Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 53 din 26 mai 2021 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Planul de acţiune pentru educaţia digitală 2021-2027 - Resetarea educaţiei şi formării pentru era digitală COM (2020) 624
EMITENT: Camera Deputaţilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 546 din 26 mai 2021
În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 161-186 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările şi completările ulterioare,
Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
ARTICOL UNIC
Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/293, adoptată de Comisia pentru afaceri europene, în şedinţa din 18 mai 2021, Camera Deputaţilor:
1. susţine planul de acţiune pentru educaţia digitală, în scopul resetării educaţiei şi al formării pentru era digitală, precum şi obiectivele curajoase ale orientărilor strategice prevăzute;
2. consideră necesară sprijinirea educaţiei digitale nonformale a persoanelor în vârstă şi a voluntariatului instructorilor şi cadrelor didactice vârstnice, printr-un program specific, pentru a răspunde provocărilor legate de îmbătrânirea demografică şi decalajul digital între generaţii;
3. recomandă derularea unui schimb de experienţă în utilizarea tehnologiei digitale la nivel european între toţi furnizorii de educaţie, atât formală, cât şi nonformală, pentru a identifica cele mai eficiente practici şi mijloace tehnice;
4. subliniază importanţa cercetării în domeniul ştiinţelor educaţiei, la care să participe toţi factorii interesaţi, furnizori de educaţie formală şi nonformală, precum şi beneficiarii, pentru abordarea strategică a educaţiei şi formării digitale;
5. solicită măsuri pentru obţinerea de rezultate certe, aplicabile cât mai curând, în mod armonios în toate statele membre, ale instrumentelor europene relevante în materie de educaţie digitală, cum ar fi: Erasmus+, Fondul social european, Fondul european de dezvoltare regională, Mecanismul pentru interconectarea Europei, Europa digitală şi Orizont Europa;
6. subliniază că este necesar un răspuns armonizat la solicitarea cetăţenilor, exprimată cu ocazia consultării publice deschise, de a se depune eforturi pentru ca resursele şi conţinuturile pentru învăţarea online să fie mai relevante, mai interactive şi mai uşor de utilizat;
7. subliniază că standardele de calitate şi orientările care urmează a fi elaborate, pentru a se asigura o combinaţie adecvată de experienţe de învăţare digitală şi faţă în faţă, trebuie să fie suficient de flexibile pentru a permite adaptarea la o multitudine de situaţii, cum ar fi preferinţa noilor generaţii la mediul online sau particularităţile de acces la resurse ale şcolilor;
8. propune elaborarea unor formate de colaborare între statele membre în domeniul educaţiei digitale, în vederea armonizării pregătirii pentru piaţa muncii şi antreprenoriat;
9. recomandă ca politicile şi programele de sprijinire a dezvoltării infrastructurii şcolare pe plan european să includă obiective de organizare şi dotare specifice învăţării online;
10. recomandă sporirea finanţării Săptămânii UE a programării pentru a stimula creativitatea digitală a unui număr cât mai mare de copii, adolescenţi şi adulţi, precum şi a furnizorilor de educaţie nonformală, în special din zonele rurale, îndepărtate şi marginalizate;
11. solicită impunerea unor măsuri de organizare a educaţiei online care să evite instalarea unui stil de viaţă nesănătos, a sedentarismului şi suprasolicitării, precum şi extinderea implicării Uniunii în iniţiativele de promovare a activităţii sportive de masă;
12. recomandă sprijinirea însuşirii cunoştinţelor şi îndemânărilor de utilizare a inteligenţei artificiale şi a tehnologiei calculatoarelor cuantice în cât mai multe domenii, precum şi a iniţiativelor de promovare şi conştientizare a potenţialului de dezvoltare ale acestor tehnologii avansate;
13. îşi exprimă preocuparea cu privire la eficienţa Certificatului european de competenţe digitale (EDSC), având în vedere rapiditatea avansului în domeniile digitale, precum şi multitudinea sectoarelor în care acestea sunt necesare;
14. solicită analizarea variantelor de organizare ale viitorului Centru european pentru educaţie digitală, pentru a se alege cel mai puţin împovărătoare soluţie pentru contribuabilul european şi pentru a se minimiza birocraţia.
Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 26 mai 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.
p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
LAURENŢIU-DAN LEOREANU
Bucureşti, 26 mai 2021.
Nr. 53.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: