Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 52 din 10 septembrie 2025  privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor -  O foaie de parcurs privind drepturile femeilor - COM (2025) 97    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 52 din 10 septembrie 2025 privind adoptarea opiniei referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - O foaie de parcurs privind drepturile femeilor - COM (2025) 97

EMITENT: Camera Deputaţilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 835 din 10 septembrie 2025
    În temeiul prevederilor art. 67 şi ale art. 148 din Constituţia României, republicată, ale Legii nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament şi Guvern în domeniul afacerilor europene şi ale art. 165-190 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, aprobat prin Hotărârea Camerei Deputaţilor nr. 8/1994, republicat, cu modificările ulterioare,
    Camera Deputaţilor adoptă prezenta hotărâre.
    ARTICOL UNIC
    Luând în considerare Opinia nr. 4c-22/393, adoptată de Comisia pentru afaceri europene în şedinţa din 11 iunie 2025, Camera Deputaţilor:
    1. susţine foaia de parcurs privind drepturile femeilor şi principiile enunţate în declaraţia anexată ei şi recunoaşte că realizarea principiilor şi obiectivelor comunicării se întemeiază pe acţiuni întreprinse la nivel naţional;
    2. evidenţiază interesul sporit al autorităţilor poliţieneşti din România în privinţa prevenirii, combaterii şi cercetării infracţiunilor săvârşite contra femeilor şi tragerii la răspundere a autorilor infracţiunilor;
    3. subliniază importanţa care trebuie acordată informării corespunzătoare, într-un limbaj simplu şi accesibil, a victimelor violenţei domestice şi sexuale cu privire la drepturile pe care le au în temeiul dreptului Uniunii şi al statelor membre; evidenţiază eficacitatea ordinului de protecţie provizoriu pentru înlăturarea unui risc iminent asupra vieţii, integrităţii fizice şi libertăţii persoanelor puse în pericol printr-un act de violenţă domestică;
    4. subliniază relevanţa măsurilor de reintegrare socioprofesională a victimelor violenţei domestice;
    5. susţine ferm consolidarea siguranţei persoanelor de sex feminin în spaţiul digital, prin dezvoltarea unor mecanisme eficiente de răspuns la formele de abuz online, hărţuire pe internet, misoginie şi incitare la ură pe criterii de sex, de către platformele online, în contextul obligaţiilor care le revin în temeiul Regulamentului (UE) 2022/2.065 privind serviciile digitale;
    6. sprijină măsurile pentru prevenirea şi combaterea expunerii copiilor la conţinuturi digitale sexiste dăunătoare şi remarcă faptul că evoluţia digitală continuă atrage noi provocări în această privinţă;
    7. reaminteşte relevanţa deosebită a abordării nevoilor specifice ale victimelor traficului de persoane la conceperea mecanismelor naţionale de identificare şi referire a acestor persoane, precum şi a imperativului de a demonta prejudecăţile şi stereotipurile care afectează femeile, atât în cadrul reintegrării în comunitate a victimelor traficului de persoane, cât şi în scopul înlăturării riscului de exploatare pentru persoanele vulnerabile; remarcă pertinenţa campaniilor de sensibilizare împotriva riscurilor traficului de persoane, îndreptate către categoriile cele mai vulnerabile, precum tinerele fete;
    8. evidenţiază importanţa asigurării accesului efectiv la justiţie pentru femei şi fete, victime ale violenţei;
    9. sprijină intenţia Comisiei Europene de a acorda o atenţie specială nevoilor femeilor şi fetelor în Strategia privind o Uniune a pregătirii pentru situaţii de criză şi în Planul de acţiune împotriva hărţuirii cibernetice, amintind că ele sunt mult mai vulnerabile în situaţii de conflict şi de criză;
    10. recomandă derularea de programe educative pentru cadre didactice, părinţi şi copii, în vederea prevenirii violenţei domestice, a hărţuirii şi a violenţei sexuale şi edificarea unor parteneriate între şcoală, comunitate şi familie în acest sens;
    11. recomandă acordarea unei importanţe sporite accesului la servicii de sănătate fizică şi mentală, la medicamente şi la informaţii pentru femeile şi fetele din medii defavorizate şi din zonele rurale;
    12. aminteşte că eliminarea diferenţelor de remunerare între femei şi bărbaţi constituie un obiectiv de lungă durată al Uniunii, consacrat în tratatele sale, şi că aceste diferenţe sunt accentuate în rândul persoanelor cu un nivel scăzut de educaţie;
    13. susţine promovarea unor acţiuni în direcţia asigurării independenţei economice reale a femeilor;
    14. atrage atenţia asupra obstacolelor cu care se confruntă femeile în vârstă în privinţa încadrării pe piaţa muncii;
    15. propune explorarea formulelor flexibile de lucru pentru lucrătorii care sunt părinţi sau pentru îngrijitori şi luarea în considerare a nevoilor individuale ale acestora, ca instrument valoros de conciliere a vieţii profesionale cu viaţa de familie; cere recunoaşterea adecvată a proporţiei semnificativ mai mare a responsabilităţilor de creştere a copiilor şi de îngrijire a persoanelor în vârstă şi adulţilor aflaţi în întreţinere care au nevoie de sprijin pe termen lung, îndeplinite de femei îndeosebi în cadrul familiilor, stare de lucruri care reclamă inclusiv asimilarea acestor activităţi cu vechimea în muncă; recomandă sensibilizarea publicului în legătură cu importanţa şi valoarea socială şi economică a muncii de îngrijire, esenţială pentru bunăstarea colectivă a societăţilor; cere creşterea investiţiilor în infrastructura socială (facilităţi de îngrijire a copiilor şi a persoanelor vârstnice);
    16. atrage atenţia asupra efectelor disproporţionate pe care creşterea costului vieţii, manifestat în particular în privinţa preţului energiei, în statele membre ale Uniunii îl are asupra femeilor, îndeosebi asupra femeilor singure şi vârstnice, fenomen care impune adoptarea unor măsuri de asistenţă socială specifice;
    17. convine asupra necesităţii de a preveni şi combate sexismul în mass-media şi în publicitate;
    18. recomandă promovarea unor măsuri active în scopul asigurării unei reprezentări mai echilibrate între sexe, în acele domenii de studiu în care fetele şi femeile sunt subreprezentate, ca premisă a realizării unei pieţe a muncii active;
    19. cere alocarea de resurse corespunzătoare în scopul dobândirii de către femei şi fete, îndeosebi de către cele din zonele rurale şi din medii defavorizate, a unor aptitudini şi competenţe digitale, precum şi asigurării accesului la tehnologie;
    20. sprijină participarea deplină, egală şi semnificativă a femeilor în toate sferele şi la toate nivelurile vieţii publice şi politice şi promovarea reprezentării echilibrate a femeilor în posturile de responsabilitate şi de decizie;
    21. susţine suplimentarea finanţării pentru programele dedicate egalităţii între femei şi bărbaţi şi în vederea sporirii capacităţii organizaţiilor care activează în domeniu, considerând că aceasta va avea un impact pozitiv asupra eforturilor naţionale;
    22. atrage atenţia, în contextul obiectivului colectării sistematice de date defalcate pe sexe şi evaluării diferenţelor de efect asupra femeilor şi bărbaţilor, urmărit în prezenta foaie de parcurs, că eliminarea inegalităţilor presupune documentarea tendinţelor actuale şi monitorizarea schimbărilor, lucru care este mai dificil în domeniul muncii neremunerate.


    Această hotărâre a fost adoptată de către Camera Deputaţilor în şedinţa din 10 septembrie 2025, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    NATALIA-ELENA INTOTERO

    Bucureşti, 10 septembrie 2025.
    Nr. 52.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016