Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 521 din 24 august 1998  privind înfiinţarea Societăţii Naţionale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 521 din 24 august 1998 privind înfiinţarea Societăţii Naţionale "Aeroportul Internaţional Timişoara" - S.A.

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 334 din 7 septembrie 1998
    În temeiul Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 30/1997 privind reorganizarea regiilor autonome, aprobată şi modificată prin Legea nr. 207/1997, cu modificările ulterioare, al Ordonanţei Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile şi al Ordonanţei Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian,
    Guvernul României hotărăşte:
    ART. 1
    (1) Se înfiinţează Societatea Naţionala "Aeroportul Internaţional Timişoara" - S.A., denumita în cele ce urmează Aeroportul Internaţional Timişoara, cu sigla A.I.T., prin reorganizarea Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Timişoara" care se desfiinţează.
    (2) Aeroportul Internaţional Timişoara este societate comercială pe acţiuni, cu capital integral de stat, care se organizează şi funcţionează pe bază de gestiune economică. Sursele de finanţare se asigura din venituri proprii şi, în completare, prin transferuri de la bugetul de stat, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare şi cu statutul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (3) Aeroportul Internaţional Timişoara este persoana juridică română, cu sediul în comuna Giarmata, str. Aeroport nr. 1, judeţul Timiş.

    ART. 2
    (1) Capitalul social iniţial al Aeroportului Internaţional Timişoara este de 8.307.515 mii lei şi se constituie prin preluarea activului patrimonial al Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Timişoara", conform datelor din bilanţul contabil al acesteia la data de 30 iunie 1998, actualizat potrivit prevederilor legale.
    (2) Bunurile aparţinând domeniului privat al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Timişoara", trec în proprietatea Aeroportului Internaţional Timişoara la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri şi se regăsesc în capitalul social iniţial.
    (3) Bunurile proprietate publică de natura celor prevăzute la art. 135 alin. (4) din Constituţie, reprezentând piste de decolare-aterizare, cai de rulare, platforme de îmbarcare-debarcare, precum şi terenurile de sub acestea, aflate în administrarea Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Timişoara", se concesioneaza de către Ministerul Transporturilor Aeroportului Internaţional Timişoara, în condiţiile legii.
    (4) Contravaloarea bunurilor proprietate publică nu se regaseste în valoarea capitalului social al Aeroportului Internaţional Timişoara.
    (5) Veniturile rezultate din exploatarea bunurilor proprietate publică, concesionate Aeroportului Internaţional Timişoara, se constituie venituri proprii ale acestuia.
    (6) Capitalul social iniţial este în întregime subscris de statul român, în calitate de acţionar unic, şi este vărsat integral la data constituirii Aeroportului Internaţional Timişoara.
    (7) Terenurile aflate în proprietatea Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Timişoara", care nu fac obiectul domeniului public, trec în proprietatea Aeroportului Internaţional Timişoara, includerea în capitalul social efectuandu-se potrivit legislaţiei în vigoare.

    ART. 3
    (1) La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, acţiunile Aeroportului Internaţional Timişoara sunt deţinute în totalitate de statul român, reprezentat prin Ministerul Transporturilor, care îşi exercită drepturile şi obligaţiile ce decurg din calitatea de acţionar unic.
    (2) Aeroportul Internaţional Timişoara va putea fi privatizat în condiţiile legii, statul păstrând pachetul de acţiuni care să-i asigure poziţia majoritara.

    ART. 4
    (1) Aeroportul Internaţional Timişoara are ca obiect principal de activitate efectuarea de prestaţii, servicii, lucrări de exploatare, întreţinere, reparare, dezvoltare şi modernizare a bunurilor din patrimoniul sau, aflate în proprietate sau în concesiune, în vederea asigurării condiţiilor pentru sosirea, plecarea şi manevrarea la sol a aeronavelor în trafic naţional şi/sau internaţional, asigurarea serviciilor aeroportuare pentru tranzitul de persoane, mărfuri şi posta, precum şi servicii de interes public naţional.
    (2) Aeroportul Internaţional Timişoara va putea efectua orice alte operaţiuni şi activităţi legale, necesare realizării obiectului sau de activitate.
    (3) Aeroportul Internaţional Timişoara elaborează norme specifice care devin obligatorii, după aprobarea lor de către Ministerul Transporturilor, pentru persoanele fizice, precum şi pentru agenţii economici şi organele autorităţii de stat care îşi desfăşoară activitatea în perimetrul aeroportului.

    ART. 5
    (1) Cheltuielile de capital ale Aeroportului Internaţional Timişoara, aferente patrimoniului propriu, se asigura din surse proprii, credite interne sau externe şi din alte surse atrase, potrivit legii.
    (2) Finanţarea programelor de investiţii aeroportuare, aprobate de către Guvern până la data infiintarii Aeroportului Internaţional Timişoara, se asigura din surse proprii, credite bancare şi, în completare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor.
    (3) Crearea de noi bunuri proprietate publică, dezvoltarea şi modernizarea celor existente în scopul extinderii şi modernizării activităţii Aeroportului Internaţional Timişoara se asigura integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor. Obiectivele de investiţii respective se aproba prin hotărâre a Guvernului.
    (4) Bunurile de natura proprietăţii publice, rezultate în urma finalizarii programelor de investiţii aprobate de Guvern până la data infiintarii Aeroportului Internaţional Timişoara, precum şi alte bunuri de natura proprietăţii publice nou-create sau rezultate în urma dezvoltării şi/sau modernizării celor existente se concesioneaza acestuia în condiţiile legilor în vigoare.
    (5) Obligaţiile de plată ale Aeroportului Internaţional Timişoara, nescadente până la data infiintarii acestuia, conform condiţiilor şi perioadelor prevăzute în contractele aflate în derulare pentru realizarea programelor de investiţii aparţinând domeniului privat al statului sau domeniului privat al Aeroportului Internaţional Timişoara, se vor asigura din surse proprii şi, în completare, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor.
    (6) Obligaţiile de plată nescadente până la data infiintarii Aeroportului Internaţional Timişoara, pentru crearea de noi bunuri proprietate publică, pentru modernizarea sau dezvoltarea bunurilor proprietate publică existente, inclusiv sumele aferente din împrumuturi, împreună cu dobânzile şi comisioanele, se vor asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, conform condiţiilor şi perioadelor prevăzute în contractele aflate în derulare.

    ART. 6
    Prestarea de servicii în interesul instituţiilor statului se va efectua pe baza unor contracte încheiate între Aeroportul Internaţional Timişoara cu avizul Ministerului Transporturilor, pe de o parte, şi solicitant, pe de altă parte.

    ART. 7
    Aeroportul Internaţional Timişoara poate pune la dispoziţie spaţii şi utilităţi necesare instituţiilor statului care desfăşoară activităţi în cadrul Aeroportului Internaţional Timişoara şi au ca scop apărarea şi siguranţa naţionala, precum şi ordinea publică.
    Pentru asigurarea acestor spaţii şi utilităţi, Aeroportul Internaţional Timişoara, cu avizul Ministerului Transporturilor, va încheia contracte cu instituţiile statului implicate în activităţile de apărare, siguranţa naţionala şi ordine publică, care îşi desfăşoară activitatea în cadrul aeroportului.

    ART. 8
    (1) Aeroportul Internaţional Timişoara este condus de adunarea generală a acţionarilor, constituită din împuterniciţii mandataţi sa reprezinte interesele capitalului de stat.
    (2) Adunarea generală a acţionarilor are atribuţii şi competente stabilite prin statut.
    (3) Până la privatizarea Aeroportului Internaţional Timişoara, interesele capitalului de stat vor fi reprezentate de Ministerul Transporturilor prin ministrul transporturilor sau prin împuterniciţii mandataţi de acesta.

    ART. 9
    (1) Aeroportul Internaţional Timişoara este administrat de consiliul de administraţie, ales de adunarea generală a acţionarilor.
    (2) În perioada în care statul este acţionar unic, consiliul de administraţie şi preşedintele acestuia sunt numiţi prin ordin al ministrului transporturilor.
    (3) Preşedintele consiliului de administraţie este şi directorul general al Aeroportului Internaţional Timişoara.
    (4) Atribuţiile consiliului de administraţie şi ale preşedintelui acestuia sunt stabilite prin statut.

    ART. 10
    La data intrării în vigoare a prezentei hotărâri Aeroportul Internaţional Timişoara preia activul şi pasivul pe baza bilanţului contabil la data de 30 iunie 1998, precum şi toate drepturile şi obligaţiile Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Timişoara" şi se substituie în toate litigiile în curs ale acesteia.

    ART. 11
    Personalul salariat al Regiei Autonome "Aeroportul Internaţional Timişoara", preluat de către Aeroportul Internaţional Timişoara, este considerat transferat de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

    ART. 12
    Prezenta hotărâre intră în vigoare după 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României.

    ART. 13
    Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, prevederile Hotărârii Guvernului nr. 38/1997 privind reorganizarea activităţii aeroporturilor din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 34 din 4 martie 1997, referitoare la Regia Autonomă "Aeroportul Internaţional Timişoara", se abroga.



                    PRIM-MINISTRU
                    RADU VASILE
                    Contrasemnează:
                    Ministrul transporturilor,
                    Traian Basescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Daniel Daianu
                    Ministrul reformei,
                    preşedintele Consiliului
                    pentru Reforma,
                    Ioan Muresan

    Bucureşti, 24 august 1998.
    Nr. 521.
    ANEXA 1

    STATUTUL

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016