Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 37 din 9 septembrie 2021  privind înfiinţarea unei Comisii parlamentare de anchetă pentru stabilirea  cauzelor creşterii substanţiale a preţurilor gazelor naturale şi energiei electrice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 37 din 9 septembrie 2021 privind înfiinţarea unei Comisii parlamentare de anchetă pentru stabilirea cauzelor creşterii substanţiale a preţurilor gazelor naturale şi energiei electrice

EMITENT: Parlamentul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 887 din 15 septembrie 2021
    În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 4 şi 9 din Regulamentul activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 4/1992, republicat,
    Parlamentul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Se înfiinţează Comisia parlamentară de anchetă pentru stabilirea cauzelor creşterii substanţiale a preţurilor gazelor naturale şi energiei electrice.

    ART. 2
    Obiectivele comisiei de anchetă sunt următoarele:
    a) determinarea factorilor care au contribuit la creşterea alarmantă şi substanţială a preţurilor gazelor naturale şi energiei electrice;
    b) analiza gradului de realizare a programelor de investiţii care vizau punerea în funcţiune de noi capacităţi de producţie a energiei electrice şi exploatarea de noi zăcăminte de gaze naturale;
    c) analiza nivelului de interconectare cu ţările vecine, evoluţia acestuia în ultimii 5 ani şi stabilirea influenţei asupra pieţei energetice;
    d) situaţia comparativă a preţurilor la energie electrică şi gaze din ultimul an pe piaţa internaţională, pe piaţa europeană şi a ţărilor vecine României;
    e) stabilirea influenţei pe care liberalizarea pieţei de energie electrică şi gaze naturale a avut-o asupra evoluţiei preţurilor acestora;
    f) determinarea măsurilor pe care Guvernul le-a luat pentru asigurarea resurselor de energie electrică şi gaze naturale pentru buna funcţionare a economiei şi pentru necesarul consumatorilor casnici în iarna 2020-2021 (programul de iarnă);
    g) stabilirea gradului în care fundamentarea definirii consumatorului vulnerabil în proiectul legislativ al Guvernului asigură acordarea ajutorului financiar familiilor aflate în situaţie de deprivare energetică;
    h) în ce măsură Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a vegheat, potrivit atribuţiilor legale pe care le are, asupra funcţionării şi funcţionalităţii pieţei de energie electrică şi de gaze naturale, sesizarea eventualelor disfuncţionalităţi şi deficienţe şi măsurile luate în acest sens;
    i) analiza măsurilor pe care Consiliul Concurenţei le-a luat pentru rezolvarea eventualelor sesizări care vizau operaţiuni de cartelizare sau anticoncurenţiale în domeniul energiei electrice sau al gazelor naturale;
    j) măsuri şi acţiuni întreprinse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor vizând relaţiile comerciale şi/sau contractuale dintre operatorii din domeniul energiei electrice şi al gazelor naturale şi clienţii casnici;
    k) influenţa modificărilor legislative din perioada 2020-2021 asupra creşterii preţurilor la energie electrică şi gaze naturale, precum şi propuneri de modificări legislative pentru asigurarea unui regim concurenţial corect şi a protejării categoriilor de consumatori vulnerabili din punct de vedere energetic;
    l) analiza posibilităţii reintroducerii, pentru o perioadă limitată, a unor preţuri reglementate pentru consumatorii casnici şi întreprinderile mici şi mijlocii afectate de efectele pandemiei;
    m) orice alte măsuri şi elemente care vor fi necesare pentru realizarea unei analize corecte şi eficiente a situaţiei care face obiectul prezentei comisii parlamentare de anchetă.


    ART. 3
    (1) Comisia parlamentară de anchetă este formată din 15 membri şi este condusă de un birou, compus din: preşedinte, 2 vicepreşedinţi şi 2 secretari.
    (2) Componenţa nominală a comisiei parlamentare de anchetă şi cea a biroului său sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

    ART. 4
    În condiţiile în care unul dintre membrii comisiei parlamentare de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar care l-a propus va desemna un înlocuitor.

    ART. 5
    Convocarea şedinţelor comisiei parlamentare de anchetă se face cu cel puţin 24 de ore înainte de data şi ora şedinţei stabilite, de către preşedintele acesteia sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedintele desemnat.

    ART. 6
    (1) Pentru ca şedinţele comisiei parlamentare de anchetă să aibă loc este necesară prezenţa majorităţii membrilor acesteia.
    (2) Hotărârile comisiei parlamentare de anchetă se adoptă cu votul majorităţii membrilor prezenţi. Votul este deschis.

    ART. 7
    Organizarea şi funcţionarea comisiei parlamentare de anchetă sunt cuprinse într-un regulament propriu, elaborat şi prezentat spre aprobare Birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în termen de 7 zile de la constituirea acesteia.

    ART. 8
    (1) Comisia parlamentară de anchetă este împuternicită să facă audieri şi să ceară autorităţilor şi instituţiilor publice, oricăror structuri de specialitate ale statului, altor entităţi publice sau private, precum şi cetăţenilor să îi pună la dispoziţie date, informaţii şi materiale necesare şi utile pentru clarificarea obiectivelor comisiei parlamentare de anchetă.
    (2) Comisia parlamentară de anchetă poate invita, pentru audieri şi explicaţii, orice persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectivele anchetei.
    (3) Instituţiile şi autorităţile publice a căror activitate are legătură cu obiectivele prevăzute la art. 2, dar şi cu alte aspecte legate de aceste obiective sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă la solicitările comisiei parlamentare de anchetă în termenul stabilit de aceasta.
    (4) Dacă, pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări, este necesară întocmirea unor rapoarte de expertiză, comisia parlamentară de anchetă poate solicita efectuarea de expertize.
    (5) Lucrările comisiei parlamentare de anchetă se înregistrează şi se dactilografiază.

    ART. 9
    (1) În activitatea sa, comisia parlamentară de anchetă va putea utiliza un grup de specialişti, fără drept de vot.
    (2) În cadrul dezbaterilor pot interveni, potrivit prevederilor Regulamentului activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, republicat, pentru explicaţii tehnice, specialiştii utilizaţi de comisia parlamentară de anchetă la elaborarea raportului său.

    ART. 10
    Lucrările comisiei parlamentare de anchetă sunt publice, cu excepţia cazului în care aceasta hotărăşte altfel.

    ART. 11
    (1) Constatările, concluziile şi propunerile comisiei parlamentare de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de toţi membrii acesteia, care va fi depus la Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului în termen de maximum 90 de zile de la data înfiinţării şi aprobării componenţei comisiei parlamentare de anchetă de către plenul celor două Camere.
    (2) După primirea raportului comisiei parlamentare de anchetă, Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului îl înscriu pe ordinea de zi pentru a fi supus dezbaterii plenului reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului şi îl distribuie grupurilor parlamentare.
    (3) Raportul comisiei parlamentare de anchetă va fi supus dezbaterii Parlamentului într-o şedinţă special organizată în acest scop, în cel mult 15 zile de la primirea acestuia de către Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului.

    ART. 12
    Comisia parlamentară de anchetă îşi încetează activitatea după ce plenul reunit al Camerei Deputaţilor şi Senatului s-a pronunţat asupra raportului supus dezbaterii.

    ART. 13
    Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului vor asigura personalul de specialitate şi logistica necesare realizării obiectivelor comisiei parlamentare de anchetă.

    Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat în şedinţa comună din 9 septembrie 2021, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,
                    CRISTINA-MĂDĂLINA PRUNĂ
                    PREŞEDINTELE SENATULUI
                    ANCA DANA DRAGU

    Bucureşti, 9 septembrie 2021.
    Nr. 37.
    ANEXA 1

    COMPONENŢA NOMINALĂ
    a Comisiei parlamentare de anchetă pentru stabilirea cauzelor creşterii substanţiale
    a preţurilor gazelor naturale şi energiei electrice
    I. Componenţa:
    1. domnul senator Zamfir Daniel-Cătălin, Grupul parlamentar al PSD;
    2. domnul senator Oprea Ştefan-Radu, Grupul parlamentar al PSD;
    3. doamna deputat Cătăuţă Ana-Maria, Grupul parlamentar al PSD;
    4. domnul deputat Popa Radu-Mihai, Grupul parlamentar al PSD;
    5. domnul deputat Toma Ilie, Grupul parlamentar al PSD;
    6. domnul deputat Ştirbu Gigel-Sorinel, Grupul parlamentar al PNL;
    7. domnul deputat Roman Florin-Claudiu, Grupul parlamentar al PNL;
    8. domnul senator Petcu Toma-Florin, Grupul parlamentar al PNL;
    9. domnul senator Neagu Nicolae, Grupul parlamentar al PNL;
    10. doamna senator Dinică Silvia, Grupul parlamentar al USR;
    11. domnul senator Bordei Cristian, Grupul parlamentar al USR;
    12. doamna deputat Prună Cristina-Mădălina, Grupul parlamentar al USR;
    13. domnul deputat Focşa Dumitru-Viorel, Grupul parlamentar al AUR;
    14. domnul deputat Bende Sándor, Grupul parlamentar al UDMR;
    15. domnul deputat Varujan Pambuccian, Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale.
    II. Biroul comisiei:
    - preşedinte, domnul senator Zamfir Daniel-Cătălin, Grupul parlamentar al PSD;
    – vicepreşedinte, domnul deputat Ştirbu Gigel-Sorinel, Grupul parlamentar al PNL;
    – vicepreşedinte, doamna deputat Prună Cristina-Mădălina, Grupul parlamentar al USR;
    – secretar, domnul deputat Focşa Dumitru-Viorel, Grupul parlamentar al AUR;
    – secretar, domnul deputat Bende Sándor, Grupul parlamentar al UDMR.


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016