Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
HOTĂRÂRE nr. 527 din 29 mai 2025 privind cerinţele specifice pentru autorizarea de furnizor a operatorilor economici din domeniul feroviar, transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic şi verificarea respectării acestor cerinţe
EMITENT: Guvernul PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 518 din 3 iunie 2025
Având în vedere prevederile art. 9 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 16/2024 privind inspecţia tehnică şi supravegherea prin acţiuni de inspecţie tehnică în domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic, aprobată prin Legea nr. 225/2024,
în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 6 alin. (1) coroborat cu art. 1 alin. (1) şi art. 2 lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 30/2024 privind autorizarea operatorilor economici din domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic, aprobată prin Legea nr. 5/2025,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
ART. 1
(1) Operatorii economici, persoane juridice române sau străine, care îşi desfăşoară activitatea sau urmează să îşi desfăşoare activitatea în domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic, care au capabilitatea tehnică de a fabrica produse sau de a furniza servicii destinate domeniului menţionat anterior, trebuie să deţină autorizaţie de furnizor.
(2) În scopul respectării cerinţelor specifice privind securitatea din punct de vedere tehnic a transportului, calitatea produselor şi/sau serviciilor, sănătatea oamenilor şi protecţia mediului, activităţile de proiectare şi consultanţă, construire, producţie, modernizare şi întreţinere a infrastructurii şi materialului rulant din domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic pot fi efectuate numai de operatorii economici autorizaţi şi supravegheaţi din punct de vedere tehnic de Autoritatea Feroviară Română - AFER, denumită în continuare AFER.
(3) În categoria operatorilor economici autorizaţi intră şi subunităţile specializate, fără personalitate juridică, inclusiv cele care aparţin gestionarilor de infrastructură care realizează activităţile prevăzute la alin. (1).
(4) Operatorii economici care realizează activităţi de comercializare de produse din domeniile prevăzute la alin. (2) trebuie să deţină autorizaţie de furnizor.
(5) Se interzice utilizarea de servicii şi/sau produse din domeniile de la alin. (2) de către operatorii economici care nu deţin autorizaţie de furnizor eliberată de către AFER.
(6) Nerespectarea prevederilor alin. (5) constituie contravenţie şi se sancţionează conform prevederilor art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 16/2024 privind inspecţia tehnică şi supravegherea prin acţiuni de inspecţie tehnică în domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic, aprobată prin Legea nr. 225/2024.
ART. 2
Dispoziţiile prezentei hotărâri nu se aplică:
a) construcţiilor şi instalaţiilor prevăzute la art. 2 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b) produselor prevăzute în anexa nr. IV din Regulamentul (UE) nr. 305/2011 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 martie 2011 de stabilire a unor condiţii armonizate pentru comercializarea produselor pentru construcţii şi de abrogare a Directivei 89/106/CEE a Consiliului (text cu relevanţă pentru SEE), cu modificările ulterioare;
c) produselor prevăzute în anexa nr. VII din Regulamentul (UE) 2024/3.110 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 noiembrie 2024 de stabilire a unor norme armonizate pentru comercializarea produselor pentru construcţii şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 305/2011 (text cu relevanţă pentru SEE).
ART. 3
(1) Autorizaţia de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) este documentul eliberat de către AFER prin care se atestă că operatorul economic are capabilitatea tehnică de a realiza un produs şi/sau de a furniza un serviciu.
(2) Autorizaţia de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) oferă dreptul operatorului economic să încheie, în condiţiile legii, contracte pentru:
a) realizarea unui eşantion reprezentativ al produsului ce urmează a fi supus verificărilor şi încercărilor în vederea obţinerii certificatului de omologare tehnică sau, după caz, a agrementului tehnic, pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2);
b) realizarea produselor şi/sau furnizarea serviciilor pentru care aceştia fac dovada că deţin un certificat de omologare tehnică sau, după caz, un agrement tehnic pentru unul din domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2).
(3) AFER eliberează sau respinge acordarea unei autorizaţii provizorii de furnizor operatorului economic care nu îndeplineşte una sau mai multe dintre următoarele condiţii necesare realizării produsului şi/sau furnizării serviciului:
a) să deţină dotările necesare;
b) să aibă experienţă de cel puţin 1 an în realizarea produsului şi/sau furnizarea serviciului;
c) să deţină personal de specialitate.
(4) Pentru fiecare domeniu prevăzut la art. 1 alin. (2), categoriile de produse şi servicii vor fi stabilite de către directorul general al AFER, prin decizie, şi se publică pe pagina de internet a AFER, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
ART. 4
(1) Autorizaţia de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) este un document cu regim special, nominal şi netransmisibil, prin care se certifică capabilitatea tehnică a operatorului economic de a realiza produse şi/sau de a furniza servicii.
(2) Modelul şi conţinutul autorizaţiei provizorii de furnizor şi ale autorizaţiei de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) sunt prevăzute în anexele nr. 1a şi 1b.
ART. 5
Operatorii economici care deţin autorizaţie de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) sunt înregistraţi de AFER în Registrul de furnizori.
ART. 6
(1) Pentru obţinerea autorizaţiei de furnizor pentru unul dintre domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), operatorul economic trebuie să depună la AFER următoarele documente:
a) cererea-tip;
b) chestionarul de autoevaluare;
c) actul legal de constituire ca persoană juridică, în copie, din care să rezulte că în obiectul său de activitate este cuprinsă şi fabricarea produselor, respectiv prestarea serviciilor pentru care a solicitat autorizaţia de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2);
d) documentaţia tehnică din care să rezulte următoarele:
(i) experienţa în realizarea produselor şi/sau furnizarea serviciilor pentru care solicită autorizaţia de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) sau a unor produse sau servicii similare, după caz;
(ii) existenţa de structuri organizatorice, a dotărilor tehnice şi a procedurilor interne de lucru pentru realizarea produsului şi/sau furnizarea serviciului;
(iii) deţinerea de personal instruit şi/sau atestat, după caz, care să asigure desfăşurarea proceselor de realizare a produselor şi/sau prestarea serviciilor pentru care a solicitat autorizaţia de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2);
(iv) o scurtă descriere a produselor şi/sau serviciilor care urmează a fi realizate/furnizate;
e) dovada certificării sistemului de management al calităţii, certificat de către AFER sau de către o altă entitate acreditată de către organismul naţional de acreditare;
f) declaraţia operatorului economic, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2;
g) dovada achitării contravalorii aferente prestaţiei AFER pentru analiza documentelor, contravaloare care nu se returnează în cazul în care nu se eliberează autorizaţia de furnizor din motive imputabile operatorului economic;
h) cererea pentru încheierea contractului de inspecţie tehnică pentru domeniul pentru care operatorul economic a solicitat autorizaţia de furnizor;
i) dovada achitării contravalorii aferente prestaţiei AFER de eliberare a autorizaţiei de furnizor pentru fiecare domeniu prevăzut la art. 1 alin. (2).
(2) Modelul de cerere şi modelul chestionarului de autoevaluare, necesare pentru depunerea dosarului de autorizaţie de furnizor, prevăzute la alin. (1), se stabilesc de către AFER şi se publică pe pagina de internet a AFER, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
(3) În urma analizării documentaţiei depuse de operatorul economic la AFER conform alin. (1), se întocmeşte un raport de către comisia de evaluare formată din personal din cadrul AFER, prin care se menţionează acordarea sau neacordarea autorizaţiei de furnizor.
ART. 7
(1) Verificarea corectitudinii informaţiilor declarate de operatorul economic în documentaţia depusă la AFER pentru autorizare de furnizor este făcută de către inspectorii tehnici din cadrul AFER, cu ocazia primei verificări la operatorul economic, după emiterea autorizaţiei de furnizor, în urma căreia se întocmeşte un raport de verificare.
(2) În cazul în care operatorul economic are datorii către AFER, acesta primeşte autorizaţia de furnizor, condiţionat de stingerea prealabilă a datoriei către AFER.
(3) În cazul în care, ca urmare a verificării la operatorul economic, se constată că documentele depuse la dosar conform art. 6 nu corespund cu realitatea, autorizaţia de furnizor este retrasă.
ART. 8
(1) În termen de maximum 30 de zile de la data primirii documentelor prevăzute la art. 6, AFER analizează modul în care sunt îndeplinite cerinţele şi comunică operatorului economic, în scris, răspunsul privind acordarea sau neacordarea autorizaţiei de furnizor pentru unul dintre domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), pe baza raportului emis de comisia de evaluare formată din personalul AFER.
(2) Dacă, în termen de 30 de zile de la data primirii comunicării de neacordare a autorizaţiei de furnizor pentru unul dintre domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), operatorul economic prezintă documentele solicitate privind eliminarea neconformităţilor precizate în comunicare, AFER eliberează autorizaţia de furnizor pentru domeniul solicitat.
(3) Dacă, în termen de 30 de zile de la data primirii comunicării de neacordare a autorizaţiei de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), operatorul economic nu prezintă documentele din care să rezulte eliminarea neconformităţilor precizate în comunicare, cererea se consideră respinsă, din oficiu.
ART. 9
(1) Valabilitatea autorizaţiei de furnizor, acordată pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), poate fi, după caz:
a) de maximum 12 luni de la data eliberării, având caracter provizoriu;
b) de 5 ani de la data eliberării, cu condiţia vizării sale anuale de către AFER.
(2) După expirarea valabilităţii autorizaţiei de furnizor având caracter provizoriu pentru unul dintre domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), operatorul economic poate solicita o nouă autorizaţie de furnizor, potrivit prevederilor art. 6.
ART. 10
(1) În perioada de valabilitate a autorizaţiei de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), AFER supraveghează modul în care sunt respectate normele şi prescripţiile tehnice şi tehnologice obligatorii, prin acţiuni de inspecţie tehnică, după caz.
(2) Dacă prin acţiunea de inspecţie tehnică sau supravegherea prin acţiuni de inspecţie tehnică se constată că nu sunt îndeplinite una sau mai multe condiţii care au stat la baza acordării autorizaţiei, AFER poate suspenda sau retrage autorizaţia de furnizor acordată, conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. j) din Ordonanţa Guvernului nr. 16/2024, aprobată prin Legea nr. 225/2024.
(3) Cu maximum 30 de zile înainte de data expirării vizei anuale a autorizaţiei de furnizor, operatorul economic poate solicita, în scris, la AFER, acordarea unei noi vize anuale a autorizaţiei de furnizor pentru unul dintre domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2).
ART. 11
(1) Cererea de acordare a vizei anuale pe autorizaţia de furnizor pentru unul dintre domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) se consideră completă în momentul în care este însoţită de următoarele documente:
a) declaraţia operatorului economic prin care se specifică că nu s-au modificat documentele prezentate pentru acordarea autorizaţiei de furnizor, dacă este cazul;
b) documentaţia tehnică de prezentare a activităţii operatorului economic, deţinător de autorizaţie de furnizor pentru domeniul solicitat, inclusiv pentru categoria de servicii şi/sau produse, din care să rezulte stadiul obţinerii certificatelor de omologare tehnică, agrementelor tehnice, autorizaţiei pentru laboratoarele de încercări, atestatelor pentru standuri/dispozitive speciale şi modificările survenite în structura personalului, dotarea tehnică şi procedurile interne pentru produse şi/sau servicii, după caz;
c) lista furnizorilor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) din ultimele 12 luni, cu prezentarea datelor de identificare ale acestora;
d) lista beneficiarilor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) din ultimele 12 luni, cu prezentarea datelor de identificare ale acestora;
e) cel puţin o recomandare scrisă din partea unui beneficiar din care să rezulte că a respectat în mod corespunzător clauzele contractuale referitoare la calitatea produselor şi/sau serviciilor realizate/furnizate;
f) dovada achitării contravalorii aferente prestaţiei AFER pentru analiza documentelor depuse pentru viza anuală, contravaloare care nu se returnează în cazul în care nu se vizează autorizaţia de furnizor din motive imputabile operatorului economic;
g) dovada achitării contravalorii aferente prestaţiei AFER de vizare anuală a autorizaţiei de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2).
(2) AFER comunică operatorului economic, în scris, în termen de maximum 15 zile de la data primirii cererii, răspunsul privind acordarea sau neacordarea vizei anuale pe autorizaţia de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2).
(3) În urma analizării documentaţiei depuse de operatorul economic la AFER conform alin. (1), se întocmeşte un raport de către comisia de evaluare formată din personal din cadrul AFER, prin care se menţionează acordarea sau neacordarea vizei pe autorizaţia de furnizor feroviar.
(4) Neacordarea autorizaţiei de furnizor este motivată şi prin emiterea unui proces-verbal de către inspectorii tehnici din cadrul AFER, conform prevederilor art. 9 alin. (1) lit. h) din Ordonanţa Guvernului nr. 16/2024, aprobată prin Legea nr. 225/2024.
(5) Dacă, în termen de 15 zile de la data primirii comunicării de neacordare a vizei anuale, operatorul economic prezintă documentele din care rezultă eliminarea neconformităţilor constatate, AFER acordă viza anuală, iar în caz contrar suspendă autorizaţia de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2).
(6) În cazul în care, în termen de 30 de zile de la data suspendării autorizaţiei de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), posesorul acesteia face dovada că a eliminat neconformităţile care au condus la suspendarea acesteia, AFER decide încetarea suspendării şi acordarea vizei pentru perioada rămasă.
(7) În cazul în care, în termen de 30 de zile de la data suspendării autorizaţiei de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), operatorul economic nu face dovada că a eliminat neconformităţile care au condus la suspendarea acesteia, AFER retrage autorizaţia de furnizor.
(8) În cazul retragerii autorizaţiei de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), acordarea unei noi autorizaţii se face în baza unei noi cereri, conform prevederilor art. 6.
(9) Operatorul economic care desfăşoară activităţi în unul dintre domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), căruia i s-a retras de două ori autorizaţia de furnizor pentru domeniul acordat, nu i se mai eliberează o nouă autorizaţie timp de 6 luni de la ultima retragere a acesteia.
(10) Comunicarea de suspendare sau de retragere a autorizaţiei de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) se transmite, în scris, de către AFER operatorului economic şi beneficiarilor din lista prevăzută la alin. (1) lit. d), în termen de 3 zile de la data emiterii răspunsului respectiv, şi se publică pe pagina de internet a AFER.
(11) Pe durata suspendării autorizaţiei de furnizor pentru unul dintre domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) operatorul economic nu mai are dreptul legal de a realiza produse şi/sau de a furniza servicii pentru domeniul respectiv.
ART. 12
Deţinerea unei autorizaţii de furnizor pentru unul dintre domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2) nu scuteşte posesorul acesteia de răspunderea ce îi revine cu privire la calitatea produselor şi/sau serviciilor realizate/furnizate.
ART. 13
(1) Eventualele contestaţii împotriva comunicării de neacordare, suspendare sau, după caz, de retragere a autorizaţiei se depun la AFER, în termen de 5 zile de la data primirii răspunsului.
(2) Soluţionarea contestaţiilor se face de către AFER, în termen de 30 de zile de la data depunerii acestora.
(3) Comunicarea de neacordare, suspendare sau, după caz, de retragere a autorizaţiei de furnizor de către AFER poate fi atacată la instanţele de contencios administrativ competente, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 14
AFER eliberează, la cerere, în caz de pierdere sau de deteriorare, duplicate ale autorizaţiei de furnizor pentru domeniile prevăzute la art. 1 alin. (2), după confirmarea achitării contravalorii aferente prestaţiei.
ART. 15
AFER poate oferi, la cerere, consultanţă operatorilor economici pentru întocmirea dosarului de autorizare de furnizor.
ART. 16
Autorizaţiile de furnizori emise de către AFER anterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri îşi menţin valabilitatea până la expirarea vizei anuale acordate.
ART. 17
Anexele nr. 1a, 1b şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
ART. 18
Prezenta hotărâre intră în vigoare în 90 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU INTERIMAR
MARIAN-CĂTĂLIN PREDOIU
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Marian Neacşu
p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Bogdan-Stelian Mîndrescu,
secretar de stat
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
Cseke Attila-Zoltan
Bucureşti, 29 mai 2025.
Nr. 527.
ANEXA 1a
(a se vedea imaginea asociată)
AUTORIZAŢIE PROVIZORIE DE FURNIZOR
Seria ........... nr. .............
Domeniul: ................
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 310/2023 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, ale Ordonanţei Guvernului nr. 30/2024 privind autorizarea operatorilor economici din domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic şi ale Hotărârii Guvernului nr. 527/2025 privind cerinţele specifice pentru autorizarea de furnizor a operatorilor economici din domeniul feroviar, transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic şi verificarea respectării acestor cerinţe, precum şi în baza Raportului nr. .............. din data de ........... al comisiei de evaluare se atestă că operatorul economic .........., cu sediul în ................, înregistrat la Camera de Comerţ şi Industrie a României cu nr. .........., are dreptul să furnizeze următoarele categorii de produse şi/sau servicii:
........................
........................
........................
Prezenta autorizaţie este valabilă până la data de ............ .
Obligaţiile şi drepturile posesorului autorizaţiei sunt specificate pe verso.
Data eliberării ...................
Director general,
........................
(numele, prenumele şi semnătura)
(verso)
Posesorul autorizaţiei are următoarele obligaţii:
1. să anunţe imediat Autoritatea Feroviară Română - AFER despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea eliberării autorizaţiei pentru domeniul solicitat, la data începerii efective sau, după caz, a întreruperii/reluării activităţii;
2. să organizeze şi să asigure controlul propriu pe fluxul de fabricaţie;
3. să accepte supravegherea de către Autoritatea Feroviară Română - AFER a activităţii de realizare a categoriilor de produse şi/sau servicii pentru domeniul solicitat, nominalizate în autorizaţie, prin acţiuni de evaluare periodice şi/sau acţiuni de inspecţie tehnică, şi să asigure, la cerere, condiţiile necesare în vederea realizării acestor acţiuni, respectiv spaţii de lucru, echipamente de lucru şi de protecţie adecvate, aparate de măsură şi control;
4. să achite contravaloarea tarifelor aprobate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru activităţile prestate de Autoritatea Feroviară Română - AFER;
5. să actualizeze şi să transmită Autorităţii Feroviare Române - AFER lista cuprinzând beneficiarii produselor şi/sau serviciilor pentru domeniul solicitat realizate.
Posesorul autorizaţiei are următoarele drepturi:
1. să solicite obţinerea certificatelor de omologare tehnică sau, după caz, a agrementelor tehnice pentru produsele şi/sau serviciile din domeniul solicitat, specificate în prezenta autorizaţie;
2. să încheie, în condiţiile legii, contracte economice pentru realizarea de produse şi/sau furnizarea de servicii care se încadrează în categoriile specificate în autorizaţia pentru domeniul solicitat şi pentru care deţine certificate de omologare tehnică pentru domeniul solicitat şi/sau, după caz, agremente tehnice pentru domeniul solicitat.
ANEXA 1b
(a se vedea imaginea asociată)
AUTORIZAŢIE DE FURNIZOR
Seria ........... nr. .............
Domeniul: ......................
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 310/2023 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, ale Ordonanţei Guvernului nr. 30/2024 privind autorizarea operatorilor economici din domeniul feroviar, al transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi al transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic şi ale Hotărârii Guvernului nr. 527/2025 privind cerinţele specifice pentru autorizarea de furnizor a operatorilor economici din domeniul feroviar, transportului cu metroul, metroul uşor, monorai şi transportului urban, suburban şi regional pe şine, pe linii ferate industriale şi pe căile ferate cu caracter de patrimoniu, de muzeu sau turistic şi verificarea respectării acestor cerinţe, precum şi în baza Raportului nr. .............. din data de ........... al comisiei de evaluare se atestă că operatorul economic ...................., cu sediul în ................., înregistrat la Camera de Comerţ şi Industrie a României cu nr. .........., are dreptul să furnizeze următoarele categorii de produse şi/sau servicii:
..................., în condiţiile în care face dovada că deţine un agrement tehnic sau, după caz, un certificat de omologare tehnică pentru fiecare serviciu/produs din domeniul solicitat.
Prezenta autorizaţie este valabilă până la data de ............., în condiţiile vizării sale anuale.
Obligaţiile şi drepturile posesorului autorizaţiei, precum şi vizele anuale sunt specificate pe verso.
Data eliberării ...................
Director general,
.................
(numele, prenumele şi semnătura)
(verso)
Posesorul autorizaţiei are următoarele obligaţii:
1. să anunţe imediat Autoritatea Feroviară Română - AFER despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea eliberării autorizaţiei pentru domeniul solicitat, la data începerii efective sau, după caz, a întreruperii/reluării activităţii;
2. să organizeze şi să asigure controlul propriu pe fluxul de fabricaţie;
3. să accepte supravegherea de către Autoritatea Feroviară Română - AFER a activităţii de realizare a categoriilor de produse şi/sau servicii pentru domeniul solicitat, nominalizate în autorizaţie, prin acţiuni de evaluare periodice şi/sau acţiuni de inspecţie tehnică, şi să asigure, la cerere, condiţiile necesare în vederea realizării acestor acţiuni, respectiv spaţii de lucru, echipamente de lucru şi de protecţie adecvate, aparate de măsură şi control;
4. să achite contravaloarea tarifelor aprobate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii pentru activităţile prestate de Autoritatea Feroviară Română - AFER;
5. să actualizeze şi să transmită Autorităţii Feroviare Române - AFER lista cuprinzând beneficiarii produselor şi/sau serviciilor pentru domeniul solicitat realizate.
Posesorul autorizaţiei are următoarele drepturi:
1. să solicite obţinerea certificatelor de omologare tehnică sau, după caz, a agrementelor tehnice pentru produsele şi/sau serviciile din domeniul solicitat, specificate în prezenta autorizaţie;
2. să încheie, în condiţiile legii, contracte economice pentru realizarea de produse şi/sau furnizarea de servicii care se încadrează în categoriile specificate în autorizaţia pentru domeniul solicitat şi pentru care deţine certificate de omologare tehnică pentru domeniul solicitat şi/sau, după caz, agremente tehnice pentru domeniul solicitat.
VIZE ANUALE
(a se vedea imaginea asociată)
ANEXA 2
Denumirea operatorului economic .........
Nr. ........../data ........
DECLARAŢIE
......(denumirea operatorului economic)..., reprezentat prin .............., având calitatea de administrator/manager, declar următoarele:
1. anunţ imediat Autoritatea Feroviară Română - AFER (AFER) despre orice modificare a datelor din documentele prezentate la solicitarea acordării autorizaţiei de furnizor pentru domeniul .......(Se va menţiona doar domeniul pentru care a solicitat autorizaţia de furnizor.).........;
2. respect normele şi prescripţiile tehnice şi tehnologice obligatorii în toate etapele de realizare a produselor şi/sau furnizare a serviciilor, prevăzute în autorizaţia de furnizor pentru domeniul .......(Se va menţiona doar domeniul pentru care a solicitat autorizaţia de furnizor.).......;
3. comunic imediat la AFER modificările survenite în lista beneficiarilor produselor şi/sau serviciilor realizate/furnizate pentru domeniul .......(Se va menţiona doar domeniul pentru care a solicitat autorizaţia de furnizor.).......;
4. comunic la AFER data începerii şi, după caz, data întreruperii şi a reluării activităţii de fabricare şi livrare a produselor şi/sau serviciilor prevăzute în autorizaţia de furnizor pentru domeniul ....(Se va menţiona doar domeniul pentru care a solicitat autorizaţia de furnizor.)...., în cazul în care perioada de întrerupere a activităţii este mai mare de 6 luni;
5. accept supravegherea tehnică efectuată de AFER prin acţiuni de evaluare la intervale specificate şi/sau prin acţiuni de inspecţie tehnică, după caz;
6. sistemul de management al calităţii este certificat de către AFER sau de către o altă entitate acreditată de către organismul naţional de acreditare;
7. accept ca personalul posesor al legitimaţiei speciale de control şi inspecţie tehnică, emisă de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin AFER, să efectueze controale în vederea verificării modului în care sunt respectate cerinţele pentru menţinerea autorizaţiei de furnizor pentru domeniul .......(Se va menţiona doar domeniul pentru care a solicitat autorizaţia de furnizor.)......... .
Numele şi prenumele (administrator/manager) .................
Semnătura .................
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: