Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTĂRÂRE nr. 30 din 14 aprilie 2014  cu privire la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Consolidarea dimensiunii sociale a Uniunii Economice şi Monetare COM (2013) 690 final    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 HOTĂRÂRE nr. 30 din 14 aprilie 2014 cu privire la Comunicarea Comisiei către Parlamentul European şi Consiliu - Consolidarea dimensiunii sociale a Uniunii Economice şi Monetare COM (2013) 690 final

EMITENT: SENATUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 304 din 24 aprilie 2014
    În temeiul dispoziţiilor art. 67 şi art. 148 alin. (2) şi (3) din Constituţia României, republicată, şi ale Protocolului (nr. 1) anexat Tratatului de la Lisabona de modificare a Tratatului privind Uniunea Europeană şi a Tratatului de instituire a Comunităţii Europene, semnat la Lisabona la 13 decembrie 2007, ratificat prin Legea nr. 13/2008,
    având în vedere raportul Comisiei pentru afaceri europene nr. LXII/121 din 27 martie 2014,

    Senatul adoptă prezenta hotărâre.

    ART. 1
    Senatul României:
    1. Apreciază publicarea comunicării "Consolidarea dimensiunii sociale a Uniunii Economice şi Monetare" ca pe o dovadă a intenţiei de construire a dimensiunii sociale a Uniunii Economice şi Monetare; recunoaşterea şi evaluarea dificultăţilor sociale generate de criza economică şi adâncite de gestionarea inadecvată reprezintă un prim pas.
    2. Consideră că dezvoltarea dimensiunii sociale ar trebui să fie scopul şi consecinţa firească a integrării economice şi monetare europene.
    3. Regretă faptul că propunerile făcute arată caracterul limitat al mijloacelor comunitare de intervenţie, în contextul în care domeniul social rămâne în competenţa statelor membre.
    4. Consideră că dialogul social activ şi monitorizarea indicatorilor sociali sunt măsuri necesare şi pozitive, dar nu suficiente pentru a îmbunătăţi condiţiile sociale sau a preveni degradarea lor; în anumite cazuri, monitorizarea acestora poate genera doar raportări suplimentare, cu creşterea sarcinii administrative, dar fără consecinţe asupra politicilor publice.
    5. Îşi exprimă îngrijorarea cu privire la lipsa unor analize diferenţiate ale consecinţelor mobilităţii lucrătorilor în statele membre; se stimulează astfel transformarea mobilităţii din măsură de ameliorare a situaţiei sociale în mijloc de reducere a costurilor exclusiv pe seama muncii, fără investiţii în tehnologie sau management avansate.
    6. Susţine că obiectivul creşterii ratei de ocupare a forţei de muncă trebuie corelat cu cel al unui salariu decent, care să asigure un standard de viaţă corespunzător cu dezvoltarea economică a Uniunii Europene; subliniază că salariile decente pot contribui la redresarea cererii interne subminate prin programele de austeritate.
    7. Propune suplimentarea listei indicatorilor de monitorizat cu indicatori precum numărul salariaţilor care trăiesc sub nivelul de sărăcie, sărăcia în rândul copiilor, accesibilitatea îngrijirii sănătăţii, pentru o mai nuanţată imagine a realităţii sociale.
    8. Insistă pentru separarea mobilităţii voluntare pe piaţa muncii de constrângerea la mobilitate; numărul de copii care trăiesc fără părinţi sau în familia lărgită ca urmare a mobilităţii pe piaţa europeană a muncii poate servi drept reper.
    9. Solicită Comisiei Europene să stabilească criterii şi obiective concrete pentru realizarea coeziunii şi a convergenţei sociale a statelor membre, caracterizate actualmente prin disparităţi importante în plan social.
    10. Subliniază rolul pe care economia socială îl poate îndeplini şi susţine recunoaşterea acesteia de jure ca al treilea sector al economiei, funcţionând după reguli proprii; solicită măsuri legale şi financiare de sprijin pentru dezvoltarea acestui sector.
    11. Apreciază recomandarea de utilizare eficientă a fondurilor europene pentru consolidarea dimensiunii sociale, dar regretă ponderea redusă a bugetului comunitar în totalul produsului intern brut.
    12. Solicită Comisiei Europene o analiză care să diferenţieze consecinţele sociale negative cauzate de criză şi măsurile subsecvente de consolidare fiscală de înrăutăţirea indicatorilor sociali care derivă din schimbarea structurii economiei europene prin creşterea ponderii domeniilor care generează creştere fără locuri de muncă sau creştere fără locuri de muncă decente.
    ART. 2
    Opinia cuprinsă în prezenta hotărâre se transmite instituţiilor europene şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Această hotărâre a fost adoptată de Senat în şedinţa din 14 aprilie 2014, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

                             PREŞEDINTELE SENATULUI
                    CĂLIN-CONSTANTIN-ANTON POPESCU-TĂRICEANU

    Bucureşti, 14 aprilie 2014.
    Nr. 30.


                                      ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016