Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 36 din 12 martie 2024  referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu,  Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor -  Propunere de Declaraţie europeană privind deplasarea cu bicicleta - COM (2023) 566 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 36 din 12 martie 2024 referitoare la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European, Consiliu, Comitetul Economic şi Social European şi Comitetul Regiunilor - Propunere de Declaraţie europeană privind deplasarea cu bicicleta - COM (2023) 566 final

EMITENT: Senatul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 216 din 14 martie 2024
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi ale art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, precum şi ale Protocolului nr. 1 privind rolul parlamentelor naţionale în Uniunea Europeană, anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    în baza Raportului Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/56 din 22.02.2024,
    Senatul adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Senatul României constată că:
    1. declaraţia se circumscrie obiectivelor din ce în ce mai ambiţioase în materie de climă, mediu, digitalizare, sănătate şi societate ale UE, sens în care trebuie să fie luate măsuri mai ferme privind mobilitatea urbană. Se face astfel un pas suplimentar în direcţia trecerii de la abordarea actuală, bazată pe fluxurile de trafic, la una bazată pe deplasarea persoanelor şi a mărfurilor într-un mod durabil;
    2. comunicarea evidenţiază efectele pozitive asupra industriei europene a ciclismului, sector economic important şi în continuă creştere la nivel european, utilizarea pe scară largă a bicicletei însemnând mai multe locuri de muncă locale de înaltă calitate şi creşterea ponderii industriei ciclismului în economia U.E.


    ART. 2
    Senatul României consideră că:
    1. declaraţia prezintă atât un cadru de referinţă, cât şi orientări pentru a spori nivelul de utilizare a bicicletei în UE şi a sprijini locurile de muncă de calitate şi industria conexă;
    2. documentul aduce în discuţie nevoia construirii unei infrastructuri pentru biciclete extinse şi mai sigure la nivelul UE;
    3. de comun acord cu poziţia manifestată de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), atenţia şi importanţa sporite generate de Declaraţia europeană privind deplasarea cu bicicleta determină rezultate pozitive, astfel:
    a) atingerea obiectivelor asumate de MTl, prin adoptarea Planului naţional integrat în domeniul energiei şi schimbărilor Climatice 2021-2030 (PNIESC), nu se poate obţine fără promovarea prioritară a mobilităţii alternative. Ciclismul este o componentă esenţială şi sustenabilă a PNIESC, a cărui promovare permite atingerea obiectivelor climatice;
    b) reţeaua transeuropeană de transport - TEN-T nu include în acest moment ciclismul. La nivelul instituţiilor UE (în special la nivelul Comisiei Europene) este analizat Regulamentul TEN-T în vederea completării şi includerii modurilor de transport active;
    c) în ceea ce priveşte transportul multimodal, în vederea creării unei legături sinergice între ciclism şi alte moduri de transport, vor fi necesare: legături mai bune ale infrastructurii aferente ciclismului cu infrastructura pentru transportul public; parcări sigure şi securizate; extinderea infrastructurii ciclabile pentru o conectivitate mai bună între oraşe şi zonele rurale;

    4. în congruenţă cu poziţia exprimată de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor:
    a) această formă de transport durabil trebuie promovată prin campanii de sensibilizare şi promovare, ca formă sănătoasă de transport şi recreere, consolidând în acelaşi timp capacităţile şi formarea profesioniştilor din domeniul mobilităţii active;
    b) în scopul promovării unei utilizări sporite a bicicletei, este necesară îmbunătăţirea continuă a calităţii, cantităţii şi atractivităţii infrastructurii pentru biciclete;
    c) pentru a valorifica potenţialul acestui tip de transport durabil astfel încât să poată contribui în mod eficient la realizarea obiectivelor UE în domeniile mobilităţii, climei, sănătăţii şi mediului, trebuie sporit gradul de utilizare a bicicletei;
    d) declaraţia ia în calcul abordarea acestei forme de transport durabil în cadrul politicilor incluzive privind mobilitatea urbană la toate nivelurile de guvernanţă şi finanţare, acordând o atenţie deosebită persoanelor cu mobilitate redusă;

    5. pe aceeaşi linie cu poziţia exprimată de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului: fiind una dintre cele mai durabile şi mai sănătoase forme de transport, deplasarea cu bicicleta contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, a poluării atmosferice şi fonice şi la decongestionarea traficului, ajutând economia locală prin crearea de locuri de muncă verzi în cadrul întreprinderilor mici şi mijlocii;
    6. în consonanţă cu poziţia exprimată de Direcţia de sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătăţii: deplasarea cu bicicleta constituie un beneficiu pentru sănătatea publică.


    ART. 3
    Senatul României apreciază implicarea Guvernului României, prin intermediul ministerelor competente, în demersurile de facilitare a utilizării bicicletelor:
    1. Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor desfăşoară, prin Administraţia Fondului pentru Mediu, Programul de realizare a pistelor pentru biciclete, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2.506/2022 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de realizare a pistelor pentru biciclete;
    2. sunt depuse eforturi în vederea creării unei reţele de piste pentru biciclete în oraşe, îmbunătăţind atât conectivitatea între zonele suburbane şi rurale şi centrele oraşelor, cât şi siguranţa şi securitatea rutieră.


    ART. 4
    Senatul României subliniază importanţa unui nivel adecvat al investiţiilor, care este o condiţie prealabilă pentru îmbunătăţirea semnificativă a condiţiilor de deplasare cu bicicleta şi pentru întreţinerea infrastructurii dedicate.

    ART. 5
    Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 12 martie 2024, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.


                    p. PREŞEDINTELE SENATULUI,
                    SORIN-MIHAI CÎMPEANU

    Bucureşti, 12 martie 2024.
    Nr. 36.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016