Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 321 din 9 martie 2022  pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 321 din 9 martie 2022 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 240 din 10 martie 2022
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 62 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, al art. 2 lit. p), art. 3 lit. e) şi art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă şi al art. 5 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare,
    Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.
    ART. I
    Hotărârea Guvernului nr. 477/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 516 din 16 iunie 2020, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (9), cu următorul cuprins:
    "(9) În cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei se înfiinţează Centrul Naţional de Coordonare Velo (CNCV), cu atribuţii în elaborarea studiului privind traseele cicloturistice la nivel naţional şi crearea Platformei naţionale eVelo, identificarea, stabilirea, omologarea, standardizarea, clasificarea, monitorizarea stării traseelor, dezvoltarea şi promovarea traseelor cicloturistice, respectiv a rutelor EuroVelo la nivel naţional."

    2. Articolul 5 se modifică şi se completează după cum urmează:
    a) Literele a)-cb) se renumerotează şi devin punctele 1)-112).
    b) După punctul 112) se introduce un nou punct, punctul 113), cu următorul cuprins:
    "113) gestionează, potrivit competenţelor şi în conformitate cu acordurile de finanţare încheiate potrivit prevederilor legale privind Mecanismul de redresare şi rezilienţă, implementarea reformelor şi/sau investiţiilor ori a componentelor aferente reformelor şi/sau investiţiilor din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, după cum urmează:
    (i) se asigură de utilizarea eficientă, efectivă şi transparentă a fondurilor din care se finanţează acestea;
    (ii) asigură implementarea activităţilor prevăzute în cadrul acordurilor de finanţare şi raportează către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene progresul în cadrul acestora;
    (iii) monitorizează stadiul de îndeplinire pentru fiecare jalon/ţintă cu respectarea prevederilor din anexa la Decizia de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării Planului de redresare şi rezilienţă al României;
    (iv) realizează demersurile necesare pentru respectarea prevederilor legale în materia ajutorului de stat, realizând schemele şi notificările aferente, şi încheie contractele de implementare a schemelor cu administratorii acestora, după caz;
    (v) asigură colectarea/introducerea datelor şi documentelor, prin sistemul informatic al Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, privind procesul de evaluare, selecţie, contractare, implementare, respectiv plată pentru proiectele finanţate în cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, inclusiv pentru reformele şi investiţiile proprii;
    (vi) asigură arhivarea corespunzătoare, inclusiv în format electronic, a tuturor datelor/documentelor aferente procesului de implementare a acordurilor/contractelor/ deciziilor/ordinelor de finanţare, în conformitate cu funcţiile, atribuţiile şi tipurile de documente specifice, şi asigură accesul neîngrădit la acestea al entităţilor naţionale/europene cu atribuţii în verificarea, controlul şi auditarea fondurilor europene şi naţionale;
    (vii) se asigură că datele/documentele privind ajutoarele acordate/primite sunt păstrate de furnizorii de ajutor, respectiv de beneficiarii de ajutor pentru o perioadă de minimum 10 ani de la data la care a fost acordată ultima alocare specifică;
    (viii) se asigură şi monitorizează beneficiarii cu privire la îndeplinirea măsurilor legate de vizibilitatea fondurilor din partea Uniunii Europene, inclusiv, atunci când este cazul, afişând emblema Uniunii şi o declaraţie de finanţare corespunzătoare cu următorul conţinut: «finanţat de Uniunea Europeană-NextGenerationEU», precum şi prin oferirea de informaţii specifice coerente, concrete şi proporţionale unor categorii de public diverse, care includ mass-media şi publicul larg, cu respectarea prevederilor manualului de identitate vizuală a Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României elaborat de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene şi aprobat prin ordin de ministru;
    (ix) elaborează schema de finanţare care va stabili criteriile şi condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru acordarea finanţării către beneficiar, astfel încât să se asigure atingerea ţintelor şi eficacitatea procesului de finanţare;
    (x) elaborează documentele de programare;
    (xi) analizează cererile de finanţare depuse de către potenţialul beneficiar şi stabileşte încadrarea acestora în condiţiile stabilite prin schema de finanţare;
    (xii) întocmeşte contractele de finanţare cu beneficiarul;
    (xiii) asigură colaborarea cu autorităţile de management ale programelor operaţionale;
    (xiv) verifică proiectele pentru care sunt întocmite contracte de finanţare în vederea evitării dublei finanţări, în baza protocolului de colaborare elaborat cu autorităţile de management ale programelor operaţionale în acest scop;
    (xv) asigură dialogul cu Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, coordonatorul Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României la nivel naţional;
    (xvi) monitorizează şi elaborează rapoarte cu privire la încadrarea în ţintele intermediare şi finale din Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României, cu privire la implementarea investiţiilor aferente Fondului local, Valul renovării, cu privire la implementarea rutelor Velo din componenta Turism şi cultură, respectiv creşele din componenta Educaţie, precum şi pentru orice alt tip de investiţii pentru care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei are calitatea de implementator;
    (xvii) monitorizează şi elaborează rapoarte cu privire la elaborarea reformelor, obiectivelor de etapă şi încadrarea acestora în termenele stabilite în Planul naţional de redresare şi rezilienţă al României;
    (xviii) verifică şi elaborează rapoarte cu privire la îndeplinirea de către beneficiar a cerinţelor asumate în cadrul finanţării;
    (xix) elaborează caiete de sarcini-tip, îndrumare, ghiduri şi alte documente care să sprijine beneficiarul în procesul de contractare, avizare/aprobare şi implementare a investiţiilor;
    (xx) asigură sprijin pentru beneficiari în procesul de contractare, avizare/aprobare şi implementare a investiţiilor;
    (xxi) stabileşte parteneriate cu autorităţile publice locale beneficiare pentru desfăşurarea activităţilor de pregătire şi implementare în comun a proiectelor, inclusiv pentru desfăşurarea de achiziţii centralizate pentru autorităţile publice locale."


    3. La articolul 13, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei este ajutat în activitatea sa de către 7 secretari de stat şi 4 subsecretari de stat, precum şi de către secretarul general şi 2 secretari generali adjuncţi, numiţi şi eliberaţi din funcţie în condiţiile legii."

    4. Anexa nr. 1 „Structura organizatorică a Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei“ se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.


    ART. II
    Aplicarea procedurilor legale privind reorganizarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei se realizează în termen de minimum 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri, cu respectarea dispoziţiilor legale şi a regimului juridic aplicabil fiecărei categorii de personal.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Kelemen Hunor
                    p. Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Matuz Adrian-Zsolt,
                    secretar de stat
                    Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Marius-Constantin Budăi
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Dan Vîlceanu
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 9 martie 2022.
    Nr. 321.
    ANEXA 1

    ^1) Anexa este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 477/2020)
    ORGANIGRAMA
    Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei
 (a se vedea imaginea asociată)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016