului Finanţelor, reprezentarea în cadrul Comitetului se face la nivel de secretar de stat şi director din cadrul Direcţiei generale de trezorerie şi datorie publică, precum şi al unui înlocuitor.
    (6) În activitatea sa Comitetul poate crea grupuri de lucru formate din experţi, la nivel tehnic, pentru a sprijini activitatea şi obiectivele Comitetului.
    (7) Activitatea în cadrul Comitetului este neremunerată.

    ART. 2
    Comitetul are următoarele atribuţii principale:
    a) identificarea domeniilor prioritare care pot fi finanţate prin emiterea de obligaţiuni destinate protejării mediului înconjurător şi combaterii schimbărilor climatice, precum şi a celor din domeniul social şi de dezvoltare durabilă, denumite în continuare obligaţiuni verzi/sociale;
    b) aprobarea elementelor necesare a fi incluse în Cadrul general de obligaţiuni destinate protejării mediului înconjurător şi combaterii schimbărilor climatice precum şi a celor din domeniul social şi de dezvoltare durabilă, denumit în continuare Cadrul, incluzând criteriile de eligibilitate pentru proiectele potenţial a fi finanţate prin emiterea de titluri de stat conform Cadrului, mecanismul de alocare pe proiecte a sumelor obţinute prin emiterea de obligaţiuni, indicatorii care vor fi monitorizaţi şi raportaţi investitorilor privind impactul din perspectiva combaterii schimbărilor climatice şi a dezvoltării durabile şi modul de raportare a acestor indicatori;
    c) avizarea proiectului Cadrului propus de Ministerul Finanţelor în vederea aprobării de către Guvern;
    d) evaluarea listei potenţialelor cheltuieli verzi/sociale eligibile propuse de ministerele de resort;
    e) analizarea, identificarea şi dezvoltarea unor serii de proiecte care vor fi finanţate prin viitoarele tranzacţii cu obligaţiuni verzi/sociale;
    f) facilitarea comunicării de informaţii obţinute de la ministerele reprezentate către entităţile care realizează evaluarea externă a Cadrului, precum şi de la alţi furnizori de servicii cu privire la acţiuni sau măsuri derivate din implementarea Cadrului;
    g) aprobarea sau respingerea cheltuielilor selectate ca fiind cheltuieli verzi sau sociale eligibile;
    h) revizuirea alocării sumelor obţinute prin obligaţiunile verzi/sociale şi evaluarea eventualelor modificări necesare, cum ar fi înlocuirea unei cheltuieli, dacă aceasta nu mai îndeplineşte criteriile de eligibilitate sau a fost anulată, cu o altă cheltuială verde/socială eligibilă;
    i) propunerea şi avizarea modificării Cadrului, dacă este necesar, în funcţie de evoluţiile pieţei şi ale standardelor în materie şi în funcţie de evoluţiile interne cu impact asupra elementelor Cadrului;
    j) aprobarea rapoartelor anuale de alocare şi impact postemitere elaborate de Ministerul Finanţelor pe baza datelor furnizate de ministerele de resort, enumerate la art. 1 alin. (3);
    k) asigurarea furnizării informaţiilor şi datelor necesare pentru revizuirea şi verificarea externă a alocării veniturilor atrase din obligaţiuni verzi/sociale, după cum este necesar;
    l) informarea Guvernului cu privire la proiectarea, implementarea şi menţinerea Cadrului şi procesele de raportare asociate, precum şi în legătură cu alinierea la strategiile naţionale existente şi la obiectivele de mediu;
    m) realizarea oricăror alte activităţi referitoare la Cadru şi obligaţiunile verzi/sociale emise în baza acestuia.


    ART. 3
    În exercitarea atribuţiilor sale, Comitetul:
    a) propune adoptarea de noi acte normative sau modificarea celor aflate în vigoare, în vederea realizării activităţilor cuprinse în Cadrul prevăzut la art. 2 lit. (b);
    b) emite decizii motivate pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 2 lit. b), c), g) şi j);
    c) elaborează puncte de vedere şi recomandări la solicitarea/propunerea Ministerului Finanţelor în legătură cu implementarea Cadrului prevăzut la art. 2 lit. b);
    d) colaborează cu instituţiile aflate în subordinea ministerelor prevăzute la art. 1 alin. (3), în vederea îndeplinirii obiectivelor propuse.


    ART. 4
    (1) Comitetul se poate întruni în şedinţe lunare şi şedinţe ad-hoc sau de câte ori este nevoie pentru îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 2. Şedinţele Comitetului pot avea loc în format fizic sau online. Şedinţele ad-hoc vor fi convocate prin intermediul poştei electronice la iniţiativa preşedintelui Comitetului sau a vicepreşedintelui.
    (2) Deciziile în cadrul Comitetului se iau cu majoritatea membrilor prezenţi. În caz de paritate de voturi, votul preşedintelui sau vicepreşedintelui ca supleant al acestuia este decisiv asupra deciziilor prevăzute la art. 3 lit. b).
    (3) Agenda fiecărei şedinţe a Comitetului se întocmeşte de către secretariatul tehnic, pe baza propunerilor formulate şi înaintate în acest sens de către membrii săi şi aprobate de către conducerea Comitetului, iar deliberările acestuia se consemnează în minuta întâlnirii, care se aprobă ulterior şedinţei prin intermediul poştei electronice.
    (4) Comitetul poate decide asupra invitării altor participanţi în cadrul şedinţelor, în funcţie de subiectele aflate pe ordinea de zi şi cu informarea prealabilă a membrilor Comitetului prin intermediul secretariatului tehnic.
    (5) În exercitarea atribuţiilor, Comitetul poate elabora rapoarte şi analize pe care le prezintă Guvernului, spre informare.

    ART. 5
    (1) Secretariatul tehnic al Comitetul este asigurat de către Direcţia generală de trezorerie şi datorie publică din cadrul Ministerului Finanţelor.
    (2) Persoanele din cadrul secretariatului Comitetului nu au drept de vot în cadrul şedinţelor.

    ART. 6
    În termen de 20 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Comitetul se întruneşte şi aprobă regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin Mihai Grindeanu
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu
                    p. Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Ionuţ Sorin Banciu,
                    secretar de stat
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Constantin Budăi
                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Petre Daea
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Marin Ţole,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul energiei,
                    Dan-Dragoş Drăgan,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul economiei,
                    Terente Ciui,
                    secretar de stat
                    Ministrul educaţiei,
                    Ligia Deca
                    Ministrul familiei, tineretului şi egalităţii de şanse,
                    Gabriela Firea
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    p. Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Adrian Răulea,
                    secretar de stat
                    Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Sebastian-Ioan Burduja
                    p. Ministrul antreprenoriatului şi turismului,
                    Cătălin Canciu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 8 iunie 2023.
    Nr. 547.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016