Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 336 din 11 martie 2022  privind stabilirea mecanismului de decontare din bugetul inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov a cheltuielilor cu hrana cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat  din Ucraina, găzduiţi de persoane fizice, precum şi pentru alocarea unei sume din Fondul  de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022,  pentru suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 336 din 11 martie 2022 privind stabilirea mecanismului de decontare din bugetul inspectoratelor judeţene pentru situaţii de urgenţă/Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov a cheltuielilor cu hrana cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, găzduiţi de persoane fizice, precum şi pentru alocarea unei sume din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, pentru suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Interne

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 245 din 11 martie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 1 alin. (10) şi art. 4 alin. (9) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. 1
    Persoanele fizice care găzduiesc cetăţeni străini sau apatrizi aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, beneficiază de decontarea cheltuielilor cu hrana prevăzute la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit mecanismului prevăzut de prezenta hotărâre.

    ART. 2
    (1) Pentru a beneficia de decontarea prevăzută la art. 1, persoanele fizice depun în primele 3 zile lucrătoare ale fiecărei luni pentru luna precedentă, la autorităţile administraţiei publice locale ale unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe raza cărora se află locuinţa în care sunt găzduite persoanele prevăzute la art. 1, o cerere în care precizează numărul persoanelor găzduite, numele şi prenumele acestora, localităţile din care aceştia declară că provin şi intervalul de timp pentru care solicită decontarea cheltuielilor cu hrana, însoţită de:
    a) o declaraţie pe propria răspundere cu privire la realitatea informaţiilor cuprinse în cerere;
    b) copia actului de identitate al solicitantului şi documente care atestă dreptul de folosinţă asupra locuinţei în care sunt găzduite persoanele prevăzute la art. 1.

    (2) Cererea se depune de către o singură persoană pentru aceeaşi locuinţă.
    (3) Cererile depuse după termenul prevăzut la alin. (1) se soluţionează în luna următoare.
    (4) Modelul cererii, precum şi cel al declaraţiei pe propria răspundere sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.
    (5) În cererea prevăzută la alin. (1), solicitantul precizează dacă optează pentru încasarea sumelor în numerar sau prin virament bancar.

    ART. 3
    (1) Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au primit cereri conform art. 2 întocmesc situaţii centralizatoare care cuprind numele şi prenumele fiecărei persoane fizice solicitante, numărul cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, găzduiţi, numărul de zile de găzduire, precum şi suma solicitată de fiecare persoană fizică. Modelul situaţiei centralizatoare este prevăzut în anexa nr. 3.
    (2) Situaţia centralizatoare se certifică pentru realitate la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au primit cereri de la persoanele fizice care găzduiesc cetăţeni străini sau apatrizi aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina.

    ART. 4
    (1) În termen de 3 zile lucrătoare de la împlinirea termenului prevăzut la art. 2 alin. (1), autorităţile administraţiei publice locale transmit situaţiile centralizatoare întocmite şi certificate pentru realitate potrivit art. 3 inspectoratului judeţean pentru situaţii de urgenţă sau Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, după caz, precum şi spre informare instituţiei prefectului.
    (2) Inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă/ Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Bucureşti-Ilfov, după caz, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea situaţiilor centralizatoare certificate, virează sumele solicitate în contul 50.06.10 „Sume de mandat cuvenite beneficiarilor, reprezentând cheltuielile cu hrana prevăzute la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare“, deschis la unităţile Trezoreriei Statului la solicitarea unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale.
    (3) În termen de 3 zile lucrătoare de la primirea sumelor prevăzute la alin. (2), autorităţile administraţiei publice locale efectuează plata sumelor cuvenite către beneficiarii prevăzuţi la art. 1 în numerar sau prin virament bancar, în funcţie de opţiunea înscrisă de aceştia în cererea prevăzută la art. 2 alin. (1).

    ART. 5
    Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale care au primit cereri conform art. 2, prin serviciile sociale, pot efectua verificări privind realitatea informaţiilor din cererile depuse de persoanele fizice care găzduiesc cetăţeni străini sau apatrizi aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina.

    ART. 6
    (1) Se aprobă suplimentarea bugetului Ministerului Afacerilor Interne pe anul 2022, pentru Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, cu suma de 18.000 mii lei, la capitolul 68.01 „Asigurări şi asistenţă socială“, titlul 57 „Asistenţă socială“, reprezentând credite de angajament şi credite bugetare, din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2022, pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute la art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Ministerul Afacerilor Interne răspunde de modul de utilizare, în conformitate cu dispoziţiile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor alin. (1).
    (3) Sumele rămase neutilizate se restituie la Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului până la sfârşitul anului 2022.
    (4) Se autorizează Ministerul Finanţelor să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Afacerilor Interne pe anul 2022.

    ART. 7
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul afacerilor interne,
                    Bogdan Despescu,
                    secretar de stat
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 11 martie 2022.
    Nr. 336.
    ANEXA 1





    CERERE
    privind decontarea cheltuielilor cu hrana pentru cetăţenii străini sau apatrizii găzduiţi, aflaţi în situaţii deosebite,
    proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina
    - model -
    Subsemnatul/Subsemnata, ...................................., domiciliat(ă) în .................................................., vă rog a-mi aproba decontarea cheltuielilor cu hrana pentru cetăţenii străini sau apatrizii găzduiţi, aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, după cum urmează:

┌────┬───────────┬────────────┬──────────┬──────────┐
│ │ │Localităţile│Intervalul│Numărul de│
│ │Numele şi │din care │de timp │zile │
│Nr. │prenumele │declară că │pentru │pentru │
│crt.│persoanelor│provin │care se │care se │
│ │găzduite │persoanele │solicită │solicită │
│ │ │găzduite │decontarea│decontarea│
├────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴────────────┴──────────┴──────────┘


    Menţionez că persoanele de mai sus sunt găzduite în locuinţa situată la adresa .............................................................. .
    Anexez următoarele documente:
    - declaraţie pe propria răspundere cu privire la realitatea informaţiilor cuprinse în cerere;
    – actul de identitate, în copie;
    – documente care atestă dreptul de folosinţă asupra locuinţei - actul nr. ................... din data .................., în copie.

    Optez pentru plata sumei - în numerar \u-3928?
    - prin virament bancar, în .......................(Se înscrie codul IBAN al contului solicitantului)......................,
    deschis la .......................(Se înscrie denumirea instituţiei de credit la care este deschis contul) .................., (Se înscrie codul numeric personal al solicitantului, titular al contului)..............................
    ........................................ .


┌────────────────┬─────────────────────┐
│Data │Semnătura │
│............... │................... │
└────────────────┴─────────────────────┘


    ANEXA 2





    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
     - model -
    Subsemnatul/Subsemnata, ................................................., cu domiciliul în ..........................................., legitimat/legitimată cu ......... seria .......... nr. ......................., CNP ............................., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, declar prin prezenta, pe propria răspundere, că informaţiile prezentate în cererea privind decontarea cheltuielilor cu hrana pentru cetăţenii străini sau apatrizii găzduiţi, aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina sunt reale.
    Totodată, mă angajez să restitui sumele încasate cu titlu necuvenit în baza art. 1 alin. (10) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 15/2022 privind acordarea de sprijin şi asistenţă umanitară de către statul român cetăţenilor străini sau apatrizilor aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, cu modificările şi completările ulterioare.

┌────────────────┬─────────────────────┐
│Data │Semnătura │
│............... │................... │
└────────────────┴─────────────────────┘


    ANEXA 3





    ROMÂNIA
    Judeţul .....................
    Primăria ...................
    SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
    privind decontarea cheltuielilor cu hrana pentru cetăţenii străini sau apatrizii găzduiţi,
    aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina

┌────┬───────────┬────────────┬─────────┬──────────┐
│ │ │Numărul │ │ │
│ │ │cetăţenilor │ │ │
│ │ │străini sau │ │ │
│ │ │apatrizilor │ │ │
│ │Numele şi │găzduiţi, │Numărul │Suma │
│Nr. │prenumele │aflaţi în │de zile │solicitată│
│crt.│persoanei │situaţii │de │spre │
│ │fizice │deosebite, │găzduire*│decontare │
│ │solicitante│proveniţi │ │- lei** │
│ │ │din zona │ │ │
│ │ │conflictului│ │ │
│ │ │armat din │ │ │
│ │ │Ucraina │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼────────────┼─────────┼──────────┤
│ │TOTAL │ │ │ │
└────┴───────────┴────────────┴─────────┴──────────┘


    Certific realitatea informaţiilor din prezenta situaţie centralizatoare privind decontarea cheltuielilor cu hrana pentru cetăţenii străini sau apatrizii găzduiţi, aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina.

┌─────────────────┬────────────────────┐
│Data │Semnătura │
│................ │.................. │
└─────────────────┴────────────────────┘

     * Numărul zilelor de găzduire reprezintă suma zilelor de găzduire pentru fiecare cetăţean străin sau apatrid găzduit, aflat în situaţii deosebite, provenit din zona conflictului armat din Ucraina.
    ** Suma solicitată spre decontare trebuie să fie egală cu produsul dintre numărul cetăţenilor străini sau apatrizilor găzduiţi, aflaţi în situaţii deosebite, proveniţi din zona conflictului armat din Ucraina, numărul de zile de găzduire şi suma de 20 lei/zi/persoană.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016